ADMINISTRATIE LOCALA
Circa 50 de persoane protesteaza in fata Ministerului Culturii impotriva demolarii Halei Matache Circa 50 de persoane protesteaza in fata Ministerului Culturii impotriva deciziei Comisiei Nationala a Monumentelor Istorice (CNMI) de a muta Hala Matache, monument istoric, prin demolare, pentru largirea strazii Buzesti. Protestatarii cer ministrului Culturii, Daniel Barbu, sa reintoarca proiectul la CNMI si sa fie prezentata specialistilor din acest for si varianta in care hala se pastreaza pe actuala locatie. De asemenea, protestatarii cer ministrului mai multa transparenta cand vine vorba de astfel de decizii.
Lacurile Floreasca si Tei din Bucuresti vor fi amenajate si introduse intr-un circuit turistic. Valoarea proiectului - circa 20 milioane de euro Lacurile Floreasca si Tei din Bucuresti vor fi amenajate pe fonduri europene si introduse intr-un circuit turistic, valoarea proiectului fiind de circa 88 milioane lei. Contractul de finantare a fost semnat marti de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, si Ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Liviu Dragnea.
FOTOGALERIE Cum arata Bulevardul Magheru din Bucuresti dupa o investitie de 7,6 milioane lei: piatra alba - luxoasa cu care a fost pavat s-a innegrit, pavajul a fost spart, iar stalpisorii au inceput sa cada Primaria Capitalei a reamenajat toamna trecuta portiuni din trotuarele de pe bulevardele Magheru si Nicolae Balcescu cu granit, piatra alba si stalpisori din piatra naturala. Lucrarea a costat 7,6 milioane de lei. Dupa cateva luni, piatra alba cu care a fost pavat bulevardul in zona blocului Eva s-a innegrit, mizeria intrand in textura sa poroasa, stalpisorii au inceput sa cada sau sa fie daramati si fiindca lucrarea nu a fost terminata inainte de venirea iernii, portiuni din trotuar au inceput sa se strice. Mai mult: o portiune mare din pavajul alb, in fata blocului Eva, a fost spart de o lucrare edilitara si a fost lasat asa.
FOTOGALERIE Arad: Pasarela hobanata pentru pietoni si biciclisti peste raul Mures in valoare de 2,35 milioane de euro Primaria Arad va plati peste 2,35 milioane de euro (10.371.179 lei) pentru realizarea in apropierea centrului municipiului a unei pasarele hobanate pentru pietoni si biciclisti peste raul Mures, potrivit informatiilor publicate pe portalul electronic de achizitii publice. Podul pietonal care va lega zona centrala a orasului cu zona strandului Neptun va avea o lungime de peste 210 metri, doi piloni inclinati inspre albia raului Mures si va fi realizat in termen de 15 luni de la semnarea contractului.
DEZBATERE PUBLICA Avem nevoie de pasaj pietonal de 15 milioane de euro sub Piata Romana? Lucrarile ar dura un an si jumatate Planul Urbanistic Zonal care prevede construirea unui pasaj pietonal sub Piata Romana si modernizarea spatiilor publice de la suprafata a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Primariei Capitalei. Daca proiectul va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, lucrarile ar dura un an si jumatate si ar costa circa 65 milioane lei (circa 15 milioane de euro) potrivit indicatorilor tehnico economici aprobati  de Consiliul General in 2006. Scopul pasajului este de a fluidiza traficul in zona dar si de a imbunatati circulatia pietonala.
Investitorii care voiau sa construiasca un bloc de 23 de metri in Piata Lahovary, langa o casa monument istoric, cer Consiliului General al Bucurestiului daune de 1,7 milioane de euro pentru ca nu le-a aprobat constructia Investitorii care voiau sa construiasca o cladire de 23 de metri inaltime, in Piata Lahovary, langa Casa Oamenilor de Stiinta, monument istoric, au dat in judecata Consiliul General al muncicipiului Bucuresti cerand instantei sa oblige institutia sa le aprobe constructia si plata unor despagubiri de 1,7 milioane de euro. Mentionam ca inaltimea maxima in zona este de 13 metri, in vecinatate fiind cladiri de parter si un etaj, iar proiectul a fost de mai multe ori pe ordinea de zi a Consiliului General, dar alesii locali l-au respins de fiecare data.
Primaria sectorului 3 vrea sa concesioneze unei firme private serviciul de ridicare a masinilor parcate ilegal, desi infiintarea unui astfel de serviciu la primarie ar fi mai profitabila. Vezi cat costa recuperarea automobilului Primaria sectorului 3 vrea sa reia activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe arterele administrate de institutie, potrivit unei hotarari adoptate, vineri, de Consiliul Local. Activitatea de ridicare a masinilor va fi concesionata unei firme private, pentru alegerea ei urmand sa se organizeze o licitatie publica. Din incasarile realizate in fiecare luna, Primaria va primi o redeventa de cel putin 1%, valoarea exacta fiind stabilita prin licitatie.
FOTOGALERIE Piata Universitatii a fost eliberata de masinile parcate neregulamentar Piata Universitatii a fost eliberata de masinile parcate neregulamentar, dupa ce HotNews.ro a scris in repetate randuri despre cum piata s-a transformat intr-o parcare improvizata ilegal, iar parcarea subterana sta pe jumatate goala. Operatiunea de eliberare a pietei de masini parcate a inceput miercuri seara cand soferii masinilor parcate au primit avertismente, potriviti reprezentantilor Primariei Capitalei, iar joi dimineata mai multe echipaje si masini ale Politiei Locale au blocat accesul rutier in Piata.UPDATE Vezi in articol ce spune Primaria Capitalei despre masurile luate in Piata Universitatii si cate sanctiuni au fost date
FOTOGALERIE Aproape jumatate dintre casele de pe Calea Dorobantilor risca sa fie demolate din cauza unui studiu platit de Primaria Capitalei tocmai pentru a proteja zona de rechinii imobiliari Aproape jumatate dintre casele de pe Calea Dorobantilor, potriunea cuprinsa intre bd. Dacia si bd. Iancu de Hunedoara, risca sa fie demolate din cauza unui studiu platit de Primaria Capitalei tocmai pentru a proteja zona de rechinii imobiliari. Acest studiu, prezentat miercuri in cadrul Comisiei Tehnice de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, inventariaza toate casele din zona Dorobanti, spune care se pastreaza, pe care se poate interveni partial si care pot fi demolate. In cazul celor din urma, se stabileste si ce se poate construi in loc. Studiul (un Plan Urbanistic Zonal) este realizat de Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu".
FOTOGALERIE Cum se transforma Piata Universitatii: masinile parcate neregulamentar se inmultesc pe zi ce trece, pavajul din piatra cubica a fost deteriorat de lucrari la utilitati Piata Universitatii, recent amenajata si deschisa traficului pietonal, a ajuns sa sufere din ce in ce mai mult la capitolul aspect. In ultimele zile, mai multe portiuni de pavaj din piatra cubica din Piata au fost sparte pentru a se remedia o problema la reteaua electrica. Dupa terminarea lucrarilor, insa, piatra cubica a fost pusa inapoi denivelat, la distante inegale intre bucati. In plus, parcarea publica gratuita improvizata ilegal in piata se extinde pe zi ce trece. Zeci de masini parcheaza pe langa cladiri, altele aproape de centrul pietei, iar unele chiar strabat nestingherite piata publica. In acest timp, parcarea subterana de sub Piata Universitatii, la care s-a lucrat timp de trei ani si s-au investit peste 10 milioane de euro, sta pe jumatate goala.
Timisoara - 31,5 milioane lei pentru intretinerea spatiilor verzi; Bistrita - 33,7 milioane lei pentru modernizarea centrului orasului; Bucuresti - 1,1 milioane lei pentru Politia Calare; Blaj - 800.000 lei pe borduri si pavaje Primaria din Timisoara vrea sa dea 31,5 milioane lei pentru intretinerea spatiilor verzi din oras, Primaria din Bistrita ofera 33,7 milioane pentru refacerea si modernizarea centrului orasului, iar Bucurestiul 15 milioane lei pentru cadastrul si intabularea imobilelor pe care le are in proprietate. Blajul vrea sa dea 800.000 lei pe borduri si pavele, iar Clujul 3,7 milioane lei pentru panselute si alte floricele. Contractele vor fi atribuite prin licitatie, potrivit site-ului public de licitatii.
FOTOGALERIE Cum a "decorat" Primaria Bucuresti o parcare cu marmura alba si granit si de ce pentru asfaltarea unei strazi e nevoie de mai mult de un an Lucrarile de intretinere a strazilor CA Rosetti si Maria Rosetti au inceput la sfarsitul anului 2011 si ar fi trebuit terminate in toamna anului trecut. Suntem in februarie 2013, iar lucrarea este departe de a fi gata. Mai mult, o bucata din strada a ramas decopertata pe timpul iernii, zona fiind un cosmar pentru soferi. Concomitent cu lucrarile de intretinere au fost demarate si lucrari de modernizare a trotuarelor, lucrari care au culmitat cu pavarea cu marmura alba si granit a trei spatii publice de pe cele doua strazi, printre care si o zona din parcarea de pe CA Rosetti colt cu str. Calderon. Pe langa pavajul de lux au fost plantati pe o suprafata de cateva sute de metri 350 de stalpisori din piatra naturala al caror pret variaza intre 100 si 200 de euro / bucata. Intrebata cat costa lucrarea, municipalitatea sustine ca nu stie, pretul urmand sa fie calculat la finalul lucrarii.
Criza in Romania? Primaria Mioveni plateste 217.000 de euro din banii contribuabililor pentru clopote noi cu numele primarului pe ele, in timp ce clopotele de la Notre Dame din Paris sunt schimbate cu bani din donatii si sponsorizari Ce au in comun celebra catedrala Notre Dame din Paris si Catedrala din Mioveni? Ambele isi schimba clopotele. Diferentele uriase apar in privinta surselor de finantare a operatiunii. Noile clopote de la Notre Dame (edificiu care apartine Statului francez) sunt cumparate din bani proveniti din donatii si sponsorizari, in timp ce clopotele de la Catedrala Mioveni (care apartine Arhiepiscopiei Argesului, deci nu statului) sint platite din bani publici, de Primaria Mioveni. Iar cum cel care plateste, comanda si muzica, clopotele din Mioveni vor avea gravate pe ele numele primarului din Mioveni. Explicatia primarului Ion Georgescu: "Clopotele nu le-am vazut neaparat pentru Biserica. Noi le-am vazut si in caz de calamitati naturale. La tara, la oras... Se trage clopotul in caz de alarma..."
FOTOGALERIE Mai multe bulevarde din Bucuresti sunt pline de gropi desi Primaria Capitalei plateste 347 milioane de euro unor firme de constructii pentru intretinerea strazilor. Vezi ce artere trebuie evitate de soferi Mai multe bulevarde din Bucuresti sunt pline de gropi desi Primaria Capitalei plateste circa 347 milioane de euro unor firme de constructii pentru intretinerea strazilor din oras. Bd. Vasile Milea, bd. Timisoara, Soseaua Pantelimon, bd. Liviu Rebreanu, portiuni din Soseaua Mihai Bravu, bd. Regina Maria, bd. Beijing sunt cateva dintre arterele pe care reporterul HotNews.ro a fost si care sunt un adevarat calvar pentru soferi.Daca pe strada ta sau in drum spre serviciu treci pe artere pline de gropi sau neasfaltate, te rugam sa ne trimiti imagini folosind formularul de la finalul articolului.
Terasele din Centrul Istoric ar putea fi obligate sa aiba mobilier identic. Programul localurilor, discutat de proprietari cu Oprescu Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a discutat, sambata, cu membrii Asociatiei Comerciantilor din Centrul Istoric, despre programul de functionare a teraselor sezoniere, dar si despre posibilitatea ca acestea sa aiba cromatica uniforma si mobilier adecvat specificului zonei, relateaza Mediafax.
FOTOGALERIE Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a decis mutarea Halei Matache cu 40 de metri pentru a face loc bulevardului Buzesti - Berzei - Uranus Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a decis, joi, mutarea halei Matache cu circa 40 de metri mai in spate fata de pozitia actuala, au declarat surse apropiate Ministerului Culturii pentru HotNews.ro. Prin mutare se intelege demolarea cladirii monument istoric si reconstruirea pe noul amplasament. Relocarea halei Matache este necesara pentru construirea Diamentralei Buzesti-Berzei-Uranus, un bulevard care va face legatura intre Piata Victoriei si Piata de Flori, sustine Primaria Capitalei. Un grup de arhitecti voluntari din Bucuresti a facut un studiu din care reiese ca noul bulevard poate fi construit si fara demolarea halei Matache, monument istoric, construit in 1887, iar mutatea cladirii ar costa mai scump.Vezi in articol cum arata in prezent Hala matache si ce solutie propune un grup de arhitecti voluntari pentru salvarea halei si reamenajarea zoneiUPDATE Un grup de ONG-uri cer ministrului Culturii sa nu semneze avizul de mutare a halei
FOTOGALERIE Transformarea Bucurestiului: cum s-au demolat casele istorice de pe Strada George Enescu pentru a face loc blocurilor moderne de noua etaje In urma cu cativa ani, strada George Enescu (in apropiere de Piata Amzei si Ateneul Roman) din Capitala inca respira aerul Bucurestilor de altadata. Avea case vechi de secol XIX, cu curti pline de vegetatie, bloculete interbelice si cateva restaurante unde vara puteai sa stai la terasa. Intre timp, cateva dintre aceste cladiri au fost demolate, iar in locul Primaria Capitalei a aprobat blocuri de sase-noua etaje. Strada George Enescu este zona protejata, iar regimul maxim de inaltime este de 16 metri (patru etaje). Vezi cum arata strada in urma cu cativa ani si ce se va construi in loc
​STUDIU DE CAZ De ce la Viena se circula civilizat cu taxiul Viena are 1,7 milioane locuitori si circa 4.600 de taxiuri. Bucurestiu are circa 1,6 milioane de locuitori si circa 10.000 de taxiuri. Desi atat regulamentul de functionare al taxiurilor din Viena, cat si cel din Bucuresti prevad aproape aceleasi lucruri, la noi inca exista masini fara aer conditionat, imputite, soferi nepoliticosi, care nu dau bon fiscal si refuza clientii care doresc curse mai scurte sau cer bani in plus. De ce la ei se poate si la noi nu? Acolo, taximetristii care incalca regulile primesc amenzi de pana la 3.000 de euro. La noi, amenzile sunt cuprinse intre 100 si 5.000 lei. Vezi ce reguli trebuie sa respecte taximetristii din Viena si tarifele aprobate.
Gradina Zoologica Baneasa va avea o suprafata de zece ori mai mare si va fi transformata in Bio Parc Zoo. Proiectul costa circa 100 milioane euro Gradina Zoologica Baneasa va fi extinsa cu 57 hectare, o suprafata de zece ori mai mare decat in prezent, investitia ridicandu-se la circa 470 milioane lei (aprox. 100 milioane euro), potrivit unei hotarari de Consiliu General adoptate marti. Extinderea se va face in padurea Baneasa, iar proiectul se estimeaza ca va fi gata pana in anul 2020.
Universitatea de Arhitectura si Urbanism a cistigat concursul pentru Planul Urbanistic General al Bucurestiului Concursul pentru actualizarea Planului Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului a fost cistigat de un consortiu condus de Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, a anuntat marti primarul general Sorin Oprescu. Valoarea de proiectare se ridica la 4,2 milioane de lei. Planul Urbanistic General stabileste ce se poate construi pe fiecare teren in parte din Bucuresti.





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version