Guvernul ar putea organiza subscriptie publica pentru a recupera "Cumintenia pamantului". / Dacian Ciolos: Suntem saraci, dar cu aceasta opera de arta e "acum sau niciodata"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 17 martie 2016, 10:39 Actualitate | Cultură

Dacian Ciolos
Foto: Facebook - Dacian Ciolos
Premierul Dacian Ciolos anunta, pe pagina sa de Facebook, ca Guvernul intentioneaza sa organizeze o subscriptie publica pentru a reintra in posesia operei lui Constantin Brancusi, "Cumintenia Pamantului". "Guvernul va pune o parte din suma iar pentru restul intentionam sa organizam o subscriptie publica. Ministerul Culturii va veni in curand cu detalii in acest sens", a scris primul ministru.

"Suntem saraci, dar cu aceasta opera de arta a lui Brancusi (care s-a inspirat din strafundul Sufletului Neamului Romanesc) e "acum sau niciodata". Daca statul nu-si exercita acum dreptul de preemptiune, risca sa piarda sculptura din proprietate pentru totdeauna, si atunci am fi si mai... saraci.. Cred ca avem datoria sa incercam tot ce ne sta in putinta sa ne pastram valorile. Cele vii, dar si cele patrimoniale", spune Dacian Ciolos.

"Sunt sanse foarte mari ca Statul roman sa reintre in posesia "Cuminteniei Pamantului" a lui Constantin Brancusi". Echipa de negociere condusa de ministrul culturii Vlad Alexandrescu s-a pus de acord cu proprietarii operei de arta pentru un pret de 11 milioane de euro, pentru care Statul isi poate exercita dreptul de preemptiune", a mai scris Dacian Ciolos.

Ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, a anuntat miercuri seara ca proprietarii sculpturii lui Brancusi "Cumintenia Pamantului" au acceptat oferta de achizitie de 11 milioane de euro propusa de comisia de negociere mandatata de Guvern, Executivul platind jumatate din suma, restul - Ministerul Culturii prin subscriptie publica nationala.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
6090 vizualizari
  • +15 (23 voturi)    
    Da, sunt de acord! (Joi, 17 martie 2016, 10:53)

    ..13 [utilizator]

    Sa contribui cu cat pot, nu foarte mult, la aducerea in tara a lucrarii.

    Cred ca mai sunt si altii dispusi sa puna un ba n de la ei pentru aceasta opera.
    • +2 (4 voturi)    
      si eu as contribui (Joi, 17 martie 2016, 11:15)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      daca as vedea din partea statului deschidere in a recupera prejudicii sau de a face rost de bani prin aplicarea de amenzi in baza legilor in vigoare.

      Vezi masinile parcate oriunde in Bucuresti. Un politist ar putea aduce enorm de multi bani intr-o zi de munca doar de pe o strada. Si-ar scoate salariul lunar in 10 min. Si atentie, nu vorbesc de zone unde nu exista solutii de a parca. Sunt zone cu parcari publice (1.5 lei ora) goale si totusi strazile si trotuarele/spatiile verzi din zona respectiva sunt pline de masini parcate ilegal
    • +4 (4 voturi)    
      f bine (Joi, 17 martie 2016, 11:15)

      JohnnyDepp [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Si eu voi da, dar nu dezinforma. Lucrarea se afla in Romania, mai precis la Bucuresti. N-avem de unde sa stim unde va fi urmatorul proprietar daca ea nu e recuperata de guvernul nostru: poate in Paris, poate in Silistea Gumesti.
      • 0 (0 voturi)    
        cumintenia pamantului (Vineri, 18 martie 2016, 16:53)

        IMircea [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyDepp

        Legea spune ca lucrarea face parte din patrimoniu si nu are voie sa paraseasca teritoriu tarii, de ce sa o cumparam si sa nu nu o vedem expusa de actualii proprierari daca au nevoie de bani?.
  • +18 (24 voturi)    
    Cand recuperati prejudiciul de la Voiculescu? (Joi, 17 martie 2016, 11:00)

    vodatepes [utilizator]

    60 milioane de euro sunt de luat de la Voiculescu. De ce nu recuperate bani de acolo.Iar statul sta cu mina intinsa catre popor.
    • +4 (4 voturi)    
      exact (Joi, 17 martie 2016, 11:23)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Cat au furat hotii astia ordinari din tara asta, recuperam toate operele de arta posibile, si pe alea care sunt in muzeul din Franta ...
      Dar o sa dam, normal, eu, cel purtin.
  • +5 (5 voturi)    
    da. (Joi, 17 martie 2016, 11:14)

    JohnnyDepp [utilizator]

    Foarte buna decizia, sunt pusi 5 milioane euro din banii poporului. Daca poporul poate veni cu restul de 6 milioane, inseamna ca poporul e de-acord cu cheltuirea banului public.

    La sfarsit, indiferent de ce se intampla, ca o cumparam sau nu, stim ca poporul a decis. Asta se numeste democratie, ma bucur ca in sfarsit are cine sa ne invete cum se procedeaza.
  • 0 (4 voturi)    
    guvern sarac?? (Joi, 17 martie 2016, 11:20)

    manon [utilizator]

    Pai guvernantii si-au marit salariile, pensiile+alea speciale, au pachet salarial ca nimeni altul in tara asta, si tot de la bietul popor, talpa tarii, se asteapta subscriptie? Adica din nou "dati un leu pentru Atheneu"...
  • +1 (3 voturi)    
    Mai taie din (Joi, 17 martie 2016, 11:35)

    Zummm [utilizator]

    PENSIILE ALEA NESIMTITE si pe urma sa vorbesti. Bine tu oricum esti o papusa asa ca...
  • +3 (3 voturi)    
    cam cat o plata aprobata de Bica.... (Joi, 17 martie 2016, 11:48)

    king david hotel [utilizator]

    nu e scumpa, pana la urma...
  • -2 (4 voturi)    
    aiureli pe banii fraierilor (Joi, 17 martie 2016, 12:24)

    zicsio [utilizator]

    nu contest valoarea simbolica pt artistul national "facut" la Paris si probabil o sa primesc multe minusuri de la oamenii de cultura de pe hn, dar nu ma pot abtine pt ca totul are o limita:

    - care e problema daca ramane la proprietar? cu ce ne incalzeste ca intram in "proprietate"?
    - cate s-ar puteatea face alternative cu acesti bani la saracia care e in tara?

    eu unul nu sunt de acord ca atatia bani publici sa se duca pe un pietroi slefuit cu talent. cheta e buna, sa dea privatii, doar sunt atatia milionari in tara asta saraca si pe urma sa-si faca reclama ca sunt iubitori de cultura...
  • 0 (0 voturi)    
    resursele nu sunt directionate eficient (Joi, 17 martie 2016, 12:24)

    gigi1 [utilizator]

    Cand esti sarac nu cumperi telefoane mobile la copii le cumperi manuale si rechizite, putinii bani alocati pentru cultura ar trebui cheltuiti pentru activitati culturale, pentru a stopa declinul cultural major al populatiei, din pacate admirarea statuii lui brancusi intr-un muzeu nu ne va ajuta prea mult in directia asta dar ii ajuta pe unii la imagine si la capital politic.
  • +1 (1 vot)    
    solutie (Joi, 17 martie 2016, 13:18)

    MariusFlekats [anonim]

    Ce sa spun, poate vindeti cateva posete de-ale Udrei sai il intoarceti cu capul in jos si-l scuturati un pic pe Videanu, sa-i cada maruntisul din buzunare, ajunge cu siguranta pentru completare...
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt bani la ANAF (Joi, 17 martie 2016, 16:32)

    gugurila [utilizator]

    Nu au de recuperat numai de la Voiculescu nu?
    Daca nu si-au facut treaba pentru ca erau ocupati cu diferentele de 10 lei in casa, taiati-le lor din salarii, mai scuturati-i de spagi si gasiti sigur 6 milioane de euro...
  • 0 (0 voturi)    
    da' de ce sa platesc de doua ori ? (Joi, 17 martie 2016, 19:59)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    guvernul de unde are bani ? nu tot de la noi?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu suntem numai saraci... (Joi, 17 martie 2016, 20:54)

    fdaniel [utilizator]

    Dupa cum Brancusi a spus, suntem "saraci si prosti" , lucru cu atat mai evident acum cand ne dam de ceasul mortii sa rascumparam aceasta opera de arta (si bine facem, sper sa reusim) dupa ce in 7 Martie 1951 tovarasii academicieni romani/romanesti/rrromani au refuzat donatia prin care artistul isi lasa intreaga opera Romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar asa: (Joi, 17 martie 2016, 22:47)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Pai de ce sa nu faca asta si pentru Canalul Siret-Baragan,
      pentru viitoarea puscarie de Lux,,
      pentru a rezolva problema demografiei,
      pentru a darama gardul de la CasaPoporului ,
      si pentru a aduna fonduri pentru ALDE partide sarace si a-lipite?!
  • -1 (1 vot)    
    Cumintenia pamantului (Vineri, 18 martie 2016, 13:49)

    IMircea [utilizator]

    De ce trebuie sa dea guvernul pentru "pietroi" 5 milioane de euro cand lumea moare de foame in strada, daca legea spune ca "pietroiul" nu poate parasi teritoriul tarii. Proprietarii pot obtine profit numai daca il expun, care este problema daca vizionam " pietroiul" expus de catre actualii proprietari. Umilinta pentru popor si bataie de joc pentru banii tari.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă