Ucraina ameninţă că se va dota cu arme nucleare, în cazul în care nu devine membră a NATO (ambasador)

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 15 aprilie 2021, 15:14 Actualitate | Internaţional


Ucraina, control la granita
Foto: Ukrinform / Shutterstock Editorial / Profimedia
Ucraina are în vedere să se doteze cu arme nucleare, în cazul în care nu devine membră a NATO, a afirmat joi ambasadorul ucrainean în Germania, transmite DPA.

"Fie facem parte dintr-o alianţă cum este NATO şi contribuim astfel la a face Europa mai puternică, fie rămânem cu cealaltă opţiune, care este să ne înarmăm", a declarat pe postul de radio Deutschlandfunk ambasadorul Andrii Melnik.

În acest ultim caz, Kievul "va avea probabil în vedere statutul său nuclear", a menţionat ambasadorul. "Cum altfel putem să ne asigurăm apărarea?", a adăugat el.

Kievul a renunţat în 1994 la al treilea cel mai mare arsenal nuclear din lume, datând din epoca sovietică şi care era amplasat pe teritoriul Ucrainei, focoasele nucleare fiind toate transportate în Rusia. În schimb, SUA, Marea Britanie şi Rusia s-au angajat să respecte graniţele Ucrainei.

Ţara exsovietică vizează de mai mulţi ani să adere la alianţa militară occidentală NATO, ceea ce este însă considerat improbabil să se întâmple în viitorul apropiat, potrivit Agerpres.

Președintele SUA Joe Biden și cancelarul german Angela Merkel au convenit miercuri într-un interviu telefonic să solicite Rusiei să reducă trupele de la granița cu Ucraina, pe măsură ce situația de pe teren devine tot mai tensionată, potrivit AFP.

Cei doi lideri sunt de acord să ceară Rusiei „să-și reducă recentele întăriri de trupe” la granița de est a Ucrainei, pentru a permite o detensionare a situației, a declarat purtătorul de cuvânt al Angelei Merkel într-o declarație.

Rusia a desfăşurat între 15.000 şi 25.000 de militari în peninsula Crimeea şi la frontiera cu Ucraina, potrivit estimărilor Statelor Unite, a indicat miercuri însărcinatul cu afaceri al SUA, Courtney Austrian, în cadrul unei reuniuni a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (OSCE), la Viena.

Masarea de trupe ruseşti la frontiera cu Ucraina alimentează îngrijorările privind o nouă acutizare a tensiunilor în regiune. Moscova a anexat peninsula Crimeea după un referendum controversat în 2014. Guvernele occidentale consideră în continuare Crimeea drept parte a teritoriului ucrainean.

Ucraina a avertizat miercuri că Rusia intenţionează să depoziteze arme nucleare în regiunea Crimeea, anunță Reuters și US News, potrivit Mediafax.

„Infrastructura din Crimeea este pregătită pentru potenţiala stocare de arme nucleare. Prezenţa muniţiei nucleare în Peninsula Crimeea ar declanşa o nouă serie de probleme politice, juridice şi morale”, a avertizat miercuri Andrii Taran, ministrul ucrainean al apărării, fără a prezenta însă dovezi în acest sens.

„Forţele ruse din Crimeea ar putea lansa provocări militare substanţiale în 2014”, a declarat Andrii Taran în cursul unei întâlniri cu membrii Subcomisiei pentru Apărare a Parlamentului European.

Pe același subiect:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8759 vizualizari

  • +3 (35 voturi)    
    In mod normal (Joi, 15 aprilie 2021, 15:50)

    mra [utilizator]

    Rusia ar trebui sa ii returneze armamentul nuclear Ucrainei, ca parte a neindeplinirii angajamentelor
    • +16 (26 voturi)    
      Buna asta (Joi, 15 aprilie 2021, 16:08)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui mra

      Dar davai ceas davai palton si parjolirea vecinului este politica de stat. Se erijeaza moral in aparatorii democratiilor si a legilor internationale cand in fapt orice intelegere cu ei de 200 de ani inseamna ca isi ascut cutitele sa ti le bage in spate.
    • -7 (45 voturi)    
      Nu ai nici cea mai mica idee... (Joi, 15 aprilie 2021, 16:51)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui mra

      Nu ai nici cea mai mica idee despre densitatea de tampenii pe care ai spus-o pe numai cativa cm2 de monitor, este?

      Ma rog, e problema ta.

      In ceea ce priveste articolul...
      -a) ambasadorul ala NU e pozitia oficiala a UKR pe problema asta...probabil e vreun soi de USR-ist de-al lor, fost purtator de rucsac, ajuns la vreo sinecura. Modelul se cunoaste.
      -b) UKR este multe alea, alea...dar NU este tara acceptata in clubul armelor nucleare...deci la orice incercare in directia asta, vor primi suturi in koor de la americani, de se vor plictisi in aer. unde isi vor aminti cu drag de rusi :-))
      -c) cu exceptia situatiei in care vor incerca cumpararea pe piata neagra a unui astfel de device, incercare cu probabilitate de succes egala cu a mea la loteria Australiei, unde NU joc...UKR NU are capacitatea tehnologica sa produca singura o arma de acest tip.

      A fost un articol despre un Nimeni, care reprezinta Nimic, vorbind despre ce nu exista...atata tot.
      • +10 (12 voturi)    
        El vorbea de altceva (Joi, 15 aprilie 2021, 18:52)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        De intelegerea avuta de Ucraina, Rusia, Statele Unite si cine-o mai fi fost ca:
        1) Ucraina renunta la arsenalul nuclear
        2) Statele semnatare ii garanteaza granitele.

        Rusia a incalcat integerea, nu doar ca nu i-a aparat granitele ci a fost chiar agresorul.
        • -2 (6 voturi)    
          Divort fara vina :) (Joi, 15 aprilie 2021, 20:48)

          Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          Ai promis sa nu-ti inseli partenerul si ai facut-o?

          Mergi la puscarie?

          Ups, nu, sa nu fim tampitei.
          Daca te bazezi pe promisiuni fara acoperire, patesti ce-a patit Ucraina.

          E atat de puieril sa ceri dusmanului sa-ti dea arsenalul nuclear inapoi, ca si cum i-ai cere sotului/sotiei sa-ti dea anii tineretii inapoi la divort.
        • -4 (6 voturi)    
          N-ai priceput nimic, e? (Joi, 15 aprilie 2021, 21:42)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

          N-ai priceput nimic, e?

          - Ukr NU a avut NICIODATA controlul acelor arme nucleare; erau doar depozitate in curtea ei. E ca si cum ai spune ca Romania e putere militara nucleara, daca americanii decid sa stocheze ceva la Deveselu, Kogalniceanu, Turde...etc
          - Dreptul international - formarea si controlul lui - deriva din acordul de vointa al statelor (e bilateral sau multilateral - m multe state) si NU EXISTA un organism suprastatal care sa faca justitie. Parerea lui Grivei (iar parerea individului ala despre ce ar trebui sa faca, conform dreptului e way less decat parerea lui Grivei) ... NU CONTEAZA. Nu conteaza nici parerea unor dulai mai maricei intr-o disputa de genul asta, intre terte persoane de drept, cu atat mai putin parerea lui Grivei. Chiar daca ursul nu ar avea dreptate, Grivei impune ursului ce sa faca? Hahahaha
          - Americanii fac ceea ce trebuie sa faca dpdv mediatic (sa se bucure Grivei)...dar, cu rusii, pe problematica nucleara, in toate deceniile de razboi rece, au stabilit o relatie si niste mecanisme de incredere.
          De ce ar arunca asta, de ce si-ar pune in pericol securitatea lor, spargand relatia de incredere cu rusii (probata in timp) ca sa satisfaca un mic Grivei care latra ici si colo?

          Ramane cum am stabilit: A fost un articol despre un Nimeni, care reprezinta Nimic, vorbind despre ce nu exista...atata tot.
      • +8 (8 voturi)    
        hehe, TNR va descrie perfect (Joi, 15 aprilie 2021, 21:32)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Times New Roman, despre toti trolii "slavi" care misuna pe aici. Cu piticul cracanat povestea asta e absolut plauzibila
        ________________________
        Un rus a dat mingea peste gard până în Ucraina. 40.000 de soldaţi, trimişi după ea

        „Nu invadăm pe nimeni, avem de recuperat o minge!” Cel puţin aşa susţin cei 40.000 de soldaţi care au traversat astăzi din Rusia în Ucraina. Potrivit generalului rus Igor Huiev, aceştia s-au dus să caute o minge şutată din greşeală peste gard de cetăţeanul Stepan Stepanov, 16 ani, care juca fotbal cu prietenii în curtea şcolii dintr-un orăşel de graniţă.

        Potrivit preşedintelui Putin, acţiunea e necesară întrucât mingea era una originală, din piele, destul de scumpă, primită cadou de la un unchi din Italia, iar tânărul Stepanov a fost destul de mâhnit când a văzut cum balonul zboară peste gard până tocmai în mijlocul Ucrainei.

        „După cum vedeţi, mergem foarte încet cu tancurile, să nu cumva să călcăm mingea”, a precizat un soldat rus, întrebându-i cu blândeţe pe câţiva civili înspăimântaţi dacă nu au văzut cumva o minge de fotbal.

        Câteva bombardiere Tupolev vor fi trimise mâine în Ucraina să se uite de sus, existând riscul ca mingea să fi rămas pe vreun acoperiş.
  • -3 (35 voturi)    
    au la nonstop! (Joi, 15 aprilie 2021, 16:19)

    Adry@n [utilizator]

    Astia nu au bani sa treaca strada dar ei se doteaza cu arme nucleare!
    Or fi vazut reteta succesului economic in Coreea de nod ca altfel nu imi explic.
    Cum sa ameniti Nato ca daca nu te primeste te apuci de bombe atomice! :)))
    Eu am impresia ca astia de fac declaratii dintrastea ori sunt pe statul de plata sputnik, ca altfel tre sa fii nemernic sa spui asta!
    Asta inseamna sa angajezi un joker pe post de presedinte!
    • -1 (3 voturi)    
      E incredibil ! (Joi, 15 aprilie 2021, 21:02)

      Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

      Tine cont și de faptul ca tipul este ambasador în Germania, nu în vreun loc uitat de lume. Dar dacă Geoana este adjunct al NATO, nu mă mai mira nimic. Omul trebuia rechemat imediat din post și asigurat ca nu mai vede încă o zi platita din banii statului. Trebuiau prezentate scuze și delimitări de aceste declarații, care sunt extrem de grave. Se pare ca mulți comentatori de aici, iau partea Ucraineni, sper ca din prostie. Nu vor fi la fel de bucuroși când o parte din rachete vor fi instalate, undeva lângă Cernauti, de exemplu.
  • +9 (43 voturi)    
    Ucraina a fost a 3-a putere nucleara a lumii (Joi, 15 aprilie 2021, 16:23)

    liviu_m [utilizator]

    pana in 1994, când au fost de acord sa trimită în Rusia tot arsenalul nuclear, în schimbul recunoasterii integrității teritoriale de către Rusia precum și a garanțiilor de securitate din partea UK și USA.

    Cel mai prost deal ever!

    Era culmea ca Rusia sa isi respecte angajamentul si ar fi culmea sa te aștepți ca USA sau UK sa intre în război cu Rusia de dragul tău...
    • +12 (34 voturi)    
      Nu prietene (Joi, 15 aprilie 2021, 17:08)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui liviu_m

      URSS a plasat bombe in Uraina ca sa ameninte europa. Nu ukraina a fost a 3-a putere nucleara a lumii. Mai ai putin si spui ca si Cuba a fost! :)))
      • +3 (11 voturi)    
        Nu chiar (Joi, 15 aprilie 2021, 18:05)

        trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        1. Ucraina a fost parte din URSS
        2. Cercetătorii cubanezi nu au participat activ la creearea bombelor nucleare și a rachetelor intercontinentale, arme etc. precum cei ucraineni.
        • -3 (9 voturi)    
          da, da da (Joi, 15 aprilie 2021, 18:54)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          Deci nu inteleg de ce e greu sa pui mana pe o carte de istorie. Sa vezi ca Ucrainienii inainte de al 2-lea razboi mondial au fost infometati de catre rusi si tratati ca cetateni de rang inferior. De aia multi s-au alaturat nazistilor si au luptat impotriva rusilor, dupa care Stalin a frecat tarisoara asta cum a vrut el.
          Si acum ma intreb de unde descopereau "marii cercetatori ucrainieni" bomba nucleara? caci Rusi au furat multe tehnologie din germania si au facut spionaj.
          Nu e asa ca iti da cu eroare? Sau poate nu iti da si te gandesti cum a zis Stalin, ia fiecare cu bomba lui :)))))))))))))))))))))))))))))))))
          Prietene Ucraina, Belarus si Kazahstan au ramas cu bombe nucleare in urma destramarii URSS si toate 3 le-au dat inapoi RUSIEI!
          De unde veniti cu fantezii dintrastea unde cercetatorii de la kiev aveau bani, materiale si cunostinte si Rusii ii lasau sa faca ce vroiau. Bubuie mintea mai ceva ca bomba nucleara!
      • +3 (17 voturi)    
        Dupa... (Joi, 15 aprilie 2021, 18:17)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        dezbinarea URSS, Ucraina era tara independenta si a treia putere nucleara a lumii, cu arme nucleare pe inventarul lor, nu in baze rusesti!

        Costurile erau mari pentru mentinerea lor in conditiile economice din fostul spatiu estic/sovietic din anii '90 si asa au facut un "deal".

        Un "deal" pe care Rusia a scuipat, si pe care Ucraina acum il regreta!

        Asta oricum dovedeste inca odata cam cat valoreaza cuvantul Rusiei...

        P.S. Ucraina in romana e cu C nu cu K....
        • +3 (15 voturi)    
          cand au descoperit ucrainienii bomba? (Joi, 15 aprilie 2021, 18:39)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          cand au descoperit ucrainienii bomba nucleara?
          Dupa ce au fost ocupati de catre rusi sau inainte de al 2-lea razboi mondial? Poate or fi fost primi si nu am stiut noi :))))
          Sau tu ai impresia ca rusii cand au enclavizat Ucraina si belarus si kazahstan, georgia... i-au luat ca pe niste frati, oameni au prosperat impreuna, asa-i?

          Aveau armament nucleara pentru ca faceau parte din URSS, si totul s-a intamplat pentru ca Moscova a zis asa nu pentru ca a inventat Kievul bomba, chiar e asa greu sa intelegi? Au ramas cu 3000 de focoase nucleare dupa destramarea URSS si au acceptat sa renunte la ele. Dar ce sa vezi Belarus si Kazahstan aveau focoase nucleare, nu-i asa ca si aici au lucrat cercetatorii lor?
          :)))))))))))))))
          • +1 (7 voturi)    
            Si cand.. (Joi, 15 aprilie 2021, 18:45)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

            au descoperit rusii arma nucleara?!

            Ca eu nu imi aduc aminte ca "Manhattan project" sa fi fost facut de rusi!

            Poate vroiai sa intrebi cand au furat ucrainienii arma nucleara la fel ca rusii prin spionaj?!

            Ideea este ca Rusia si-a asumat un angajament pentru returul acelor arme.

            Au esuat lamentabil sa-l indeplineasca!
          • +6 (8 voturi)    
            s-a mai raspuns dar mai incerc o data (Joi, 15 aprilie 2021, 18:49)

            liviu_m [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

            după destrămarea URSS, Ucraina a devenit posesoarea de drept a arsenalului nuclear al fostului URSS, care se afla pe teritoriul ei.

            Ucraina a renunțat de buna voie la acest arsenal în favoarea Rusiei prin Tratatul din 1994 de la Budapesta, tratat prin care Rusia recunoștea - ion schimbul rachetelor nucleare - integritatea teritoriala a Ucrainei iar USA și UK garantau respectiva integritate.
            • -2 (4 voturi)    
              Ucraina NU era proprietarul armelor (Joi, 15 aprilie 2021, 20:55)

              Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_m

              La fel cum tu nu esti proprietarul masinii pana nu trrmini leasing-ul.

              Ucraina nu avea codurile de lansare ale armelor alora nucleare.

              Cum esti proprietar daca cheia e la mine?

              Rusia nu avea instrumente pasnice prin care sa-si recupereze arsenalul.

              Si Moldova a fost in URSS, avea si Moldova dreptul la o focoasa, doua?

              Terminati cu prostiile, armele alea erau proprietatea Moscovei si erau amplasate la frontiera, dar nu erau ale republicilor.
              • +3 (3 voturi)    
                Repet... (Joi, 15 aprilie 2021, 21:36)

                Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

                dar simt ca degeaba...Armele erau pe teritoriul suveran al Ucrainei...Ei au zis...OK...noi ori nu avem ce face cu ele, nu avem bani, etc..NU CONTEAZA!!! EI AVEAU ARME NUCLEARE ALE LOR!!! ATUNCi!!...

                U.S.A., U.K SI RUSIA...isi asuma un angajament prin care toti respecta integritatea teritoriala a Ucrainei (la granitele din'94), daca returneaza acele arme Rusiei...

                Ghici cine il incalca..............
              • +3 (3 voturi)    
                dacă armele nu erau ale Ucrainei (Joi, 15 aprilie 2021, 22:48)

                liviu_m [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

                atunci de ce a semnat Rusia tratatul de la Budapesta din 1994? ai fost măcar curios sa citești ce scrie acolo?
              • +2 (2 voturi)    
                ca fapt divers :) (Vineri, 16 aprilie 2021, 9:18)

                liviu_m [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

                URSS nu a "apartinut" Rusiei! Toate republicile din URSS erau "frați". Ca atare, când a picat șandramaua, "frații" si-au împărțit averea frățește.

                Sau vrei sa spui - Doamne ferește! - ca URSS a aparținut Rusiei?? și ca toate republicile sovietice au fost de fapt satrapii rusești!?
    • -1 (11 voturi)    
      Clauzele tratatului si cateva detalii (Joi, 15 aprilie 2021, 19:03)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_m

      In acel tratat nu era stipulat ca Ucraina poate asmuti armata impotriva unei etnii, care in speta de fata se întâmplă sa fie cea rusa. Prin urmare, speta de fata nu este reglementata de acea conventie.

      Ucraina a intrat singura in situatia de ACUM din Donbass. Tre sa fie extrem de atenți cum se vor comporta. Cred ca daca ataca cele doua regiuni, la finalul războiului cu Rusia, Ucraina nu se va mai afla nici macar in granitele actuale. Mark my words. Acela va fi momentul in care toata regiunea Novarossia va spune "Boss, parca nu ne mai simtim in regula cu tipii astia. O punem de-un referendum? :D".

      Daca ucrainenii sunt cu scaun la cap, retrag trupele de pe frontiera cu Donbass si implementeaza Acordul de la Minsk. Sper doar ca la Kiev mai sunt si oameni normali si nu o vor lua pe urmele lui Saakashvili. Cred sincer ca situatia nu va degenera, iar ambele parti isi vor retrage in cele din urma trupele de la granita cu Donbass. Pe ce ma bazez? Pe raspunsul lui Putin la invitatia transmisa de Biden si pe declaratia comuna a grupului G7. In esenta G7 a spus ca e ptr securitatea si integritatea Ucrainei in GRANITELE RECUNOSCUTE INTERNATIONAL, ca spera ca ucrainenii sa se abtina (nota mea: de la provocari) si ca sunt adeptii solutiei pasnice convenita prin Acordul de la Minsk. Oops! Pai exact Minskul e invocat permanent de rusi.Ce am scris cu masjusuccule o chichita avocateasca ce trebuie coroborata cu Minskul: daca partile convin o autonomie sau chiar o secesiune, atunci asa sa fie dpdv legal. Cred ca declaratia G7 trebuie privita cu foarte multa atentie, ptr ca acolo sunt bagate intentionat niste "portite" ptr orice tip de solutie amiabila. Nimic din ce se declara acolo, nu e rodul intamplarii. Observati ca in MSM internationala, dar si nationala s a vorbit extremism de putin despre telefonul si propunerea lui Biden. In opinia mea, MSM nu e deloc incantata cu turnura pe care o poate lua situatia actuala: castig de cauza pozitia rusa, nu ucraineana.
      • +4 (4 voturi)    
        Deci repet... (Joi, 15 aprilie 2021, 22:35)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        cuvantul Rusiei nu valoreaza nimic?!

        Da sau nu?
      • +3 (3 voturi)    
        Ce asmutire vorbesti? (Vineri, 16 aprilie 2021, 0:07)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Rusii au asmutit impotriva etniilor de 200 de ani. Pune naiba mana pe carte si vezi cum au omorat romani.

        Vorbesti de etnii uitand ca exact in Crimeea au omorat tatarii, au facut regiune autonoma evreiasca la granita cu China, si au supus poporul ucrainean la moarte prin infometare inainte de WW2.

        Lasa dracu propaganda cu cancerul lumii civilizate care inca nu li s-a lipit stomacul de spate ca au furat de la natiunile din jurul ei!
    • 0 (4 voturi)    
      dar Ucraina din ce tara facea parte cu vreo 5 ani? (Joi, 15 aprilie 2021, 19:29)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_m

      contucta de gaze au facut- o tot Ucraina?bombele le-a facut Ucraina?ea era o parte din cccp,iar acolo erau amplasate rachete sa contracareze rachetele americane din Germania!
      logic,cum acum ,sigur nu-i va opri nimeni pe rusi daca americanii vor sa amplaseze rachete nucleare in Ucraina,si au perfecta dreptate!
      cand a fost criza din Cuba,SUA a maenintat cu atacul nuclear cuba daca amplaseaza rusii rachetele acolo,si totul s-a sfarsit cu bine,rusii le-au dus inapoi si a fost pace!
      Sua a vrut sa faca baza in Crimeia,Putin a simtit si le-a suflat-o!
      putin nu se va da inapoi de la ataca Ucraina daca va amplasa cineva ceva acolo,la 10 min de Moskova!
  • +2 (28 voturi)    
    asta mai lipsea (Joi, 15 aprilie 2021, 16:26)

    gic [utilizator]

    ne-a ajuns Cernobil...

    multumim, poate nu
    • -1 (1 vot)    
      Cernobil (Vineri, 16 aprilie 2021, 12:23)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui gic

      know how ruses. + au mintit cu nerusinare sovietii ca in ucraina nu s-a intamplat nimic.
  • +6 (30 voturi)    
    Wait ! What ? (Joi, 15 aprilie 2021, 16:37)

    Brownie [utilizator]

    Fara a fi deloc de acord cu ce face rusia in donbass, va simtiti comfortabil ca bizarii de ukrainieni sa posede arme nucleare in conditiile unei granite comune cu acestia ? Doamne fereste !!!
    • -1 (23 voturi)    
      imi e ca daca mai ameninta mult... (Joi, 15 aprilie 2021, 17:10)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      Imi e ca daca mai ameninta mult, nu rusia o sa ii invadeze ci NATO :)))))))))))))))))))))))))))))
      Nu, dar trebuie sa fii batut in cap sa faci asa declaratii!
      • +5 (9 voturi)    
        a deal is a deal (Joi, 15 aprilie 2021, 17:39)

        sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Daca Rusa si occidentul au incalcat partea lor din acord de ce ar mai fi obligati ucrainienii sa o respecte.
        Ne convine sau nu Ucraina nu prea are alte variante.
        • 0 (4 voturi)    
          Occidentul nu a incalcat (Joi, 15 aprilie 2021, 18:58)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

          Ci sustine granitele cu Crimeea in Ucraina. Ca nu pornesc un razboi cu dementul rus asta e alta problema.
      • 0 (0 voturi)    
        Lol (Joi, 15 aprilie 2021, 18:57)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Adry@n

        Poate e spion rus sub acoperire si acum a venit momentul sa se detoneze.
    • +4 (8 voturi)    
      Preferi... (Joi, 15 aprilie 2021, 17:51)

      rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui Brownie

      ... o granita comuna cu pacifista Rusie?
  • +1 (15 voturi)    
    huh (Joi, 15 aprilie 2021, 17:20)

    transpenibilus [utilizator]

    Korekt!
    #ZeroDarkMoscow
  • 0 (6 voturi)    
    slavii sunt conflictuali (Joi, 15 aprilie 2021, 17:28)

    John_Re [utilizator]

    .. sper sa nu vedem alt razboi ca in ex yugoslavia
  • +1 (9 voturi)    
    ăștia (Joi, 15 aprilie 2021, 17:37)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    pe lângă faptul că dețin 45% din teritoriul vecinilor mai și amenință acum NATO? :)) ia să vedeți atunci naționalism pe ei! stemele lui Ștefan de la Chilia și Cetatea Albă le-au scos și în loc au lipit stema regiunii odesa.
  • -4 (16 voturi)    
    FOARTE BINE, DE CE NU? (Joi, 15 aprilie 2021, 17:44)

    Divergent [utilizator]

    Ca sa puna la punct hidra iliberala a Rusiei lui Putin, orice optiune e binevenita: chiar si arma nucleara! nu va faceti griji, nu va da nimeni cu bombe nucleare dupa rusi! Ucrainenii le vor folosi doar ca sa-l sperie pe piticul atomic deoarece el, in afara de limbajul fricii, alta limba nu vrea sa cunoasca!
    • +2 (6 voturi)    
      Si.. (Joi, 15 aprilie 2021, 19:24)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      Americii ii merge bine in relatia cu Rusia?!

      Nu vezi ca astia is flexeaza muschii din nou si din nou fara ca vestul sa raspunda?!

      Parca ma uit la cum a inceput WW2 din nou...ba cu Austria, ba cu Cehoslovacia...iar astia fac acum la fel...Ba cu Georgia, ba cu Ucraina...

      Daca vesticii le permit prea mult, dupa Ucraina urmeaza Kurile, si acolo chiar se rupe filmu'..Si atunci chiar va fi naspa!
      • -1 (3 voturi)    
        Insulele Kurile (Joi, 15 aprilie 2021, 23:12)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Insulele Kurile apartin Rusiei din 1945, dupa incheierea celui De-al doilea Razboi Mondial. Asa s-a convenit la Yalta in schimbul intrarii sovieticilor in razboi impotriva Japoniei. Pana in 1946 sovieticii au expulzat din Kurile intreaga populatie japoneza si au inlocuit-o cu cetatenti sovietici de toate etniile.

        Nipponii incerca sa ridice azi pretentii teritoriale, insa rusii au spus ca sunt de acord sa se aseze la masa tratativelor numai dupa ce Japonia recunoaste statutul juridic actual al zonei. S-a vehiculat inclusiv ipoteza ca rusii sa renunte la acel arhipelag sau macar la o parte in schimbul unor foloase. Nu cred ca e vorba de bani. Rusii au depasit stadiul tip "Alaska". Totusi, un impediment considerat de rusi este existenta bazelor americane din Japonia.

        Rusii au fost in tabara corecta in WWll, asa ca si-au luat partea leului de la tara Soarelui Rasare.
        • +1 (3 voturi)    
          Dezinformare sovietica (Vineri, 16 aprilie 2021, 9:17)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Vad ca sustii istoria distorsionata cea propagata de Kremlin fara sa ai macar intentia de a cauta date istorice.

          Insulele Kurile sunt teritorii japoneze ocupate de sovietici si au practicat epurarea etnica.

          Rusii nu au fost in tabara corecta in WW2 pentru ca:
          - au fost batausii europei impreuna cu Hitler
          - l-au asigurat pe Hitler de neinterventie in Europa de Est cu conditia subjugarii Poloniei, Romaniei
          - i-au oferit lui Hitler inca din anii 30 spatiu si logistica pe teritoriul URSS sa isi antreneze capabilitatile armate (tancuri) interzise prin tratatul din 1921 in schimbul tehnicii militare
          - i-au oferit lui Hitler materie prima de razboi
          - au sperat ca dupa ce Hitler si Vestul isi neutralizeaza capabilitatile militare, vor avea drum liber sa subjuge in comunist intreaga Europa

          Referitor la Japonia:
          - Rusia a blocat orice negociere de terminare a razboiului ceruta de japonezi. Practic i-au dus cu zaharelul cum ne-au dus si pe noi
          - Cu o saptamana inainte de incheierea WW2 si capitularea Japoniei, Rusia a declarat razboi Japoniei, considerand ca au teritorii de calcat si in Asia
          - In timp ce japonezii semnau pacea, trupele rusesti acaparau teritoriu pentru a isi intari prezenta in Asia inainte de negocieri. In vreme ce japonia nu mai lupta.
          - Asta a fost si trigger-ul influentei sovietice in Asia si inceputul razboaielor din Vietnam, Coreea, bolsevizarea Chinei cu efecte devastatoare pentru populatia Asiei.

          Rusia inca stapaneste teritorii luate cu forta, fara tratat sau prin care semnatura a venit la amenintarea armei (aici avem si noi Herta ca sa nu vorbim de tot pactul Ribentrop Molotov semnat cu Hitler dupa care noi am pierdut Bucovina si Basarabia)

          Rusia nu este un partener previzibil, nu se tine de cuvant, are pretentii teritoriale de sute de ani asupra tuturor vecinilor, nu au niciun vecin care sa nu fi fost furat, injosit, intimidat.

          Rusia nu a depasit statutul de putere coloniala si inca viseaza gurile Dunarii, Istanbulul si atingerea Mediteranei
    • -1 (3 voturi)    
      esti smart! (Joi, 15 aprilie 2021, 19:31)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      tine-o tot asa!
    • +3 (5 voturi)    
      Pot incerca (Joi, 15 aprilie 2021, 20:53)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      Ucraina poate incerca. Vede dupa ce parere au Rusia, UE si NATO. Politica nu e un loc in care ideea de dreptate sa invinga, ci primeaza interesul, forta, aliantele. Ce e permis clubului select, nu e permis Ucrainei, Iranului... completeaza tu pe linia punctata. Coreea de Nord a trecut prin urechile acului, ptr ca in spatele lor e China si nu au granita directa cu SUA. Cine anume ii va sprijini pe ucraineni? Vor fi izolati diplomatic, economic si daca toate astea nu vor fi suficiente, exista metoda israeliana :). Cred ca rusii au agenti infiltrati in Ucraina in locuri unde noi nici nu cu gandul nu gandim. In opinia mea, le-ar fi mult mai usor decat israelienilor. Totusi, nu cred ca se va ajunge pana acolo. Tipul asta pare avea discursul lui Rogozin, adica cel care spunea ca ar trebui sa survoleze Romania cu un bombardier... Nu stiu cata relevanta are ce spune acest ins, dar cred ca sunt birouri la Moscova unde niste baieti stau la o masa rotunda si deja incep sa analizeze toate optiunile posibile :D. Stii pe principiul acela "probabil ca n are ce sa ni se intample, dar de ce sa riscam". Vom trai si vom vedea.
      • 0 (2 voturi)    
        hehe (Joi, 15 aprilie 2021, 21:53)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Si cevtreaba are Mujicstanul vostru cu "clubul select"?
        Notiunea de select iti zice ceva, popescule?
        • -3 (3 voturi)    
          Cred ca are (Joi, 15 aprilie 2021, 22:53)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Inclin sa cred ca Rusia are loc la "masa bogatilor" de vreme ce detine cateva mii de rachete nucleare. Este un argument suficient de solid? Pot incerca sa le si desenez, dar ma plictisesc pana le fac pe toate.
  • +1 (9 voturi)    
    Risc (Joi, 15 aprilie 2021, 18:31)

    Popescul [utilizator]

    Acesta ins vrea uraniu, dar mi-e sa nu se aleaga cu poloniu, specialitatea casei. Glumesc. Individul acesta are zero putere de decizie in aceasta materie. Cand am spus mai sus ca glumesc, m am referit doar ptr prezent. Ucraina nu este Coreea de Nord. Daca de dragul discutiei am accepta ca pot incerca asta, cred ca ce face Israelul cu diferiti specialisti iranieni va face Rusia cu specialistii ucraineni. Rusii au aplicat reteta ptr fapte infinit mai putin grave din perspectiva lor decat ce afirma acest domn.

    In opinia mea sansa ca Ucraina sa obtina arme nucleare este mai mica decat cea de supraviețuire a unei gaini intr-o piata din Beijing.
    Mai vedem.
    • 0 (8 voturi)    
      hehe (Joi, 15 aprilie 2021, 18:43)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Sa mai apara si "idealogul" si "Francezul" si ati refacut tripleta comica: "Trei rusi intr-un articol Hotnes (asta fara a-l socoti pe mazeta)".
      Da cu pavianul rusesc ce s-a mai intamplat?
  • +5 (11 voturi)    
    ce tupeu (Joi, 15 aprilie 2021, 19:08)

    sile1 [utilizator]

    Cat tupeu pe un reprezentant al Ucrainei sa ameninte NATO cu inarmarea nucleara !

    Exista un tratat de neproliferare a armamentului atomic in baza caruia si Coreea de Nord si Iranul sunt supuse sanctiunilor economice internationale.

    Daca Ucraina se apuca de construit arme atomice Rusia va face exact ce face acum Israelul cu Iranul adica va ataca preventiv centrele de productie ucrainene pentru ca exista deja precedentul creat de evrei iar comunitatii internationale ii va fi greu sa ia atitudine.
    • +4 (8 voturi)    
      daca citesti istoria ucrainei (Joi, 15 aprilie 2021, 19:32)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      vei intelege ca oamenii de acolo nu-s prea ok.
      • 0 (2 voturi)    
        nu sunt prea OK referitor la relatia cu Rusia (Vineri, 16 aprilie 2021, 9:23)

        Sofis [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Cat timp Rusia i-au ingenunchiat incepand cu 1920 cand Ucraina si-a dorit independenta fata de bolsevici.

        Nici noi nu suntem OK cat timp incepand de la 1918 am devenit Romania mare, iar Molotov nu a acceptat timp de 30 de ani recunoasterea granitelor Romaniei.

        Nici cu Polonia nu sunt OK cat timp de la formarea statului polonez modern au creat conflicte, le-au luat toata partea de vest impartind-o la belarusi si ucrainei, avand ca si Hitler dorinta de a sterge de pe harta acest stat.

        Nici cu tarile baltice pe care le vad oblasturi proprii.

        Nici cu tatarii din Crimeea pe care i-au deportat si au purificat etnic regiunea.

        Nici cu China (vesi Vladivostok) si Kurile.

        Nici cu Belarus pe care ii ameninta cu interventia.

        Nici cu tarile riverane zonei Arctice.

        Nici cu Afganistan, Azerbaidjan, Georgia.

        Doar cu vodka, genocidul si amenintarea sunt prieteni si probabil cu cateva tari de lumea a treia daca accepta sa le dea votul la ONU sau sa le recunoasca asa zisele state (Transnistria, Donetk, Donbas, Crimeea).

        Oriunde te uiti pe harta si e Rusia vezi conflict inghetat in timp ce lumea civilizata si-a rezolvat problemele de 100 de ani (Anglia Franta, Franta Germania) si asa mai departe.

        Primul razboi mondial Panslavismul promovat de rusia, al doilea razboi mondial comunismul si alianta cu Hitler.
  • +7 (11 voturi)    
    pana la nucleara (Joi, 15 aprilie 2021, 19:31)

    mpx [utilizator]

    ar trebui mai intai sa returneze teritoriile romanesti si apoi sa faca scandal ca ii ocupa rusii...
    • -3 (7 voturi)    
      hehe (Joi, 15 aprilie 2021, 20:41)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui mpx

      Mai intai ar trebui sa returnati voi Tezaurul Romaniei si Crimeea Ucrainei, anexata ilegal de Putin. Oricum o s-o pierdeti in curand, iar pentru TEZAURUL ROMANESC veti plati cu Siberia.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by