Clotilde Armand propune rezilierea contractului cu Romprest. Costul anual al salubrizării pe kilometru pătrat în sectorul 1, de 14 ori mai mare decât la Oradea

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 15 iunie 2021, 18:31 Actualitate | Esenţial


​​Clotilde Armand
Foto: Facebook - Clotilde Armand
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, anunță că în următoarea ședință a Consiliului Local va propune rezilierea contractului cu Romprest. În Sectorul 1, facturile de salubrizare stradală prezentate de firma de salubrizare în 2020 (excluzând serviciile prestate de terți) se ridică la 165 milioane lei fără TVA, de peste 8 ori mai mult decât la Oradea, potrivit unei analize comparative prezentate de Armand. Același document arată că pe kilometru pătrat costul anual al salubrizării stradale în Sectorul 1 ajunge la 2,42 milioane lei, adică de 14 ori mai mult decât în Oradea.

Clotilde Armand a anunțat marți că în viitoarea ședință de Consiliu Local va propune rezilierea contractului de delegare cu Romprest și spune că are nevoie de votul consilierilor USR-PLUS, PNL, PSD și PMP.

Ea afirmă că, prin durata excesivă și costul nejustificat de ridicat în comparație cu alte orașe, contractul J077/S/30.06.2008 de delegare a salubrizării Sectorului 1 către Romprest este flagrant dezechilibrat în defavoarea cetățenilor sectorului 1.

Clotilde Armand prezintă și o analiză a costurilor de salubrizare Sectorul 1 București vs. Oradea.

Una dintre concluziile principale este că în Oradea salubrizarea stradală costă (cu TVA) numai 1,13% din bugetul anual. În sectorul 1, salubrizarea stradală costă 9,56% din bugetul total calculat ca bugetul local și componenta de buget PMB aferentă Sectorului 1.

Ponderea salubrizării stradale în bugetul Sectorului 1 este de 8,4 ori mai mare decât în bugetul orașului Oradea.

Analiza costurilor de salubrizare Sectorul 1 București vs. Oradea prezentată de Clotilde Armand:

Oradea și Sectorul 1 sunt UAT similare din România ca populație, buget, suprafață și nivel de dezvoltare.
  • Prețul unitar al salubrizării stradale pe km² în Sectorul 1 este cu 1300% în plus față de Oradea.
  • Prețul unitar pe metru cub pentru colectarea și transportul deșeurilor de la populație în Sectorul 1 este cu 266% mai mare decât în Oradea.
  • Ponderea salubrizării stradale în bugetul local al Sectorului 1 (inclusiv cota aferentă de la PMB) este de 9,56%, față de numai 1,13% la Oradea. Aceste diferențe indică un comportament monopolist al operatorului delegat în Sectorul 1.
Oradea și Sectorul 1 din București sunt două unități administrativ teritoriale similare ca număr de locuitori: 201 mii în Oradea față de 229 mii în Sectorul 1. Suprafața Oradiei este de 115 km², aproape dublă față de Sectorul 1 (68 km²). Bugetul Sectorului 1 este de 1,2 miliarde lei, la care se adăugă 0,85 miliarde lei reprezentând cota de 1/8 din bugetul municipiului București proporțională cu ponderea populației Sectorului 1 în populația Bucureștiului. În total, cetățenii Sectorului 1 beneficiază în 2021 de un buget de 2,05 miliarde lei. Bugetul din Oradea este puțin mai mare - 2,1 miliarde lei. Pe cap de locuitor, bugetul Sectorului 1, inclusiv partea aferentă de la PMB, atinge 9000 lei/an, mai puțin decât la Oradea (10500 lei/an).

Operatori delegați:

Salubrizarea în Sectorul 1 și la Oradea este delegată unor operatori privați.
  • Oradea a delegat pentru 8 ani salubrizarea către RER în 2020 prin contractul 335.532/20.08.2020.
  • Sectorul 1 a delegat salubrizarea către Romprest în 2008 pentru 25 de ani prin contractul J077/S/30.06.2008 și cele 11 acte adiționale semnate între 2008 și 2019.
  • Oradea s-a angajat la o durată de delegare de trei ori mai scurtă decât Sectorul 1.
Costuri unitare salubrizare stradală și menajeră:

Au fost extrase din contracte, din acte adiționale și facturi costurile unitare ale celor doua unități administrativ teritoriale (UAT) la categoria salubrizării stradale: stropit, spălat și maturat străzi și trotuare și întreținere curățenie, precum și de colectare și transport deșeuri de la populație.

  • În 2020, salubrizarea stradală a reprezentat 75% din costul total al salubrizării Sectorului 1, în timp ce colectarea și transportul deșeurilor de la populație a reprezentat 10% din costuri.
  • Costurile unitare ale salubrizării stradale și ale colectării și transportului gunoiului de la populație în Sectorul 1 sunt semnificativ mai mari ca în Oradea, cu un raport variind între de 1,85 ori până la de 13 ori mai mari.
Nu sunt analizate costurile de eliminare, sortare, concasare și tratare a deșeurilor, aceste servicii fiind prestate de firme terțe.

Nu sunt incluse în analiză câteva categorii de servicii de salubrizare cu pondere redusă în totalul costurilor: “Colectare, transport, depozitare și valorificare deșeuri din construcții și demolări”, “Colectare, transport, depozitare și valorificare deșeuri voluminoase”, “Colectare și transport deșeuri de la instituții publice”, “Deszăpezire”. Concluziile analizei sunt valabile și pentru aceste categorii.

Comparație costuri salubrizare stradală:
  • Costurile anuale cu salubrizarea stradală în Oradea se ridică, potrivit contractului, la 20 milioane lei fără TVA.
  • În Sectorul 1, facturile de salubrizare stradală prezentate de operator în 2020 (excluzând serviciile prestate de terți: eliminare, concasare, sortare, tratare) se ridică la 165 milioane lei fără TVA, de peste 8 ori mai mult decât la Oradea.
  • Pe km², costul anual al salubrizării stradale în Sectorul 1 ajunge la 2,42 milioane lei/km², adică de 14 ori mai mult decât în Oradea (0,17 milioane lei/km²).
Comparație costuri gunoi de la populație:
  • Costul anual pentru colectarea și transportul gunoiului de la populație în Oradea se ridică, potrivit contractului, la 8,2 milioane lei fără TVA.
  • În Sectorul 1, facturile de colectare și transport prezentate de operator în 2020 se ridică la 21 milioane lei, de 2,5 ori mai mult decât la Oradea.
Observație:
  • În Sectorul 1 sunt colectate anual de la populație numai 172 mii de metri cubi de deșeuri, fata de 242 mii mc în Oradea.
  • Prețul pe mc în Sectorul 1 este de 3,66 ori mai mare decât în Oradea.
Ponderea în bugetul local:
  • În Oradea, salubrizarea stradală costă (cu TVA) numai 1,13% din bugetul anual.
  • În sectorul 1, salubrizarea stradală costă 9,56% din bugetul total calculat ca bugetul local și componenta de buget PMB aferentă Sectorului 1.
  • Ponderea salubrizării stradale în bugetul Sectorului 1 este de 8,4 ori mai mare decât în bugetul Oradiei.



Criza gunoiului din Sectorul 1 - Războiul primarului Clotilde Armand cu Romprest


Acest scandal dintre Romprest și Primăria Sectorului 1 al Capitalei este doar cel mai recent act al unui război care durează de aproape 15 ani, de când Romprest asigură salubrizarea acolo. Acum, conflictul a izbucnit la finalul lunii mai, când Romprest a oprit colectarea gunoiului în sectorul 1, pe motiv că primăria nu i-ar fi plătit facturile.
Cine sunt acționarii Romprest

Potrivit datelor extrase de la Registrul Comerțului, acționarii Romprest sunt:

  • FIRSTCOM LLC- Cota de participare: 3.5443%. Naţionalitate: americană. SEDIU SOCIAL: S.U.A., LEXINGTON, KY 40504, 828 LANE ALLEN ROAD, SUITE 219
  • DETACO LTD- Cota de participare: 42.6916% . Naţionalitate: canadiană. SEDIU SOCIAL: Canada, 247-925 BOUL DE MAISONNEUVE O MONTREAL QUEBEC H3A0A5 , CANADA
  • S.C. COMPANIA NAŢIONALĂ AEROPORTURI BUCUREŞTI S.A.- Cota de participare: 10%. Naţionalitate: română. SEDIU SOCIAL: Calea BUCUREŞTILOR, Nr. 224E, Judet Ilfov; Cod poştal: 70000
  • PREMIUM MANAGEMENT TEAM SRL- Cota de participare: 13.7641% . Naţionalitate: română. SEDIU SOCIAL: Bucureşti Sectorul 2, Şoseaua FABRICA DE GLUCOZĂ, Nr. 21, PARTER
  • EUROPREST INVEST SRL - Cota de participare: 13.7641%. Naţionalitate: română SEDIU SOCIAL: Bucureşti Sectorul 1, Strada NISIPARI, Nr. 27, CAMERA 1, Etaj 1; Cod poştal: 14125

Florian Walter (numele real: Florian Busca, pe care și l-a schimbat) a fondat Romprest în 2011, firma devenind cel mai mare grup de curăţenie şi strângerea gunoiului din România. La un moment dat, AIG, unul dintre cele mai mari fonduri de investiţii din lume, a deţinut un pachet de acţiuni în afacerea Romprest.

În 2015 Walter a fost dat in consemn la frontiera , dupa ce procurorii DIICOT au facut perchezitii la firma si domiciliul acestuia. "Existau indicii ca este in tara si se sustrage urmaririi penale", au declarat la acel moment reprezentantii DIICOT intr-o conferinta de presa. Walter, implicat si in finantarea unor echipe de fotbal, e acuzat de procurori ca ar fi participat la o schema de evaziune fiscala in valoare de circa 4,5 milioane euro.

Un an mai târziu, Florian Walter a fost adus la Bucuresti, din Emiratele Arabe Unite, sub escorta Politiei Romane. Este imediat pus sub control judiciar, luni, de DIICOT Cluj.

În mai 29019 Florian Walter, moare la numai 56 de ani, în urma unui atac cerebral.

Potrivit informațiilor din presă, Maricel Păcuraru, patronul Realitatea PLUS, a preluat acțiunile Detaco LTD de la Alexandru Cosmin Walter, fiul fostului patron Florian Walter și controlează 42,69% prin intermediul fiului său.

Pachetul de acțiuni al Detaco LTD (companie înregistrată în Canada) este deținut de compania românească Magnum International Consulting S.R.L., al cărei unic acționar ar fi tot fiul lui Maricel Păcuraru.

Europrest Invest și Premium Management Team (deci 43,76% din Romprest) îl au ca acționar pe Andrei Drăcea, cetățean român născut la Moscova, care face afaceri cu statul în domeniul sănătății. De remarcat că Drăcea a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni în Premium Management Team de la Radu Budeanu, potrivit ZF.


REFERINTE
De ce este România murdară? Un ghid despre managementul deșeurilor pe care ar trebui să-l citească primarii, cetățenii și firmele de salubritate
Clotilde Armand: Astăzi am aflat ceva incredibil: Contractul dintre Primăria Sectorului 1 și Romprest nu există
Criza gunoiului din sectorul 1: Clotilde Armand: Starea de alertă în Sectorul 1 nu a fost declarată pentru că Romprest a ridicat gunoiul, sub ameninţarea instituirii ei
Criza gunoiului din Sectorul 1: Soluția anunțată de prefectul Capitalei, după ce a respins cererea de a institui stare de alertă
Criza gunoiului din sectorul 1: Romprest poate să execute silit Primăria. Decizie a instanței / Clotilde Armand a anunțat că va face contestație
Criza gunoiului din Sectorul 1: Prefectul Capitalei respinge cererea primarului Clotilde Armand de a institui stare de alertă în sector: Nu este un pericol iminent
Clotilde Armand cere ridicarea licenței Romprest / Ea insistă să fie declarată stare de alertă în sector: În orice capitală europeană s-ar fi oprit acest șantaj
Criza gunoaielor din Sectorul 1: Încercarea prefectului Capitalei de a media conflictul Clotilde Armand-Romprest a eșuat / O decizie privind starea de alertă cerută de primar, amânată din nou
Clotilde Armand: Cel mai scump contract de salubrizare din istoria României a hrănit mulți politicieni, primari și ”jurnaliști” / Cum îi răspunde lui Ciolacu
Criza gunoiului din sectorul 1: Întâlnire de urgență a prefectului cu reprezentanții primăriei și ai Romprest: „Am propus o soluţie de deblocare a situaţiei” / Istoria unui conflict de peste un deceniu
Cine sunt acționarii Romprest- firma aflată în epicentrul scadalului gunoaielor cu Primăria condusă de Clotilde Armand
Garda de Mediu, control la Primăria Sector 1 şi la Romprest, în urma scandalului legat de ridicarea deşeurilor / Tánczos Barna: Legea prevede obligaţii clare, fără echivoc, atât pentru autoritatea locală, cât şi pentru prestatorul de servicii
Criza gunoiului din Sectorul 1. Primăria publică facturile achitate către Romprest / Clotilde Armand: Sper să fie declarată starea de alertă ca să pot să pregătesc eu alternativa
Criza gunoaielor din Sectorul 1: Primele amenzi date Romprest de către Poliția Locală







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11509 vizualizari

  • -31 (61 voturi)    
    Rezilierea si mai departe .... (Marţi, 15 iunie 2021, 18:36)

    Maspp [utilizator]

    avem un calcul ceva ? Stim cat va costa rezilierea ? E mai ieftin sa reziliezi si angajezi alt operator ? Daca Romprest are un contract valid, rezilierea va costa ceva bani.
    • +41 (55 voturi)    
      licitatia (Marţi, 15 iunie 2021, 18:56)

      Adr1@n [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      licitatia prin care a fost atribuit contractul a fost declarata ilegala, decizie finala inca de pe vremea lui chiliman. insa nici chiliman, nici tudorache nu au mers mai departe pentru a obtine declararea contractului nul de drept in instanta si au mers mai departe asa.

      deci nu va costa nimic DACA in consiliul general se va face ce trebuie, se va vota pentru si atunci se va putea contra direct al furnizor de servicii, fara intreruperi mari de activitate si fara stress.... orice alte detalii fiind rezolvate ulterior in instante.

      dar daca nu se va vota pentru in consiliu, atunci este mai nasol pentru ca trebui atacat contractul in instanta si va dura ceva, iar la final nu este sigur ca va mai exista vreun romprest de la care sa fie recuperate cheltuielile de judecata macar.
      • -13 (35 voturi)    
        Romprest zice altceva (Marţi, 15 iunie 2021, 19:45)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

        ca ICCJ a declarat contractul perfect legal. Si asta conteaza cel mai mult.
        • +11 (33 voturi)    
          pai (Marţi, 15 iunie 2021, 20:49)

          Adr1@n [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          mai putin conteaza ce zice Romprest, o companie care a fost condusa de oameni dovedit certati cu legea si fugariti cu interpolul prin mai multe tari.

          important este care este ultima decizie a instantelor judecatoresti si cea definitiva este cea care desfiinteaza contractul, pana la proba concreta contrarie. dar pana acum nu au venit decat cu declaratii de presa, dovada ca ei fac de fapt politica.
          • -8 (18 voturi)    
            Da (Marţi, 15 iunie 2021, 21:36)

            Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

            Cel mai mult conteaza sa crestem densitatea de sobolani, care se stie ca sunt buni pentru politica.
          • -5 (19 voturi)    
            Pai ICCJ e cea mai inalta instanta (Marţi, 15 iunie 2021, 21:40)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

            deci asta e ultima decizie. Deciziile de care vorbeste primarul sunt decizii ale unor instante inferioare care au fost invalidate de decizia ICCJ.
            • +2 (2 voturi)    
              despre care decizie ICCJ vorbim? (Miercuri, 16 iunie 2021, 10:45)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

              cu numar si data..

              deciziile de care vorbeste primarul sunt definitive, din cate am inteles.
          • -5 (27 voturi)    
            Reziliere contract (Marţi, 15 iunie 2021, 21:45)

            FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

            Adica vrei sa zici ca este mai important ce zice primarita care a platit 13 facturi postate pe Facebook in baza unui contract inexistent!?!?!

            :))) Vineri zicea ca nu exista contract....ca atunci a aflat :))) ea fiind in primarie cu USR de 6 ani de zile :)))

            Acum face comparatie cu Oradea ....bine ca nu a facut direct cu Parisul :)))

            I-a dat cu flit inclusiv colegul de la Plus...prefectul....i-a dat cu flit si instanta definitiv cum ca poate fi executata Primaria pentru neplata facturilor :))))

            Nu crezi ca-si face prea multa reclama pe timpul prostilor?
            • +4 (12 voturi)    
              Facturi se pot plati (Marţi, 15 iunie 2021, 23:40)

              PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

              si fara contract, platesti munca prestata nu contractul.
              • +1 (1 vot)    
                Legea achizitiilor publice (Miercuri, 16 iunie 2021, 11:12)

                FortApache [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

                Trebuie respectata altfel...la brutarie :)))

                Nu merge in AP cu factura, trebuie respectata legea chit ca esti la o primarie de la tara sau in ditamai orasul....
        • +8 (18 voturi)    
          Deci cel mai mult conteaza ce zice Romprest??! (Marţi, 15 iunie 2021, 21:01)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Da, contractul poate fi perfect legal. Dar daca premizele intocmirii sunt ilegale (licitatia), desi legal contractul devine nul. Cel putin unde e justitie si legislatie corecta
          • -7 (17 voturi)    
            Daca contractul e nul (Marţi, 15 iunie 2021, 23:01)

            Omul apucat de ras [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Primaria va trebui sa isi primeacsa inapoi nu numai banii ci si tonele de gunoi preluate in acest rastimp. Adica se aduce situatia in conditiile anterioare contractului.
            • +3 (7 voturi)    
              Gunoiul nu (Miercuri, 16 iunie 2021, 7:01)

              nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Omul apucat de ras

              Numai diferența dintre prețul umflat și cel corect!
      • -8 (14 voturi)    
        Care-i obiectul "rezilierii"? (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:26)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Adr1@n

        Care-i obiectul "rezilierii"?
        Ultima data, trezita brusc din somn, Don Quilotzika ne anunta ca a descoperit ca "contractul nu exista". Acum a visat diferit?

        Ma rog, sa-l rezilieze, nu-i treaba mea. Numai ca, probabilitatea sa faca un contract mai prost depaseste 80% (gradul de analfabetism functional la #rezisti). In plus, daunele pentru reziliere sunt garantate...si pun pariu ca Don Quilotzika NU le plateste din buzunarul ei.
        • +1 (5 voturi)    
          contract (Miercuri, 16 iunie 2021, 9:54)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          A-propos de remarca ta: E interesant ca dna. primaritzatza ne mananca timpul cu comparatia cu Oradea. De ce nu si cu comparatia cu presupusul viitor contract!? Hai, cu el pe masa, mai " transparento".Lauda-te cu el, ca sigur va fi mai bun! Pentru tine si gasca ta de hoti!
    • -8 (22 voturi)    
      Mai e ceva (Marţi, 15 iunie 2021, 19:01)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      Mai e si conceptul de “demnitate”, dacă vă spune ceva ….
      • -1 (13 voturi)    
        Mandru (Marţi, 15 iunie 2021, 20:56)

        VladOcan [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        Corect! Mandria si prostia se platesc!
      • -3 (9 voturi)    
        "Demnitate" pe banii altora...hehehe (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:27)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        "Mai e si conceptul de “demnitate”, daca va spune ceva …."
        =======================

        "Demnitate pe banii altora...hehehe

        Pun pariu ca NU stai in Sectorul 1 si nu vei plati din buzunarul propriu penalitatile de reziliere si contractul (mai prost) ce se va face.

        Altfel, da..."demnitate" inseamna rezilieri de contracte (hahaha). Asa-i la voi, astia nascuti alaltaieri, frumosi, liberi, cu IQ-ul mai mare ca Einstein si analfabeti functionali (numai 8o%, conform testelor PISA).
    • +36 (50 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 iunie 2021, 19:03)

      [anonim] i-a raspuns lui Maspp

    • +12 (20 voturi)    
      aoleu (Marţi, 15 iunie 2021, 22:21)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      cand ma uit la cine e actionar la romprest si cu s-a ocupat pana acum, ma minunez la curajul primaritei... cred ca nu i-ar strica niste paza 24h, astia nu cred ca s-ar da la o parte nici de la asa ceva.
    • -3 (13 voturi)    
      Sa reziliezi ce ? (Miercuri, 16 iunie 2021, 0:05)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      In urma cu 2 zile spunea ca nu exista niciun contract.
  • +28 (44 voturi)    
    Consilierii locali PNL vs pret de 14 ori mai MARE (Marţi, 15 iunie 2021, 18:45)

    mihaiAlt [utilizator]

    Sincer, sunt surprins de atittudinea filialei PNL din S1. Te-ai fi asteptat sa sustina degrevarea bugetului de facturile enorme pentru ca banii sa fie folositi in cultura, educatie, sanatate, obiective.

    E neasteptat ca ei aleg intre cele mai de sus sa fie de partea prestatorului care incaseaza de 14 ori mai scump. Orice explicatie inventam, realitatea tot aia e.
    • -18 (36 voturi)    
      Cum ? (Marţi, 15 iunie 2021, 18:56)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

      Fara o hotarare judecatoreasca poti sa reziliezi unilateral dar in cazul ala probabil contractul e facut beton astfel incat sectorul 1 va plati despagubiri pentru restul de 10 ani. Varianta e negocierea, poti sa-i aduci la un pret decent, nu la ala din Oradea e clar dar macar la un pret comparabil cu alte sectoare.
      • +9 (23 voturi)    
        Varianta e negocierea? (Marţi, 15 iunie 2021, 20:39)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Cu cine? cu RTV? cu A3? cu restul gastii de mafioti?
        Deci tu spui ca a negocia cu santajistii e cea mai buna solutie sa scapi de santaj? Solutie verificata again and again!
        • -4 (16 voturi)    
          Se referea (Marţi, 15 iunie 2021, 21:38)

          Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          La negocierea cu firma de casa a lui Clotide care va lua locul Romprest, evident.
    • +9 (27 voturi)    
      ce pretenii sa ai (Marţi, 15 iunie 2021, 18:56)

      Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

      Ce pretentii sa ai de la ciuma galbena?

      Nu le pasa lor de banii irositi, ei fac tot ce pot sa se pozitioneze cat mai favorabil incat sa nu piarda din imagine. Sustinand-o pe primarita le afecteaza imaginea din cauza ca cetatenii sectorului 1 sunt cam nemultumiti de problemele cu gunoaiele.
    • -10 (16 voturi)    
      despre ce vorbesti? (Marţi, 15 iunie 2021, 18:58)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

      cum adica aleg intre cele de mai sus?nu se prezinta nici o firma concurenta..
      de fapt..asta e si intrebarea..cine vine in locul romprest sa faca curatenie?alte firme care sa faca fata nu cred ca sunt .. contractele au fost date pe spagi ,asta fiind pricipalul motiv pentru care nici nu exista prea multe firma in domeniu..ca nu poti castiga contracte .
    • +11 (21 voturi)    
      PNL este mufat la banul public (Marţi, 15 iunie 2021, 19:02)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

      prin intermediul acestui contract? Dacă da, va susține rezilierea dacă va avea de câștigat din ea, în orice alte condiții nu o va vota.
    • 0 (0 voturi)    
      Degeaba (Joi, 17 iunie 2021, 13:00)

      Nicolaev [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

      Ganditi-va ca aceste contracte sunt atat de vechi si se stiau de ele (consilierii nu sunt de ieri, de azi in Primarie) dar taceau malc, pt ca ..... stiu ei de ce......
  • +32 (46 voturi)    
    Asa se FURA in Bucuresti, de aia arata ca un sat (Marţi, 15 iunie 2021, 18:53)

    Gryphus [utilizator]

    Bucurestiul e departe de oricare alta capitala European tocmai pt ca SE FURA pe rupte prin contracte LEGALE ca asta.
    • -3 (13 voturi)    
      Zic sa comparam (Marţi, 15 iunie 2021, 22:08)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      costurile cu alte capitale europene, nu cu Oradea.
      Exista orasele in care costul salubrizarii este de cateva ori mai mic decat in Oradea. Au! Sa renunte si Oradea la contract.
      • -2 (4 voturi)    
        Poate compara cu Saigon (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:28)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        Poate compara cu Saigon...acolo e mai ieftin contractul.
    • -2 (6 voturi)    
      "Bucuresti, de aia arata ca un sat" (Miercuri, 16 iunie 2021, 10:02)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Oare? Si eu care constat ca de la venirea #rezistilor la primarii, a inceput dezastrul cu curatenia! Acuma, e si greu sa pretinzi de la niste neica-nimeni sa inteleaga ce-nseamna gospodarirea unui oras/sector.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu constati bine (Miercuri, 16 iunie 2021, 17:29)

        bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui atc

        De la venirea #rezistilor la primarii s-a prezentat cacatul politic si administrativ din spatele usilor inchise, i.e. politica psd inca de pe vremea lui ilinovici. Ce vezi tu aici este exact ceea ce nu ti se spune la TV sau in campanii, pe principiul nu trebuie sa stie dreapa ce face stanga.
  • -6 (36 voturi)    
    Calcul neconcludent (Marţi, 15 iunie 2021, 19:06)

    Anonim_us [utilizator]

    Atata timp cat in acest calcul nu sunt luate in considerare aspecte ce tin de denistatea populatiei ( dubla in sector 1/vs Oradea), timpii de stationare in trafic, timpii pana la gropile de gunoi, diferentele salariale, etc, nu prea are relevanta tabelul dnei primar.
    Interesant ar fi sa nu se raporteze doar la Oradea ci si la alte orase din tara si mai ales sectoare din Bucuresti.
    • +11 (21 voturi)    
      daca era x 1,5 incepeam sa calculez dar e x 14 (Marţi, 15 iunie 2021, 20:45)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Anonim_us

      Intelegi?
      Cand ai un ordin de marime cu 10 deaj calcule de genul asta sunt desuete.
      Si de ce s-ar compara cu celelalte sectoare? acolo s-a furat mai cu masura? Eu as face comparatia cu cel mai mic pret din tara si apoi aplicam toti factorii care fac diferenta.
      • +1 (13 voturi)    
        Intrebarea (Marţi, 15 iunie 2021, 21:25)

        Omul apucat de ras [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        De la care trebuie sa incepi judecarea este daca conditiile de mediu sunt identice: densitatea populatiei, puterea de cumparare, cererea si oferta de pe piata, cantitatea de gunoi produsa, etc.

        Daca da, sau coliseaza in interiorul a 15%, ai perfecta dreptate. Daca insa nu coliseaza in interiorul acestei valori, este total neconcludent ca la Viena ridicatul gunoiului e de 5 ori mai scump ca la Oradea. Sunt cazuri economice diferite.
      • -1 (15 voturi)    
        Cand calculele le face gospodina Clotildutza (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:29)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Cand calculele le face gospodina Clotildutza, esti norocos ca ordinul de marime al erorii lor e doar x10; cred ca obisnuinta bate spre x100.
        In orice caz, bucatareasa spunea cum vreo doua zile ca "contractul nu exista". Azi, ce vrea sa rezilieze? Contractul care nu exista ieri?

        PS: Imi place cum toti #rezistii sar ca gaina la flegma la tot ce zice asta pe Facebuci. (personal, daca nu-i total cretina, cred ca frantzuzoaica se distreaza de cum invarte de nas prostii).

        Intr-o zi scrie ca a platit...toti #rezistii: "a platit, deci e corecta"; a doua zi, zice ca n-a prea platit...toti rezistii "n-a platit, si bine a facut"; a treia zi "contractul nu exista"...toti rezistii "vezi, e bina ca n-a platit contractul ce nu exista"...apoi, "de fapt, vreau sa reziliez (contractul ce nu exista)..."
  • -8 (46 voturi)    
    Madam, ia compara mata costurile cu (Marţi, 15 iunie 2021, 19:07)

    xrogo [utilizator]

    celelalte sectoare si apoi prezinta cifrele!
  • +3 (37 voturi)    
    Dezinformare (Marţi, 15 iunie 2021, 19:13)

    DanCris [utilizator]

    In Oradea gunoiul menajer nu este inclus in acest cost. Operatorul incheie contact separat cu locuitorii.
    Se compara costul pentru gunoiul stradal din Oradea cu costul inclusiv pentru 200.000 de locuitori ai sector 1
    • +8 (22 voturi)    
      ... (Marţi, 15 iunie 2021, 19:42)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Recitește articolul. Se compară separat salubrizarea stradală și colectarea gunoiului menajer.
      • +2 (20 voturi)    
        Se compara cu cifre din burta (Marţi, 15 iunie 2021, 21:59)

        DanCris [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Ea zice ca in Oradea colectare deseuri pentru populatie e 33 lei / mc.
        Realitatea : " în noiembrie anul trecut Consiliul Local Oradea a aprobat tarifele pe care RER Vest le va aplica în municipiu: colectarea şi transportul deşeurilor reziduale costă 88,92/mc, biodegradabilele 51,44 lei/mc, iar reciclabilele, care până acum se colectau gratuit, 40,38 lei/mc."
    • +3 (21 voturi)    
      Articol corect (Marţi, 15 iunie 2021, 20:04)

      Traian Ardeleanu [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Cost curatenie stradala Oradea: 20 milioane fara TVA
      Cost curatenie stradala Sector 1: 165 milioane fara TVA.
      Suprafata Oradea: aproape dubla. Pe kilometru patrat la Sector 1 curatenia stradala costa de 14 ori cat la Oradea.
      Cost salubrizare Oradea: 45 milioane anual fara TVA
      Cost salubrizare Sector 1: 221 miloane anual fara TVA. La sectorul 1 salubrizarea costa aproape de 5 ori mai mult ca la Oradea.
      • 0 (18 voturi)    
        Cum se poate face comparatia ?! (Marţi, 15 iunie 2021, 21:51)

        DanCris [utilizator] i-a raspuns lui Traian Ardeleanu

        Din moment ce in Oradea pentru gunoiul menajer cetatenii platesc separat direct catre firma respectiva cum se face comparatia ?
        Cost salubrizare Oradea: 45 milioane anual fara TVA
        + ce se plateste pentru gunoi menajer de catre cetateni

        Cost salubrizare Sector 1: 221 miloane anual fara TVA - inclusiv gunoi menajer si sortare/depozitare etc.

        La Oradea : " în noiembrie anul trecut Consiliul Local Oradea a aprobat tarifele pe care RER Vest le va aplica în municipiu: colectarea şi transportul deşeurilor reziduale costă 88,92/mc, biodegradabilele 51,44 lei/mc, iar reciclabilele, care până acum se colectau gratuit, 40,38 lei/mc. "
        Unde vezi tu aici 33,45 lei/mc din analiza Clotidei ?!
      • +2 (14 voturi)    
        S-au strecurat aici mai multe omisiuni (Marţi, 15 iunie 2021, 22:09)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui Traian Ardeleanu

        In Oradea, stiti cat plateste RER pt depozitarea gunoiului la gropa de gunoi a orasului? Aveti idee cati turisti au vizitat Oradea in 2019, dar sectotul 1 din Bucuresti? Stiti ce inseamna sa stai in trafic la Oradea, dar in sectorul 1?
        PS. RER e tot o firma de casa PNL, precum a fost Romprest, doar ca e sub patronat austriac. Aveti grija ce va doriti, ca nici Oradea nu e oaza aia ce e data pe tv ori clamata de influenceri platiti pt PR, mai mult RER aproape a dublat preturile anul asta, in conditiile in care da salatii de mizerie angajatilor si profita de monopol atat in oras, cat si asupra groapei de gunoi. Practic fitma asta in parteneriat cu Primaria pot decide orice, oricand. Apropo, pun pariu ca nu stiti nici ca oradenii selecteaza gunoiul dupa 4 fractii - unii chiar 5, iar pretul tot a crescut, an de an. Dar hei, sa se faca ceva, orice, ca noi muncim, noi nu gandim.
  • -2 (30 voturi)    
    Comparatii (Marţi, 15 iunie 2021, 19:25)

    Tyrion.lann [utilizator]

    Oare de ce nu s-au facut comparatii cu celelalte sectoare din Bucuresti? Doar si ele sunt comparabile ca suprafata si populatie cu sectorul 1. Am o suspiciune ca ar fi mult mai apropiate.

    Oricum, conform contractului, daca se reziliaza unilateral, trebui sa se mai plateasca daune pana la sfarsitul contractului, adica inca 12 ani sau eventual 2 ani, pentru ca la 15 ani de la semnare e prevazut un audit care permite rezilierea fara daune. Aici cred ca poate fi interpretabil juridic.

    Deci, cine isi asuma plata daunelor? Cred ca se incearca sa se incarce responsabilitatea consiliului local. In mod normal, odata cu propunerea ar trebui sa se prezinte si penalitatile de reziliere.

    Oare dna Armand isi va asuma public ca nu va semna un contract mai scump ca cel de la Oradea? In scris, ca vorba romanului, verba volant, scripta manent. Asa ar fi corect, zic eu.
    • +5 (17 voturi)    
      Lol (Marţi, 15 iunie 2021, 21:52)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Tyrion.lann

      Pentru ca si in celelalte sectoare se plateste nejustificat de mult.

      In Bucuresti, 90% din contractele publice de peste o anumita valoare sunt cu dedicatie.

      Ar trebui sa fie incatusati atat patronii cat si politicienii care i-au ajutat.

      In Spania, pentru 10 milioane dolari faci vreo 15 ani de puscarie. Fara frajeala cu "suspendare".

      De asta in Romania se fura atat, pentru ca nici nu sunt prinsi, si nici pedepsele nu sunt pe masura.
  • -8 (36 voturi)    
    pai (Marţi, 15 iunie 2021, 19:33)

    cucuveauamov [utilizator]

    de ce n-a candidat doamna la Oradea daca e asa bine acolo? ce-ar fi sa ne dati costurile mai degraba pentru celelalte sectoare si sa nu mai comparam sobolanii (din sectorul I) cu pisicutele de la Oradea.
    • +5 (25 voturi)    
      trollii rusi nu au odihna! (Marţi, 15 iunie 2021, 20:07)

      ember [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      aveti poezia cu celelalte sectoare azi si refuzati comparatia cu alte orase?
      pentru maine care e lectia primita de la moscova?
      • -2 (8 voturi)    
        Poate compara cu Saigon (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:31)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui ember

        Poate compara cu Saigon...acolo e mai ieftin contractul.
        Da' matale baga cu "rusii". Ai reusit (aproape o fraza). Extenuant, nu?
  • -3 (35 voturi)    
    Parcă spunea nu demult... (Marţi, 15 iunie 2021, 19:37)

    Nyk1 [utilizator]

    ...că acel contract de fapt nu există. Clotilde, nu ai cum să reziliezi un contract despre care tu însăți ai declarat că de fapt nu există!
    • +2 (8 voturi)    
      Nu-i treaba noastră (Marţi, 15 iunie 2021, 20:24)

      rusul.viclean [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      De ce te bagi între ei, noi nu suntem plătiți să comentăm cine să strîngă sau nu gunoiul în țara lor?
  • -2 (26 voturi)    
    Curat-murdara comparatia (Marţi, 15 iunie 2021, 19:43)

    Fides [utilizator]

    De la primul element poti constata eroarea - la maturat mecanizat - lipseste aici un aspect important, in Bucureti, Romprestul trebuie sa depoziteze rezultatul maturatului, in Oradea, Rer are un parteneriat cu Primaria vizavi de depozitarea la groapa de gunoi, fara costuri bre. Iar de aici incolo lucrurile capata alte valente. Apropo cum poti sa crezi ca in Oradea e un trafic precum la nivelul Bucurestiului, adica atat de "slab" ca in sectorul 1, ori ca groapa de gunoi e undeva hat departe? Ori ca mii de cetateni care tranziteaza Oradea zi de zi, arunca vunoi precum cei care trec prin sectorul 1?
    PS. Oradea are tarife mari la gunoi, stati linistiti, acum le urca pe cele catre populatie la 20 lei/ per persoana din imobil, la aia fara contract, ca la aia cu contract va fi la fel doar ca o sa-l creasca gradual, sa nu se supere scalvul cand i-i apasa austriacul pe spinare, ca RER e firma detinuta de austricei, de isi scuipa lumea in san ca au votat PNL. Ce sa vezi, RER-ul e in cardasie cu Primaria de cand Bolojan le-a dat unda verde, ca atunci cand e liniste poti fura la doua maini. Romania curata nu mai e de actualitate, am vrut o tara ca afara, iar noii fanarioti ne-o livreaza, pas cu pas.
  • -2 (28 voturi)    
    Recapitulare și prognoză +promisiuni (Marţi, 15 iunie 2021, 21:50)

    Amerlocu [utilizator]

    Hai să vedem faptele:

    1 Clotilda e primăreasă de peste 8 luni. În aceste 8 luni nu a acționat în justiție fima de gunoieri ce zice că spoliază sectorul ei. De ce?

    2. Acum vreo lună spunea că problema contractului e foarte complicată și nu avea o imagine clară cum anume să-l denunțe, dar pentru aia a început să refuze plata facturilor.

    3. Acum două săptămâni spunea că facturile sunt umflate de 5 ori și că refuză să le plătească. De ce nu a acționat în justiție gunoierii pentru fraudă? Umflarea unei factrui e practic furt pedepsit penal.

    4. Săptămâna recută a descoprit triumfătoare că de fapt nu există niciun contract valid între primăria sectorului 1 și Romprest. Nu înțeleg atunci care e problema și de ce n-a renunțat pe loc la servicile lor?

    Poate cineva să-mi explice cumva pe puncte chestiile de mai sus?

    Pentru viitor:

    5. Clotilda a afirmat că prețurile în sectorul 1 sunt de 5 ori mai mari ca cele normale în București. Sectorul 2 pare să decarteze de 4 ori mai mult ca secotul 1 la gunoiul menajer. Înseamnă că primarul USR de la sectorul 2 umfă facturile oamenilor de 20 de ori ?!?! (5 X 4 = 20) El nu a contesat contractul cu firma de gunoieri de acolo.

    6. Acum Clotilda a descoperit că de fapt în Sectorul 1 plata gunoiului costă de 14 ori mai mult ca-n Oradea. Dacă nu are un contract valid cu Romăpreast (punctul 4) de ce nu angajează pe loc firma din oradea să-i reducă cheltuielile pe loc măcar de 10 ori?!

    7. Se angajează toți primarii USR de sectoare să aducă prețurile colectării gunoiului la nivelul celui clamat de Clotilda la Oradea? Dacă nu, de ce?

    8. Dacă după ce tot circul se termină și Romprest va fi eliminată din Sectorul 1 vor scădea cheltuielile cu salubritatea sectorului și birurile aferente plătite de localnici de între 10 și 14 ori?!

    Dacă asta nu se întâmplă, se angajează cumva primăreasa să deminisioneze?
    • +3 (11 voturi)    
      De acord cu ce ati spus cu o singura precizare (Miercuri, 16 iunie 2021, 0:40)

      Tyrion.lann [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      La punctul 5:
      - s-a incercat in justitie sa se opreasca exclusivitatea Supercom la sectorul 2, numai ca justitia a decis ca Supercom continua sa detina exclusivitatea pana se finalizeaza o noua licitatie si un nou contract. Banuiesc ca dna primar a observat precedentul si de aceea nu a incercat in justitie.
      • 0 (10 voturi)    
        Ceva nu se leagă (Miercuri, 16 iunie 2021, 2:58)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Tyrion.lann

        Rezilierea unui contract se poate obține în justiție atunci când una din părți nu își îndeplinește obligațiile contractuale. Facturi umflate sau facturarea unor servicii inexistente reprezintă motive foarte serioase de reziliere a unui contract și de obținere de daune în justiție.

        Primăreasa a spus că firma gunoierilor a comis toate astea (facturi umflate și facturarea unor servicii neexcutate). În loc să meargă la tribunal iese pe Făisbuc și în presă. Gunoierii în schimb au dat-o în judecată la tribunal și pentru moment au obținut o hotărâre de executare silită a primăriei.

        Ce concluzii putem trage de aici:

        1. Primăreasa minte.

        2. Dacă nu e pnctul 1, atunci mai grav decât punctul 1, înseamnă că ea e în cârdășie cu firma gunoierilor și-i ajută să facă bani din nimic. Spun asta pentru că prin ceea ce a făcut până acum, ea facilitează Romprest obținerea de daune de la bugetul primăriei.
        • +2 (4 voturi)    
          Banuiesc (Miercuri, 16 iunie 2021, 10:27)

          Tyrion.lann [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          Ca nu are dovezi palpabile cu privire la serviciile prestate/neprestate, ci doar suspiciuni. O buna parte din facturile acelea contestate de ea sunt din perioada cand nu era primar, si daca nimeni nu a filmat/facut poze cum poti sa dovedesti un negativ?
          In principiu, tactica ei pare sa fie de blufuri succesive, apeluri populiste la cetateni, in speranta probabil crearii unei presiuni pe consiliul local ca acesta sa-si asume responsabilitatea rezilierii si probabil a daunelor contractuale.
  • 0 (12 voturi)    
    ! (Marţi, 15 iunie 2021, 22:14)

    tudorr [utilizator]

    Alo, usr, daca nu arunci cu bani in antena 3 si niste excursii in Greția cred si eu ca "Demisia Voiculescu"
  • +1 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 iunie 2021, 2:39)

    [anonim]

  • +1 (7 voturi)    
    Oradea si sectorul 1 au acelasi nr de locuitori (Miercuri, 16 iunie 2021, 5:27)

    Amariei [utilizator]

    Banuiesc ca de aceea sunt comparate. Un cost de 14 ori mai mare in sector 1 fata de Oradea, in orice tara civilizata , nu se justifica. Clar sunt bani luati cu japca care se duc in spagi si in buzunare gen Tudorache Diamant & co.
  • +3 (11 voturi)    
    praf in ochi (Miercuri, 16 iunie 2021, 6:48)

    autan [utilizator]

    Nimeni nu intelege cum din tot partidul asta au ajuns la varf doar persoane ce dau dovada de retard mental.
    Barna, Armand, Ghinea, Bulai, etc din mimica, comportament, declaratii niciunul nu pare sanatos la cap.
    Te-ai fi asteptat la cu totul altceva din partea lor.
    Un manager bun rezolva conflictele cu impact minim asupra oamenilor. Toti astia sunt oameni conflictuali, nu tac si fac, se folosesc la maxim de orice oportunitate de scandal in ideea ca aduce voturi. Pana acum demonstreaza doar incompetenta, promisiunile au ramas promisiuni. La alegerile din 2024 asta isi va aminti lumea scandal si incompetenta.
    Doamna Armand are colegii la guvernare. Sa rezolve colegii problema justitiei (au mari retineri se pare) intai, apoi justitia va rezolva contractele paguboase si poate va tine si criminalii in puscarie.
  • +1 (7 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 16 iunie 2021, 7:27)

    Coresponedntu [utilizator]

    organizarea noii licitatii publice si invitata si firma din Oradea. Raul trebuie taiat de la radacina.
  • +2 (8 voturi)    
    ROMPREST (Miercuri, 16 iunie 2021, 8:26)

    LGP [utilizator]

    De peste 20 de ani, locuiesc intr-un imobil din Sectorul 1 situat LANGA imobilul in care, de curand, locuieste andrei dracea. Numai in aceasta cheie pot interpreta schimbarea "configuratiei" de operatiuni ROMPREST - CAI PUBLICE efectuate in zona, in sensul ca, in 20 de ani, trotuarele NU au fost spalate DECAT in timpul starii de urgenta, de max 3-4 ori, cu precizarea unei evidente si scandaloase disproportii a resurselor materiale (apa si detergent), de timp si umane alocate pt actionarul ROMPREST fata de ceilalti contribuabili din vecinatatea sa. Cu exceptia maturatului manual al carosabilului la rigola (fara razuirea lui) si a colectarii de doua ori /saptamana a desurilor menajere, NU este prestata NICIUNA dintre operatiunile care fac obiectul fabulosului contract. In plus, ca semn al calitatii (!) serviciilor prestate pt sume uriase incasate an de an, cu ocazia deszapezirii efectuata intr-o noapte a anului 2014 de acelasi ROMPREST, in ciuda avertismentelor locatarilor din zona si a reprezentantului Politiei Locale desemnat, folosirea utilajelor grele - si nu a lopetilor - a condus la DISTRUGEREA INTEGRALA si definitiva a gazonului plantat de cu doar trei luni in urma pe aliniamentele de sub copaci. In mod evident, este dificil demersul rezilierii acestui contract (desi incheierea lui a fost declarata ILEGALA de catre instanta), in conditiile in care NICIODATA nu s-a urmarit IN TEREN derularea contractului, nu a fost verificata respectarea obiectului sau, a operatiunilor prestate sau nu, a calitatii acestora si frecventei acestora, a autenticitatii lungimii cailor publice si a tipului acestora (cu sens unic sau dublu sens), etc. daniel tudorache, in calitate de vice-primar si, mai apoi, de primar apare a fi cel mai longeviv administrator al salubrizarii sectorului 1, oferita prin delegare S.C. ROMPREST S.A. Asteptam raspunsurile sale macar acum, dupa ce de-a lungul anilor NU a raspuns vreunei sesizari in sensul celor prezentate.
    • -1 (5 voturi)    
      Gunoaie S1. (Miercuri, 16 iunie 2021, 11:03)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui LGP

      ":Cu exceptia maturatului manual al carosabilului la rigola (fara razuirea lui) si a colectarii de doua ori /saptamana a desurilor menajere, NU este prestata NICIUNA dintre operatiunile care fac obiectul fabulosului contract"
      E mare lucru ca problemele concrete sesizate de tine la vechea administratie a S1, si-au gasit , in fine rezolvare, cu noua primaritzatza. Poate se va gasi cineva sa-i faca, din gunoaiele de pe strazi, o statuie a
      "incompetentei tupeiste""
  • 0 (6 voturi)    
    Bravo Bolojan (Miercuri, 16 iunie 2021, 10:34)

    Nickname_neinregistrat [utilizator]

    Bravo Bolojan, pentru ca intr-o tara in care toti latra si se cearta, e singurul care se comporta mai mult ca administrator si mai putin ca politician. Iata si acum a venit cu date concrete care au permis intocmirea acestei analize! Ca pana acum Clotilde dadea doar cu gura! Imediat dupa castigarea Consilului Judetean Bihor, a reorganizat activitatea acestuia reducand personalul si a venit cu obiective de investitii f. clare! Nicusor, tu cum stai cu lupta cu caracatita din Primarie? Cati km de conducte magistrale de termoficare ai schimbat, ca suntem deja la jumatatea anului? Bine ca ai timp sa te pronunti asupra activitatii justitiei si timp de mers la meciuri!
  • -2 (2 voturi)    
    Viceversa (Miercuri, 16 iunie 2021, 10:43)

    Sati [utilizator]

    Contractul negociat pe 150 de ani si pretul marit la 140 de ori fata de Oradea ca e cel mai bogat sector.
  • -1 (1 vot)    
    din păcate e o mică greșeală în calculele dânsei (Miercuri, 16 iunie 2021, 20:49)

    gimini [utilizator]

    Dumneaei a uitat să introducă în calculul costului salubrității cât plătesc cetățenii direct către RER VEST.

    Dacă salubritatea ar costa în Oradea numai 20 de milioane RON, atunci RER VEST ar trebui să aibă o cifră de afaceri tot cam de 20 de milioane RON + cel mult un 5-10%, că mai adună și din niște comune din zonă. În rest, RER VEST nu mai are nici un contract major în afara celui din Oradea.

    Or realitatea e că RER VEST a avut în 2020 o cifră de afaceri de 57 milioane RON, ceea ce înseamnă că a încasat pe serviciile sale 57 de milioane RON + TVA, adică 67,83 milioane RON, cel puțin 90% din cifra asta provenind din Oradea, că n-avea de unde din altă parte.

    Deci primăria o plăti doar 20 de milioane RON + TVA pe curățenia stradală și alte servicii specifice (deszăpezire, etc.) dar restul banilor sunt colectați direct de la populație, firme și asociațiile de proprietari. Așa că lucrurile nu sunt deloc roz nici în Oradea.

    Sigur, mai departe trebuie văzut de ce în Oradea salubritatea costă 60-65 de milioane RON și în S1 200 de milioane. Dar în orice caz nu vorbim de o diferență de 1:10. Diferența reală pare a fi cam 1:3.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai in gluma, mai in serios! (Joi, 17 iunie 2021, 12:57)

    Nicolaev [utilizator]

    D-na Primar se lauda ca cunoaste foarte bine cultura si civilizatia franceza, Paris, etc.... Sa nu uitam noi (si d-na Primar are grija de asta...) ca Bucurestiul a fost Micul Paris, iar, ca la Paris , sa nu uitam miasmele si "parfumurile" pariziene.... sa ne aducem aminte de muntii de gunoaie din Paris, care apareau pe canalele de stiri....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by