VIDEO Traian Basescu: Partidele nu prezinta proiecte de buget, ci gogosi electorale / Riscam ca anul viitor, in lipsa unei situatii politice stabile, sa trecem pe intrari nete negative

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 16 noiembrie 2012, 16:25 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: Presidency.ro
In cea mai incisiva iesire publica de dupa revenirea la Cotroceni, presedintele Traian Basescu a atacat vineri toate partidele politice, acuzindu-le ca au pus "gogosi electorale" in programele de campanie, evitind sa prezinte proiecte de buget. Basescu a atacat si guvernul, spunind ca decizia de a cumpara masini de 18.000 de euro este "neinspirata", in conditiile in care trebuie indexate pensiile si reluate investitiile. In a treia declaratie de presa din aceasta saptamina, Basescu a avertizat asupra pericolului ca din 2013 Romania sa treaca pe intrari negative de capital.

Vezi intreaga declaratie de presa a presedintelui Traian Basescu


Declaratiile lui Traian Basescu:
  • Astazi as vrea sa fac unele mici aprecieri, puncte de vedere legate de situatia economica urmare a aparitiei principalilor indicatori in Romania si in UE
  • Primul lucru ce trebuie remarcat e ca zona euro se afla in recesiune iar ideea ca trebuie sa fim extrem de seriosi pentru a ne valorifica sansele de a avea crestere economica in anul 2013 este o idee care trebuie valorificata
  • In conditiile in care UE, zona euro in mod deosebit se afla in recesiune si perspectiva e ca si in trimestrul urmator sa ramana in recesiune ne obliga sa privim foarte realist si la situatia noastra
  • Daca analizam ultimele poatru trimestre, se observa cu usirinta ca Romania a avut trei trimestre cu scadere economica fata de trimestru anterior si doar unul cu o crestere de 0,5%, trimestrul II 2012
  • Trimestrul IV 2011, I 2012 cu minus, trimestrul III cu un minus mai consistent, -0.5% dinPIB
  • De ce nu am reusit sa mentinem cresterea economica anuntata de trimestrul II
  • Primul si cel mai important motiv e neutilizarea, incepand cu trimestrul III, a fondurilor de la UE
  • Daca Romania ar fi utilizat un mld. de euro azi am fi discutat de crestere, si nu de scadere, pentru ca banii ar fi mers la investitii
  • Aici in mod categoric trebuie sa renuntam la jocuri politice. Pasiunea e sa dea vina PDL pe actualii guvernanti, actualii guvernanti pe fostii. Realitatea este ca nici unii nici altii nu si-au facut treaba pana la capat
  • A fost un audit al Curtii de Conturi la inceputul lui 2011, s-a instituit o perioada in care nu s-au mai decontat facturi, Comisia Europeana a cerut corectii in proceduri, in baza acelui audiat, corectii care trebuiau sa se implementeze integral pana la 30 iulei
  • Dupa ce prima parte a fost implementata, la finele lui 2011 s-a redeschis finantarea, pana la 30 iunie
  • Din pacate, in ianuarie - 30 iunie trebuia finalizat procedul de verificare, implementare masuri, unificare proceduri etc
  • Lucru care o fi fost inceput in inauarie-februarie, dar s-au schimbat doua guverne, care au fost mai mult preocupate de politica decat de fonduri europene
  • Ne-a prins termenul de 30 iunie cu temele nefacute. Auditul de la finele lui iunie, facut tot de Curtea de Conturi, a aratat ca nu ne facusem temele si s-a ajuns la presuspendare catre sfarsitul anului
  • E esential ca procedurile la care ne-am angajat sa fie facute in aceasta perioada, verificarile de programe sa fie facute in aceasta perioada, pe toate programele
  • La Comisie exista disponibilitatea ca de la mijlocul lui decembrie sa ni se plateasca facturile acumulate
  • Ar fi extrem de important ca lucrurile sa fie privite cu seriozitate si nu aruncate de la unii la altii. Si unii si altii au responsabilitati, ele vizeaza proceduri care nu inseamna decat vointa de a le implementa. La acest stadiu nu discutam de fraude
  • Aceste lucruri trebuiesc facute si sunt mai mult de ordin administrativ. Autoritatile de management, ministerele pot intrerupe unele contracte dar e esential ca pe toate cele trei programe presuspendate sa se ia masurile cerute pentru securizarea banilor europeni, e o solicitare legitima a Comisie
  • Aceasta e prima cauza, neutilizarea fondurilor europene. O alta cauza a scaderii economice e seceta, care nu a fost atat de dezastruoasa cum e prezentata dar a afectat consistent productia agricola. Am fi putut compensa cu banii europeni
  • O alta cauza e reducerea investitiilor, atat cele din buget cat si investitiile straine directe. Fata de prognoza pentru 2012, acestea sunt reduse chiar daca pot fi asimilate ca volum cu investitiile straine din 2011
  • O lovitura consistenta a fost data prin redistruibuirea banilor destinati investitiilor din buget
  • In sfarsit, criza politica care a facut sa avem iesiri de capital mai mari decat ne-am fi dorit
  • Intrarile nete de capital sunt inca pozitive, dar spre exemplu in 2018 aveam 19 mld euro intrari nete iar acum avem 3 mld
  • Ingrijoratoare e viteza de scadere a intrarilor nete de capital, riscam ca anul viitor in lipsa unei situatii politice stabile sa trecem pe intrari nete negative
  • E un semnal de alarma pe care il trag catre clasa politica, pentru ca iesirile de capital au fost in primul rand stimulate de clasa politica
  • In ce priveste un elemente de ultima ora, am inteles ca guivernul s-a hotarat sa cumpere masini, sub 18.000 euro. Cred ca e una din masurile neinspirate pe sfarsit de an, dar e caracteristica guvernarilor noastre
  • Banii de investitii se duc in masini pana la 18.000 euro, ceea ce inseamna ca nu va fi Dacia sau Ford, vor fi masini mai serioase. Acestor bani le spui bani de investitii
  • O masura corecta a guvernului ar fost ca acesti bani, daca tot nu s-au cheltuit, macar sa fie utilizati la plata facturilor restante la diverse ministere, pentru ca blocajul economic devine tot mai consistent
  • Toate partidele vin cu reduceri de TVA, cote unice, toate ofertele pamantului. Niciunul nu aseaza un buget realist care sa arate ca exista baza corecta de realziare
  • Marea prioritate pentru la anul este sa mentinem stabilitatea fiscala si sa facem pasul urmator in aplicarea legii pensiilor, adica indexarea. De trei ani pensiile nu au mai fost indexate, cred ca ar trebui analizata posibilitatea indexarii pensiilor, inainte de a vorbi de reduceri si fiscalitate
  • Esenta e stabilitate fiscala, iar partidele care se intrec in a vinde gogosi pe televiziuni sa vina cu oferta lor de reduceri alaturi de un buget realist din punct de vedere al veniturilor
  • Aceasta conferinta de presa poate sa constituie si o provocare catre politicieni ca in loc sa se injure sa arate perspectiva anului 2013 macar, pe baza unui buget. Niciunul nu poate spune ca nu stie sa-l faca, e clar ca niciunul nici altul nu vor sa-l prezinte pentru ca nu ar avea sustinere pentru gogosile pe care le prezinta la guvern
  • PDL de-abia a plecat de la guvernare, stie cifrele si ar putea sa discute serios, pentru ca romanii sa nu fie pacaliti in aceasta campanie


  • In ce priveste ce e de facut, nu-mi propun sa prezint un program economic, dar sunt cateva lucruri extrem de importante ce ar putea garanta cresterea economica
  • Primul si cel mai important e pregatirea absorbtiei si aplicarea tuturor corectiilor pana la 15 decembrie astfel incat guvernul sza intre cu toate institutiile responsabile si implicate cu o capacitate sporita de absorbtie
  • Un alt element important pe care eu il vad e ca principalul obiectiv al anului 2013 sa fie cresterea economica si crearea de locuri de munca
  • Daca politicienii isi propun acest obiectiv vor trebui sa vina cu solutii, cum facem crestere economica, cum facem crestere de locuri de munca, pentru ca una e sa spui crestere economica 0,5%, asta nu inseamna crestere de numar de locuri de munca, ci doar o optimizare a utilizarii fortei de munca existenta
  • Alta e sa la spui romanilor vom crestere numarul de locuri de munca prin o crestere economica de 2,5 - 3%, asta incepe sa absoarba locuri de munca, in special in randul tinerilor, cei mai afectati de somaj
  • Avem resursa interna, dincolo de banii europeni, ceea ce spun de cativa ani, si nu am reusit sa conving nici fosta guvernare si se pare ca nu am succes cnici cu actuala guvernare - sa deschidem locuri de munca unde putem si noi
  • A venit timpul sa reincepem exploatarea miniera de suprafata, fie ca vorbim de aur, fie de cupru
  • Preturile mondiale au facut rentabile aceste exploatari. Cred ca politicienii ar trebui sa spuna acum, sa nu intram iar in jocul mincinos, politicianist
  • Eu nu pledez pentru o solutie sau alta, daca va hotara guvenrul sa faca el insusi investitiile, foarte bine, sa le faca. Daca va decide ca e mai bun un parteneriat cu straini, foarte bine, sa-l faca
  • Dar nu mai putem sta fara sa cream si noi locuri de munca, deficitul de la fondul de pensii nu se poate acoperi cu nimic altceva decat prin creare de locuri de munca, si discutam de un deficit structural general de numarul mic de angajati in raport cu numarul de pensionari.
  • Acest deficit de 3,6 mld euro anual, bani care se iau din bugetul de stat si se pun in bugetul de pensii si se taie de la crearea de locuri de munca, de la investitii adica
  • In sfarsit, trebuie sa fim seriosi, avem un angajament cu FMI. Un angajament pe care actualul guvern l-a gasit in vigoare, pe care nu l-a respectat guvernul Boc si Ungureanu si nu-l respecta nici guvernul Ponta. Acest angajament se refera la managementul privat
  • Am constatat ca si guvernul Ponta face aceleasi greseli ca ale guvernului Boc: Peste tot numai politruci
  • La portul Constanta e un domn care s-a ocupat numai de IT pana acum. Parca e impotriva curentului cand ai o strategie a Dunarii, o previziune de investitii, noi punem la Portul Constanta un manager care probabil acum descopera vapoare si pilotine
  • Uitati-va la Conpet, la Rmmgaz, tot numiri politice. Pe buna dreptate cei de la FMI spun "frate, dar nici macar astea esentiale nu le respectati". Am incercat o scuza, stiti, e campanie... dar aceste companii de stat pana cand vor fi privatizate au nevoie de un management profesionist. In ce masura vor fi privatizate, minoritar, majoritar, e alta discutie
  • Personal sunt un sustinator fara rezerve al impingerii experientelor de privatizare, dar am trei esecuri consecutive: incercarea de a vinde 10% din Petrom, Cuprumin si Oltchim. Cat o sa lungim lista esecurilor la privatizare? Hai sa facem un management profesionist
  • De ce insist: A fost solicitaterea mea expresa la FMI, pentru ca atat timp cat vom mentine management de stat toate societatile de stat vor fi capusate
  • Nu as vrea sa ne imaginam ce e la Caile Ferate, la Transgaz, Conpet, etc. Nu as vrea sa ne imaginam ca ne-am strica parerea despre noi
  • E esentiala introducerea managementului privat care sa decapuseze companiile de stat de clientela politica transpartinica, acolo se inteleg, nu se injura, doar iau banii
  • Un alt elemente care poate duce la crestere e reforma structurala fundamentala, cea in sanatate. Am incercat, m-am dat cu capul de perete in inauarie, dar pana cand nu deschidem si acceusl banilor privati sistemul de sanatate se va tarai asa cum il vedeti
  • Avem elemente de excelenta, dar serviciul pe ansamblu e deficitar. Stau cu proiectul legii sanatatii si il plimba intre sertare. Ori o impletire intre sistemul de stat si cel privat este ceea ce ne trebuie acum
  • Va mai dau un exemplu: eu dupa operatia de la Viena am inteles cat de rau e sa nu ai o asigurare de santate. Anual platesc o asigurare de santate la o firma straina. DE ce sistemul nostru nu poate avea asigurari private, dincolo de pachetul minimal?
  • E o lista intreaga de lucruri pe care ar trebui sa le facem si care ne stau in putere. Interventia mea de azi e in primul rand pentru a ne da optimism si poate reusim sa aducem partidele aflate in campanie in problematica reala a tarii si nu in disputele ba tu, ba eu, ba familia ta
  • As vrea ca presedinte sa vad optiunile reale ale partidelor, in afara de poeziile din programele de campanie, fara sustenabilitate
  • Vreau sa intelegme ca Romania nu e intr-o situatie critica, ciritica ne-o facem noi. Pentru ca nu facem ce trebuie, pentru ca nu utilizam banii, suntem tara care si-a facut cel mai rapid restabilirea echilibrelor macro, ele nu se mentin singure si trebuiesc consolidate
  • Romanii au facut sacrificii uriase in 2010 dar Romania nu e nici in situatia Spaniei, nici a Greciei, nici Irlandei, avem cu ce sa crestem, totul e ca guvernantii sa face ce trebuie
  • Nu am mai pomenit de reducerea evaziunii fiscale, asta v-ati saturiat si voi auzindu-le
  • Avem potential sa crestem sa trecem nu cu usurinta, ci cu oarecare relaxare de perioada de criza in care Europa se afunda
  • Nu as vrea sa ofer un prgram de guvernare, desi eu mi-am facut bugetul general, stiu cam ce se poate si ce nu, de asta cer partidelor sa imi arate bugetul
  • Nu trebuie sa disperam pentru acest minus 0.5%, dar daca nu facem ce trebuie scaderea economica se poate croniciza
  • Si atunci ne rupem si fragilele echilibre macro facute cu atatea sacrificii si ajungem sa platim bniste costuri care se datoreaza strict politicienilor, si nu crizei

Intrebari

Guvernul vorbeste de utilizarea dreptului de veto. E oportuna?
De la anuntul de ieri facut public - cine a fost purtatorul de cuvant? - toate statele contributoare, sefii lor de stat s-au bagat sub birouri. Sunt intr-o alerta ca Romania pune veto. Cred ca sesizati ironia. Nu poti sa mergi in halul acesta la Bruxelles. Si eu sunt pregatit sa utilizez dreptul de veto, daca se incalca Tratatul.

De opt ani nu am vazut niciun stat facand un veto in Consiliul atunci cand nu s-a incalact Tratatul. Misiunea liderilor europeni e sa stea acolo pana gasesc solutii. Negocierea bugetului 2007 - 2013 a durat trei zile si trei nopti, am obtinut atunci un buget pe care Romania nu poate sa-l cheltuiasca. Nu te poti duce la dna Merkekl sa-i spui "daca nu-mi dai atat, iti trantesc un veto de nici nu te mai poti duce la Berlin".

In aceste negocieri - mecanismul unui ceasornic nu e suficient de fin pentru a fi comparat cu finetea negocierilor din Consiliul European - dar nimeni nu tipa, nu da cu pumnii in masa, noi punem veto de la intrarea pe usa.
E exclus. Aici trebuie sa ai argumente. CE are obligatia sa faca o propunere, pe 14 noaptea presedintia Consiliului European a emis propria propunere care incearca sa armonizeze punctele de vedere ale statelor.

Va asigur ca pana miercuri va mai aparea cel putin inca un proiect, s-a facut turul statelor, s-au vazut puncte de vedere, nimeni nu are bani cati ar vrea si inca nu s-au rezolvat problmele cu donatorii. Cand se inchide subiectul cu donatorii se trece la subiectul doi, cum ii repartizam, pe ce criterii.

Aici e vorba de un mecanism politic, pentru ca nu e decizie economica, nu e bugetul dlui Gherghina, e o decizie politica a liderilor, nu iti trebuie contabili, ci politicieni buni la astfel de negocieri. Cand se discuta deficitele, acolo, contabilii.

Nimeni nu poate tipa cu anticipatie, e nepoliticos. Dreptul de veto trebuie introdus de o tara cand se incalca tratatul de aderare sau cand i se aplica alte criterii decat altor state.

Credeti ca negocierea ar putea fi compromisa?
Eu inainte de consilii niciodata nu am facut declaratii de pozitie, e cea mai mare greseala sa faca anticipat declaratii de pozitie pentru ca se duce dezarmat. Poti prezenta ce se va discuta, dar a te duce in pielea goala e o naivitate. Probabil, mergea in CAER, dar nu in UE.

Va simtiti dezarmat?
Nu pentru ca sunt mai inteligent decat ce s-a propus, sunt mai bine pregatit.

Ati discutat de posibilitatea de a merge impreuna cu Ponta?
Oferta a fost respinsa. Subiectul, pacat ca l-a facut public, as fi incercat sa gasesc solutii, dar daca a fost refuzata, e subiect inchis pentru mine

Ce ministri veti lua in delelgatie?
Ministri politici nu imi trebuie, imi trebuie cineva care in cursul negocierilor, o echipa in afara salii, si cand discutam de acele ajustari de 0,001, 0,003, sa-mi poata spune repede efectele in bugetul de stat al Romaniei. Imi trebuie o echipa de oameni cu laptop si cu buna cunoastere a ceea ce le cer. Partea politica va sigur ca sunt capabil sa o acopar, imi trebuie echipa de specialisti si va asigur ca o avem.

Va intalniti cu Victor Ponta la Bruxelles, joi va fi si domnia sa acolo?
Oricand pot sa beau o cafea la hotelul in care sunt cazat, in oras, mai ales ca in pregatire, avand in vedere ca incepe joi, e adevarat ca seara intentionez sa ajung de miercuri, exact pentru a intra mai bine in atmosfera si pentru a mai discuta, pe la Comisie, pe ici, pe acolo.

Care este, pana la urma, mandatul Romaniei la acest Consiliu European, in urma intrevederii pe care ati avut-o cu premierul Victor Ponta? La ce consens ati ajuns?

Deocamdata in Constitutie nu se scrie ca presedintele ia mandat de la primul-ministru. Daca imi va prezenta un mandat pentru participarea la Consiliu, cu siguranta il voi analiza si voi vrea sa fie consonant cu ceea ce am eu de facut in Consiliul European. Stiti ca sunt doua institutii, Consiliul European si Consiliul. Consiliul este rezervat guvernelor si Consiliul European - sefilor de stat sau de guvern. Deci daca pentru Consiliu va avea nevoie de un mandat si va veni cu o propunere, cu siguranta i-o voi da, dar va trebui sa fie consonant cu viziunea mea.

Vedeti posibila indeplinirea tuturor obligatiilor asumate de Romania?
Sigur ca le vad posibile, daca numim manageri profesionisti, va fi un punct extrem de important indeplinit. Unele lucruri au evoluat de cand s-a scris prima data acordul. Transgaz a intrat in alta liga in momentul de fata, dupa ce stim ce stim despre Marea Neagra. Nu ati mai vazut Petrom trecut in acordul cu FMI din cauza realitatilor din Marea Neagra.

Ce se poate spune cert, este da, putem sa punem management profesionist si nu politic, da, putem decapusa companiile. Nu putem imagina ca am mai putea repeta circul de la Oltchim, un joc de-a privatizarea, de a prinde un soricel mic intr-o capcana mai mare, pacat ca s-a pretat guvernului la acest joc. Modificarea caietului sarcini - numai nu a spus Dan Diaconescu in loc de persoana fizica.

Nimeni nu spune ca nu trebuie privatizat CFR Marfa, dar cum puteam fi de acord sa privatizam CFR Marfa cu strigare, cand acolo iti trebuie preselectie pentru un partener strategic care sa si modernizeze compania. Privatizari de genul Oltchim, destinate sa faca un joc politic nu pot fi acceptate si rade oricine de noi.

21 decembrie e un termen realist pentru noul guvern?
Stai sa vedem alegerile terminate, stiu eu ce vor negocia partidele dupa?

Va fi premierul propunerea USL?
Poate fi propunerea oricui, la consultari toate partidele propun un prim ministru. Sunt micisme electorale, oameni politici nematurizati, cum credeti ca un presedinte s-ar pronunta inainte de alegeri cu privire la optiuni, mai ales ca nimeni nu garanteaza ca partidele vor avea acea optiune. Voi desemna un premier care sa reprezinte si sa se ghideze dupa interesul national, ceea ce inseamna ca va trebui sa respect si Constitutia si intelegerile dintre partide


HotNews.ro transmite LIVE TEXT declaratiile sefului statului







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11971 vizualizari

  • +48 (64 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 16 noiembrie 2012, 16:49)

    Erasm [anonim]

    • -1 (11 voturi)    
      Ce noroc (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 11:57)

      Non.e [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      pe capul nostru că nu a promis majorarea salariilor profesorilor și că vom trăi bine.
      Vorbește despre promisiunile electorale, de parcă nici usturoi n-a mâncat vreodată, nici gura nu-i, pardon, pute.
    • +1 (1 vot)    
      realitate (Duminică, 18 noiembrie 2012, 11:38)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      Din realizarile epocii basesciene sau pestele de la cap se impute:
      -in perioada 2007-2012 au fost atrase sub 10% din fondurile europene puse la dispozitia Romaniei din care 50 % au fost corectii (fonduri fraudate) care se platesc de catre contribuabilul roman.
  • -33 (49 voturi)    
    nu mergeti la vot...nu va uitati la antene (Vineri, 16 noiembrie 2012, 16:52)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    ...da' usor, sa nu ne gidile!
    • +12 (18 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 0:35)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      ....sau cum sa transmiti ca n-ai inteles nimic din nimic.
      • -1 (5 voturi)    
        Corect ! ..din nimic (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 15:58)

        Cetateanul anonim [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        Basescu este in campanie electorala
      • +1 (3 voturi)    
        dar mata sa nu-l gidili cind.... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 19:15)

        Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

        ...nu zau? era ceva de inteles? nu mi s-a parut... vorbarie multa de campanie, demagogie a la Basescu, afirmatii paranoiace bune de amplificat zizania, ai dreptate, nimic, un nimic
    • 0 (8 voturi)    
      that is nice (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 9:35)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

      La cursurile mele de engleza am invatat ca nu este frumos sa zici fuck of, este mult mai civilizat sa zici "that is nice" cind te irita cite un destept (am invatat ca nu este frumos sa zici prost, zii destept mai bine )
      • +1 (3 voturi)    
        bai unde era desteptul (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 16:28)

        nu-conteaza [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeT

        autohtonul romglez cu romanoamericana, spiru sau dimitrie cantemir, dar figuri de harvard. expresia corecta este "fuck off", nu "fuck of'''.
  • +21 (29 voturi)    
    adaug! (Vineri, 16 noiembrie 2012, 17:09)

    a4 [utilizator]

    Deschideti ochii!
    La probleme interne, in prezent, se adauga iminenta conflictului din Orientul apropiat, iar Romania e posibil sa devina o baza militara!
    T.B sigur se va referi la reprezentarea Roamaniei la Consiliu si politica romanesca!
    Noi cu cine votam!?
  • -38 (58 voturi)    
    isi va anunta demisia? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 17:15)

    bango [utilizator]

    va spune ca el este statul de drept?
    ca dupa el, potopul?
    ca il va numi pe Ponta prim ministru iar apoi isi va da demisia?
    ca va pleca pe mare cu Boc pe post de mus?
    ca poporul roman nu il merita?
    • -28 (42 voturi)    
      Gresesti profund.... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 17:43)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui bango

      Mus va fi Udrea.
      Boc doar chelner.
      Lazaroiu barman.
    • +4 (8 voturi)    
      sunteti multi asa? (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 10:02)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui bango

      ce prostii indrugi!
  • -30 (48 voturi)    
    mai bine ar tacea (Vineri, 16 noiembrie 2012, 17:42)

    malureanu [utilizator]

    mai bine ar tacea! oricum, in atatia ani de mandat, nu a inteles nimic din ce insemana UE! la cate putine pricepe, ar fi chiar imposibil! un semidoct ca toti ai lor, care crede ca pricepe totul, desi nivelul de cultura este aproape de zero! puneti-l langa van rompuy, barroso, hollande, merkel și ceilalți și veți vedea de ce trebuie sa ne fie rusine!
    • +35 (47 voturi)    
      vorbeai de ponta??? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:03)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

      sau de antonescu?
      • -24 (34 voturi)    
        nu, chiar de herr President (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:21)

        malureanu [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        asculta, aici! UE este un mecanism fin! Doamne, iarta-ma, dar chiar crede ce spne! pricepe el asta! dar cine a zis ca batem cu pumnul in masa! oricum , daca ppe -van rompuy si altii ne cer sa acceptam, chiar trebuie sa spunem da, pentru ca asa ne cere PPE?
        • +14 (22 voturi)    
          Preferi discursul lui Ponta? (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:28)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

          "Eu sunt prim ministrul Romaniei" Din poacate.
      • -9 (27 voturi)    
        Nici o zi fara.... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:23)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Traian!
        Si-a revenit statul de drept!
        Dupe cioba de potroace!
  • -37 (55 voturi)    
    recorduri de tupeu marca traian (Vineri, 16 noiembrie 2012, 17:50)

    Montesquieu [utilizator]

    bai, deci e nevoie de un obraz gros cat sina sa apari la tv si sa spui cu un tupeu fantastic ca fondurile europene nu ne-au fost taiate din cauza jafului guvernelor portocalii din ultimii 8 ani si cica au fost taiate din cauza crizei politice si a usl-ului

    de la individul asta nu astept o simpla demisie; vreau sa fie judecat pentru inalta tradare, deposedat de miliardele furate si spaguite si trimis la rahova unde ii e locul

    fiecare iesire televiata a guvernatorului imi provoaca sila si furie, cum la fel simt inca cel putin 8 milioane de romani

    ne vedem la alegeri traiane, si-apoi la proces ;)
    • +31 (45 voturi)    
      postacii ce activi sunt... (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:04)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      posteaza primii peste tot...
      daca sunteti primii, primiti mai multi bani?
    • +21 (31 voturi)    
      Of, of (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:12)

      aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      Vise umede...Cred ca acesta e singurul lucru care iti mai insufleteste ziua de lucru la stat (degeaba), nu? Si desigur si a celorlalti functionari colegi cu matale, care dupa cafeluta de la ora 8 nu reusesc sa prinda chef de lucru. Corect?
    • +27 (37 voturi)    
      dragnea (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:19)

      o8561 [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      du-te de pupa ceva de la dragnea ca el a papat
      100 mil euro din fonduri ... comunist cocalar
    • -3 (5 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 9:31)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      vedeti ? asta e un exemplu. pentru ca sunt prea multi ca el, il meritam pe crin si pe becali si pe ponta ...
      asta-i tara.
    • +1 (5 voturi)    
      cand (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 10:03)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      aud placa cu 7,4 milioane de romani, vomit!
  • +18 (28 voturi)    
    RUGAMINTE (Vineri, 16 noiembrie 2012, 17:50)

    cccr [utilizator]

    Va rog sa fie numit in functia de prim-ministru in noul guvern-RESPONSABILUL care va face juramant in fata tarii,ca absorbtia fondurilor europene este declarata prioritatea ZERO pentru tara.Se obliga sa aduca rata absorbtiei-100%.,daca nu ....?
  • +20 (28 voturi)    
    se vedeau clar tendintele (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:06)

    ..13 [utilizator]

    Inainte de conferinta de presa a lui Basescu si de datele prelimiare a mai fost o prezentare pe care am accesat-o si nu imi venea sa cred ce vad acolo: toate cifrele care erau asteptate sa creasca erau in scadere si vice-versa. - vezi raportul inflatiei in RO.

    Deci ma asteptam sa aud "cuvinte de lauda" de la Cotroceni pentru abrambureala recenta.

    Acum fraierii stau si sper sa inteleaga, caci ne asteapta vremuri grele din care nu vreau sa ies pe pierdere.

    Numai bine!
  • +23 (27 voturi)    
    VETOOO!!! (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:16)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    Doamne feresete sa se numeasca vreuna Veta pe-acolo si s-o strige cineva. Vetooooo!!! Fac aia atac de cord.
    • -1 (5 voturi)    
      pai (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 10:05)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Jimmy Hoffa

      poate la vreo Veta se referea Ponta si Base sarmanul n-a inteles si i-a dat cu ea in cap...
      Mai Ponta, da' mare prost mai esti!
  • -6 (26 voturi)    
    AURUL (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:18)

    spirache [utilizator]

    Ce tot se arunca expresia asta cu "creerea de locuri de munca"??? 1000 sau 2000 de oamni din rosia montana platiti cu 1100-1500 de lei pe luna nu compenseaza cu cat aur scot aia din tara....Sunt de acord sa se exploateze, dar tara asata sa aiba un avantaj real economic din asta...nu doar ceva letargic precum "creerea de locuri de munca"...Cu 1 tona de aur de acolo ii hranesti pe aia si le dai ajutoare sociale cat sa le ajunga....daca ar fi fost asa...in arabia saudita toti araboii erau ingineri petrochimisti, muncitori petrolisti si ucenici, dar nu e asa....aia isi vad de treaba si nu sunt beneficiari ai maretei oferte de "creere de locuri de munca" fiind doctori, profesori, pastori dar si beneficiari ai redeventelor corecte de la british petroleum si altii...Deci....asta cu "creerea de locuri de munca " adica 1000-2000 maxim...e gretoasa...Aurul e bun dar pentru interesul national nu pentru....gusatii canadieni sau australieni.
    • +5 (13 voturi)    
      Perspectiva (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:07)

      Octavian48 [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      Trebuie privita situatia mai de departe. Trebuie sa vezi si acordurile diplomatice care urmeaza dupa o asemenea afacere. Plus ca nu poti compara petrolul cu aurul, volatilitatea celor doua bunuri este diferita, rezulta riscul, rezulta eventualul profit, rezulta ceea ce au cei din Emirate. Fi sigur ca acolo e mult mai rau decat crezi tu, acolo muncitorii de pe cel mai jos nivel sunt mai rau tratati, doar ca tu nu ai acces la informatia din zona aia
    • +2 (6 voturi)    
      atat ai inteles ... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 9:33)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      tu asta ai inteles ? ca vin canadienii si ne iau aurul ?
      corect frate, nu ne vindem tara !
  • -15 (35 voturi)    
    o sluga cum ne-am obisnuit (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:19)

    deceneus [utilizator]

    era de asteptat ca base o sa faca pe el in fata lui Merkel ... n-ar asta coloana vertebrala sa foloseasca veto
    • +22 (32 voturi)    
      Adica, (Vineri, 16 noiembrie 2012, 19:07)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      tu ii ceri bani lui Merkel si daca nu-ti da ii dai cu veto-ul peste nas?Asa cum ,la semafor ,iti cere ala bani si daca nu-i dai ,te scuipa pe parbriz?
      Doamne ,nesimtiti ne-ai lasat!
      • +2 (10 voturi)    
        realitatea (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 9:41)

        ravi [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        E bine domnule Traian Basescu ca faceti niste promisiuni care se dovedesc a fi minciuni gogonate compromitand functia prezidentiala?
        Promisiuni mincinoase facute de un presedinte care spune intotdeauna adevarul (chiar si atunci cand minte):
        1.O data la trei luni sa ne vedem in Piata Universitatii
        2.In situatia in care in pofida avizului Curtii 3.Romania nu va trebui sa creasca TVA-ul, Romania nu trebuie sa renunte la cota unica de 16 % pe venituri, Romania nu trebuie sa reduca salarii, Romania nu trebuie sa reduca pensii,
        Constitutionale, Parlamentul va vota suspendarea mea, in maxim cinci minute de la vot imi voi da demisia din functie
        4.Obiectivul meu este sa obtin un vot mai mult pentru decat impotriva. Nu vreau sa raman in functie la masa verde
        ………………………….
        n.Optiunea mea este sa le cer romanilor sa vina la vot
        etc, etc, etc,………….
      • +2 (6 voturi)    
        Problema e (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 12:06)

        Non.e [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Că nu cere nimeni bani din buzunarul doamnei
        ( să zicem așa) Merkel.
        E vorba de bugetul U.E.
        Oare dacă ar analiza cineva acest buget, n-ar fi posibil să se vadă că țările care contribuie cel mai mult, primesc înapoi mult mai mult decât contribuie?
        Pe de altă parte, oare banii primiți de la UE n-au mers, în bună parte, spre firme din țările respective?
        Nu știu, întreb și eu.
      • 0 (0 voturi)    
        O analiză (Duminică, 18 noiembrie 2012, 14:02)

        Non.e [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&ved=0CDgQFjAE&url=http%3A%2F%2Ftransildania.wordpress.com%2F2012%2F11%2F13%2Fbatalia-pe-bugetul-ue-prietenii-coeziunii-vs-prietenii-austeritatii-pe-timp-de-criza%2F&ei=HMyoUMzbFM_VsgbKhYDQAw&usg=AFQjCNEvrvWzmvbGrK7zo1IzkfPUCzmPHw
  • +34 (48 voturi)    
    Basescu (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:24)

    Mayhem [utilizator]

    Nu degeaba e presedintele Romaniei, ne apara de comunistii din USL si stie ce e mai bine pentru romani. Un om cu o asemenea tarie de caracter ne trebuie noua, un om care nu ii e frica sa spuna ce crede in limitele decentei si a lovi in cap mafiei comuniste din sanul USL conduse de Voiculescu si baronii PNL. Imi dau seama ca numai straini stiu ce e bine pentru Romania, ca noi nu stim, noi vrem doar sa ne auto-distrugem mergand din nou pe mana comunistilor, a mafiotilor, a celor ce vor sa distruga tara.

    Luptati d-le Basescu, romanii cu coloana vertebrala, valori morale si educatie va vor sustine mereu!
  • -14 (30 voturi)    
    cata ipocrizie! (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:52)

    geo12 [utilizator]

    Pentru cine a uitat, cateva gogosi electorale marca Basescu:

    *16 ianuarie 2009: "Cu toata criza aparenta, Romania are resurse de finantare pentru diminuarea efectelor crizei. Ii asigur pe profesori ca legea majorarii salariilor cu 50% va fi respectata indata ce se va instala noul Guvern".

    * 15 iulie 2009: "Nu avem in momentul de fata niciun semn ca ar putea exista un derapaj, toate semnele sunt ca am reusit sa stopam declinul economic in trimestrul al treilea, urmand ca in trimestrul al patrulea si in primul trimestru din 2010 sa ne apropiem de nivelul de crestere economica din 2008".

    *4 decembrie 2009:"Priviti la modul cum Romania trece prin criza economica. Daca aceasta criza ar fi fost in anii '90, socul asupra populatiei ar fi fost mult mai mare. Incepem sa iesim din criza si trebuie sa recunoastem ca Romania a trecut cu bine peste cea mai dificila perioada a crizei".

    *4 decembrie 2009 :"Cifrele ne arata ca in trimestrul II din 2010 vom trece pe crestere economica. Romania are nevoie de un comandant care scoata nava din furtuna. Va asigur ca vom ajunge toti, nava si echipaj, in portul linistit, in trimestrul II al anului 2010."

    Traiane, nu mai incerca sa te desprinzi tu de clasa politica pt ca esti reprezentantul lor SUPREM!
    • -11 (17 voturi)    
      Declaratii pline de intelepciune (Vineri, 16 noiembrie 2012, 20:39)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui geo12

      "Să-l ia în Germania doamna Merkel, Germania este o ţară mare, prosperă, să-i dea o bucăţică de pământ acolo lui Băsescu şi PDL-ului să se joace acolo de-a Băsescu, în România nu”, a susţinut Antonescu într-o emisiune la Antena 3.
      Sunt convins pe 30 iulie că niciun creştin-democrat german n-o să-şi mai permită să mai jignească poporul român şi să mai spună că suntem vreo dictatură. Eu ştiu că şi în Germania oamenii decid la vot. Sau la ei e democraţie să decidă oamenii la vot şi la noi nu e democratic. Ce, suntem colonie? Evident că ceea ce decid oamenii pe 29 trebuie respectat inclusiv de creştini-democraţii germani, chiar dacă sigur ei ţin atât de mult la Traian Băsescu şi la PDL-işti", a mai adăugat Victor Ponta.
      • -4 (4 voturi)    
        mda... (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 10:06)

        ggna [utilizator] i-a raspuns lui ty

        din putul marii intelepciuni!
  • +19 (31 voturi)    
    Iata ca presedintele (Vineri, 16 noiembrie 2012, 18:54)

    Kepler [utilizator]

    vorbeste de economie si situatia sa si nu marele prim ministru Ponta!
    Are cineva vreo explicatie pt asta ?
    • -17 (29 voturi)    
      A da...."presedintele" (Vineri, 16 noiembrie 2012, 21:53)

      ovidiu. [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Wtf, el pathetic din nou?!
      Fara "presedent" am senzatia ca tara asta o ia la vale rau de tot. Ce ne-am face fara geniul, luciditatea calauzitoare si energia inepuizabila a lui "presidente". Inrebare retorica stiu...nimic, dar absolut nimic! Raurile vor refuza sa curga. muntii sa creasca, valurile sa valure, mugurii sa-nfloreasca iar tiganii sa tot glasuiasca din manele. E trist stiu, eu zis sa-i ridicam o statuie, sa redenumim strazi, astre si sarbatori nationale dupa numele inconfudabilului.
    • +2 (8 voturi)    
      cred ca da (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 10:09)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Ponta isi cumpara masinute si merge la raliu cu ele...
      Isi tot spune:"Eu sunt premierul Romaniei!", incat ne da impresia ca din cand in cand uita ca e. Dar noi, dom Ponta, nu uitam! Nu ne mai aminti! Stim asta, din pacate...
  • -2 (10 voturi)    
    Omul asta este ca riia (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 7:04)

    Tambrian [utilizator]

    Nu se poate ca omul asta sa-si vada de ale sale fara sa latre la nesfarsit. A devenit mai greu de suportat decat Ceausescu.El nu este nimic decat smecherie marinareasca. Un vaporean din vremurile celui impuscat care a ajuns sa fie riia poporului roman. O riie pe care peste 7000000 de oameni au spalat-o cu lesie dar ea a ramas. Da-i doamne minte si fa-l sa inteleaga ca trebuie sa plece. Sa se duca sa-si manance banii . Si sa ne lase.
  • +2 (10 voturi)    
    serios ? (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 9:29)

    uzu [utilizator]

    trebuie sa fii tampit ca sa nu vezi ca Basescu vorbeste despre lucruri serioase si nu face frecti eu nu stiu nici un politician de la noi mai transant, mai la obiect, si mai documentat.
    dar tara-i plina de oameni fara scoala care stiu doar ce le spune antena.
    sa ajute Dumnezeu sa ajunga Crin presedinte si Becali prim ministru.
    (va dati seama ca locuiesc afara, nu ?)
  • -1 (9 voturi)    
    grija lui B (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 11:07)

    miramara [utilizator]

    Cata ingrijorare si cata clarviziune deodata!A descoperit apa calda.Demagog!
  • 0 (8 voturi)    
    Inconfudabilul plagiator Ponta (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 12:43)

    Kepler [utilizator]

    Sic!
  • +1 (11 voturi)    
    D-le Presedinte (Sâmbătă, 17 noiembrie 2012, 14:55)

    keiser_soze [utilizator]

    Bravo ! aceasta e realitatea asa cum o percep cei cu creierul inca functional !
    Excelent discurs, un om care a invatat extrem de repede mecanismele de functionare ale UE, un om politic de finete !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by