Calea Grivitei, Calea Dorobanti, bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca ar putea deveni sensuri unice. Municipalitatea vrea sa construiasca 35 de parcari in zona centrala

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:28 Actualitate | Administratie Locala

Sens unic str. Calderon
Foto: Hotnews
Calea Grivitei, bd. Carol, bd. Lacul Tei, bd. Barbu Vacarescu, bd. Dinicu Golescu, Calea Floreasca, Calea Dorobanti, Soseaua Viilor si str. Progresului ar putea deveni sensuri unice, potrivit planului de mobilitate prezentat miercuri de reprezentanti ai municipalitatii la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei. In plus, municipalitatea intentioneaza sa faca benzi unice pentru RATB pe bd. Dacia, Carol, Mircea Eliade, Magheru, Lacul Tei, bd. Unirii. De asemenea, s-a propus construirea a 35 de parcari subterane si supraterane in zona centrala  a orasului.
  •  Vezi toate strazile care vor avea sens unic
Deocamdata aceste masuri se discuta, dar Ion Dedu, seful directiei de Circulatie din cadrul Primariei Capitalei spune ca sensurile unice si bezile unice pentru RATB vor fi implementate treptat, incepand de anul viitor, pe masura ce se primesc aprobarile necesare. Parcarile se vor construi pe masura ce vor exista fondurile necesare.

  • Strazile pe care ar putea fi introduse sensuri unice:

(Click pe poza pentru versiunea mai mare)
Legenda: strazile cu sens unic existente sunt trecute cu albastru, iar cele propuse cu rosu


- str. Progresului intre Razoare si str. C-tin Istrati spre str. Ctin Istrati;
- Soseaua Viilor intre Ctin Istrati si Calea Rahovei spre Calea Rahovei;
- str. Maximilian Hopper intre Casa Poporului si Piata Muncii spre Piata Muncii;
- str. Romulus;
- str. Parfumului;
- str. Turturelelor;
- str. Cezar Bolliat;
- str. Dem Teodorescu;
- str. Agricultorilor intre Calea Calarasilor si str Teodor Sperantia;
- pe str Doamnei se schimba sensul unic si devine dinspre Calea Victoriei spre bd. IC Bratianu;
- pe str. Coltei se schimba sensul unic si devine invers decat este acum;
- bd Carol de la intersectia cu Calea Mosilor pana la Piata Rosetti spre Piata Rosetti;
- pe str Mantuleasa sensul unic se schimba dinspre str. Popa Soare spre Calea Mosilor;
- str. Popa Soare
- str. Plantelor, sensul unic se prelungeste pana la intersectia cu str. Popa Nan;
- str. Delea Veche intre Calea Calasilor si str. Matei Voievod spre Matei Voievod;
- str. Agricultorilor si str Matasari devin sensuri unice in tandem;
- De la Armeneasca poti iesi pe str. Popa Rusu-Toamnei- Dragos Voda pana in Stefan cel Mare toate aceste strazi devenind sens unic spre Stefan cel Mare;
- str Polona si Calea Dorobantilor in tandem devin sensuri unice. Calea Dorobantilor sens unic de la bd. Stefan cel Mare spre centru, iar in sens invers Polona, de la Dacia la bd. Stefan cel Mare prelungita cu Calea Floreasca care devinse si ea sens unic pana la intersectia cu str. Glinka;

- Calea Floreasca de la intesectia cu Stefan cel Mare pana intersectia cu str. Glinka este sens unic spre iesirea din oras, iar de la intersectia cu str. Alexandru Serbanescu pana la intersectia cu Glinka este sens unic in sens invers;
- str. Glinka este sens unic spre Barbu Vacarescu;
- bd. Barbu Vacarescu este sens unic de la intersectia cu bd. Lacul Tei pana la intersectia cu str. Alexandru Serbanescu, sens unic spre iesirea din oras.
- str. Ceaikovski, bd. Mircea Eliade plus un segment din str. Radu Beller pana la Piata Dorobanti devin sens unic spre Piata Dorobanti;
- bd Lacul Tei devine sens unic de la intersectia cu str. Maica Domnului pana la bd. Barbu Vacarescu. Acesta este in tandem cu str. Ramuri Tei intre bd. Barbu Vacarescu si str. Grigore Moisil;
- str. Ghica Tei devine sens unic de la intersectia cu str. Judetului pana la intersectia cu str. Teiul Doamnei sens unic spre Teiul Doamnei;
- Iacob Felix de la intersectia cu str. Banul Manta spre bd. Titulescu;
- str. Sevastopol de la intersectia cu Buzesti spre bd. Lascar Catargiu;
- str. Gheorghe Manu, str Occidentului, str Polizu sens unic dinspre bd Lascar Catargiu spre Gara de Nord;
- Calea Grivitei sens unic de la Gara de Nord pana la bd. Dacia cu o ramificatie pe Sfiintii Voievozi spre Calea Victoriei;
- bd. Dinicu Golescu intre str. Vulcanescu si Berthelot sens unic spre Berthelot;
- str. Vulcanescu intre Dinicu Golescu si Plevnei, sens unic spre Plevnei.

  • Propunere benzi unice pentru transport public:
- Soseaua Viilor, de la Calea Rahovei spre str. Ctin Istrati;
- bd Dacia intre str. Toamnei si Calea Dorobanti;
- bd. Carol de la Piata Rosetti la Calea Mosilor;
- Calea Dorobantilor intre bd. Dacia si Sos. Stefan cel Mare;
- Calea Floreasca dinspre str. Glinka spre Sos Stefan cel Mare si sens invers intre str. Glinka si Soseaua Pipera;
- bd. Mircea Eliade intre str. Radu Beller si Calea Floreasca;
- bd. Lacul Tei intre Barbu Vacarescu si str. Maica Domnului;
- de la Gara de Nord pe str. Polizu, str. Occidentului, str. Gheorghe Manu;
- str. Mircea Vulcanescu de la str. C-tin Noica la str. Berzei;
- Bd Magheru, intre Romana si Universitate;
- Splaiul Independentei intre Opera si Piata Unirii;
- bd Unirii de la Piata Unirii spre Piata Alba Iulia;
- bd. Elisabeta intre Calea Victoriei si Magheru;
- bd. Carol intre bd. Magheru si Calea Mosilor;
  • Parcari colective in zona centrala:
- in spatele Tribunalului Bucuresti;
- Piata Sf Anton;
- str. Tonitza;
- intersectia str. Brezoianu cu str. Eforie, doua parcari;
- str. Gutenberg, doua parcari,
- Piata Kogalniceanu;
- Piata Walter Maracineanu;
- Sala Palatului;
- Piata Revolutiei in fata la Ateneu, in fata la restaurant Cina si la Ministerul de Interne;
- str. Edgar Quinet;
- intresectia str. Nicolae Filipescu cu str. Batistei;
- in spatele Teatrului National Bucuresti;
- in spatele Spitalului Coltea;
- interectia Calea Mosilor cu Str Sfintilor;
- intersectia Calea Mosilor cu str. Paleologu;
- Piata Ghe Cantacuzino;
- Piata Lahovary;
- intre str. Biserica Amzei, bd. Dacia si str. Christian Tell;
- intersectia Calea Grivitei cu bd. Dacia;
- intersectia Calea Grivitei cu str. Budisteanu;
- str. N Iorga colt cu str Amiral Urseanu, doua parcari;
- Soseaua Stefan cel Mare in aproprierea intersectiei cu str. Pamfil Nastase;
- bd. Iancu de Hunedoara intersectie cu str. Caderea Bastiliei;
- Piata Victoriei;
- str Frumoasa;
- str. Iacob Felix, doua parcari;
- zona Garii de Nord, trei parcari;
- str. Cameliei.

Proiectantii spera ca aceste masuri sa fluidizeze circulatia si sa creasca viteze de deplasare a mijloacelor de transport in comun. De asemenea, in momentul in care se vor construi parcarile subterane/supraterane, o parte din parcarile in spic de pe marile bulevarde vor fi desfiintate. Planul de mobilitate, realizat la comanda municipalitatii de catre firma Search Coropration, a fost corelat cu Planul Integrat de Dezvoltare Urbana pentru centrul Capitalei.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

7832 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    primarul masinilor.. (Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:38)

    pehash [utilizator]

    bulevarde largi cu sensuri unice = mai multi morti la trecerile de pieton, cum se intampla pe Kiseleff.
    se observa imediat din lista aia ca nu-i intereseaza pietonii, biciclistii sau transportul in comun.
    toate capitalele europene au invatat secolul trecut ca este imposibil sa tii pasul cu cresterea traficului. oricat construiesti, vor fi si mai multe masini, mai mult zgomot, mai mult praf, mai multa poluare in general...
    in centrul unui oras mare masina e un moft si se poate trai foarte bine fara, dar prostii nostri sunt inca prea fuduli ca sa accepte acest lucru.
  • +3 (9 voturi)    
    Foarte bine si frumos (Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:41)

    a-z [utilizator]

    Dar trebuie re-gandite toate sensurile unice ce leaga viitoarele sensuri unice (un exemplu rapid ar fi cele ce leaga Dorbanti si Polona)
  • +6 (8 voturi)    
    Inca o propunere de banda RATB si Taxi (Miercuri, 11 decembrie 2013, 18:51)

    AnCojo [utilizator]

    Cred ca e simplu de implementat si utila definirea unei benzi unice RATB si Taxi intre Piata Ch de Gaulle si Piata Presei (chiar pana la fantana Miorita, cu putina bunavointa); ar suplini lipsa unei legaturi cu metroul pentru Piata Presei.
  • +4 (4 voturi)    
    parcari!! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 19:49)

    Codruta N [utilizator]

    Nu ca n-ar fi (MARE!!) nevoie (mai ales daca s-ar desfiinta parcarile alea "in spic", MARI producatoare de mizerie, praf samd.), insa sunt curioasa CUM vor face parcari supraterane in locurile specificate? Mai darama ceva? sau mai strica nitzel peisajul si asa uratzit de chestiile alea LEGO din sticla si otzel plantate fara cap prin centrul vechi (vezi sediul Politiei de pe Catargiu)?
    Sau: daca vor fi subterane, or sa faca tot niste porcarii precum cea din P. Universitatii? Se stie PRECIS ce e prin subteran, in locurile vizate?
  • +5 (7 voturi)    
    Oprescu pare ireal! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 20:07)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Coruptia colcaie in jurul lui iar omul are o obsesie: trafic si iar trafic, poluare si iar poluare. Nu a vrut sa dea bani sa consolideze cateva cladiri de patrimoniu pe care le avea in centrul vechi, dar e dispus sa dea bani pe parcari fara numar. In loc sa incurajeze transportul in comun, transportul cu bicicleta... el "fluidizeaza traficul" incurajand traficul cu masina personala. Nicaieri in vestul Europei nu se mai intampla asa ceva, dar cu cine sa te intelegi! Cu Oprescu?
  • 0 (6 voturi)    
    In orasul asta traiesc doar soferi? (Miercuri, 11 decembrie 2013, 20:36)

    bigbrother [utilizator]

    Intr-un oras civilizat transportul s-ar face folosind mijloacele de transport in comun, masina personala nu isi are rostul, este mancatoare de bani, timp, nervi si in plus polueaza si distruge.

    Ma bucur totusi ca se gandesc dupa atata amar de vreme sa faca benzi unice pentru RATB..asta daca nu parcheaza bizonii acolo. Autobuzele ar fi ideal sa fie electrice, asta ca tot se vor testa doua autobuze electrice in Bucuresti, dupa Timisoara (http://www.inhabitat.ro/timisoara-va-testa-doua-autobuze-electrice/)

    Iar parcarile TREBUIE sa fie subterane cu parcuri deasupra. Se pot rezolva astfel doua solicitari, se infrumuteseaza orasul si creste suprafata de spatiu verde.

    Dar ce este CEL MAI IMPORTANT: aplicarea legilor. Degeaba se construieste daca nu se respecta destinatia constructiilor, daca nu se dau amenzi, daca bizonul tot parcheaza unde vrea muschiul lui, distruge spatiul verde si polueaza orasul cu cazanul inmatriculat in Bulgaria.

    Si as mai spune si ca intersectiile ar trebui sa beneficieze de camere video ale caror inregistrari sa constituie probe la dosar, nu tinute doar de fantezie. Poate asa se mai tempereaza teribilismul unora si se aduc si bani la buget.
    • -1 (5 voturi)    
      Ce copaci poti sa plantezi... (Joi, 12 decembrie 2013, 10:16)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      deasupra unei parcari. Un copac matur are nevoie de metri buni de sol in adancime... Parcarile subterane si parcurile nu merg impreuna!
      • 0 (4 voturi)    
        se poate, altii deja o fac sau o vor face (Joi, 12 decembrie 2013, 15:01)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        Si daca este nevoie, se poate pune si pamantul necesar, oricum parcarea subterana nu se face la nivelul strazii.

        Uite un exemplu ce vor sa faca aia in New York: http://www.inhabitat.ro/parcari-auto-sub-parcuri-publice/, vezi a doua imagine care arata clar ca pot fi si pomi si parcari in acelasi loc.
        • 0 (0 voturi)    
          Imaginile din link-ul tau... (Vineri, 13 decembrie 2013, 10:19)

          EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          sunt hazlii. De exemplu in a doua imagine apare o parcare la nivelul solului cu copaci deasupra... probabil lipiti de asfalt! Din poze poti sa faci orice! As vrea sa vad o parcare deja realizata nu un proiect cu poze facute pe calculator.
          Daca nu lasi metri buni de sol in adancime, nu se vor putea planta decat cel mult arbusti si arbori de dimensiune mici. Despre tei, platani... nu cred ca poate fi vorba!
  • +1 (1 vot)    
    Pe Ion Neculce e propusa o tampenie... (Miercuri, 11 decembrie 2013, 21:20)

    leeloo2 [utilizator]

    Trebuie sa ramana asa cum este, de la Vladoinau spre MIhalache un sens unic si de la Vladoianu spre Teodosie Rudeanu alt sens unic, asa trebuie sa ramana, altfel nu mai poti veni dinspre Banu Manta sau Mihalache via Ion Campineanu spre Grivitei fara sa treci prin aglomeratia de pe Banu Manta... sau pur si simplu sa intorci in jurul primariei pe varianta CLadoianu, Neculce, Teodosie Rudeanu. Astia care fac propunerile astea gandesc ?
  • +3 (5 voturi)    
    cereti Banda Unica in tot orasul (Miercuri, 11 decembrie 2013, 23:04)

    bedexe [utilizator]

    Doar pentru Ratb, taxiurile pot folosi strdute.

    Degeaba pui pe portiuni, efect zero. Sau vreti sa aratati ca nu e buna?

    Plan rapid si urgent ca vine iarna si iar se circula deloc:
    1. se decide 1 banda Circulabila ca fiind pt ratb
    2. timp de 2 saptamani se mediatizeza si eventual se trage dunga galbena
    3. Sambata se pune in practica decizia: la intersectii sta politie si sunt opriti si avertizati soferii care nu o respecta. Cu rutiera, municipala, locala, ordine publica si jandarmi chiar.
    4. dupa 1 sapt se dau amenzi.
    5 ratb va fixa timpi de sosire in statie.

    Asta a fost prima masura data de japonezi, nu pasajele.

    Traficul auto va scade 30 min cu ratb fata de 1 ora cu masina,, se vor gasi locuri de parcare, nu va mai fi haosul de acum.

    Si e de viata si moarte: smurdul va interveni mult mai rapid.
  • +1 (1 vot)    
    pe strada Glinka va fi gatuiala (Joi, 12 decembrie 2013, 9:32)

    Nini75 [utilizator]

    Nu stiu daca ati realizat, dar traficul de pe 4 benzi pe Calea Floreasca, ce vine dinspre Stefan Cel Mare, adunat cu traficul de pe 4 benzi care vine pe Calea Floreasca, dinspre Sos. Pipera, se va "revarsa" pe 2 benzi separate de squar pe str. Glinka. Eventual vor distruge spatiul verde ca sa faca 3 benzi. Cosmar.
    • 0 (0 voturi)    
      Glinka (Joi, 12 decembrie 2013, 10:31)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Nini75

      Pe glinka e o banda pe sens la modul real, adica asa se circula, ar putea fi facute unic si banda normala ia inainte si la dreapta iar cea din stanga (care acum e contrasens) ia obligatoriu la stanga si nu se mai colmateaza la stop.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri