Legea antifumat, modificata in Senat: Se poate fuma in interior, in spatii separate si izolate

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 7 iunie 2016, 18:56 Actualitate | Esenţial

Semn loc pentru fumat
Foto: Hotnews
Legea antifumat a fost modificata marti de senatori, prin refefinirea spatiului public inchis - acesta fiind incadrat de pereti de jur imprejur, prin permiterea fumatului in spatii separate, complet izolate si inscriptionate, informeaza Mediafax. Proiectul de lege pentru modificarea Legii antifumat merge in Camera Deputatilor, for decizional.

"Prin spatiul public inchis se intelege orice spatiu accesibil public sau destinat utilizarii colective, indiferent de forma de proprietate ori de dreptul de acces, care are un acoperis, plafon sau tavan si care este incadrat de pereti de jur imprejur, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent, cu exceptia spatiilor cu destinatie locativa", potrivit unui amendament propus de Comisia juridica, adoptat in plen cu 76 de voturi "pentru".

De asemenea, noile modificari presupun si permiterea fumatului in spatii special amenajate destinate exclusiv pacientilor din spitalele de psihiatrie.

"Fumatul este permis in spatii separate, complet izolate si inscriptionate special pentru aceasta destinatie, precum si pe terase exterioare amenajate in acest scop", prevede un alt amendament, propus de Comisia de sanatate.

Senatul este prima camera sesizata pentru acest proiect de lege, Camera Deputatilor fiind for decizional.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
35051 vizualizari
  • +52 (90 voturi)    
    Traiasca penalii afumati (Marţi, 7 iunie 2016, 19:02)

    dexpropriat [utilizator]

    Urmeaza o noua lege pro-courptie: se poate lua spaga, dar numai in buzunare stramte de blugi, nu de halat!
  • +53 (99 voturi)    
    a fost frumos... (Marţi, 7 iunie 2016, 19:13)

    monterosa [utilizator]

    ...cat a tinut. N-am nicio iluzie ca dupa ce legea se va adopta vom reveni acolo unde am fost. Toate localurile se vor transforma in spatii separate, complet izolate si inscriptionate. Iar nefumatorii vor putea eventual sa stea ascunsi printr-o boxa complet izolata de resul localului.

    Iar orice bar/restaurant care nu e la subsol va fi spatiu cu trei pereti exteriori. Cel dinspre strada nu se va pune, evident.

    A fost prima lege cu adevarat buna. Nu pot scrie aici din pacate ce le urez celor care in practica o vor anula.
    • +7 (25 voturi)    
      obiectiv. 1 (Miercuri, 8 iunie 2016, 8:44)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      Sunt fumator, dar voi incerca obiectiv sa-mi expun parerea. Sunt si medic si detin o mica clinica de medicina muncii. Bineinteles, am si foarte multi clienti restaurante, baruri si cafenele.
      Toti clientii mei s-au plans.O cafenea efectiv a inchis temporar pana a venit vremea buna si a putut sa dea drumul la terasa. Iata observatiile lor :
      - nu au venit clienti noi. Nefumatorii se pare ca ori nu prea ies in oras ori ieseau deja si nu prea exista nefumatori noi care evitau sa manance/bea/danseze in oras. Probabil exista un procent,dar e mic.
      - Fumatorii au consumat mai putin. Restaurantele au fost cel mai putin afectate. Si fumatorii sunt oameni si lor li se face foame. Dar de cand s-a dat legea oamenii au intrat, au comandat, au mancat si au plecat. Pentru cine nu stie, cel mai mare adaos comercial e la bauturi, nu la mancare. Un singur pepsi la sticla de 0.200 aduce mai multi bani patronului decat o pizza. Fumatorii, dupa masa, comandau cafea sau pepsi si mai stateau 30 de minute la pranz sau seara cateva ore bune pe doua-trei sticle de vin sau 5-6 beri ,etc. Poate ati observat si voi ca la intrarea in restaurante nu au fost chiar asa multi fumatori care fumau. Asta e un semn rau. Nu inseamna ca fumatorii erau inauntru si se abtineau. Nicicum. Ei lipseau cu desavarsire.
      - Clientii cu copii nu au devenit mai multi. Copii adora pizza. Parintii duc copii la pizza, in timpul zilei. Pizzeriile mari si respectabile aveau deja spatii decente pentru nefumatori. Eu ca parinte va pot spune asta. Aveam unde sa-mi duc copilul inainte, cu mentinunea ca puteam sa ma duc 10-15 minute la fumatori, sa cer o cafea si sa verific "hotnews" cat ardeam 1-2 tigari.
      Deasemenea, pentru o carciuma care nu este setata pe "family-friendly" clientii cu copii reprezinta mai degraba o problema decat un castig. Consuma foarte putin, preponderent mancare si fac haos. Totusi, nu mi-a zis nimeni ca au dat navala mamicile cu copii de cand legea a fost introdsusa.
      • 0 (22 voturi)    
        daca mai asteptam cativa ani... (Miercuri, 8 iunie 2016, 10:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        daca tot esti medic (nu stiu ce specialitate din medicina trateaza "clienti restaurante, baruri si cafenele"), probabil ca dupa 2-3 ani de interdictie ai fi povestit "obiectiv" cum s-a imbunatatit sanatatea clientilor tai.

        dar pentru asta trebuie sa intelegi si sa crezi in juramantul ala pe care l-ai facut, nu sa deplangi profitul cafeneleor. pentru profit putem sa deschidem si unele in care te poti droga. creste turismul, cresc incasarile... paradis!..

        intrebare: daca nu mai fumeaza si nu mai merg prin carciumi sa bea, oare ce fac fumatorii astia cu banii lor? nu de alta, dar ar fi o oportunitate excelenta de afacere, chiar si pentru un medic. eu de exemplu, desi sunt fumator, prefer tutunul de calitate, pe care il mai rulez din cand in cand la o iesire cu prietenii.

        ps: "doamnele" de 45+ care fumeaza in restaurant sigur nu sunt doamne. ma mir ca nu te-ai prins pana acum.
        • +1 (7 voturi)    
          hahaa (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:45)

          misunel [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          "doamnele" de 45+ care fumeaza in restaurant sigur nu sunt doamne
          ce draq ma omule ai luat-o razna,sau asta e gandirea ta de cand te stii?
          presupun ca esti ferm convins si ca toate femeile cu tatuaje sunt doar niste c****
          deci asta e prima conditie sa fii doamna nu?sa fii nefumatoare..
          Ar trebui sa ti se taie netul
      • 0 (6 voturi)    
        Stiam despre medici... (Miercuri, 8 iunie 2016, 12:56)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        ca scriu doar urat, dar observ ca, in unele cazuri, sunt departe de varianta corecta gramatical. Uneori, "copiii", cand cuvantul este articulat, chiar poate fi scris cu trei de "i".
        Si rautatea asta a mea provine din sfaturile "medicale" catre consumul de alcool, pizza si altele. Bun medic.
      • +1 (7 voturi)    
        exact (Miercuri, 8 iunie 2016, 13:43)

        CalamitatiLiterare [anonim] i-a raspuns lui dr_bear

        uite ca cineva macar stie cum sta treaba!
      • -2 (6 voturi)    
        Tu esti serios? (Miercuri, 8 iunie 2016, 14:48)

        Rikerutz [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        Omule obiectiv, sa inteleg ca tu tocmai ai luat o lege care priveste sanatatea si dus-o intr-o discutie economica? Esti sigur ca vrei sa mergi pe drumul asta? Scopul legii nu era sa tina barurile deschise ci sa ne tina pe noi sanatosi. Avand in vedere scopul tau, motivatia ta este cam irelevanta.
        • +4 (4 voturi)    
          cum??? (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:46)

          misunel [utilizator] i-a raspuns lui Rikerutz

          zi ma omule clar,cu argumente,cum draq te imbolnavesc eu pe tine cand fumez intr-o camera separata si fumul nu ajunge la tine ?
          • 0 (0 voturi)    
            Cum îl îmbolnăvești? (Joi, 8 septembrie 2016, 19:46)

            kasandra [utilizator] i-a raspuns lui misunel

            De nervi, Așa îl îmbolnăvești. Adică de ce să fie mulțumiți și fumătorii, și nefumătorii, fiecare în spațiul lui? De ce să nu chinuiască el un fumător, să-l vadă beștelit, ostracizat? Secta psihopaților care fac altora binele cu forța nu este mică!.Ceaușescu, un nefumător convins, ne vizitează prin ”urmași”.
    • +4 (20 voturi)    
      obiectiv 2. (Miercuri, 8 iunie 2016, 9:01)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui monterosa

      continuare :
      - cafenelele au murit. Am inclusiv client care a inchis pana a venit vremea buna ca sa poata porni terasa. Barurile si cafenelele au fost greu lovite. Pur si simplu oamenii nu mai intra in ele. Nefumatorii oricum mergeau la cele din mall-uri unde nu prea se fuma sau in alte locuri foarte bine aerisite, samd. Revin la ideea de mai sus, nefumatorii nu au stat ascunsi sub o piatra. Oamenii ieseau. O fac in continuare. Pur si simplu au disparut fumatorii, din cafenele cu siguranta.
      - In Romania, mai ales doamnele de peste o anumita varsta considera o insulta sa fie invitate afara, pentru a putea fuma. Mi-a zis un client ca a pierdut foarte multi clienti, cupluri de 45+ care acum insa ,comanda ceva la pachet si pleaca fiindca doamna considera o "mizerie adusa din vest" scosul ei in frig la o tigara.Daca barbatii au mai facut-o, si femeile tinere, cu doamnele 45+ e mai greu.
      - NIMENI nu a raportat vanzari mai mari. Noi le facem medicina muncii, repet. TOTI au dat afara.

      Aceste observatii sunt obiective si reflecta parerea catorva zeci de patroni/manageri de localuri. Eu personal nu sunt afectat fiindca nu am timp sa ies in oras decat in weekend cu copii sau tot in weekend ,seara la o terasa. Iarna nu-mi placea fiindca era prea aglomerat.
      • 0 (2 voturi)    
        cafenelele din italiana de ce nu s-au inchis? (Joi, 9 iunie 2016, 15:12)

        Andra A.Laiu [anonim] i-a raspuns lui dr_bear

        mda, numai in Romania nu se poate. in multe alte tari europene se fumeaza de foarte multa vreme in afara localului, sunteti patetici si va lamentati continuu. cafenelele din italiana de ce nu s-au inchis? vreau un raspuns obiectiv.
    • +2 (10 voturi)    
      bani vorbesc (Miercuri, 8 iunie 2016, 13:41)

      CalamitatiLiterare [anonim] i-a raspuns lui monterosa

      omul, o scazut vanzarile intr 30-60%, tu mergi in gar sa te rogi?! Barul e facut pentru vicii, daca nu vrei sa fumezi si sa bei du-te la biserica
      • -6 (12 voturi)    
        pentru vicii te duci in alta parte.. (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:10)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui CalamitatiLiterare

        barul "e facut" pentru socializare. daca vrei sa fumezi si sa bei poti sa o faci acasa.
        • +4 (6 voturi)    
          si mai unde? numai acasa? (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:30)

          dharms [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Te-ar deranja atat de tare ca tu si prietenii tai imaginari (dar cu aceeasi mentalitate prohibitionista ca tine) sa socializati in baruri parfum pt. nefumatori iar eu cu tovarasii mei de viciu sa socializam in baruri imputite, pt. fumatori?
          • -3 (5 voturi)    
            prea subtil pt tine?.. (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:42)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui dharms

            in caz ca nu ai prins ironia, este irelevant unde te duci sa bei si sa fumezi, dar nu poti sa pretinzi ca asta este principalul motiv pentru care mergi intr-un local public.
            • +2 (2 voturi)    
              ba pot sa pretind (Joi, 9 iunie 2016, 10:31)

              dharms [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Ba da, pot sa pretind ca foarte multi, poate majoritatea, merg la bar special pentru ca sa bea si (daca sunt fumatori) sa fumeze. Pentru ca nu pot sa o faca acasa, din motive care tin de copii / sotie / soacra / colegi de apartament sau pentru ca locuiesc in camin studentesc etc. Se poate socializa si in parc (unde consumul de alcool e interzis) sau in camera de camin sau in fata bisericii dupa slujba, totusi multi prefera sa socializeze la bar pentru principalul motiv ca acolo se pot deda la lubrefiant social sau la "vicii". De aia mergem la bar, ca sa consumam ceva - singuri sau (preferabil) in buna companie. Nazistul din tine ar fi in stare sa mearga la cineva care bea o bere si fumeaza o tigara singur la o masa intr-un birt si sa-i spuna ca "daca nu astepti pe nimeni, mars acasa, ca barul e pentru socializare".

              PS. nu uita sa-ti mai iei cite un suc dupa doua ore de socializare, poate patronul are de platit o chirie. Altfel se inchide si tu vei ajunge sa socializezi pe trotuar (unde dealtfel ti-e locul, cu subtilitatea ta infinita cu tot).
      • 0 (4 voturi)    
        In bar sa se fumeze, nu in restaurante (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:14)

        Coddy [utilizator] i-a raspuns lui CalamitatiLiterare

        Is total de acord sa se fumeze in baruri sau in orice alt local unde nu se serveste mancare. Totusi, cu ce am gresit ca dupa ce merg in oras sa iau cina cu prietenii, cand ies de acolo sa imi vina sa dau foc la haine de la mirosul ingrozitor? Cu ce gresesc cei care au copii si vor sa iasa la pranz sau la cina la restaurant si nu pot, pentru ca se fumeaza? Un prieten care are un restaurant zicea ca are mai multi clienti - familii cu copii si din perspectiva asta ii merge mai bine, chiar daca seara tarziu nu mai vin atat de multi oameni are doar socializau, fara a comanda din meniul de mancare, e pe profit.
  • +35 (47 voturi)    
    iar o sa iasa haos... (Marţi, 7 iunie 2016, 19:14)

    liviu_ [utilizator]

    astia modifica orice lege de 5 ori pana se hotarasc si oricum tot prost o dau
    • +2 (14 voturi)    
      ATENTIE! (Marţi, 7 iunie 2016, 23:04)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Atentie, proprietari de carciumi! Nu va apucati sa bagati sute de mii de lei in amenajarea spatiilor pentru fumat in interiorul stabilimentelor dvs. pentru ca legea ar putea fi iar modificata si fumatul interzis din nou. Fie din cauza vreunui judecator, fie ca vine vreun edict de la Bruxelles, fie ca-si iese Firea din fire.
  • +38 (68 voturi)    
    Iti dai seama cata spaga s-a dat aici (Marţi, 7 iunie 2016, 19:20)

    dihania [utilizator]

    Deci COMISIA DE SANATATE ne spune noua ca e totusi OK sa fumezi in interior. Iti dai seama cata spaga au dat vanzatorii de moarte politicienilor corupti sa modifice legea asta? Cred ca si companiile farmaceutice au decartat - ca daca nu faci cancer, nu-si vine pastila de 1000 de euro bucata.

    Pentru cine vrea sa vada fetele spagarilor - un link catre COMISIA DE SANATATE: http://www.senat.ro/ComponentaComisii.aspx?Zi=&ComisieID=a050d0ed-ce3c-4360-93b2-6a4593d6bc3d
    • -2 (26 voturi)    
      ce... (Marţi, 7 iunie 2016, 23:29)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      de ce te-ar deranja pe tine,ca fumez eu in interior,intr-o camera unde sunt doar fumatori si/sau oameni care isi asuma sa stea intr-o camera afumata ?
      • -3 (7 voturi)    
        Patronii sunt de vina (Miercuri, 8 iunie 2016, 12:18)

        dihania [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        Problema nu sunt clientii fumatori - ci patronii. Ma deranjeaza ca patronii in loc sa faca o camera de sticla pentru fumatori - cum e in aeroport, au incercat pe legea veche toate smecheriile posibile sa o ocoleasca. Spre exemplu "in aceasta locatie fumatul este permis". Deci sunt convins ca si pe legea noua vor incerca acelasi lucru - spre exemplu camera de fumat se va face probabil cat restaurantul de mare ... intelegi?
    • -1 (7 voturi)    
      Ce moace de comunisti cu rat de porc au! (Miercuri, 8 iunie 2016, 10:52)

      PavelSiNuAltii [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      Pai nu va amintiti, cum, recent, presa a scris despre o un amendament venit de la aceeasi comisie, care s-a dovedit a fi identica (incluzand chiar greselile gramaticale) cu o incercare de cumparare a unor inalti reprezentanti ai legii?

      Iata un articol din nov 2015:

      Tutunul care face legislatia sau cum se cumpara o tara :

      http://www.contributors.ro/economie/tutunul-care-face-legislatia-cel-mai-mare-risc-la-adresa-securitatii-na%C8%9Bionale-a-romaniei/
  • +19 (59 voturi)    
    Mda.. (Marţi, 7 iunie 2016, 19:23)

    DrPepper [utilizator]

    deci ne cam intoarcem de unde am plecat..
    Adica eu la localul pe care il am ajunge sa ii pun un fel de a 2-a usa si practic am creat spatiu pentru fumatori iar pentru nefumator exista spatiul dintre cele 2 usi...
    Ca la noi nici unde. Sincer am tot iesit in oras de cand este in vigoare legea si am vazut localurile pline si nu am observat sa fi scazut nr de clenti chiar din contra la unele localuri le-a crescut vanzarea... dar noah.. traim in .ro ce sa mai zic.. asta inseamna lobby de la producatorii de tigari
    • +9 (19 voturi)    
      Daca le-a crescut vanzarea (Marţi, 7 iunie 2016, 20:41)

      Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui DrPepper

      Atunci ar fi chiar prosti sa se dea voie sa se fumeze nu? ;)
  • +31 (57 voturi)    
    Anularea de facto a legii... (Marţi, 7 iunie 2016, 19:36)

    grongobar [utilizator]

    ...asta reprezinta aceasta modificare! Fiecare barulet va izola o masa pentru nefumatori si restul speluncii va fi pentru fumatori.O lege buna nu avea cum sa dureze in Romania.Civilizatia nu se face cu modificari si amendamente ci mergand pana a capat cu ceva despre care stii ca e bine pentru toti.Daca inaintasii nostri faceau la fel,ne-am arunca si azi gunoaiele pe geam ca in evul mediu.De fapt nu sunt sigur ca l-am depasit...
  • +27 (57 voturi)    
    DISCRIMINARE! (Marţi, 7 iunie 2016, 19:43)

    Nevermind [utilizator]

    Nefumatorii nu vor putea sa intre in acele spatii inchise fara sa fie afumati. Unii poate sunt si insotiti de copii. Parlamentari criminali.
    • -3 (53 voturi)    
      Fals! (Marţi, 7 iunie 2016, 20:24)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Discriminare ar fi daca ati fi OBLIGATI sa intrati in localuri; din moment ce
      1) Evident, nu va obliga nimeni sa intrati intr-un local privat
      2) Aveti tot dreptul la alternative (localuri pt nefumatori - da, surpriza, ele exista, nu e problema noastra ca va e lene sa le cautati)

      Nu se poate pune problema de "discriminare" - din contra, discriminare era situatia anterioara, in care cei care practica acest viciu le era interzis sa faca uz de interiorul localurilor.

      P.S.: Greu cu logica la talibanii anti-fumatori, sunteti la fel ca jihadistii BOR-isti
      • 0 (20 voturi)    
        ok (Marţi, 7 iunie 2016, 22:07)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        ok fumati, dar cheltuielile pentru tratarea bolilor cauzate de prostie sa nu fie suportate de bugetul la care cotizez din greu.
        • +3 (23 voturi)    
          serios? (Miercuri, 8 iunie 2016, 1:25)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

          Ai idee cat % din pretul tigarilor reprezinta taxa de "sanatate" platita in avans? S-ar putea sa descoperi ca fumatorii iti finanteaza sanatatea ta curenta.
          • -2 (4 voturi)    
            Statistică (Miercuri, 8 iunie 2016, 9:22)

            carmen36 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Și mai serios...taxa ta de viciu nu acoperă cheltuielile cauzate de fumat. Conform statisticilor, citez : „Rezultatele arată că, la nivelul anului 2012, sistemul public de sănătate a plătit 1,2 miliarde lei drept cheltuieli totale atribuibile fumatului. Dacă ne raportăm la suma totală plătită pentru cele patru categorii de boli asociate fumatului (4.316.325.217,4 lei), fumatul este responsabil pentru 27,8% din aceste cheltuieli. Sursele de finanţare a sistemului sanitar au fost Fondul Naţional Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate și bugetul Ministerului Sănătăţii constituit din fonduri din bugetul de stat și din venituri proprii, așa-zisa «taxă pe viciu». În anul 2012, cheltuielile totale pentru sănătate au fost în valoare de 22.075.623.000 lei, din care suma cheltuită din cauza fumatului reprezintă 5,7%". Nu mă ispiti să-ți aduc mai multe argumente!
            • -1 (7 voturi)    
              Totusi e nevoie de mai multe argumente. (Miercuri, 8 iunie 2016, 11:38)

              dharms [utilizator] i-a raspuns lui carmen36

              Din aceeasi sursa din care ati citat dvs. citez si eu: "Sistemul public de sănătate a plătit 1.251.716.122 lei în 2012 pentru afecțiunile cauzate de fumat și a colectat din taxa pe viciu 1.139.293.773 lei, ceea ce înseamnă un "deficit" de peste 100 milioane lei".

              Pus sub forma asta simplista, calculul ignora complet multi alti factori economici, iaca 3:

              1. pensii neplatite (fumatorii mor, statistic vorbind, mai tineri)
              2. cheltuielile evitate pentru alte boli (de ceva tot murim, pina la urma).
              3. banii veniti la buget de la industria ospitalității
              • -3 (7 voturi)    
                esti simpatic.. (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:23)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui dharms

                factorii tai economici sunt demni de Radio Erevan. mai lipsea sa mentionezi si ca am avea mai putini salariati in sanatate daca nu s-ar fuma, deci medicii si asistentele ar trebui sa le multumeasca fumatorilor ca se imbolnavesc... ;)

                iti dau si eu niste factori economici din aceeasi cateorie:
                1. fumatorii iau pauze mai des, deci muncesc mai putin.
                2. fumatorii mananca mai putin (si nici macar nu apreciaza gustul mancarii), deci afecteaza industria agro-alimentara
                3. fumatorii polueaza (incalzirea globala!..)
                • +4 (4 voturi)    
                  tu nu-mi esti simpatic... (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:24)

                  dharms [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  La abureala nr. 1 iti raspund cu:
                  http://www.iea.org.uk/blog/smoking-breaks-and-lost-productivity
                  si cu
                  http://velvetgloveironfist.blogspot.ro/2014/03/smoking-breaks-revisited.html

                  La abureala nr. 2 iti raspund asa: poate ca mananca mai putin, dar as vrea ma trimiti la studiul care te-a indemnat sa postulezi aici ca ar manca mai ieftin (hai sa punem la socoteala si bauturile care acompaniaza, la restaurant). Iar daca intradevar nu mananca mai mult decat necesar, asta poate avea consecinte benefice asupra sanatatii, nu e loc sa intram in detalii aici, sper ca ti-e clar. In privinta gustului mancarii, n-ai tu grija noastra...

                  La abureala nr. 3 nu-ti raspund. Stinge compu' te rog, ca poluezi.
            • -3 (3 voturi)    
              please do (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:58)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui carmen36

              Si ia in calcul cate se pun in carca fumatului, inclusiv cei cu cancer plamani care nu au fumat niciodata. Hint: atribuibile. Fara numar, fara numar... ;)
      • -3 (7 voturi)    
        :)))) :D (Marţi, 7 iunie 2016, 22:18)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        Mai reciteste inca o data ;)
      • -3 (9 voturi)    
        te-o facu' tare prost mamuca-ta (Miercuri, 8 iunie 2016, 9:34)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        desteptule, TU, FUMATORUL ingradesti si incalci drepturile (la sanatate, din constitutie chiar) nefumatorilor fortandu-i sa nu intre in acel local unde fumezi.

        ei tie nu-ti incalca nici un drept pai creier de gaina. nu exista dreptul de a fuma in constitutie.
        • +5 (9 voturi)    
          Ingradirea drepturilor (Miercuri, 8 iunie 2016, 12:57)

          ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui yummyberry

          O practica nefumatorii si ne-viciatii, prin legislatii de genul acesta.

          Ma refer la dreptul la proprietate privata si la dreptul de a selecta clientela, drept care este EXCLUSIV patronului.

          Nu te forteaza nimeni sa intri - la fel cum nu te forteaza nimeni sa NU intri.

          Minte de meltean comunistoid ce esti, liberul arbitru si raspunderea/responsabilitatea pt propriile actiuni inseamna ceva pt tine?!

          Nu exista dreptul de a fuma? A da?
          Ei bine, afla ca nu exista nici "dreptul" de a intra in orice local privat, ci PRIVILEGIUL.

          Eu ti-as incalca tie dreptul la aer curat daca as fuma langa tine, pe strada sau in parc sau in orice alt loc PUBLIC, cu folosinta PUBLICA.
          Intr-un local PRIVAT, cu folos PUBLIC, esti invitat sa intri DOAR la ALEGEREA ta.

          Greu cu logica, nu-i asa comunistoidule?!
      • -2 (6 voturi)    
        fals.. (Miercuri, 8 iunie 2016, 15:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

        nu intri intr-un local "privat", ci intr-unul "public". daca se vrea "privat", se poate face club privat chiar azi si nu mai are probleme cu legea asta. din partea mea, pot sa tina si ferestrele inchise, macar sufera mai putin cand mor...

        in rest, de acord cu tine.
        • +1 (3 voturi)    
          contra fals (Miercuri, 8 iunie 2016, 17:56)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Nu-ti poti face local "privat" pe legislatia actuala. Asta e si aberatia, doh.
          • 0 (2 voturi)    
            exista cluburi private (Joi, 9 iunie 2016, 8:05)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            cauta si vei gasi..

            poti sa infiintezi chiar tu unul. tot ce trebuie sa demonstrezi este ca pe usa intra doar persoane care sunt deja membri.
    • -1 (19 voturi)    
      ei (Marţi, 7 iunie 2016, 21:51)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      nu-ti mai du' nene copii in cafenele..
      • -2 (12 voturi)    
        mda (Miercuri, 8 iunie 2016, 1:26)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        prea multa subtilitate, strica :D

        Dar macar am multe plusuri =))))))))))))))
  • +10 (28 voturi)    
    Pe pariu ca in plen o sa apara si alte modificari (Marţi, 7 iunie 2016, 19:44)

    Susufler0 [utilizator]

    Usor-usor, o sa se faca incaperi separate, inscriptionate pt nefumatori ! Doar suntem in Romania
    tara in care regula este sufocata de exceptii !

    PS. Mi-e mi-e perfect egal, dar asa, ca chest'e, merita urmarita evolutia modificarilor ce se vor face : adica, de unde s-a anuntat ca s-a plecat si unde se va ajunge !

    PPS. Va fi realmente pasionant, credeti-ma !
  • +21 (35 voturi)    
    Back to start (Marţi, 7 iunie 2016, 19:47)

    R.Stoian [utilizator]

    Care este diferenta intre legea propusa si ce a fost pre legea anti-fumat?
  • +12 (46 voturi)    
    O intrebare... (Marţi, 7 iunie 2016, 19:52)

    gigtic [utilizator]

    Ce inseamna "...precum si pe terase exterioare amenajate in acest scop". La mine in oras n-am vazut nici o terasa unde sa nu se fumeze pe rupte. Daca vreau sa-mi duc copilul sa manance o inghetata, nici o sansa sa stam la terasa fiindca din sapte mese ocupate, la sase se fumeaza.
    • -3 (13 voturi)    
      hehehe (Marţi, 7 iunie 2016, 23:07)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui gigtic

      Nici o sansa sa merg cu copilu' sa fumam si noi la o terasa, ca sunt mesele ocupate de aia care ling inghetzate. Asta trebuie sa vada el, o femeie care linge inghetzata?!?!?!
  • +14 (36 voturi)    
    a (Marţi, 7 iunie 2016, 19:54)

    IoanPaul [utilizator]

    Parlamentarii astia iar se nesimtesc. Iar vor sa scoata lumea in strada.
  • -15 (61 voturi)    
    Lol (Marţi, 7 iunie 2016, 19:58)

    HP [utilizator]

    Desi sunt fumator, si desi am spus intotdeauna ca e o lege facuta cu dosul, as fi fost de acord cu anumite restrangeri, cum ar fi restaurantele.

    Insa cel mai tare ma bucura faptul ca ii voi putea vedea pe toti agaricii care comentau si injurau fumatorii acum 6 luni - cum se tavalesc pe aici, dau minusuri si asa mai departe.
    • +4 (30 voturi)    
      ... (Marţi, 7 iunie 2016, 20:28)

      John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Si eu sunt fumator dar iti dau minus.
      • +4 (20 voturi)    
        Mda (Marţi, 7 iunie 2016, 21:32)

        Vlad. [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

        Si eu sunt fumator, chiar in Londra unde este interzis fumatul, si ii dau si eu minus.
        Inca imi aduc aminte cum intram in '100 de Beri' in Bucuresti si am iesit dupa nici 30 minute ca nu puteam respira, nici eu si nici amicul meu, eu care fumam juma de pachet pe zi si el un pachet
        • +1 (5 voturi)    
          asa si? (Miercuri, 8 iunie 2016, 9:11)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui Vlad.

          care e obiectul muncii?
          postatul?
  • +8 (24 voturi)    
    daca acesta este senat (Marţi, 7 iunie 2016, 20:01)

    zigot [utilizator]

    ma bucur ca nu fac parte din el.
    tariceanu si legislatia
  • +9 (37 voturi)    
    Unii parlamentari vor să ne omoare. (Marţi, 7 iunie 2016, 20:02)

    asavreau [utilizator]

    Nu-i suficient că ne jupoaie cu bonificații,pensii speciale și tot neamul pe grumazul nostru,pentru plăcerea lor putem ă murim.Nu le pasă.Și nu-i nici-o diferență ca partid,Fenechiu fost PP-DD niște mincinoși și borfași,Anghel o nespălată matroana lui hoțul de Voiculescu.Securist Voiculescu,turnătoare ea.
    • -2 (34 voturi)    
      Te obliga parlamentarii (Marţi, 7 iunie 2016, 20:27)

      ChildoftheGrave [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Sa iesi in bodegi si/sau baruri, localuri de altfel destinate viciilor?

      Du-te la ceainarie sau in cofetarii (nu, nu am vazut pana acum cofetarii unde sa se fumeze, degeaba mananca ce nu trebuie unii nefumatori) daca te deranjeaza fumul de tigara.

      Atata timp cat ai de ales/exista optiuni (contrar cu ce a fost pana acum, dupa ce a intrat in vigoare legea anti-fumat0, se poate numi DEMOCRATIE.

      Din pacate, conform talibanilor nefumatori, unele animale sunt mai egale cu altele - dupa voi, nefumatorii au dreptul sa intre in absolut orice local privat fara sa fie lezati de ce li se nazare pe moment
  • +24 (34 voturi)    
    Ahahahaha (Marţi, 7 iunie 2016, 20:11)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Care-i problema, e prea stresant pentru politruci sa iasa din cladire cand iau spagi sau pun la cale noi moduri de a ne jefui?
    • +4 (8 voturi)    
      Spaga? (Marţi, 7 iunie 2016, 20:45)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      ...cand ( nu cred ca se va antampla) va fi abolita mita in Romania, tara v a creste pe plan economic si financiar. Ca sa nu spun pe plan international.

      Oare nu se mai gasesc oameni cinstiti si curati in Romania?

      Doar ma intreb singur. Romanii merita o viata mai buna !
  • -2 (12 voturi)    
    Atat au asteptat (Marţi, 7 iunie 2016, 20:30)

    Mariusica.a [utilizator]

    Sa asigure localele si acum se dezlantuie mafiotii.....am fost trasi in trapa de nenorocitii astia
  • +3 (39 voturi)    
    Mai nefumatorilor, (Marţi, 7 iunie 2016, 20:31)

    Lucian_Mares [utilizator]

    nu va obliga nimeni sa intrati in spatiul pentru fumat. Ramaneti cu copiii vostri, pe care ii educati de mici sa umble prin baruri, in spatiul pentru nefumatori. Simplu ca bonjour.
    • -2 (16 voturi)    
      mai fumatorilor (Marţi, 7 iunie 2016, 21:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

      nu va obliga nimeni sa fumati
      diferetna e ca de fumul vostru nu putem scapa...
      adu te rog argumente de ce e bine sa se permita sa se fumeze... nu ma lua cu nu te obliga nimeni... este unul din cele mai de rahat :argumente" pe care le-am auzit...
      \
      • +3 (13 voturi)    
        E scris clar (Miercuri, 8 iunie 2016, 1:29)

        Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ca se vor amenaja spatii inchise si semnalizate pentru fumatori. Restul spatiilor sunt pentru nefumatori. Ce dracu', trebuie sa va bagati peste tot? Nu trebuie sa intri in spatiul amenajat pentru fumatori asa cum nu trebuie sa intri la toaleta femeilor.
        • -2 (4 voturi)    
          Oh, da... (Miercuri, 8 iunie 2016, 8:36)

          marki [utilizator] i-a raspuns lui Lucian_Mares

          „se vor amenaja spatii inchise si semnalizate pentru fumatori”. Știm cu toții ce înseamnă asta în România, țara lipsei crase de bun simț și responsabilitate: un paravan de carton pe care va fi desenată o țigară... barată.
          În țara în care singura lege care contează este fentarea legii, găștile de mafioți și-au mai bifat o sursă de îmbogățire.
  • +8 (18 voturi)    
    Superb (Marţi, 7 iunie 2016, 20:33)

    V. Veroiu [utilizator]

    Si uite asa da, intr-adevar, exista riscul de a face cancer de la fumat dar exista certitudinea ca te vei sufoca intr-o tara a carei legislatie este impanata cu exceptii.

    Iata ceea ce imi place mie: orice lege care se da are minim 300 de pagini pe care nu le poate memora nimeni. O armata de oameni "specialisti" vor citi legea cum vor, legea contine paragrafe care se bat cap in cap (poate cu altele din alte legi), legea nu o va putea memora nimeni. In felul acesta ai mereu certitudinea ca esti ilegal, orice ai face si doar din bunavointa inspectorului ai inca afacerea deschisa pentru ca el, Dominus Dei, a inchis ochii la faradelegile tale - nu din rea vointa ci din nestiinta.

    Romania este doar una din tarile in care singura lege este exceptia de la lege.
  • +15 (31 voturi)    
    Fumatul in State (Marţi, 7 iunie 2016, 20:39)

    Observatory [utilizator]

    Domnilor,
    Va inteleg durerea. Am fast un fumator devotat pentru 30 de ani.
    Acum 25 de ani, m-am last (familia se plangea)
    Locuesc in US de 40 de ani, acid este CLARA leger:
    Nu se fumeaza in nici o cladire publica, inclusiv spitale, banci, oficii sau guvernamental.

    Plate este o persecutie pentru cei ce fumeaza, se poate.
    Problema este sanatatea publica. Nimeni nu este obligat sa respire tutunul celer care au vicii>

    Fumatul este acasa, in masina ta, cu familia ta...

    ce fac parlamentarii in Romanian este o joaca, pierdere de timp si discutii fara sfarsit.

    Va urez a success !
    • -5 (13 voturi)    
      hei (Marţi, 7 iunie 2016, 23:12)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Ia explica-ne cum e in State chestia cu cei care se pretind a fi femei si vor sa intre in WC-urile de femei? Si spune cum a dat Hussein Obama decret ca toti care mai vor fonduri federale trebuie sa se supuna ordinelor lui de a deschide WC-urile de femei pentru nebuni?
      • -1 (5 voturi)    
        imi place logica ta (Miercuri, 8 iunie 2016, 11:41)

        nihilism [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Ce legatura are identitatea sexuala cu fumatul? Prietene situatia e simpla: fumatul cauzeaza cancer, nimic mai mult nimic mai putin. Nu forta pe altii sa iti inspire mizeria. Tu poti sa o arzi romaneste cat vrei, dar sa nu te mai intrebi de ce romania e la coada vacii (cu tigara in gura) cu o mentalitate ca a ta.
  • -2 (22 voturi)    
    un loc unde se poate respira? (Marţi, 7 iunie 2016, 21:03)

    gigi1 [utilizator]

    Macar sa interzica in parc, sa ramana totusi un loc unde sa se poata respira aer curat.
    • +5 (9 voturi)    
      ce? (Marţi, 7 iunie 2016, 22:20)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Aerul curat de la autobuze?
    • +11 (15 voturi)    
      Legea a fost timpita de la inceput (Marţi, 7 iunie 2016, 22:30)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Se putea gasi formula care sa impace mai pe toti. Din pacate, politrucii au vrut sa isi faca campanie pe spineara nefumatorilor. Acum au dat-o la intors. Va urma
    • +1 (11 voturi)    
      hei (Marţi, 7 iunie 2016, 23:15)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Pai aia era pe tzeava dupa interzicerea in cladiri. Credeti ca se vor opri la cladiri publice? Urmeaza cladirile private, care nu vor mai fi acoperite de asigurarea de incendiu daca proprietarul e fumator. Magarii nu vor sa interzica tzigarile, ca pierd miliarde la buget din taxe.
  • +2 (12 voturi)    
    Ca la noi la nimeni (Marţi, 7 iunie 2016, 21:42)

    MisuG [utilizator]

    Una din putinele legi bune, atacata "pe la spate" de cei care detin localuri.
    Asa-i in Romania, dai spaga si legea se poate schimba in interesul tau!
  • +2 (24 voturi)    
    E nevoie de o inițiativă cetateneasca (Marţi, 7 iunie 2016, 23:07)

    andipetre [utilizator]

    E neviie de o inițiativă legislativă cetateneasca pentru interzicerea completă a fumatului! Cu colectare de semnături, vot si tot ce implica asta.

    Asa nu se mai poate, trebuie masuri radicale, altfel ramanem cea mai inapoiata tara din Europa, din cauza unor parlamentari cumpărați de industria de tutun. Legea era un compromis acceptabil, un pas spre civilizatie. Nu le place nici asta coruptilor? Sa ii obligam sa ne asculte!

    Poate Hotnews ar putea initia o astfel de actiune? Sau altcineva din presa? Societatea civila?
    • +5 (17 voturi)    
      Nu serios? (Miercuri, 8 iunie 2016, 1:31)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      N-ai inteles nimic despre civilizatie. Civilizatie e aia unde exista pentru fiecare o solutie. Aia cu interdictiile e o tampenie incercata de comunisti. Si ratata.
  • -3 (15 voturi)    
    :p (Miercuri, 8 iunie 2016, 0:22)

    Normalul [utilizator]

    Mai lasati vrajeal asta...din moment ce e legal fumatul sa se fumeze frate...o fortati atat...mergeti la cofetarii si la malluri si e aer curat...cand faceti gratar in plm nu va deranjeaza fumul de la carbunii aia si de la lemne...dar vezi-Doamne, intoxica fumatul...caprari ordinari ce sunteti!
    • -2 (6 voturi)    
      Eu nu fac gratar in plta (Miercuri, 8 iunie 2016, 10:48)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Normalul

      dar poate ca ar fi o idee buna. Poate atunci ai invata sa vorbesti, caprar ordinar ce esti !
  • -2 (6 voturi)    
    haha (Miercuri, 8 iunie 2016, 7:33)

    toxx [utilizator]

    a tinut 3 zile si 3 nopti ca in povesti legea asta , pt ca burtosii din parlament trebuiau sa faca miscare pana in fata cladirii ca sa fumeze si nu le permitea fizicul.

    in alta ordine de idei,citind multe comentarii pe aici, observ cam la ce nivel de civilizatie e romanul, asa in general.

    hai cu minusuri :)
  • +4 (14 voturi)    
    trebuie si alte legi de rromanoica, urgent: (Miercuri, 8 iunie 2016, 7:37)

    rov [utilizator]

    1. Ai voie sa furi, da putin. Daca esti tigan de la supermarket, daca esti roman inocent doar apa si caldura de la vecini. Si un pic la vot pentru inceput.
    2. Nu trebuie sa inveti. Plagiezi si dai spaga...e atat de simplu.
    3. Legile sunt pentru fraieri. Parchaza pe prima banda la semafor, treci pe rosu, mergi pe linia de tramvai la ce bun sa-ti traiesti viata la coada.
    4. Nu investi aiurea in firme , actiuni si alte prosti. Fa-te politician, alearga el banu' dupa tine.
    5. Fii nesimtit, legile civilizatiei sunt depasite..auzi sa faci pentru celalalt ce-ai vrea pentru tine...prostie, da-i in cap ca te papa el primul daca nu.
    6. Nu te uita la occident. sua si ue sunt depasite. pupa-l in c*r pe rus, de la el vei primii dragoste neconditionata...la reincarnare.
    7. Nu da bani la tarfe, 40 % din taxe ii papa legal bugetarii si parlamentarii.
    8. Nu-ti fie rusine ca esti roman, mai exista si somalezi.
    9. e cea cu fumatul modificata...
    10. ilici e zeul natiei(ruse...sic) si cei 1000 de morti din revolutie au fost doar o bomboana pe coliva neamului...
  • -1 (9 voturi)    
    se va pronunta Curtea Constitutionala (Miercuri, 8 iunie 2016, 9:24)

    neagoe [utilizator]

    Actualele modificari vor cadea la CCR.
    De ce? Pentru ca actuala modificare NU tine cont de dreptul l-a sanatate si viata a celor angajati in mediile care se deschid fumatului sau acestia vor fi angajati pe criterii de fumator/nefumator ceea ce ar fi o discriminare.
    CCR s-a pronuntat deja ca nu exista in Constitutie un drept al fumatorilor. Al sanatatii si vetii, DA!

    Doamna deputat Aurelia Cristea, va rugam sa faceti toate demersurile sesizarii CCR.
  • -1 (5 voturi)    
    Decat sa pierdeti timp (Miercuri, 8 iunie 2016, 9:33)

    Alfabetix [utilizator]

    polemizand steril aici, trimiteti mesajele voastre de protest direct celor raspunzatori: camera deputatilor, parlament, guvern - toti au adrese de mail, telefon, fax

    http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.de?leg=2012&par=C
  • -5 (7 voturi)    
    NOI suntem cei PROSTI (Miercuri, 8 iunie 2016, 11:24)

    GabiDumitras [anonim]

    Din toti porii mei simt ura pentru toti toti acesti nemerci.
    Sunt trist, foarte trist si incep sa nu-mi gasesc locul, la 41 de ani, in tarisoara asta, din care de atata timp, zic ca nu plec.
    Problema este a nostra, deoarece le permitem sa faca ceea ce vor. De exemplu daca eu as cere pe o paine 10.000 de lei si cineva ar plati aceasta suma, in acest caz ar fi vorba de nesimtirea mea si necunoasterea pretului real sau prostia celui care cumpara. Acum imi dau seama ca NOI suntem cei PROSTI, deoarece le permitem lor, sa faca ce vor !!!!!
    Poate ca nu ar trebui sa ne mai plangem, ci pur si simplu sa avem o atitudine colectiva si sa mergem peste ei si sa ne cerem drepturile!
    Aici nu este vorba sa impacam si "capra si varza".
    Este vorba de respectul fata de cei de langa noi..
    Cum ar fi domnule senator ca eu sa beau ca un bou si tu sa te imbeti?
    Cum ar fi domnule senator ca eu sa mananc ca un porc si tu sa te ingrasi?
    Cum ar fi domnule senator ca eu sa ma droghez iar dumneata sa fii "fericit"?
    De ce imi impui sa-ti inhalez fumul de tigara?
    De ce?
    • -5 (5 voturi)    
      pentru ca spaga (Miercuri, 8 iunie 2016, 12:28)

      Gicu2 [utilizator] i-a raspuns lui GabiDumitras

      de aia....
      practic amendamentele readuc situatia in stadiul de dinainte de lege. toate carciumile o sa inchida accesul in salonul principal cu o usa si o sa scrie pe ea salon fumatori. iar nefumatorii vor avea de ales intre a sta acasa si a inghiti fumul.
      pentru ca asa e la romanica. romanasii iau decizii pentru ca pot. cum sunt si prosti, e evident ca deciziile sunt la fel. simplu.
      • +5 (5 voturi)    
        de aialalta (Miercuri, 8 iunie 2016, 13:36)

        dharms [utilizator] i-a raspuns lui Gicu2

        Ar fi foarte bine pentru toata lumea daca cei ca voi s-ar muta pe un teritoriu in care sa va faceti propriile legi - sa va interziceti unii altora absolut tot, inclusiv accesul la internet. Sa va claditi voi acolo pe indelete un viitor sanatos si luminos, ceva tipic ne-"romanica", gen Orwell, 1984. Vorbiti despre "respectul fata de cei de langa noi", dar nu aveti asa ceva: credeti ca doar voi existati, ca absolut peste tot trebuie ca totul sa fie conform cu preferintele voastre si ca un nanny state trebuie sa va garanteze asta.
        • -3 (5 voturi)    
          nu mai dramatiza (Miercuri, 8 iunie 2016, 14:04)

          gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui dharms

          Nu se leaga nimeni de dreptul tau de a fuma, daca ai citi atent ai vedea ca nu se interzice fumatul ci doar in locurile unde alti oameni nu fumeaza si nu vor sa inhaleze fum toxic, e vb de respectul fata de cei care nu fumeaza.

          Trebuie sa ii respectam pe fumatori si sa le permitem fumatul in spatii special amenajate doar pentru fumatori dar si ei trebuie sa ii respecte pe ceilalti si sa nu fumeze infara acestor spatii sau in public unde sunt nefumatori.
  • -5 (5 voturi)    
    mafia cancerului de plamani (Miercuri, 8 iunie 2016, 12:56)

    FlorinMiron1 [anonim]

    mafia producatorilor de tigari impreuna cu mafia din senat s-au inteles la pret si au rezolvat-o si pe asta cu fumatul...
    nu stiu un loc in lumea civilizata (in vest) unde sa se fumeze in spatii inchise .
    poate stiti voi dar eu in Scandinavia, UK , Spania , Franta , etc , nu am vazut asa ceva.
    Fumatorii isi iau frumos tigara si ies afara . simplu.
  • +5 (7 voturi)    
    Prostii ... (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:27)

    ipsilon [utilizator]

    Nu sunt fumator, dar nici ultra-nefumator, adica mai stric cate o tigara doua-trei la vreo adunare/petrecere/whatever ... am vazut ca pe-afara nu se mai fumeaza niciunde. Nu mi se pare cea mai corecta solutia asta ultra-radicala. Dupa parerea mea, ar trebui sa fie - daca nu cumva of fi deja, dar eu nu am vazut asta nici inainte de lege - localuri strict pentru fumatori si pentru nefumatori, foarte bine evidentiate si marcate corespunzator! Adica toata lumea sa stie ca in pub-ul respectiv de pe strada x va gasi mult fum, iar in restaurantul/pizzeria/ce-omaifi de pe strada cutare nu se fumeaza deloc. Punct.
    Fiecare sa stie unde se duce si sa-si asume decizia, corect? daca eu vreau sa ma duc in barul unde stiu ca se fumeaza ca la turci, ma duc, fie ca fumez fie ca nu. Nu inteleg cum unii o tot trag cu "mamele cu copii" care nu stiu ce nu pot sa faca in local ca se fumeaza ... WHAT?? ce naiba cauta femei cu copii intr-un bar?? cafenea ?? eu cred ca se merge cu copiii la cofetarie, la pizza, la mc-fuckin'-donalds, si alte de-astea ... voi ii duceti la bar??
  • +4 (8 voturi)    
    Foarte bine au facut (Miercuri, 8 iunie 2016, 16:34)

    robinet4x4 [utilizator]

    ca au modificat legea aia care era o tampenie sinistra (da, tarile civilizate mai fac si greseli). Mai terminati cu fitele astea de dameze seduse si abandonate, cine vrea sa bea o apa plata cu lamaie (la temperatura camerei obligatoriu) fara sa inspire fum de tigara, s-o faca acasa la el. Eu, ca proprietar de carciumi, n-am nevoie de atarnatori fitosi care mai umbla si cu plozii dezlegati dupa ei prin bodega. Cei mai indarjiti nefumatori pe care ii cunosc sunt, de fapt, fosti fumatori care nu isi mai permit sa-si cumpere tigari. Asa ca: ciocu' mic, si socializati in natura, saracilor!
    • -1 (1 vot)    
      titus jambon (Joi, 9 iunie 2016, 15:48)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui robinet4x4

      E clar ce fel de carciumi detii, daca cunosti multi fost fumatori care nu-si mai permit tigari.
      In bomba ta tu iti doresti doar betivi ce fumeaza nonstop. Te doare in cot de sanatatea clientilor si a angajatilor, bani pentru barosan sa iasa.
      • +2 (2 voturi)    
        Gresit total (Joi, 9 iunie 2016, 19:33)

        Club Maya [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Majoritatea habar nu aveti despre ce vb, va ganditi doar la voi intr-um mod extrem de egoist. Practic va doriti sa dispara barurile cluburile si chiar restaurantele. Ajungem ca pe vremea lu' Ceasca... doar cofetarii si bar de zi. Eu sunt patron de cluburi si pot spune sincer ca incasarile au scazut la 50% si asta se rasfrange si asupra angajatilor. Nu cred ca ei isi doresc sa crape de sanatate cu buzunarele goale. Pe de alta parte ne-am luat tzepe de la clienti care ies la fumat si nu se mai intorc sa isi plateasca nota. Pana cand si atmosfera din club nu mai este aceeasi fara putin fum "de ambient". Clientii sunt deranjat daca le cerem banii pe nota inaintede tzigara, si pe buna dreptate, practic ai facem hoti. Am inceput sa ne uram intre noi, sa facem echipe separate (fumatorii si nefumatorii). Incet dar sigur ajungem sclavii propiilor noastre dorinte. Era o vorba veche "ai grija ce iti doresti ca s-ar putea sa se implineasca" Amin
        • -1 (1 vot)    
          ... (Vineri, 10 iunie 2016, 16:18)

          muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Club Maya

          Nu stiu in ce bombe va invartiti, dar barurile sunt mult mai ok in lipsa fumului. Daca vreti clienti cu orice pret, eu zic sa serviti in curul gol, sau sa promiteti sex oral celor care comanda doua beri.
          E chiar halucinant sa spui 'angajatii mei ar vrea sa fie bolnavi, dar cu buzunarele pline'.
          Angajeaza niste prostituiate, vinde niste droguri, ca in esenta asta sugerezi. Nu conteaza ca se imbolnaveste unul sau altul, bani sa fie.
      • +2 (2 voturi)    
        Felicitari, ai constatat evidenta! (Vineri, 10 iunie 2016, 15:07)

        robinet4x4 [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Am spus "carciumi", nu "localuri de lux", tocmai pentru a nu se crea confuzii, dar se pare ca pentru tine am fost oricum prea discret. Si da, pentru mine este o afacere din care traiesc (la fel cum stomatologii traiesc de pe urma imputitilor care nu se spala pe dinti). Nu sunt un sfant, nu tind spre asta, dar nu sunt nici ipocrit ca majoritatea celor din jurul meu. Ma intereseaza numarul CONSUMATORILOR si implicit castigul. Care consumatori, ca si angajatii de altfel, ALEG sa-si petreaca timpul (respectiv sa munceasca) aici. NU II OBLIGA NIMENI. Nu este ca si cum am o gradinita privata si permit educatoarelor sa fumeze pe holuri sau in dormitoarele copiilor. Dar in baruri asta se face de cand e lumea: se bea si se fumeaza. Daca era profitabil sa faci cluburi si baruri pentru nefumatori, se gaseau destui care sa le faca si nu va mai plangeati acum ca nu aveti unde sa iesiti la un suc sa socializati. Si culmea este ca sunt totusi destule astfel de locuri (restaurante, cofetarii, fast food-uri etc.), dar voi vreti musai sa va puneti curmezis ca de, asa-i romanul, sa moara si capra vecinului. Maine- poimaine li se nazare unora sa interzicem si streeperitele ca ei sunt pudici si vor sa intre sa bea un suc, eventual insotiti si de copii in vreun club de noapte. Traim in cea mai populata capitala europeana, aducem in continuare toate harburile de masini pe care altii le arunca la gunoi, dar e ok, alea nu polueaza la modul general, ne deranjeaza carciumile in care unii intra sa fumeze si sa bea, si pe care le-am putea ocoli. Sunt de acord ca statul sa ma oblige sa amenajez un spatiu pentru nefumatori, am respectat intotdeauna legea si o voi face in continuare, desi eu platesc angajatii din spatiile de nefumatori din profitul facut la fumatori. E ok sa interzici fumatul in toate spatiile publice, dar nu in carciumi, pentru ca asta este menirea lor.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri