Pe un soare neobisnuit pentru ianuarie, targul Caravan-Motor-Turism 2008 si-a deschis sambata portile pentru vizitatorii din toata lumea. CMT a implinit 40 de ani, pe care ii sarbatoreste in noul complex expozitional de pe Fildern, din apropierea aeroportului Stuttgart. Sute de mii de amatori de concedii, masini si curiozitati au invadat imensul complex, o bijuterie de metal si sticla in valoare de 806 milioane de euro, la care au muncit si constructori romani. Ca in legenda mesterului Manole, temelia a fost stropita cu sangele a doua victime, muncitori accidentati mortal in timpul constructiei gigantului expozitional.

O parcare de vis

Nu impresioneaza doar imensa cladire, unde se vor desfasura, de acum inainte, targuri de profil internationale. Deplasarea si parcarea la fata locului sunt perfect asigurate, legaturile de tren, metrou si bus, extrem de bine corelate.

Pentru cine prefera sa vina cu masina, parcarea nu e o problema. Parcajul Bosch, ca si cladirea targului expozitional, e un proiect de noi dimensiuni, europene, in ce priveste arhitectura si si tehnologia utilizata.

Parcajul, o constructie de 13.700 de tone, lunga de 440 de metri, lata de 100 si inalta de 22, are sase etaje si o particularitate deosebita: e suspendat, fara suporti, pe o lungime de 100 de metri, la 10 metri inaltime desupra autostrazii Stuttgart-Munchen.

Conventia europeana pentru Constructii din materiale feroase a acordat premiul european arhitectilor si firmei constructoare a parcajului Bosch, situat in imediata apropiere a parcului expozitional si aeroportului Stuttgart, cu iesire pe A8, cea mai circulata autostrada a Germaniei.

Spectacolul CMT

Odata parcat, iei bilet si casti gura, in foaierul expozitiei, la un superbolid Porsche, Mirage GT, modificat pe baza unui 980 Carrera GT, model 2005. Tigrul rosu are 650 PS, viteza maxima de 335 km/h si atinge 100 km/h in 3,7 secunde. Mai putin performanta, insa plina de farmecul retro, e un oldtimer Silvretta Classic, care anunta plonjonul in timp.

Pentru prima data in istoria de 40 de ani a CMT, pe culoarele expozitiei rasuna trompete si cavaleri medievali isi fac numarul, sub ochii unui public fascinat de maiestria rotitorilor de steag.

CMT de anul acesta e mult spectacol: un tarc cu lame, ca niste mielusei albi, de care copiii nu se mai dezlipesc, dansuri si programe artistice din toata lumea in amfiteatru si pe scene mai mici, rasfirate in complex.

Cu ce vin romanii

Intre doua oferte de rulote si concedii, gusti o supa-crema lituaniana delicioasa, apoi un kurtoskolacs unguresc. Le uzi apoi cu vin alb sau rosu, la standul romanesc.

La romani, directoarea Oficiului de Turism Romanesc din Munchen, Adina Secara, secondata de Toni Messerschmidt, touroperator din Berlin, nu mai prididesc cu lamuriri si prezentari de oferte, in special pe destinatia Transilvania, Delta Dunarii, dar si de litoral.

De un deosebit interes se bucura turismul balnear si asa-numitele City-Breaks, vizitele scurte in orase, cu scop de recreatie sau afaceri. Mobilitatea crescuta inspre Romania o asigura companiile de zbor, atat internationale, cat si romanesti.

Tarom si Carpatair au prins mai demult aripi in Germania, vine insa tare din spate, cu tarife low-cost, Blue Air. Strategic plasate la cele doua capete ale standului romanesc, verzii si albastrii aerului romanesc si-au lansat ofertele in cadrul CMT 2008.

„Afluenta de turisti din Germania spre Romania a crescut, pana in octombrie 2007, cu 35%” ne spune directoarea Secara. „A fost efectul campaniilor de promovare de la targurile din Stuttgart, Munchen si Berlin, insa si un efect al aderarii Romaniei la UE si al proiectului Sibiu-capitala europeana”.

Ea considera important ca s-a definitivat masterplanul romanesc pe urmatorii ani, orientat asupra turistului-consumator de servicii turistice, dar si de cu totul alte produse, care incep de la viniete si se termina la mancarea, apa si curentul electric, pe care acesta il consuma in timpul sederii sale in tara.

Vineri 18 ianuarie ora 18.00, la standul romanesc nr. 78, din Hala 4 va avea loc si o seara pentru invitati romani si germani, cu degustare de vinuri si specialitati culinare romanesti, organizat de Biroul de turism Romanesc din Munchen.

Trenduri 2008

Tarile partenere ale acestei editii a targului au fost Australia si Italia. Li s-a adaugat Istria, care a trimis in show o trupa folclorica, ce a evoluat alaturi de aborigenii din Brisbane si rotitorii de steaguri din Arezzo. 2500 de invitati au urmarit gala CMT de sambata seara, o enorma afluenta a avut punctul de intalnire Kanu, cu peste 200 de expozanti.

In centrul interesului, alaturi de ofertele exotice si concediul-aventura, au stat drumetiile montane pe jos, sau cu bicicleta. In general, publicul cauta destinatii noi si colturi de natura putin explorate. Pentru aceasta, el se intereseaza nu numai de oferta turistica si preturi, ci si de mijlocul de locomotie si echipamentul corespunzator.

De aceea, venind in intampinarea interesului publicului, ofertei de automobile-rulota si de mountainbikes de ultima ora, li s-a adaugat la CMT 2008 o larga paleta de echipamente de vacanta, precum si de informatii utile, in forma de prospecte, ghiduri, cataloage si pachete de asigurari auto si de concediu, puse la dispozitie de Clubul Auto ADAC si cel al biciclistilor germani, ADFC.