Week-end-ul trecut, pasionatii de curse auto la adapostul intunericului au spart linistea noptii. Totul numai pentru a trai la "intensitate" maxima.

Vineri, 4 noiembrie, in jurul orei 21, un Volkswagen gri spargea linistea pe strazile Hunedoarei, masina care nu facea decat sa verifice traseul pe care urma sa se desfasoare un raliu ilegal. Determinarea raliului se facea cu ajutorul a patru masini, doua in fiecare capat al traseului, care simulau un conflict, provocand blocarea traficului.

Politia din Hunedoara este alarmata de locuitorii care au ghinionul sa vada chiar de pe geamurile apartamentului, care nemaisuportand zgomotul produs de masini, au pus mana pe telefon.

Patrulele zonale au facut ca nu odata, cursele organizate sa fie amanate, lucru care s-a intamplat si saptamana aceasta; cursa trebuia sa aiba loc vineri, dar a fost amanata pentru duminica. Putini sunt cei care stiu cat de greu este sa participi la un asemenea raliu. Participantii sunt de obicei tineri intre 20 si 30 de ani, care lucreaza in afara tarii.

Timp de aproximativ sase luni - un an, strang bani pentru a putea participa la concurs. Masinile vin, de regula, odata cu ei; sunt dotate in limite legale, deoarece amenzile pot ajunge in jurul sumei de 6.000 RON si se poate lasa chiar cu confiscarea masinii.

Odata ajunsi in Romania, ei fac o escala in Timisoara sau Arad, unde motorul este schimbat cu altul, care poate propulsa masina pana la viteza de 270 km/h. Surplusul il aduc tuburile de azot, montate in spatele masinilor.

Piesele care sunt montate in Timisoara sunt ori aduse ilegal, ascunse in tiruri, ori sunt luate prin comanda, de la reprezentantele romanesti ale unor marci binecunoscute, si modificate in garajele profesionistilor din domeniu. Piesele sunt de la motoare, suspensii, anvelope si faruri cu halogen. In general, soferii nu sunt cunoscuti decat dupa porecle.

Unul din personajele principale este "Pictoru’" denumit asa pentru culoarea pe care o da masinilor care-i ajung pe mana si sunt predestinate a-si topi cauciucurile in raliuri ilegale. "Bobo" este un alt personaj despre care am aflat ca detine doua masini: una de zi, o Skoda Octavia, si una de noapte, un BMW "inarmat pana-n dinti" pentru raliu.

Acest lucru se pare ca este unul normal pentru toti pilotii care nu pun prea mare pret pe viata si libertatea lor atunci cand sunt puse in balanta cu adrenalina si nevoia de viteza. Participarea la o asemenea competitie presupune punerea la bataie a minimum 1.000 de dolari de fiecare concurent.

Castigatorul este unul singur, iar daca ai obiceiul sa pierzi destul de des si sa-ti mai si avariezi bolidul din cand in cand, ar trebui sa stai mult timp la munca in afara tarii (pentru ca in Romania oricum nu ai putea face banii necesari decat furand sau mostenindu-i).

Cea mai mare problema a iubitorilor acestui sport - care se pare ca se intalnesc aproape in fiecare vineri si duminica pe soselele Hunedoarei - nu sunt gropile din soselele, care-i obliga sa aiba tobele de esapament cat mai scurte. De a participa la curse legale nici nu poate fi vorba, deoarece si politistii le dau bataie de cap, acestia avandu-i in vizor atunci cand e vorba de asa ceva.

Ei ne-au marturisit ca oricum, cel putin deocamdata, regii soselelor pe patru roti nu vor participa la concursurile legale, masinile lor fiind cu mult mai performante decat cele aprobate sa participe.