Doctorand roman la MIT: Care este elementul central al sistemului american de invatamant

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Luni, 12 decembrie 2011, 11:24 Actualitate | Studenti in strainatate

Andreea Bodnari
Foto: Arhiva personala
Andreea Bodnari este doctoranda la MIT si a absolvit cu Bachelors of Science de la Worcester Polytechnic Institute. In Romania, a absolvit liceul "Stefan cel Mare" din Suceava, profilul matematica-informatica, intensiv engleza. Elementul central al sistemului american de invatamant este "Onestitatea. In facultatea americana este de neconceput sa iti asumi munca altcuiva, sa copiezi o tema, sa cauti pe internet eseul de care ai nevoie", a povestit pentru HotNews.ro Andreea Bodnari, intr-o relatare despre conditiile de studiu din SUA.

Citeste scrisoarea integrala a Andreei Bodnari, doctoranda la MIT:

"De ce am plecat
M-am decis la sfarsitul clasei a XI-a ca ar fi bine sa imi dau examenele necesare admiterii la o facultate din USA (examenele acestea fiind SAT 1 si 2, si TOEFL). Nu eram inca 100% decisa ca vreau sa plec atat de departe de Romania, insa modul mizerabil in care s-a desfasurat BAC-ul a pus pecete decizie mele. Imi doream sa studiez intr-un sistem mai corect, in care nu contau banii din contul parintilor si in care aveam sansa de a imi face o cariera prin munca proprie.

Am absolvit liceul "Stefan cel Mare" din Suceava, profilul matematica-informatica, intensiv engleza. Aici, in SUA, am absolvit cu Bachelors of Science de la Worcester Polytechnic Institute. Sunt in prezent doctoranda la MIT (Massachusetts Institute of Technology).

In America sunt numeroase facultati de prestigiu, atat pe domeniu real, cat si pe domeniu uman. Este mult mai greu sa intri la o facultate de elita, insa daca obtii rezultate foarte bune in cercetare pe timpul facultatii, indiferent de facultatea la care mergi, ai sanse marite de a te transfera sau de a intra la un master sau doctorat la o scoala de elita. Am spus ca este mult mai greu sa ajungi la o facultate de elita din prima, insa nu este imposibil. Multi olimpici romani sunt aici in America la studii si au fost acceptati cu bursa la facultatile dorite de ei.

Taxele de scolarizare difera in functie de facultate. Costurile de cazare difera in functie de locul unde este situata facultatea - este mult mai scump sa traiesti in Boston decat in alte zone ale Massachusetts-ului. Insa partea frumoasa este ca facultatile incearca sa te ajute sa iti permiti studiile. Sunt multe burse oferite de facultati sau de alte organizatii si multi dintre romanii care ajung in America au obtinut asemenea burse. Website-urile facultatilor prezinta informatii folositoare pentru cei care sunt interesati sa aplice.  

Despre cursuri si modalitati de predare
Cred ca intreg sistemul educational din America e diferit fata de cel romanesc. In primul rand se pune mare accent pe lucrurile practice, pe demonstratii. Profesorul incearca sa isi convinga studentii ca acele lucruri teoretice pe care le-a predat chiar sunt folositoare si in care domenii sunt folosite. Studentii din America nu primesc necesar o educatie mai profunda in timpul liceului, insa ei sunt mult mai civilizati, au mai bune abilitati de comunicare, stiu cum sa gandeasca o problema.

Legatura dintre profesor si studenti este destul de stransa; la sfarsitul fiecarui curs, profesorul le cere studentilor sa evalueze in mod anonim cursul respectiv. Feedback-ul dat de studenti este incorporat in design-ul cursului, pentru ca in anul viitor acel curs sa fie o experienta mai buna pentru studenti.

Tehnologia folosita in America este mult mai inaintata fata de cea folosita in Romania. In America, sistemul universitar primeste mult mai multa sustinere (financiara) de la guvern. Fiecare american se straduieste din rasputeri sa isi trimita copilul la o facultate buna, iar absolvirea de la facultate este o adevarata sarbatoare pentru intreaga familie. Sunt multe lucruri care difera intre cele doua sisteme universitare, poate chiar prea multe sa le putem discuta intr-un interviu.

In timpul facultatii, viata ta este scoala. Nu prea ai timp sa respiri, daca intr-adevar vrei sa ajungi departe si sa nu iti petreci toata viata ca student. La doctorat ai mai multa libertate in program, insa marea majoritate a timpului tau merge in cercetare.

Termenul de sesiune difera putin. La o facultate americana, profesorul decide cum vrea sa isi evalueze studentii si cat de des. Aici cursurile au teme cam in fiecare saptamana, iar numarul de examene variaza in functie de nivelul cursului (cursurile avansate au mai putine examene, dar teme mult mai aprofundate). Cam toate cursurile insa iti cer sa realizezi un proiect final, de obicei axat pe cercetare.

Colegii mei sunt din jurul globului. Tarile nord-europene sunt mai putin reprezentate, insa in rest cred ca am cate un coleg din fiecare tara de pe glob. Integrarea e normala, e chiar un proces dragut in care esti fascinat sa descoperi cultura fiecarei tari prin intermediul unui reprezentant.  

Odata ajuns in America vei primi o educatie buna oriunde ai fi. 

Am intalnit romani, desigur, chiar avem o asociatie de romani aici la MIT. Nu sunt eu in masura insa sa ma pronunt legat de nivelul lor de pregatire. E mult mai relevant sa ne uitam la rezultatele lor profesionale si academice - care sunt impresionante.

Elementul central al sistemului american de invatamant este Onestitatea. In facultatea americana este de neconceput sa iti asumi munca altcuiva, sa copiezi o tema, sa cauti pe internet eseul de care ai nevoie. Si cred ca mentalitatea aceasta este elementul esential in formarea unor caractere si a unor oameni foarte bine pregatiti profesional.

In prezent sunt doctoranda la MIT si nu mi-am facut prea multe planuri de viitor".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

14477 vizualizari

  • -8 (12 voturi)    
    entuziasm (Luni, 12 decembrie 2011, 12:15)

    GOGU [anonim]

    Mai copii, voi sunteti cruzi dar plini de speranta si entuziasm. Asta e bine, pentru ca va da aripi ca sa invatati, sa va perfectionati si sa publicati articole de valoare. Dar...o sa vina vremea cand o sa accedeti si voi mai sus, si o sa va bateti cu americanii pe aceleasi resurse si pozitii. Nu mai vorbesc daca veti dori sa ajungeti manageri. Sa va vad atunci cat de roza vi se va mai parea viata in SUA. Pana atunci succes! Si tineti cont ca in Romania sunt foarte multe oportunitati, sau daca nu sunt puteti sa le creati voi, cu creierasul vostru, asta bineinteles daca vreti sa-l puneti la treaba.
    • +5 (7 voturi)    
      oportunitati (Luni, 12 decembrie 2011, 12:42)

      Ovi [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      Cred ca SUA e destul de liberala si meritocrata in ce priveste originea nationala( daca obtii o viza)
      Oportunitatile in Romania sunt absolut enorme, daca esti baiat "destept", nu neaparat destept. Nu toata lumea vrea sa se lupte cu morile de vant.
      • -4 (6 voturi)    
        ce bine e la altii/ ce puturosi suntem noi (Luni, 12 decembrie 2011, 16:16)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui Ovi

        pai domnisoara in cauza este mai mult ca sigur sustinuta cu bani din Romania, pentru ca nu excelezeaza in nimic. Asa ca baza tot in Romania e. Este o oportunitate sa mergi acolo unde este ea, dar asta presupune sa dai 35 de mii de dolari pe an. Fa ori 4 sau 5 si vezi ce statut privilegiat are dsoara, chiar si pentru americanul de rand.
        • +3 (3 voturi)    
          Pt Gogu...Nope (Luni, 12 decembrie 2011, 17:12)

          Mircea [anonim] i-a raspuns lui Gogu

          Domnisoara in cauza poate avea scholarship sau macar tuition assistance si un job de research sau graduate assistant la universitate. Deci nu e neaparat sa platesti.

          si eu am facut un MBA in US cu costuri minime (adica 1000 de dolari avionul si 2000 de dolari banii de inceput). Apoi am stuidiat pe banii lor.
          • -3 (7 voturi)    
            blablabla-am descoperit america (Luni, 12 decembrie 2011, 20:51)

            GOGU [anonim] i-a raspuns lui Mircea

            serios? eu am facut un phd in sua. si stiu cum sta treaba foarte bine. Poate la doctorat o avea vreun assitanship ca preda ceva laboratoare dar la college sigur a avut in spate un sponsor, pentru ca asa cum spuneam, fatuca nu exceleaza in nimic. Dar isi da cu opinia siroaie. Pana atunci aflam ca elevii de liceu gandesc profund...:)))). E de-a dreptul infantil sa pui un copil sa vorbeasca despre treburi de oameni mari. Nimeni nu neaga ca sistemul universitar american e performant, dar in nici un caz, o pustoaica care de abia a facut ochi acolo nu-l va putea explica (vezi titlul pretentios) Auzi tot felul de ciutani cum filozific motiveaza de ce merg lucrurile acolo...si la noi nu. Cine are minte cu adevarat, se realizeaza in RO in final, in tara lui! Sa-i vad pe grozavii astia de tanci, ce vor fi ei in stare sa faca pentru RO in viitor. Ca la criticat nu-i intrece nimeni!
            • +4 (4 voturi)    
              Esti penibil Gogule (Marţi, 13 decembrie 2011, 3:52)

              Cineva [anonim] i-a raspuns lui GOGU

              Eu o cunosc pe Andreea si stiu bine ca n-a avut nici un sponsor in spate ca sa isi plateasca facultatea la WPI. A avut o bursa care i-a acoperit o parte din costuri dar a trebuit sa se angajeze sa se poata sustine.

              Sa zici ca "fatuca asta nu exceleaza cu nimic" e pur si simplu revoltator, avand in vedere ca a fost acceptata la phd la MIT. Tu sti de cata munca e nevoie sa ajungi la MIT? Tu unde ai facut phd in SUA gogule?

              Data viitoare cand zici ca altii critica, mai bine te-ai uita la tine.
            • +3 (3 voturi)    
              Mircea pt Gogu Pe bune? tu PhD?? (Marţi, 13 decembrie 2011, 9:28)

              Mircea [anonim] i-a raspuns lui GOGU

              Dupa comentariile tale de mai sus ma indoiesc ca ai facut un Ph.D in USA.; pari total rupt de realitatea invatamantului american...aaa scuze ma indoiesc ca ai facut vre-un Ph.D, (nu neaparat in America)

              Ai ramane surprins cati pusti din astia am vazut care "vorbeau despre treburi de oameni mari".

              si BTW se scrie "assistantship" nu "assitanship" cum ai scris tu mai sus...parca ai facut un Ph.D in US nu????
              • 0 (4 voturi)    
                ma faceti sa rad (Marţi, 13 decembrie 2011, 10:18)

                GOGU [anonim] i-a raspuns lui Mircea

                Mai baieti, nu va mai preocupati de mine, ca va garantez sunt mult mai sus decat va imaginati, si probabil mult peste voi, desi va este greu sa credeti. Si da, am phd din sua de acu 9 ani. Ideea e urmatoarea: ca parerile unei fatuci-copil despre un sistem de invatamant/cercetare sunt prea putin importante pentru imaginea generala a ceea ce se intampla la ei sau la noi. Sarcina ei este sa invete si sa publice ideile ei, asta daca o duce capul, si dupa multi ani in cercetarea americana ar putea sa ne vorbeasca de experienta ei. Ea acolo este un pufarin, un mic executant care pe deasupra e si putin platit (asta pentru ca e la foarte inceput de cariera, si in plus MIT plateste prost doctoranzii) Mai vedem daca o tin curelele in 4-5 ani de acum incolo :)
                • 0 (0 voturi)    
                  N-are rost sa te certi cu morile de vant (Marţi, 13 decembrie 2011, 20:23)

                  Paul [anonim] i-a raspuns lui GOGU

                  Gogule , lasa-i caci ei aspira catre visul american cel corect si perfect care bate la fund sistemul romanesc , bine ca suntem noi toti prosti si altii zboara in sua cu porumbelul sa faca mit-uri.
              • +1 (1 vot)    
                Stai linistit, ... (Marţi, 13 decembrie 2011, 12:53)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

                ... l-a facut prin corespondenta, pe internet. Si sigur a fost ieftin :-)
    • +4 (4 voturi)    
      Mda (Luni, 12 decembrie 2011, 12:59)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      Da, sunt foarte multe oportunitati dar problema Romaniei este populatia. Pana nu se rezolva problema asta...well, degeaba oportunitati.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu populatia o vad ca pe o unealta (Marţi, 13 decembrie 2011, 11:16)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui cristi

        pentru rezolvarea problemele Romaniei si nu ca o problema in sine. Este o foarte mare diferenta de potential intre dorintele romanilor si realitate, potential care poate fi folosit pentru o crestere economica de 10% pe an.
        • 0 (0 voturi)    
          Well (Miercuri, 14 decembrie 2011, 9:05)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          Pai da, dar singura problema este ca dorinta romanilor nu se bazeaza pe munca, inovatie etc. Se bazeaza pe principiul "sa ne dea altul", "sa vina altul sa faca", "sa moara capra vecinului" si "strainii sunt cei care nu ne lasa pe noi sa evoluam si sa fim destepti". Aici este problema. A majoritatii. Si altii profita de asta. Asa cum este si normal de altfel.
  • 0 (10 voturi)    
    interesant (Luni, 12 decembrie 2011, 12:19)

    vasi [anonim]

    Eu personal nu impartasesc in totalitate cele spuse de aceasta persoana,predau matematica la facultate in USA si de departe romanii sunt mult mai bine pregatiti,am studenti nativi din USA pe care daca ii intrebi despre o integrala sau o functie sau logaritm,iti raspund ca nu au auzit de aceste formatii de muzica.
    • +1 (1 vot)    
      interesant (Luni, 12 decembrie 2011, 13:25)

      yckx [anonim] i-a raspuns lui vasi

      daca predai mate in sua, la college, trebuie ca stii.

      invatamantul superior american este structurat pe module de doi ani.
      poti urma un community college de doi ani si obtii o diploma de associate of business administration, science, engeneering, etc..
      daca vrei, te opresti si'ti cauti de munca.
      daca nu, mergi mi departe, la un college de 4 ani si
      continui cu inca doi ani, obtinand bachelors degree, cum spune domnisora.
      ori, poti dela inceput, dupa liceu/high school, sa intri intr'un college de 4 ani, dar. nu mai ai obtiunea unui associate degree, deci nu te mai poti opri dupa doi ani, mergi direct pentru bachelors.
      urmeaza masteratul, pentru un masters degree, cu studii, in functie de specializre, dela un an la doi ani.
      deabia dupa master, poti merge la doctorat.
      scolile bune si foate bune, cum este mit, sunt foarte selective. au multe criterii, inclusiv lucrari, participari la cercetare, experienta.

      ce nu inteleg, este cum domnisoara, de la bachelors, a trecut direct la doctorat, la mit ?
      • +2 (2 voturi)    
        gresit (Luni, 12 decembrie 2011, 19:54)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui yckx

        Dupa BS te poti inscrie direct la un program de Phd, am o gramada de fosti colegi care au facut asta. Masterul nu e neaparat obligatoriu.
      • +1 (1 vot)    
        La MIT (Marţi, 13 decembrie 2011, 3:56)

        Joe [anonim] i-a raspuns lui yckx

        La MIT, te poti inscrie dupa facultate la ceea ce se cheama "Phd track" in care mai intai faci masterul si imediat dupa ce termini iti incepi doctoratul.
    • +1 (3 voturi)    
      Unde predai ? (Luni, 12 decembrie 2011, 20:01)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui vasi

      Daca predai la o scoala publica sau slab cotata e probabil sa fie asa cum spui (desi personal ma indoiesc ca tu chiar predai in state).

      Oricum sa stapanesti integrale sau logaritmi nu e cine stie ce. Nu asta inseamna sa stii matematica, asa ca nu vad ce rost are comentariul tau.

      Daca macar o singura data in viata vei avea ocazia sa face o plimbare printr-un campus Ivy League si sa stai de vorba cu oamenii stereotipurile de care te agati iti vor fi date peste cap usor.
      Elitele romanesti sunt mai bune decat media studentilor din US. Dar doar elitele.

      Studentul roman mediu este cat se poate de mediocru. Iar elitele din universitatile americane de top sunt si mult mai numeroase si, de multe ori, mai bine pregatite decat cele de la noi (dar asta din motive ce nu tin neaparat de IQ).

      ...asa ca ai grija ce categorii compari
    • 0 (0 voturi)    
      interesant (Joi, 15 decembrie 2011, 10:58)

      Brutalistu [anonim] i-a raspuns lui vasi

      Ce folos ca stim noi sa facem integrale din clasa 11, daca habar nu avem la ce se folosesc? aici este diferenta din sistemele de invatamant, noi invatam "ca sa invatam" iar americanii invata ca sa faca ceva
  • -7 (9 voturi)    
    Sistem de invatamant (Luni, 12 decembrie 2011, 12:27)

    gigi [anonim]

    ,,Imi doream sa studiez intr-un sistem mai corect, in care nu contau banii din contul parintilor si in care aveam sansa de a imi face o cariera prin munca proprie."

    Draga mea, eu am studiat in Romania in cadrul unei facultati foarte bine cotate, tot tehnice, si tin sa spun ca n-au contat nicio clipa ,,banii din contul parintilor". Si daca e sa fim ,,Onesti" pana la capat, nu ne-ai spus in ce masura au contat in cazul tau, pentru a te trimite acolo. In rest, am avut ,,sansa de a imi face o cariera prin munca proprie". Asa ca nu-i dracul atat de negru. Si nu uita ca acest invatamant romanesc, rau, bun, cum o fi el, ti-a deschis portile spre acest miraj, taramul viselor si al sperantelor, numit America.

    In final te felicit sincer pentru performanta obtinuta si sper sa mai auzim de tine. Cu bine.
    • +3 (3 voturi)    
      prostii (Luni, 12 decembrie 2011, 20:13)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Te folosesti de un outlier ca sa construiesti o generalizare naiva referitor la o majoritate.

      Daca vrei sa vezi cat de bun sau rau e invatamantul romanesc etalonul tau ar trebui sa fie media stundetilor din tara si nu cazurile izolate, exceptionale.

      Daca 1 din 10000 de studenti reuseste acolo unde restul nu reusesc, cauza trebuie cautata in alte parte (alte variabile de mediu), nu in sistemul de invatamant prin care trec majoritatea.

      Nu in ultimul rand: ce intelegi tu prin facultate tehnica, din tara, foarte bine cotata? Cotata de cine? De dinozaurii incompetenti din invatamantul de la noi ? Ca fapt divers, nu e nicio facultate romaneasca in Top-500 mondial si nu a fost vreodata vreuna in Top-200. Comparativ, pana si India are vreo 5 universitati in Top-200 si 2 in Top-100.

      MIT insa a fost constant in Top-10. Pana si faptul ca incerci sa faci o comparatie intre MIT si ce e la noi spune multe despre profunzimea ta intelectuala.

      Nu in ultimul rand, asa cum explica cineva mai sus, poti ajunge sa studiezi la o universitate de elita, pe plan mondial, cu costuri minime. Nu trebui sa-ti platesti singur toate taxele de scolarizare, etc.

      PS: ca sa-ti faci o idee, pe vremea mea, bulgarii aveau cei mai multi studenti in Ivy League din Europa de Est. Totusi, romanii aveau cele mai multe burse.
      • -2 (4 voturi)    
        raspuns (Luni, 12 decembrie 2011, 21:42)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui mvr

        Puiule, ai luat-o complet pe aratura. Mai citeste odata postul meu si poate vei intelege. Ideea pe care am transmis-o nu e ca ,,ce grozav e sistemul de invatamant romanesc si ce varza e cel american". Departe de mine aceasta afirmatie. Am sugerat numai ca se poate si la noi sa reusesti cu munca cinstita. Si nu sunt un ,,outlier" (ce ne-am englezit, nu mai exista cuvantul ,,exceptie") de 1 la 10000 de studenti.


        Este vorba de Facultatea de Electronica si Telecomunicatii Bucuresti, care in Romania cel putin, e a doua ca rang dupa Automatica Bucuresti. Legat de ,,dinozauri" sunt de acord ca sunt multi, daca ai vrut sa sugerezi si acest lucru. Cam prea multi. Dar unii dintre ei chiar sunt somitati in domeniu si doar pentru faptul ca sunt in varsta nu inseamna ca sunt ,,incompetenti".


        Nu inteleg cum de nu este nicio facultate in Top 500 mondial si te miri ca nu este niciuna in Top 200, mi-a placut asta. Poate a fost candva vreuna in Top 500, poate asta ai vrut sa spui. Dupa cum am mai spus, nicio clipa n-am incercat sa fac vreo comparatie cu MIT sau cu orice alta facultate sau sistem de invatamant asa ca te rog sa nu atentezi la ,,profunzimea" mea intelectuala ca n-as vrea sa ajungem la jigniri ieftine, e pacat.


        Cat despre MIT, sa ma ierte Dumnezeu, de ce fonduri si investitii beneficiaza anual? Pana la urma oamenii sunt cei care conteaza si am mare incredere in inteligenta si iscusinta romanului. Daca si la noi s-ar dispune de bani si mentalitatea ar fi un pic schimbata, impreuna cu un sistem bine pus la punct, sunt convins c-am ajunge departe. Am crezul asta. Momentan insa situatia este care este si vedem ce ne rezerva viitorul.


        Stiu foarte bine ca exista burse. Dar a zis vreo clipa domnisoara ca beneficiaza de vreuna? Atata tot am zis. Daca da, jos palaria. Daca nu, tot jos palaria ca tot e mare lucru ce a facut.


        Pentru un om in senectute ,,pe vremea mea", ai cam dat-o in bara cu comentariul tau. Imi pare rau petnru tine.

        Bafta ;)
        • +3 (3 voturi)    
          salut gigele (Marţi, 13 decembrie 2011, 6:44)

          mvr [utilizator] i-a raspuns lui gigi

          Sa ma ierti, dar sa-ti citesc o singura data postarea a fost de ajuns ;-). Cred ca mai degraba tu nu ai fost tocmai concis.

          N-am afirmat ca nu se poate reusi si la noi. Doar ca prin alte parti pare sa fie ceva mai usor, parerea mea.

          Facultatea de Electronica si Telecomunicatii Bucuresti o fi fost odata a 2-a din tara. De vreo cativa ani buni insa nu prea mai e in top. Somitati sunt cam 1-2, max 3 daca nu ma insel, ceea ce e enorm de putin pentru o facultate ce se vrea de top.

          Referitor la clasament da: au existat ani cand vreo 3 facultati din tara (UB, UPB si una din Iasi al carei acronim imi scapa acum) au fost in Top-500 (rar mai mult de una in top/an) ... dar din cate tin minte nici macar una n-a reusit in Top-300 ... ceea ce e trist.

          Ca MIT isi atrage fonduri cu caruta (si isi atrage cam din toata lumea, mai ales de la fosti absolventi si companii de top) bravo lor. E inca o bila alba pentru ei. Banii trag la aia care merita, la aia care fac performanta. Si Steaua ar face multe cu bugetul Barcelonei sau Milanului, totusi nici la aia banii nu au aparut peste noapte, daca pricepi ce vreau sa zic ... dar asta e alt subiect.
          • 0 (2 voturi)    
            Top facultati Romania (Marţi, 13 decembrie 2011, 11:31)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui mvr

            Te-as ruga sa-mi faci un Top 5 universitati (facultati) tehnice din Romania, daca ETTI nu se afla in el.

            Multumesc
            • 0 (0 voturi)    
              facultati de top (Marţi, 13 decembrie 2011, 20:16)

              mvr [utilizator] i-a raspuns lui gigi

              Da un search pe Google dupa "universitati de top romania" si ai sa vezi.

              Topul realizat de Ad-Asta (era un link chiar pe prima pagina) pare cel mai de incredere dupa mine (metodologie/ criterii la vedere, etc), desi ei pun accentul mai ales pe lucrari publicate si alte ghidusii cu care nu sunt ferm convins ca ai fi de acord.

              UPB e cam pe locul 4 in tara. Automatica & Calculatoarele, daca ar fi facultate de sine-statatoare ar fi probabil mult mai sus in top (iar UPB, implicit, ceva mai jos). Despre Electronica & Telecomunicatii statisticile sunt insa relativ rare.

              Oricum, cand am spus universitati de top nu ma refeream la Top-5 :).

              Ce rost are un Top-5, pentru universitatile tehnice intr-o tara precum Romania (ma refer aici la numarul relativ mic de facultati tehnice din care sa poti alege)?
              Ideal de top ar fi Top-1 ..sau cel mult Top-3 :) ... stii tu - podiumul ;)

              Si ca de la un "batran" la altul: poate pe vremea ta ETTI o fi fost a 2-a din tara insa in postarea mea ma refeream la ultimii ani exclusiv. Iar in ultimii ani lucrurile nu par sa mearga deloc intr-o directie buna.


              Cheers !
            • 0 (0 voturi)    
              Asta e problema (Miercuri, 30 aprilie 2014, 4:41)

              war4peace [utilizator] i-a raspuns lui gigi

              Că un clasament intern va avea mereu un top 5, asta nu înseamnă nimic dacă nu te raportezi la restul lumii. Vorba aia... primul din sat dar ultimul la oraş.
      • -1 (3 voturi)    
        corect (Luni, 12 decembrie 2011, 22:06)

        bebe [anonim] i-a raspuns lui mvr

        corect, tot ce e romanesc e prost. god bless america and nobody else !
  • -10 (12 voturi)    
    Entuziasm ? (Luni, 12 decembrie 2011, 12:37)

    Paul [anonim]

    "Onestitatea. In facultatea americana este de neconceput sa iti asumi munca altcuiva, sa copii o tema, sa cauti pe internet eseul de care ai nevoie" Hai nu zau ! Dar tu cum ai trecut de toti anii de liceu ? Ai invatat din greu si ai plecat cu o "bursa" in America ? Din cate stiu eu biletul unui avion pana acolo costa in jur de 1000 de dolari , sau cine stie , ai zburat cu porumbelul ca sa ne povestesti cat de bine e acolo si cat de naspa e aici , pana una alta ai plecat din Romania cu ce-ai invatat aici si te-ai dus acolo , Te asteptam cu mult drag inapoi sa lucrezi aici si sa-mi spui cum te descurci ! P.S Am o sora in America care a studiat acolo si regreta destul de mult.
    • +3 (3 voturi)    
      de ce regreta? (Luni, 12 decembrie 2011, 13:40)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Paul

      au prins-o copiind? :)
      • -3 (3 voturi)    
        Entuziasm (Luni, 12 decembrie 2011, 17:29)

        Paul [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Nu , dar nu se bucura ca a fost indatorata pentru o facultate ce o putea termina in Romanica noastra si ar fi ajuns tot acolo unde e acum ! si anume sa practice psihologia. Sincer sunt stupefiat de naivitatea celor ce cred ca in afara e Super bine sa te duci si sa studiezi , de altfel am multi prieteni care se intorc cu coada intre picioare si se baga aici la o facultate si un job ca sa acopere "gaura" pe care facultatea din straintate le-a facut-o cadou :) Poate ar trebui sa mai citesti si inainte sa te duci acolo , in general multi pleaca cu visele lor de 14 ani si-si dau seama brusc ca acolo viata e mai dura .
        • +2 (2 voturi)    
          Nu mai carcoti din spusele altora (Luni, 12 decembrie 2011, 18:10)

          Shrink [anonim] i-a raspuns lui Paul

          Hai sa incep cu copiatul...exista programe specializate care te detecteaza daca ai plagiat si...poti parasi tara dupa aia. "Super bine" nu e...inveti cam 20 de ore pe zi pana iti vine a plange. Viata nu e mai dura e CORECTA, mai corecta ca in Romania....e meritocratie cum se spune. In legatura cu gaura la buget....e competitie reala omule, nu-ti da nimeni pe spaga un servici aici, dar ajungi sa castigi intre 100k si chiar peste 300k pe an daca esti bun.
          Nu mai da sfaturi ca poate ar trebui sa mai citeasca inainte de a veni aici, ca e plin netul de carcotasi care spun cat de kkt e in America.
          Eu spun doar ca nu e pt oricine. Daca te-ai saturat de mediocracy poti veni linistit aici.
  • +5 (5 voturi)    
    finantare (Luni, 12 decembrie 2011, 12:37)

    Ovi [anonim]

    Bravo Andreei pentru realizari si la cat mai multe succese.Mai ales in tara unchiului Sam, calitatea si seriozitatea sunt rasplatite.
    Totusi nu sunt de acord cu afirmatia ca sistemul primeste mai multa sustinere financiara de la guvern. Studiile nu sunt niciodata gratuite (decat pentru sportivi) si banii vin de la fostii absolventi. Bugetele de cercetare sunt f mari (nu neaparat stipendele pentru doctoranzi), dar este extrem de greu sa fii acceptat si o teza dureaza 4-5 ani.
    Inca o data felicitari
    • -1 (1 vot)    
      de acord... (Luni, 12 decembrie 2011, 12:58)

      me [anonim] i-a raspuns lui Ovi

      acolo un an de facultate costa vreo 30000 dolari...
      la vreo 300 euro cat era / an la mine la facultate nu strangeau 30k de la tot anu...
    • +1 (1 vot)    
      corect (Luni, 12 decembrie 2011, 20:27)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui Ovi

      In ceea ce priveste durata unui doctorat: media e pe la 5 ani, mediana la 4 ani. Sunt programe, mai ales in universitatile de elita, care pot dura si 7 ani.

      "Studiile nu sunt niciodata gratuite " - afirmatia asta nu e neaparat relevanta. Poti obtine finantari chiar si de la universitate care sa-ti acopere macar tuition. In anumite cazuri, angajatorul iti poate plati studiile pe toata durata lor (cat timp nu o dai in bara academic). Una din fostele firme cu care lucram platea studiile de master ale angajatilor, care puteau fi destul de scumpe (MS in Mate la Princeton sau NYU sau MSc in Computer Science la Columbia)
  • -2 (2 voturi)    
    N-am studiat in SUA, ... (Luni, 12 decembrie 2011, 12:41)

    Eu the first [utilizator]

    ... am ajuns insa sa lucrez cu oameni din destul de multe parti ale globului, inclusiv destul de multi din SUA.

    Dupa parerea mea, pregatirea asta mult mai axata pe practica a lor nu e musai cea mai buna forma de pregatire, cel putin in domeniul ingineresc in care lucrez eu. Imi inchipui insa ca in domenii mai putin legate de industrie problemele legate de acest tip de pregatire sunt si mai mari.

    Da, ajungi mult mai repede productiv, dupa ce ai terminat facultatea, pentru ca ai deja o experienta relativ apropiata de ceea ce ti se cere in industrie, dar dupa ce-ai atins un oarecare nivel de integrare, ti-ai cam atins limita - nu ai baza teoretica care sa te ajute sa cresti.
    • +2 (2 voturi)    
      gresit (Luni, 12 decembrie 2011, 20:41)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

      Si totusi americanii au in randul lor mai multi inovatori si oameni de exceptie, din punct de vedere tehnic, decat orice alta natie . Ceva in rationamentul tau scartaie serios.

      Baza teoretica trebuie sa fie doar baza. O derivata sau o integrala nu sunt baza. Baza e gandirea analitica, gandire care nu e neaparat usor de dezvoltat in scoala.

      In plus, orice baza ai avea acum, peste 10 ani n-o sa-ti mai fie suficienta. In inginerie trebuie sa inveti constant, iar limita a cat poti invata nu e dependenta de cat stiai cand ai terminat facultatea. O gandire precum a ta e insa mult mai comuna printre cei care sunt mai degraba mediocri decat printre elite.

      Am sa-ti dau un singur exemplu: Craig Venter (primul care a reusit secventierea genomului uman si primul care a creat o celula cu un genom sintetic). In biografia sa nu se sfieste sa recunoasca ca era un elev mediocru si ca dupa terminarea liceului a preferat sa faca...surfing, vreo cativa ani inainte de a hotara sa dea la facultate.
      • 0 (2 voturi)    
        elitism (Marţi, 13 decembrie 2011, 10:16)

        seba [anonim] i-a raspuns lui mvr

        buna ziua domnule elita

        prea des , noi elitele , voi mediocrii

        si daca sunt un inginer mediocru care fara sa fiu scolit prin NA lucrez tot pt companii din NA si mai dau si clasa din cand in cand

        si daca tot ce vreau nu este sa fiu NO 1 , ci doar sa traiesc decent , pentru ca am ajuns la o varsta la care am inteles ca nu pot sa rezolv eu "lumea" ci ar fi de mii de ori mai bine daca am lasa lumea in pace

        eu cred ca astea sunt frustrari , sunt mecanisme psihologice care nu te lasa nici pe tine sa traiesti dar si mai grav nu lasa nici pe ceilalti in pace

        si acum fac paralela : am distrus sistemul nostru de invatamant , am distrus industria , ne-am distrus pe noi ca natie , tocmai datorita frustrarilor si perfidiilor vesticilor - de ce sa aiba Romania independenta de orice fel ?
        am ajuns ca la anii din secolul 19 , cand "elitele" noastre se scoleau pe afara

        mai tarziu o sa intelegeti , acum sunteti prea prinsi sa deveniti NO 1
      • +1 (1 vot)    
        De acord ... (Marţi, 13 decembrie 2011, 13:17)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mvr

        ... cu concentratia de inteligenta la americani, dar asta se bazeaza in cea mai mare parte pe import. De ex., in firma in care lucrez, desi e o firma americana, nici macar 25% din toti angajatii nu sunt in SUA, din cei care lucreaza in SUA poate o treime sau mai multi sunt importati, si multa din munca complexa si dificila se face in Europa, partial in Asia.

        Baza teoretica nu e intr-adevar o integrala sau o derivata. Baza teoretica, care nu se pierde, e obisnuinta de a-ti pune creierul la contributie, in loc de a lua totul din carti. Din experienta mea, in scoala americana acumulezi extrem de multe cunostiinte, si inveti foarte bine s te documentezi. Dar antrernamentul de a rationa si de a produce ceva cu propriul creier, in loc de a prelua ceea ce au facut altii, nu e foarte intens.

        Daca dupa zece ani de cand am terminat scoala cand imi spune cineva de o integrala sau o derivata, si eu incep sa caut in carti ce e aia, oricate alte cunostiinte as fi acumulat in cei zece ani, ca inginer sunt cam zero. Intr-adevar, am in momentul de fata programe de calcul care fac totul in locul meu - tot ceea ce s-a facut deja. Dar ceva nou, ceva original, e mai greu sa scot bazandu-ma doar pe ce au facut altii. Ceva-ceva pricepere la nivel de detaliu in domeniu trebuie sa am si eu, altfel nu pricep nimic din ceea ce fac. N-as zice asta daca n-ar fi experienta mea de zi cu zi.
  • 0 (2 voturi)    
    Ai dreptate.... (Luni, 12 decembrie 2011, 12:50)

    Elev interesat [anonim]

    Andreea, deja s-a adaptat stilului american. Face o prezentare generala a invatamantului american, fara sa ne spuna ceva concret, lasandu-ne sa credem ce vrem. Stiu ca invatamantul american este pragmatic si pune un mare accent pe practica si cercetare, dar pentru a face asa ceva, trebuie sa fii foarte bine pus la punct cu partea teoretica.Tu, Vasi, spui ca absolventii de liceu american nu exceleaza in cunostinte teoretice, as fi vrut sa stiu, concret, cum se realizeaza pregatirea teoretica la inalt nivel intr-o universitate americana si daca poate fi un obstacol pentru un absolvent bun, de liceu romanesc.
  • -1 (5 voturi)    
    minciuni (Luni, 12 decembrie 2011, 13:13)

    Adavarul [anonim]

    Cititi aici adevarul despre sistemul de invatamant american! http://wp.me/pKolA-29X
    • +2 (2 voturi)    
      Un nenorocit (Luni, 12 decembrie 2011, 18:14)

      Gobi [anonim] i-a raspuns lui Adavarul

      Nenorociti ca ala de insira tampeniile alea pe blog sunt destui. Eu prefer experienta personala in locul vorbelor in vant din auzite.
  • -3 (3 voturi)    
    Cine vorbea (Luni, 12 decembrie 2011, 13:54)

    Nu e chiar asa [anonim]

    Cand in 1952-53 s-a publicat treaba cu ADN-ul, Crick a copiat rezultatele unei alte persoane. Evident, cazul nu e unic.
  • +2 (2 voturi)    
    vrajeala (Luni, 12 decembrie 2011, 22:49)

    huhu [anonim]

    cam tot articolul asta e o mare vrajeala, si spun asta ca fost student in america pana acum cativa ani.
    1.nu spune deloc cat au costat studiile (undergrad) si cine le plateste. in america scoala se plateste si e f scump. bursele in majoritate acopera doar partial costul. numai olimpicii sau cu rezultate extraordinare obtii bursa completa. sa intelegem ca in romania tata e foarte bogat, cu banii facuti cinstit?
    2. in timpul facultatii viata ta este scoala. adevarat numai pt cam 5% dintre studenti, nerds :) restul se si distreaza substantial.
    3.in america primesti educatie de calitate oriunde ai fi. o mare gogoasa. sunt o gramada de universitati care sunt vax. normal ca MIT e super, dar altele chiar in Boston sunt vraiste.
    4. cheia centrala a sistemului e onestitatea. chiar funny. elevii triseaza la homeworks la greu, temele se cumpara, se rezolva in grup, se fac si pe internet etc. profesorii fac eforturi f mari sa se asigure ca elevii nu triseaza la eseuri, de exemplu folosind cautari specializate etc. tot timpul sunt astfel de situatii, chiar in ivy league.
    • +1 (1 vot)    
      semi-vrajeala (Marţi, 13 decembrie 2011, 2:16)

      Ovi [anonim] i-a raspuns lui huhu

      Se intampla mizerii peste tot:)
      Da' e mai greu sa trisezi la un doctorat sau master, si mai ales la munca
      • +2 (2 voturi)    
        nu e vrajeala! (Marţi, 13 decembrie 2011, 4:52)

        vrajitoru' de serviciu [anonim] i-a raspuns lui Ovi

        Ha, ha! Cica nu se triseaza la doctorat sau masterat in America!!! Ha, ha, ha! Se triseaza la greu, si se copiaza, si se plagiaza, si se pune munca in seama unora care n-au facut nimic! Si asta la la universitati buuune (de exemplu, Yale).
        Sigur, "trisarea" de mai sus se numeste "collaboration"!
        Bai nene, lichele si secaturi se gasesc peste tot in lume. In unele tari - ca Romania - te impiedici peste tot de ele. In alte tari - ca SUA - se mai ascund si nu ies chiar in fata, dar exista, nu va faceti iluzii!
        • +1 (1 vot)    
          Vrajeala unde ai facut tu facultatea (Marţi, 13 decembrie 2011, 8:20)

          Cineva [anonim] i-a raspuns lui vrajitoru' de serviciu

          Sa inteleg ca unde ai fost tu era un dezastru de facultate unde toata lumea se distra pe rupte si apoi fiecare copia temele si pe la examene ca sa treaca cat de cat cursurile. Lume care radea de ceilalti "nerds" care stateau si invatau? Imi pare rau ca ai platit pentru o astfel de facultate.

          Andreea isi spune povestea din perspectiva ei, care aparent e substantial diferita de a ta. Oare de ce? Pentru ca ea a facut parte din cei care chiar au stat sa munceasca sa ajunga undeva? Si iata ca a ajuns la MIT.

          Normal ca exista facultati dezastru si in SUA, ca nu toate pot sa fie ca MIT. Poate ca generalizarea Andreei nu e tocmai corecta. Dar asta nu inseamna ca articolul asta e o vrajeala, ci ca exista si anumite persoane muncitoare (5% cum zici tu), care prin munca lor ajung acolo unde isi doresc.
          • 0 (0 voturi)    
            ce chestie! (Marţi, 13 decembrie 2011, 21:40)

            vrajitorul de serviciu [anonim] i-a raspuns lui Cineva

            Aaa, ma inclin in fata acelor persoane muncitoare, care prin munca lor - fara sa fi prejudiciat pe NIMENI, ha, ha! - ajung acolo unde isi doresc.
            Nene, nu vezi ca pana si premiul Nobel in stiinta se acorda la 2-3 insi deodata, chiar daca nu au lucrat impreuna nicodata. Oare nu s-au "inspirat" unii de la altii deloc, ha? Asa crezi??? Cum crezi ca se mai poate lucra de unul singur in secolul 21, ca sa fii sigur ca nu-l furi pe altul?? Mare naivitate, zau asa.
    • 0 (2 voturi)    
      lui huhu (Marţi, 13 decembrie 2011, 10:23)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui huhu

      in sfarsit unul care cunoaste situatia reala din sua nu balariile spuse in articol :)
    • 0 (0 voturi)    
      exact! (Marţi, 13 decembrie 2011, 16:03)

      andone [anonim] i-a raspuns lui huhu

      Bine punctat. Exact asta explica si aici cineva http://wp.me/pKolA-29X si are dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    iata cum e "onestitatea" in scoala americana (Marţi, 13 decembrie 2011, 21:35)

    vrajitorul de serviciu [anonim]

    Iata cum se copiaza, triseaza, asuma munca altuia la MIT si alte scoli "buune" din America.
    Pentru cine cunoaste limba lui nenea Shakespeare, citeste si da mai departe articolul de mai jos!

    http://voices.washingtonpost.com/answer-sheet/higher-education/new-mit-study-on-student-cheat.html

    Citez: "What surprised me most about a new study on cheating at MIT was that students cheat at the prestigious school, which only admits brainy kids who don’t need to.
    But of course, students cheat everywhere, even at the best schools.
    According to the book, “Cheating in School: What we Know and What We Can Do,” by David, Drinan and Gallant, there are students cheating everywhere--from elementary to graduate school, rich and poor schools, public and private.
    Professor Donald McCabe, a Rutgers University expert on cheating, surveyed 80,000 students and 12,000 faculty . He reported that 21 percent of undergraduates admit to cheating on exams at least once a year, while 33 percent admit to having obtained knowledge of a test before taking it."

    Un sfat prietenesc catre Hotnews: nu mai publicati asemenea articole puerile despre < Elementul central al sistemului american de invatamant care este "Onestitatea:. In facultatea americana este de neconceput sa iti asumi munca altcuiva, sa copiezi o tema, sa cauti pe internet eseul de care ai nevoie>. Va faceti de ras! Mai multa atentie in alegerea celor carora le luati interviu!
  • 0 (0 voturi)    
    oare? (Joi, 12 ianuarie 2012, 19:09)

    N [anonim]

    oare nu ar trebui sa lasam de ce nu moare si capra vecinului? e o romanca! e la MIT~! asta nu conteaza cum si ce e una de a noastra acolo! si in loc sa ne mandrim si sa o incurajam.. aruncam cu pietre care mai de care! rusinos.. si pt americanii scoliti la america... traiesc in america asta de care tot comentati.. nu e important articol sau amanuntele ci faptul ca in strainatate romaniio sunt caini! se mananca intre ei! si lasanad la o parte ereticii pocaiti care au creerul spalat... romanii nu sunt uniti si se sapa pe la spate! sa ne mandrim cand un roman ajunge sus si ne reprezinta! sa il sustinem! nu sa il injuram comentam si etc.. ca babele pe sant la sadova! bafta dragi tovarasi!
  • 0 (0 voturi)    
    Barvo Andreea! (Miercuri, 18 iulie 2012, 14:45)

    Angela [anonim]

    Felicitari pentru bursa obtinuta in USA si mai ales la o universitate de prestigiu ca MIT!
    Nu cred ca ajunge acolo chiar oricine, si e de apreciat ceea ce faci si ca ai avut curajul sa scrii articolul pe site-ul hotnews, chiar daca dragii nostri cititori sunt unpic cam duri in rapunsurile de pe site. Daca stiu ei mai bine cum sta treaba in America, sper sa scrie si ei experientele lor la facultatile si universitatile de prestigiu pe care le-au absolvit sau sunt in curs spre absolvire.
    E de admirat faptul ca exista si articole care arata ca romanii fac si lucruri demne de respect si admiratie!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal
  • 1876 zile



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri