Rezultate Simulari Evaluarea Nationala 2015 Ministrul Educatiei: 50,68% dintre elevii care au sustinut simularea au luat medii peste 5

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 6 martie 2015, 18:33 Actualitate | Esenţial


Elevi care se pregatesc de examene
Foto: Agerpres
Rezultatele simularii examenelor de Evaluare Nationala au adus, la nivel national, un procent de 50,68% al elevilor care au luat medii peste 5, a comunicat pentru HotNews.ro ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu. Potrivit acestuia, prezenta la simulare a fost de 180.442 de elevi, in crestere cu 1,46% fata de 2014. Anul trecut, Ministerul Educatiei a organizat pentru prima data simularea la nivel national a evaluarii nationale si rezultatul din 2014 a fost urmatorul: 48,8% dintre elevii de clasa a VIII-a au obtinut medii peste 5.

Ministrul Educatiei a dat publicitatii primele rezultate centralizate obtinute de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluarii Nationale 2015:
  • Prezenta la simulare a fost de 180.442 de elevi, in crestere cu 1,46% fata de 2014
  • Numarul de elevi cu medii intre 5 si 10 este 91.445, procentul fiind 50,68%, ceea ce inseamna o crestere cu 1,85% fata de 2014.
UPDATE La simulari au fost inscrisi 187.629 de elevi, dintre acestia au participat la toate probele 180.442 de elevi (96,17%), rezultand o rata de prezenta superioara celei de anul trecut (94,7%). Evaluarea lucrarilor a relevat ca 91.445 de elevi (50,68%) au obtinut medii peste 5, procentaj de promovare de asemenea superior celui din 2014 (48,83), anunta Ministerul Educatiei si intr-un comunicat.

Pe judete, cele mai ridicate procente de promovare s-au inregistrat in:
  • Bacau: 68,56 (rata prezenta - 99,47%)
  • Bucuresti: 64 (rata prezenta - 95,03%)
  • Giurgiu: 63,8 (rata prezenta - 92,05%)
  • Bihor: 61,8 (rata prezenta - 90,36%)
Cele mai slabe rezultate (rate de promovare sub 40%) s-au inregistrat in judetele:
  • Caras-Severin: 36,27%
  • Vaslui: 38,55%
  • Tulcea: 39,89%
  • In aceste judete prezenta a fost, in medie, de aproximativ 95%.
Ministerul Educatiei precizeaza in comunicatul remis HotNews.ro ca obiectivele specifice ale simularilor organizate la nivel national de Minister sunt stabilirea nivelului real de pregatire atins de elevii de clasa a VIII-a cu trei luni inainte de examenul propriu-zis, respectiv aplicarea de masuri pentru remedierea deficientelor constatate.

Sorin Mihai Cimpeanu, ministrul Educatiei, a cerut analiza rezultatelor obtinute, la nivelul fiecarei scoli in care s-a desfasurat simularea (prin discutii individuale cu elevii/sedinte cu parintii si dezbateri la nivelul claselor/consiliului profesoral), si "adoptarea solutiilor optime pentru imbunatatirea performantelor scolare in perspectiva examenului pe care elevii il vor sustine la finalul clasei a VIII-a".

​​Simularile examenelor s-au desfasurat in perioada 23-25 februarie 2015, cu testarea elevilor de clasele a VIII-a la Limba si literatura romana, Matematica si Limba si literatura materna. Astazi, 6 martie, elevii au aflat rezultatele, care conform Ministerului vor fi analizate prin discutii individuale, prin dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral.

Este pentru al doilea an consecutiv cand elevii de clasa a VIII-a au sustinut la nivel national simularile examenelor de final de gimnaziu, adica simularile au fost organizate in toate scolile din tara, elevii au avut de rezolvat subiecte unice, concepute de Minister, si au dat testele in acelasi interval orar.

In 2014, simularile examenelor de Evaluare Nationala au avut urmatorul rezultat: 48,8% dintre elevii de clasa a VIII-a au obtinut medii peste 5 la simulari, respectiv 66,95% la Limba romana si doar 30,4% la Matematica. La simularile de anul trecut au participat 94,7% dintre elevii inscrisi.

Citeste si:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















33467 vizualizari

  • +9 (13 voturi)    
    Evaluarea la religie (Vineri, 6 martie 2015, 18:49)

    soundtrack [utilizator]

    ar fi demonstrat rezultate incontestabil superioare: 99% numai note de zece!!!!
    • +6 (10 voturi)    
      Da (Vineri, 6 martie 2015, 22:45)

      florin oprescu [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

      Din cei 110% inscrisi la religie, jumatate au luat 9, jumatate 9.50 si ultima jumatate zece!
    • 0 (2 voturi)    
      Care religie? (Sâmbătă, 7 martie 2015, 16:08)

      R - ateu [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

      La care religie te referi? La credintele voastre ca omul a venit din maimuta si tot asa din nu stiu ce molecule, ba de pe o cometa ba dintr-o supa primordiala si tot felul de astfel de ineptii(teorii)? Pai voi sunteti mai credinciosi si mai fanatici decat ortodocsii(unii e drept contra cost :)) - -ii linsati zilnic in comentarii si sunteti plini de ura - multumiri unor autori de articole tendentioase de pe aici(nu-i condamnati - mananca si ei o paine). Voi nici nu stiti de unde veniti si nici unde mergeti. Pana una alta se preda teoria evolutie - deci o teorie, nimic demonstrat iar voi ateii sunteti aia care o credeti.
      Sa vina ura, sa curga banul, sa ploua cu minusuri de la ateii indoctrinati si fanatici !!!
      • 0 (2 voturi)    
        Pai nu (Sâmbătă, 7 martie 2015, 16:35)

        micu l [anonim] i-a raspuns lui R - ateu

        O nu, omul se trage de la Adam si Eva care, izgoniti din rai, au facut sex si, prin urmare, copii!Ei bine, copiii lor s-au avut ca fratii facand sex, ceea ce a generat, fireste, o alta runda de copii!
        Numai ca, nenorocitii de atei din zilele noastre, au numit procedura asta 'incest' si se mai si pedepseste legal!
        • -1 (1 vot)    
          Pai da....dar (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:45)

          crestin [anonim] i-a raspuns lui micu l

          Daca ai studia un pic ai vedea ca azi lumea stiintei afirma ca toti oamenii provin dintr-un singur stramos. Deci da, indiferent pe ce cale o iei (evolutie sau creatie) tot acolo ajungi.
          • +1 (1 vot)    
            Pe bune! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 21:39)

            micu l [anonim] i-a raspuns lui crestin

            Ai putea sa comentezi EXACT ce am postat eu si unde nu am dreptate si de ce?
            • 0 (0 voturi)    
              Da mai! (Marţi, 10 martie 2015, 12:11)

              Special [anonim] i-a raspuns lui micu l

              Pai exact asta am facut - doar ca voi ateii va prindeti greu... And by the way - sex e cand mergi la prostituate, se presupune ca atunci cand vrei copii faci dragoste ca implica si ceva sentimente.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu arunca primul cu piatra! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:10)

        soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui R - ateu

        Eu sunt crestin si cred in creationism ca sute de oameni de stiinta si milioane de muritori de rand. Obligativitatea studierii ortodoxiei ma irita.Faptul ca celelalte culte pot opta e o chestiune de condescendenta din partea BOR. Daca biserica ar avea caracter misionar, social si multa MILA as da inapoi, dar atat timp cat toti prelatii si popii sunt extrem de bogati si lacomi si practica activitati si ritualuri care nu se regasesc in biblie, ci in tot felul de superstitii si traditii ai unor 'sfinti' incerti, totul ma lasa dezgustat. Daca Iisus ar trai acum pe pamant, l-ati rastigni, electrocuta, injecta, etc. deoarece v-ar incurca socotelile!!!!
        • -1 (1 vot)    
          Mai mult respect (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:40)

          crestin [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

          Se vede bine ce crestin esti - de vreme ce nici nu stii ce se intampla in biserica ortodoxa.Ar trebui mai mult respect pt ea macar si pt ca ea ne-a tinut uniti 2000 de ani dar n-ai cu cine.Sa inteleg ca ii cunoasteti pe TOTI "popii" ??? Voi ,asa zisii crestini declarati il rastigniti zilnic prin ceea ce faceti. Presupun ca si cel de la BZ tot crestin e - probabil ca si tine - a trecut pe acolo doar la botez. Si inca ceva - cum spunea un preot adevarat: preotii vin dintre noi - deci daca noi suntem plini de pacate ei care ne sunt rude cum pot fi oare? Ca doar nu importam sau nu pica din luna direct sfinti? Dar e greu de judecat, mai bine inghitim pe nemestecate ce ne ofera asa zisa media.
        • 0 (0 voturi)    
          Ca in biblie (Sâmbătă, 7 martie 2015, 20:52)

          idem [anonim] i-a raspuns lui soundtrack

          Si acolo multi farisei se dadeau drepti dar... Prietene "crestin" nu te obliga nimeni nici atunci si nici acum - era doar o cerere la mijloc daca nu vroiai si la fel a ramas. Dar hai sa inventam false probleme!
          Te felicit ca ii cunosti pe toti popii - e grea asa performanta.
  • +4 (6 voturi)    
    bac la religie (Vineri, 6 martie 2015, 19:44)

    lupul rosu [anonim]

    200 la suta note de zece!
  • +10 (12 voturi)    
    O intrebare (Vineri, 6 martie 2015, 19:50)

    anonim3 [utilizator]

    Nu ar trebui ca rezultatele la simularea evaluarii nationale sa fie relativ apropiate de cele ale evaluarii de parcurs? Cu alte cuvinte, daca 48% au luat note sub 5, nu ar trebui ca un procent apropiat sa fie corigenti/repetenti?
    • +3 (11 voturi)    
      RO (Vineri, 6 martie 2015, 20:40)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

      Anul trecut au existat scoli unde media generala era de peste 8 iar la evaluarea nationala elevi aceleiasi scoli au avut media sub 3 ai auzit de vre-un director de scoala profesor sanctionat dat afara pentru incompetenta?
      Traiesti in RO unde orice e posibil, daca trebe la examenul real o sa dea doar probleme de genu 1+1 pentru a avea promovabilitate de 90% .
      Prosti is mult mai usor de manipulat decit un om cu o gindire si cunostinte adegvate.
      • 0 (2 voturi)    
        Si atunci? (Sâmbătă, 7 martie 2015, 2:19)

        anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

        Ce propuneti sa facem?
        Pentru ca avem cu totii un interes pe termen lung sa avem o educatie mai solida.
        • +2 (2 voturi)    
          materialul uman ,media, este (Sâmbătă, 7 martie 2015, 12:33)

          Dr.Man [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

          constanta privind aptitudinea de invatare.Variabile sunt 1. motivatia elevilor 2 competenta didactica a profesorilor 3. calitatea procesului de formare a competentelor de invatare ale elevilor.
          Remedii:
          1. cresterea competentei didactice a profesorilor
          2. scoli diferentiate privind curicula. Admitere in liceu conditionata de parcurgerea unei anume curicule, si prin concurs de admitere, locurile fiind strict limitate.
          3 reinfiintarea invatamantului profesional.
      • +6 (10 voturi)    
        observatie (Sâmbătă, 7 martie 2015, 3:04)

        A.S. [anonim] i-a raspuns lui falcoind

        Amice,dar matale,cu sapte greseli de ortografie in sase randuri,ai merita sa iei 5 la limba romana?
      • +1 (1 vot)    
        Se stie ca (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:13)

        soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

        pentru simulari elevii nu invata deorece notele nu se trec in catalog!!! Asa e elevul roman si cred ca asa sunt multi elevi de pe planeta: daca nu se rasplateste sau sanctioneaza, nu se depune efort!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu profesorul e de vina (Duminică, 8 martie 2015, 10:34)

      conservatorul [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

      Ar insemna ca jumatate din elevi sa fie mereu repetenti. Daca asta satisface pofta de sange a unora, lasa si clasele goale. Multi nu stiu dar notarea la evaluare nationala porneste de la 1 (ca si la toate examenele nationale). La evaluarile curente lucrurile stau diferit si de aceea sunt diferente. Desigur, e placut sa spui ca profesorul e de vina pentru promovarea acestor elevi care vor ajunge probabil in scolile profesionale si vor face o meserie.
      • 0 (0 voturi)    
        nu profesorul e de vina (Duminică, 8 martie 2015, 20:50)

        ionn [anonim] i-a raspuns lui conservatorul

        La clasa, un 10 se da pe tema si un 10 pe scos la tabla/oral, si un calcul simplu arata ca ai minim media 6 daca nu ai probleme la acoperis.
  • +8 (10 voturi)    
    Ce trebuie sa ingrijoreze Ministerul Invatamantulu (Vineri, 6 martie 2015, 19:58)

    Clop [utilizator]

    Procentul este hyperjenant - cateva sutimi peste 50%.

    In mod real: nu cred ca avem o adecvare a ariei curriculare la standarde adecvate pt. sec. 21.

    Scoala in Romania nu face dezbatere, la ora de curs, ci majoritar, se invata fara filtru critic.

    http://www.presalibera.net/romania-este-pe-primul-loc-din-ue-intr-un-top-al-analfabetismului_185484.html

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/Reportaj/DIN+INTERIOR+analfabetism+abandon+scolar

    România analfabetă în secolul informației. Abandonul școlar a ajuns la 17%.

    http://www.scoalaromaneasca.ro/Dosar/2013-05/in-era-informaticii-romania-are-aproape-doua-milioane-de-analfabeti.
  • +2 (4 voturi)    
    Notarea in Romania este de la 1 la 5 (Vineri, 6 martie 2015, 22:56)

    ty [utilizator]

    Cu o ordonanta rezolvati si problema asta. Ciorbea e baiat bun.
  • +6 (10 voturi)    
    ! (Vineri, 6 martie 2015, 23:11)

    tudorr [utilizator]

    Vestea buna este ca doar 50% sunt analfabeti :))!
  • -1 (3 voturi)    
    ba (Sâmbătă, 7 martie 2015, 0:34)

    gigi [anonim]

    BAAAA ministerul ba ministerul
  • +1 (7 voturi)    
    Ce treaba are religia? (Sâmbătă, 7 martie 2015, 1:10)

    Narcis [anonim]

    Scoateti religia din scoli daca nu mai incapeti de ea.
    Poate de prea mult studiu la evanghelii, nu au avut timp micutii sa se pregateasca la materiile de baza. Halal!
  • +2 (8 voturi)    
    Nu-i nimic rau in asta (Sâmbătă, 7 martie 2015, 2:09)

    Mari.an [utilizator]

    Nu-i nimic rau in asta, ca doar s-au inscris la religie si asta e tot ce conteaza in educatia copilului. Da-o-ncolo de matematica si romana, bine ca stiu sa se inchine cum trebuie...
  • +2 (8 voturi)    
    O meserie convenabila pentru 'nevolnici'! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 6:01)

    hotnewsfil [utilizator]

    Acest procent de 50,68% trebue sa ne lase reci, impasibili atata timp cat procentul celor au fost inscrisi, de catre parintii lor, sa participe la orele de religie depaseste 90%.
    Si preotia este o meserie sigura, banoasa.
    Inainte vreme, taranul care avea patru,cinci copii, dintre care unul era un smecheras lenes care chiulea de la scoala si nu punea mana pe carte, raspundea astfel unui consatean care il intreba ce va face copilul in viata : 'o sa-l fac popa', raspundea taranul in cauza, fericit ca s-a inventat si aceasta meserie, in care "truda" meseriasului nu-i face bataturi, ofera divertisment, impune plecaciuni din partea satenilor, aduce bani cu nemiluita, nu numai la nunti, inmormantari si botezuri, ci si oricand satenii voiau recolte bogate, ploi si soare la timp, hambarele pline., si vreo minune care sa le rezolve orice fel de probleme, in special asigurarea sanatatii permanente.
    Taranul cu pricina (cel intrebat despre viitorul fiului sau) constata, cu admiratie, ca preotul strange bani cu regularitate de ceasornic, venind cu 'sfintirea casei lui' la inceputul fiecarei luni, insotit de un ajutor care ii tinea cadelnita in care isi inmuia legatura de frunze sfintite cu care improsca apa facatoare de minuni
    Acum lucrurile au evoluat mult in tara noastra : apa sfintita, din care sa ia omul zilnic cate o gura, ca sa-i mearga bine 100%, nu se mai da de biserica, legumita in toiuri, ci se da in peturi de doua kilograme, umplute din timp de catre harnicele dreptcredincioase, cele cu frica de Dumnezeu.
    Ele, dreptcredincioasele stiu bine ca apa 'la PET' sfintita de trimisul lui Dumnezeu pe pamant, il fereste pe piosul credincios de puterea malefica a diavolului.
    Fiindca veni vorba, cine l-a facut pe diavol si cu ce scop, ce misiune i-a dat? De ce i-a dat frau liber printre oamenii in suferinta materiala si sufleteasca, liber sa impiedice minunea lui Dumnezeu de a-l vindeca pe copilul mamei 'sarace lipita pamantului'.
    De ce il lasa liber pe diavol sa-si faca 'de cap'?
    • -1 (3 voturi)    
      religia este de vina ? (Sâmbătă, 7 martie 2015, 12:37)

      GabiAlex [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Acum cateva saptamani se trambita sus si tare pe forumuri ca "majoritatea parintilor nu doresc religie in scoli".

      Acum, spuneti ca cei 90% ( "minoritatea" ) care au ales sa isi inscribe copiii la ora de religie sunt iresponsabili si au facut-o pentru ca copiii lor analfabeti sa aiba viitorul asigurat ( ca "preoti" pentru ceilalti 10% probabil ).

      Nu stiu daca "stupiditate" este un cuvant potrivit pentru a descrie situatia de mai sus.

      Oricum, ca fapt divers, in clasa copilului meu ( a VII-a, intr-o scoala din sectorul 3 ), singurii 2 elevi care au ales sa nu participe la orele de religie au avut semestrul trecut media generala sub 7, si s-au situat pe locurile 24, respectiv 29 in colectivul de 31 de elevi al clasei.
  • +2 (2 voturi)    
    Iubirea aproapelui! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 6:55)

    hotnewsfil [utilizator]

    Religia crestina, cea care se deosebeste de celelalte doua religii monoteiste - ebraica si mahomedana -, (neluand in considerare mormonii, neoprotestantii, Bahai, etc.), considera ca Iisus este fiul ceresc al lui Dimnezeu, oamenii fiind fiii pamanteni ai lui Dumnezeu, facuti dupa chipul acestuia.
    Izraelitii si mozaicii considera ca Iisus a fost un om, un profet, ca si Mahomed, care a trait si a murit ca om, un predicator al unor invataturi de inalta moralitate si bunatate.
    Crestinismul are ca una dintre invataturile de baza 'iubirea aproapelelui' (sa il iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti!') - indicatie 'pretioasa' usor de dat, greu de indeplinit (de catre altii!).
    Omul, una dintre cele mai complexe entitati de pe pamant (nu se stie si nu se va sti infinit de mult timp, daca chiar din intregul univers) este dotat natural cu toate mijloacele ca sa poata exista, sub imperiul instictelor personale (din dotare, ar zice militarii).
    Omul are datoria sa isi foloseasca ratiunea ca sa isi ajute instincele sa-l protejeze, sa nu se auto-distruga, sa isi apere integritatea intregului sau complex organic, care i-a fost incredintat de catre Dumnezeu - Creatorul tuturor vazutelor se nevazutelor -cum zic monoteistii, aceasta ipoteza fiind lansata de catre invatatii timpului, in urma cu cateva mii de ani (nu zeci de mii sau sute de mii), moment din care, adeptii 'ipotezei' Dumnezeu unicul Creator' nu s-au mai inchinat unor entitati din natura, carora le atribuiau inainte puteri supranaturaleu , ccare ar dirija micul univers din jurul lor.
    Monoteistii, adepti ai Dumnezeului unic interzic, considera un pacat de neiertat ca un drept-credincios sa isi puna intrebarea : 'cine l-a creat pe Creator', dar pe Creatorul Creatorului, etc. ('crede si nu cerceta!').
    Dumnezeu ar fi creat, spune ipoteza, toate miliardele de galaxii, fiecare compusa din miliarde de sisteme solare, fiecare galaxie avand in centru 'o gaura neagra inconjurata de o lumina imensa (quasar)', Dumnezeu ar fi creat
    • 0 (2 voturi)    
      Crestinismul are ca una dintre invataturile de baz (Sâmbătă, 7 martie 2015, 16:47)

      micu l [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Mantuieste, Doamne, poporul tau
      Si binecuvinteaza mostenirea ta
      BIRUINTA BINECREDINCIOSILOR CRESTINI
      ASUPRA CELUI POTRIVNIC DARUIESTE
      Si cu crucea ta pazeste pe poporul tau!

      Asta o fi una din invataturile de baza despre iubirea aproapelui?
  • +2 (2 voturi)    
    Iubirea aproapelui! CONTINUARE I (Sâmbătă, 7 martie 2015, 6:58)

    hotnewsfil [utilizator]

    inconjurata de o lumina imensa (quasar)', Dumnezeu ar fi creat toate radiatiile din univers, toti atomii, protonii si neutronii, electonii, toti cateii, mieii, firisoarele de iarba, copacii de toate soiurile, si restul materiei vii, precum si materia impropriu denumita moarta (de fapt si ea vie, are viata in ea, componente microscopice care se misca, se transforma - teoria Creationista..
    Stinta, cercetarea (astrofizica) au ajuns azi la un nivel uimitor de cunoastere a universului, sunt pe drumul deslusirii genezei acestuia. Au ajuns deja la opinia ca Creatorul intregului univers este universul insusi (s-a autocreat si evolueaza coform propriilor legi).
    Recomandarea crestina 'iubeste-ti aproapele!' pretinde imposibilul, direct, dintr-o saritura, arzandu-se etapele premergatoare - respectul, urmat de afectiune, acestea doua conditionand eventuala trecere la faza a treia, finala - iubirea.
    Fiecare om (individ) trebue sa fie invatat, (educat in familie si in scoli) sa isi respecte aproapele, sa accepte ca acesta (aproapele) este o fiinta diferita de el, ca opiniile si actiunile care dicteaza opiniile si actiunile acestuia decurg dintr-un bagaj de informatii, adunate in creerul lui, in timp, diferite de cele stocate in capul individului in cauza.
    Mama trebue sa ajunga la intelepciunea de a accepta ca fiica sau fiul ei sunt diferiti de ea, nu numai fiindca nu au un fond genetic identic cu al ei, ci si fiindca ei traiesc in alt mediu, diferit cu timpul, de mediul in care a trait mama, deci fiecare - mama si copii - au stocate in creer informarii diferite, si cai de legare intre ele a informatiilor. Adica, mama si copiii trebue sa se respecte reciproc, ca indivizi distincti.
    Daca se duce la indeplinire faza intaia - respectul reciproc -, se poate trece, temeinic, la faza a doua, in cazul unora dintre realtiile dintre doi indivizi, indiferent de sexul acestora - 'afectiunea'.
    In aceasta faza este antrenata partea din creer in care sunt stocate si actioneaza 'partea emotiv
  • +2 (2 voturi)    
    Iubirea aproapelui! CONTINUARE II (Sâmbătă, 7 martie 2015, 7:00)

    hotnewsfil [utilizator]

    si actioneaza 'partea emotiva a vietii omului - emotiile.
    Afectiunea slefueste pana la perfectiune relatia dintre indivizi, ii lega sufleteste (prin creer, cu reflexii asupra inimii).
    Trecerea relatiei dintre doi oameni la o a treia faza - iubirea -, printr-un salt direct, arzandu-se primele doua etape este practic imposibila.
    Primele doua faze sunt ele insile ca un Everest pe care nu-l poate urca oricine, fara o pregatire temeinica, riguroasa (pas-cu-pas ar zice Iohannis).
    Un alpinist extrem de ambitios, ca cei mai multi dintre cei macinati de aceasta pasiune (alpinismul), si-a propus, trecand riguros, bine antrenat, cu rabdare, prin etapele 'respect' si 'afectiune', sa atinga sublima etapa a treia - 'iubirea'. Dar, brusc, s-a trezit in fata unei placute, fixate in stanca, pe care era scris : 'nu mai insistati zadarnic, muntele se termina aici!'.
    Oamenii ar trebui sa fie invatati cum sa se respecte recoproc, sa respecte mediul inconjurator, sa consume cat mai mult sapun, sa circule in liniste, pe trotuar sau in autobuz, sa arunce gunoaiele in cosurile existente, nu in strada, copiii sa fie invatati 'cum sa invete', profesorii sa ii invete esentialul sustinut de putine exercitii exemplificatoare, copiii sa isi respecte profesorii si parintii, profesorii si parintii sa fie invatati cum sa ii educe pe copii (cine ii invata?).
    Avem deja 18.000 de biserici, numai 2800 de scoli, patru sute de spitale, majoritatea subdotate cu aparataj si personal medical, multii copii merg pe jos, iarna, la scoala, avem in constructie mandria neamului - Catedrala Mantuirii. Avem din toate!
    Politicienii ne-au adus unde suntem. Ei sunt vinovati ca tara este departe de unde ar fi trebuit sa fie azi; poporul care i-a ales si ii accepta, este, si el, la fel de vinovat.
    P.S. Am facut abstractie de iubirea dintre un barbat si o femee, cu radacinile eacesteia, declansatoare de trairi bine cunoscute (si urmarile!).
    Am facut abstractie si de prietenia cu intelesul obisnuit azi, cand se spune
  • +1 (1 vot)    
    Iubirea aproapelui! CONTINUARE III (Sâmbătă, 7 martie 2015, 7:01)

    hotnewsfil [utilizator]

    .Am facut abstractie si de prietenia cu intelesul obisnuit azi, cand se spune : el - am o pritena; ea - 'am un prieten'; cum, tu nu ai inca?
  • 0 (2 voturi)    
    Formarea cetatenilor, din primii ani ai vietii lor (Sâmbătă, 7 martie 2015, 7:37)

    hotnewsfil [utilizator]

    Formarea cetatenilor, din primii ani ai vietii lor! Pentru inceput, va rog sa accesati: htt://www.wwu.edu/depts/csl/download/CR_guide.pdf. Veti descoperi : "A practical Guide for Integrating Civic Responsibility into the Curriculum" Acest ghid este folosit in scolile din SUA, pentru educarea civica a elevilor.
    Religia nu trebue sa fie inclusa in programul scolar. Sa fie inclusa istoria religiilor mai importante - cele care au influentat dezvoltarea generala a societatii omenesti. Nu, icoanelor in clasele de invatamint. Da, Educatiei Civice, de nezdruncinat, pe viata, da responsabilitatii civice.
    Prima lectie, repetata mereu, trebue sa fie "cum sa invatati"-metoda de a invata, incepind cu esentialul pe care, apoi,cel ce invata, sa brodeze detatiile, orientate tot timpul pe structura esentiala.
    Cea mai mica nota trebue sa se dea celui "prins" ca a tocit, ca e papagal, ca nu stie sa desprinda esentialul dintr-un text, ca pune pe prim plan detaliile, ca nu a meditat asupra textului pe care pretinde ca l-a invatat.
    Stiinta, priceperea de a invata ceva, atit de straina scolii romanesti, trebue sa fie insusita, in primul rand, de profesori, sa fie o conditie eliminatorie a licentierii lor ca educatori, invatatori sau profesori de toate gradele.
    Daca n-au timp suficient sa predea o lectie, daca n-au spatiu suficient pentru a scrie textul unei lectii (in carti), profesorii trebue, in mod obligatoriu, sa trateze complet esentialul, folosirea economicoasa a detaliilor trebuind sa fie inclusa numai in masura strict necesara intelegerii esentialului. In jurul esentialului trebue sa se construiasca intreaga lectie.
    Un "esential" bine predat si bine inteles il inarmeaza pe omul-elev cu un instrument pentru a-si construi o cariera, pentru o dezvoltare spirituala trainica si pentru a deveni un cetatean veritabil in tara sa si in intreaga lume, solid ancorat in realitatea vietii, capabil sa discearna deliberat, prin vointa proprie, bine orientat, stapan pe el, demn, celula
  • +1 (3 voturi)    
    Formarea cetatenilor ... CONTINUARE! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 7:40)

    hotnewsfil [utilizator]

    .. celula valoroasa a societatii umane, in deplin acord cu societatile de toate speciile de pe pamant (si cu cea a firelor de iarba, a cateilor,.). Sa generalizam raspandirea stiintei invatarii, a 'filozofiei' invatarii! Materia predata elevilor trebue sa se refere permanent la legatura acesteia cu viata reala, actuala, sa dea convingere elevilor ca invata ceva util. Materiile trebue sa se sprijinereciproc, sa se refere una la alta, maximum posibil, ca in viata reala. Profesorii sa scrie carti de invatamant pentru elevi, nu pentru alti profesori, care sa fie proprii capacitatii de intelegere si interesului elevului, nu ca factor de competitie intre profesori.
    • 0 (2 voturi)    
      Formarea cetatenilor... PRIMA PARTE! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 15:32)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Formarea cetatenilor, din primii ani ai vietii lor! Pentru inceput, va rog sa accesati: htt://www.wwu.edu/depts/csl/download/CR_guide.pdf. Veti descoperi : "A practical Guide for Integrating Civic Responsibility into the Curriculum" Acest ghid este folosit in scolile din SUA, pentru educarea civica a elevilor. Religia nu trebue sa fie inclusa in programul scolar. Sa fie inclusa istoria religiilor mai importante - cele care au influentat dezvoltarea generala a societatii omenesti. Nu, icoanelor in clasele de invatamint. Da, Educatiei Civice, de nezdruncinat, pe viata, da responsabilitatii civice. Prima lectie, repetata mereu, trebue sa fie "cum sa invatati"-metoda de a invata, incepind cu esentialul pe care, apoi,cel ce invata, sa brodeze detatiile, orientate tot timpul pe structura esentiala. Cea mai mica nota trebue sa se dea celui "prins" ca a tocit, ca e papagal, ca nu stie sa desprinda esentialul dintr-un text, ca pune pe prim plan detaliile, ca nu a meditat asupra textului pe care pretinde ca l-a invatat. Stiinta, priceperea de a invata ceva, atit de straina scolii romanesti, trebue sa fie insusita, in primul rand, de profesori, sa fie o conditie eliminatorie a licentierii lor ca educatori, invatatori sau profesori de toate gradele. Daca n-au timp suficient sa predea o lectie, daca n-au spatiu suficient pentru a scrie textul unei lectii (in carti), profesorii trebue, in mod obligatoriu, sa trateze complet esentialul, folosirea economicoasa a detaliilor trebuind sa fie inclusa numai in masura strict necesara intelegerii esentialului. In jurul esentialului trebue sa se construiasca intreaga lectie. Un "esential" bine predat si bine inteles il inarmeaza pe omul-elev cu un instrument pentru a-si construi o cariera, pentru o dezvoltare spirituala trainica si pentru a deveni un cetatean veritabil in tara sa si in intreaga lume, solid ancorat in realitatea vietii, capabil sa discearna deliberat, prin vointa proprie, bine orientat, stapan pe el, demn, celula valoroasa
  • +2 (2 voturi)    
    religie si educatie (Sâmbătă, 7 martie 2015, 9:52)

    Petza [utilizator]

    Este clar ca in conditiile actuale copiii nu sunt orientati catre studiul individual. In aceste conditii, ar trebui ca accentul sa se puna pe studiul din clasa. Daca toti dascălii si-ar face treaba cum trebuie la scoala, cred ca rezultatele de la evaluări ar fi mult mai bune.
    Si pentru ca s-a discutat despre religie:Dupa parerea mea, religia din scoli ar trebui sa fie axată pe educarea morală a elevilor. Din pacate, moralitatea nu este punctul forte al societății românești. Poate dacă educatia religioasă de orice orientare ar promova decenta si bunul simt am avea sansa ca in 10-20 de ani sa avem o societate mai sănătoasă dpdv moral.
  • -1 (1 vot)    
    Cine l-a facut (Sâmbătă, 7 martie 2015, 11:27)

    canuta [utilizator]

    pe diavol si cu ce scop...?
    Pai, de n-ar fi fost diavolul cu ale lui,cum ar mai fi stiut mireanul ce e bine si ce nu, ce pericole il pasc si din ce parte, cine il poate scapa de toate astea(si contra a ce il poate scapa, pentru ca totul are un pret),, in concluzie diavolul este antiteza fara de care mireanul n-ar sti ce e aceea gresala si nu ar dori sa scape de ea si de consecintele ei,oricit ar costa.
    Acum cred ca va puteti raspunde singur la intrebare !
  • +3 (3 voturi)    
    sistemul de invatamant (Sâmbătă, 7 martie 2015, 11:40)

    o mama [anonim]

    Reprezentatnii Ministerului ar trebui sa-si asume consecintele. Procentajul mic al notelor peste 5 este consecinta sistemului monstuos de invatamant implementat de domniile lor. Nimic mai mult, reflecta societatea romaneasca bolnava. M-am saturat sa-i fiu copilului meu dascal, diriginte, sistem de testatre a cunostintelor, in conditiile unui invatamant de stat obligatoriu / inexistent / degradat.
  • +2 (2 voturi)    
    Și, mai departe? (Sâmbătă, 7 martie 2015, 12:10)

    Furnicuta [utilizator]

    ... cum se procedează?
    Eu, ca părinte am următoarele nemulțumiri:
    1. Încă se dau subiecte interpretabile de-așa manieră încât apar discuții și între profesori. Ce să mai zic de cele dintre elevi.
    2. Sunt diferențe foarte mari între notele date de cei doi profesori care au făcut corectura.
    Ce se poate face?
    1. Subiectele de examen să fie foarte clare și ca enunț, și ca mod de rezolvare;
    2. În situația în care diferența dintre cele două note este mai mare sau egală cu 0,2 puncte lucrarea să fie corectată de o comisie din care să nu mai facă parte cei doi profesori care au evaluat inițial lucrarea.
    • 0 (0 voturi)    
      ca parinte? (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:27)

      n [anonim] i-a raspuns lui Furnicuta

      dar hai sa vorbim si ca fost elev! daca elevul invata trece testul! dar daca sta pe facebucuri si fumeaza ... caci parinti lucreaza sa aduca painea... e vinovat sistemul nu? da la ora de indoctrinare ai inscris pe copilasii care sunt dezavantajati de barem si de corectura profesorilor? la religie garantat toata lumea ia 10 daca da banul! nu se mai dau teste!
      teste grila.... computere si programe adecvate de evaluare ... corectitudine in tara condusa de un plagiator si de popi nu o sa vezi prea curand! zi merci ca nu dai 1000 euro pe luna sa se duca copilul la scoala ca e gratis de la govern scolarizarea! deci sa traiti ghine!
      ps.... alti dau 380.000 euro sa faca o facultate .... in Romania dai 0.. poata spaga ca nu invata la examene... asta e sistemul si nu se schimba prea curand!
  • -1 (3 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 7 martie 2015, 12:21)

    rerenenegate [utilizator]

    Elevi slabi, profesori si mai slabi (anii nu fac decat sa ne accentueze defectele/calitatile - viitorul omenirii nu e roz). Dati si voi probleme mai simple, gen: "1+1=?" sau "comentati - Ana are mere" (minimul de 5 sa fie: "f bine ca are mere", iar pt 10: "merele sunt mai bune decat perele"). Pentru copii mai dotati eventual "1+0=?" (pp ca astia au conceptul de 0) si "despartiti in silabe - Ana are mere". In felul acesta nu vom mai avea probleme in invatamant...
  • -1 (1 vot)    
    Ce interesant! (Sâmbătă, 7 martie 2015, 17:56)

    alex [anonim]

    Doar 50% au luat peste 5 la simulare, dar 90% s-au inscris la Religie.

    Vedeti corelatia? :-)
    • 0 (0 voturi)    
      noi o vedem.. (Sâmbătă, 7 martie 2015, 18:58)

      lili [anonim] i-a raspuns lui alex

      Dar cei responsabili NU vor s-o vada!
      Azi ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, intr-o conferinta de presa organizata la Braila a declarat ca "dezbaterile impotriva predarii religiei in scoli s-au dovedit a nu fi o problema reala, avand in vedere procentul foarte mare al parintilor care si-au exprimat in scris optiunea pentru participarea copiilor la aceste ore.
      "Procentul este unul foarte mare, ceea ce inseamna ca dezbaterile pe tema predarii religiei in scoli s-au dovedit a nu fi o problema reala. Daca la inceput imi exprimam oarecum ingrijorarea pentru acoperirea normelor didactice pentru colegii nostri profesori de religie, care si-au inceput activitatea in septembrie 2014, este vorba despre 4.200 de cadre didactice din totalul de 6.200 de profesori de religie din sistem, acum nu mai am nicio emotie", a afirmat Cimpeanu, potrivit Agerpres.
      Problema lui era sa se inscrie elevii la orele de religie, problema lui NU este deloc ce-i invatam pe elevi la acele ore, ce EFECT au ele in educatia elevilor!
      I-as spune Ministrului ca dupa "90 s-a predat religia in scoli, dar nu mi se pare deloc ca a crescut gradul de moralitate in randul tinerilor, dimpotriva!
      Ce efecte a avut?!
      Uitati-va numai la tinerii politicieni cu scoala dupa '90, cu ore de Religie facute si care acum fac carare la DNA cu acuzatii care NU sunt deloc compatibile cu juramintele facute pe Biblie cand au depus Juramantul de Ministri, de exemplu....
      Sau, ce parere are Ministrul, de exemplu, despre cele spuse in articolul de mai jos?!

      http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/istoric-ardelean-de-20de-ani-preda-religia-scoli-nu-vad-crescut-gradul-moralitateal-tinerilor-trebui-regandite-manualele-1_54f7042d448e03c0fd38006e/index.html
  • -1 (1 vot)    
    la simulare sunt prosti, la evaluare se desteapta (Luni, 9 martie 2015, 13:43)

    rebecca. [utilizator]

    Eu nu inteleg cum reusesc elevii de-a VIII-a sa obtina rezultate miraculoase in doar 3-4 luni , in conditiile in care dupa 3 ani si jumatate , sunt praf si la romana si la matematica . Oare nu sare nimanui in ochi aceasta diferenta de peste 25% , elevi cu media sub 5 - de la simulare la evaluare ? Dar diferentele si mai mari intre notele de 6-7 la simulare si cele de 9-10 la evaluare ?
    Nu miroase cumva a frauda ?
    Hei, domnule ministru , se aude ??????????
    Poate dupa ce veti termina campania de subordonare a scolilor catre BOR va veti ocupa si de nevoile elevilor !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by