Rezultate PISA 2012: Aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text si pot rezolva doar exercitii de baza la Matematica

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 3 decembrie 2013, 13:23 Actualitate | Esenţial

Rezultate PISA 2012
Foto: OECD
Tarile din Asia au cea mai performanta educatie din lume, potrivit celui mai recent studiu PISA privind starea educatiei la nivel mondial. Romania ocupa locul 45 la Matematica, din 65 de tari si economii studiate, in crestere cu aproape 5 puncte de la o evaluare realizata anul trecut. Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) a publicat astazi, 3 decembrie, studiul PISA 2012 care evalueaza cunostintele si competentele elevilor de 15 ani din 65 de tari si economii.

Studiul PISA 2012 a evaluat peste 510.000 de elevi din 65 de tari si economii la Matematica, Lectura si Stiinte. Accentul a fost pus pe Matematica, potrivit OECD, care precizeaza ca toate competentele din zona matematicii sunt un predictor puternic al rezultatelor pe care le vor inregistra elevii ca tineri adulti. Abilitatile elevilor in domeniul matematicii influenteaza capacitatea lor de a urma o forma de educatie dupa liceu, precum si veniturile viitoare.  
  • In anul 2009, Romania s-a plasat pe locul 49 din 65, iar in anul 2006 am ocupat locul 47 in randul celor 57 de tari testate, informeaza si Ministerul Educatiei intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Cele mai bune rezultate le-au inregistrat elevii din Shanghai-China si Singapore - care sunt in top la matematica. Elevii din Shanghai au un nivel echivalent cu aproape 3 ani de scolarizare peste majoritatea tarilor OECD, potrivit organizatiei. Hong Kong, Taipei, Coreea de Sud, Macao, Japonia, Liechtenstein, Elvetia si Olanda urmeaza in grupul celor mai performante tari.

Scorul mediu PISA 2012 la Matematica plaseaza Romania pe locul 45 din 65 de state si economii. Scorul Romaniei este de 445 (cu 4.9 puncte peste scorul de la ultima evaluare) fata de 494 scorul mediu al tarilor OECD si fata de 613 - scorul cel mai bun inregistrat anul acesta de Shanghai-China. Sub Romania, cu scoruri mai mici la Matematica se afla Cipru, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Kazahstan, Thailanda, Chile, Malaezia, Mexic, Muntenegru, Uruguay, Costa Rica, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia si Peru. 

De precizat ca din totalul elevilor romani testati la matematica, 40,8% au obtinut rezultate slabe si doar 3,2% rezultate de top. Spre comparatie, in Shanghai 3,8% au fost rezultate slabe si 55,4% rezultate de top. Media OECD arata astfel: 23,1% sunt rezultate slabe si 12,6% rezultate de top. Strategia Europa 2020 are ca tinta reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe la mai putin de 15%.

Romania se afla in grupul tarilor cu rezultate statistic "semnificativ sub media OECD", la Matematica.



La Citire/Lectura, Romania a inregistrat 438 de puncte (fata de 496 media tarilor OECD), ceea ce ne plaseaza pe locul 50 din 65 (cel mai bun scor l-a inregistrat tot Shanghai). Cu un nivel sub Romania sunt Bulgaria, Kazahstan, Malaezia, Mexic, Munetengru, Uruguay, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia si Peru. Din totalul elevilor romani testati la Citire/Lectura, 37,3% dintre rezultate au fost slabe.

La Stiinte, Romania se afla pe locul 49 cu 439 de puncte (fata de 501 puncte media tarilor OECD).

Studiul mai arata ca 73% dintre elevii romani chestionati au raspuns: "Ma simt singur la scoala"; procentul este apropiat de cel inregistrat in Iordania si Qatar, in timp ce rata cea mai mare a acestui raspuns se inregistreaza in Liechtenstein, Olanda si Elvetia. In ceea ce priveste elevii care spun ca sunt fericiti la scoala, si aici Romania se afla pe ultimele locuri, sub media OECD.

Studiul mai arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanta de toti ceilalti.



Intrebarile sunt clasificate pe 6 niveluri de dificultate, de la nivelul 1 si pana la nivelul 6. La nivelul 1, elevii trebuie sa raspunda unor intrebari care implica situatii familiare, unde toate informatiile relevante sunt prezentate, iar cerintele sunt clar definite. La nivelul 2, elevii pot folosi algoritmi de baza, iar la nivelul 3 pot selecta si aplica strategii simple de rezolvare a problemelor. La nivelul 4, elevii pot dezvolta si comunica explicatii si argumente bazate pe propria lor interpretare.

La nivelul 5, elevii pot lucra cu modele pentru situatii complexe. Rezultatele de la acest nivel dau informatii referitor la abilitatile elevilor de a face rationamente clare. Elevii care raspund corect la nivelul 6 au o gandire matematica avansata si sunt capabili sa faca rationamente complexe.

Intrebarile de mai sus au fost folosite in textul PISA la Matematica, potrivit OECD.

Mentionam ca 40,8% dintre elevii romani au obtinut la testul la Matematica rezultate sub nivelul 2, in timp ce doar 3,2% au reusit sa raspunda la intrebarile de nivel 5 sau 6. La Citire/Lectura, 37,3% dintre elevii romani au avut rezultate slabe, sub nivelul 2, iar la Stiinte tot 37,3% dintre elevi romani avut rezultate sub nivelul 2.

Spre deosebire, 3,8% dintre elevii din Shanghai au avut rezultate slabe la Matematica si 55,4% sunt de nivelul 5 sau 6, adica performeri de top in Matematica. Performante similare sunt inregistrate si de elevii din Singapore si Hong Kong. OECD precizeaza ca tarile din Asia pun un accent deosebit pe selectarea si formarea profesorilor, ii incurajeaza sa lucreze impreuna si prioritizeaza investitiile in calitatea cadrelor didactice. Aceste tari impun tinte clare pe care profesorii le au de indeplinit si le acorda totodata autonomie in sala de clasa, pentru a atinge aceste obiective.

O alta concluzie a studiului spune ca elevii ai caror parinti au asteptari ridicate au performante mai bune fata de ceilalti: acesti copii au tendinta de a depune mai mult efort, au o incredere mai mare in capacitatile lor si sunt mai motivati sa invete. 

Cum s-a desfasurat testarea PISA in Romania

In luna martie 2012, Centrul National de Evaluare si Examinare a administrat testarea elevilor de 15 ani din cadrul Programului international din domeniul educatiei dezvoltat de OECD - PISA 2012. Pentru testare au fost esantionati sa participe 5.250 de elevi de 15 ani, cuprinsi in gimnaziu si in liceu, cate 35 de elevi aflati in 178 de scoli din 40 de judete ale tarii, precum si din municipiul Bucuresti. Scolile au fost selectate de catre Consortiul PISA, conform procedurilor de esantionare internationale, iar elevii au fost selectati aleatoriu, cu ajutorul unui program informatic dedicat, astfel incat sa alcatuiasca, conform cerintelor acestui studiu comparativ international, un esantion national reprezentativ pentru reteaua noastra scolara, explica Ministerul Educatiei Nationale.

La nivel international, la PISA 2012 au participat 65 de tari OECD si tari partenere. Implementarea proiectului a implicat doua etape obligatorii - pre-testarea, desfasurata in martie 2011, si testarea propriu-zisa, alcatuind impreuna un ciclu de testare. La PISA 2012, domeniul principal al evaluarii a fost Matematica, iar domeniile secundare au fost Stiintele si Citirea/Lectura.

Testarea propriu-zisa a durat doua ore si a continut intrebari care au vizat competente de matematica si rezolvare de probleme (75%), si subiecte de citire sau lectura (15%) si stiinte (10%). PISA este o evaluare internationala, la care Romania participa din anul 2000.

Standardele tehnice PISA impun ca administrarea instrumentelor de evaluare sa fie complet externa scolilor participante, realizata de administratori de test formati la nivel national, pe baza unui manual de proceduri.

Tarile si economiile testate PISA (Programul pentru Evaluarea Internationala a Elevilor - Programme for International Student Assessment - PISA): Australia, Austria, Belgia, Canada, Chile, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Israel, Italia, Japonia, Coreea de Sud, Luxemburg, Mexic, Olanda, Noua Zeelanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Albania, Argentina, Brazilia, Bulgaria, Columbia, Costa Rica, Croatia, Cipru, Hong Kong, Indonezia, Iordania, Kazahstan, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Macao, Malaezia, Muntenegru, Peru, Qatar, Romania, Rusia, Serbia, Shanghai, Singapore, Taipei, Thailanda, Tunisia, Emiratele Arabe Unite, Uruguay, Vietnam.

Descarca de aici Rezultatele testelor PISA 2012:

Rezultate PISA 2012



Comisia Europeana: UE in ansamblu are restante grave in ceea ce priveste matematica

Uniunea Europeana in ansamblu are restante grave in ceea ce priveste matematica, insa rezultatele sunt mai incurajatoare la stiinte si lectura, informeaza Comisia Europeana printr-un comunicat de presa. Amintim ca strategia Europa 2020 are ca tinta reducerea procentajului elevilor cu rezultate slabe la mai putin de 15%.

Rezultatele testelor PISA 2012 au fost prezentate la Bruxelles de catre Yves Leterme, secretar general adjunct al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), si de catre Jan Truszczynski, Director general pentru educatie si cultura la Comisia Europeana.

Zece state europene (Romania, Bulgaria, Cehia, Germania, Estonia, Irlanda, Ungaria, Letonia, Austria si Polonia) au inregistrat incepand cu 2009 progrese semnificative in diminuarea procentajului elevilor cu nivel scazut al competentelor in toate cele trei domenii care fac obiectul analizei, informeaza CE. In general, rezultatele inregistrate in UE sunt ceva mai bune decat in Statele Unite, insa atat UE, cat si SUA se situeaza in urma Japoniei, potrivit Comisiei Europene.

Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educatie, a declarat ca "statele membre trebuie sa gaseasca in continuare solutii pentru a combate rezultatele scolare slabe si pentru a-i ajuta pe elevi sa-si dezvolte competentele necesare pentru a reusi in lumea moderna. Aceste rezultate ne reamintesc faptul ca a investi intr-o educatie de calitate este fundamental pentru viitorul Europei."

Yves Leterme, secretar general adjunct al OCDE si fost prim-ministru al Belgiei, a sustinut ca "intr-o economie globala, succesul nu se mai masoara numai in functie de standardele nationale, ci si in raport cu cele mai performante sisteme de invatamant. Rezultatele obtinute de UE subliniaza faptul ca ritmul progreselor trebuie accelerat daca statele membre doresc sa nu ramana in urma altor economii".

Studiul PISA a fost efectuat o data la fiecare trei ani de la lansarea sa in anul 2000.
   
Ce spun aceste rezultate despre UE - analiza Comisiei:

Lectura: procentul elevilor cu rezultate slabe la lectura a scazut de la 23,1% in 2006 si 19,7% in 2009 la 17,8% in 2012. Daca aceasta tendinta continua, nivelul de referinta de 15% ar putea fi atins pana in 2020. Pana in prezent, numai sapte tari din UE au realizat acest obiectiv: Estonia, Irlanda, Polonia, Finlanda, Olanda, Germania si Danemarca. Comisia Europeana precizeaza ca Romania face parte dintre tarile in care s-au inregistrat progrese notabile.

Matematica: din 2009, nu s-au inregistrat progrese in sensul diminuarii procentului elevilor cu rezultate slabe la nivelul UE. Totusi, patru state membre (Estonia, Finlanda, Polonia, Olanda) se numara printre tarile cu cele mai bune rezultate din lume, avand procentaje ale elevilor cu rezultate slabe situate sub nivelul de referinta de 15% stabilit de UE. Niciun alt stat membru nu a atins inca acest nivel. Romania face parte din grupul tarilor care au inregistrat progrese semnificative (peste 2 puncte procentuale).

Stiinte: ameliorare constanta a competentelor in intreaga Uniune. Procentul elevilor din UE cu rezultate slabe a scazut de la 20,3% in 2006 si 17,8% in 2009 la 16,6% in 2012. Romania este in randul tarilor europene in cadrul carora s-au inregistrat progrese constante.

Studiul PISA evidentiaza ca situatia socioeconomica a elevilor are o influenta semnificativa asupra nivelurilor de performanta; astfel, creste probabilitatea ca elevii care provin din gospodarii cu venituri mici sa obtina rezultate mai slabe la matematica, stiinte si lectura. Printre factorii care influenteaza rezultatele scolare se numara si efectele in general negative ale provenientei dintr-un mediu de migranti, importanta incadrarii intr-un sistem de educatie si ingrijire a copiilor prescolari, precum si diferentele dintre baieti si fete in ceea ce priveste abilitatea de a citi (fetele se descurca mult mai bine).

Comisia Europeana avertizeaza ca, pentru a fi eficiente, politicile trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea invatamantului primar si secundar. Dincolo de acest nivel, este in general prea tarziu pentru a compensa ocaziile pierdute in timpul scolii.

Procentul elevilor cu rezultate slabe la Lectura, Matematica si Stiinte (sursa - Comisia Europeana):




Citeste si:


Citeste mai multe despre   









56226 vizualizari
  • -24 (36 voturi)    
    bravo (Marţi, 3 decembrie 2013, 13:33)

    Mazeta [utilizator]

    Încă puțin și îi luăm pe americani. Reforma Funeriu-Pop începe să dea rezultate.
    • +20 (24 voturi)    
      mda (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:10)

      Tejveer [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ai dreptate. Sa adoptam reforma Ponta (a plagiatorului) sau reforma Andronescu (a diplomelor pe banda rulanta). Cu oricare din astea, nici chinezii nu ne mai prind din urma.
    • +15 (23 voturi)    
      reforma (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:15)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      de fapt asta e reforma PSD, in frunte cu Andronescu. Reforma in ceputa in 1989, si care inca nu s-a incheiat. Pacat ca Pisa aia nu fac si niste teste in care sa numere si cetatenii cu diplome universitare care nu le folosesc la nimic, sunt sigur ca acolo am ocupa un loc fruntas.
      • +15 (19 voturi)    
        mazeta are dreptate (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:33)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui gechi

        desi el nu cred ca intelege ce a scris..
        rezultatele elevilor romani la PISA au crescut semnificativ (aproape 5%, cea mai mare din UE) datorita reformelor propuse de Daniel Funeriu. stim cu totii ca astfel de reforme se vad in timp si iata ca rezultatele au aparaut..
        din pacate o data cu reintoarcerea hotilor din USL s-au blocat si reformele in educatie. USL e votat cu predilectie de paturile inferioare ale populatiei si nu are nici un interes sa dispara de pe scena politica. din pacate rezultatele negative vor veni la fel, dupa 2-3 ani, deci ne vor trage inapoi inca 5-6 ani.

        pentru cine nu intelege ce se intampla, o crestere de 5% anual la testele la matematica ne-ar aduce in 4 ani la nivelul actual al Japoniei!!!
        • 0 (14 voturi)    
          Testele PISA = matematica improvizatiei (Miercuri, 4 decembrie 2013, 8:50)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Testele PISA pun accent pe rezolvarea unor probleme mai mult de perspicacitate decit de matematica, folosind cele patru operatii aritmetice, adica cunostiinte de clasa a 4-a. Daca elevii romani ar fi antrenati un an pentru PISA ar scoate rezultate uimitor de bune dar asta nu inseamna ca pregatirea intensa PISA le va folosi in viata mai mult ca matematica clasica pe care o invata la scoala (ecuatii, trigonometrie, limite, integrale, numere complexe).
          • -4 (4 voturi)    
            Ai pus punctul pe i. (Miercuri, 4 decembrie 2013, 12:42)

            Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Reforma basista distruge elevul roman. Pai ce ne-am face fara numere complexe si integrale? Pai cine ne mai angajeaza fara ele?
    • +11 (17 voturi)    
      Probabil ca ar fi dat (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:37)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      dar a fost blocata de plagiatorii si hotii din guvern care urmaresc sa tina populatia intr-o stare de cultura cat mai precara pentru a fi votati in continuare. Si aplaudati de mazete.
    • +19 (23 voturi)    
      te-ai gasit ! (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:58)

      immm [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Este o manipulare marsava sa-l faci vinovat pe Funeriu, mai mult sa-l legi si de sindicalistul Pop
      (nu au nimic in comun, nici macar o idee)
      Eventual locurile in plus fata de ultimele pozitii sunt datorate lui.


      In ultimi 23 de ani PSD-ul a avut 15 ani acest minister,
      din care Abramburica a fost 6 ani ministru,
      Funeriu a fost 2 ani si ceva,
      Pop nesemnificativ (cat sa-l spele pe Prim-plagiator)

      Vinovat principal: comunisti lui Iliescu iar Abramburica este staroste la acest capitol

      Ei, Ei, stia Iliescu ce face, altfel PSD-ul murea demuuuult (promisiuni goale si miciuni poti vinde doar la prosti si inca de mai multe ori, televizorul sa mearga pe canalul care trebuie)

      Apropo, Abramburica are emisiune TV, cum era sa stea pe margine si sa nu participe la indobitocit romani cand la sta se pricepe cel mai bine, vezi rezultatele
      • +2 (2 voturi)    
        de acord ... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 16:29)

        Nemessiss [utilizator] i-a raspuns lui immm

        ... si inca ceva. Eu cred ca daca acest test s-a aplica si celor care au terminat scoala am avea surprize de proportii. Adevarul e ca oamni prosti = usor de manipulat, adica exact ce face USL.
    • +9 (11 voturi)    
      hop si mazeta cu comentariile <br> (Marţi, 3 decembrie 2013, 15:37)

      gogu_milogu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      cata frustrare ai acumulat mazeta de nu vezi deloc - dar absolut deloc - realitatea......?
      • +2 (4 voturi)    
        Hehe (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:54)

        robert.b [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

        Stai tu linistit ca mazeta nu are nicio frustrare! E vorba de fisa postului. Cel mai probabil ca-si freaca mainile dupa cate un astfel de comentariu, care atrage multe replici.
    • +7 (9 voturi)    
      Bai Mazeto! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 9:55)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Tu esti la vreun grup de umor mai draga?

      Adica tara asta a fost condusa de USL-ama (PSD si/sau PNL) 20 de ani din cei 24 "scursi" de la "Marea Bumbaceala Iliesciana" iar matale crezi ca Funeriu este de vina....apropo, vezi ca Pop este unul de-al tau.

      Adica Androneasca a fost OK?

      Vrei sa-ti spun cum nu s-au respectat rezultatele examenelor de intrare la liceu?
      Exemple? Liceul Ana Aslan si CD Loga din Timisoara unde in 16 septembrie s-au prezentat elevi care nu erau "calificati" pentru liceele respective (cf. repartitiilor www.edu.ro)!

      Asta este "corectitudinea USL-ama"?

      Funeriu a fost singurul ministru care intr-adevar a facut ceva trainic pentru invatamantul romanesc.
      USL-ul se chinuie sa darame ceea ce a construit el in doar cativa ani....dar este greu!
    • +3 (5 voturi)    
      dar le bubui! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:01)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      s-a dat test PISA la clasa 2? Adica la cei ce au intrat in clasa 0/1 sub Funeriu?
      Ai probleme cu cititul? e vorba de PISA 2012!!!!!

      Dar nu te agita: rezerva de cardre a PSD e acolo (intre cei 40%).
      Tu descurci cu scrisul asa ca nu te ameninta nimeni la calitatea nobila de post.....ac PSD!
    • +3 (5 voturi)    
      mai acesta reforma incepe cu cititul (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:15)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      educatia oricarei natiuni incepe de la citire si apoi cu celelalte stiinte terminind cu examene de testare a cunostintelor . Funeriu a reintrodus examenele , pop a simulat
      Modelul de plagiator si copiator e unul nociv pt RO.

      Cui ai este teama de examen inseamna ca nu a invatat la acea materie . Ce nu iti e clar ? sau tu vrei sa fii doctor dar sa treci prin scoala ca ratza prin apa si apoi sa omori oameni in sala de operatie sau sa fii profesor de matematica dar sa n-ai habar de ecuatii, functii sau integrale ..samd

      Decit sa faci umbra pamintului pune mana si invata
  • +16 (20 voturi)    
    performantele guvernului se vad (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:02)

    akanom [utilizator]

    Asta e efectul Abramburicai, si a lu ala care o fi ministru acum, ca nu a facut nimic sa-i stim numele.

    Era cat p-aci sa inceapa Funeriu sa repare situatia - unul din putinii ministri buni post-decembristi - da am reusit sa stavilim debandada de camere de supraveghere, si sa protejam copii de scoala, ca sa aducem toata educatia la nivelul societatii din Romania.

    Somn usor, natiune !
  • +11 (11 voturi)    
    dar cu motivatia... (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:10)

    Sonia [anonim]

    Insa cu motivatia stam cel mai prost, la o distanta semnificativa de tot restul tarilor! (pagina 29 din raportul care se gaseste aici: http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results-overview.pdf)
  • +16 (16 voturi)    
    trist (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:13)

    gechi [utilizator]

    trist e ca e mai usor sa enumeram tarile mai slabe cca noi decat cele dinaintea noatsra. De obicei stririle astea se scriau sub forma "Romania a ocupat locul n, dupa x, y si z", acum au devenit "Romania a ocupat locul n, dupa noi fiind doar x, y si z".
  • +11 (13 voturi)    
    invatamant (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:19)

    sile1 [utilizator]

    Locul 45 din 65 nu e deloc onorabil !

    In conditiie astea ma intreb cata credibilitate mai are afimatia ca invatamantul romanesc este nemaipomenit,ca elevii nostri cand se duc in America,de pilda, sunt cu mult peste cei de acolo etc ,etc.

    Cred ca ar trebui sa intelegem cu totii (inclusiv abramburica) ca invatamantul romanesc are nevoie de reforme profunde pentru a ajunge macar unde a fost odata si chiar mai mult de atat.
    • +13 (13 voturi)    
      SUA (Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:03)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Pai elevii romani care ajung prin Ivy League, in USA, sunt elitele (mai ales aia care ajung cu burse).

      Problema e ca marea majoritate a elevilor romani (peste 98% dintre ei) sunt extreme de slabi si necompetitivi.
  • +15 (15 voturi)    
    De investigat (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:26)

    Mihai [anonim]

    Buna ziua!

    Textul acesta din articol este cheia problemelor din invatamantul romanesc: "Studiul arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare."

    HN ar trebui sa faceti un articol sa intrebati pe ministrul educatiei, pe presedintele Academiei Romane, de ce copiii romani sunt cel mai putin motivati comparativ cu copiii din 65 de tari studiate??

    Est problema de ADN, este o problema culturala a poporului nostru, este din cauza ca sistemului romanesc de invatamant nu ii pasa de elev? Pentru ca cei mai putin motivati elevi din lume devin cei mai putin motivati angajati din lume care o sa lucreze in una din cele mai inapoiate tari din lume.
    • +12 (12 voturi)    
      nu e nimic de investigat (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      este foarte clar - copiii vad ca in societatea romaneasca educatia nu iti ofera nici un avantaj, din contra.. plagiezi si ajungi prim ministru.. toata lumea stie ca diplomele nu valoreaza nimic si in scoala invata de mici ca notele rareori reprezinta valoarea.

      daca luam rezultatele copiiilor care au participat la testele PISA si le comparam cu notele lor la scoala, credeti ca vom gasi vreo asemanare?
  • +9 (11 voturi)    
    .... (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:32)

    adi [anonim]

    In Korea toti copiii merg la un fel de meditatii dupa scoala, e o industrie zeci de milioane de dolari, acolo e baza, nu la scoala. Invata pana la 1 noaptea iar la scoala a doua zi dorm cu capul pe masa! Au si pernute cu care vin la scoala.
    In Finlanda au profesori extrem de bine pregatiti, clasele sunt omogene ca valoare, nu exista scoli pentru "gifted" ca in America, de aceea pe medie ies mai bine. Nu ii lasa sa ramana in urma, ii cheama la scoala in plus cat e nevoie.
    Iar Americanii desi au salile pline de iphone-uri sunt mai interesati de sport, adica au coach de baseball care predau si matematica. Si tot ei se plang ca nu au rezultate.
    • +9 (13 voturi)    
      .... (Marţi, 3 decembrie 2013, 15:03)

      gigi marga [anonim] i-a raspuns lui adi

      Americanii or avea salile pline de iPhone dar copii nu au voie sa le utilizeze decat in pauza de masa de la pranz.
      Interesul pentru sport este normal la copii, as fi ingrijorat daca ar fi pe dos, nu vad nimic rau in asta.
      In general, la scolile cu pretentie, functia de coach este data unui contractor si nu unui profesor din scoala, iar copiilor care au rezultate slabe la invatatura li se interzice sa mai participe la aceste activitati sportive organizate de scoala.
      In Korea vorbim deja de o copilarie furata...
      • +2 (6 voturi)    
        .... (Marţi, 3 decembrie 2013, 15:25)

        adi [anonim] i-a raspuns lui gigi marga

        Nu e nimic rau cu interesul pentru sport(desi deja e obsesie). DAR tot ei se plang ca nu au rezultatele din sport la matematica. Dupa interes si efort, tot asa si rezultatele.
        Ipadurile cred ca le folosesc, pentru ca studentii americani veniti in europa (am inteles ca si in asia au aceeasi surpriza) in schimb de experienta sunt uimiti ca sunt pusi sa faca la tabla calcule de matematica!
        Modelul finlandez cred ca e cel mai bun.
        • -1 (7 voturi)    
          mens sana in corpore sano (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui adi

          prefer sa am un copil care 'straluceste' la sport si e bun la 2-3 materii care ii plac lui. nici macar nu trebuie sa fie matematica una din ele.
          oricum, cred ca se generalizeaza gresit cand se vorbeste de SUA, Coreea de Sud, chiar si de Romania. e chiar un pic hilar sa spui ca americanii, care se confrunta cu o epidemie de obezitate, fac prea mult sport..
          • +2 (6 voturi)    
            hmmm (Miercuri, 4 decembrie 2013, 0:06)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Incidenta obezitatii la americani e, in medie, comparabila cu cea din Romania. Tu probabil vorbesti din desene animate si n-ai pus in viata ta piciorul peste ocean.
  • +9 (11 voturi)    
    Dragi parinti, incepeti cu fundamentele... (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:45)

    dbdb [utilizator]

    Motivati-va real copii, nu pe goana dupa note, nici pe goana dupa "eu sunt cel mai desptept" ci sa inteleaga mai bine lumea care ne inconjoara, sa fie curiosi, sa inteleaga interactiunile, sa colaboreze intre ei. Cereti scolilor la care invata copii vostri sa promoveze profesoratul dinamic, prin experimente si exemple, nu toceala si alergatul dupa note si premii la testari si veti avea niste copii fericiti, care vor vrea sa invete de drag. Dragi profesori, incepeti sa intelegeti ca exemplul pe care il dati este vital pentru elevii vostri! terminati cu "definitiile bombastice", fara continut, care sunt atat de elaborate incat nici voi nu reusiti sa le tineti minte asa ca le cititi de pe calculator la emisiunile televizate de pregatire pentru bac, dar le pretindeti de la elevii vostri! Incepeti sa va dezvoltati abilitati de predare, fiti deschisi la ceea ce raspund elevii, incercati sa intelegeti de ce nu au inteles predarea voastra, doar asa puteti sa evoluati la profesori.
  • +12 (12 voturi)    
    ... (Marţi, 3 decembrie 2013, 14:57)

    a.nonim [utilizator]

    Asta e consecinta a decenii (inclusiv inainte de 89) in care rezultatele olimpicilor au fost considerate mari realizari ale invatamantul romanesc.
    Nivelul unui sistem de invatamant e dat de nivelul absolventului mediu. Pana nu vom intelege ca olimpicii sunt exceptii, nu ajungem nicaieri.
    Societatea americana a demonstrat de atatea ori, daca nu ai un inginer bun, il aduci de oriunde. Daca nu ai muncitori buni, degeaba, oricat cat de buni ingineri ai avea...
    Contrar opiniei generale, in conditiile fondurilor limitate, accentul ar trebui sa cada pe invatamantul primar si liceal, nu pe cel universitar. Invatamantul universitar se va dezvolta ulterior in mod natural, daca avem o societate sanatoasa.
    • +7 (9 voturi)    
      De fapt, nivelul unui sistem e dat tot (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:07)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      timpul de veriga cea mai slaba - deci, nici macar absolventul mediu nu e concludent. De-aia tot Finlanda face treaba mai buna! Eu personal cred ca avem un grad atat de mic de motivare si datorita faptului ca Romania se contureaza a fi o tara in care nu se rasplateste valoarea - treaba se face cu spaga si relatii, cu astea 2 ajungi departe si mai putin cu efortul efetiv personal. Atata timp cat asta este atmosfera generala din tara, atata timp cat cu spaga si relatii rezolvi orice, inclusiv admiterea sau chiar si notele obtinute, coruptia asta ramane generalizata, motivarea elevilor va fi la pamant.
      • +3 (5 voturi)    
        Te contrazic (Miercuri, 4 decembrie 2013, 10:59)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        E o lene generala la generatiile care sunt acum in liceu/facultate. Si nu se explica prin scuza calduta si comoda ca in Romania scoala nu te ajuta la nimic.

        Eu activez in IT, si pot spune cu certitudine ca studentii de la facultatile de profil (Info, AC, ETC) stiu ca un absolvent bun se angajeaza rapid intr-o companie de IT unde e si meritocratie si salariu mare. Si? 90% din absolventi nu stapinesc nici macar notiunile de baza din liceu.

        Asha ca mai usor cu scuzele astea penibile cum ca degeaba inveti, ca oricum nu-ti ajuta.

        Azi, daca esti foarte bun in domeniul tau, poti prinde o bursa de masterat/doctorat in UE, te poti angaja in alta tara UE, etc. Deci oportunitati sunt cu mult peste ce era cind am facut eu facultatea. Doar ca cer munca, iar munca se bate cap in caqp cu lenea. Generatia actuala e mai blazata la 20 de ani decit sunt eu la 40. LENEA e problema, nu lipsa perspectivelor.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:16)

        a.nonim [anonim] i-a raspuns lui dbdb

        Pai situatia asta de unde vine? Cand are o problema neamtul de ce nu se duce cu spaga pregatita in buzunar? Nu din cauza educatiei?
        Daca am avea un sistem de educatie primara bine pus la punct, cu invatatori motivati, am avea si oameni cu respect fata de munca si valorile societatii.
        Ar trebui sa intelegem ca decat sa subventionam aiurea invatamantul universitar si sa nu ne alegem cu nimic, pentru ca pe de o parte multi fac facultatea doar pentru ca e cool, iar pe de alta parte cei buni pleaca, mai bine ne-am concentra resursele pentru un invatamant elementar solid.
        Facultatea pana la urma, daca esti intradevar interesat, poti sa ti-o platesti singur, poti sa iei un credit, sau poti primi o sponsorizare. Dar daca educatia primara e precara, degeaba....
        • +1 (1 vot)    
          Nu, dragii mei bogdan1477 si a.nonim (Joi, 5 decembrie 2013, 2:10)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Problema nu este a copiilor, problema porneste de la capul care s-a imputit. Nu copii au inventat spaga, ci adultii (parinti, profesori, lumea in care se invart copii respectivi). Daca vad in jurul lor ca invatatul nu e cerinta de succes in viata, nu invata, las' ca se vor descurca si ei ca altii, cum vad si aud in jurul lor. Si, bogdan1477, sa stii ca nu toata lumea vrea sa se faca IT-st! Sincer, pentru majoritatea oamenilor, sa stai si sa frichini programe si programele, toata ziua cu capul in calculator, nu e exact ce isi doresc in viata. D-aia stati destul de relaxati, ca industria absoarbe imediat putinii cati se orienteaza catre aceasta cariera. Si inca ceva, sa stii ca sunt multi care nu vor sa plece din tara. Chiar multi-multi, majoritatea. Mai e ceva - generatia noastra, bogdane1477 ( ma bag si eu, chiar daca sunt mai mare) n-avea mai nimic si a tras ca un caine sa-si faca un rost. Copii nostri, care au cat de cat bazele piramidei lui Maslow asigurate si care au suferit ca nu-si vedeau parintii cu zilele, se gandesc deocamdata ca nu-si doresc alergatul asta dupa bani, ca-ti trece viata degeaba si, pe undeva, au dreptate. Si, a.nonim, ai mare dreptate ca trebuie motivati "invatatori" (ca nu-i mai cheama asa) si profesori in ciclurile primar si secundar, ca acolo e jalea. Dar scopul nostru este de fapt sa-i facem pe copii sa fie motivati sa invete. Si asta e greu iar know-how-ul asta lipseste in Romania.
          • +1 (3 voturi)    
            Incearca sa vezi dincolo de cutie (Joi, 5 decembrie 2013, 10:49)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

            1. N-am spus ca toata lumea vrea sa fie IT-ist. Am spus ca aia care au ales sa faca o facultate din zona IT, desi ar trebui sa aiba toate motivatia sa invete bine, nu o fac.
            2. Iti dau cumva dreptate cu faptul ca lipsa de dorinta de a invata vine si din autosuficienta traiului caldut. dar asta nu e decit o scuza pentru LENE. Pe logica ta, aia din europa de vest ar trebui sa fie toti balzati. Si nu sunt.
            3. Nu spun ca e doar vina copiilor. E in primul rind vina parintilor care nu i-au educat in spiritul asta si in al doilea rind vina societatii care a transformat invatamantul din ceva cit de cit meritocratic, cum era pe vremea lui Ceausescu, intr-un loc unde se reuseste nu invatand, ci platind taxa de protectie numita meditatii cu profesorul de la ora.

            Eu consider ca cel mai de pret lucru pe care-l voi lasa copiilor mei nu vor fi banii, averea, ci exemplul ca daca esti printre cei mai buni din domeniul tau, ai sanse mari sa reusesti sa cistigi un ban decent.
            • +1 (1 vot)    
              Nici eu n-am spus ca tu ai spus (Joi, 5 decembrie 2013, 22:33)

              dbdb [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              ca toti vor sa se faca IT-sti. Dar sunt multi dintre cei care "se fac" IT-sti care de fapt nu vor asta, ci sunt atrasi de pachet. Se intampla ca la medicina sau profesorat sau oricare alt domeniu, chiar si la prestatoarele de manichiura - 20-30% sunt pasionatii, 70-80% sunt "umplutura". Asta inseamna ca nu vin din pasiune in domeniul respectiv, ci de nevoie sau mai precis, fortati, asa ca vor fi in cel mai bun caz mediocri. Intr-un sistem care te motiveaza sa devii mai bun, nivelul celor mediocri creste catre peste medie, dar tot timpul vei avea unii in top si unii in coada. Numai ca aia din "coada" sunt functionali, nu-s "nefolosibili" in sistem. Deocamdata, majoritatea romanilor nu stiu sa motiveze, nici pe sine nici pe altii. De exemplu, cand spui ca "sunt lenesi", mie deja mi-ai spus ca te-ai saturat sa vezi ca nu-si gasesc resorturi sa se motiveze singuri si ca tie ti-e lene sa gasesti calea spre ei. Exemplele bune motiveaza intrucatva, dar ai grija ca nu tot timpul copii urmeaza "iluminati" exemplul parintilor. Trebuie sa le gasesti cheia. Eu personal nu cred ca te-ai apucat macar s-o cauti. Ca sa te citez, incearca sa vezi dincolo de cutie.
              • +1 (1 vot)    
                off (Vineri, 6 decembrie 2013, 10:41)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

                1. Eu nu sustin ca ce spui tu e gresit la modul general, doar ca n-are aplicare in realitatea din teren. E natural ca din 100 de absolventi 20% sa fie nefolosibili, 25% folosibili, dar sub medie, 50% medii si 25% peste medie. Problema e ca la noi in ultimii ani 70% sunt nefolosibili (le lipsesc notiuni de baza din anul 1 de facultate), 20% sunt folosibili si 5% sunt virfuri (de zece ori mai buni ca restul). Si e greu de crezut ca 70% au fost fortati de parinti sa faca ceva ce nu-si doresc. E pur si simplu lene si delasare. Si aici e si vina facultatilor care nu-i pica anul.
                2. In lumea IT nu-ti poti permite sa iei un absolvent de facultate care nu stapineste notiunile de anul 1, sa-l pregatesti 6 luni pe materiile din facultate dupa care sa-l pregatesti inca 6 luni pe specificul jobului. Desi unele firme au incercat si asta, dar cu o rata de succes dezamagitoare, de 20-25%. Ceea ce e cam scump. Cel putin la firma unde lucrez eu motivatie financiara exista, motivatie profesionala ar trebui sa existe pentru ca lucram pentru marii producatori de circuite integrate (Intel, AMD, etc) cu tehnologii de virf. Dar la ei nu-i vorba de lipsa de motivatie, ci de lipsa cunostintelor elementare care trebuiau insusite in luceu/facultate.
                3. Nivelul absolventilor a fost OK pina-n 2003, dupa care s-a degradat in continuu. De la 50-60% absolventi utilizabili s-a ajuns la 20-25%. Si pe aia citiva se bat n-shpe firme. Firme care ar vrea sa se dezvolte, dar n-au cu cine. Si care ajung sa-si deschida subsidiare prin tarile vecine.
                • 0 (2 voturi)    
                  Nu intelegi (Vineri, 6 decembrie 2013, 14:00)

                  dbdb [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                  pentru ca nu vrei sa vezi si alta perspectiva, prin urmare eu cred despre tine ca esti lenes si delasator. Intelegi de ce iti comentez eu asa?
                  Pe cati dintre cei care sunt in situatia incriminata i-ai intrebat de ce sunt asa cum spui, i-ai ascultat ce gandesc, cum gandesc, sa incepi sa lucrezi de acolo?
                  Altfel, in Canada inca se reprofileaza romani absolventi de alte facultati si se orienteaza catre IT, ca e hot stuff inca, si tu-mi spui ca daca nu au invatat in facultate e totul pierdut?
                  • +1 (1 vot)    
                    ... (Luni, 9 decembrie 2013, 14:45)

                    bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

                    Mestere, cind dai interviu din partea unei firme, ai anumite constringeri comportamentale generate de politica firmei respective si de timpul alocat. Eu la interviu evaluez cunostintele candidatului si capacitatea lui de reactie la probleme/situatii noi. Nu imi pot permite sa-l intreb din ce cauza nu stapineste notiuni fara de care nu trebuia sa treaca anul 1, nu-l intreb ce-a facut pe toata perioada facultatii de nu s-a prins nimic de el, etc. Nu-s consilier psihologic, nu-s nici cu el la o bere sa ne facem confesiuni. Rolul meu e doar sa cuantific cit mai exact cunostintele si abilitatile candidatului. Si de unde pina-n 2003-2004 gaseai cam 50% din cadidati buni, acu mai gasesti cite unul din greseala. Si situatia asta mi-a fost confirmata de colegi de la aproximativ toate firmele de IT din Iasi, Bucuresti, Brasov.
          • +1 (1 vot)    
            ... (Joi, 5 decembrie 2013, 10:53)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

            De acord cu tine ca adulti sunt cei care educa prost copiii. Dar adultii au fost si ei copii (prost educati), iar copiii vor deveni adulti intr-o zi. Educatia unui copil este (aproximativ) 50% acasa, 50% la scoala. Pentru partea de acasa nu prea avem ce face (s-ar putea face ceva cu televiziunile, dar e alta problema), dar cu partea de la scoala se poate. Mai putin de invatat, dar mai bine, cultivat respectul fata de societate si munca, etc. Rezultatele se vor vedea peste cateva generatii, dar sigur se vor vedea.
            • +1 (1 vot)    
              De acord ca toti adultii au fost candva (Joi, 5 decembrie 2013, 22:45)

              dbdb [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              copii. Atat parintii cat si profesorii sunt formatori adulti, si sa nu uitam, multi dintre ei sunt si parintii propriilor copii, asa ca problema ramane a adultilor, nu a copiilor, si, de vreme ce suntem in situatia asta, sigur ca profesorii nu sunt formatori mai de valoare decat parintii. Degeaba aud copii mesajele ( cred ca sunt 6 ani deja) pe televizor - de ex. sa evitam consumul de sare in exces, daca acasa li se gateste prea sarat sau parintii nu gasesc alternative la diverse forme de "fast food". Exemplul personal este un must, dar pentru matematica, mai trebuie si altceva.
  • +2 (6 voturi)    
    E mai bine (Marţi, 3 decembrie 2013, 15:53)

    marypusca [anonim]

    In primul rand ma bucur ca e mai bine ca anul trecut si ceva mult mai bine ca acum doi ani. Asta e important !
    Pana a ne compara cu Shanghai e bine ca am facut un mic pas inainte, am devenit constineti de defecte, am inceput sa luam in serios studiile PISA...lucru care nu se intampla acum 5 ani. Cu o strategie si perseverenta putem urca ...
  • +6 (6 voturi)    
    dominanta este cererea societatii... (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:13)

    ..13 [utilizator]

    Ce cere societatea?

    Daca societatea cere un numar cat mai mare de capete plecate si de nestiutori care sa fie usor de manipulat atunci acel tip de produs uman se va produce in societate.

    Exista si diferente facute de familiile stabile care isi doresc copii care sa fie deplin formati pentru viata si societate si atunci pot inlatura barierele de la scoala si din societate - evident pentru o perioada limitata de timp.
  • -6 (8 voturi)    
    Concluzii stupide (Marţi, 3 decembrie 2013, 16:47)

    MadaLica [anonim]

    Acest text contine unele dintre cele mai stupide si superficiale concluzii despre educatie, motivatie ... pe care le-am citit vreodata.

    Cateva exemple:
    - "Accentul a fost pus pe Matematica, potrivit OECD, care precizeaza ca toate competentele din zona matematicii sunt un predictor puternic al rezultatelor pe care le vor inregistra elevii ca tineri adulti."
    - "O alta concluzie a studiului spune ca elevii ai caror parinti au asteptari ridicate au performante mai bune fata de ceilalti: acesti copii au tendinta de a depune mai mult efort, au o incredere mai mare in capacitatile lor si sunt mai motivati sa invete."

    OECD asta pare ca a ramas mult in urma cu majoritatea teoriilor si practicilor din educatie, despre cele eficiente vorbesc. ;))
  • +7 (7 voturi)    
    subiecte (Marţi, 3 decembrie 2013, 17:15)

    Paul [anonim]

    Interesant de vazut subiectele. Cred ca solutia este cea asiatica:

    ". Aceste tari impun tinte clare pe care profesorii le au de indeplinit si le acorda totodata autonomie in sala de clasa, pentru a atinge aceste obiective. "
  • +6 (6 voturi)    
    subiecte PISA vs evaluare nationala. (Marţi, 3 decembrie 2013, 17:43)

    Paul_ [anonim]

    Lasand la o parte problemele politice, am cautat subiectele de la Matematica pt PISA 2012 si cele de la evaluarea nationala.

    PISA 2012:
    http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012-2006-rel-items-maths-ENG.pdf

    Evaluarea nationala 2012:
    http://www.admitereliceu.ro/uploads/assets/subiecte2013/EN%202013_matematica_subiect_var3.pdf

    Modul in care sunt formulate subiectele este evident diferit. De asemenea subiectele de la evaluarea nationala mi se par mai dificile.

    Probabil o explicatie pentru locul ocupat de Romania, vine din faptul ca elevii invata retete si nu reusesc sa aplice ceea ce invata in aplicatii de zi cu zi.
    • +7 (7 voturi)    
      diferenta (Marţi, 3 decembrie 2013, 21:35)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Ai sesizat bine,elevii in Romania invata doar "retete" ,neglijindu-se formarea,stimularea gandirii creative.

      Problemele din testul Pisa se adreseaza gandirii creative in timp ce problemele de la evaluarea nationala presupun aplicarea mecanica a unor formule si atat.
      • +1 (1 vot)    
        Elevii invata ce si cum li se preda! (Joi, 5 decembrie 2013, 2:14)

        dbdb [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        Asta ar fi bine sa intelegem! Daca li se preda prost sau deloc ( sa nu va fie de mirare, sunt cazuri multe de profesori care nu predau la curs, le cer elevilor sa citeasca singuri) nu e de mirare ca nu stiu. Daca scoala primara sau secundara ar fi studiu individual, as spune let's blame the children, dar nu e asa! Responsabilitatea apartine maturilor, nu copiilor.
      • +1 (1 vot)    
        gandire creativa (Vineri, 3 octombrie 2014, 1:48)

        mama [anonim] i-a raspuns lui sile1

        Daca prin gandire creativa te referi la desen, administrat la orice ora si orice materie (in clasa a IV-a), atunci sint intr-adevar creativi. Pacat ca inca nu stiu sa citeasca bine (in clasa a IV-a) si cu greu rezolva o problema care in Romania se face in clasa a III-a.
        Le da atit de mult de desenat ca s-a scarbit copilul de atitea desene. Nu e posibil sa faci ceva la mate fara sa desenezi. Doar n-or vrea sa-i faca pe toti Michelangelo.
    • +1 (1 vot)    
      clasa III - a (Miercuri, 4 decembrie 2013, 13:23)

      PeCeResoare [anonim] i-a raspuns lui Paul_

      la mate doar 3% dintre elevii romani au trecut nivelul 5 si doar 1% (UNU LA SUTA) nivelul 6.
      asta in timp ce toate problemele testului PISA-mate se rezolvau doar cu notiuni elementare (adunare, inmultire...) , acumulate pana-n clasa III -a !. Problema e de logica si perceptia realitatii.Si nu in ultimul rand tine de inteligenta (IQ). Si asta este o mare problema. 40% dintre copii s-au oprit la problema : Un biciclist parcurge in primele 10 min. 4 km. In urmatoarele 5 min. parcurge 2 km. Comparandu-le , cum sunt vitezele in cele 2 perioade de timp? Si trebuia bifat unul dintre cele 4 enunturi a,b,c,d ...
  • +5 (7 voturi)    
    mda (Marţi, 3 decembrie 2013, 17:55)

    Xorciser [utilizator]

    Uite-asa mai dispare un mit al superioritatii romanesti...
  • -1 (7 voturi)    
    lol (Marţi, 3 decembrie 2013, 18:38)

    HP [utilizator]

    Pai nu puneati de doua ori pe saptamana aici articole cu zecile de medalii castigate de catre olimpicii romani ?

    Normal, ca la olimpiadele respective toti iau medalii. E ca si premiul intai in clasele primare. Doar oligofrenii primeau mentiune.
  • +3 (7 voturi)    
    o poza face cat 1000 de cuvinte (Marţi, 3 decembrie 2013, 18:53)

    ajabot [anonim]

    lasa ca vine cacarau si ne explica ca atunci cand s-a facut "scanul" la grafic, ponta- micul xerox care este un as in copiatoare, a pus hartia cu susul-in-jos si de aia pare ca suntem in starea asta jalnica...
  • -6 (12 voturi)    
    LOL LOL (Marţi, 3 decembrie 2013, 20:11)

    Nea Hoisan [anonim]

    Cu scuzele de rigoare rog, din nou, HN sa dea dovada de intzelegere vizavi de exprimarea-mi plastica, da o fac doar cu scopul de a ma face intzeles. Mai bine, adica...
    Il citez, din memorie, pe Matt Ganz, ex manager la Boeing Research and Tech: "PISA? Is that one a test cuz heck, I thought we are talking about a human being, a blonde one..." LOL
    Zeci de posturi, care mai de care mai dihai: "dom'le, elevii rumanii ie varza, dom'le, iete-te la asiatici, ie spatzete naviale...". Habar n-avetzi cu ce se manaca PISA, da va datzi seniori la cuantificarea rezultatelor. Copchii, luatzi d-aci o intrebare din faimosu PISA(at): cate persoane pot sta in picioare intr-o incapere de forma patrata, cu latura de 5m? LOL
    Io zic sa va opritzi aici si sa continuatzi cu base si copy-paste, adica cu ce shtitzi voi maai bine...
    Romania Eterna... LOL
  • +7 (9 voturi)    
    Nu cred ca e o surpriza. (Miercuri, 4 decembrie 2013, 5:59)

    MagnusLucian1320675938794 [anonim]

    Rezultatele se concretizeaza si in intentiile de vot.
  • +3 (5 voturi)    
    PISA nu releva neaparat realitatea (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:09)

    Liviu [anonim]

    Potrivit PISA, sistemul nostru educational este la pamant. Probabil ca asa este si asa va fi cata vreme va fi gandit ca un intreg. In Romania, diferenta este majora intre educatia de nivel preuniversitar din mediul rural, din mediul urban mic si din mediul urban mare. Noi aplicam aceleasi politici educationale ca si cum sistemul ar fi un intreg, insa nu este si atunci rezultatele sunt care sunt. Dezastruoase. Daca vrem sa schimbam ceva in bine este indicat sa intelegem situatia exacta. A cladi castele pe nisip nu va produce decat castele pe nisip si nimic altceva.
    Cel mai bine ar fi sa invatam de la cei de afara sa discutam despre educatie nu doar in termeni de invective la adresa unora sau altora, sa dam mai multa libertate comunitatilor, sa stimulam implicarea parintilor si a mediului de business in viata scolii conform legilor in vigoare. Adaptam norme, imbunatatim o lege, dar de ce sa schimbam totul din temelii atata vreme cat sistemul nostru educational, asa cum a fost gandit pe vremea lui Spiru Haret, inca este un sistem replicat in lume cu succes. Problema mare in Romania este ca nu mai este conectat la realitate iar tinerii bine pregatiti nu sunt stimulati sa vina in invatamantsi sa aiba macar 10 ani de crestere profesionala asigurati. Astfel profesorii buni risca sa apara intamplator si din categoria persoanelor care au posibilitatea sa fie intretinute.
  • -2 (8 voturi)    
    farsa PISA (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:20)

    nume [anonim]

    PISA e o farsa, un test folosit de china si tarile emergente drept propaganda. Elevii chinezi se pregatesc special pentru testul asta prin metoda "spalarare de creiere" intru "gloria republicii". nu degeaba au fost publicate rezultatele doar pt Shanghai si alte cateva orase din china. Stiu sa faca teste dupa ce li s-a aratat metoda prin care se rezolva problemele dar sunt incapabili se adaptare la un alt mediu, de inovatie sau de creativitate.
    • +2 (2 voturi)    
      Si eu cred ca " e ceva putred in China" (Joi, 5 decembrie 2013, 2:20)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui nume

      pentru ca, dupa constatarea mea, chinezii pot repeta cu succes ceva ce au invatat f. bine, asa ca ori sunt antrenati sa faca teste gen PISA pe banda rulanta, ori selectia "aleatoare" dar relevanta, chinezeasca a participantilor la testare este cheia.
  • 0 (2 voturi)    
    Viitorul nu suna deloc bine... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 11:52)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    ... pentru Romania. Vom ramane o tara axata pe activitati "mai putin intelectuale" iar exceptiile isi vor cauta implinirea destinului in alte tari.

    Parte imbucuratoare este ca se constata o crestere, atat in valori absolute a rezultatelor, cat si ca pozitiionare in clasament, fata de evaluarea anterioara. Oarecum, ne indreptam in directia cea buna (sau asa parea in 2012.... acum in 2013 cine stie?)
  • +3 (3 voturi)    
    CLAR (Miercuri, 4 decembrie 2013, 12:32)

    daydr3am3r [utilizator]

    Inca o dovada ca in Romania sistemul de invatamant este axat pe memorare, precum un papagal, si pe numarul de diplome eliberate, nicidecum pe o educatie reala.

    In Romania copiii nu stiu sa invete in primul rand asa ca nu are rost sa cerem mai mult.

    La asta se adauga si lipsa interesului. Si de ce ai fi interesat cand ai modele pe Guta/Becali/Tonciu etc.

    Lasand la o parte problemele grave ale sistemului de invatamant (si nu numai), asta arata nivelul de cultura si civilizatie al Romaniei.

    Cateva persoane mai sus spuneau ca PISA pune accent pe intuitie si nu pe matematica clasica din scoala si ca formularea e diferita. Dar adevarul e ca intuitia si logica (aptitudini pe care - in mod teoretic - un elev ar trebui sa si le formeze si dezvolte la orele de mate (si in scoala, in general)) sunt mult mai utile in viata decat matematica clasica (trigonometrie/analiza etc.). Iar asta face ca situatia sa fie mult mai grava.

    Dar poate cer prea mult de la o tara in care Becali e model de urmat, prim ministru e plagiator si care 18.300 de biserici dar doar 4.700 de scoli generale si 425 de spitale.
    • +2 (2 voturi)    
      cu tristete constat ca ai perfecta dreptate (Miercuri, 4 decembrie 2013, 13:39)

      PeCeResoare [anonim] i-a raspuns lui daydr3am3r

      subscriu la cele ce le-ai spus si adaug : Civilizatie moderna cu pupat de poala popilor ... n-ai sa vezi.
      • 0 (0 voturi)    
        TRIST (Miercuri, 4 decembrie 2013, 15:15)

        daydr3am3r [utilizator] i-a raspuns lui PeCeResoare

        Trist dar adevarat. Ori e moderna ori e in evul mediu.
        Din pacate la noi ori lumea nu vrea sa inteleaga ori chiar nu intelege. Grav este ca in felul asta ne batem joc de ce ce vin din urma, lunadu-le dreptul de a alege si de a trai intr-o tara normala.
  • +2 (2 voturi)    
    China a trisat (Miercuri, 4 decembrie 2013, 13:14)

    florina [anonim]

    China a inregistrat doar rezultatele din Shanghai, nu "la nivel national".
  • +1 (3 voturi)    
    Dar este o stire excelenta pentru Ilici! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 13:14)

    hot news [utilizator]

    Daca intr-adevar "Aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text " atinci inseamna ca pedeserreul are garantate 40% din voturile populatie, trebuie sa luptea doar pentru restul!
  • +1 (1 vot)    
    ??? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 14:12)

    adriana [anonim]

    oameni buni, fata mea din clasa a 7-a a venit ieri de la scoala si a spus ca ea se sinucide ca nu mai suporta balamucul colegilor care fac galagie, injura asculta muzica ;unde ?la ora de matematica;profesorul e praf nu are nici un pic de autoritate; isi roaga colegii sa faca liniste in ora si faptul ca se simt singuri e un mare adevar care ma pune mult pe ganduri; asta e scoala azi dezorganizare totala, lipsa de respect, cadre didactice nepregatite ;invatamant fara nici-o raspundere ca ai sau nu rezultate.
    • 0 (0 voturi)    
      ???!!! (Vineri, 3 octombrie 2014, 1:42)

      mama [anonim] i-a raspuns lui adriana

      Pai aceasta situatie e si in clasa la noi (numai ca fata nu mi-a spus ca se sinucide) si noi sintem in vest.
      Daca voi credeti ca in vest copiii stau linistiti in bancile lor in timpul orelor atunci sinteti niste naivi. Se bat si de fata cu inspectorul in timpul orelor.
  • -1 (1 vot)    
    PISA 2012 (Miercuri, 4 decembrie 2013, 14:20)

    Dr Freud [anonim]

    Aplicand prin similitudine Principiul lui Peter, Romania a ajuns la nivelul incompetentei sale. Putem sa ne batem cat vrem in piept astia suntem. Chiar credeti ca stanga si popii vor un popor educat si intelligent. Nici vorba. Masa de alegatori sunt cei care stau cu mana intinsa si cer sa vina Guvernul sa le rezolve toate problemele. De fapt, cred ca avem mai multi doctori decat dihori in Romania.Avelo bahtalo.
  • 0 (0 voturi)    
    România ...ha (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:10)

    Alistar44 [utilizator]

    În Rpmâia actuală absolvenţii de liceu nu ştiu să scrie corect, punctuatia este zero, gramatica - varză , ce să mai vorbim de altele !
  • -1 (1 vot)    
    Si ce-i cu asta?! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:37)

    John M. [utilizator]

    Tara are nevoie si de politicieni ca Ponta, Sova, Dragnea, Toni Grebla, etc., nu?!
  • +1 (1 vot)    
    Viitorul orcarei natii sunt copii si scoala !!! (Joi, 5 decembrie 2013, 19:36)

    andreesanu [utilizator]

    Orce tara are problemele ei ,dar cind are o populatie educata ,disciplinata poate trece cu usurinta peste incercari,gaseste solutii,gaseste resurse.
    Cu prostii n-ai nici o sansa sa treci peste probleme ,cind ai deja necazuri ,prostul iti mai face si el altele,iti pune capac.
    Romanii mai au o sansa doar daca se revine la scoala adevarata ,exigenta,de calitate,de valoare.
    Rezultatele unei natii civilizate sunt trainice ,sigure.
    Romania s-a auto distrus prin prostii care o guverneaza.
  • 0 (0 voturi)    
    Rezultate (Vineri, 6 decembrie 2013, 1:52)

    Oana Chisalita [anonim]

    Urmeaza ca, in urmatoarele zile, sa gasim tot felul de articole care sa preaslaveasca sistemul de invatamant chinez. Potrivit rezultatelor OECD, acest sistem ar fi cel mai performant. Lucrurile nu stau chiar asa...Tabelul acela nu prezinta rezultatele inregistrate la nivelul intregului sistem chinez, ci doar in unele regiuni. Shanghai, de exemplu, e o regiune care atrage elitele, iar elevii provin din familii care au resursele necesare pentru a investi in educatie. Testul PISA e aplicat la nivelul intregului sistem, dar China are incheiat un acord cu OECD si a conditionat participarea la studiu cu publicarea doar a rezultatelor din anumite provincii. Adica, exact acelea pe care le vedem pe primele locuri! Asta ca sa nu cadem in plasa cliseelor de tipul....China a batut tarile UE, China a batut America!
  • -1 (1 vot)    
    Testele PISA si lb romana (Vineri, 6 decembrie 2013, 13:28)

    Ghita Bizonu' [anonim]

    Hm .. am citit testul PISA ptr citire . Textul mi s-a parut cam "indigest" Scris cu cuvinte romanesti dar nu in romana!!!
    Sau ia sa vedme pe aici : unii scriu ca in SUA ar fi un "coach". Ce-o fi aia? A sa nu uit - reclama ptr camasi 100% "cotton". Ce o fi aia "cotton" bre? Sau cica profesorii ar trebui sa renunte la " expunerile magistrale".Ha?!? Expuneri magistrale la clasa a 8-a?!
    Pai nu cumva aici ar fi un motiv pentru rezultatele salbe la citire?!
    Si sa nu uit. De ani de zile (vreo 30) ma apuca pandaliile sa vaz tineri care au dificultai cu tabla inultirii. In 1963 in ultimele saptamani a clasei a 4a dna Mariana (invatatoarea mea) a "numarat diferentele" la palma!!! Cu linia. E o metoda menotehjnica cam brutala dar extrem de productiva (mai ales in cadrul unui grup de 30-40 de copii. Il altoiesti pe unu si invata toti!!! Se cehama economie de enrgie)
  • 0 (0 voturi)    
    maidan (Miercuri, 12 martie 2014, 23:13)

    adi [anonim]

    noi nici problema maidanezilor nu am rezolvat-o,oameni sfasiati si ucisi.daca asta nu putem rezolva ce premianti mai vreti?
  • 0 (0 voturi)    
    scoala la noi (Luni, 29 septembrie 2014, 14:29)

    roman [anonim]

    Nu stiu ce sa cred.
    Pot sa spun ca al meu copil care invata in Elvetia in clasa a IV-a (printre primii din clasa, chiar primul) abia reuseste sa faca problemele si exercitiile din manualul de clasa a III-a romanesc.
    In clasa la ei (IV) se deseneaza extrem de mult, a ajuns sa se plictiseasca de aitita desenat. Orice caiet trebuie sa aiba prima pagina desenata cu desenele indicate de invatatoare pe tabla. La orice materie caietul e plin de desene colorate (clasa a IV-a). Fac tot timpul fise (foi xeroxate dupa nu stiu ce carti, pentru ca unde sintem noi nu au manuale pina in clasa a V (inclusiv).
    Cind termina fisele trebuie sa se autogestioneze. Invatatoarea ne-a rugat sa le spunem sa nu se mai duca la ea sa ceara alte fise. Pot sa citeasca o carte de la biblioteca (nu au literatura clasica, ci acel tip ca "jurnalul unui pusti". Daca vrei Jules Verne sau Jack London trebuie sa aduci de acasa. In afara de citit dupa ce au terminat fisele pot sa deseneze (iar) sau sa faca sudoku.
    Fac fise iar asa numita parte de "predare" nu se face in fiecare zi.
    Pina in clasa a IV -a cred ca au invatat decit 2 poezii.
    Nu cunosc imnul national. Nu stia de fapt nici ce inseamna.
    Nu se fac serbari de sfirsit de an. Se pune mare accent pe carneval si pe costumul pe care il fac in timpul orelor la scoala.
    Multe excursii.
    Si cam atit.
    Si destui copii care in clasa a IV-a citesc pe silabe.
    Nu se fac dictari ca la noi. In clasa a IV-a se da acasa o pagina cu cel putin o saptamina inainte de dictare ca sa o citeasca si sa o pregateasca. Aceeasi pagina le-o da la dictare (dupa ce au avut timp de mai bine de o saptamina sa o citeasca si reciteasca). Nu se dau dictari fara sa li se dea textul inainte cu cel putin o saptamina.
    La fel si la citit.
    Li se cere sa citeasca dar numai dupa ce le-au dat textul de dinainte ca sa-l pregateasca (tot cu 1-2 saptamini inainte).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version