Studenta romanca in Coreea de Sud: Suntem tratati de profesori drept adultii de maine. Toate temele si exemplele abordate sunt alese din realitatea curenta, nu din vremuri demult apuse

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2012, 12:45 Actualitate | Studenti in strainatate

Irina Iles
Foto: Arhiva personala
"Ambitie, munca pana la epuizare pentru a atinge un obiectiv oarecare, fie el marunt sau maret" - asa defineste o studenta romanca oamenii si sistemul universitar din Coreea de Sud. Irina Iles (23 de ani) a studiat economia la Universitatea Dongguk din Seul, Coreea de Sud. Ea povesteste pentru HotNews.ro care sunt principalele diferente dintre sistemul universitar din Romania si cel din Coreea de Sud, care sunt taxele universitare, costul vietii, modalitatile de predare, dar si diferentele culturale majore.
  • "Nu exista seminarii, doar cursuri tinute de catre profesori (nu exista ideea de seminaristi ca la noi) / Prezenta este obligatorie (fara urma de gluma)"
  • "Modul lor de a invata este in mare masura bazat pe memorare si mai putin pe gandire logica sau creativitate"
Citeste scrisoarea integrala a Irinei Iles, care si-a finalizat studiile economice la Dongguk University din Seul, Coreea de Sud, unde a urmat ultimul an din ciclul licenta:

"Cum am aplicat
Campusul Dongguk University
Foto: Arhiva personala
Viata mea de studenta a inceput pe holurile Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii din cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca. Un curs introductiv in Economie mi-a starnit interesul pentru domeniul financiar, asa ca in anul al doilea de studentie ma puteai gasi cutreierand salile Facultatii de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor, tot din Cluj-Napoca. Absolvisem prima specializare, cea in Comunicare si Relatii Publice, cand, in urma unui stagiu de practica, mi s-a oferit o pozitie intr-o banca din Cluj. Entuziasmul meu initial s-a transformat in frustrare si rutina. Viata mea trebuie si poate sa fie mai interesanta, mi-am zis, iar anuntul pentru bursele de studiu in Coreea s-a devedit a fi ceea ce asteptam. 

Nu pot spune ca decizia de a aplica a fost rezultatul unui proces laborios de gandire. A fost intuitie si dorinta de ceva nou si motivant in viata mea. Am ales Coreea tocmai pentru ca promitea implinirea nevoii mele de nou, provocator si excentric; pentru ca dincolo de studii, Coreea insemna o cultura totalmente diferita, reguli sociale noi si inedite, o experienta mult dincolo de limitele academice.

In Februarie 2011 porneam spre Seoul pentru a-mi continua studiile economice la Dongguk University prin intermediul unui program de exchange intre respectiva universitate si Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.

Despre cursuri si modalitati de predare
Socul cultural a fost imens si cu bataie lunga, insa imi voi axa relatarea pe domeniul universitar. Cea mai mare dificultate am intampinat-o in momentul alegerii cursurilor. In mod oficial, toate cursurile trebuie sustinute in limba engleza, insa nu toti profesorii au nivelul de limba suficient de ridicat pentru a face acest lucru. Mai mult, studentii insisi solicita cursuri in limba coreeana pe motiv ca altfel nu inteleg.

Sistemul de predare este oarecum diferit de cel din Romania. Nu exista seminarii, doar cursuri tinute de catre profesori (nu exista ideea de seminaristi ca la noi), de obicei de doua ori pe saptamana, totalizand 3 ore pentru fiecare curs ales. Prezenta este obligatorie (fara urma de gluma), iar absentele trebuie justificate riguros. De aceea orarul poate deveni destul de incarcat la un numar de 6 cursuri alese (limita maxima). Cartile folosite sunt americane, piperate la pret, insa extrem de bine concepute, atat din punct de vedere teoretic, cat si din punct de vedere al aplicatiilor si exemplelor practice. Prezentarile Power Point care insotesc cursurile sunt suficient de detaliate pentru a reduce notitele la minimum (cel putin acesta a fost cazul meu).

Examinarea
Examinarea are loc in trei pasi - un examen partial, un proiect de echipa si nelipsitul examen final, ponderile acestora fiind aproximativ egale. Ocazional, pot aparea teme pe parcursul semestrului. Absolut toate informatiile si materialele sunt postate pe un portal al universitatii, E-class, ce poate fi accesat in baza ID-ului de student si al unei parole. Din fericire, acum exista si o varianta in limba engleza a respectivului site.

Despre colegi, profesori si taxele de scolarizare
Cafenea in campus
Foto: Arhiva personala
In timpul cursurilor interactiunea dintre studenti si profesori este aproape inexistenta, acest aspect fiindu-mi justificat prin inhibarea cauzata de utilizarea limbii engleze. Acest lucru nu m-a impiedicat insa sa adresez intrebari, de cele mai multe ori spre satisfactia profesorilor. In cazul cursurilor urmate de mine (din domeniul financiar si cel al comunicarii) majoritatea profesorilor aveau studiile absolvite in Statele Unite, amprenta asupra modului de predare si examinare fiind evidenta.

Absolut toate temele si exemplele abordate sunt alese din realitatea curenta. Exemplele clasice, dar din vremuri demult apuse, sunt reduse sau nu apar deloc. Accentul cade pe ceea ce se intampla astazi, aici (in Coreea), dar mai ales in acele locuri ale lumii recunoscute pentru influenta lor majora intr-un anumit domeniu (cum ar fi Statele Unite si Germania in economie, spre exemplu). Intr-adevar, aceasta a fost una dintre cele mai mari diferente fata de sistemul universitar romanesc. Studentii in Coreea sunt literalmente tratati drept adultii de maine, iar pregatirea este pe masura.

Desigur, nu pot afirma ca studentii demonstreaza aceasta afirmatie. Desi nu mi-a fost clar care este nivelul lor real (fluctuatiile fiind foarte mari chiar si pentru aceleasi persoane), pot spune cu incredere ca modul lor de a invata este in mare masura bazat pe memorare si mai putin pe gandire logica sau creativitate. Poate aceasta este si explicatia pentru numarul mare de ore pe care il dedica studiului.

De asemenea, scolarizarea in Coreea se plateste (aproximativ 6000 USD pe an), iar studentii sunt nevoiti sa acceseze credite guvernamentale. Acestea sunt primite potrivit unor conditii, dintre care cea mai importanta este performanta academica.  Prin urmare, examinarile urmeaza oarecum acest obicei al lor de a memora, majoritatea examenelor fiind de tip grila

Campusul in timpul sarbatoririi lui Buddha
Foto: Arhiva personala
Unde studentii coreeni reusesc sa surprinda este in realizarea proiectelor, in special in prezentarea acestor lucrari. Dovedesc deosebita maiestrie in gasirea celor mai interesante si neobisnuite informatii pe marele www., pe care apoi le prelucreaza in uimitoare elemente grafice sau animatii menite sa faciliteze intelegerea informatiei prezentate. Desi plagiatul exista ca si la noi, nu este atat de evident, tocmai datorita acestor 'reprezentatii artistice' din timpul prezentarilor. Plagiatul este totusi pedepsit sever, insa discret si fara a leza reputatia incriminatilor (onoarea si respectul fiind elemente de baza in societatea coreeana).

Profesorii din cadrul departamentului meu erau relativ obisnuiti cu studentii internationali, universitatea avand anual zeci de studenti din toate colturile lumii (SUA, Franta, Belgia, Cehia, Olanda, China, Japonia, Taiwan, Brazilia, Kazahstan, Vietnam, Botswana, chiar si Mongolia sau Brazilia). M-au tratat firesc, desi in debutul semestrului eram asaltata cu intrebari la fiecare curs. Informatiile lor despre Romania sunt foarte sumare, asa ca nu am avut parte de niciun fel de stereotipuri. Colegii insa nu au fost foarte prietenosi initial, din nou, din cauza limbii engleze. Practic un student international inscris la un curs dicteaza limba in care se va preda materia respectiva (engleza, in acest caz). Pe parcurs, insa, colegii si-au dat drumul, iar socializarea nu a mai fost o problema. 

Proiectele in echipa au fost destul de dificil de realizat din mai multe motive. Primul ar fi inca o data cunostintele precare de limba engleza ale multor colegi. Al doilea a fost tendinta lor de a diviza uneori in mod absurd si ineficient partea fiecarui membru al echipei, rezultatul fiind nu tocmai unitar. Insa am putut depasi toate aceste inconveniente relativ usor (dupa durerile de cap de rigoare), fascinata fiind de lucrurile noi si absolut uimitoare care ma inconjurau.

Costul vietii
Campusul in timpul sarbatoririi lui Buddha 1
Foto: Arhiva personala
Cu privire la cheltuieli, pot spune ca Seoul, the Soul of Asia (acesta fiind sloganul orasului), isi poarta cu mandrie aceasta titulatura si in materie de preturi. Este un oras scump, extravagant, cu un standard de viata foarte ridicat. Programul de exchange prin care am studiat imi asigura scolarizare gratuita, cazare (aproximativ 300 USD pe luna, in caminele Universitatii) si o bursa lunara de 450 USD pentru cheltuieli personale. Desigur, suma alocata nu a fost suficienta, in conditiile in care preturile sunt de 3-4 ori mai ridicate decat in Romania. Insa nu mi-a fost greu sa imi completez repede veniturile meditand grupuri de studenti coreeni la limba engleza sau redactand articole pentru ziarul din campus.

As aproxima cheltuielile lunare pentru un trai decent la 900-1000 USD. Dar aceasta suma nu trebuie sa sperie. Coreea mi-a oferit dovada ultima ca atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, iar acel ceva ti se potriveste suficient de bine si te motiveaza pe masura, gasesti calea, chiar si cea financiara, de a-ti duce la bun sfarsit misiunea.

Despre cazare si campus universitar
Cazarea nu imi trezeste neaparat amintiri placute. In cladirea unui fost spital, camere pentru doua sau trei persoane, de dimensiunea unei sufragerii din vechile blocuri comuniste din Romania. Toaleta pe hol, dusuri cu podea imbracata in linoleum si o bucutarie comuna departe de cele din caminele renovate din Cluj. Am fost 4 ani cazata in caminele din Romania, dar, in ciuda acestui fapt, Coreea m-a pus la grea incercare din acest punct de vedere.

Campusul universitar
Foto: Arhiva personala
Campusul era situat in varful unei coline, in centrul Seoulului. Scoala cu traditie budista, dominata de cei 3 elefanti din piatra asezati in curtea mare. Un lucru inedit erau cafenelele amplasate pe acoperisurile fiecarei cladiri, locuri deseori preferate pentru studiu. Cantinele din campus ofereau in principal mancare specifica, dar si spaghete, pizza sau sandwich-uri cu o tenta europeana. De asemenea, campusul era impanzit cu balansoare, automate de unde puteai servi sucuri, cafele sau dulciuri si xeroxuri sau imprimante pe care le puteai folosi cu un card cumparat in prealabil.

Absolut toate cartile puteau fi cumparate din campus sau imprumutate in cadrul bibliotecii. Erau puse la dispozitia studentilor si niste camere pentru studiu 24 de ore pe zi si care functionau pe baza de rezervare (personal nu le-am folosit niciodata, dar aveau mare cautare in randul coreenilor). Campusul trecea printr-o perioada de modernizare in care a fost construita o parcare subterana, au aparut sali speciale pentru cei care doreau sa utilizeze laptopul la biblioteca, iar unele cladiri au fost marite pentru a acomoda un numar mai mare de studenti. Intr-adevar, campusul Dongguk a insemnat o noutate pentru mine, prin insasi ideea de campus, iar nu cladiri rasfirate prin intregul oras (i.e, Babes-Bolyai).

Un alt lucru pe care as dori sa il mentionez si sa il accentuez pentru cei cu putere de decizie este multitudinea de posibilitati de a studia in afara puse la dispozitia studentilor. Universitatea Dongguk are parteneriate in toate colturile lumii, iar toate informatiile sunt centralizate si usor accesibile fiecarui student. Dupa un an petrecut intr-o tara straina am realizat cat de mult conteaza o asemenea experienta si cat de mult ti se schimba perspectiva asupra lucrurilor. O viziune proaspata pe care o aduci acasa si poate reusesti sa o aplici intr-o maniera pozitiva.

Daca m-ar intreba cineva cum as defini Coreea intr-un singur cuvant, nu as pregeta sa spun ambitie. In termeni coreeni, ambitia defineste fiecare individ ancorat in cotidian - munca pana la epuizare pentru a atinge un obiectiv oarecare, fie el marunt sau maret. Insa pentru mine a insemnat curaj de a privi mai sus si de a-mi forta limitele.

Irina Iles
Foto: Arhiva personala
In Coreea am gasit oamenii pregatiti si potriviti pentru a ma (re)ghida spre un vis mai vechi - acela de a studia in Statele Unite. Am aplicat pentru un program de doctorat si am fost admisa. In August pasii ma vor purta spre tinutul vesel al Universitatii Maryland, College Park unde imi voi continua si aprofunda pasiunea pentru comunicare in sanatate timp de 4 ani. Si cu siguranta voi reveni in Coreea, in acele locuri care mi-au conturat viata atat de frumos. Unde am invatat sa mananc picant si cu bete, sa fiu discreta, sa ma cunosc mai bine si sa inteleg ca nu exista culturi gresite, ci doar ignoranta noastra care ne indeamna sa judecam si ne impiedica sa empatizam.

Am 23 de ani si vin din minunatul Brasov".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cursurile care le-ar fi putut salva viata celor 4 eroi SMURD. Autoritatile nu s-au gandit insa ca si ei trebuie antrenati

Cursurile dureaza trei zile si se pot face in doua centre din Constanta. Insa autoritatile nu au luat in calcul faptul ca si salvatorii trebuie antrenati.








20682 vizualizari
  • -6 (24 voturi)    
    scoala = fabrica de prosti (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:59)

    sorinn [anonim]

    Sistemele de invatamant actuale sunt gandite pentru a crea prosti. Sau mai corect spus angajati de multinationale.
    Oameni care sa stie sa execute un ordin fara sa gandeasca si fara sa comenteze.

    Gandirea e descurajata inca din scoala generala. Trebuie sa repeti mecanic ce au gandit altii. Daca ai alta parere, pici examenul.
    • -4 (18 voturi)    
      de acord... (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:11)

      me [anonim] i-a raspuns lui sorinn

      este acelasi sclavagism de acu sute de ani dar intr-o alta forma...
      • +3 (9 voturi)    
        invatamantul romanesc (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:42)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui me

        Ca fost elev premiant, olimpic si intrat primul la facultate, pot spune ca invatamantul romanesc este pierdere de timp. Se pune accentul pe memorare/redare, inveti o gramada de notiuni teoretice pe care nu le vei folosi niciodata, iar putinul pe care il vei folosi abia daca te ajuta sa iti gasesti un job, unde in primul an oricum inveti mai multe decat ai invatat in toata facultatea. Ca sa nu mai spun ca scoala nu te pregateste deloc pentru viata, cunostintele practice cu care ramai sunt zero. Cele mai importante/utile lucruri pe care le-am invatat, le-am invatat singur din alta parte. Cei 10 ani petrecuti in liceu si facultate ii consider niste ani pierduti. In era Internetului, elevii ar trebui sa fie invatati cum sa invete si sa se documenteze singuri, cum sa proceseze cantitatea imensa de informatii la care au acum acces.
        • +2 (6 voturi)    
          F bine punctat (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:03)

          moucha [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Si eu la scoala le spun studentilor ca ceea ce studiaza la "retele" in toata facultatea nu este nici macar pielita de pe mar. De abia daca apuca sa auda numele tehnologiilor si la ce folosesc ele, nicidecum nu este vorba despre un studiu de detaliu.

          De invatat, scoala nu te ajuta sa inveti. Inveti singur. Scoala cel mult iti poate spune unde sa cauti - si asta daca profesorii isi fac bine treaba - si sa iti explice "de ce a fost nevoie de asta".
          • +1 (1 vot)    
            ... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 10:40)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui moucha

            Ai facut degeaba scoala. Daca vrei sa te faci administrator de retea faci un curs profesional, nu facultate. Daca vrei sa proiectezi un nou protocol de retea, sau o noua arhitectura atunci iti trebuie facultate. Asta e rolul ei, sa formeze gandirea, sa ofere o baza teoretica (bineinteles pentru cei capabili) si nu sa te invete sa faci munca de rutina.
            Matematica e veche de 2000 de ani, asta nu inseamna ca nu strebuie studiata. In consecinta, nu are importanta ca ce ai invatat e vechi de 20 de ani, importante sunt principiile care stau la baza acestor "tehnologii" cum le numesti tu (si pe care se vede treaba ca nu le-ai prins).
            Lucrurile practice sau actuale le poti invata in scoli profesionale sau la locul de munca. Dar teoria, daca n-ai invatat-o in facultate, n-o mai inveti niciodata. Rolul unui inginer e creatia si rutina. Iar un inginer care stie ce e ala WIFI dar nu stie sa rezolve o ecuatie nu e inginer.
            • 0 (0 voturi)    
              Inginer vs. Phd. (Vineri, 13 ianuarie 2012, 15:08)

              moucha [anonim] i-a raspuns lui anonim

              Rolul unui inginer este sa plice stiinta, nu sa creeze o noua stiinta. Rolul unui cercetator este sa creeze lucruri noi, adica rolul unui doctor. Inginerul de retea este cel care atunci cand oscileaza semnalul pe o linie si nici unul dintre tehnicieni nu stie de unde, sa se scarpine in cap, sa deschida o carte si sa zica "cred ca e asta". Iar asta se obtine numai dupa multa practica, dupa mult laborator si dupa multa intelegere.

              Degeaba stie inginerul sa faca calcul diferentia si integral, daca nu e in stare sa lege doua fire si mai mult sa inteleaga de ce ii palpaie becul.

              Principiile crudeale celor mai multe tehnologii sunt, intr-un singur cuvant, matematice. Dati un exemplu si va spun fundamentul matematic. Va dau eu: criptare - polinoame, entropie, numere prime. Routing - grafuri, flux. Transmisiuni radio - legile lui Maxwell.

              Ia sa va intreb: ce e Internetul - da, asta pe care il folositi acum. Din ce e compus? Cum arata aceste echipamente? Ce procesoare au? De cata memorie au nevoie? Ce e DWDM? Chiar credeti ca un simplu tehnician la o scoala de meserii le stie?

              Degeaba un inginer stie bazele protocoalelor de comunicatie, daca infige o mufa ISDN in placa de retea doar pentru ca au aelasi conector (RJ45)!!!
              • 0 (0 voturi)    
                ... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 16:25)

                anonim [anonim] i-a raspuns lui moucha

                Cercetarea e cercetare, proiectarea e proiectare. In proiectare nu lucreaza ingineri?
                Daca inginerul ala care proiecteaza nu stie cum arata o mufa, nu-i bai, se uita in standard si o gaseste. S-ar putea sa nici nu-l intereseze daca nu e treaba lui. Dar daca nu stie sa calculeze suprafata necesara pentru racirea unui procesor atunci e mai rau.
                Routing-ul, configurarea securitatii unei retele si asa mai departe tin de proiectare, deci se fac de catre un inginer. Cablarea, testarea, sau alte configurari de rutina, se fac de catre tehnicieni.
            • 0 (0 voturi)    
              Administrator de retea (Vineri, 13 ianuarie 2012, 15:09)

              moucha [anonim] i-a raspuns lui anonim

              Eu studiez retele de vreo 12 ani si inca nu am terminat! Ce curs profesional dureaza atat?
              • 0 (0 voturi)    
                ... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 16:27)

                anonim [anonim] i-a raspuns lui moucha

                CCNA, CCNP, CC...? Nu-ti ajunge o viata sa le termini pe toate. Aici inveti de toate, dar n-o sa intelegi nimic daca habar n-ai ce-i ala graf, algoritm de rutare, samd. Lucruri pe care le inveti in facultate.
            • 0 (0 voturi)    
              Scoala degeaba (Vineri, 13 ianuarie 2012, 15:25)

              moucha [anonim] i-a raspuns lui anonim

              Vreau sa va intreb: aveti vreun patent tehnologic? Ati inventat ceva nou? Ati demonstrat teoretic faptul ca ceea ce ati inventat e mai bun decat ceea ce exista deja, cu cat de putin? Dati-mi o referinta, un articol scris de Dvs la o conferinta stiintifica. Un paper intr-un jurnal...
        • +3 (9 voturi)    
          esti in eroare (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:26)

          marius [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Ai fost premiant in acest sistem, pe ale carui cunostinte te-ai bazat pentru a castiga acele premii. Si acum il renegi ? Acest sistem te-a invatat sa gandesti. Si acest sistem te-a stimulat sa inveti acasa peste ce inveti la scoala. Daca erai pe maidan in jungla si nu in aceasta scoala romaneasca nu aveai sansa sa deschizi macar o carte.

          Cei care trec direct la calculator fara aceasta scoala pe care tu o blamezi, vor fi niste maimute sociopate, care oricum nu vor putea procesa cantaitatea imensa de informatie existenta acum, nici in 100 de vieti.
          Ne-am invatat sa consideram ca tot ce vine de afara e bun si tot ce avem noi e prost, ceea ce nu e adevarat.
          • +1 (7 voturi)    
            A fi olimpic (Joi, 12 ianuarie 2012, 16:40)

            moucha [anonim] i-a raspuns lui marius

            Inseamna a fi destept. Dar nu inseamna ca esti pregatit pentru un job, adica pentru a-ti castiga painea. Sa va dau un exemplu: Andrei putea fi olimpic la nationala de matematica (sau chiar international). Daca insa a aflat ca din matematica se moare de foame ca cercetator, poate ca a ales sa studieze calculatoare, sa zicem software. A intrat primul la facultate pentru ca acolo se cer matematica si fizica (la care era foarte bun).

            Odata iesit din facultate, s-a angajat la o companie de telefonie si dezvolta software pentru PBX-uri (centrale telefonice). Acolo aude pentru prima data termeni ca "direct inward dial", "dial peer", "SS7 signalling", "FXS/FXO". Toate acestea nu se studiaza la nici o materie de la Calculatoare (eu insumi am studiat calculatoare). Si astfel isi da seama ca desi stie soft, nu il poate aplica intrucat nu stie bazele telecomunicatiilor. Si o ia de la capat cu studiul si, pentru ca e destept, intelege ca telefonia si calculatoarele sunt guvernate cam de aceleasi reguli, dar pacat ca nu ti se spune asta la scoala, macar cat de putin. Sau unde sa mergi sa cauti cand esti pus in fata unei interfete PBX.

            Evident, scenariul este fictiv, insa a fi olimpic - dupa cum am zis - nu te ajuta decat daca vreii sa fii cercetator. Iar asta de obicei nu te ajuta sa iti procuri si mancarea zilnica.
            • +4 (8 voturi)    
              auzi (Joi, 12 ianuarie 2012, 17:14)

              gigi [anonim] i-a raspuns lui moucha

              bine ma baiatule, vad ca te-ai descurcat. Deci n-a fost chiar asa prost sistemul daca ai reusit sa te descurci si sa intelegi rapid toti termenii aia.

              Sa-ti spun ceva: eu am facut Calculatoare si am injurat toata facultatea unele cursuri. Dar nu stiu cum se face ca sunt de 10 ori mai bun la orice am de munca la serviciu decat altii care au invatat programare singuri acasa sau pe la alte facultati mult mai orientate pe ce cere piata, arzand etape.

              Pentru ca, sa-ti explic eu de ce, si asta am inteles mai tarziu: facultatea aia inutila m-a invatat ceva: sa gandesc. Mi-a format creierul sa gandeasca, l-a facut sa infereze mult mai rapid si mai bine.

              Creierul e ca muschiul, daca nu-l antrenezi se atrofiaza. Asta faci la scoala, il antrenezi.

              Scoala nu poate fi adaptata de la an la an cu ce mai apare nou pe piata, pentru ca ce apare azi dispare maine. Tu trebuie sa ai o baza care sa-ti permita sa inveti orice cu usurinta. Asa ca nu mai injurati scoala atata, ca e foarte buna.
              • +1 (3 voturi)    
                Oho (Joi, 12 ianuarie 2012, 20:54)

                muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui gigi

                Cei mai multi oameni incep sa gandeasca mai devreme (unii niciodata), dar tot e bine ca ai inceput la un moment dat (sau ca cel putin asa crezi)...
                Ceva e deranjant la modul in care vezi lucrurile, sa crezi ca te invata cineva cum sa gandesti denota o simplitate dezarmanta. Factorii care influenteaza modul in care cineva gandeste sunt multipli: educatie, lectura, experiente, inteligenta nativa si au prea putin de-aface cu facultatea de calculatoare.

                In fine, sa speram ca macar ceva Java misti, imi imaginez ca asta butonezi.
                • 0 (2 voturi)    
                  ba sa stii (Joi, 12 ianuarie 2012, 21:41)

                  revelare [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

                  ca e bine sa fii invatat sa gandesti.
                  Singur ajungi prea tarziu sau niciodarta. Vorbim de medie...
                  • +1 (3 voturi)    
                    Eh (Joi, 12 ianuarie 2012, 23:07)

                    muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui revelare

                    Si chiar crezi ca se intampla la 'facultatea de calculatoare'? :P
                    Am trecut si eu pe acolo, nu-s chiar in necunostinta de cauza.
                    Ma gandesc ca amicul nostru o fi dat peste o studenta de la litere, cu vreo 5 ani mai in varsta, si a crezut ca iluminarea ii se trage de la algoritmi.
                • +2 (2 voturi)    
                  sigur (Joi, 12 ianuarie 2012, 22:57)

                  gigi [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

                  pana la urma important pentru mine e ce cred eu, nu ce crezi tu. Totusi, pari un pic frustrat ca desi crezi ca esti foarte bun, ai un salariu mediocru intr-o multinationala, asa e ?
                  • 0 (0 voturi)    
                    Yawn (Sâmbătă, 14 ianuarie 2012, 15:06)

                    muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui gigi

                    Imi pare rau, trebuie sa te dezamagesc. Am parasit multinationalele acum mai multi ani si nu aveam frustrari legate de salariu ci doar de faptul ca trebuia sa muncesc 8 ore zilnic, pentru altii.
            • -1 (1 vot)    
              Andrei.... (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:16)

              Vasile [anonim] i-a raspuns lui moucha

              daca voia sa invete si despre "direct inward dial", "dial peer", "SS7 signalling", "FXS/FXO" putea alege sa faca facultatea de electronica si telecomunicatii :)
              • +1 (1 vot)    
                Sigur (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:36)

                Moucha [anonim] i-a raspuns lui Vasile

                Si demonstra formal corectitudinea unui protocol de comunicatie... exact ca la telecomunicatii. Telecomunicatiile si retelele de date azi sunt integrate. Daca vrei sa faci performanta, trebuie sa le stii pe amandoua. Altfel, ramai pe router si chemi omul care stie mai departe T1 sau ISDN. Sau daca ti se cere ca pe o linie E1 sa o divizezi in fluxuri de voce, zici ca nu se poate. Ca deh, E1 e de date, nu stii ca ea se poate divide total in 32 de canale de voce cu codare g711 sau fractionat in date si voce. Asta nu se face la scoala.
                • -1 (1 vot)    
                  So daca noi am invata asta (Joi, 12 ianuarie 2012, 21:43)

                  revelare [anonim] i-a raspuns lui Moucha

                  de ce sa nu facem parada... ca desi am facut calculatoare, stim si telecomunicatii...
                  dar stim si avioane...
                  • +2 (2 voturi)    
                    Cantitativ (Joi, 12 ianuarie 2012, 23:14)

                    moucha [anonim] i-a raspuns lui revelare

                    Un raspuns obiectiv este ca stiu din retele si telecomunicatii cam 5% din ceea ce exista. Considerati asta ca parada? Daca imi dati 2 minute va pot numi 10 oameni care stiu de 10 ori mai mult ca mine. Sunt intr-adevar foarte mandru: de faptul ca am de la cine invata.

                    La capitolul avioane am cam 200 de ore de zbor. Instructorul meu are cam 13000, adica mai mult de un an. De asemenea sunt foarte mandru ca am putut invata de la cineva ca el.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 10:50)

              anonim [anonim] i-a raspuns lui moucha

              SS7, PBX, DID, si multe altele, se invata la facultatea de telecomunicatii. Si stii care e culmea? Studentii de acolo se intreaba de ce trebuie sa studieze "prostiile" astea in loc de WIFI sau mai stiu eu ce alta "tehnologie" de ultima ora. Majoritatea studentilor nu inteleg ca rolul facultatii nu e de a-i informa asupra ultei tehnologii disponibile, ci asupra bazei teoretice care a permis ajungerea la acestea. Pentru restul exista cursuri profesionale.
              • 0 (0 voturi)    
                Rolul unei facultati (Vineri, 13 ianuarie 2012, 14:55)

                moucha [anonim] i-a raspuns lui anonim

                In viziunea mea este de a-i pregati pe studenti pentru viata, adica pentru a-si castiga painea. Adica de a le arata ce anume exista si la ce se foloseste si mai ales de ce e in aceasta forma si nu alta. Adica de a le arata incremental cum s-a ajuns la aceste tehnologii.

                Din contra, cred ca facultatea trebuie sa le arate exact tehnologiile de ultima ora si cum s-a ajuns la ele (dar repede). In plus, facultatea trebuie sa le prezinte studentilor nu "ultima ora in tehnologie" ci "ultima secunda", adica varful de lance al avansului tehnologic. Degeaba le aratam studentilor statia lui Marconi si primul televizor. Nu vor ajunge niciodata sa lucreze cu ele. Lor trebuie sa le aratam calcul paralel, multicore, multithreading sa le spunem de ce au aparut si cum sa programeze ca sa le si foloseasca - caci degaba vor incerca in asamblare sa scrie cod pentru multiple core sau multiple thread.

                Pentru fundamentele teoretice, de gen efectul de camp in tranzistor, exista bibliografii - tone si tone de carti iar indrumatorul trebuie sa stie unde sa il indrume pe student sa caute si mai ales sa stie sa-i raspunda la intrebari. Daca nici profesorul nu stie, si el are la randul lui unde sa intrebe.

                Fundamentele teoretice trebuie sa ocupe - cel putin la retele - primele cateva cursuri. Nu e nevoie sa ii explici studentului exact cum functioneaza criptarea WEP, ci doar sa inteleaga ce e cu vectorii de initializare, ce e cu rotatia cheilor. Nu e nevoie sa priceapa entropia criptarii. Dar e nevoie sa priceapa sa nu o foloseasca pentru ca e slaba si sa inteleaga din ce cauze e slaba - iar pentru asta nu trebuie sa ii arati cu ecuatii. Daca va vrea ecuatii, se apuca de PhD.
                • 0 (0 voturi)    
                  ... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 16:44)

                  anonim [anonim] i-a raspuns lui moucha

                  Degeaba ai bibliografii si alte materiale. Daca in facultate nu ti-ai format o baza teoretica solida, care sa-ti permita sa intelegi si sa asimilezi cunostintele, poti sa te uiti mult si bine pe ele.
                  Daca ar fi asa simplu, cand ne-ar durea capul, am lua o carte de medicina si am afla ce tratament trebuie sa luam. N-am mai avea nevoie de medici pentru ca am facut cu totii curs de anatomie in scoala, iar restul gasim in carte.
                  Poate ca bazele sunt suficiente pentru ca un inginer lucreza in productie, dar in niciun caz nu pentru cei care lucreaza in cercetare si proiectare.
                  In alte parti sistemul de invatamant e mai flexibil, studii superioare de scurta durata, mai superficiale, pentru cei care vor sa mearga in productie, studii superioare de lunga durata pentu cei care vor sa faca proiectare, si studii aprofundate pentru cei care vor cercetare.
        • +2 (2 voturi)    
          cata dreptate ai (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:59)

          Ttus [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          nu inteleg de ce in loc sa se certe intre ei nu fac un sistem mai simplu si practic de invatamand in preuniversitar.
          nu imi aduc absolut nimic aminte de integrale pentru ca nu am facut nici inginerie nici economie. .. plus de multe alte lucruri inutile memorate in scoala si am fost un elev bun

          ca dovada ca premiantii din romania nu ocupa functii de raspundere prea multe - ele sunt ocupate de cei cu alte abilitati - networking, comunicare interumana, tupeu, samd
          • 0 (0 voturi)    
            cata dreptate ai ? (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:07)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui Ttus

            Networkingul, comunicarea, nu se invata ? Pt ce exista MBA-uri nu pt networking ? sau facultati de comunicare? Crezi ca poti sa cresti la tara cu gastele si sa fii expert in comunicare?
            Frustrarea ta vine din faptul ca nu ai fi vrut sa ai o functie de raspundere si nu ai facut un MBA ?
          • +3 (3 voturi)    
            Te invat eu integrale Riemann (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:39)

            Moucha [anonim] i-a raspuns lui Ttus

            La magazinul de mezeluri. Asa m-a invatat si pe mine cineva. Si vei vedea ca de fapt profii de mate nu sunt in stare sa explice. Iar dupa ce ti le explic iti cer sa imi explici integrale duble, de suprafata. Si vei ramane surprins ca le vei putea deduce ... singur. Integralele astea nu au venit pe lume ca asa se distreaza matematicienii. Au venit dintr-o nevoie practica in fizica. Eu le explic integrale studentilor cu mere si sfoara si se mira cum de nu le intelesesera pana atunci.
            • +1 (1 vot)    
              Da, confirm ideea (Joi, 12 ianuarie 2012, 19:47)

              V.R. [utilizator] i-a raspuns lui Moucha

              Eu am inteles concepte din astea uitandu-ma la cursuri video de la MIT. Surpriza! Am inteles de la profesori de renume mondial ceea ce n-am reusit de la niste neica-nimeni care predau la facultatile din Romania.

              Asa se vede capacitatea de profesor. Un profesor este cu atat mai bun cu cat poate explica concepte abstracte pana si pe intelesul prostilor.
        • 0 (0 voturi)    
          aiurea. (Vineri, 13 ianuarie 2012, 7:26)

          un mic [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          E curios ce perceptie aveti despre invatamant. In Statele Unite profesori au ajuns disperati de superficialitate totala a studentilor, de lenea lor, de plagiatele de pe internet, pe scurt de zombificarea poulatiei de studentii care se intereseaza doar de "lucrurile de actualitate" ce le copiaza de pe internet, wikipedia etc. O lume de lenesi care alearga dupa ce e "cool" si de actualitate si nu intelege actualitatea tocmai din lipsa unei perspective riguroase.
          Pe de alta nu stiu in ce masura profesorii din Coreea sunt influentati de profesori americani care sunt extrem de dinamici, seminarii foarte multe interactive etc. Am impresia ca nu faceti nici macar diferenta intre cursuri magistrale si seminarii atat de utile pentru procesare informatiei, cu atat mai putin intre invatamant de cercetare si invatamantul "util" de tip profesional..
        • 0 (0 voturi)    
          Urat spus (Vineri, 22 iunie 2012, 18:29)

          Alina Pascu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

          Esti un om fara caracter. Invatamantul românesc are valori incomparabile, insa a fost invadat de spaga si coruptie. Imi pare rau, dar trebuie sa fii un pic sarit de pe ax sa zici ca este o pierdere de timp sa studiezi in Romania. Ori esti maghiar?
    • +7 (7 voturi)    
      Da si nu (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:36)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui sorinn

      Cunostintele sunt ca un zid din caramizi. Ai vrea sa le pui pe ultimele de sus, dar nu se poate fara sa le ai asezate pe cele de jos. De exemplu, cu totii repetam ca prostii literele alfabetului. Fireste, ati putea sa inventati o limba proprie, cu gramatica proprie si alfabet proriu. Nimeni nu va opreste si ar putea fi chiar mai usoara decat toate limbile pamantului. In plus, in asemanarea cu zidul, cu cat are mai multe gauri, cu atat e mai putin rezistent. Mai mult, cand zidul e prea inalt, ajungi sa nu mai vezi lumea reala din jurul lui.

      Un alt exemplu: nimeni nu va obliga sa stiti aritmetica. Puteti crea una noua, cu un set coerent de axiome si teoreme, perfect functionala. Iar dupa ce va mandriti cu ea, constatati ca cineva va demonstreaza ca este echivalenta cu cea invatata la scoala. Faptul ca ati avut impresia ca ati creat ceva nou e doar o iluzie, de fapt ati reinventat echivalentul apei calde: apa fiarta racita.

      Tocmai pentru ca sa nu ai iluzia unei noi creatii e nevoie sa stii ce anume au creat altii, iar dupa ce stii, mai e nevoie sa si intelegi. Lucrurile usoare au fost inventate deja, inca de acum vreo 100-200 de ani. Ceea ce este nou devine din ce in ce mai greu de creat, mai complex si din ce in ce mai putini stiu sau inteleg in ce consta. Multi conduc o masina fara sa aiba habar ce anume e cifra octanica (definitia) sau randamentul.

      Societatea e o constructie piramidala: multi fac lucruri simple, putini complicate. Orice schimbare a ei ar duce dupa sine la intoarcerea in epoca de piatra (pentru ca am muri de foame daca toti ar fi filosofi). Ideea e sa stii unde vrei si unde poti sa ajungi in aceasta piramida. Acum insa, spre deosebire de acum cateva sute de ani, mobilitatea este mai mare in interiorul ei. In plus, peste un nivel mediu-coborat (liceu) nu esti absolut deloc obligat sa mai mergi la scoala. Poti studia si acasa iar internetul este mult mai cuprinzator decat cea mai mare biblioteca.
    • 0 (4 voturi)    
      subersiv! (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:37)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui sorinn

      Gandirea e subversiva si nimeni nu are nevoie de oameni care sa gandeasca, ci de oameni care executa! Cum gandesti un pic, cum ai iesit din statistici si asta nu e bine pentru societate, guvern, multinationale, etc
      • +2 (2 voturi)    
        Si cum gandesti fara educatie ! (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:34)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui airamerica

        Ca un caine sau ca un papagal ? Gandirea nu este inscrisa in ADN se educa si se invata.
        Toate loazele (unii se dau si olimpici !) sunt revoltate ca trebuie sa invete. Societatea noua va impune invatarea pe tot parcursul vietii pentru a fi luat in considerare - si evident a fi platit pentru ceva.
    • -4 (4 voturi)    
      Coreeni (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:14)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui sorinn

      Asiaticii nu sunt ca noi dpdv intelectual. Ei stiu mai mult sa copieze, eventual sa imbunatateasca designurile altora. La noi memorarea de informatii inutile, mostenita din vremea lui Ceausescu, s-a preluat probabil de la Coreea de Nord si alte state comuniste, scopul fiind de a crea "omul nou", obedient si docil - nu intreprinzator si creativ.

      Este o greseala pentru o romanca poate inteligenta sa frecventeze un sistem educational conceput de si pentru o cu totul alta rasa/cultura.

      Nu trebuie sa ne uitam decat la istorie pentru a vedea cine sunt cu adevarat cei care avanseaza stiinta (indiciu: nu au ochi oblici)
      • +3 (3 voturi)    
        serios? (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:22)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        d-aia sunt masinile japoneze si coreene atat de cautate, d-aia e samsung in top la electronice.
        D-aia universitatile americane sunt pline de asiatici si indieni, si marile corporatii in care se face cercetare. Si d-aia nu prea sunt romani, pentru ca suntem over-qualified :)
        • -3 (3 voturi)    
          Ideea mea era alta (Joi, 12 ianuarie 2012, 19:38)

          V.R. [utilizator] i-a raspuns lui gabi

          Ca ceea ce functioneaza pentru o cultura, o civilizatie (memorarea pe de rost, munca robotica si repetitiva) nu functioneaza pentru altele.

          Multi chinezi si alti asiatici aleg de bunavoie munci repetitive, 16h/zi 7 zile/saptamana 365 zile/ani, PENTRU CA POT. Un european tipic mai intai s-ar plictisi sa faca acelasi lucru tot timpul, apoi s-ar enerva la culme si s-ar revolta. Din punctul nostru de vedere, conteaza calitatea si eficienta, nu cantitatea.

          Un Einstein care pierde vremea ca functionar de patente, gandind teorii peste puterea de intelegere a oricarui muritor de rand, este mai valoros decat un miliard de chinezi care muncesc ca furnicile, fara sa gandeasca.

          A nu se intelege ca sustin pierderea de vreme pentru cei cu un intelect sub celui al lui Einstein.

          Istoria da dreptate modului de gandire european. Nu chinezii au formalizat si dedus geometria pornind de la 5 axiome, ci Euclid. Nu Coreenii au descoperit fizica newtoniana. Nu japonezii au descoperit selectia naturala, ci doi englezi in mod independent unul de altul, Darwin si Wallace.

          Noi romanii am avut un laureat Nobel, George Emil Palade si un mare inventator de talie mondiala, Henri Coanda. Cati de talia lor au avut coreenii?
          • +2 (2 voturi)    
            clar (Joi, 12 ianuarie 2012, 23:03)

            gabi [anonim] i-a raspuns lui V.R.

            Probabil chinezii nici n-au auzit de palade sau coanda, dar pentru tine sunt cei mai tari pentru ca tu ai auzit de ei. Ai fi surprins sa afli ca leaganul civilizatiei nu a fost europa, si ar fi bine pt tine sa constinentizezi ca nu esti in centrul lumii, pana nu e prea tarziu
  • +6 (6 voturi)    
    Frumos (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:41)

    Adriana [anonim]

    23 de ani, ambitie si mari posibilitati...Felicitari!
    Sper sa te intorci in Romania si sa incerci sa schimbi/ cladesti ceva aici. Eu sunt putin mai mare, dar dupa ce m-am plimbat si eu putin prin lume am decis sa ma intorc in Romania si sa ajut la schimbarea ei folosindu-ma de experienta dobandita pana acum. Recomand, la fel ca si tine, oricui are posibilitatea sa plece din tara cu bursa sau cu serviciul pentru o perioada de cel putin un an pentru ca iti schimba viziunea si capacitatea de a comunica. Bafta in viitor!
  • +5 (5 voturi)    
    concluzie (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:23)

    zzzz [anonim]

    Deci citind acest articol mi-am dat seama ca e mai buna si mai puternica scola in Romania, daca aceasta fata le preda coreenilor limba engleza. Da desigur mai avem de luat multe de la tarile precum Germania, Danemarca etc in ceea ce priveste partea practica si predare oarecum, dar din cate vad sistemul din Coreea de Sud imi aminteste un pic de sistemul american mai ales in ceea ce priveste banii. Si fraze de genu "folosesc memorarea in loc de gandirea logica si creativitate" seamana cu anumita gandire comunista a unor profesori romani a carui mod de predare nu face roade, creaza doar mita si studenti care copie....
  • +8 (8 voturi)    
    Felicitari Irina, mult succes in continuare ! (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:23)

    Observatii pertinente si pline de pragmatism [anonim]

    E corecta remarca, sistemul coreean (in general cel asiatic) pune mare accent pe memorare (sistem care acum e puternic criticat in Romania, el a fost utilizat in trecut) si foarte putin pe gandirea proprie a studentului.

    De aceea veti vedea la asiatici o anume rigiditate in abordarea problemelor de rezolvat sau a negocierilor, sunt tipicari si disciplina lor aparenta izvoraste si din teama de a nu iesi dintr-o scema comportamentala care i-ar obliga sa ia ei singuri decizii.

    Ati citit ce spune Irina despre felul in care ambaleaza coreenii plagiatul..

    China e o natiune moderna de 'copy-past' pentru ca nu are resursele umane antrenate sa fie creative si adaptabile, pur si simplu fura ideile altora, in speta europenii, rusii, americanii.
    Japonia a reusit copiind maximum de la americani, la fel Coreea sau Taiwan.

    De la coreeni (ca si de la japonezi) noi romanii putem invata sa fim mai disciplinati la munca si in societate, sa nu ne batem joc de rigurozitate si de verificarea a ceea ce facem, sa fim ceva mai ambitiosi pentru reusita personala si pentru tara noastra. Orice succes romanesc se rasfrange si asupra imaginii Romaniei, iar o Romanie puternica da un avantaj de imagine fiecarui roman.

    Irina, succes pe mai departe in USA, iti doresc reusita deplina in planurile tale! La fel urez tuturor romanilor ce studiaza prin lumea larga, Romania ramane casa lor, singurul loc unde esti printre 'ai tai', acest sentiment il capeti abia dupa ce traiesti mult printre straini !
  • -4 (4 voturi)    
    Felicitari! (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:47)

    bedmadafaka [anonim]

    Si sa ai parte de o viata frumoasa!Binenteles daca nu faci greseala sa te intorci in Romania!
    • +2 (6 voturi)    
      de ce ? (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:19)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui bedmadafaka

      de ce sa nu se intoarca in romania ? Crezi ca in strainatate sunt cainii cu covrigi in coada ? Ce aici nu se poate trai ? Avem noi romanii darul asta de a ne considera prea prosti comparativ cu alte natii. Am umblat prin multe locuri si pot sa spun ca individual romanii sunt mult peste ei, diferenta este ca sistemul este mai bine organizat la ei, d-aia lucrurile se misca mai bine. Procesele sunt mult mai bine puse la punct. De ce sa nu se intoarca acasa si sa ajute la imbunatatirea acestui sistem folosind cunostintele dobandite afara ?
      90% din romanii plecati afara sunt nefericiti, iti spun din experienta si din interactiunea cu ei. Pentru ca afara esti un sclav tigan, asta esti, indiferent cat de destept ai fi. Social esti un ZERO, singurii tai prieteni sunt celelalte categorii de imigranti, adica ceilalti tigani ca tine.
      • -1 (3 voturi)    
        nu (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:23)

        nu [anonim] i-a raspuns lui gigi

        nu uita ca strainii aia, asa prosti cum sunt, au reusit, totusi, sa creeze sistemul respectiv. nu le-a picat din cer.

        si ca noi, romanii, asa destepti cum suntem, nu am fost ins tare sa cream alt sistem decat... "sistemul" (spaga, frauda, manele etc.)

        noi ne balacarim intre "of, viata mea" si "sa moara dusmanii mei", adica intre vaicareala si epatare.

        sunt coordonatele noastre nationale definitorii.

        de asta si au avut asa de mult succes in... muzica.
        • +2 (2 voturi)    
          hmm (Joi, 12 ianuarie 2012, 23:11)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui nu

          aia care sunt acum nu, probabil unii dintre inaintasii lor. Ei au creat un sistem, iar acum racoleaza inteligenta de peste tot din lume: china india etc pe care o integreaza in acest sistem.

          Si de-aia nu reusim sa ne ridicam noi, ca toti desteptii sunt impinsi catre ei si raman aici prostii.
  • 0 (0 voturi)    
    UMD College Park (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:47)

    fLoreign [utilizator]

    Aia e scoala buna, chiar daca nu stiu nimic despre specialitatea ta. Probabil vei reveni ca sa zici ca difera ca de la cer la pamant fata de ce ai vazut prin Romania ori Coreea.
    Universitatile coreene nu prea au renume bun intre potentialii profesori din SUA pentru ca obisnuiesc sa-si incalce obligatiile contractuale, si aici ma refer la salariu, titulatura postului si posibilitatea de titularizare (tenure), odata ce omul s-a dat jos de pe avion. Am auzit o explicatie conform careia in culturile asiatice contractul nu e ceva batut in cuie, care obliga partile contractante, ci doar un punct de pornire (dar de ce modificarile sunt strict unilaterale, din partea celui cu "painea si cutitul in mana" nu mi s-a explicat.) Ai avut experiente de acest gen?
  • -1 (3 voturi)    
    Am tot dat cu piatra (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:21)

    revelare [anonim]

    ca memorarea nu e buna..
    Ba e, ca altfel inventezi roata din nou..

    dara fata asta scrie asa:

    ..... cu studentii internationali, universitatea avand anual zeci de studenti din toate colturile lumii (SUA, Franta, Belgia, Cehia, Olanda, China, Japonia, Taiwan, Brazilia, Kazahstan, Vietnam, Botswana, chiar si Mongolia sau Brazilia)

    Daca ei si se pare Brazilia ca e o chestie exotica, dar Botswana, atunci ma intreb cu ce sta prost:memoraea sau logica?
    Cred ca sta cu amandoua...
    • -1 (1 vot)    
      Poate (Joi, 12 ianuarie 2012, 21:04)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      Poate or fi doua brazilii.Prima dupa Taiwan si a doua dupa Mongolia.
  • +1 (1 vot)    
    Seminaristii... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 0:27)

    AB [anonim]

    Cred si eu ca nu prea sunt "seminaristi" in Coreea: semnificatia originala a cuvantului ne trimite direct la teologie :)

    Banuiesc ca d-ra se refera la seminariile aferente cursurilor, numindu-i pe ceiu care le conduc (deseori asistenti) "seminaristi".

    Altfel in toate tarile in care am calatorit cu interes profesional cursurile sunt acompaniate de seminarii, exercitii sau laboratoare. Dar nu e important sub ce forma inveti, atata vreme cat doresti sa o faci si iti dai silinta.

    Oricum, mult succes pe unde vei ajunge!
  • -1 (1 vot)    
    minte multa nu se cere... (Vineri, 13 ianuarie 2012, 8:34)

    mihaela [anonim]

    "Modul lor de a invata este in mare masura bazat pe memorare si mai putin pe gandire logica sau creativitate"
    ....se pare ca ei acolo nu au calculatoare....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică