Dezbatere dura in Marea Britanie pe reforma educatiei. Ministrul vrea sa introduca de anul viitor zile mai lungi de scoala si vacante mai scurte: Putem fie sa incepem sa muncim la fel de mult precum chinezii, fie in curand toti vom munci pentru chinezi

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 19 aprilie 2013, 13:44 Actualitate | Internaţional

Ministrul britanic al Educatiei, Michael Gove, a anuntat ca reforma educatiei pe care vrea sa o implementeze din septembrie anul viitor prevede majorarea numarului de ore de scoala pe zi, dar si scurtarea vacantelor. Principalele doua obiective pe care ministrul vrea sa le atinga prin aceasta masura sunt imbunatatirea performantei scolare a elevilor si acordarea unui ajutor parintilor care lucreaza mult si nu isi pot supraveghea copiii atunci cand termina orele, scrie The Guardian. Sindicatele condamna proiectul ministrului Educatiei, in timp ce surse guvernamentale avertizeaza: "Putem fie sa incepem sa muncim la fel de mult precum chinezii, fie in curand toti vom munci pentru chinezi".


Foto: Agerpres

Michael Gove sustine ca sistemul scolar a fost conceput pentru economia agrara a secolului al IX-lea si are marele pericol de a lasa copiii britanici la un nivel mult in urma celor din Asia. Ministrul a povestit ca in timpul copilariei sale in vacanta din octombrie copiii mergeau pe camp la scos cartofi. "Era si vremea in care majoritatea mamelor ramanea acasa. Lumea aceea nu mai exista si nu ne putem permite sa avem un sistem de educatie care a fost stabilit in esenta in secolul al IX-lea", a declarat oficialul.

Reforma pe care acesta vrea sa o implementeze din septembrie anul viitor le da scolilor de stat optiunea de a ramane deschise pana la 16:30 si introduce o vacanta de vara de doar patru saptamani.

Aceste schimbari reprezinta o schimbare profunda a sistemului, scrie The Guardian, care noteaza ca este nevoie automat de refacerea contractelor cu profesorii. Ministrul britanic a facut deja demersuri si in acest sens, cerand saptamana aceasta Corpului de Control al Scolilor Independente sa examineze programul de lucru. Contractul actual prevede ca profesorii lucreaza 195 de zile sau 1.265 de ore pe an.  

Sindicatele nu sunt insa de acord cu propunerile ministrului britanic al Educatiei. Christine Blower, secretar general al Sindicatului National al Profesorilor, a replicat ca "profesorii si elevii petrec deja mai multe ore in clase decat majoritatea altor tari si au si unele dintre cele mai scurte vacante de vara".

Ministrul a declarat insa ca ar putea exista cateva obstacole legislative si birocratice care impiedica toate scolile sa se schimbe in aceasta directie, "dar cred ca [reforma - n.red.] este in concordanta cu presiunile unei societati moderne". "Cred si ca va fi usor pentru familie", a precizat acesta.

Michael Gove
Foto: michaelgove.com
In cadrul unei conferinte, Michael Gove a avertizat ca din cauza sistemului scolar elevii au un handicap fata de colegii lor din alte tari. Ministrul a dat exemplul sistemului de invatamant de succes din Asia de est, care le-a impus elevilor standarde mai inalte si vacante mai scurte. "Am observat ca in Hong Kong, Singapore si in alte tari est-asiatice asteptarile in ce priveste cunostintele de matematica sau stiinte sunt, la fiecare nivel, mai exigente decat in aceasta tara. Pentru a atinge acele niveluri este de asteptat un nivel mai inalt de efort din partea elevilor, a parintilor si a profesorilor. Zilele de scoala sunt mai lungi, vacantele scolare sunt mai scurte. Pentru a reusi, munca asidua trebuie sa stea la baza a orice faci", a declarat ministrul britanic al Educatiei.  

"Daca te uiti la durata zilei de scoala in Anglia, la lungimea vacantei de vara... atunci ne luptam sau mai degraba alergam in aceasta cursa globala intr-un mod care ne asigura ca luam startul cu un handicap semnificativ", a continuat Michael Gove. The Guardian citeaza o sursa guvernamentala care a declarat, referitor la declaratiile ministrului Educatiei: "Putem fie sa incepem sa muncim la fel de mult precum chinezii, fie in curand toti vom munci pentru chinezi".   

In sistemul scolar britanic actual, anul scolar are 190 de zile. Elevii au o vacanta de vara de aproximativ sase saptamani, doua saptamani de vacanta pentru Craciun si Paste, precum si alte trei vacante de cate o saptamana. Zilele de scoala incep de obicei in jurul orei 9:00 si se termina la 15:00 sau 15:30. / Prin comparatie, in Romania anul scolar are 178 de zile. Vezi aici structura anului scolar din Romania

Unele scoli care in sistemul britanic au o libertate mai mare in organizarea programului scolar tin deja elevii la ore mai mult decat scolile de stat, noteaza The Guardian.

Intrebat daca va urma o greva a profesorilor, ministrul britanic al Educatiei a declarat: "Da. Pare sa fie o competitie intre NUT si NASUWT [principalele sindicate ale profesorilor - n.red.] pe membri". Michael Gove le-a transmis sindicalistilor: "dovediti-mi ca gresesc".

Pe de alta parte, David Willetts - ministrul britanic pentru universitati si stiinta - a anuntat ca vrea sa aduca in sistemul universitar elevi din medii defavorizate, trimitandu-le scrisori de incurajare din partea ministrilor.  

Mircea Miclea: Efectul unei discipline nu trebuie masurat numai pe notele care se obtin sau pe olimpiadele internationale, ci pe termen lung. Ce produce ea in economie?

Mircea Miclea
Foto: AGERPRES
Amintim ca fostul ministru al Educatiei Mircea Miclea a declarat pentru HotNews.ro in cadrul dezbaterii "Este matematica predata in scoala prea grea?" ca "in momentul de fata la Berkeley, cu date precise, 35% din studenti sunt asiatici. Mult peste ponderea populatiei asiatice din Statele Unite".

"Statistic vorbind, la nivel mondial, peformantele cele mai avansate le au asiaticii, in primul rand chinezii. E o predispozitie legata de limba pe care o utilizeaza si de modul in care numesc numerele, dar si de faptul ca au deprinderea de a munci, spun autorii acestor studii. Au deprinderea de a munci constant. Ei chiar fac analiza modului de a munci la orez. Oamenii care cultiva orez lucreaza in medie in jur de 12-14 ore pe zi. Sute de mii de ani de lucru constant lasa urme pe creier si incepi sa ai aceeasi atitudine fata de orice sarcina", a explicat pentru HotNews.ro fostul ministru al Educatiei.

Potrivit lui Miclea, "chinezii care merg in Statele Unite cand intra in clasa I au cu 15 puncte la testele de inteligenta mai putin decat americanii nativi. In clasa a VI-a au cu 10 puncte peste. Principalul factor este faptul ca ei lucreaza cam de doua ori si jumatate mai mult decat americanii. Reusita lor academica este vazuta ca fiind reusita intregii familii, nu numai a lor ca indivizi. Familia intreaga se mandreste cu chestia asta, asa e cultura lor. Si atunci sunt si mai motivati. Bref: Chinezii au performantele cele mai ridicate".

Fostul ministru al Educatiei a vorbit si despre efectele succesului elevilor la scoala. "Efectul este pe termen lung. Efectul unei discipline nu trebuie masurat numai pe notele care se obtin sau pe olimpiadele internationale, ci pe termen lung. Ce produce ea in economie? Or matematica aceasta avansata a produs IT-ul. Or IT-ul chiar este vizibil, la noi, iar asta se datoreaza in primul rand matematicii. Din pacate, se putea dezvolta si mai mult. Moisil a facut primul institut de informatica din lume, una dintre cercetarile lui este logica matematica. Dar din pacate ce a inceput el sa construiasca atunci a fost dupa aceea stricat in ultimii ani ai lui Ceausescu, cand s-au redus drastic institutele", a declarat Mircea Miclea.

"Deci vreau sa cred ca este in continuare un atu si e pacat cand avem atat de putine atuuri sa renuntam la el. Chiar cu pretul ca unii oameni sa spuna ca e prea greu. Da, dar este un atu, ne creste vizibilitatea, atrage investitii straine. Pana la urma se leaga de bani toata povestea aceasta. Nu trebuie cedat aici si nu sunt de acord sa negociezi populist dificultatea subiectelor", a incheiat fostul ministru.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
19991 vizualizari
  • +37 (41 voturi)    
    Cind vor intelege "ilustrii " nostrii ???// (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:14)

    mnicku [utilizator]

    ca invatatul , scoala este singura investitie in natiune 1000/% profitabila pe termen lung .. restul e can-can

    Ai nostrii in loc sa reintroduca examenele de admitere in licee , universitati elimina orice forma de competitie si daca se poate examenul sa fie doar un test gen:
    nu-i asa ca 2+2=4

    Altii au inteles, abramburica noastra e ca si strutul , n-am vazut si n-am auzit nimic .
    • +28 (30 voturi)    
      nici populatia nu prea percuteaza (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:33)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      cand vezi desteptii de parinti cum penalizeaza profesorii pentru prostiile facute de copii...
      • +17 (21 voturi)    
        Se vor destepta cind juniorii nu vor putea (Vineri, 19 aprilie 2013, 15:58)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        decit sa stringa cu drag in mina lopata sau sa manuiasca cu maiestrie matura si farasul si nu ca e rusinos ci pt ca alceva nu vor sti sa faca dar nici sperante la salarii decente nu vor putea sa aiba .

        Din pacate va fi inca o generatie pierduta .
        A citea ???
        • +9 (11 voturi)    
          hmm (Vineri, 19 aprilie 2013, 21:35)

          mvr [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          Bine ar fi daca s-ar destepta - eu unul ma indoiesc de asta. Isi vor da seama probabil de raul pe care l-au facut - doar ca atunci va fi putin cam tarziu - deh, mintea cea de pe urma.
      • -1 (3 voturi)    
        scoala (Duminică, 21 aprilie 2013, 7:28)

        luciaS [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        la noi in 2009 au redus numarul de ore nu cumva sa fie surmenati elevii, pana atunci faceau ore pana la ora 15 acum pana la ora 14, asta la cererea parintilor pentru ca era [rea greu pentru odraslele lor
    • +8 (18 voturi)    
      scoala da (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:10)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Toceala nu. Am un prieten intr-o universitate din SUA (face cercetare) unde majoritatea colegilor sunt asiatici (din care majoritatea chinezi). Oamenii aia muncesc intr-adevar mult (8 ore pe zi? inseamna ca e weekend) dar nu au nici un fel de viata sociala si skill-urile de comunicare sunt strict reduse la campul muncii, seamana mai mult cu niste roboti decat cu oameni.

      Deci da, putem sa avem un sistem de educatie in care inveti 16 ore pe zi si singura vacanta este duminica (sambata e program de redus de 8 ore) dar nu stiu cui i-ar folosi, plus ca ar afecta grav economia mondiala(daca eu muncesc 16 ore pe zi cine mai merge in concediu, cine mai cumpara masina, cine se mai uita la filme, etc etc etc).
      Exista un motiv foarte bun pentru care americanii (cautati despre Henry Ford) au standardizat ziua de lucru de 8 ore, chiar daca acum au uitat de ea.
    • 0 (2 voturi)    
      real story (Sâmbătă, 20 aprilie 2013, 22:52)

      mens [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Nu conteaza cantitatea informatiei, contează calitatea informației și utilitatea ei pentru economie și societate! În România se pune accent pe cantitate și nr. de ore deoarece cuiva îi convine. Exemplu (caz real): la o facultate din București se punea accent pe engleză și dacă erai la grupa anglofonă însemna că ești un "geniu". Cel mai ciudat e că majoritatea de la română știau mai bine engleza decât cei de la grupa anglofonă. Pe lângă engleză, unele persoane de la română vorbeau câteva limbi fluent + gramatică. Într-un final cei mai proști au fost cei de la grupa de română, cu excepția a două persoane care aveau legături cu cadrul didactic.
  • -35 (41 voturi)    
    hehe (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:15)

    Mazeta [utilizator]

    Să îl trimitem pe Funeriu, că le rezolvă el educaţia.
    • +32 (34 voturi)    
      Ce (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:57)

      micul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      stii tu , putzinule ,ce-i acela invatamint ? Funeriu stia ce face ,spre deosebire de tine ! Voi vreti sa invatati si sa munciti ca in comunism dar sa traiti ca in capitalism . Ooops ,nu functoneaza !
      • -1 (3 voturi)    
        Hmmm (Duminică, 21 aprilie 2013, 18:10)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui micul

        funeriu nu stia nici sa vorbeasca...de altele nici nu-l suspectez.
        Un incult si un grandoman mai mare decat el nu am mai vazut...
    • +25 (25 voturi)    
      Nu ar fi exclus! (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:48)

      AndreiSe [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Iti dau un singur exemplu: Monica Macovei a facut reforma la noi, nu am stiut sa o apreciem, si a plecat (am dat-o afara!). Apoi a fost angajata de alte tari, ca expert, sa le faca reforma justitiei.
    • +14 (14 voturi)    
      chiar ca hehe (Vineri, 19 aprilie 2013, 19:26)

      alex00 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ar vrea UK sa poata sa-si permita sa aiba un om de stiinta ca funeriu ca ministru.

      faptul ca tu nu poti aprecia valoarea nu anuleaza cu nimic acea valoare.
      • -1 (1 vot)    
        om de stiinta adevarat (Duminică, 21 aprilie 2013, 19:28)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui alex00

        crezi ca in UK isi permite cineva sa-l puna ministrul invatamantului pe unul care calculeaza viteza unui obiect, a unei maini, doar uitandu-se la tv si pretinzand ca e om de stiinta?
  • +16 (20 voturi)    
    Logica (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:25)

    tudor74 [utilizator]

    Ar putea si ai nostri sa le ia exemplul .. nu sa faca scoala atat de dificila incat si un retard (fara a fi jignire) sa termine liceul si/sau facultatea.


    In loc sa faca jonglerii cu clasa 1 / pregatitoare ... mai bine ar incepe sa se intrebe care e rostul vacantei de vara lunga de 3 luni ? Copii uita tot ce au invatat dupa o vara intreaga in care au frecat menta.
  • -13 (25 voturi)    
    Pai nu a aparut Croitoru ieri sa laude realizarile (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:37)

    alex1234 [utilizator]

    1). pai nu a aparut Croitoru ieri
    sa ne explice cum a pus Thatcher Marea Britanie pe "drumul cel bun" ?

    Uite ca unii spun (chiar Ministru Invatamantului de acolo) ca tara a ajuns complet dezindustrializata si ca totul trebuie regandit

    2) Reforma lui Thatcher?
    Industrie grea nu, minerit nu, automobile nu, computere si it nu, aviatie nu, practic nici o industrie de top nu mai exista
    British Telecom are mai putin internet de banda larga decat rcs-rds
    Marea Britanie a ajuns o tara de mana a doua singura ei "industrie" a ramas "city-ul bancar londonez" si-atat
    Practic au vandut si au inchis tot, reforma care o vedeti la noi a dat aceleasi rezultate proate si acolo...
    Oricum o cunoasteti foarte bine: caci vedeti la noi ce ajutor economic aduce neo-liberalismul unei tari.

    Duceti-va in Newcastle sau in orice oras de provincie din Nordul si centru Angliei sa vedeti strazi intregi cu cladiri lasate in ruina cu somaj vesnic caci nu e nimic de lucru si femei care beau seara impreuna la colturi de strada....pana pica late pe jos la propriu (nu exagerez deloc)

    3). In concluzie, Croitoru asta e un mic agent de propaganda neoliberala care n-a obtinut nici macar un vot la viata lui nici de la cetateni nici de la parlament deci retetele si panglicile pe gura le scoate in nume propriu sau trimis de coteria Bancii Nationale, si aia, una, care a nenorocit milioane de romani, lasandu-i sa fie jupuiti si escrocati de bancile straine.
    • +14 (26 voturi)    
      intrebare (Vineri, 19 aprilie 2013, 15:29)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      cum era Anglia inainte de Thatcher? si nu pe vremea reginei Victoria?
      British Telecom nu e singura firma telecom din GB. City-ul londonez cumpara Romania in drum spre birou.
    • +21 (25 voturi)    
      bati campii, ca de obicei (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:03)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      1) Shell, BP, GSK, Vodafone si BHP Billiton au, fiecare in parte, valoare de piata cat cel putin 60-70% din PIB-ul Romaniei (doua din astea au valoare de piata mai mare decat PIB-ul Romaniei) si nu sunt companii financiare.

      AstraZeneca, Anglo American, Rio Tinto, BT au valoare de piata de peste 50% din PIB-ul Romaniei.

      BAE Systems, ultima data cand am verificat era tot o companie britanica cu specific foarte ingineresc.


      2) Cand Thatcher a venit la putere, UK era la pamant economic, financiar si social. Taxele treceau de 85%, cheltuielile publice devenisera nesustenibile, munca la negru era endemica, inflatia era pe la 20% sau mai mult (pana in 1982 scazuse deja la 8.2%) ... deci comparabile cu state falimentare din America de Sud sau Africa, sindicatele paralizau intreaga economie etc. Tot sub Thatcher, taxele pe petrolul extras din Marea Nordului au ajuns la 90%


      3) Diatribele tale ieftine impotriva BNR sunt tipice pentru cei care au pretentia ca:
      - statul trebuie sa-i tina in brate cu orice chip pentru ca ei nu sunt in stare sa gandeasca si sa traiasca prin forte proprii...
      - altii sunt vinovati pentru esecurile lor

      Deh, fac pariu ca esti si un nostalgic comunist.


      Concluzie: habar n-ai ce vorbesti. Iar asta te reprezinta foarte bine deja.
      • -8 (14 voturi)    
        gigele dupa tine Renault il numeri la Romani (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:43)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

        1. gigele, gigele...spre deosebire de tine eu am vazut cu ochii mei orasele alea din UK despre care vorbesc...Bucuresti-ul, Clujul, Brasovul, Sibiul, Timisoara chiar si Constanta (cu toata mizeria de la periferie care arata groaznic) sunt Occident Curat fata de ele, crede-ma

        Tu n-ai fost in orasele alea englezesti dar vorbesti fara sa ai habar....

        E drept ca Valea Jiului de la noi arata mai groaznic ca ele in multe aspecte (dupa ce s-a distrus mineritul nostru acolo) dar si ele arata groaznic

        2. Dupa tine Renault il numeri la Romani sau la Francezi?

        Pai unde merge profitul urias?

        facilitati peste facilitati la profit

        si salarii de 350 eu la muncitori

        Unde merge profitul urias?

        4. Dupa tine OMV il numeri la Romani sau la Austrieci si la Nemti ? Dar Enel-ul care ne jupoaie la curent? Dar Apa Nova care ne jupoaie la apa care nu mai e potabila?

        5. vezi cine-s actionarii la firmele alea care le dai tu, da lista cu actionarii (daca-i gasesti) si
        dup-aia deschide gura...

        Si vezi profitul urias unde merge...
        • -6 (10 voturi)    
          Ex: Royal Dutch Shell (Vineri, 19 aprilie 2013, 17:54)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Royal Dutch Shell plc (LSE: RDSA, RDSB), commonly known as Shell, is an Anglo–Dutch multinational oil and gas company headquartered in The Hague, Netherlands and with its registered office in London, United Kingdom.[2] It is the second largest company in the world in terms of revenue (after ExxonMobil)[3] and one of the six oil and gas "supermajors". Shell is also one of the world's most valuable companies.[4] As of January, 2013 the largest shareholder is
          ---------------------------------------------------------
          Capital Research Global Investors with 9.85% ---------------------------------------------------------
          ahead of BlackRock in second with 6.89%.[5]
          ---------------------------------------------------------
          Shell topped the Fortune 500 list of largest companies in the world.[3] Royal Dutch Shell revenue was equal to 84% of the Netherlands's $555.8 billion GDP at the time.[6]

          -------
          Capital Group is one of the world’s largest investment management organizations with assets of around one trillion USD under management. It comprises a group of investment management companies, including Capital Research and Management, American Funds, Capital Bank and Trust, Capital Guardian, and Capital International. The firm was founded in 1931 by Jonathan Bell Lovelace.
          ------------
          BlackRock, Inc. (NYSE: BLK) is an American multinational investment management corporation and the world's largest asset manager.[4] Headquartered in New York City, BlackRock is a leading provider of investment, advisory, and risk management solutions[citation needed]. The company acquired Barclays Global Investors in December 2009, solidifying its position as the largest investment manager in the world. As of September 30, 2012, BlackRock has $3.67 trillion in assets under management.[5]
          -----------
          asta asa ca sa vezi unde merg profiturile
          • +10 (12 voturi)    
            lasa vrajeala (Vineri, 19 aprilie 2013, 19:03)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            1) Cine detine compania e mai putin important. Dupa taxarea profitului, investitorii sunt liberi sa faca ce vor cu banii lor (indiferent ca ei sunt din Franta, Romania sau America).

            Ce conteaza pentru stat sunt taxele si redeventele pe care le incaseaza. In cazul Shell, la peste 467 miliarde de dolari venituri anuale s-au obtinut vreo 26 de miliarde de dolari profit (anual). Restul au fost cheltuieli operationale si tot felul de taxe, inclusiv 15 miliarde in corporate taxes platite in Olanda si 80 de miliarde in taxe si redevente platite in UK.

            Profitul e mai putin de 10% din venit in cazul Shell (26.5/467 ~ 5.67%).
            Mai important e unde merge grosul banilor (iar Anglia are o parte insemnata aici).

            Tu te pricepi de minune sa dai copy&paste din cate vad ... problema e ca tot nu intelegi nimic din termenii pe care ii utilizezi.

            2) In cazul Renault lucrurile stau la fel. Cat timp sunt aici ei creeaza locuri de munca,investesc in dezvoltarea business-ului, platesc salarii oricum mai mari decat media pe tara (iar oamenii sunt liberi sa-si caute alte jobs daca sunt nemultumiti) si, cel mai important, platesc ceva TAXE.Ca astea in Romania sunt mai mici decat in alte tari e altceva. Dar dupa plata lor, ei au dreptul sa faca ce vor cu banii ... n-au nevoie sa ceara parerea unuia ca tine.

            3) Analogia Shell cu Renault e foarte stupida intrucat lucrurile stau pe dos fata de cum ai vrea tu, iar Renault e companie publica (la fel ca Shell) detinuta de actionari din toata lumea.

            Nu in ultimul rand, la actionari nu ajunge profitul, ci dividendele (si asta doar daca compania decide sa le plateasca).

            Mai invata si tu despre cum stau lucrurile inainte de a mai bate campii, data viitoare.
            • -12 (14 voturi)    
              bine gigele (Vineri, 19 aprilie 2013, 19:43)

              alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

              bine gigele

              daca atata intelegi tu

              inseamna ca ai pus urechea la tot ce se zice


              Adica nu conteaza cine are Tot Petrolul din Romania?

              Ala e un nimeni nu?

              Conteaza ca dupa ce-l ia tot

              da 16% din milairdul de euro profit

              Bravo gigele!
              • +11 (15 voturi)    
                esti foarte ilogic (Vineri, 19 aprilie 2013, 21:32)

                mvr [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

                Ce spune omul si ce intelegi tu.

                Esti ZERO la logica - si mai ai si obiceiul de a le atribui altora afirmatiile tale pentru ca apoi sa te minunezi de ele.

                Singurul tip de "argument" pe care il poti intelege si de care abuzezi este Straw Man.
                • -1 (5 voturi)    
                  Vindeti casa cu 60% din chiria pe un an (Duminică, 21 aprilie 2013, 20:40)

                  alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui mvr

                  --------------------------
                  1. Dupa logica lui mvr, gigel , goe si ionel deci dupa "logica lor"

                  tot petrolul vandut pe nimic
                  e "o afacere buna
                  pentru ca statul va castiga luaind 3% redevente"

                  --------------------------
                  2. Pai vindeti-va, ma, voi Casele voastre la "60% pretul chiriei pe un an"..... "Logicilor" ?
                  Caci asta aplaudati voi aici :
                  "1 miliard EU profit OMV pe fiecare an"
                  la "600 milioane EU pretul de vanzare" a Infractorului Nastase
                  apluadat pe Oda Bucuriei de urmasii bolsevicilor
                  --------------------------
                  3. Si dupa ce v-o vindeti si stati goi in strada va da noul proprietar din chirie 3% pe an. "redevente"
                  --------------------------

                  Chiar nu va e putin jena, sa sustineti in puvlic ca asa ceva e "bien pentru tara si pentru cetatenii ei"?
            • +2 (2 voturi)    
              Un pic off topic (Sâmbătă, 20 aprilie 2013, 23:05)

              AlinL [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

              Spune-mi te rog și mie de unde ai luat aceste date. Nu spun că nu ai dreptate dar aș vrea să văd cu ochii mei.
              Spre exemplu aș dori să văd modul venitului net în sectorul privat comparativ cu sectorul de stat împreună cu deviația standard. Unde pot găsi tipul acesta de informație? Nu sînt în România - mi-ar trebui o sursă pe Internet.
              • +2 (2 voturi)    
                raspuns (Duminică, 21 aprilie 2013, 20:55)

                gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui AlinL

                ...din diverse surse :)

                1) Wikipedia (pentu datele pe ultimul an). Cauta dupa Royal Dutch Shell

                2) Site-ul Shell pentru date Quarter by Quarter pe ultimii ani. Vezi ca aici o sa ai mai mult de sapat daca vrei date specifice pentru fiecare tara in care Shell activeaza.

                Daca vrei date agregate (si ce a fost submis catre Fiscul Britanic) uite mai jos un document. Din cate stiu astea sunt cele mai recente (si ne-auditate inca)

                http://s09.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/corporate/corporate/downloads/quarterly-results/2012/q4/q4-2012-qra.pdf

                ...informatii interesante pentru tine ar fi la pagina 8 ("UNAUDITED CONDENSED CONSOLIDATED FINANCIAL STATEMENTS"), incluzand Total Revenue, Income Before Taxation, Taxation,etc


                Daca Hotnews o sa truncheze linkul, cauta pe Google:

                shell "pdf of quarterly results announcement"

                ...si vezi ca o sa ai niste pdf-uri intre primele 10-20 rezultate.


                3) Genul de date pe care il cauti tu il gasesti in Bloomberg Terminal :). Dar deviatia standard va trebui sa o calculezi singur :)
                • +1 (1 vot)    
                  N-ar fi o problemă... (Luni, 22 aprilie 2013, 5:12)

                  AlinL [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

                  să calculez deviația standard. A ajuns și la noi în sat Excel-ul :-).

                  Accesul la Bloomberg Terminal este însă o problemă pentru că nu fac parte din industria financiară (sînt medic). Din cîte văd Bloomberg Terminal este o soluție corporate care vine cu preț corporate ($1600/lună) :-). Înțeleg că Bloomberg Terminal este industry standard dar nu mi-l permit. Există vreo soluție similară pentru persoane fizice/utilizatori mici/începători?
      • -2 (10 voturi)    
        Cat despre bolvesism (Vineri, 19 aprilie 2013, 17:10)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

        Cat despre bolvesism si parerea mea despre el
        vezi postarile mele despre

        1. Iliescu (bolsevic din tat-n fiu, cc al pcr, etc...)
        are mainile patate cu sangele a peste 1000 de oameni morti la revolutie si a sute de studenti batuti in 13-15 iunie (unii morti)
        (tatal si unchiul, bolsevici iulegalisti)

        2. Roman - a distrus economia tarii in 90 devalorizand valoarea capitalului a mii de intreprinderi
        (tatal Ernst, agent NKVD, redactor sef la Radio Moscova in timp ce armata Romana lupta sa elibereze Basarabia, comisar sovietic, sef al statului major al armatei bolsevizate din Romania)

        Nastase
        a nenorocit Tara vanzand tot petrolul tarii pe nimic, a vandut toata Metalurgia azi 80% in faliment privat, a vandut sute de alte intreprinderi

        (tatal Marin, ofiter bolsevic; insurat cu fiicele a doi ministrii bolsevici Preoteasa si Micula, iar mama sotiei e din familia bolsevica Cernasov)

        Ponta
        continua opera lui Nastase si Roman vanzand pe nimic cele mai valoroase intreprinderi ale tarii:
        - Hidroelectrica
        - Transelectrica
        - Transgaz
        - Romgaz
        - Termocentralele
        - Radet+elcen
        - Metrorex
        - Posta
        -Tarom
        -CFR Marfa , CFR Infrastructura
        (bunicul din partea mamei: Naum(ovici) ofiter bolsevic DIA)

        Si mai sunt multi multi altii veniti la putere odata cu tancurile rusesti si ramasi cocotati la putere prin odraslele lor pana in ziua de azi....
      • -3 (11 voturi)    
        Sunt peste 700 000 de oameni executati de banci (Vineri, 19 aprilie 2013, 17:24)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

        Cat despre BNR:
        ----------------------
        1. Sunt peste 700 000 de oameni executati de banciin Romania in timp ce BNR-ul platit de noi sa pazeasca creditarea a acceptat Dobanzi si Comisioane Uriase de neaacceptat in nici o tara civilizata - vezi cat e dobanda la credite in UK si cat a fost in ultimii 6 ani si cat e la noi.

        2. De-asemenea BNR a facut crima si a acceptat creditarea cu buletinul

        3. De-asemenea tot BNR refuza alaturi de Plagiator sa introduca Legea Falimentului individual

        4. Avem cea mai mare dobanda (asta find una de de referinta) a unei Banci Centrale din UE, cum vrei sa se relanseze creditarea?

        5. Intr-un mod miraculos, de cinci ani leul se intareste la inceputul fiecarui an tocmai cand Firmele Starine trebuie sa isi repatrieze profiturile si deci sa obtina cati mai multi euro si dolari vanzand lei.

        6. Du-te si lauda BNR-ul celor 700 000
        si vezi daca te mai intorci pe-aici

        7. Diatribele contra BNR sunt intemeiate....pe punctele de mai sus
        Se pare ca esti omul sistemului ca prea ii lauzi

        8. Parca ziceai ca si gazele de sist si cianurile
        "aduc fericire populatiei", nu?
        • +9 (11 voturi)    
          aiurea (Vineri, 19 aprilie 2013, 19:19)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          1) Dobanzile depind si de cat de puternica si stabila e moneda nationala. Intr-o tara cu inflatie mare vei avea dobanzi mult mai mari decat intr-una cu inflatie mica, ca altfel investitorii si creditorii vor recupera mai putini bani decat au imprumutat. Stiu ca tie ti-ar place sa-i parazitezi si sa dai mai putini bani incapoi decat ai luat. Totusi, in lumea aia civilizata de care vorbesti lucrurile nu stau cum visezi tu. Cum RON-ul e mai slab ca lira, cum economia Romaniei e mai putin atractiva decat cea engleza si cum dobanzile pe care statul roman le plateste la obligatiuni sunt mai mari decat cele din UK, e normal ca dobanzile la imprumuturile din Romania sa fie mai mari.

          Nu-ti convine ? Nu te imprumuta.

          Atasamentul tau pentru valorile comuniste se vede inca o data si aici. Vrei sa pasezi responsabilitatea pentru prostiile pe care le faci altora (Stat, BNR, etc) chiar si cand nu e cazul.

          Problema cu imprumuturile in Romania e ca foarte multi insi s-au intins mult mai mult decat le era plapuma. Daca ar fi existat o oarecare cumpatare in cheltuieli, n-ar fi ajuns sa nu mai poata plati ratele la credite.

          Absolut niciun om inteligent nu s-ar intinde la credite pe 10,15,20,25 sau 30 de ani.

          700.000 de insi au probleme pentru ca nu i-a dus capul sa gandeasca cand trebuiau sa gandeasca.


          5) Aici faci alta afirmatie stupida si falsa. Firmele straine care isi repatriaza profitul, si-l repatriaza cand au ele chef. Nu cand vrei tu . Unele il pot repatria in aprilie, altele in octombrie.

          Nu toate firmele isi repatriaza profitul in acelasi moment. Daca ar fi asa, speculatorii bursieri ar putea profita lejer de astfel de evenimente predictibile pentru a face bani pe termen scurt.

          7) Nu laud pe nimeni. Sunt doar mult mai rational decat indivizii colerici ca tine. Si nici n-am fost idiot sa-mi fac credite aiurea.
          • -4 (6 voturi)    
            Bravo gigele (Vineri, 19 aprilie 2013, 19:44)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            Bravo gigele

            dar de legislatie in domeniul bancarai auzit

            gigele?
          • -1 (5 voturi)    
            Ma gigele cand chiria = rata la banca (Duminică, 21 aprilie 2013, 20:47)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            Ma gigele cand chiria = rata la banca

            adica 300-400-500 eu luna depinde ce casa iti iei

            tu ai tupeul sa spui ca

            "Absolut niciun om inteligent nu s-ar intinde la credite pe 10,15,20,25 sau 30 de ani."

            Pai vrei sa stea in strada ma gigele?

            Ca si cu un salariu de 2000 EU in mana pe luna nu ti-o poti cumpara mai devreme de 10 de ani presupunand ca ai si familie si mai si mananci....

            ai numarat cati au 2000 Net in Romania?

            Nu ai numarat dar vorbesti de "oameni integenti"

            Tu ai casa?
            Daca ai, cum ti-ai cumprat-o?
            De unde ai avut atatia bani?
            Din munca ma-ndoiesc..

            Iar, daca n-ai atunci de ce vorbesti...?
          • -1 (5 voturi)    
            spre deosebire de tine eu ma pun si in locul alto (Duminică, 21 aprilie 2013, 20:54)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            Nu am datorii la banci , am un castig bun,
            si traiesc confortabil....

            Dar spre deosebire de tine eu ma pun si in locul altora si nu ii fac "idioti" pe cei 700 000 care din nevoie ma gigele din nevoie ca sa nu stea pe strada au ajuns sa ia credit....

            Ca doar nu au dat de necaz pentru pretul unui televizor sau un frigider....

            Tu unde stai, daca nu ai luat credit?

            De unde ai banii, daca ai casa?

            Cand raspunzi decent la intrebarile astea

            atunci sa vorbesti...
    • +2 (12 voturi)    
      Bautura e sport national in Anglia (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:08)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Clima probabil e de vina . Am ramas interzis cind am vazut autocare cu oameni din satele invecinate venind la pub-uri si noaptea plecau inapoi cu betivi incolonati
      Nu stiu cum a fost pe vremea lui Thatcher
      dar am stat ceva timp in Anglia inspre Scotia si eu m-am ingrozit la cit se bea si cum se bea . Noi sintem mici copii , n-avem rezishtenta vorba lui nea Marin.
      Baieti si fete de 14 ani crita pe strada la 11 noaptea, unii acolo dorm citeva ore , se bea gin tonic cu paiul si berea cu hectolitri pe noapte....Marea majoritate aveau o singura preocupare dupaamiaza ... sa mearga din pub in pub iar a doua zi povestesc despre ce au facut. Locurile de munca in nord sint rare si salariile mici .
      Cei din sud au salarii mai mari dar si costurile sint mai mari .
      • -3 (9 voturi)    
        Ma bucur ca ai fost si confirmi (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:45)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Ma bucur ca ai fost si confirmi ce am vazut si eu...

        Acei oameni nu au de lucru in majoritatea lor si practic nu este nimic de facut in orasele alea dupa dezindustrializarea facuta de Thatcher

        Din pacate, sunt gigei de pe la noi, cunoscatori in toate domeniile, care n-au fost pe-acolo dar isi dau cu parerea...
  • +7 (15 voturi)    
    ar mai fi o solutie (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:44)

    sorin3 [utilizator]

    Sa nu mai cumparam produse din China.
    Companiile sa nu-si mai mute productia in China.
    Dar din asta ar cistiga populatia si ar pierde politicienii. Asa ca solutia e sa ne transforme pe noi in chinezi (eventual cu tot cu drepturile si meniurile lor, nu doar cu programul de munca), nu sa renunte ei la bani nemunciti.
    Ia puneti taxe pe produsele chinezesti sa vedeti cum scade somajul in Europa si USA, concomitent cu scaderea profiturilor marilor companii.
    • +1 (15 voturi)    
      ia sa vezi (Vineri, 19 aprilie 2013, 15:28)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      cum populatia ar pierde, preturile bunurilor de consum ar fi mult mai mari. Cam ce preturi crezi ca ar avea niste produse fabricate in anglia sau franta, unde sindicatele comunistoide cer numai salarii mari si timp de lucru redus? Nu prea si inteles cum merge economia globala, este? Crezi matale ca produsele chinezesti le cumpara cineva de dragul chinei?
      • +7 (11 voturi)    
        suma banilor din economie... (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:32)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui bec

        daca cresc preturile cu 50%, dar tu nu mai esti somer, si veniturile iti cresc cu 200%... e bine sa ue rau?
        Ai pus o intrebare buna: de ce se cumpara produse chinezesti?
        In primul rind nu sint produse chinezesti, sint produse occidentale manufacurate in China.
        Se cumpara si se vand pentru ca sint ieftine.
        Dar se pot produce in China atit de ieftin pentru ca cei care le produc, populatia chineza, este lipsita de ceea ce numim drepturile omului si de mancare.
        Cine castiga din vanzarea produseleor chineze in locul celor autohtone?
        Chinezii castiga putere politica si militara, iar companiile occidentale bani. Cum companiile occidentale sint detinute in proportie de 70% de doar citeva mari banci si fonduri de investitii nu e greu de inteles cine castiga bani.
        Cine pierde?
        Pierd angajatii occidentali care nu mai au loc de munca. Nu toti oamenii sint inteligenti(chiar majoritatea nu sint) sa poata lucra in proiectare, cercetare etc..

        In ceea ce priveste intelesul economiei mondiale imi vin in minte trei idei si anume:
        1. se traia destul de bine in occident si pe vremea cind chinezii erau dependenti de opiu;
        2."It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
        Henry Ford
        3.La facultatea de fizica profesorul termina de predat cursul despre teoria restrinsa a relativitatii. La final ii intreaba pe studenti:
        -Ati inteles?
        Toti dau din cap afirmativ.
        -Ciudat, eu inca nu. A spus profesorul.
        • -1 (3 voturi)    
          Henry Ford... (Sâmbătă, 20 aprilie 2013, 19:36)

          xna [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

          ...am auzit ca l-a finantat pe Hitler. :p Asta la punctul 2.
          La punctul 3 e un caz izolat de care doar tu stii...
          La punctul 1 o fi efectul fluture, nu? Ca nu stiu care e legatura.
      • +2 (6 voturi)    
        puncte de vedere (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:58)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui bec

        "Since the Halifax began tracking historical UK house prices in 1983:
        House prices have risen nationally by 428%.
        London house prices are up by 559%."
        Oamenii nu traiesc numai cu slapi,telefoane ieftine.
        Crezi ca rostul nostru pe lume e sa producem cel mai ieftin slap facut vreodata?
    • +1 (5 voturi)    
      toate firmele din lume au productia in china (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:56)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      toate firmele mari din lume au productia in china
  • +11 (13 voturi)    
    Are (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:47)

    micul [utilizator]

    perfecta dreptate ! 75 % din studentii din campusurile universitare din Toronto sunt asiatici ! Vom ajunge sa lucram pentru ei !
  • +11 (11 voturi)    
    Sindicatele din invatamant (Vineri, 19 aprilie 2013, 14:58)

    Marigold [utilizator]

    Bineinteles, sindicatele deja s-au rasculat. Cu pretextul ca deja sunt prea multe ore pentru copii, dar in curand vor cere mai multi bani la salar, si-atunci vor accepta si mai multe ore pentru copii.
  • -7 (9 voturi)    
    re alex 1234 (Vineri, 19 aprilie 2013, 15:42)

    luci30 [utilizator]

    cred ca de-abia acum realizeaza mai bine (m. educatiei englez),,amenintarea ,,chineza.Elogiul adus doamnei de fier si politicii sale a fost un simplu elogiu funerar -circumstantele sunt diferite precum si consecintele egal valabil pt.UK cit si pt RO.Ca la ei se vad bine ar trebui sa deschida ochii si urechile neo-liberalilor nostri.....asa ca superficialitatea lasa poarta deschisa altora mai destepti si mai muncitori.
    • 0 (4 voturi)    
      ai lucrat vreodata cu chinezi? (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:34)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      adevarul e ca sint mai lenesi. daca sint mai destepti sau nu e greu de evaluat.
      In schimb e sigur ca sint mai flamanzi si ca nu au libertate. Am cunoscut o chinezoaica care spunea ca decit sa se intoarca in China mai bine se sinucide.
  • +4 (8 voturi)    
    corect (Vineri, 19 aprilie 2013, 16:15)

    ala_ [utilizator]

    cea mai buna chestie pe care o poate face orice stat este sa investeasca in educatie si in copii.
    cum nu mai sunt cartofi de scos, vacanta de vara de 3 luni este o aberatie...
    Eu as adaga cursuri de vara, cursuri de hobby - activitati sociale si de joaca pentru copii. Toate astea cu o mai mare flexilitate.
    Nu mai exista activitati extra-scoalre...Copii nu au nevoie de regim de armata. Multe din abiceiurile care se practica numai prin universitati, s-ar putea implementa mult mai devreme...
    • +1 (7 voturi)    
      ce (Vineri, 19 aprilie 2013, 20:10)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      activitati? Mai bine pe strada sau jocuri timpe la computer.
    • 0 (2 voturi)    
      Gresit (Duminică, 21 aprilie 2013, 12:12)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      Degeaba investeste statul in educatie, daca IQul mediu al populatiei este mult sub 100. Statul trebuie sa 'investeasca' in taierea ajutoarelor sociale pentru cei cu IQuri sub 100 care au mai mult de un copil.
    • +1 (1 vot)    
      .... (Duminică, 21 aprilie 2013, 12:30)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui ala_

      La universitati vacanta este si mai mare, mai ales pentru cei care nu au restante. anul trecut am terminat ses. pe 8 iunie si am inceput pe 1 oct. Fara activitati, nu-mi amintesc sa ne fi implicat in ceva la facultate. Fiecare si-a aranjat pe cont propriu scoli de vara(la care nu e acceptat oricine) sau chestii din astea.
  • +3 (3 voturi)    
    orezarie (Vineri, 19 aprilie 2013, 17:45)

    tontu [utilizator]

    ...nu exista alternativa; cu scoala, fara scoala in curand toti vom muncii pentru chinezi...
    • +3 (3 voturi)    
      munca in zadar (Sâmbătă, 20 aprilie 2013, 10:33)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      si cine mai cumpara chinezariile ?
  • 0 (2 voturi)    
    are importanta pentru cine lucram? (Sâmbătă, 20 aprilie 2013, 17:37)

    Baltaretu [utilizator]

    vacanta scurta sau lunga, sigur poti invata si 300 de zile ca tot mizerabila ramane viata.Exista vreun criteriu de selectie a valorilor decat spaga, relatia cu un partid la putere.Rar, foarte rar pe competenta.Avand la virf oameni INCOMPETENTI,ne miram de ce a ajuns Romania in acest hal.Cu o facultate abia esti vanzator de cartofi, cu a 2a vinzatori de telefoane.Mai are importanta pentru cine muncesti, romani sau chinezi?Trebuie sa traiesti in acest comunism din parlament si de capitalism la parlamentari acasa.
  • 0 (6 voturi)    
    Degeaba (Duminică, 21 aprilie 2013, 12:11)

    V.R. [utilizator]

    Puteti voi sa-i trimiteti la scoala si 24h/24, ca genele tot nu se schimba. Unul cu IQ de 90 tot nu va avea succesul in viata pe care-l va avea mai tarziu un elev cu IQ 120 - indiferent cat timp petrece la scoala. Iar IQul mediu in China este de 105, cu 5 puncte peste media occidentala de 100. Succesul Occidentului nu se datoreaza muncilor repetitive si tocitului stil China - ci creativitatii catorva genii.

    Leonardo da Vinci, Faraday, Darwin nu au ajuns unde au ajuns datorita unor ani lungi de scoala, ci datorita studiului individual, facilitat de inteligenta nativa.
    • +2 (2 voturi)    
      Geniul... (Duminică, 21 aprilie 2013, 22:45)

      Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Geniul nu poate produce rezultate decit pe baza unei munci grele.

      "Geniul e 1% inspiratie - 99% perspiratie!" - Thomas Alva Edison
    • +1 (1 vot)    
      cat de mare legatura are genetica? (Duminică, 21 aprilie 2013, 23:33)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      cred ca faci o confuzie. eu as zice ca e mai mult chestiune de cultura, educatie, valori.
      de altfel multa lume vorbeste de coeficientul de inteligenta dar oare stim ce e cu adevarat si oare acel coeficient la care va ganditi are relevanta?

      ma bucur VR ca mentionezi cateva capacitati intelectuale, genii care au schimbat lumea insa dar nu cred ca genele au fost la baza geniului lor. Daca ar fi asa, tot arborele generalogic ar trebui sa fie plin de genii ca ciorchinele de boabe,

      As recomanda Bruce Lipton ca lectura si descoperirea cator tipuri de inteligenta exista inainte a pune verdicte.
      Acum, fiecare face ce vrea si de regula ajunge unde merita, unde si-a dorit. :)
  • +2 (2 voturi)    
    Sute de mii de ani?!!! (Duminică, 21 aprilie 2013, 22:41)

    Sar Castic [utilizator]

    "Sute de mii de ani de lucru constant lasa urme pe creier si incepi sa ai aceeasi atitudine fata de orice sarcina", a explicat pentru HotNews.ro fostul ministru al Educatiei."

    Ma bucur ca acest ministru al invatamintului 'ne-a explicat'!!!

    Faptul ca Homo Sapiens nu exista acum 'sute de mii de ani' nu il deranjeaza pe liderul invatamintului romanesc.

    Ca sa pun in perspectiva - omenirea a iesit din Africa acum intre 100000 si 60000 de ani... Sau poate cei ce au plecat din Africa erau deja chinezi?!!

    Nu am ceva cu fostul ministru in particular - nu cred ca actualul e mai breaz...

    Ce viitor asteapta invatamintul romanesc?!
    • +2 (2 voturi)    
      Multa non multum.... (Luni, 22 aprilie 2013, 4:27)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      As complete cu faptul ca orezul a fost introdus in alimentatie si in cultura in jurul anului 2500 i.e.n. Nu faptul ca sint muncitori ajuta natiunile asiatice sa se ridice. Sau nu numai asta. Muncesc mult, in conditii grele, traiesc foarte modest (practice supravietuiesc) si au primit gratis toata tehnologia vestica din lacomia multinationalelor. Procentul de 35% student asiatici in conditiile in care asiaticii reprezinta mai bine de 50% din populatia lumii inca ne onoreaza.
      Important e modul cum sint folositi absolventii si sansele ce li se ofera pentru afirmare - fiindca ei inteleg sa cistige de pe urma investitiei in scolarizarea cuiva.
      Pina una alta ei sint colonia de munca a lumii. Si criza ii loveste foarte puternic fiindca nu mai au piete. Trebuie sa se orienteze spre consumul intern, asta inseamna salarii mai mari, schimbarea modului de viata si scadearea competitivitatii de astazi.
      Copii ar trebui sa fie pregatiti in scoala cum sa traiasca in societatea din care fac parte. Mai multa matematica/fizica/chimie poate I-ar face eligibili pt un job intr-o multinationala. Poate faptul ca lucrez intr-un asemenea mediu imi permite sa nu fac un fetis din asta. E mult mai important sa stii sa fii liber, sa stii si sa vrei sa traiesti. Si daca iti iubesti libertatea si familia e mai greu de facut o "cariera". In momentul cind am incepe sa consumam produse autohtone senzatia asta de navala asiatica se va potoli. De altfel si ei stiu asta - coreea de sud nu este decit pisica pe care ne-o arata ca sa mentinem ritmul consumului si sa nu ii lasam sa se prabuseasca.
      Iarasi e linistitor ca isi doresc sa faca scoala in occident - chiar daca au si ei scoli bune. Asta arata ca stiu cine detine suprematia in domeniu. Inca.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version