Marea majoritate a bucureștenilor (87%) consideră că transportul alternativ este cea mai bună opțiune pentru călătoriile în oraș și poate duce la creșterea calității serviciilor pentru toți furnizorii de servicii transport persoane, inclusiv companiile de taximetrie, relevă datele unui sondaj Mercury Research, realizat în perioada 19 - 20 martie și comandat de Coaliția pentru Economia Digitală. Calitatea serviciului de transport alternativ primește nota de 8,1 din 10 de la bucureșteni, taxi doar 5,2

Masina Uber in traficFoto: Adrian Ilincescu/ HotNews.ro
  • 60% dintre bucureșteni ar fi afectați foarte mult și destul de mult de dispariția transportului alternativ
  • Doi din trei bucureșteni consideră „aberante” cererile taximetriștilor care protestează
  • Calitatea serviciului de transport alternativ primește nota de 8,1 din 10 de la bucureșteni, taxi doar 5,2

Doi din trei (63%) cetățeni ai Capitalei consideră că protestele industriei de taxi sunt neîntemeiate iar cerințele acesteia sunt „aberante”. Jumătate din respondenți ar considera că guvernul (45%), aproape în aceeași măsură cu companiile de taxi (48%) sunt vinovate pentru eventuala dispariție a serviciilor de transport alternativ.

Mari consumatori de servicii de transport alternativ, locuitorii Capitalei, în proporție de 60% consideră că impactul eventualei dispariții a transportului alternativ ar avea efecte foarte negative sau destul de negative asupra lor personal.

„Acest sondaj nu face nimic altceva decât să transforme în cifre realitatea de pe străzi, comentariile din mediul online, și nu numai. Sunt lucruri pe care le-am comunicat de la începutul acestor proteste care cer eliminarea din piață a unor servicii care sunt accesate de peste 3 milioane de utilizatori. Industria de taxi forțează schimbări legislative care să aducă transportul de persoane din România înapoi la nivelul anilor 2000. Cifrele acestui sondaj de opinie demonstrează că utilizatorii își doresc servicii moderne, ușor de accesat, transparente și cu grad ridicat de siguranță”, a spus Cătălin Codreanu, Președintele Coaliției pentru Economia Digitală, care reprezintă interesele Uber si Bolt.

Disputa care a cuprins sectorul de transport persoane, cu proteste ale taximetriștilor în mai multe orașe din țară care cer schimbarea altei legi decât a lor este un subiect cunoscut de aproape două treimi dintre locuitorii Capitalei. Bucureștenii, cei care într-o zi oarecare de luni comandă peste 150.000 de curse de transport alternativ consideră, în proporție de 70%, că industria de taximetrie presează, prin protestele de stradă, modificări legislative care ar duce la dispariția transportului alternativ.

Studiul a analizat șase atribute ale serviciilor de transport de persoane (taxi, transport în comun și transportul alternativ) iar concluzia generală este că taxiurile sunt percepute ca fiind inferioare față de transportul alternativ pe toate atributele evaluate. Claritatea traseului pe care va fi efectuată cursa, rapiditatea cu care vin la comandă și calitatea serviciului, toate sunt evaluate la 8,1 din 10 în timp ce serviciile de taxi obțin o medie de 5,7 pe cele trei atribute. În același timp, raportul calitate preț este la transportul alternativ clasificat cu o evaluare de 7,6 (pe o scală de la 1 la 10) în timp ce taxi are un scor de 5,1.

„Serviciile de taximetrie au rămas mult în urma vremurilor. Prin proteste și presiune publică asupra Guvernului, taximetria vrea să impună transportului alternativ principii și mecanisme legislative învechite care iată, prin cifre își demonstrează limitele în fața tehnologiilor moderne. Practic taximetria vrea, cerând aceste lucruri, să aducă în pragul colapsului un serviciu apreciat de utilizatori”, a concluzionat Codreanu.