Rezultate PISA 2012 Mircea Miclea: Lehamitea profesorilor ii contamineaza pe elevi, care invata cu aceeasi lehamite cu care li se preda

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 5 decembrie 2013, 14:13 Actualitate | Esenţial

Lehamitea profesorilor de a-si preda materia la clasa contamineaza elevul, care are aceeasi lehamite in a invata. Daca profesorul nu este atasat de materia lui, atunci de ce ar fi elevul atasat de materia respectiva? Apoi oricine poate deveni cadru didatic. Indiferent cate restante ai, prin care ai dovedit ca "te doare in cot de invatatura", totusi tu primesti diploma de profesor. Acestea sunt cateva dintre explicatiile rezultatelor inregistrate de elevii romani la testul PISA 2012, a declarat pentru HotNews.ro Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei.

Rezultatele testelor PISA 2012 au fost publicate marti, 3 decembrie. Desi Romania nu mai ocupa ultimul loc in UE si rezultatele sunt in crestere, aproape 40% dintre elevii romani au dificultati sa citeasca si sa inteleaga un text si si pot rezolva doar exercitii de baza la Matematica. Studiul mai arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanta de toti ceilalti. Citeste aici pe larg rezultatele studiului PISA 21012 privind starea educatiei la nivel mondial



Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro care sunt principalele cauze ale contraperformatei educatiei romanesti si de ce elevii romani sunt cel mai putin motivati sa invete, dintre toti elevii care au luat parte la cercetare.

Cele mai importante declaratii:
  • In sistemul romanesc de invatamant, pentru a deveni profesor - oricine poate sa se inscrie la departamentul de pregatire a personalului didactic la aceasta formare psiho-pedagogica si oricine primeste diploma de a fi profesor
  • Deci tu ai 3 examene picate la facultate, tu prin propriile tale performante ai aratat ca te doare in cot de invatatura si totusi tu primesti diploma de profesor.
  • Daca te uiti la diplomele de profesori pe care le primesc cei care absolva departamentul de pregatire a personalului didactic, sunt de 5 ori mai multi profesori decat e necesar in activitate
  • Daca tu predai materia cu lehamite, mereu plangandu-te de ce salariu mic ai, in loc sa predai cu entuziasm materia respectiva, contaminezi elevul si el are aceeasi lehamite in a invata
  • Invatamantul romanesc este irelevant, este lipsit de calitate, este ineficient si este inechitabil
  • Avem un invatamant care nu are calitate pentru ca se centreaza eventual pe cativa care au performante deosebite si majoritatea este abandonata sau neglijata.
Mircea Miclea, fost ministru al Educatiei: Atitudinea profesorului contamineaza elevul si el are aceeasi lehamite in a invata cum este lehamitea profesorului in a preda

Mircea Miclea
Foto: AGERPRES
Rep: Ce inseamna rezultatele pe care le-au obtinut elevii romani la testele PISA?
Mircea Miclea: Rezultatele arata ceea ce am spus mai demult, ceea ce am spus si in raportul Comisiei Prezidentiale: ca avem un invatamant care este ineficient, pentru ca la aproximativ aceleasi resurse consumate pe invatamant, Ungaria, Polonia au rezultate semnificativ mai bune decat ale noastre. Raportul de cati bani si ce scoti din ce bagi arata eficienta si de ce avem un invatamant ineficient la aproximativ aceleasi resurse. Avem un invatamant care nu are calitate pentru ca se centreaza eventual pe cativa care au performante deosebite si majoritatea este abandonata sau neglijata. Ori forta unui invatamant este data tocmai de ce se intampla cu majoritatea elevilor, nu cu o minoritate a elevilor.

Vezi de exemplu invatamantul finlandez: tinta lor nu este sa produca olimpici, tinta este sa ridice nivelul majoritatii. Asta a fost tinta si asta au si reusit. [Rezultatele PISA 2012: Finlanda este pe locul 12 din 65 de tari si economii, peste 15% dintre elevi au dat raspunsuri de top la testul la Matematica si 12% au dat raspunsuri slabe. Spre comparatie, in Romania doar 3,2% dintre elevi au dat raspunsuri de top si 40,8% au dat raspunsuri slabe - n.red.]

Creezi iluzii daca crezi ca ai un sistem bun avand cateva varfuri, care ajung la performante de regula datorita lor insisi, si mai putin datorita sistemului. Asta nu este o performanta a sistemului, este o performanta in primul rand a lor si a 2-3 profesori atipici din sistem. Acest fapt este legat de incosecventa aplicarii tuturor politicilor; faptul ca nu s-a investit substantial in educatie se vede.   

Rep: Studiul PISA 2012 concluzioneaza ca tarile din Asia, care au cel mai bun invatamant din lume, pun un accent deosebit pe selectarea si formarea profesorilor.
Mircea Miclea: Dar uitati ce s-a intamplat la noi. Tocmai pentru a introduce acel sistem in Legea Educatiei Nationale am scris clar ca formarea personalului didactic se face prin masterat didactic. Un studiu publicat in 2007 si reluat anul trecut arata ca nu PIB-ul investit in invatamant este principalul lucru important, desi este important, nu salariile profesorilor, desi sunt importante, ci pregatirea profesorilor, selectia riguroasa a profesorilor si apoi formarea prin masterat didactic.

In sistemul romanesc de invatamant, pentru a deveni profesor - oricine poate sa se inscrie la departamentul de pregatire a personalului didactic la aceasta formare psiho-pedagogica si oricine primeste diploma de a fi profesor. Deci tu ai 3 examene picate la facultate, tu prin propriile tale performante ai aratat ca te doare in cot de invatatura si totusi tu primesti diploma de profesor. Ori tocmai asta a fost ideea, sa introducem masteratul didactic ca sa spunem: intra sa devina profesori cei care au dovedit ca macar sunt capabili sa termine o facultate si dupa aceea sa dea admitere la niste locuri limitate de masterat. Pentru ca in momentul de fata vorbim de 5 ori mai multi profesori decat necesari in sistem; daca te uiti la diplomele de profesori pe care le primesc cei care absolva departamentul de pregatire a personalului didactic, sunt de 5 ori mai multi decat e necesar in activitate.

Prin urmare am incercat aceasta minima eficientizare, de a face o selectie mai riguroasa in sensul ca trebuie sa probezi ca ai licenta ca sa intri la masterat si am incercat sa reducem numarul de locuri la masterat. Si ce s-a intamplat: au anulat masteratul didactic. Nu au pus deloc in aplicare pregatirea personalului prin masterat didactic, nu au vrut sa o puna in aplicare. Asta ce inseamna? Ca in continuare in anii care vin va deveni profesor oricine vrea. Deci chiar daca tu ai picat examene la facultate, tu te inscrii la DPPD si tu primesti diploma de profesor. Ceea ce este aberant.

Rep: Studiul mai arata ca elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanta de toti ceilalti. De unde vine gradul atat de slab de motivatie al elevilor si ce inseamna el?
Mircea Miclea: Sunt cel putin doua motive pe care eu le vad ca fiind esentiale: 1. Motivatia profesorilor. Nu ma refer intai la salarii, ma refer la motivatia cu care ei isi predau propria lor materie, pasiunea cu care predau propria lor materie. Daca tu predai materia cu lehamite, mereu plangandu-te ce salariu mic ai, in loc sa predai cu entuziasm materia respectiva -  indiferent de ce salariu ai, pentru ca ai ales sa predai materia respectiva pentru ca iti place materia respectiva - atunci motivatia ta in actul de predare influenteaza masiv motivatia elevului. Sunt o multime de studii care arata acest lucru.

Entuziasmul profesorului este unul dintre principalele elemente de motivare a elevului in a invata materia respectiva. Domnii profesori adesea tind sa dea vina pe altceva, nu pe ei insisi, uitand de fapt ca motivatia pentru bucuria de a invata o materie este in primul rand data de cum iti este predata. Este predata cu lehamite, o inveti cu lehamite. Dincolo de salariul pe care il ai, asta nu intra deloc in calcul. Asta este primul factor: motivatia slaba a profesorilor. Atitudinea profesorului contamineaza elevul si el are aceeasi lehamite in a invata cum este lehamitea profesorului in a preda. Aceeasi demotivare pe care o are profesorul - pentru ca intarzie la ore, pentru ca termina orele mai devreme, pentru ca prima saptamana din fiecare semestru este pierdere de vreme, ultima saptamana din fiecare semestru e pierdere de vreme - se transmite elevului. Daca profesorul nu este atasat de materia lui, atunci de ce ar fi elevul atasat de materia respectiva?

Al doilea motiv il reprezinta modelele sociale din pacate vehiculate peste tot, de catre profesori, de catre media, de catre familie, modele sociale care sunt promovate si care arata ca poti sa ajungi la succes fara prea multa munca. Principalul criteriu al succesului nu este munca. Este smecherala, sa dai din gura, sa fii papagal, orice, nu munca. Nu munca consecventa, orice altceva. Acestea sunt modelele care sunt promovate de toata lumea. In contextul acesta, bineinteles ca nu cultivi motivatia elevului sa invete.

Rep: Potrivit testelor PISA, 73% dintre elevii romani chestionati au raspuns: "Ma simt singur la scoala". Care este explicatia acestui indicator?
Mircea Miclea: Nu am studiat exact continutul acestei intrebari, insa e o referire clara la profesor. Nu e referire la familie, in sensul ca nu e familia cu el la scoala, pentru ca nu se asteapta sa fie. Cred ca din nou este vorba despre modul in care se predau lectiile, in care copiii sunt ignorati. Haideti sa ne uitam la practica de predare in scoala: profesorul adesea lucreaza cu 2-3 care sunt mai buni si restul sunt abandonati, nu sunt luati in seama.

Rep: Deci de aici si gap-ul intre 3% elevi care dau raspunsuri de top si 40% care abia reusesc sa raspunda unor intrebari de baza?
Mircea Miclea: Bineinteles. In orice sistem, oricat de prost e, ai 3%-5% din oameni care sunt foarte buni. Dar asta tocmai arata ca nu sistemul produce astia 3-5%, ci ei insisi sunt produsul lor. Si asta gasesti in orice sistem, in orice moment, in orice situatie posibila gasesti 5% care sunt foarte buni. Concluzia este ca din pacate iarasi se adevereste ce am scris transant in primele propozitii din raport: invatamantul romanesc este irelevant, este lipsit de calitate, este ineficient si este inechitabil. Din pacate. Asta am scris in 2007 si tot mereu se confirma, dar degeaba se confirma, pentru ca nimeni nu vrea sa faca nimic, nu se aloca un PIB suficient, nu se introduce masteratul didactic pentru o mai buna selectie a profesorilor.

Rep: Am vazut si avertismentul Comisiei Europene, care spune: UE in ansamblu are restante grave in ceea ce priveste matematica. Sector in care si noi avem o contraperformanta. Problema asta transcede Romania?
Mircea Miclea: Da, este o reducere a motivatiei pentru matematica si la nivel european si a performantelor matematicii, dar nu atat de mult ca Romania. Uitati-va la tot restul tarilor din Uniunea Europeana, au performante superioare Romaniei, mai putin Bulgaria si Cipru. Restul au performante substantial mai bune. De ce atrag atentia: pentru ca matematica este unul dintre instrumentele esentiale care iti permit sa dezvolti stiinta sau tehnologiile sau sa dezvolti economia. Este un instrument esential de dezvoltare economica. Ca instrument, nu sa devii matematician.

Si atunci e ingrijorator din punct de vedere al dezvoltarii tehnologice a Europei. De asta accentul si in SUA si in UE trebuie pus intr-adevar pe stiintele naturii si matematica. Pentru ca ele sunt principalul element de crestere economica. Ar fi minunat sa producem poeti si sa ne produca ei cresterea economica. Ar fi superb. Din pacate nu e asa. Si ca sa ai poeti tocmai iti trebuie crestere economica, ca sa ii poti plati pe acei poeti, care trebuie sa traiasca din ceva. UE este ingrijorata in primul rand din cauza perspectivelor mai reduse de dezvoltare a stiintelor, tehnologiilor si de dezvoltare economica in general din cauza acestor performante, pentru ca este o corelatie foarte clara intre performantele la aceste teste si nivelul de dezvoltare tehnologica.

Rep: Se va implini profetia britanicilor care spuneau: "Putem fie sa incepem sa muncim la fel de mult precum chinezii, fie in curand toti vom munci pentru chinezi"? (Sursa)
Mircea Miclea: In mod cert, in curand se va implini chestiunea aceasta. Va dau rezultatele din SUA, unde in momentul in care incep clasa I, asiaticii care isi fac scoala in SUA au un IQ de 85 in medie. Americanii - de 100, in medie. In clasa a V-a, americanii au 100, asiaticii au 115. Va dati seama, de la 85 la 115, ce procent de recuperare? Care este principalul factor de diferentiere? Conform studiilor, sunt 3 ore de munca in plus zilnic in cazul asiaticilor fata de americani. Deci copiii asiatici munces cu 3 ore mai mult decat cei americani.

Rep: In contextul acesta, care sunt estimarile dumneavoastra pentru Romania, cum vedeti viitorul nostru?
Mircea Miclea: Prost, din pacate. In Romania nu se face nici ceea ce trebuie facut si unde existau premise legale: nu se face masteratul didactic, nu se face ceea ce din nou are premisa legala - alocarea unui procent mai mare din PIB pentru educatie si in mod constant, nu un an-doi. Criza nu este nici un fel de scuza pentru nealocare, pentru ca educatia este o parte a solutiei, nu o parte a problemei intr-o criza. Investind in educatie, tu iesi din criza. Nu iesi imediat, dar iesi pe termen lung. E trist pentru ca si ce se putea face - vezi introducerea masteratului didactic, alocarea unui PIB mai mare, ambele cu premise legislative - nu se face. Ce pot sa sper? Daca nici ce se putea face nu se face, sa sper ca se vor face si alte lucuri noi care nu au inca baze legislative? Nu pot. Din pacate o sa fie tot asa. O sa fie entuziasmul, discursurile de inceput de an scolar, in care fiecare o sa spuna ca educatia e proritate nationala etc. Aceeasi poveste.

Amintim ca rezultatele testelor PISA 2012 au aratat ca Romania se afla pe ultimele locuri in Uniunea Europeana la performantele elevilor. La nivel mai larg, Romania ocupa locul 45 la Matematica, din 65 de tari si economii studiate, in crestere cu aproape 5 puncte de la ultima evaluare. Tarile din Asia au cea mai performanta educatie din lume, potrivit celui mai recent studiu PISA privind starea educatiei la nivel mondial.

PISA 2012: Rezultatele Romaniei la testul la Matematica



Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) a publicat marti, 3 decembrie, studiul PISA 2012 care evalueaza cunostintele si competentele elevilor de 15 ani din 65 de tari si economii.

PISA 2012: Elevii romani sunt cel mai putin motivati dintre elevii din toate cele 65 de tari si economii
 


Citeste si:


Citeste mai multe despre   






















16733 vizualizari

  • +25 (37 voturi)    
    Vad unii care tot spun ca am regresat (Joi, 5 decembrie 2013, 14:39)

    Je__ [utilizator]

    Nu e adevarat. Prosti am fost mereu, doar ca nu am avut referinta si mereu ni s-a spus ca suntem cei mai destepti si cei mai frumosi.

    Uitati-va la BAC. Cand s-a dat bacul pe bune, a fost dezastru!
    Si ce s-a facut? In loc sa se ia masuri de imbunatatire, de eliminare a profesorilor si scolilor fara rezultate....a venit Abramburica si a legiferat. Schimbam bacul, sa fie mai usor...asa pana trece toata lumea.

    Si voi va mirati ca 50% din elevi nu-s in stare sa citeasca si sa rationeze basic?
    Voi intelegeti ca jumatate din natie suntem prosti de ne curge scuipatul din gura, restul de 40% sunt pe la medie...si abia 3% sunt varfuri?
    • +18 (18 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 5 decembrie 2013, 15:25)

      icss [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      LA fiecare vreo 2 ani, cand rezultatele la examene erau mai slabe, se faceau examele mai usoare. Iar pe hartie nu se vedea cum slabea sistemul. Asta pana cand s-a dat examenul pe bune si s-a vazut intradevar diferenta.
      Si cred ca multi au observat ca si pe forumuri sau la comentarii sunt tot mai multe exemple de persoane care nu au notiunile de baza la gramatica.
    • +5 (5 voturi)    
      lehamitea (Joi, 5 decembrie 2013, 15:36)

      Marcelica2013 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Lehamitea ministerului ii contamineaza pe profesori, care predau cu aceeasi lehamite cu care sunt tratati si platiti de guvernanti.
    • +7 (7 voturi)    
      Corect! (Joi, 5 decembrie 2013, 15:49)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Eu prin anii '94 ii povesteam unui nene, in tren, profesor pe la o universitate, cat de proasta era scoala in timpul lui Ceausescu....merita sa vezi fata de mocofan indignat, amenintarile ca ma va spune unora si altora....ma rog....dimineata m-a rugat sa-l ajut la bagaje si mai apoi m-a invitat la el la cabinet.....neam de traista...

      In alta ordine de idei, asa-i romanul:
      Prezentul fiind de cacat, se amageste ca trecutul a fost altfel!
      Teama mi-e ca si trecutul tot pe-acolo a fost....ca doar mama prostului a fost in general tot pro(a)st(a).
    • +11 (11 voturi)    
      @Je (Joi, 5 decembrie 2013, 16:13)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      ...si din pacate nu din aia 3% se selecteaza politicienii ci din partea inferioara a celor 50%.
      • +5 (5 voturi)    
        ooooo, daaaaaa (Joi, 5 decembrie 2013, 17:43)

        Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        adevar grait-ai!
  • -2 (10 voturi)    
    pai generalizati din putu gandirii (Joi, 5 decembrie 2013, 14:48)

    rakleta [utilizator]

    Si cica mai este si profesor universitar.
    Mai, tu stii ca sunt profesori ne-titulari care chiar pun pasiune in ceea ce fac ?
    Adica chiar nu au acea lehamite de care zici ?

    Tu stii ca examenele de titularizare sunt fix pielea de pe toba ?

    Tu stii ca sunt profesori care fac naveta 2 ore la km buni si tot pun suflet in ceea ce fac ?

    Cand spui ca sunt prea multi , ai si tu dreptate ?
    Dar precizeaza unde sunt prea multi , in mediul tau . Aka universitar. Acolo e o ditamai buba ... faceti "diplomati" pe banda ...

    Problema e in curtea dvs ... acolo incepe de la liceu , si exploadeaza in universitati.
    • +10 (10 voturi)    
      Bravo! (Joi, 5 decembrie 2013, 15:34)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

      da, sunt oameni care-si fac treaba bine pe bani putini. El acuza blazarea. Normal ca esti blazat, numai ca n-o arati fata de elevi.
      P.S. am facut scoala generala la tara (terminata in '89), am avut doar 3 profesori titulari (mate, romana si chimie). Si-am reusit cu bine la liceu si facultate.
      Deci nu dati vina pe "necalificarea" cadrelor didactice!
    • +2 (2 voturi)    
      Hopa! (Joi, 5 decembrie 2013, 19:30)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

      Uite un low-achiever.
      Înainte de virgulă şi semn de exclamare nu se pune spaţiu. Dumneata nu ai promovat clasa a treia?
  • +7 (9 voturi)    
    oare? (Joi, 5 decembrie 2013, 14:48)

    berenger [utilizator]

    faptul ca nu se face o corelatie intre afirmatia adevarata ca orice student slab poate deveni profesor (la fel de slab) si realitatea ca in educatie ajung doar studentii slabi pentru ca cei buni nu sunt atrasi material in domeniu indica faptul ca fostul ministru ar avea mari probleme in a trece testul pisa
  • +6 (14 voturi)    
    Sa fiti dvs. patriot ! (Joi, 5 decembrie 2013, 14:50)

    Andor74 [utilizator]

    Daca primesti 900 RON salariu si:
    - factura curent: minim 60RON
    - factura gaz: minim 60RON
    - factura apa/canal: minim 60RON
    - abonament transport in comun: minim 70RON
    - taxe si impozite locale: cca 8 RON /luna
    - cheltuieli profesionale (carti/reviste/informare): minim 60 RON
    Asadar, presupunand ca mergi in curu' gol la lucru si nu trebuie sa-ti cumperi haine/detergenti/incaltaminte, rezulta ca-ti raman ca profesor 20 RON/zi.
    Deci poti manca in fiecare zi 2 kg de paine cu 500g plus chiar si cate 2 oua in week-end.
    Chiar asa! De ce naiba se mai plang profesorii si sunt blazati???
    • +6 (16 voturi)    
      Nu e chiar asa (Joi, 5 decembrie 2013, 15:22)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      In lumea asta, nu te obliga nimeni sa faci ceva cu forta.

      Se presupune ca atunci cand te angajezi la o treaba, o fac in mod profesionist si cu pasiune.

      Daca nu esti in stare, si nu iti convin conditiile de munca, salarizarea si asa mai departe, nu te baga.

      Si asa se pare ca sunt de vreo 5 ori mai multi profesori decat necesar.

      Si daca intrebarea logica este "pai si atunci ce sa fac, sa mor de foame?" - nu intereseaza pe nimeni.

      Nu mai suntem in comunism, sa aiba grija tatuca Stat de fiecare, sa-i bage in gura. Nu esti bun la nimic, crapi de foame. Ete problema.
      • +5 (7 voturi)    
        Ba chiar asa si este (Joi, 5 decembrie 2013, 16:09)

        auch [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Tocmai ai descris motivul pentru care oamenii care ar putea fi profesori cu vocatie (pt ca pun pasiune in ceea ce fac) aleg sa puna aceeasi pasiune intr-un alt domeniu, de unde isi castiga si banii de facturi.
        Ia gandeste-te doar atata: cati dintre absolventii facultatilor de informatica se angajeaza ca profesori de informatica prost platiti si cati dintre ei se anagajeaza in domeniul IT? Cati crezi ca ar fi dispusi sa faca si nateva jumatate de zi ca sa castige 200 de euro pe luna? Cati dintre absolventii de "limbi straine" lucreaza in call center-e? Oare de ce? Si asta indiferent daca au facut sau nu si un eventual modul sau curs sau chiar masterat de psiho-pedagogie. Apropo, intervievatul din articol vorbea de diplomre, nu de persoane calificate care chiar isi folosesc diplomele astea in sistemul de invatamant. Doar ca se pare ca nu face bine diferenta - ca si dumneata si altii de pe aici.
        • 0 (6 voturi)    
          Nu (Joi, 5 decembrie 2013, 17:32)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui auch

          Banii conteaza. Doar banii.

          Daca absolventul de facultate vrea sa lucreze in IT pentru ca e bine platit, foarte bine.

          Cati ar fi dispusi sa faca naveta pentru 200 de euro ? Foarte putini.

          Dar daca o fac, atunci sa nu se planga. Iar daca isi fac treaba prost, sa fie dati afara.

          Nimeni nu e indispensabil.
      • +4 (8 voturi)    
        . (Joi, 5 decembrie 2013, 17:28)

        RockerJegos [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Total de acord. Dar vezi tu, un salariu mic nu va atrage oameni buni. Profesorii care stau in sistem o fac fie pentru ca au o pasiune sau pentru ca nu sunt buni de aproape nimic altceva.

        In momentul asta multi din cei care se fac profesori sunt niste cretini care nu isi gasesc de lucru.
    • +11 (17 voturi)    
      nu-i chiar asa (Joi, 5 decembrie 2013, 15:29)

      tavyy [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      Nu-i chiar asa de dramatica situatia pe cum o descrii tu aici.
      1. In primul rand cand te faci profesor esti constient de salariu pe care-l vei primi. Adica nu-i nicio surpriza.
      2. Faptul ca-ti alegi meseria de profesor inseamna ca accepti si conditiile din sistem. Daca vrei mai multi bani iti alegi alta meserie.
      3. Un profesor lucreaza in media 4-5 ore pe zi (sa spunem asa desi nu are ore in fiecare zi, exceptand pe cei de gimanziu)
      4. Un profesor are concediu 3 luni pe ani platit. Un angajat in sistemul privat numai una.
      5. Un profesor are sansa (si face) sa faca pregatire in particular cu elevii luand in medie can 25-30 de lei pe ora. Bani pe care bineinteles nu-i declara si care nu sunt impozitati.
      6. Un profesor nu are responsabilitati (decat morale). Tu daca nu inveti nu-i vina lui ca poate nu e capabil sa te faca sa-i intelegi materia (in multe cazuri), este vina ta ca esti lenes si puturos

      Cu exceptia profesorilor de clasa 1-4, istorie, geografie, religie, muzica, desen si probabil alte cateva materii de acest gen, in rest orice profesor BUN va avea destui bani incat sa-si permita o casa o masina etc.
      Am vazut destui profesori (de liceu si scoala generala 5-8) la viata mea imbarcati mai bine decat unii care lucrau in privat pe 1000 RON. Probabil nu toti aveau o matusa Tamara ca sa-i sponsorizeze
      • +1 (9 voturi)    
        Tocmai (Joi, 5 decembrie 2013, 16:21)

        auch [utilizator] i-a raspuns lui tavyy

        ne-ai aratat cat de mult esti pe dinafara!
        Mie, prin '87, cand m-am dus eu tanara stagiara si am vazut ca era deja sfarsitul lui octombrie si nici un semn sa se termine muncile alea patriotice si sa mai intram si noi cu copiii pe la ore, mi-a zis secretara de partid pe scoala: "Da' ce, draga, tu cand te-ai facut profesoara nu stiai ca tre sa faci munci agricole?" (eu predam matematica...). Evident ca nu stiam, nu am invatat asta la scoala. Faptul ca-ti alegi meseria de profesor inseamna de cele mai multe ori ca nu ai alternativa (nu toata tara ofera locuri de munca in filarmonici pt profesorii de muzica, de ex.)
        Un profesor lucreaza la clasa 4-5 ore/zi, dar daca este un profesor care isi respecta meseria si elevii, atunci poti fi sigur ca nu e asta toata munca lui. La 4-5 ore/zi nu poate transmirte decat lehamitea.
        Cele 3 luni de concediu platit sunt un mare mit care se perpetueaza de la an la an. In mod nortmal, mai mult de 1 luna si jumatate nu prea ai cum sa faci, efectiv (lasand la o parte ca la banii astia nu poti in concediu decat sa stai acasa, nu sa "pleci in concediu")
        Te rog sa ne explici si noua cat poti de detaliat cam cati bani din meditatii face un profesor de chimie la o scoala rurala.
        Asta cu responsabilitatile - las-o moarta... Se vede ca cei care te-au educat pe tine clar nu si le-au asumat...
        P.S. Nu mai lucrez in invatamant de 16 ani, dupa ce am lucrat atat cat sa-mi dau toate gradele didactice care nu au reusit sa-mi asigure plata chiriei si a facturilor.
        • -3 (9 voturi)    
          Interesant raspuns din partea unui fost profesor (Joi, 5 decembrie 2013, 17:00)

          tavyy [utilizator] i-a raspuns lui auch

          Si tu ne-ai aratat ca ai un mod limitat si foarte rigid in gandire. Cica: "Faptul ca-ti alegi meseria de profesor inseamna de cele mai multe ori ca nu ai alternativa"

          Zau? Tu imi spui mie ca daca nu stii altceva sa faci sau mai bine nu vrei sa faci altceva care implica munca fizica poate sau chiar mai multa munca intelectuala, ultima alegere este sa te faci profesor? Hai ca m-ai dat gata cu asta...
          Eu credeam ca se fac profesori numai cei carora le place aceasta meserie, adica sa-i invete si pe altii ceea ce ei deja stiu...

          Ma bucur ca ai disparut din invatamant. Sincer daca ar face toti cei ca tine la fel altfel ar atata sistemul educational din Romania.
          • +6 (6 voturi)    
            Ce-mi place mie (Joi, 5 decembrie 2013, 19:15)

            auch [utilizator] i-a raspuns lui tavyy

            cand comenteaza pe-aici persoane urbane care habar nu au ce se intampla intr-un orasel de 10000 de locuitori din tara asta sau intr-un sat cu 2000.
            Dupa convingerea voastra de neclintit, copiii si oamenii aceia trebuie condamnati pe vecie la coada vacii, la cianuri si alte chestii d-astea de "munca fizica" despre care habar nu aveti,
            Acuma, ca sa-ti raspund punctual, intamplarea face ca stiu sa fac altceva - ca de-aia am si plecat din invatamant si ca am plecat din cauza "sistemului" care a considerat ca nu competenta si rezultatele sunt relevante, ci vechimea, bolile, numarul de copii personali, pilele si - nu in ultimul rand - orientarea politica.
            Te bucuri degeaba ca eu am plecat din invatamant, ar trebui sa plangi ca au ramas cei de calitatea care se reflecta acum in rezultatele testelor PISA.
        • -3 (9 voturi)    
          Tipic (Joi, 5 decembrie 2013, 17:36)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui auch

          Gandirea tipica socialista, pe rit vechi.

          Dati vina pe sistem, pe conditii, pe salarizare, pentru problemele personale.

          Asta fac toti profesorii, medicii, politistii, etc.

          Domnilor, poate ca dupa 30 de ani de trai in vechiul regim, nu v-a intrat in cap inca.

          NU II PASA NIMANUI CA TRAITI PROST. E BINE CA TRAITI PROST.

          Daca nu vreti sa traiti prost, trebuia sa va fi gandit la o meserie profitabila de la bun inceput, si sa va perfectionati in ea.

          Auzi ce teorii au mosii, ca cineva ar fi responsabil pentru ei...
          • +2 (6 voturi)    
            Stimate HP (Joi, 5 decembrie 2013, 19:19)

            auch [utilizator] i-a raspuns lui HP

            NU traiesc prost, traiesc decent, tocmai datorita faptului ca am plecat din invatamant.
            Dumneata, in schimb, ai o grava eroare de perceptie a realitatii din tara asta.
            In plus, ceva ma face sa cred ca inca esti prea tanar si ca sa ai copii de varsta scolara, asa ca poate nu esti chiar cel mai in masura sa iti dai cu parerea despre un sistem in care nu ai participat decat ca beneficiar, ca "obiect al educatiei". O dovada ca sistemul este prost este ca ai rezultat din el cu atitudinea pe care o afisezi aici.
  • +17 (17 voturi)    
    Nu inteleg de ce atita vorbarie... (Joi, 5 decembrie 2013, 14:51)

    bogdan1477 [utilizator]

    Suntem ultimii in europa la invatatura pentru ca invatamantul preuniveristar de azi a devenit in proportie de 90% o butaforie in care elevul cotizeaza taxa de protectie numita medicatii cu profu de la ora, iar porfu' de la ora pune note in functie de cantitatea cotizatiei.

    Totul a pornit de la inlocuirea examenului de la admiterea in facultate cu notele de la bac si mai ales cu notele din anii de studiu. In momentul ala scolile au fost fortate sa-si mute accentul de pe deprinderea de cunostinte necesare admiterii, pe note cit mai mari. Si cum romanul e flamind si inventiv, marimea notei a devenit proportionala cu taxa de protectie.

    Si pina nu se revine la un sistem meritocratic, in care elevul sa vada ca nota mare se ia invatand nu dind spaga, nu vom avea decit generatii de ratati care la capacitate nu stiu a rezolva probleme de clasa a 5-a iar la bac nu stiu materia de-a 8-a. Si uite asha, noi ne facem ca-i educam, ei sa fac ca invata si producem, in cel mai pur stil inconstient romanesc, generatii intregi de smecherasi care stiu ca totul se rezolva cu bani.
    • +8 (8 voturi)    
      diferenta mare intre scoala, diploma si pregatire (Joi, 5 decembrie 2013, 15:26)

      VioB [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Cel mai interesant este ca daca intrebi in sondaj pe strada, toti cred, si s-ar jura si cu mana pe biblie, ca scoala/cartea este cea mai buna achizitie in viata! si ar adauga batranii nostrii intelepti daca o faci la varsta care trebuie! Ei ar manca cartea (ups! ce cacofooonie!) daca ar mai fi tineri .... Nenorocirea este ca scoala inseamna 'diploma' de fapt. Tineri romani au speriat europa, si nu numai cu prostiile unora, ci si cu roaba de diplome si doctorate cand aplica pentru job-uri.... Si asa competitia intre copii incepe la gradinita... care parinte da mai mult sa aiba un copil mai destept.... si asa ajunge la scoala sau isi face doctoratul tot dand si dand ...sau copiind si iar copiind.... ajunge prim ministru sau ceva politic
      • +9 (9 voturi)    
        Nici chiar asha (Joi, 5 decembrie 2013, 16:41)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui VioB

        Cunosc suficiente cazuri de copii care iau note spre maxim fara sa faca pregatire, invatand, mergind la olimpiade. Daca parintii au grija sale explice ca dind spaga iti furi de fapt calciula si vei ajunge sa termini o facultate fix degeaba, copiii pot sa si invete. Mai ales la liceele bune (bune, nu de fitse). Partea proasta e ca foarte putini copii au parte de asemenea parinti.

        Din pacate si societatea ne arata ca daca esti jupin (smecher, meseriash, barosan, etc) nu patesti nimic nici cind se dovedeste clar ca ai copiat doctoratul capitol cu capitol de la altii, cu tot cu greseli gramaticale, cu tot cu virgulele lipsa, cu tot cu stingaciile de exprimare. Ba mai mult, ajungi cel mai de incredere politician roman. Ce rost are sa inveti carte ca Funeriu sau MRU, cind tot cei ca Ponta, Mang, Liviu Pop si alte specimene asemanatoare au suuces in societatea romaneasca. Pin la urma astia suntem si astia am fost dintotdeauna. Nepotismul, traficul de influenta, fentarea regulilor si in general tot ce inseamna forme fara fond au fost dintotdeauna caracteristici ale acestui popor.
  • +9 (15 voturi)    
    dictatoru' (Joi, 5 decembrie 2013, 14:55)

    schroedinger [utilizator]

    E de vina!
    Mie nu-mi trebuie nici o evaluare. Ma uit la ponta si imi ajunge!
  • +3 (9 voturi)    
    Din pacate... (Joi, 5 decembrie 2013, 15:03)

    Lucian P. [utilizator]

    Acesta e sistemul la care s-a ajuns prin plecarea oamenilor buni din invatamant. Cei care au stat pentru salariile care sunt acum nu isi dau interesul sau prefera sa faca bani din meditatii. Deasemenea, generatiilor tinere le lipseste un etalon de valori, ma ocup de IT la un liceu si sunt pur si simplu ingrozit de ce vad la adolescenti. Si in plus, guvernantii au nevoie de votanti cat mai slab pregatiti, nu de unii inteligenti, care sa isi puna intrebari legate de promisiuni electorale, buget etc. Toate acestea si multe altele au dus la rezultatele pe care le vedem...
  • +7 (9 voturi)    
    Opinie (Joi, 5 decembrie 2013, 15:27)

    Jupanu1970 [utilizator]

    Pina mai acum citiva ani afirmam ca invatamanul romanesc e bun si produce rezultate ..bla bla bla. Acum, cind privesc lucrurile in calitatea de parinte, imi dau seama ca educatia romanesca a fost odata buna dar pentru vremurile acelea. Ea pregatea tineri pentru a raspunde acelui tip de societate.Competitivitate comparativa intre elevi de la varste mici ..premii, insigne, snururi si cite si mai cite...
    ... Am intrebat pe fata mea..clasica intrebare de parinte.. " cine-i primul la voi in clasa " (grade 8) si s-a uitat cam strimb la mine ...cum adica care-i primul !?? Noi nu discutam asa ceva la scoala.
    ...Este societatea care te va premia mai tarziu daca-ti faci treaba cum trebuie. ( un job bun, un salariu bun etc..etc..)
    Si apoi voi nu vedeti in jurul vostru ca maharii tarii isi duc odraslele la studiu in afara ?! Ei sint constienti ca invatamanul romanesc e varza dar situatia le convine ...Uitati-va ce a emanat scoala romanesca pentru societatea romaneasca. Ponta e exemplul clasic al resultatului emanatiei. Numai in Romania ar putea unul ca Ponta sa fie un lider al societatii.
    ...Inca odata asta, situatia asta e DORITA de la centru. Wake up !!!!!
  • +6 (8 voturi)    
    Elucubrant, D-le Psiholog... (Joi, 5 decembrie 2013, 15:34)

    Sting [utilizator]

    ...care prin natura meseriei ar trebui sa fiti exemplu de flexibilitate categoriala, si nu invers.

    Ia uite cum in viziunea domniei voastre niciun student care a avut restante nu are dreptul sa practice meseria de profesor. De ce nu aveti aceeasi explicatie pentru restanta ca pentru rezultatele slabe obtinute la PISA? Atunci profesorii erau pasionati?

    Eu nu-mi aduc aminte asa. Eu imi aduc aminte de profesori care erau mai preocupati de propriul Ego decat de ce invata studentii. Era mai important „sa dai saru'mana” decat sa fii creativ si inteligent.
  • +4 (8 voturi)    
    Varza (Joi, 5 decembrie 2013, 15:44)

    golanudelamare [utilizator]

    Invatamantu' e la pamant, sistemul sanitar asemenea. Deci practic sistemele care produc viitorul tarii si care asigura sanatatea populatiei sunt inexistente. Iar noi ne complacem in mizeria in care traim astazi. Asta e romanu'.
    Se iese in strada pentru cateva javre omorate dar pentru dreptul la o educatie solida, la un sistem de valori adevarat, la sanatate si la multe altele nu se face nimic. Ce popor! Am ajuns ultimii in Europa si o sa ajungem si printre ultimii din lume.
    Da sa va intre bine in cap: asta este vina generatiei 60-70-80. Voi vreti copchii numa absolventi de facultati si cu note numa 10. Profii v-au dat, dar v-au dat o mare minciuna. Eh si din minciuna asta sa va primiti voi pensiile si tot ce mai vreti. Bai ce popor jalnic suntem! In loc sa progresam, sa vrem sa facem ceva, nu nene, mai bine ne furam caciula. Si asta se reflecta si in plan politic si oriunde.
    Foarte bine ca pleaca lumea din tara! Ce dracu sa faci in Romania?
  • +5 (9 voturi)    
    Ce mai poti comenta ? (Joi, 5 decembrie 2013, 16:29)

    eugenrc [utilizator]

    Un profesor de matematica, observand ca are probleme cu chiuveta din bucatarie, a fost nevoit sa cheme un instalator.
    In urmatoarea zi, instalatorul a venit, a strans cateva suruburi, a infiletat cateva chestii, apoi totul a functionat ca inainte.
    Profesorul a fost multumit. Totusi, cand instalatorul i-a dat nota de plata, acesta a fost socat.
    Profesorul:- Asta inseamna o treime din salariul meu lunar!!!
    Pana la urma, totusi, a platit, iar instalatorul i-a zis:-Va inteleg, sa stiti. De ce nu veniti la firma noastra, sa depuneti dosarul pentru o slujba de instalator?
    Veti castiga de trei ori mai mult decat o faceti acum. Dar nu uitati, cand depuneti dosarul, sa le spuneti ca ati terminat doar 7 clase. Nu le plac oamenii educati.
    Prin urmare, profesorul nostru si-a luat o slujba de instalator, iar viata lui a devenit mai usoara din punct de vedere financiar.
    Tot ce trebuia sa faca era sa stranga un surub-doua.Intr-o zi, seful companiei a hotarat ca trebuie ca fiecare angajat sa se duca la seral, pentru a-si termina si clasa a 8-a.
    Profesorul nostru a trebuit sa mearga, evident. S-a intamplat ca primul curs sa fie de matematica.
    Profesorul, vrand sa vada nivelul de cunoastere al studentilor, i-a intrebat formula ariei cercului.
    Cel pe care l-a numit a fost chiar profesorul. Ajungand la tabla, si-a dat seama ca a uitat formula, asa ca a inceput sa o deduca.
    A umplut tablele cu integrale, diferentiale etc. La sfarsit, rezultatul pe care-l avea era "minus pi r patrat".
    Neconvenindu-i acel minus, s-a apucat iarasi de calcule, de la inceput. Nimic nu s-a schimbat, tot acelasi rezultat a obtinut.
    De fiecare data a obtinut aceeasi chestie.
    S-a uitat putin spre clasa, speriat, moment in care a observat ca toti instalatorii ii sopteau:"Schimba limitele de integrare! Schimba limitele de integrare !"
  • +3 (3 voturi)    
    * (Joi, 5 decembrie 2013, 16:32)

    abcdar [utilizator]

    puţini oameni schimbă mulţi oameni (în bine)
    cine sunt acei puţini? PROFESORII !!!
    autorizaţia de construcţie a logicii le aparţine
    ei pregătesc pentru A FI mari puişorii

    îşi tocesc plămânii muncind !!! oare, pentru ce ?!
    sau...pentru cine? (aş întreba mai degrabă)
    pt ca un şmecheraş să zică: ciocu' mic,profesore?
    şi să dea cu mucii-n munca lui de pe tablă?

    ce iepure să tot scoată din jobenul gol, acum ?
    tăciunii aprinşi ai altruismului de-abea pâlpâie
    nerespectaţi, remuneraţi cu praful de pe drum
    cu elevi cărora ( oare de ce ?! ) li se fâlfâie
    ÎNVĂŢĂTURA nu se repetă, învăţătorii, doar
    profesorii, azi, n-au nici lacrimi să plângă
    prin taine, cu optimism, se plimbă prin abecedar
    cu prichindelul ce ( speră) nu se prinde, încă

    şcolile nu vor muri de foame, profesorii DA
    în veştile astea ( din recul) iese-o înjurătură
    dragul meu frate (român) te rog nu uita :
    NIMIC NU SE FACE FĂRĂ ÎNVĂŢĂTURĂ !!!
  • +2 (6 voturi)    
    Dl. Miclea e superficial (Joi, 5 decembrie 2013, 16:32)

    eugenrc [utilizator]

    Degeaba au toti profesorii master in pedagogie daca programa scolara este inadecvata varstei copiilor si evaluarea scolara este atat de rigida.
  • +2 (2 voturi)    
    Foarte corect cu restantele! (Joi, 5 decembrie 2013, 17:14)

    un dac [utilizator]

    Atentie, nu vorbim aici de un inginer sau de un doctor sau de un jurnalist. Prietenii mei de la Politehnica faceau politologie. Evident ca poti sa ai restanta la politologie si totusi sa ai rezultate remarcabile in domeniul tau. Dar daca domeniul tau este legat strans de materia restanta cum este cazul profesorilor, atunci da, nu ar mai trebui sa profeseze. dan Sova este absolvent al facultatii de istorie si habar nu avea de progromul de las Iasi. Elocvent.
  • +1 (1 vot)    
    Numar prea mare de profesori ... ???! (Joi, 5 decembrie 2013, 19:23)

    Florin J. [utilizator]

    In opinia mea mea este o afirmatie foarte hazardata si are la baza o ideologie invechita privind sistemul de predare existent in Romania.
    Trebuie mai multi ca sa fie mai apropiata relatia profesor elev si neaparat trebuie salarii mai bune pentru a face domeniul atractiv.
    Dar sunt de acord cu masteratul didactic si cu modificarea modului de admitere la facultate.
    Cred ca in componenta admiterii trebuie sa intre mai multe etape care trebuiesc trecute de viitorii studenti:
    -Examene scrise pe materiile relevante;
    -Examen oral pe un subiect la alegere dar in domeniu;
    -Interviu unde viitorul student trebuie sa convinga comisia de admitere ca intr-adevar este ceea ce isi doreste cu adevarat sa invete pe mai departe si ca este deja suficient de matur pentru a intelege ceea ce isi doreste.
    Nu neaparat in aceasta ordine.
    Cred de asemenea ca acest sistem nu se poate implementa fara o corelare cu modul cum se preda in zona preuniversitara.
    Accent pe modul de invatare independent prin proiecte cu aplicabilitate potentiala, in practica. Spatii nonformale de predare, multe laboratoare cu exemplificare practica la tot ce se preda, deplasarea in zone interes unde se pot vedea aplicabilitatea teoriilor, proiectelor, ideilor, comunicarea cu realitatea practica.
  • +1 (1 vot)    
    Multi comentatori (Vineri, 6 decembrie 2013, 10:37)

    de.ea.dima [utilizator]

    Sunt departe de a fi surprins cauzele directe ale rezultatelor, tema articolului.
    In mod evident, rezultatele testelor PISA au niște explicatii, cauze, determinari obiective, dar trebuie de asemenea abordate obiectiv, fara partizanate, frustrari sau teorii conspirative.
    In primul rând, rezultatele sunt o surpriza pentru ca România nu a mai participat la astfel de competiții si, ca sa ne exprimam pe placul tuturor, eram îndrăgostiți de o imagine ideala inainte de a trai iubirea!
    In al doilea rând observ ca multi dintre comentatori obisnuiesc sa compare generație actuale cu cele din regimul comunist, abordare parțial eficienta: motivarea invatarii este acum diferită, iar o mare parte a părinților continua sa ofere copiilor lor aceleași motivatii care i-au determinat pe ei sa învețe; regimul comunist punea accentul pe materiile realiste din considerente de ideologie politica si nu pentru ca într-adevăr stiintele reprezintă un factor de progres tehnic. Observ, din păcate, ca materiile umaniste sunt privite cu același scepticism al utilității - o abordare gresita, omul are nevoie de 2 mâini, 2 picioare, 2 emisfere cerebrale!!! Adica are nevoie sa înțeleagă de ce oamenii sunt razbunatori, de ce se razboiesc, se urasc, se sinucid, de ce unii au mai multe libertati decat altii sau cum sa ne ferim de manipulare: nici matematica, nici chimia sau electronica nu ne invata asta, iar sa ai pretentia ca le inveti singur, haotic, e un orgoliu prostesc. Trebuie creat un echilibru!
    In al treilea rând, trebuie sa recunoastem ceea ce fiecare roman vede singur de câțiva ani: învățământul nu este o problema a profesorilor si a ministerului, este o problema a romanilor. Ca părinte, imi doresc ca fiica mea sa studieze mai multe ore de matematica într-un cadru organizat. Consider ca nu are nevoie de ore de religie ortodoxa, ci de religie universala. Adica sa se fixeze într-un trunchi comun materii de baza, iar celelalte sa fie optionale, practicate in cluburi, asociații, etc. Nu cred ca ma întreabă cineva acum. Nu exista cadru de dezbatere publica si oricum, nu se întâmpla nimic.
    In al patrulea rând, ca profesor, constat ca exista un raport direct intre numărul de ore de limba si literatura româna si matematica si rezultatele elevilor, la liceu. La teoretic se fac 4 ore pe săptămâna, iar la tehnologic se fac 3 ore. In urma cu 5-6 ani existau 2 ore in plus la clasa a 9-a tehnologic la limba româna si 4 la matematica. Programa nu s-a modificat, dar a scăzut numărul de ore. Credeți ca nu contează in peisajul actual al rezultatelor la bacalaureat? (Retoric vorbind).
    S-au introdus, in schimb, foarte multe module tehnologice - vreo 10-11 materii in plus, la liceu, predate de foști ingineri care au intrat in sistem fara pregătire pedahogica. Consecinta a fost ca elevii au început sa-si doreasca la toate orele profi "cool" ca ei, care sa nu-i "streseze" cu teme, lecturi, examene, etc. In clasele a 11-a si a12-a nu se mai face biologie, tocmai cea umană! O singura ora de geografie. Dar se fac module de protecția muncii din clasa a 9-a pana in a 12-a!
    Sa mai intram in alte detalii? Cred ca nu! Piața muncii sa angajeze oameni cu pregătire in domeniu, dar după învățământul obligatoriu! Prin scoli postliceale, stadii de pregătire asigurate de minister, dar fara sa ia dreptul copiilor cu note mai mici la examene, de a avea acces la aceeași educație ca cei cu note mai mari.
    Nu in ultimul rând as dori ca cei care comentează sa nu mai categorizeze. Nu sunt toți profesorii la fel, cum nu sunt la fel toți polițiștii, medicii, judecătorii, etc. Trebuie sa luptam, întreaga societate civilă, sa îndreptam lucrurile de acum inainte, eliminand corupția, protejand drepturile si libertatile pe care le-am câștigat, participand activ ca cetățeni la proteste atunci cand nu ne convine ceva, învață du-ne copiii sa fie cinstiti pentru ca nu vor avea de pierdut. Acestea sunt basmele urbane care ne formează caracterele! O zi frumoasa si optimista!
  • 0 (0 voturi)    
    si ce facem mai departe? (Vineri, 6 decembrie 2013, 13:50)

    cetateanu_roman [utilizator]

    Vina pt situatia de acum este a politicienilor, a profesorilor si a parintilor.
    Vina pt perpetuarea acestei situatii va fi si a noastra, a celor care ne indignam online, dar nu facem nimic in realitate.
    Domnul fost ministru vorbeste de lehamitea profesorilor, dar cum se face ca doar acum o observa si n-a observat-o si cand era la minister? Atunci era doar ganditor, reforma sistemul. La fel ca toti ceilalti ministri postdecembristi. Au gandit cum sa reformeze si nu s-au mai oprit din gadit (Liviu Pop a reprezentat o exceptie; unde nu e nici Dumneze nu cere). Tocmai acest lucru provoaca lehamite. Prapastia dintre valorile individuale ale profesorile si practicile institutiilor de invatamant (minister, inspectorate scolare s.a) se tot adanceste pe zi ce trece. S-a ajuns la un formalism atat de exagerat, incat munca cu elevul nici nu mai conteaza. Daca planificarile,proiectele didactice, procesele verbale si alte hartii sunt scrise asa cum vrea inspectorul, inseamna ca totul e bine. Daca vine alt inspector s-ar putea sa nu mai fie bine. Trebuie refacute. De vina va fi cel care le-a facut. Oricum, stie directorul/directoarea cum se cer scuzele in plic, asta ca sa nu iasa scoala prost la inspectie. Acesta este rolul inspectiei, sa corecteze si colecteze diverse "hartii". Daca un profesor ar simti ca e evaluat obiectiv,pe baza pe muncii cu elevul, cred ca ar fi mult mai motivat decat daca i-ar mai creste salariul cu cativa lei. De altfel, aceste cresteri de salariu cu cativa lei sunt percepute ca o batjocura de cei care sunt cu adevarat profesori si nu doar angajati ai scolii. Cand vezi cum sunt cresterile salariale la 'alesi', n-ai cum sa nu-ti dai semana cum este tratat un profesor.
    Ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult este ca profesorii SE COMPLAC in aceasta situatie. Iar aceasta COMPLACERE este principalul factor pentru care ei nu au salariu mai mare si nu au parte de respectul cuvenit.
    Eu cred ca se poate si altfel! Domilor profesori, dumneavostra nu credeti?
  • 0 (0 voturi)    
    PISA 2013 (Duminică, 8 decembrie 2013, 18:09)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Am o retinere fata de studiul prezentat.Cred ca situatia dificila din invatamant se datoreaza unor factori adiacenti ,in special de natura economica.Avem minti stralucite, cu rezultate de exceptie la Olimpiade si nu numai, insa datorita unor greutati deosebite in mediul Familial, in speta de natura financiara, de lipsa unor mijloace de transport adecvate pentru copii din zone indepartate, clase neincalzite, reabilitari in unitatile de invatamant nefinalizate si altele bine cunoscute, au generat un anumit fenomen de stagnare.Alocarea unor fonduri suplimentare, in care sa se includa si perfectionarea continua a cadrelor din invatamant in concordanta cu schimbarile actuale ar fi binevenita.
  • 0 (0 voturi)    
    rezultatele Pisa 2012 (Duminică, 30 august 2015, 10:34)

    2Dan [utilizator]

    Din pacate lipsa de principii si caracter a unor asa-zisi profesori a produs ceea ce vedem acum. Imi amintesc ca am avut un Profesor acum 40 de ani care cu orice risc purta papion, chiar daca putea fi catalogat ca dusman al poporului si preda corect conform unor principii de demnitate si nu conform directivelor politice. Pacat ca exemplul lui nu a fost urmat de cei care se pretind profesori. Faptul ca unele structuri ale Ministerului Educatiei de tipul ARACIS impun un anumit procent de promovabilitate este un abuz destructiv pentru calitatea invatamantului si suprapusa pe mentalitatea mercantila de "atentii" si meditatii a unei majoritati a profesoratului (pe motiv ca este salarizata mizer) prezenta cu nerusinare si-n domeniul privat este destructiva.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri