Deputatul PSD Gabriela Podasca, membra a Comisiei de Cod Electoral, a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 23 martie 2015, 18:41 Actualitate | Politic

Gabriela Podasca
Foto: Agerpres
De ce sustine PSD alegerea primarilor intr-un singur tur si alegerea sefilor de Consilii Judetene de catre consilieri? Cum vede partidul de guvernamant legea votului prin corespondenta si de ce doreste revenirea pe liste de partid? Trei proiecte de legi importante sunt deja pe circuitul parlamentar, dupa ce au fost adoptate in Comisia de Cod electoral: legea alegerilor locale, legea partidelor si a finantarii partidelor politice. A mai ramas in discutie legea alegerilor parlamentare. Deputatul PSD Gabriela Podasca, membra a Comisiei de Cod Electoral, discuta online cu cititorii HotNews.ro, marti de la ora 13.30.
  • Pune intrebari prin formularul de comentarii de la finalul articolului
  • Nu adresati mai mult de doua intrebari
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care contin mai mult de doua intrebari, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana
Cele trei proiecte de legi (alegeri locale, partide politice, finantarea partidelor) au intrat luni pe circuitul parlamentar, fiind transmise Senatului, decizionala fiind Camera Deputatilor.

Cele mai importante modificari la legea alegerilor locale:
  • alegerea primarului intr-un singur tur;
  • alegerea presedintelui consiliului judetean in mod indirect;
  • partidele si candidatii independenti vor depune liste de sustinatori pentru fiecare lista de candidati pentru consiliul local si pentru consiliul judetean;
  • o persoana poate semna pentru sustinerea mai multor candidati independenti sau liste de partid;
  • introducerea corpului functionarilor electorali;
  • introducerea sistemului informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal.
Cele mai importante modificari la legea partidelor politice:
  • Dispar restrictiile care faceau imposibila aparitia unui partid regional sau local. Astfel, noul proiect de lege prevede ca "partidele politice se pot organiza si functiona la nivel national, la nivel local sau atat la nivel national, cat si local, conform statutului propriu
  • Dispar conditionarile in ce priveste numarul de semnaturi, care facea aproape imposibila aparitia de partide noi. Potrivit noilor propuneri "lista trebuie sa cuprinda cel putin 3 membri fondatori"
Cele mai importante modificari la legea finantarii partidelor politice:
  • Parlamentarii au decis finantarea campaniilor de la bugetul de stat, in anumite conditii. Candidatii si partidele care au obtinut cel putin 3% din voturi vor primi inapoi sumele cheltuite, dupa alegeri, cu respectarea anumitor praguri de cheltuieli. Banii vor trebui sa treaca printr-un cont de campanie si sa acopere facturi emise catre partid.
  • Teoretic, se interzice acordarea de galeti, pixuri sau alte materiale promotionale in campania elecotorala. Astfel noua lege prevede ca "In campania electorala pot fi utilizate numai urmatoarele tipuri de materiale de propaganda electorala: a) afise electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latura si 350 mm cealalta latura; afisele electorale prin care se convoaca o reuniune electorala, vor avea 400 mm o latura si 250 mm cealalta latura care vor fi amplasate in locurile speciale pentru afisaj; b) materiale de propaganda electorala audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuala; c)publicitate in presa scrisa; d)materiale de propaganda electorala online; e) brosuri, pliante si alte materiale tiparite.
  • Partidele politice vor putea sa-si finanteze campaniile electorale din bani imprumutati de la persoane fizice si juridice, "dar numai prin acte autentice notariale sub sanctiunea nulitatii absolute, insotite de documente de predare-primire, in contract prevazandu-se modul si termenul de restituire a acestora".
  • Romania Libera noteaza ca "rolul AEP a fost intarit, institutia primind si atributii de verificare a cheltuielilor partidelor, si nu doar a veniturilor, ca pana acum. Insa departamentul de control al finantarii nu a fost scos de sub autoritatea AEP (a carei conducere este aleasa politic - n.r.), asa cum au solicitat unii experti in legislatie electorala. Pe de alta parte, parlamentarii au fost indulgenti in ceea ce priveste sanctiunile pentru politicienii care incalca noile reglementari. Amenda maxima va fi de 50.000 de lei, fata de 25.000 in prezent, iar sanctiunile cele mai drastice sunt blocarea decontarilor de la bugetul de stat sau confiscarea sumelor colectate ilegal."
In fine, in ce priveste al patrulea proiect de lege - cel referitor la alegerile parlamentare - presa noteaza ca majoritatea PSD din comisie nu a lamurit inca problema votului prin corespondenta pentru romanii din diaspora. Prin noua lege a alegerilor parlamentare, aflata inca in faza de proiect, diaspora ar urma sa aiba sapte parlamentari, fata de sase in prezent.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5389 vizualizari
  • Intrebare (Luni, 23 martie 2015, 19:04)

    Un cititor [anonim]

    Bună ziua,

    Știm că democrația înseamnă puterea celor mulți. Spre deosebire de aristrocrație care inseamna puterea celor mai buni. Așadar cei mulți aleg pe cineva într-o funcție oarecare. Această alegere se face luînd în considerare o anumită opțiune politică , o anumită simpatie personală pentru cel ales sau pur și simplu pe baza unor programe sau promisiuni electorale. De multe ori cel ales, odată ajuns în funcție , nu mai respectă ” contractul” cu cei care l-au ales și face ce vrea fără ca cei care l-au ales să poată interveni pentru a-l da jos din funcția pe care a uzurpat-o. Vă întreb dacă aveți in vedere ca pentru orice tip alegeri să existe o procedură clară și simplă prin care electoratul să poată alege pe altcineva atunci când cel ales încalca promisiunile electorale. De exemplu , dl. Mircea Diconu în calitate de eurodeputat a votat pentru legalizarea căsătoriilor gay deși la alegeri se prezenta ca un om de dreapta, nationalist. Eu aș dori să-l revoc din funcție dar nu există nicio procedură prin care aș putea iniția un astfel de demers în circumscripția electorală în care domnia sa a fost ales.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 13:39)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Un cititor

      Multumesc pentru intrebare. Nu ma voi referi la situatia dlui Diaconu in mod special.
      In cazul primarilor, ca si in cazul presedintelui exista o precedura destul de explicita si detaliata legata de modul de organizare a unui referendum local sau national pentru demiterea primarului sau a presedintelui. In cazul presedintelui de tara, cu siguranta cunoasteti faptul ca am modificat legea anul trecut, presedintele putand fi demis daca o majoritate se exprima in favoarea acestui lucru iar prezenta la vot a cetatenilor este de minim 30% spre deosebire de 50% cat era initial.
  • Reforma de forma! (Luni, 23 martie 2015, 19:30)

    EuSiCuMine [utilizator]

    1. Sunt foarte dezamagit ca PNL a decis sa sustina alegerea primarilor intr-un singur tur. Credeam ca dumneavoatra politicienii ati invatat ceva din 16 noiembrie. Atunci, in primul tur Iohannis a obtinut 30,37% din totalul voturilor exprimate, iar Victor Ponta 40,44%. Aveam o diferenta de peste 10% (puncte procentuale). In turul al doilea Iohannis a luat 54,43% (o crestere de peste 24 puncte procentuale) iar Victor Ponta 45,56%. Diferenta dintre cei doi s-a inversat la aproximativ 9% in favoare lui Iohannis. Daca alegerile ar fi fost intr-un singur tur, ar fi castigat fluierand Victor Ponta desi majoritatea populatiei nu il voia! Oamenii despre care spunem ca au facut diferenta la acele alegeri, nu ar mai fi contat. Asa se va intampla la alegerile locale, daca se pastreaza sistemul actual de vot. Vor conta nucleele dure, simpatizantii si beneficiarii pomenilor electoarale care vor vota oameni nereprezenativi pentru majoritatea electoratului. Continuarea baronizarii este asigurata! Felicitari! Intrebarea este ce ati invatat din 16 noiembrie si de ce ati decis sustinerea alegerilor primarilor intr-un singur, cand este clar din exemplul din 16 noiembrie ca numai alegerile in doua tururi pot arata efectiv ce doresc votantii?

    2. Cum ati tinut cont de propunerile societatii civile, care din cate stiu a cerut la unison votul in doua tururi pentru primari?

    3. Cum ati ajuns la concluzia ca presedintii de consilii judetene trebuie votati de consilierii judeteni, prin vot SECRET? Vor mai fi acesti presedinti de consilii judetene alesii poporului, desi poporul nu ii mai voteaza? Acesti oameni au o putere extraordinara si dumneavoatra ne spuneti ca noi votantii nu vom mai avea nimic de zis in alegerea lor! Cine va credeti? Mimam democratia?
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 13:49)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      1. Prezenta oamenilor la vot si votul cetatenilor nu ar trebui sa fie influentate de numarul tururilor de scrutin ci de proiectul pe care unul sau altul dintre candidati il are si cu care va convinge sa ii dati un vot de incredere. In acelasi timp trebuie sa privim legea pentru alegerilor locale intr-un context mai larg al reformei electorale. Am eliminat barierele administrative pentru infiintarea de partide, dam sanse egale tuturor competitorilor in cursa electorala si ne asiguram ca precizam in lege ce este permis si ce nu este permis in materie de finantare. Necesitatea de a reforma atat clasa politica cat si legile este una din "lectiile" pe care toate partidele politice nu numai PSD, le-a invatat in urma votului din 16 noiembrie.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 13:58)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      2. Pe toata perioada lucrarilor Comisiei pentru legile electorale, membrii societatii civile au fost incurajati sa participe si sa isi prezinte punctele de vedere. Va reamintesc ca reprezentantii PSD au fost initiatorii unui proiect de modificare a legii partidelor in sensul eliminarii barierelor administrative pentru inregistrarea acestora- mai pe scurt-PSD a sustinut infiintarea partidelor din 3 membri fondatori. Ideea a venit din partea societatii civile si a fost imbratisata de catre PSD si ulterior in comisie, si de catre celelalte partide. Ca in orice dezbatere insa, unele propuneri reusesc sa fie sustinute de catre membrii comisiei altele mai putin. Important este ca am facut un mare pas inainte catre reformarea legilor electorale.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:15)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      3. Problema alegerii presedintilor de consiliu judetean a starnit multe discutii si efervescenta dar chestiunea in sine tine strict de actul administrativ si de modul de exercitare a acestuia in interesul cetateanului. Pentru ca fel de important precum felul in care alegem presedintii de consiliu judetean este si modul in care ii destituim atunci cand nu isi indeplinesc sarcinile sau realizeaza abuzuri. Avem destul de multe judete unde presedintele de consiliu judetean, din cauza unor situatii nefericite cu care se confrunta, este in imposibilitatea de a-si indeplini atributiile. Acest fapt duce la un blocaj in intreg judetul. Prin urmare este nevoie de o procedura mult mai clara care sa ne prezinte pasii de urmat in astfel de situatii. Comisia a propus o procedura clara de demitere a presedintelui de consiliu judetean ce presupune: o solicitate motivata din partea a cel putin o treime din numarul de consilieri judeteni insotita de votul a doua treimi din numarul de consilieri judeteni.
  • democratia locala si finantarea partidelor (Luni, 23 martie 2015, 20:20)

    Dan MASCA [anonim]

    legat de legea partidelor si democratia locala in UE, am finantat un studiu comparativ si se poate vede aici :
    http://partide.amper.org.ro/ro/democratia-locala/
    Veti vedea ca 16 tari din UE, adica marea majoritate, permit la locale ca orice ONG sa poata depune lista de candidati. De fapt un PARTID ESTE UN ONG.
    De ce la noi a trebuit sa facem aceasta lege originala si sa creem bariere aiurea si mai ales sa dam de lucru Tribunalelor cu infiintarea si desfiintarea de partide?

    NU era mai logica sa folositi cu adevarat studiile, PLATITE din bani privati de CETATENI ROMANI interesati de buna guvernare a comunitatii, si sa intelegeti ca altii au rezolvat aceasta problema cu infiintarea si desfiintarea de partide in comunitati mult mai logic si eficient?

    Adica ei spun : Depuneti lista civica , iar daca nu sunteti alesi duminica in alegeri, luni va continuati viata de zi cu zi.
    In acest fel nu se cheltuiau bani cu infiintarea de partide, cu deranjatul Tribunalului si dupa aceea cu desfiintarea lor.

    ROmania nu este doar Bucurestiul si paramentul, ci sunt miile de comunitati unde poate unii vor sa concureze partidele maintream, cu filiale in toata tara, asa cum se intimpla in viata reala in zona IMMurilor si ONGurilor.

    Legat de finantarea partidelor, la fel este ORIGINALA in sens rau si UNICA.
    Aici aveti studiul cu finantarea partidelor in tari din UE si nimeni nu are solutia ORIGINALA aleasa de comisia electorala si votata deja:

    http://partide.amper.org.ro/ro/studiu-finantarea-partidelor/

    De ce au ales-o ai nostri si de ce ORIGINALA SI UNICA?
    Ce ar fi sa foloseasca IPADuri si TELEFOANE originale si UNICE ROMANESTI si cu sistem de operare unic si original si incompatibil cu ce are lumea larga ? ;)
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:25)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan MASCA

      Domnule Masca, vreau sa profit de aceasta ocazie pentru a va multumi pentru interesul afisat pentru munca din interiorul comisiei. Practic, proiectul privind infiintarea partidelor din 3 membri a pornit de la ideea dumneavoastra. Este un pas inainte pentru incurajarea partidelor mici sau nou infiintate sa intre in competitia electorala si mai ales pentru dinamizarea vietii politice. Mai sunt multe lucruri de facut de aceea am incredere ca si pe viitor vom putea sa colaboram la fel de bine.
      Legat de legea finantarii, initiativa apartine dlui deputat Mircea Draghici si cuprinde in cea mai mare parte recomandari GRECO si AEP. Eu cred ca avem o lege buna, poate nu perfecta, dar mult mai transparenta in ceea ce priveste cheltuielile de campanie, tipul de materiale de promovare ce pot fi folosite si mai ales resursele financiare la care pot apela. Politicienii au inteles in cele din urma ca mult mai importante decat materialele de campanie precum pixurile si brichetele sunt informarea cetateanului si prezentarea proiectelor pe care ai reusit sa le faci pe perioada mandatului sau pe care ti le propui.
  • consultari (Luni, 23 martie 2015, 20:43)

    Lumi [anonim]

    Care au fost motivele pentru care propunerile numeroaselor ONG-uri care au venit la consutari in Parlament, propuneri referitoare la scaderea pragului electoral pentru independenti si a numărului de semnaturi, au fost respinse de Comisia de Cod Electoral?
    Să știți că astfel de evenimente se vad dinspre noi, cetățenii, ca o mimare a democrației si o sfidare.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:33)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Lumi

      Am lucrat foarte bine cu reprezentantii societatii civile, de altfel cea mai mare parte a modificarilor sunt fie propuneri ale societatii civile, fie recomandari GRECO sau AEP. Am reusit sa reducem numarul de semnaturi fata de legea actuala pentru inscrierea candidatilor in alegerile locale cat si la parlamentare si sa introducem obligativitatea prezentarii unei liste de sustinatori nu numai pentru candidatii independenti asa cum era inainte ci si pentru toate partidele politice- minim 1% din numarul total de cetateni inscrisi pe listele elctorale permanente si complementare dar nu mai putin de 100 in comune, 500 in orase si 1000 in judete si municipii. Daca nu ma insel, in legea veche era necesar un numar de minimum 5000 de semnaturi pentru a candida in Bucuresti. Legat de pragul electoral, a fost vorba de o decizie politica din partea tuturor partidelor. Chiar daca PSD ar fi sustinut o reducere a pragului, acest principiu nu putea trece decat cu votul a doua tremi din numarul de membri ai comisiei. De altfel, pot sa va dau exemplul altor tari din UE care au pragul electoral de 5%: Germania, Lituania, etc.
  • democratie (Luni, 23 martie 2015, 22:02)

    Ciprian [anonim]

    Am o singura intrebare.

    Daca un primar castiga in primul tur 30% din voturile alegatorilor, iar turul 2 nu exista de cine sunt reprezentati restul de 70% din alegatori ?
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:35)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ciprian

      Revin cu acelasi raspuns: o democratie nu sta in numarul de tururi de scrutin ci in prestatia candidatului si in proiectele pe care acesta si le asuma in fata cetatenilor.
  • CORECTATI VOTUL DIASPOREI (Marţi, 24 martie 2015, 7:50)

    TUDOR POPESCU tel 0722218713 [anonim]

    Solutiile vehiculate sunt neoperante . Cetateanul roman care doreste sa voteze sa preia din timp un formular de vot de la ambasada , formular cu cod de bare inrtegistrat la ambasada . In ziua votului complecteaza numele candidatilor , voteaza preferintele si expediaza formularul recoandat la ambasada .. pe cost ramburs... Ambasada valideaza formularul prin compararea cu codul de base inregistrat si in consecinta valideaza votul
    SIMPLU DOAR SA SE VREA "PE BUNE"
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:40)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui TUDOR POPESCU tel 0722218713

      Suntem in faza incipienta de dezbateri pe acest proiect. Mai sunt destul de multe lucruri de analizat in ceea ce priveste securitatea votul, gradul de accesibilitate a cetateanului la acest tip de vot alternativ, simplitatea procedurilor dar cred ca preinregistrarea este o conditie importanta si necesara deoarece statul roman nu are o evidenta foarte clara asupra numarului de cetateni aflati in strainatate.
  • vot de la distanță (Marţi, 24 martie 2015, 8:25)

    Adrian Melencu [anonim]

    1. de ce nu se acordă dreptul universal de vot la distanță, ci numai anumitor posibili alegători? Legea trebuie să fie generală.
    De ce nu faceți un Cod Electoral care să acopere toate tipurile de alegeri?

    2. sper că veți renunța la anomalia actelor de identitate valide. In Constituție drepturile cetățenești nu sunt condiționabile.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:46)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adrian Melencu

      Nu am reusit sa facem un cod electoral compact care sa cuprinda toate legile pentru ca suntem intr-o cursa contra cronometru. Suntem conditionati de decizia CCR care ne obliga sa avem proiectul privind legea alegerilor locale finalizat cu cel putin un an inantea alegerilor locale. Dar, atat legea finantarii, legea partidelor politice, legea pentru alegerile locale cat si cele pentru alegerile parlamentare sunt in dezbatere publica si vor suferi modificari consistente.

      Daca prin vot la distanta va referiti la votul prin corespondenta atunci as vrea sa fac urmatoarea precizare. In momentul in care votul prin corespondenta va fi adoptat ca o solutie pentru diaspora atunci el trebuie aplicat si pentru romanii din afara, altfel este neconstitutional.
  • Penalii (Marţi, 24 martie 2015, 10:13)

    Atoatestiutorul [anonim]

    Ce-ar fi sa introduceti un amendament in care alesii penali sa suporte cheltuielile alegerilor partiale facute pe locul vacantat dupa plecarea lor la racoare? Poate se gandeste penalul de doua ori inainte de a cere voturile cu ocazia aceasta.
    Aditional, ce ar fi ca un penal condamnat definitiv pentru acte de coruptie, abuz de putere si altele legate de functie sa nu aiba dreptul IN VECI sa mai participe la vreo alegere. Astea de ce nu le considerati?
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:48)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      Sunt de acord ca trebuie sa inasprim conditiile pentru alesii penali dar toate modificarile de legislatie, inclusiv cele pentru persoanele condamnate definitiv, trebuie sa se inscrie in litera si in spiritul Constitutiei. Interzicerea unor drepturi electorale este decisa de catre instanta si numai de catre instanta, pe o anumita perioada de timp.
  • Referendum (Marţi, 24 martie 2015, 10:54)

    adi [anonim]

    Care este pozitia comisiei - sau a PSD, daca doamna deputat nu poate vorbi in numele intregii comisii - privind implementarea rezultatelor referendumului validat din 2009 (parlament unicameral, maximum 300 de parlamentari)?
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:54)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui adi

      Eu cred ca trebuie sa privim spre viitor si unul dintre angajamentele luate de comisia pentru elaborarea legilor electorale este de a gasi o formula prin care sa reducem numarul de parlamentari si in acelasi timp sa fie reprezentate toate interesele cetatenilor.
      PSD sustine ideea unui Parlament mai suplu format din 300 de deputati, 100 de senatori, 18 minoritati si diaspora, iar aceasta propunere se inscrie in spiritul modificarilor de la referendumul din 2009.
  • Poate ar fi bine. (Marţi, 24 martie 2015, 11:18)

    vali47 [utilizator]

    Să se introducă în legea electorală prevederea ca numărul de parlamentari să fie corelat cu prezența la vot a alegătorilor,atât în țară cât și în străinătate.40% prezență la vot,40% din locurile din Parlament să fie ocupate.Așa ar fi obligați candidații să se implice mai mult în circumscripțiile electorale și alegătorii ar fi mai responsabili în trimiterea în parlament a reprezentanților.Acum sunt situații penibile când nu știi cine te reprezintă,de la alegeri ne mai-călcând prin circumscripție.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 14:57)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui vali47

      Gradul de prezenta la alegeri, indiferent ca vorbim de alegeri parlamentare, locale sau prezindentiale tine strict de interesul cetateanului fata de politica, fata de un candidat sau proiectul lui. Sunt de acord ca trebuie sa responsabilizam mai mult clasa politica iar reprezentatul cetateanului la nivel local sau central sa nu isi aminteasca de alegator doar in pragul campaniei electorale dar nu sunt sigura ca aceasta ar fi cea mai buna solutie.
  • ? (Marţi, 24 martie 2015, 11:22)

    Alexandru Mandoiu [anonim]

    Ultima oara cand am pus o intrebare pe acest site,aceasta a fost adresata ministrului Valcov. :)
    In situatia de fata , cu acest cod electoral , Romania este foarta fragile in fata "incursiunilor" straine( precum Rusia,China,SUA).
    Noi vorbim de mita la parlamentari in valoare de 10 de milioane de Euro cand PIB Chinei este de 9,3 trilioane.
    Ce ii imipiedica pe chinezi sa cumpere 50 de parlamentari romani dupa care sa obtina investii majore in schimb.
    La subiect acum,campaniile trebuiesc finantate de la buget.Nici un leu in plus sau in minus.Cel mai performant sa castige.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 15:00)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru Mandoiu

      Parlamentul Romaniei a votat saptamana trecuta un proiect de lege, apartinand dlui deputat PSD Mircea Draghici si sustinut de intreaga comisie pentru legile electorala, care prevede exact principiul finantarii campaniilor electorale de la bugetul de stat si reducerea consistenta a cheltuielor electorale.
  • Radierea partidelor (Marţi, 24 martie 2015, 11:56)

    anonim [anonim]

    De ce s-au introdus criterii de radiere noi pentru partide care obstructioneaza partidele strict locale? Chiar daca se vor putea crea partide cu 3 membri, acestea se pot radia daca nu desemneaza candidati in 75 de circumscriptii?

    Vedeti
    https://politicafarabariere.wordpress.com/2015/03/12/posibile-implicatii-ale-aplicarii-prevederilor-privind-radierea-asa-cum-apar-in-forma-actuala-a-proiectului-de-lege/

    va multumesc
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 15:08)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      Multumesc societatii civile si ONG-urilor care au actionat in campania Politica fara bariera pentru propuneri si mai ales pentru implicare. Impreuna am reusit sa eliminam barierele administrative pentru inregistrarea unui partid politic, sa reducem numarul de membri fondatori pentru infiintarea unui partid politic, sa indepartam garantiile financiare la depunerea candidaturilor pentru alegerile parlamentare, sa scoatem prevederea legata de obligativitatea autoritatilor locale de a pune la dispozitia partidelor, sedii. Sunt doar cateva din propunerile esentiale pe care partidele le-au imbratisat, pentru a ne putea mandri cu o reforma electorala in adevaratul sens al cuvantului.
      Legat de intrebarea privind radierea partidelor, cred ca trebuie sa ne amintim de la ce conditii restrictive am plecat si cat de mult ingreunau nu numai constituirea partidelor cat si buna desfasurare a lor. Scopul unui partid este acela de a avea cat mai multi candidati, de a-si atrage sustinatori in sprijinul propriilor proiecte si de a se dezvolta cat mai mult.
  • Legea electorala (Marţi, 24 martie 2015, 13:12)

    Bb [anonim]

    De ce Republica Moldova, o tara mult inferioara ca democratie, poate avea monitorizarea votului prin mijloace electronice iar la noi nu se poate? Sa recunoasca parlamentarii ca doar in acest mod au fost obisnuiti sa fure la alegeri.
    • raspuns (Marţi, 24 martie 2015, 15:15)

      Gabriela Podasca [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bb

      Multumesc pentru raspuns. Inca nu am luat nicio decizie in acest sens, putem opta intr-adevar intre votul prin corespondenta si votul electronic, atat timp cat asiguram cateva conditii minime legat de siguranta votului si mai ales respectarea Constitutiei.
  • Integritate alegeri (Marţi, 24 martie 2015, 13:45)

    Laura Bretea [anonim]

    Exista o perceptie larga in randul populatiei ca alegerile pot fi usor fraudate. Un studiu academic pe alegerile din ultimii ani plaseaza Romania pe ultimul loc al integritatii electorale.
    Ce modificari concrete sustine PSD pentru cresterea integritatii electorale - adica scaderea posibilitatii de fraudare a alegerilor.
  • vot electronic si prin corespondenta (Marţi, 24 martie 2015, 13:59)

    camillus [utilizator]

    Dupa alegerile din toamna, presedintele PSD Victor Ponta a promis ca problema accesului la vot al romanilor din diaspora va fi rezolvata. Pana acum, nu am vazut decat o initiativa legislativa a PNL si nimic clar din partea PSD. Ne puteti oferi un angajament clar ca PSD va vota pentru votul prin corespondenta si cel electronic, astfel incat sa nu se mai repete cozile rusinoase din noiembrie, iar cetatenii romani care locuiesc departe de orice sectie de votare din strainatate sa isi poata exercita acest drept fundamental?
  • banii (Marţi, 24 martie 2015, 14:48)

    koalla [utilizator]

    buna ziua. cum va explicati faptul ca legea finantarii nu a fost trecuta, asa cum era firesc, si prin senat, si a fost adoptata in regim de urgenta, fara consultari si dezbateri?
  • Responsabilitatea aleșilor. (Marţi, 24 martie 2015, 18:47)

    vali47 [utilizator]

    Vorbim limbi diferite.Vorbesc de responsabilitatea aleșilor în mobilizarea alegătorilor.Să recunoască promovarea unor metode încât să nu fie prezență mare la vot,să participe,dacă se poate numai alegătorii ușor manevrabili.Combinarea unor metode de vot și sancțiuni mari pentru votul multiplu pot determina alegătorii pentru participarea la vot.Eu aș propune chiar controlul dacă a votat a unui protestatar,adică,nu ai votat,nu ai voie să protestezi!Se pot găsi variante de responsabilizare fără a afecta demnitatea.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi