​Consiliul General Bucuresti discuta miercuri proiectul pasajului rutier subteran de la Piata Presei. Ordinul Arhitectilor Bucuresti cere consilierilor sa respinga initiativa

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 26 august 2013, 12:40 Actualitate | Administratie Locala

Pasaj Piata Presei
Foto: DSBA
Consiliul General al Municipiului Bucuresti va discuta la sedinta de miercuri Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei. Acesta costa circa 18 milioane de euro, bani platiti de la bugetul local. Pasajul se va realiza pe un singur sens - dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Mai exact, va intra in subteran de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, dupa Fantana Miorita, va trece pe sub Piata Presei Libere unde se va bifurca si va iesi pe Soseaua Kiseleff, in zona strandului Tineretului, si pe bd. Marasti, imediat dupa cele doua turnuri gemene de la Piata Presei. In plus, municipalitatea doreste sa construiasca si un pasaj subteran pentru pietoni. Ordinul Arhitectilor Bucuresti solicita CGMB sa respinga acest proiect, acesta fiind "inutil functional si fundamental nociv in raport cu zona cea mai importanta a Soselei Kiseleff". Potrivit primarului general Sorin Oprescu, lucrarile la pasaj vor incepe in aceasta toamna.


"Avand in vedere ca pe data de 28 august 2013 urmeaza sa fie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti PUZ Piata Presei Libere, sector 1, Pasaj rutier subteran, Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania tine sa reaminteasca faptul ca si-a exprimat in mod public si in repetate randuri opozitia fata de acest proiect, considerat inutil functional si fundamental nociv in raport cu zona cea mai importanta a Soselei Kiseleff, cea care leaga Piata Presei Libere cu Piata Arcului de Triumf", sustin arhitectii.

Acestia mai afirma ca municipalitatea nu a tinut cont de parerile exprimate la dezbaterea publica. "Admitem ca in urma unei astfel de dezbateri nu pot fi preluate toate opiniile, dar in acest caz ne aflam in situatia in care Primaria Municipiului Bucuresti nu a acceptat nici una din obiectiile venite din partea noastra sau a publicului. Desi utilitatea de principiu a consultarilor pe parcurs si a dezbaterii publice este de netagaduit, in practica ea este anulata – si nu numai in acest caz – de atitudinea ostila a Primariei Municipiului Bucuresti care, afirmand ca “decizia asupra formei finale a proiectului apartine autoritatilor ce detin competenta legala”, dovedeste ca, de fapt, nu are nici o disponibilitate pentru dialog", mai spun arhitectii.


In plus, in luna iulie a acestui an, OAR Bucuresti a declarat ca pasajul este inutil deoarece Primaria Capitalei nu a tinut cont de Autostrada Bucuresti - Ploiesti
, urmand ca atunci cand aceasta va intra in Bucuresti in zona Petricani (acum merge doar pana la Soseaua de Centura) traficul pe DN1 sa scada cu 30%, facand inutil pasajul pentru ca intersectia de la Piata Presei se va decongestiona.

"Conform studiilor si analizelor efectuate inclusiv de catre CNADNR, in conditiile realizarii legaturii dintre Autostrada Bucuresti-Ploiesti (A3) si reteaua de strazi a municipiului Bucuregti, 30% din traficul de lung parcurs de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti (DN1) se va transfera pe autostrada A3. Pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti se va desfasura in mod deosebit traflcul generat de relatia Bucurestiului cu localitatile de pe DNl, situatie in care va creste accesibilitatea obiectivelor din zona de nord a orasului. In aceste conditii, solutia unui pasaj rutier subteran in Piata Presei Libere este complet inutila pentru ca valorile de trafic vor fi sub capacitatea de circulatie a retelei de strazi din zona, in special pe relatia Arcul de Triumf - Fantana Miorita", se arata in scrisoarea trimisa la vremea respectiva  de Ordinul Arhitectilor Bucuresti primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.

"Pasajul este inutil si mai mult decat atat, distruge o zona cu o valoare foarte mare pentru Bucuresti. Mai mult, toate masinile care vin pe DN1 vor trece prin centrul orasului. Nu spunem noi ca acest pasaj este inutil, ci o spun specialistii, ingineri de trafic, cei de la CNADNR. Pasajul, asa cum este propus in prezent de Primaria Capitalei, nu este relationat cu noua autostrada A3. Dupa ce intrarea in Bucuresti a acestei autostrazi va fi realizata, traficul pe DN1 va scadea cu 30%, deci nu va mai fi nevoie de acel pasaj", a declarat pentru HotNews.ro Mircea Ochinciuc, presedintele OAR Bucuresti, in iulie 2013.

In replica, Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, declara ca pasajul va fi folositor pe termen lung, cand autostrada va ajunge in Moldova si se va aglomera, iar o parte dintre soferi vor alege din nou DN1. "In aceasta situatie, o analiza corecta se poate realiza doar printr-o buna colaborare intre arhitecti si inginerii de trafic. Daca noi nu am zis despre Casa Poporului ca este hidoasa, arhitectii nu ar trebui sa-si bage nasul in treaba noastra. Domnul Eugen Ionescu este un inginer de moda veche. Noi folosim programe de calculator care generaza simulari in baza carora putem sti clar ce se intampla cu traficul intr-o anumita zona. In intersectia de la Piata Presei coada se intinde pana la fantana Miorita. Autostrada A3 va rezolva aceasta problema doar pe termen scurt. Cand insa se va intinde pana in Brasov si apoi in Moldova, cand se vor deschide granitele si se va circula liber nu va mai fi insa suficient, o parte din trafic urmand sa revina pe DN1. Noi am tinut cont de A3 in studiul de trafic", a explicat Ion Dedu pentru HotNews.ro.


Primaria Capitalei a facut deja licitatie pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL,  pe 8 mai 2011. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca lucrarile la Pasaj vor incepe in aceasta toamna.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2199 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    prioritati (Luni, 26 august 2013, 13:09)

    Soljenitin [utilizator]

    Sunt altele de rezolvat inainte: remedierea situatiei cu Piata Universitatii, loc ciuntit de oprescu; cainii comunitari, claridile istorice ce necesita renovare, eliminarea mirosurilor de urina si fecale din preajma centrului, optimizarea transportului in comun, pistele de biciclete, soseaua de centura, pasajul rutier de la Mihai Bravu si, in general, orice santier deschis si neterminat.

    Macelarul oprescu trebuie demis! Afara cu el ca si cu o masea stricata, omul asta distruge Bucurestiul!
    • +1 (1 vot)    
      Sunt multe de facut (Miercuri, 28 august 2013, 7:42)

      Notorius24 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      in Bucuresti, iar vremea urlatorilor la luna a cam trecut. Sa nu rezolve municipalitatea problema cainilor, ca mor ONG-urile de foame, sa nu faca Sorin Oprescu un pasaj pentru ca acest lucru nu este pe placul OAR, si asa mai departe. Sorin Oprescu este medic, iar decizia construirii pasajului nu a luat-o de unul singur, d-aia are specialisti in preajma sa.
  • +2 (4 voturi)    
    Autostrada aia suspendata unde e ?! (Luni, 26 august 2013, 13:15)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Oprescu lanseaza o noua "provocare" pentru bucuresteni, dar una mai mica, scumpa, inutila, menita sa-l bage si mai mult in capitolul "asa nu !" dedicat proiectelor scoase la misto, din palaria lui de mare edil...
  • +5 (7 voturi)    
    Proiectul acesta va distruge zone Kiseleff (Luni, 26 august 2013, 14:05)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Nu numai ca se vor defrisa hectare de vegetatie sar si profilul transversal simetric al bulevardului va fi mutilat. In plus va mai fi construit un turn cat Casa Presei pe spatiul verde de langa Soseaua Kiseleff, in conditiile in care ministerul de externe are deja un palat in zona Dorobanti-Aviatorilor. In documentul Ordinului Arhitectilor de mai jos se pot citi si mai ales vedea efectele acestui pasaj:

    http://www.b365.ro/media/other/201308/2013-07-22--mesaj-cgmb--pasajul-rutier-piata-presei-libere--sos-kisel-__76870900.pdf

    Bravo Ordinului Arhitectilor pentru aceasta interventie! Toto dispretul pentru Oprescu!
    • +1 (5 voturi)    
      Excelenta interventie (Luni, 26 august 2013, 15:13)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Excelenta interventie din partea Ordinului Arhitectilor
      • +1 (7 voturi)    
        OAR (Marţi, 27 august 2013, 9:14)

        milosh [utilizator] i-a raspuns lui vasile78

        e o organizatie profesionala, un soi de breasla a arhitectilor din Romania. Sa fie sanatosi si sa prospere, cu jobul lor arhitectii o duc bine. Dar Bucurestiul are un consiliu, municipalitatea are specialisti in urbanism, doar nu credeti ca Sorin Oprescu, medic de meserie, a purces la acest proiect fara consultarea oamenilor din domeniu!
        • +1 (7 voturi)    
          Cuvantul ostilitate (Marţi, 27 august 2013, 12:00)

          arakis [utilizator] i-a raspuns lui milosh

          nu-si are locul aici! Daca nici Sorin Oprescu nu stie sa comunice, atunci cine mai stie!Exista totusi niste limite, pana la urma edilul sef are un oras de condus si este responsabil de functionalitatea urbei. Daca exista o animozitate intre cei din OAR si arhitectii impreuna cu care municipalitatea a luat aceasta decizie, asta nu priveste pe nimeni.
        • +2 (2 voturi)    
          OAR si rechinii imobiliari (Marţi, 27 august 2013, 21:24)

          Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui milosh

          sunt mana in mana, doar nu va inchipuiti ca acesti arhitecti sunt o gasca de poeti visatori. Le cam incurca Sorin Oprescu planurile,aia e!
  • +2 (4 voturi)    
    pentru Ion Dedu (Luni, 26 august 2013, 14:10)

    igorashu [utilizator]

    Cand coridorul IX va fi complet (Bucuresti-Iasi/Suceava) si Bucurestiul va avea A0, deci pasajul iarasi va fi inutil.
    Dar na... ei gandesc pe viitor (sic!)
  • +1 (5 voturi)    
    Zona de nord trebuie preservata (Luni, 26 august 2013, 14:34)

    vasile78 [utilizator]

    Este o imensa greseala sa mai construiesti ceva in acea zona. Asa cum este ea acum, e o zona excelenta din punct de vedere organizare rutiera. Chiar nu mai este nevoie de un nou pasaj, niciodata acolo nu se creaza blocaje, nici chiar duminica seara cand se intorc foarte multi de la munte.
  • +2 (6 voturi)    
    nici macar nu e util (Luni, 26 august 2013, 17:04)

    cris80 [utilizator]

    Dupa ce ca distruge toata zona, nici macar nu e util. Sensul giratoriu de acolo e suficient chiar si pentru traficul aglomerat. Nu poti considera blocaj ca stai de 2 ori la semafor in cel mai aglomerat moment ca sa justifici un pasaj. Bulevardul ala e chiar frumos, cu pomi intre benzi, cu particularitatea de parada a benzii din mijloc care da in Arcul de Triumf si care va disparea sau va fi ciuntita cand va iesi pasajul in ea.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri