Rezultate Simulari Evaluarea Nationala: 48,8% dintre elevii de clasa a VIII-a au obtinut medii peste 5 la simulari. Ministerul Educatiei: Notele de la Matematica indica un nivel scazut de pregatire a elevilor, in conditiile in care subiectele au fost de nivel mediu

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 5 martie 2014, 14:57 Actualitate | Esenţial


Examen scolar
Foto: Agerpres
Rezultatele simularilor de la Evaluarea Nationala au adus o "promovabilitate" de 48,8%. Ministerul Educatiei Nationale anunta ca 48,8% dintre elevii prezenti au obtinut medii peste 5 la examenele din cadrul simularii nationale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba romana si doar 30,4% la Matematica. In urma acestor note, Ministerul informeaza ca a dispus implementarea mai multor masuri pentru remedierea situatiei. 94,7% dintre elevii inscrisi au participat la toate probele simularii.
  • Rezultatele simularilor vin in contextul in care la examenul de Evaluare Nationala de anul trecut, 75,89% dintre absolventii de gimnaziu au luat note peste 5. Numerosi profesori si parinti au spus atunci ca subiectele au fost foarte usoare in comparatie cu alti ani.
Ministerul Educatiei Nationale (MEN) anunta printr-un comunicat de presa ca a centralizat rezultatele obtinute de elevii de clasa a VIII-a la simularea examenelor din cadrul Evaluarii Nationale. Din totalul celor 187.886 de elevi inscrisi, 177.946 (94,7%) au participat la toate probele. Dintre acestia, 86.893 (48,8%) au obtinut medii peste 5. Scopul simularii a fost aducerea in atentia elevilor si a profesorilor lor a situatiei reale privind pregatirea inainte de evaluarea nationala din vara, precizeaza MEN.
  • La Limba romana, prezenta a fost de 95,4%, iar 119.963 (66,95%) de elevi au obtinut note peste 5.
  • La Matematica, prezenta a fost de 95,2%, iar 54.465 (30,4%) au obtinut note peste 5.
  • La limba materna, prezenta a fost de 94,5%, iar 7.912 (76%) au obtinut note peste 5.
Peste jumatate dintre elevii prezenti la simulari au obtinut note peste 5 la disciplina Limba romana, in timp ce la Matematica procentul elevilor cu note peste 5 este de 30,4% - ceea ce "indica un nivel scazut de pregatire a elevilor, in conditiile in care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricarei evaluare de masa".

Pe judete, cele mai mari procente de note peste 5 s-au inregistrat in:
  • municipiul Bucuresti: 64,21%
  • judetul Braila: 60,42%
  • judetul Cluj: 59,18%
  • Prezenta elevilor la examene a fost in aceste judete de peste 95% 
Cele mai slabe rezultate s-au inregistrat in:
  • Calarasi: 34,18%
  • Caras-Severin: 36,28%
  • Tulcea: 37,95%
  • Si in aceste judete, prezenta a fost de aproximativ 90%
Cea mai ridicata participare a elevilor la simularea nationala pentru clasa a VIII-a s-a inregistrat in judetul Neamt - 98,18%, iar cea mai scazuta in judetul Dolj - 89,04%.

In ceea ce priveste situatia pe discipline, cel mai ridicat procent la Limba romana ii revine Bucurestiului, cu 81,23%, iar cel mai mic procent s-a inregistrat in judetul Harghita - 38,72%. La Matematica, primul loc este ocupat tot de Bucuresti, cu 46,38%, iar cel mai scazut procent il are judetul Calarasi cu 17,8%. La Limba materna, cel mai mare procent s-a inregistrat in Bistrita-Nasaud, unde prezenta elevilor la simulare a fost de 100%, iar cel mai scazut, in Caras-Severin - 21,74%, unde, de asemenea, prezenta a fost de 100%.

Prezenta integrala a elevilor la simularea pentru evaluarea nationala s-a inregistat numai in cele doua judete amintite si numai la disciplina Limba materna. In acelasi timp, la toate examenele, nu a existat o prezenta mai mica de 89% in niciunul dintre judete.

Ca urmare a situatiei inregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor masuri de remediere a situatiei, care urmeaza sa fie aplicate, pe verticala, la nivelul fiecarui judet. In acest fel, de la inspectorat, pana la scoala si elev, se vor intreprinde urmatoarele:
  • Inspectoratele scolare vor prezenta situatia reala tuturor directorilor de scoli si vor aduce la cunostinta acestora masurile dispuse de MEN si, dupa caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora.
  • La nivelul scolii, va fi analizata situatia si se vor lua masurile impuse de MEN, dar si alte masuri suplimentare pentru pregatirea elevilor, acolo unde scoala considera necesar.
  • Parintii vor fi informati asupra situatiei elevilor, in cadrul sedintelor cu parintii. Tot atunci, li se vor prezenta solutiile pe care scoala le are in vedere pentru fiecare elev in parte.
  • Lucrarile fiecarui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe si, in consecinta, pentru a putea corecta neajunsurile inregistrate.
  • Se vor efectua ore de pregatire pentru examinarea nationala din vara.
Amintim ca acesta este primul an in care simularea Evaluarii Nationale s-a facut la nivel national, cu aceleasi subiecte pentru toate scolile. Scopul acestor testari la nivel national este "familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluari nationale, respectiv a unui examen de bacalaureat national si cu scopul de a optimiza rezultatele obtinute de catre elevii din invatamantul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale", a explicat Ministerul Educatiei.

Simularile examenelor din cadrul Evaluarii Nationale s-au desfasurat in perioada 18-20 februarie, iar rezultatele vor fi afisate pe 7 martie, conform calendarului simularilor pentru clasa a VIII-a.

Rezultatele obtinute de elevi la simularile nationale nu se contesta si nu se trec in catalog.

Corectarea lucrarilor s-a realizat in centre zonale organizate de inspectoratele scolare, constituite din profesori din localitatea in care s-a organizat centrul. Evaluarea lucrarilor scrise s-a facut pe grupe de scoli, astfel incat profesorii de Matematica sa nu evalueze lucrarile propriilor elevi, potrivit Regulamentului Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB). Fiecare lucrare a fost evaluata de o echipa de 2 evaluatori, iar echipele de evaluatori au fost stabilite prin tragere la sorti. 

Rezultatele examenului de Evaluare Nationala 2013 au aratat ca 75,89% dintre absolventii de gimnaziu au luat note peste 5, in contextul in care numerosi profesori si parinti au spus ca subiectele au fost foarte usoare in comparatie cu alti ani.

Incepand din acest an, in admiterea la liceu - media de la Evaluarea Nationala va avea o pondere de 75% (fata de 50% cat a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi in proportie de 25%. Decizia a fost luata in urma rezultatelor de la Evaluarea Nationala 2013, care "au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala", a explicat Ministerul Educatiei.

Calendar Evaluarea Nationala 2014

13 iunie                  Incheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 - 18 iunie           Inscrierea la Evaluarea Nationala
23 iunie                  Limba si literatura romana - proba scrisa
24 iunie                  Limba si literatura materna - proba scrisa
25 iunie                  Matematica - proba scrisa
27 iunie                  Afisarea rezultatelor (pana la ora 16:00)
27 iunie                  Depunerea contestatiilor (orele 16:00 - 20:00)
28 iunie - 30 iunie  Rezolvarea contestatiilor
1 iulie                     Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















89756 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ? (Miercuri, 5 martie 2014, 15:16)

    marmota carcotel [anonim]

    ei na... nu se poate dom'le... e o greseala...
    ia sa vedeti cum iau toti ex de capacitate cu note mari..
    cei care isi pot scrie numele - 10
    cei care pot doar initialele - 9
    pentru note intre 8-5 / examen oral
    - catelus cu parul cret - 8 ( daca spune cate versuri .. are si 5 la mate)
    - cei care fac propoziti simple ( gen " da ba mingea "sau "suc vrei"..) 7
    - cei care au un vocabular activ de 10-12 cuvinte - 6
    - cei care vocalizeaza sugestiv si indica obiecte si nevoi primare- 5

    daca asta e nivelul la clasa 8-a ... inteleg ca bac-ul nu -l trec decat 2%
    ...
    • +1 (1 vot)    
      note pentru profesori (Joi, 6 martie 2014, 10:55)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui marmota carcotel

      Se pare ca profesorii isi fac treba bine , si mode de After School este de asemenea benefica iar ei, profesorii, pot prospera in acest fel.

      Pe cind o marire de salariu de 50% pentru munca istovitoare si de mare respundere si insemnatate .

      Vacantele profesorilor ar trebui de asemenea marite, iar acest lucru lva permite profesorilor o mai buna pregatire a actului educational.

      Bravo domnilor profesori tineti tot asa munca voastra excelenta, copii nostri sunt pe mainile voastre ....
  • +5 (5 voturi)    
    "Ministerul informeaza....... (Miercuri, 5 martie 2014, 15:23)

    translativus [utilizator]

    ....ca dispus implementarea mai multor masuri pentru remedierea situatiei."

    Vai de capul vostru de habarnisti ! Ce veti face si mai ales cat aveti de gand sa castigati din "masurile pentru remedierea situatiei" ? Ii veti lasa sa copieze la examene ?

    Rezultatele dezstruoase de la simulare sunt direct proportionale cu mizeriea morala in care acest sistem politic ticalos a aruncat societatea.

    Cum ii mai puteti convinge pe tineri sa doreasca sa invete carte, cand in viata de zi cu zi, toti spagarii, mincinosii, incompetentii, escrocii si plagiatorii sunt "oamenii de succes" ?
    Ce exemple de oameni scoliti, care au ajuns prin munca lor, in top 300 aveti ? Pana si Academia Romana este implicata in escrocherii !

    Cei cativa dintre cei buni, care invata pe rupte, se pregatesc pentru a se stabili in strainatate, nu ca sa fie sclavii escrocilor din tara. Ii inteleg perfect.

    Catre ce fel de societate ii indemnati voi pe tineri sa se instruiasca ?

    Ati distrus tara si acum ii distrugeti si viitorul !
  • +4 (4 voturi)    
    lux (Miercuri, 5 martie 2014, 15:23)

    kelye [utilizator]

    "Ah, ce frumos ...
    Viitorul luminos li se-arata celor... "

    Ei sunt viitorul ? Ei vor pune economia pe picioare? Intr-o lume din ce in ce mai tehnica doar 30% au luat peste 5 la matematica?
    In cativa ani Romania va concura cu Congo pe piata muncii.
    • +2 (2 voturi)    
      Care piata a muncii ? (Miercuri, 5 martie 2014, 21:02)

      hahahaha [utilizator] i-a raspuns lui kelye

      Exista si o piata a muncii in tara asta ? De obicei aud despre taieri, reduceri, somaj etc.
      • 0 (0 voturi)    
        haha într-adevăr, dar e cu lacrimi (Joi, 6 martie 2014, 12:11)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui hahahaha

        Din postul dvs. de mai jos se înțelege că lucrați în învățămînt; dacă n-ar exista o piață a muncii, chiar așa chinuită cum e, n-ar avea cine să vă plătească salariul.
        Iar rezultatele la matematică arată că e neclar pentru ce plătim aceste salarii, dacă doi din trei elevi nu sînt în stare să înmulțească și să împartă cît să treacă examenul! Una e să nu vrei să înveți (sigur, la starea învățămîntului-papagal, e chiar dubios să „vrea” cineva să învețe) și cu totul alta e să termini 8 clase fără să fi prins elementele matematice de bază.
  • +2 (2 voturi)    
    sistem romanesc (Miercuri, 5 martie 2014, 16:46)

    cipi [anonim]

    la scoala nu se face scoala, foarte putini invatatori sau profesori pun suflet in aceasta activitate, nici in scolile cu pretentii nu se face scoala, doar ca acolo pe langa orele ineficient tinute din cadrul scolii se fac orele particulare. Aceste ore particulare sunt scopul principal al cadrelor didactice, suntem un popor asa de corupt, pana in maduva oaselor. Orele particulare ar trebuii interzise prin lege, scolile cu gradul de promovare redus ar trebuii inchise sau concediate cadrele didactice... aceste rezultate dezastruase spun totul despre bataia de joc care a ajuns scoala romaneasca
    • +2 (2 voturi)    
      Testele sunt date de elevi nu de profesori ! (Miercuri, 5 martie 2014, 21:08)

      hahahaha [utilizator] i-a raspuns lui cipi

      Dupa cate stiu eu cei care dau aceste teste sunt elevii si va rog sa ma credeti ca acestia sunt din ce in ce mai putin dornici de invatare. Aceste testari au ajuns sa fie percepute si analizate denaturat, adica in loc sa se puna accentul pe elevi se pune accentul pe profesori. In aceleasi clase sunt si copii care invata si foarte multi care nu doresc sa invete. Eu am la clasa 2-3 copii care atunci cand organizez ora de pregatire suplimentara saptamanala pleaca in mare viteza pentru ca nu e ora aobligatorie. . Cred ca multi dintre copii sunt demotivati chiar de parinti.
      • 0 (0 voturi)    
        clar (Joi, 6 martie 2014, 11:01)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui hahahaha

        Este clar ca domniile voastre, profesorii, va faceti meseria bine chiar daca rezultatele muncii domniilor voastre sunt dezastroase.

        M-a intreb ce note au in catalog copii care nu pot trece de nota 5 la examen ?

        As face o statistica in care se compara notele la scoala cu notele la examen , banuiesc ca rezultatele ar fi interesante ...
        • 0 (0 voturi)    
          Poate ca am dreptate chiar daca sunt prof! (Joi, 6 martie 2014, 13:03)

          hahahaha [anonim] i-a raspuns lui GeorgeT

          Este adevarat ca lucrez in invatamant , dar eu cred ca incerc sa-mi fac bine treaba , dovada ca in anii precedenti am avut la examene promovabilitate de peste 95% in 2013, in 2012 , in 2011 si in 2010 -am mentionat doar anii cu camere de filmare, mai mult , nici nu fac meditatii acasa cu elevii mei . Numai eu stiu cum am reusit sa-i misc pe cate unii (uneori aproape ca i-am fortat sa invete). Am sustinut zeci de ore suplimentare (neplatite) anual, am consumat zeci de cartuse de imprimanta (din banii mei ). Observ insa ca pe an ce trece , copii sunt tot mai demotivati si de multe ori si parintii lor , iar ministerul muta presiunea examenului de pe elevi pe profesori ba mai mult simularile nu prea seamana cu examenele , adica la simulare se pune mai mult accentul pe "fineturi": teoretice iar la examen pe calcule practice , insa acest aspect poate fi sesizat doar de cunoscatori . Modele de lucru nu prea sunt , culegeri nu avem voie sa comandam, manualele nu concorda cu cerintele examenului dar concluzia societatii este clara PROFESORII SUNT DE VINA . Cum sa dea elevul tot ce poate la o simulare, daca nota nu se trece in catalog ? Poate sensibilitatea la rugamintile profesorilor este determinanta? .
          • 0 (0 voturi)    
            finețuri? (Joi, 6 martie 2014, 13:56)

            Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui hahahaha

            La matematică, spuneți-ne și nouă, necunoscătorilor, care sînt finețurile din subiectele I.1, 2, 3, 6, II. 1, 2, 3, 4 și III 1a, 1b și 2b. Oricare 8 din aceste subiecte absolut de bază ar fi adus nota de trecere - nu există scuză că nu vor, nu pot, au făcut alte exerciții și tot ce ați înșirat mai sus. Sînt calcule ELEMENTARE, nu au nevoie de motivație, culegere sau IQ de geniu ca să le rezolve de nota 5.
            Insist pe nota 5 fiindcă e normal ca doar cîțiva elevi să urmeze forme avansate de învățămînt, dar promovabilitatea de 30% este o rușine pentru întregul sistem.

            Rezolvați-ne următoarea problemă:
            Q. Două treimi din absolvenții clasei a opta nu știu matematică de bază. Deci n-au mare tragere de inimă să învețe și, cel mai probabil, n-au mare tragere de inimă nici să muncească.
            a) În patru ani vor avea drept de vot. Cu cine vor vota ei?
            b) În cîți ani dă faliment Romînia, avînd în vedere structura actuală a contribuabililor la buget vs. mîncătorilor din buget (inclusiv politicieni și șleahta asociată) și apetența generațiilor următoare către învățătură și/sau muncă?
            • 0 (0 voturi)    
              Profesorii sunt aceiasi elevii sunt altii (Joi, 6 martie 2014, 20:18)

              hahahaha [anonim] i-a raspuns lui Ava_ps

              In urma cu 20 -25 de ani erau cam aceiasii profesori si evident alt sistem de invatamant fara atatea reforme. Nu era scoala altfel, nici prioritate pe activitati extrascolare si olimpiade . Tot atunci erau si 5 ore de matematica pe saptamana la gimnaziu , profesorii puteau comanda culegeri , manualele erau in concordanta cu programele si examenele le dadeau elevii, care raspundeau in fata parintilor pentru rezultate. In trecut daca elevii luau note mici era certati de parinti , iar acum daca elevii iau note mici sunt certati profesorii atat de parinti cat si de minister, care mai si insista ca nu se trec notele din simulari in catalog si ne mai miram de rezultate.
              • 0 (0 voturi)    
                elevii sînt mereu alţii. logic. (Joi, 6 martie 2014, 22:47)

                Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui hahahaha

                Iertaţi-mă, dar nimic din exemplele dvs. nu îmi arată care ar fi diferenţa pentru elevii "medii". Pentru primul exemplu: înmulţirea se învaţă, cred, înainte de clasa a patra, susţineţi că ridicarea la putere ar fi "un etaj superior"? Să nu mai spun că două dintre subiecte (I.6 şi III.1.a) erau simple SUME. Ce poate fi mai simplu? Ar trebui să dăm la sfîrşitrul clasei a 8a subiecte de clasa a 4a? Este absurd! Singurul lucru pe care îl ilustrează exemplele dvs. este că două treimi din elevii de clasa a 8a nu au înţeles regulile de bază în matematică, ci au învăţat ca papagalii nişte modele mult mai simple -ups, ghinion!-, fără să priceapă ce înseamnă de fapt intervalul, puterea, perimetrul. "Vina" aparţine tuturor actorilor din sistem. Cum puteţi nega responsabilitatea profesorului? Scopul dvs. este să nu fiţi certat sau să transmiteţi copiilor nişte cunoştinţe generale? Printr-o astfel de atitudine încurajaţi indolenţa.
            • 0 (0 voturi)    
              Diferentele nu sunt mari pentru elevii bunisori (Joi, 6 martie 2014, 20:50)

              hahahaha [anonim] i-a raspuns lui Ava_ps

              Diferentele au fost esentiale pentru cei medii si slabi
              I. 1 Model 7x3+14:2=
              1. Simulare (2la0+2la1+2la2):(2la3-1)+
              2. Model "Patru caiete de acelaşi tip costă 8 lei. Trei caiete de acelaşi tip costă ... lei."
              2. Simulare: Daca a/7=5/3 atunci (a+7)/7=
              3.Model" Cel mai mare număr natural par care aparţine intervalului [2,3) este numărul …"
              3. Simulare Scrisă sub formă de interval, mulțimea I = {xÎℝ - 5 mai mic x mai mic3} este egală cu …
              4.Model :Perimetrul unui pătrat este egal cu 20 cm. Aria pătratului este egală cu ... 2 cm patrati.
              4. Simulare Se consideră triunghiul ABC cu AB = 4 cm, AC = 6 cm și BC = 8 cm . Dacă M este mijlocul
              laturii AB și N este mijlocul laturii AC , atunci perimetrul triunghiului AMN este egal cu ... cm.
              5.Model În Figura 1 este reprezentat un tetraedru regulat ABCD în care BC  6 cm. Suma lungimilor
              tuturor muchiilor tetraedrului regulat ABCD este egală cu … cm .
              5. Simulare În Figura 1 este reprezentat un cub ABCDA'B'C'D' . Măsura unghiului determinat de dreptele AD' şi
              B'C este egală cu …o.
              Etc Chestia cu geniul e corecta , dar tipul de test difera. La modelul oficial se cere aplicare practica iar la simulare accentul a foast pe proprietati si reguli.
              Cerintele au fost de la un etaj superior fata de model.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 6 martie 2014, 11:49)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui hahahaha

        @hahaha: treaba asta cu "elevii sunt de vina" e ca si cum ai spune "muncitorii sunt excelenti, doar masinile pe care le fac sunt proaste". Realitatea e ca sist romanesc de invatamant sufera de multa autosuficienta (intretinuta bine cu legendele olimpiadelor si a supra-dotatilor) si asta se vede cu fiecare postare.
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebari care cred ca nu vor avea raspuns ! (Miercuri, 5 martie 2014, 17:17)

    dgfhgjnhkjlk [anonim]

    Am si eu cateva intrebari:
    1)Orele suplimentare vor fi platite ? (asa cum este in privat sau alte institutii)
    2. Ministerul va pune un set de modele de lucru la dispozitia profesorilor si elevilor , sau prin subiectele propuse in viitor se va incerca surprinderea elevilor si profesorilor ? (Modelele de la simularea actuala nu prea au semanat cu subiectele date la examene in anii precedenti).
    3. Daca notele nu se trec in catalog cum vor fi motivati elevii sa dea tot ce pot la aceste simulari ? (poate ca vor fi sensibili la la rugamintile profesorilor ?)
    4. Ce este mai important intr-o scoala, tot felul de activitati care scot copii de la ore sau fragmenteaza invatarea sau pregatirea pentru examene si participarea la ore ?
    5. Totusi ministerul nu ar vrea sa recomande un manual care sa poata fi folosit la clasa la matematica (clasele V-VIII), pentru ca manualele pe care le stiu eu sunt ceva mai departe de
    a fi utilizate la clasa (cred ca au fost proiectate pe vremea cand erau 5 ore de matematica la clasa si nu 4 ore ca acum).
    6. Cred ca se poate renunta la toate aceste intrebari daca se scot camerele de filmat din sali (dar parerea mea este ca nu ar fi indicat).
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 6 martie 2014, 11:13)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui dgfhgjnhkjlk

      de acord cu userul dgfhgjnhkjlk , mai putin cu ultimul comentariu: sa nu scoata camerele. trebuie sa invatam si noi si copiii nostri sa ne castigam painea si averea pe munca, nu pe furate. ca asta e buba societatii noastre si de-aia sunt toate cu susl in jos. in loc sa promovam invatatura, noi promovam furtisagul si trisarea. in loc sa ne platim profesorii, noi platim lautarii si manelistii sa ne faca dedicatii ca sa auda lumea ca "bazati" suntem. asta e mentalitatea noatsra, domnule/doamna! deci nu, sa nu scoata camerele ca atunci chiar nu mai invata copiii nostri nimic!
  • 0 (0 voturi)    
    noi suntem de vina ca ii premiem nejustificat (Joi, 6 martie 2014, 11:07)

    Ana [anonim]

    iar ii pun astia pe profesori sa faca munca patriotica :)) dupa ce ca nu ii platesc cum trebuie, merita sa faca ore suplimentare cu copiii! precis asta e motivul pentru care nu invata plozii! aloooo! parinti inconstienti!!! stati cu ochii pe copii si lasati tabletele si telefoanele ca i-ati tampit de tot cu ele!!! pune-ti-va odraslele sa scrie cu creionul pe hartie, nu sa arda gazul butonand telefoanele sau tabletele!!! nu zice nimeni sa fie privati de tehnologie, dar ei nu stiu sa scrie romaneste pe hartie si voi le dati noi motive ca sa nu vrea sa scrie pe caiete!
  • 0 (0 voturi)    
    ce intelege Ministerul Educatiei? mai nimic (Joi, 6 martie 2014, 12:32)

    TDB [utilizator]

    Birocratii din minister trebuie sa inteleaga in sfarsit ca exista cauze reale ce produc aceste rezultate dezastruoase la examene, fie ele de capacitate, bac sau altceva. O cale deschisa catre parinti si profesori pentru a transmite sugestii ar fi de folos- de pilda o adresa de email unde sa putem impartasi experientele generate de mersul copilului la scoala. Metodele hei-rupiste promovate la bunul plac al unui ministru sau al altuia, dupa cum se schimba culoarea politica, si anulate de ministrul urmator, nu au produs si nu vor produce schimbari in bine. Sistemul de invatamant are urgenta nevoie de ajustari si masuri care sa functioneze tehnic, pe termen lung, fara ingerinte politice.
  • 0 (0 voturi)    
    o problema (Joi, 6 martie 2014, 13:03)

    Paul_ [anonim]

    Cred ca o problema este ca parintii nu pot sa aiba nici o influenta in ceea ce priveste pregatirea copiilor lor.
  • 0 (0 voturi)    
    se putea... (Vineri, 7 martie 2014, 23:28)

    Mihai [anonim]

    S-a copiat foarte pervers la mine in liceu,aiurea !
  • 0 (0 voturi)    
    Dl. PROFESORI (Vineri, 14 martie 2014, 8:29)

    Fd God [anonim]

    Nu pot sa inteleg de ce de fiecare data dati vina pe noi.Pur si simplu cei de clasa a 11-a(printre care ma aflu si eu(mate-info))nu aveau "de ce " sa invete....chiar are o logica....bacul se sustine in clasa a 12-a + ca eu am ajuns pe la derivabilitate,sisteme,functii continue, urmau teste...asa ca am concluzionat ca nu e necesar sa repet in 7-8 zile degeaba....lucruri pe care oricum le voi uita pe parcurs si pe care va fii necesar sa le repet...Si chiar in mare parte e vina vostra la clasa pot spune ca frec menta la matematica...nu inteleg mai nimic....bine ca fac meditatii...poate si de asta ma aflu' printre cei peste 5....iar la romana...pai am primit comedia...ceea ce eu fac in clasa a 12-a...da e o logica undeva....O scrisoare pierduta o faci in clasa a 8-a....dar cati dintre voi o mai predati daca ea e scoasa din programa.:)...sau cel putin cat am fost eu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by