Unul din sapte germani doreste ca Zidul Berlinului sa fie reconstruit

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2009, 23:05 Actualitate | Internaţional

Un sondaj publicat miercuri in Germania arata ca unul din sapte nemti si-ar dori ca Zidul Berlinului sa fie reconstruit. Asa reiese din sondajul efectuat de institutul Forsa, sondaj realizat pe 1.002 de respondenti, de virste si din medii diferite. Autoritatile germane au comandat acest sondaj pentru a marca 20 ani de la caderea Zidului Berlinului. Cei care au raspuns in favoarea ridicarii Zidului din nou sustin ca tara mergea mai bine pe vremea cand era impartita in doua, relateaza Reuters.

Sondajul realizat de institutul Forsa, publicat in revista Stern, arata ca aproximativ 15% din populatia de 82 de milioane a Germaniei privesc cu nostalgie vremurile cand tara era impartita in doua.

Sondajul a aratat ca majoritatea locuitorilor din vestul tarii sunt deranjati de taxele mari pe care le platesc pentru reconstructia fostelor zone comuniste, pe cand nemtii din est nu sunt multumiti de nivelul veniturilor care sunt doar la 80% fata de veniturile celor din vest, arata sursa citata.

Germania comemoreaza anul acesta, la 9 noiembrie 1989, 20 de ani de la caderea Zidului Berlinului.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1177 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Si restul de 85%? (Joi, 17 septembrie 2009, 23:19)

    Davai ceas [anonim]

    Ca si in Romania daca faci sondaj gasesti 15% de dobitoci care cred ca in comunism ar putea trai fara sa munceasca pe bune si cu 1 singur canal tv (ceea ce ar fi deja prea mult pt mintea lor obosita).

    Important e ce gandeste majoritatea intr-o democratie, ca minoritati gasesti de tot felul si intotdeauna, indiferent de regim si tara, unele minoritati vor fi nemultumite de ceva.

    Comunismul e mort si ingropat, URSS e la lada cu gunoi a Istoriei si nostalgicii dupa stat in frig pt tacamuri de pui vor parasi treptat momentul istoric, in mod natural, ca asa-i viata, se termina intotdeauna.

    In rest, doar frustrati si neadaptati, incapabili sa propuna o alternativa viabila la capitalism si democratie.
    • 0 (4 voturi)    
      .... (Vineri, 18 septembrie 2009, 0:35)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Davai ceas

      asa e davai se vede majoritatea din romania...dupa cum aleg la alegeri dupa cum lasa niste analfabeti comunisti sa conduca aceasta tara "democrata"...te inseli amarnic, cand spui ca acest comunism este mort....nu e mort...e in floare in romania....am si eu o intrebare la cate posturi de televiziune te uiti tu la tv? cate produse dintr-un supermarket iti permiti? sigur te duci intr-un supermarket si cauti ulei mai ieftin...o faina mai ieftina....un fruct mai ieftin....daca tu sau parintii tai au dus-o rau pe timpul lui ceausescu asta nu inseamna ca romania era o tara saraca..."saracia" in romania e acum si nu in anii 80' cand romania a tras din dinti ca sa ajunga cu datoriile in 0...cand puteam sa fim o tara mai dezvoltata decat franta, germania....spune-mi si mie de majoritatea asta a ta care e democrata(eu nu sunt comunist nici democrat sunt la mijloc nu ma pasioneaza politica pentru ca e de rasul lumii)ce a facut dupa 89'...majoritatea? au furat tara au distrus-o am ajuns in 2009 sa mergem la arat cu calul?am ajuns sa fim la fel de inapoiati precum bastinasii....am ajuns sa plecam din tara pentru a castiga o paine pentru ca aici nu se poate...noi dupa 89 nu am mai progresat ci regresat...diferenta dintre anii 80' si cei de acum este ca pe atunci aveai o casa asigurata un servici asigurat iar acum nu mai este asa...diferente sunt mai multe.....dar sunt si asemanari una este ca pe atunci nu aveai multe oportunitati dar acum ca le ai si nu poti profita de ele...tot in acelasi loc te rotesti?
      • 0 (0 voturi)    
        serios?? (Vineri, 18 septembrie 2009, 13:30)

        sorin [anonim] i-a raspuns lui alex

        mai nene, cam bati campii. Rau de tot.
        Am trait si eu in anii 80 si era greu. Si nu numai de alimente: n-aveam curent 2h pe zi, n-aveam apa calda cat trebuia, n-aveam benzina sa mergem ca oamenii cu masina, n-aveam un amarat de video sa vedem si altceva decat iepoca de aur, iar la o pereche de blugi ne uitam de parca ar fi fost aur curat. Intreaga tara era o inchisoare in care ni se spala creierul.

        Erau vremuri proaste, iar unii dobitoci le mai si lauda. Propun ca astia care sunt nostalgici sa isi stinga singuri lumina 2 ore pe zi, sa nu se spele, sa stea in frig iarna, sa manance "rational" cate 1/2 litru de ulei pe luna si 1kg de faina. Sa vedem daca o sa le placa.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Sâmbătă, 19 septembrie 2009, 10:40)

          alex [anonim] i-a raspuns lui sorin

          "mai nene" sorin....daca citeai mai bine intelegeai ce am zis:"a tras din dinti romania ca sa ajunga cineva" si era pe cale sa ajunga...sa stii ca nu trebuie neaparat sa stea cu lumina stinsa 2 ore sa stea in frig sa manance faina si uleiul in cantitati de rahat, nu e neaparat sa stea ca deja sunt mii de oameni care stau asa sunt mii de pensionari care stau pe intuneric cu lumanarea ca sa nu consume ca e prea scump...si faza cu uleiul si faina e aberant....nu stateai tu cu 1 kg de faina iar daca era asa inseamna ca nu aveai nici 12 clase ca sa ai un salar bunicel....
    • -1 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 18 septembrie 2009, 0:35)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Davai ceas

      asa e davai se vede majoritatea din romania...dupa cum aleg la alegeri dupa cum lasa niste analfabeti comunisti sa conduca aceasta tara "democrata"...te inseli amarnic, cand spui ca acest comunism este mort....nu e mort...e in floare in romania....am si eu o intrebare la cate posturi de televiziune te uiti tu la tv? cate produse dintr-un supermarket iti permiti? sigur te duci intr-un supermarket si cauti ulei mai ieftin...o faina mai ieftina....un fruct mai ieftin....daca tu sau parintii tai au dus-o rau pe timpul lui ceausescu asta nu inseamna ca romania era o tara saraca..."saracia" in romania e acum si nu in anii 80' cand romania a tras din dinti ca sa ajunga cu datoriile in 0...cand puteam sa fim o tara mai dezvoltata decat franta, germania....spune-mi si mie de majoritatea asta a ta care e democrata(eu nu sunt comunist nici democrat sunt la mijloc nu ma pasioneaza politica pentru ca e de rasul lumii)ce a facut dupa 89'...majoritatea? au furat tara au distrus-o am ajuns in 2009 sa mergem la arat cu calul?am ajuns sa fim la fel de inapoiati precum bastinasii....am ajuns sa plecam din tara pentru a castiga o paine pentru ca aici nu se poate...noi dupa 89 nu am mai progresat ci regresat...diferenta dintre anii 80' si cei de acum este ca pe atunci aveai o casa asigurata un servici asigurat iar acum nu mai este asa...diferente sunt mai multe.....dar sunt si asemanari una este ca pe atunci nu aveai multe oportunitati dar acum ca le ai si nu poti profita de ele...tot in acelasi loc te rotesti?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine sunt cei 15%? (Vineri, 18 septembrie 2009, 0:48)

    cristi_21 [utilizator]

    Anii '80 au insemnat pentru Germania federala ani de prosperitate si bunastare. La fel ca in toata Europa de Vest( SUA si CEE nu aveau concurenti globali seriosi). Problema e ca globalizarea a schimbat lumea, iar nostalgicii din vest viseaza la prosperitatea de atunci, lucru care astazi nu mai e posibil nici macar daca cele 2 Germanii nu s-ar fi reunit (investitiile din Germania de Vest pleaca in majoritate catre Asia si Europa de Est si nu neaparat catre fosta Germanie comunista-vezi cazul Bochum). Bineinteles ca s-au investit miliarde in reconstructia RDG, dar si companiile vest-germne au scos profituri uriase de pe acea piata. Orice reconstructie e mana cereasca pentru investitori.
    Pe de alta parte, in Germania de Est avem eternii nostalgici comunisti care s-au lovit crunt de sistemul capitalist.
    Astfel, dupa 20 de ani de la reunificare 15% din germani regreta acel moment. E la mintea cocosului ca acest procent e extrem de mic si ca reunificarea a fost pana la urma un succes. E foarte greu sa ne imaginam astazi o Germanie rupta in doua. Si chiar si asa, UE ar fi rezolvat problema.
  • +2 (2 voturi)    
    zid (Vineri, 18 septembrie 2009, 1:08)

    a [anonim]

    Peste un an, dupa ce mai mor dintre cei de la stai vor fi mai putini (adica 1 din 8) si tot asa.
  • 0 (0 voturi)    
    cinci la suta (Vineri, 18 septembrie 2009, 14:25)

    Victor Brates [anonim]

    Astora 5% ar trebui să li se reconstruiască.....5% din zid!

    Dincolo de glumă, există un adevăr: părții de populație aflate sub media competitivității este normal să i se pară că vremurile apuse au fost mai bune. Reușeau să se încadreze în standardele generale, care îi suportau de dregul egalitarismului, fără a da societății ceva în schimb.

    Nici acum, criteriile în mare parte, pur economice, nu selectează cine știe ce valori umane. Însă niciun om cu capul pe umeri nu se simte înstrăinat sau nostalgic mai mult decât, așa cum e normal și o simțim cu toții, dorul de propria tinerețe si de entuziasmele specifice vârstei!

    Restul e patologie!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version