​​ANALIZA Cum a ajuns UE sa fie mai interesata de sanatatea romanilor decat Romania insasi. Poluarea din Bucuresti, sanctionata dur de europeni

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 3 octombrie 2014, 11:55 Actualitate | Administratie Locala

Poluarea in Bucuresti
Foto: HotReporter / editat HotNews.ro
Comisia Europeana a lansat in urma cu cateva zile procedura de infringement impotriva Romaniei deoarece tara noastra nu isi protejeaza cetatenii de poluarea cu particule fine (praf, PM 10) si a cerut autoritatilor sa ia masuri urgent. Intre timp, vedem cum spatiile verzi devenite proprietate privata sunt betonate, arborii de pe domeniul public sunt decimati de toaletarile excesive, iar bucati din marile parcuri au fost retrocedate. In paralel, Primaria Capitalei nu face benzi de biciclete pentru a incuraja transportul alternativ, iar masinile sufoca centrul orasului. Cum s-a ajuns insa in acest punct? Ce nu functioneaza corect in capitala, de ce sunt expusi bucurestenii acestei poluari? Si, mai ales, de ce reactioneaza mai repede UE decat Romania la o problema care priveste chiar sanatatea romanilor?



Informatia pe scurt

- in septembrie 2014, Comisia Europeana a lansat procedura de infringement impotriva Romaniei deaorece tara noastra nu isi protejeaza cetatenii de poluarea cu particule fine (PM10)

- Capitala este unul dintre cele mai poluate orase cu acest tip de particule

- Primaria Capitalei Capitalei trebuia sa aplice un plan de masuri pentru imbunatatirea calitatii aerului

- Acest plan a fost adoptat in 2010 si prevedea in principal cresterea suprafetei de spatiu verde, incurajarea transportului alternativ si decongestionarea traficului in zona centrala

- in ceea ce priveste cresterea suprafetei de spatiu verde, din 2007 pana in prezent abia s-a realizat inventarul acestor suprafete, insa nu au mai fost create noi parcuri, iar spatiile verzi in proprietate privata au fost decimate



Primaria Capitalei si-a asumat inca de 2010 un plan de masuri pentru a reduce poluarea, insa in mare parte acesta a ramas doar pe hartie. Situatia este cu atat mai grava cu reteaua de statii de masurare a calitatii aerului din Bucuresti nu functioneaza corespunzator, deci nici macar nu se poate masura cat de poluat este aerul si sa se faca raportarile obligatorii catre UE. In rest, spatiile verzi devenite de proprietate privata sunt betonate, arborii de pe domeniul public sunt decimati de toaletarile excesive, bucati din marile parcuri au fost retrocedate, iar majoritatea primariilor de sector plateaza pansele si pomisori la jardiniera pentru imbunatatirea calitatii aerului. In paralel, Primaria Capitalei nu face benzi de biciclete pentru a incuraja transportul alternativ, iar masinile sufoca centrul orasului, ceeea ce contribuie la inrautatirea calitatii aerului.

Pentru reducerea poluarii, institutiile din Bucuresti trebuiau sa aplice 43 de masuri aprobate prin Programul Integrat de Gestionare a Calitatii Aerului in Municipiul Bucuresti, aprobat in 2010. Dintre acestea 30 trebuiau realizate de Primaria Capitalei.

Printre acestea se numara:

1. Cresterea suprafetei de spatiu verde pana la 26 mp/cap de locuitor pana la sfarsitul anului 2013, astfel incat fiecare locuitor al orasului sa aiba un spatiu verde amenajat public la cel mult 15 minute de mers pe jos.

Registrul Spatiilor Verzi  - Kiseleff 45
Foto: PMB
Primul pas facut de Primaria Capitalei a fost realizarea Cadstrului Verde a municipiului Bucuresti, un inventar al spatiilor verzi din Capitala, ca sa stim exact ce avem. Institutia intentiona sa realizeze Registrul Spatiilor verzi inca din 2007,  a anuntat ca este gata inca din iunie 2011, dar a fost publicat pe site abia in august 2013.  Primaria Capitalei a anuntat ca a finalizat cadastrul verde la sfarsitul lunii iunie 2011.Potrivit documentului, pentru care municipalitatea a platit 9,3 milioane lei, in prezent Bucurestiul are 23,21 mp spatiu verde pe cap de locuitor.

Desi pe harta afisata pe site-ul Primariei Capitalei - Registrul Spatiilor Verzi - sunt trecute si spatii de pe domeniul privat, reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca au fost inventariate doar spatiile verzi apartinand domeniului public.

Registrul spatiilor verzi atat pe domeniul public cat si pe cel privat  este important pentru protejarea spatiilor verzi din oras deoarece in ultimii ani zeci de hectare de teren au fost defrisate si construite ulterior in lipsa acestui inventar. Practic, fara acest registru, spatiile verzi nu au avut oficial aceasta calitate, desi la fata locului erau arbori.

Anul trecut, Primaria Capitalei a scos la licitatie iventarierea spatiilor verzi aflate pe domeniul privat din Bucuresti, si actualizarea inventarului facut pe spatiile publice, pentru suma de circa 16 milioane de lei. Pana se va realiza insa, probabil zeci de parcele de spatiu verde vor disparea. Cele mai amenintate sunt spatiile verzi dintre blocuri care nu figureaza ca spatii verzi in documentatiile de urbanism, iar primariile de sector dau autorizatii de construire pe ele.

Citeste aici mai mult:
- despre registrul spatiilor verzi
- despre cum au fost distruse spatiile verzi din cartierul Floreasca


Desi anul 2013 a trecut si ne apropiem cu pasi repezi si de sfarsitul anului 2014, Bucurestiul nu are inca 26 mp de spatiu verde pe cap de locuitor. In ultimii ani nu a fost amenajat niciun parc nou in Bucuresti, iar o parte dintre cele existente au fost retrocedate si/sau betonate.

Printre parcurile care au devenit proprietate privata si care sunt amenintate de proiecte imobiliare se numara:  

- 5.000 mp din Parcul Bordei care au apartinut lui Costica Constanda si pe care Ministerul mediului trebuia sa ii exproprieze, lucru care nu s-a intamplat nici pana azi;

- 9.000 mp din Parcul Circului care au fost retrocedati;

- 7  hectare din parcul Tineretului;

- Strandul Tineretului;

- 12 ha din Parcul Titan care au fost retrocedate in 2005 de fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu, Mariei Cocoru. Acum zona se afla in paragina;

- Parcul Verdi care a fost retrocedat.

Cea mai critica situatie este in Parcul Tineretului unde in luna mai 2014, proprietarii terenului, retrocedat in 2008 Marioarei Micsunescu, au inceput defrisarea arborilor, fiind taiati sute de copaci. Defrisarile s-au desfasurat in ciuda faptului ca Primaria Capitalei nu a dat aviz ca arborii sa fie taiati. Pana acum, proprietarii au fost amendati doar de Primaria sectorului 4 cu circa 5.000 lei, o suma infima pentru un dezvoltator imobiliar. Pe terenul eliberat de arbori, proprietarii construiescun cartier de vile, instanta obligand Primaria sectorului 4 sa emita autorizatia de construire pentru un cartier de vile cu doua etaje. Potrivit Primariei sector 4, pe cele 2 ha sunt circa 500 de copaci care ar urma sa fie taiati.

Daca autoritatile ar expropria macar suprafata retrocedata in Parcurile IOR, Tineretului, Circului si Verdi, Capuitala ar castiga peste 20 de hectare de spatiu verde.

Primaria Capitalei are in plan sa construiasca un parc nou, de 8 hectare, in Ghencea, insa proiectul este din 2009, iar pana acum nu s-a realizat nimic.

Un alt mod de a creste suprafata de spatiu verde a unui oras este prin aliniamentele stradale si scuarurile publice. Desi Primariile de sector au alocat in 2013 circa 340 milioane lei pentru spatiile verzi, pe aliniamentele stradale sunt sute de arbori lipsa sau uscati (o parte victima a toaletarilor excesive facute tot de primarii). Autoritatile prefera sa puna floricele si jardiniere, a caror durata de viata este efemera, in loc sa planteze arbori.

Cu cele 340 milioane de lei, de exemplu, puteau fi expropiate bucatile de parc retrocedate.

O alta problema este ca in ultimii 5 ani, parlamentarii, prin diverse initiative legislative, au incercat sa dea frau liber investitorilor imobiliari sa construiasca pe spatiile verzi, in loc sa adopte legi care sa le protejeze.


2. Piste pentru biciclete si benzi unice pentru transportul in comun

Masinile care obstructioneaza circulatia pe pista de biciclete
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

Pentru a face o noua retea de piste pentru biciclete, in luna aprilie a acestui an, Ministerul Mediului a dat Primariei Capitalei 10 milioane de euro. Abia in luna septembrie, Consiliul General al municipiului Bucuresti si-a insusit banii, iar din cei 10 milioane de euro ar urma sa se construiasca in urmatoarele 18 luni circa 97 km de piste pentru biciclete pe 60 de strazi din centrul orasului. In plus, proiectul prevede amplasarea a 18 puncte de inchiriere pentru biciclete si 78 de parcari publice pentru biciclete.

Banda speciala pentru autobuz pe Splaiul Independentei
Foto: Hotnews
Deocamdata, singura pista functionala din oras este cea de pe bd-ul Buzesti-Berzei si urmeze sa se finalizeze inca o pista pe carosabil pe Calea Victoriei.

In ceea ce priveste benzile unice pentru transportul in comun, pana acum s-au realizat pe bd. Elisabeta, bd-ul Dacia, bd-ul Unirii de la Piata Unirii pana la Piata Natiunile Unite, pe Splaiul Independentei de la Podul Cotroceni pana la Podul Eroilor, pe str. Polona si pe Calea Dorobantilor intre Sos. Stefan cel Mare si Piata Lahovari.

Primaria Capitalei vrea sa introduca sensuri unice si benzipentru transportul public pe mai multe strazi din Capitala. Citeste aici unde.

3. Modernizarea transportului public si dezvoltarea metroului. Introducerea sistemului integrat de taxare

Potrivit unui document facut public de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), aceasta are nevoie in urmatorii trei ani de circa 760 de milioane de lei pentru innoirea parcului auto. De acesti bani ar urma sa se cumpere circa 100 de tramvaie, 200 de trolee si 400 de autobuze. Potrivit documentului, flota RATB are un grad de uzura de 60-90%, unele tramvaie fiind din anii '70 si acest lucru este vizibil pentru bucurestenii care folosesc zilnic in transportul in comun: scaune rupte, mazgalite, interior uzat, fara aer conditionat.

Autobuz RATB
Foto: Hotnews
Intr-un document oficial al Primariei Capitalei se arata ca in perioada 2008-2012 a fost retras din circulatie un numar de 630 autobuze nn-euro, Euro I si Euro II. "RATB are in prezent doar autobuze echipate cu motoare care respecta standardele de emise impuse de reglementarile europene", se arata in documentul citat.

Faptul ca transportul public nu are benzi unice si autobuzele stau blocate in trafic, iar parcul auto este invechit, contribuie la poluarea orasului. Marile capitale europene au devenit constiente de aceste probleme si folosesc pentru reteaua de transport public combustibili din resurse regenerabile.

In capitala Suediei sunt 2.100 de autobuze. Dintre acestea 60 la suta folosesc combustibili din surse regenerabile: Etanol, Biogas si Biodisel. In centrul orasului, toare autobuzele sunt obligate sa nu foloseasca combustibili fosili. "In acest moment din cele 2.100 de autobuze: 250 folosesc biogas, 800 etanol, 200 biodisel, iar restul carburant fosil. Pana in 2016 vrem sa avem 700 de autobuze pe biogaz. Operatorii sunt tentati sa foloseasca mai mult etanol, fiindca este mai ieftin, insa cel mai prietenos pentru mediu este biogasul si incercam sa-i convingem sa foloseasca din ce in ce mai mult acest combustibil. Biogasul este mai scump datorita retelei de distributie. Ca si costuri, un autobuz normal costa 3 milioane SEK, iar unul cu biogas 3,5 milioane SEK, deci nu este diferenta foarte mare. Pana in 2025 vrem ca toate autobuzele sa foloseasca energie verde. Biogasul este produs local din gunoiul menajer. In acest moment toate trenurile folosesc energie din surse regenerabile", a declarat Sara Anderson, reprezentant al Stockholm Public Transport.

Mai mult, Din 2006 Stockholm-ul a introdus si taxa de congestie pentru soferii care tranziteaza cu masina centrul orasului intre orele 6.30-18.30 si este diferentiata in functie de ora: de la 10 pana la 20 de coroane suedeze (20 de SEK - aproximativ 10 lei), insa nu poate depasi 60 SEK/vehicul/zi, indiferent de cate ori intra si iese vehiculul din zona centrala. La orele de varf taxa are cea mai mare valoare - 20 SEK.

In ceea ce priveste metroul din Capitala, de dezvoltarea retelei se ocupa Ministerul Transporturilor. In prezent sunt in lucru doua magistrale noi: Universitate - Drumul Taberei si Parc Bazilescu-Lac Straulesti.

In 2014, din cauza faptului ca Primaria Capitalei nu a platit datoriile catre Metrorex, sistemul unic de taxare a fost desfiintat.

4. Parcari subterane in zona centrala si cresterea taxei de parcare


Parcare neregulamentara chiar in dreptul intrarii in Parcarea de la Universitate
Foto: Hotnews
Singura parcare subterana facuta de municipalitate in centrul orasului este cea de la Universitate. Aceasta a fost inaugurata in toamna anului 2012, fiind realizata in parteneriat public-privat. In aceasta vara, primarul Sorin Oprescu a anuntat ca parcarea subterana privata de la Intercontinental, cu o capacitate de circa 1000 de locuri, va fi modernizata si se vor adauga inca doua rampe de acces, una in fata Teatrului National, pe bd. Nicolae Balcescu si un pe bd. Carol.

Sorin Oprescu a declarat ca in momentul in care se vor finaliza lucrarile la parcarea de la Intercontinental va incepe si construirea parcarii publice subterane de pe Edgar Quinet, sub fantana arteziana de la facultatea de Arhitectura. Aceasta va avea 370 de locuri si se va realiza in parteneriat public-privat cu firma Interparking, investitia ridicandu-se la 5 milioane de euro.

Reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca in zona centrala sunt si 4.200 de locuri de parcare trasate pe strada.

Daca in parcarea subterana de la Universitate tariful este de 3,5 lei/ora, la parcarea stradala o ora de parcare costa 1,5 lei. Pretul nu a fost majorat de mai bine de 10 ani si este cunoscut ca un pret mic la parcare incurajeaza masinile sa vina in centrul orasului.

5. Eliberarea trotuarelor de masini. Sanctionarea soferilor care parcheaza pe prima banda


Parcare cu tupeu intre stalpisorii de pe Magheru
Foto: Hotnews
Trotuarele si spatiile publice din centrul orasului sunt sufocate de masini parcate pe trotuar, soferii evitand sa plateasca astfel taxa de parcare. O parte din vina o poarta legislatia proasta care permite soferilor sa parcheze pe trotuar daca lasa liber un metru pentru pietoni. In plus, nu poate fi amendata masina, ci doar soferu, astfel ca politistii trebuie sa astepte pana vine soferul indisciplinat la masina sau sa pazeasca trotuarele. La cate Ordonante de Guvern se dau in fiecare luna si cate legi sunt votate in Parlament, ar putea fi modificat si Codul Rutier, insa pana acum nu s-a dorit acest lucru.

Primaria Capitalei si Primariile de sector pot pune stalpisori pe marginea trotuarelor pentru a-i impiedica pe soferi sa parcheze. In plus, inainte de a-i sanctiona, municipalitatea trebuie sa faca locuri de parcare in zona centrala.

Un rol important in gestionarea acestui fenomen il aveau si primariile de sector, care aveau contracte cu operatori privati pentru ridicarea masinilor parcate ilegal. Aceasta masura s-a aplicat cativa ani in sectorul 1, 2, 3, 4 si 6. In preajma alegerilor locale din 2012, sectorul 2 si 3 au renuntat sa aplice aceasta masura.

6. Alte masuri ce trebuie aplicate de municipalitate:

- realizarea oricarei constructii noi pe suprafete mai mari de 1.000 mp va fi conditionata de amenajarea si intretinerea corespunzatoare a unui spatiu verde cu suprafata de cel putin 30% din suprafata totala a parcelei aferenta proiectului, din care cel putin 2/3 va fi pe sol, iar restul va avea asigurata o grosime a solului care sa permita dezvoltarea vegetatiei de talia arbustilor sau a pomilor mici si conditii de drenare a execesului de umiditate;

- reglementarea prin HCGMB nr 121/2010 a obligatiei proprietarilor si administratorilor de terenuri neutilizate timp de un an de a le ingradi pana la utilizarea acestora;

- inasprirea sanctiunilor contraventionale pentru persoanele fizice si juridice care care nu asigura intretinerea corespunzatoare a spatiilor verzi detinute in proprietate sau in administrare( (sanctiunile sunt cuprinse in HCGMB 304/2009);

- salubrizarea stradala prin mijloace de aspirare si spalare cu jet puternic de ape pe sub autovehicule in zonele unde prima banda e ocupata de autovehicule stationate;

Agentia de Mediu Bucuresti si Garda de Mediu trebuie sa verifice si sa sanctioneze administratia locala daca a indeplinit planul de masuri pentru reducerea poluarii.

Agentia de Mediu Bucuresti arata in raportul pe anul 2013 ca municipalitatea nu a indeplinit o parte dintre masuri, insa nu vorbeste nimic despre sanctiuni.


Cum se masoara calitatea aerului in Capitala

Statia de masurare a poluarii de pe Calea Victoriei (in dreapta imaginii)
Foto: Hotnews
HotNews.ro a dezvaluit in luna aprilie a acestui an ca statiile de monitorizare a calitatii aerului din Bucuresti nu functioneaza corespunzator.

Totul a pornit de la un raport elaborat de Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti si publicat pe site-ul Primariei Capitalei care spune ca in 2013, in centrul Capitalei, concentratie medie anuala de particule de suspensie (praf) a scazut la 34 micrograme/metru cub fata de 53 micrograme/metru cub in 2008. Normele europene permit o concentratie medie anuala de maxim 50 micrograme/metru cub.

In plus, raportul arata ca anul trecut, in Centrul Capitalei, s-au depasit limitele maxim admise a concentratiei de praf in doar 24 de zile din 365, normele europene permitand insa depasiri pentru 35 de zile. Cel mai prafuit cartier este Drumul Taberei unde situatia este echivalenta cu cea din anul 2008, respectiv circa 50 micrograme/metru cub.

Calitatea aerului in Bucuresti este masurata de 8 statii amplasate in diferite puncte ale orasului: Cercul Militar, Mihai Bravu, Drumul Taberei, Titan, Balotesti, Magurele, Lacul Morii si Berceni.

Potrivit datelor oferite de Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti la solicitarea HotNews.ro, aceste statii nu functioneaza insa in majoritatea timpului, iar potrivit legislatiei ar trebui sa adune date in cel putin 90% din timp ca sa se poata realiza un raport asupra calitatii aerului.

"Pana in 2010 aceste statii au functionat foarte bine, iar datele au fost corecte. Din 2010 insa nu au mai fost bani pentru mentenanta si majoritatea statiilor au probleme. Pentru mentenanta avem nevoie de 50.000 de euro anual. Echipamentele de monitorizare au fost preluate in gestiune incepand cu anul 2010 de Ministerul Mediului, care trebuie sa furnizeze fondurile necesare functionarii corecte. Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti trebuie sa opereze reteaua de monitorizare, dar fondurile trebuie asigurate de minister, noi platind doar chirii, utilitati (energie electrica, comunicatii de date), anumite consumabile- filtre, butelii etc. Agentia a solicitat in fiecare an sumele necesare pentru reparatii, insa acestea nu au fost aprobate, din lipsa de fonduri", a declarat pentru HotNews.ro Gabriel Ciuiu, sef serviciu Monitorizare din Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti.

Problema nu a fost remediata nici pana in prezent desi este vorba de o suma minuscula, doar 50.000 de euro, cam cat a platit Primaria Capitalei pe un chiosc.



Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

18311 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    pai, (Vineri, 3 octombrie 2014, 12:40)

    Cezy [utilizator]

    poate afla si dom' doctor cum e cu sanatatea, ca o fi uitat!!!
    • -1 (5 voturi)    
      Nu te lua de doctor, ca o sa ne trezim fiecare ... (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 8:01)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Cezy

      ...cu cate o masca faciala chirurgicala pe figura...
  • +12 (14 voturi)    
    Catre Redactie (Vineri, 3 octombrie 2014, 12:51)

    Bibanski [utilizator]

    La punctul 1, mentionati ca primariile de sector "au alocat in 2013 circa 340 milioane lei pentru spatiile verzi". Putin mai jos continuati, "cu cele 340 milioane de euro, de exemplu, puteau fi expropiate bucatile de parc retrocedate".

    Vorbim asadar de RON sau EUR?
  • +23 (25 voturi)    
    pai, sa intrebam (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:12)

    misa2002_2006 [utilizator]

    sa intrebam Municipalitatea de ce nu se respecta legile.. sa il intrebam de arogantul de la Primarie..domnul doctor, in toate..de ce a permis sa se apuce toti in acelasi timp de sapat, de escavat, de spart.. ce se termina azi de asfaltat, maine e spart din nou, pt o noua lucrare....
    ce se pune azi ca bordura noua, maine e sparta si inlocuita..in plus se imprejmuieste cu gard de sarma, ca la oi, toate spatiile, nu de alta, dar ca sa vada tot prostul ca pe acolo e spatiu verde..
    despre gardurile vii, nu cred ca a auzit premarul nostru..
    o mai mare bataie de joc ca ce se intampla in capitala asta, nu cred ca exista altundeva in lumea asta mare!
    bani aruncati..ca doar avem o populatie destul de mare in Bucurestiul asta.. se aduna usor, din buzunarul nostru prapadit..
    • +12 (16 voturi)    
      follow the money ;) (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:01)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Pai gardurile alea inseamna bani! IA intereseaza-te tu CAT costa 1 m de gard si cat a dat primaria pe acelasi m (tine cont si de faptul ca, pt. cantitati mari, NORMAL e sa se ofere un discount!). In plus, masoara-le pe TOATE si vazi cati m gasesti si cati sunt raportati in cheltuieli la Primarie! :P
  • +19 (21 voturi)    
    Una promite si alta face (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:17)

    Cetateanu' [utilizator]

    primarul nostru...Ce a facut pentru reducerea poluarii? Incaurajeaza circulatia cu autoturismele (pasaje, poduri, largiri bulevarde etc) fara insa a fi prevazute :banda proprie RATB, piste biciclete. Transportul public il pune pe butuci (prin subfinantarea cronica) si prin managementul (daca se poate numi asa) defectuos (in 4 ani RATB a avut 4 directori generali numiti si inca 2 interimari, deci 6 directori in 48 de luni. Ce plan de dezvoltare poti avea daca se schimba managementul in medie la 8 luni???? De doi ani PSD nu a putut numi o conducere definitiva, 6 din cei 8 directori fiind numiti dupa alegerile locale din 2012, cand USL a castigat "en fanfare" alegerile...Cu toate acestea, luptele interne (Vanghelie - Negoita) au dus la situatia de a avea 6 Directori Generali in 2 ani...Bravo lor! Iar primarele pune bomboana pe coliva prin nealocarea banilor necesari functionarii. Cine l-a impiedicat (ca e la al doilea mandat) sa restructureze RATB si sa avem in Bucuresti un transport demn de orice capitala europeana????
    • +12 (16 voturi)    
      in plus... (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:04)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu'

      ... ARE bani pentru tooooot felul de tzepe dar NU are bani sa-si plateasca datoria la METROREX - asa ca... ADIO "transport integrat"!!
      Ma gandeam si eu cu ciuda ca, daca TOT a trebuit sa dau (ABUZIV!!) banii pe o cartela de transport, macar nu mai trebuie sa ma tot scotocesc dupa cartele pt. metrou cand schimb mijlocul de transport deci macar castig timp - da' ciuciu!
  • +1 (19 voturi)    
    eh (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:19)

    Mazeta [utilizator]

    Cauciucul ăla pe care stau copiii în parcurile „amenajate” este cancerigen.

    În ciuda a ceea ce cred mulți oameni (inclusiv autoarea), paragina este bună și natura nu are nevoie de peisagiști. Oamenii trebuie doar să-și strângă gunoaiele.
  • +4 (14 voturi)    
    halatu , halatu cine plateste (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:22)

    vodatepes [utilizator]

    Bine CE ne da la picioare chipurile de grija cetatenilor romani dar cine plateste ? Bugetul de stat? Si bugetul de stat nu e banul nostru? Adica tot din buzunarul cetenilor romani. Adica tot noi prostimea raminem batuti, f... si cu bani luati.
    • +10 (14 voturi)    
      pai na! (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:05)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Dati-i in judecata pe primari - si cereti sa plateasca EI!!
  • +14 (16 voturi)    
    Dr.Taberei (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:23)

    Rdu [utilizator]

    " vedem cum spatiile verzi devenite proprietate privata sunt betonate"... Si nu numai. In Dr Taberei pe spatiile verzi din jurul blocurilor au fost distruse gardurile vii, tufele de liliac, iasomie, trandafiri etc. ca sa se inlocuiasca garduletele, sa se semene iarba, sa se mai gaseasca cate un locusor pe care sa se mai puna asfalt si borduri... Cartierul e plin de praf, lucrarile de la metrou stagneaza, parcul (pt care am inteles ca se cheltuiesc peste 15 mil EURO) este interzis publicului de mult timp si data de acces se amana mereu pt a mai turna putin beton, a mai pune cateva borduri...Gazonul plantat (!) a inceput sa se usuce ca si multi din copacii palntati in locul celor taiati... Bani publici pt binele cetatenilor! Cui ii pasa?
    • +11 (13 voturi)    
      sectorul 6 (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:39)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

      cel mai napastuit sector al Bucurestiului, de cand l-au omorat pe Ceausescu!
      Era si sect 6 vazut ca sector bunicel..
      acum a ajuns pe ultimul loc, pt ca a avut grija primarul sa fie distrus in mod intentionat..
      pana si Vanghelie a izolat blocurile din sect 5, sect 1 si 2 nu mai spun.. la sect 6..liniste totala.. astia nu au bani nici de o matura...
      dar de ce nu ii intreaba nimeni despre activitate??
      daca ma reclamat lucrul asta la Primaria Capitalei, din care facem si noi parte, mi s-a rasp. ca fiecare primarie e pers juridica, si nu mai sunt in drept sa ii verifice..
      doar la incasat sunt interesati..au avut grija sa faca legi, ca fiecare sa joace pe barba lui si nimeni sa nu poata fi tras la raspundere...
      doar avem un expert: Prim ministru..
  • +10 (12 voturi)    
    Cum a ajuns Iasul sa fie cel mai poluat oras? (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:39)

    M.aura [utilizator]

    "Potrivit Agenţiei Europene de Mediu, se pare că în anul 2008, oraşul cu cel mai poluat aer era Iaşul cu 54 µg/m3 (microgram pe metru cub de aer), urmat de Timişoara cu 51 µg/m3 şi Craiova cu 49 µg/m3. Bucureştiul ocupa locul patru în această listă cu 48 µg/m3, fiind urmat de Botoşani (29 µg/m3), Bacău (27 µg/m3), Oradea (26 µg/m3), Buzău (22 µg/m3) şi Galaţi (18 µg/m3)."

    http://www.descopera.ro/dnews/11536944-poluarea-din-aer-este-oficial-factor-cancerigen-care-sunt-cele-mai-poluate-orase-din-romania-si-din-restul-lumii
    • 0 (6 voturi)    
      distrugrea simbolurilor (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 10:44)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Teii, un simbol pt Iasi au inceput sa se usuce pe bulevardul Copou deoarece au fost taiati 'necorespunzator'
      Cu ceva timp in urma teii de pe bulev Stefan cel Mare au fost taiati ..
      Aceste lucruri se intampla intr-un mom cand legea Macovei la UE pt confiscarea averilor ilicite a fost aprobata iar primariul Nichita a divortat suspect
  • +14 (16 voturi)    
    Genocid cu buna stiinta (Vineri, 3 octombrie 2014, 13:45)

    M.aura [utilizator]

    Comisia Europeană (CE) a lansat astăzi o procedură de infringement împotriva României, motivând că această ţară nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine. CE a precizat că, potrivit rapoartelor, cetăţenii din unele zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi sunt expuşi continuu unor niveluri nesănătoase de poluare. “România nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine (PM10). Aceste particule fine provin din emisiile generate de industrie, trafic şi încălzirea locuinţelor şi pot cauza astm, afecţiuni cardiovasculare, cancer pulmonar şi deces prematur”, se arată în comunicatul CE.
    • +4 (14 voturi)    
      genocid cu consimțământ (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:30)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      Ia să pui o taxă usturătoare pe motorină, să vezi atunci ce îți sar toți în cap. Vrem mașini diesel, dar aer curat. Multe parcări, dar spațiu verde. Să mâncăm, dar să nu ne îngrășăm. Protecția mediului, dar s-o facă alții.
  • +13 (15 voturi)    
    Unde sunt arborii mari ? (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:06)

    Robert M [utilizator]

    S-au taiat cu buna stiinta toti arbori mari si s-au plantat arbori pitici, inutili.
    In anii '60 se plantau copaci cu crestere rapida, excelenti pentru umbra si pentru a fixa praful.
  • +14 (16 voturi)    
    info (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:23)

    cris80 [utilizator]

    sa va dau eu o informatie interesanta: una din statiile de masurare era prin curtea ministerului mediului sau ce mai e acolo (langa regie) inconjurata de copaci, spatiu verde, etc. nu stiu care sunt normele de masurare dar eu as vrea sa masoare in zonele in care oamenii merg pe jos sau locuiesc nu in parcuri
  • +3 (7 voturi)    
    piste biciclete (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:29)

    Whatsupdoc [utilizator]

    un studiu recent arata ca, intr-un oras civilizat (nu e vorba de Bucuresti sau Beijing) cei mai expusi la efectul nociv al particulelor de dimensiuni mici sunt biciclistii (pe locul urmator sunt cei care se deplaseaza pe jos si apoi cei care folosesc mijloacele de transport in comun). Daca asta se intampla intr-un oras care are grija de calitatea aerului ma gandesc ca inexistenta pistelor pentru biciclete e o sansa pentru bucuresteni....(na, ca i-am dat o idee lui don' doctor!)
  • +14 (16 voturi)    
    Sos.Pantelimon (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:43)

    prompt [utilizator]

    Una dintre cele mai proaste solutii de reabilitare a strazilor a fost aplicata pe soseaua Pantelimon:
    1. S-au taiat sute de copaci mari si sanatosi care strajuiau soseaua pe cativa km.De fapt toti copacii de pe Pantelimon in zonele reabilitate.
    2.S-au facut locuri de parcare la jumatatea capacitatii anterioare. Daca nu s-ar parca in spic la strada, ar fi o nenorocire.
    3. S-au facut piste de biciclete inguste si nefunctionale. Nici un biciclist nu circula pe ele ci numai pe aleile pentru masini constituind un pericol pentru ei si pentru toti perticipantii la trafic.
    4.Scurgerea apelor pluviale este atat de prost conceputa(sau executata) incat atunci cand ploua torential se formeaza adevarate lacuri peste zonele deja asfaltate prin reabilitare de pe marginea soselei.
    5.S-au pus o multime de randuri de borduri inutile intre strada si blocuri care reduc si ingreuneaza deplasarea tuturor(pietoni, biciclisti, masini).
    6.S-au trasat alei de acces la strazile adiacente care sunt atat de prost concepute incat la urgente autovehiculele pompierilor, salvarii, etc. nu au nici o sansa. Doamne fereste sa fie nevoie, va fi un dezastru!
    Ar mai fi multe de spus, dar se pare ca cei responsabili nu tin seama de nici o evidenta.
    Iar faptul ca UE sanctioneaza Romania nu mai mira pe nimeni. Alo, PRIMARIA, se aude? Mai intrebati si cetatenii din cartierele unde faceti asemenea nenorociri pe banii tuturor inainte sa-i aruncati!
  • +12 (14 voturi)    
    Aerul din Bucuresti ne imbolnaveste (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:49)

    Meduzzu [utilizator]

    Un semnal de alrama tras inca din 2012 https://www.youtube.com/watch?v=Eb-nVzDtec8
    • +7 (9 voturi)    
      IRONIC :)))) (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 1:15)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Meduzzu

      29 August 2014

      http://stiri.tvr.ro/bucurestiul-a-aderat-la-reteaua-oraselor-sanatoase-din-europa_49384.html

      Bucureştiul a aderat la reţeaua oraşelor sănătoase din Europa

      Bucureştiul se află de vineri pe harta oraşelor sănătoase din Europa. Primarul General a primit titlul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi a promis că, până în 2020, va transforma Capitala într-un oraş sănătos. Avem nevoie de spaţii verzi, piste pentru biciclete şi o reţea a mijloacelor de transport în comun bine pusă la punct.


      Muahahhaha :P
  • +9 (11 voturi)    
    SEMNAL DE ALARMA (Vineri, 3 octombrie 2014, 16:36)

    OpreaG [utilizator]

    Atentinez pe toti locuitori Bucurestiului din zona de Vest si NordVest (Bucuresti Noi, Crangasi si Militari) precum si locuitorii din Ilfov (Chitila, Chiajna,Rosu,Dudu, Mogosoania) care nu stiu de mirosul insurportabil care vine de la groapa de gunoi Rudeni datorita statiei de ardere cu biogaz foarte poluant. Multi din aceste zone nu stiu de la ce vine mirosul, unii cred ca de la ghenele din jurul blocurilor, dar nu e asa. Este de la aceasta groapa care in ultimul an a crescut exponential poluare in jumatate din BUCURESTI si Ilfov. Uneori mirosul si poluare a ajuns pana in Piata Presei. Aceasta poluare e mult mai nociva decat PM10 de cate sute de ori. Statia de poluare apartine de IRIDEX care este mana in mana cu garda de mediu are legatura cu Corneliu Pascu aliat a lui Dan Voiculescu.
    BUCURESTENI, pentru a va informa mai mult va transmit urmatoarele linkuri pentru mai multe detalii:
    http://www.petitieonline.net/petitie/00279049/semnaturi/pg2
    http://forum.mresidence.ro/viewtopic.php?f=45&t=689&start=140

    Doar uniti putem sa reactionam. Iar singuri care ar putea sa ne ajute dupa parerea mea cred ca sunt EUROPENI, ca insitiutiile de la noi in frunte cu garda de mediu stau cu mainile legate de politicieni si afacerile lor.

    Multumesc pentru timpul acordat.
  • +10 (12 voturi)    
    pentru HotNews (Vineri, 3 octombrie 2014, 17:04)

    boogiewoogie [utilizator]

    ar fi trebuit detaliat faptul ca nu este inceputul procedurii si ca aceste probleme au fost semnalate mai de mult...

    Conform reportului oficial http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-14-537_ro.htm

    "Acțiunea de azi, care este din punct de vedere tehnic un aviz motivat suplimentar, urmează unei scrisori de punere în întârziere suplimentare transmisă în februarie 2013. Dacă România nu acționează, Comisia poate sesiza cazul Curții de Justiție a UE."


    mai multe detalii pe
    http://www.green-report.ro/romania-poate-ajunge-in-fata-curtii-de-justitie-a-ue-pentru-poluarea-aerului-cu-pm10/


    Ati avut la un moment dat un articol interesant dspre cum suntem mintiti si noi si institutiile europene despre calitatea aerului, in care erau prezentate masuraturi inexacte/raparte false, am comentat si acolo cu experienta personala si reclamatiile mele catre autoritati. Aveti raspunsuri sau alte stiri in legatura cu acele subiecte?

    va multumesc
  • +7 (9 voturi)    
    tot pentru Hotnews :) (Vineri, 3 octombrie 2014, 17:24)

    boogiewoogie [utilizator]

    faceam referire la un comentariu mai vechi si calitatea aerului...

    maretul site http://www.calitateaer.ro/ NU ESTE FUNCTIONAL

    poate cereti si pentru acesta un raspuns, va multumesc!
  • +8 (12 voturi)    
    bucuresti NU este Romania ! (Vineri, 3 octombrie 2014, 17:43)

    boogiewoogie [utilizator]

    poluarea din Bucuresti .... nu doar acest oras este specificat iin raportul europenilor, va rog sa fiti mai obiectivi si sa nu mai prezentati Bucurestiul ca buricul pamantului. TOATA ROMANIA este poluata iar datele sunt mai grave in alte orase decat in Bucuresti:

    http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-14-537_ro.htm
  • +10 (12 voturi)    
    Unde-i Dumitrica cel Mandru ca traieste in Buc? (Vineri, 3 octombrie 2014, 20:09)

    Wanheda [utilizator]

    E de ajuns sa mergi un sfert de ora pe strada, nu e nevoie de teste speciale ca sa realizezi dezastrul. Gulerul la camasa devine negru iar pantofii plini de praf.
  • +4 (6 voturi)    
    2 motive: (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 8:11)

    asspeeda [utilizator]

    prostie și corupție!ambele ,la scară mare!
  • +6 (6 voturi)    
    solutia e simpla (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 12:55)

    srpc [utilizator]

    sa se termine cu "sfanta proprietate" in sensul "e al meu, fac ce vreau"! pana ce nu se imbina dreptul proprietarului cu interesul public, no chance.
  • +1 (1 vot)    
    pai... (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 19:07)

    N-joy [utilizator]

    ....daca e la noi poluare, automat si altii respira acelasi aer mizerabil...
  • +3 (3 voturi)    
    Ultima sansa (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 22:58)

    polimea [utilizator]

    ''Alesii'' stau in Primaverii, Herastrau, Snagov, Baneasa, ....Acolo nu se construieste pe spatiul verde, nu se distrug arborii. Prostimea din restul Bucurestiului nu se pune. Ei pot sa respire praf, gaze, dai dracu-multi si prosti-. Ganditi bine ce ve-ti vota ,altfel vom locui in Calcuta.
  • 0 (2 voturi)    
    Mereu alţii... (Duminică, 5 octombrie 2014, 4:12)

    PostacRusnac [utilizator]

    mereu alţii, recte autorităţile, sînt vinovate de poluare... da, oprescu e mafiot şi face bani din lipit hîrtii pe jos, cică marchează benzi de biciclete... dar cine-şi plimbă posteriorul în noua maşină achiziţionată pe credit pe care nu şi-l poate plăti (bancherii jefuitori, deh)?!? cine e zmeu prin trafic şi prin parcări?!? un orăşel cu raza de 10 km şi aere de capitală, o urbe de ţară, de fapt, lumea e şmecheră, nici măcar cîteva sute de metri, la cumpărături, nu le mai merge pe jos, ar fi în stare să urce cu maşina şi la etaje, dacă s-ar putea... aici, unde sînt, merg 60 km zilnic cu bicicleta şi mă simt foarte bine, iar acolo nu ai loc nici să mergi de atîtea hîrburi noi, gata stricate... vreţi să fiţi domni, alţii să strîngă după voi! o să muriţi în cancerul pe care-l fabricaţi singuri cu zel, zilnic, dragi romîni! drum bun!
  • 0 (0 voturi)    
    salvati copacii (Duminică, 5 octombrie 2014, 11:02)

    Gaby51 [utilizator]

    Aud ca nu se vad unele semne de circulatie din cauza copaceilor. Alo ! Nu le dati idei, ca imediat vin astia de la spatii verzi, care nu au auzit de horticultura, si ii ,,toaleteaza'' tocmai cand se scutura frunzele. Dar pe cei care au pus semnele nu-i intreaba nimeni?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version