CE poate aduce Romania in fata CEJ daca nu respecta prevederile europene

Hotnews va prezinta in premiera ce spun tratatele europene despre taxa de inmatriculare auto

de Bogdan Asaftei     HotNews.ro
Marţi, 30 ianuarie 2007, 0:00


Toate dezbaterile din jurul taxei de prima inmatriculare auto pot fi clarificate prin citirea Articolului 90 din Tratatul pentru instituirea Comunitatii Europene. Mai intai de toate sa spunem ca nu exista o armonizare la nivelul comunitar in privinta acestei taxe. Ceea ce inseamna ca fiecare stat membru poate decide daca o impune sau nu, la ce nivel si cum o calculeaza.

Totusi, si aici intra in scena Articolul 90, orice decizie luata in acest sens trebuie sa respecte Articolul 90. Ce spune acest articol? “Nici un stat membru nu poate impune, direct sau indirect, o taxa interna pentru produsele achizitionate din alt stat membru care sa fie mai mare fata de taxa impusa, direct sau indirect, produselor similare de pe piata interna”.

Cu alte cuvinte, taxa pe care statul roman o impune masinilor cumparate dintr-o tara europeana nu trebuie sa fie mai mare decat taxa impusa masinilor de acelasi gen comercializate in Romania.

Exact ceea ce a deranjat Comisia Europeana: modalitatea de calculare a taxei de catre autoritatile romane. Modalitatea de calculare a taxei, asa cum a fost realizata de autoritati, avea ca efect ca o masina achizitionata dintr-un stat UE sa fie mai scumpa decat aceeasi masina, cu aceleasi caracteristici, cumparata si inmatriculata pe teritoriul Romaniei.

Adica, pentru o masina adusa din Germania se plateste o taxa de inmatriculare mai mare decat pentru acelasi tip de masina care era comercializata in interiorul tarii.

Pe scurt: aceeasi masina adusa din Germania (de ex.) trebuie taxata la fel ca o masina similara comercializata in Romania.

Modalitatea de calculare a taxei

Tratatul pentru instituirea Comunitatii Europene prevede ca pentru a se evita un tratament discriminatoriu trebuie ca taxa sa se aplice in functie de gradul de uzura al masinii. Metoda de stabilire a uzurii masinii este calculata de fiecare stat in parte, iar taxa aplicata pe masinile achizitionate din UE trebuie sa fie aceeasi cu cea care se aplica pe masinile similare din tara respectiva.

Concret, taxa de inmatriculare pe masina “X” adusa din Germania, cu o capacitate cilindrica “Y” fabricata in 2002, avand Euro “Z” si “W” kilometri la bord, trebuie sa fie exact aceeasi cu cea care se aplica pe o masina cu aceleasi caracteristici, cumparata si inmatriculata in Romania.

Taxa de prima inmatriculare auto poate duce Romania in fata Curtii Europene de Justitie

Comisia Europeana este ingrijorata cu privire la anumite aspecte legate de modalitatea de calculare a taxei, de faptul ca aceasta taxa ar putea sa nu respecte Articolul 90, anume ca valoarea taxei ar putea fi prea mare.

Mai mult chiar, Comisia Europeana ar putea duce Romania in fata Curtii Europene de Justitie, pe baza Articolului 226, daca tara noastra nu-si va armoniza legislatia cu cea a Comunitatii Europene.















157 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    TRADUCERE PROASTA!!!!!!! (Marţi, 30 ianuarie 2007, 10:35)

    Silvia [anonim]

    Stimate domnule Asaftei,
    Desi nu avem inca experienta actului legislativ si de guvernare in cadrul Uniunii Europene, acest lucru nu ne impiedica sa ne informam corect si MAI ALES, SA FOLOSIM TERMENII CORESPUNZATOR!!!!
    De aceea, pentru cultura dumneavoastra in domeniul comunitar, care se dovedeste a fi extrem de "solida", NU EXISTA TRATATUL COMISIEI EUROPENE!!!! EXISTA TRATATUL privind INSTITUIREA COMUNITATII EUROPENE!!! Poate veti incerca sa folositi abrevierile CORECT!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    hmm... silvia draga (Marţi, 30 ianuarie 2007, 11:20)

    Bogdan [anonim]

    o greseala neesentiala a omului si te ataci ca o nebuna! incredibil!!!
    cineva este NF de mult timp!!
  • 0 (0 voturi)    
    cetatenii romani trebuie sa reclame la UE (Marţi, 30 ianuarie 2007, 11:22)

    resp [anonim]

    puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
    6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Semnati si petitia online si transmiteti-o cunoscutilor:
    http://www.romanianews.net/petitie-taxa-auto.html
  • 0 (0 voturi)    
    dna Silvia (Marţi, 30 ianuarie 2007, 11:27)

    Mihai007 [anonim]

    Greseala la care faceti referire este una de forma si nu una de fond...prin urmare consider reactia dvs ca fiind mult disproportionata in raport cu "fapta" editorului.

    Ceea ce remarc eu este ca incet-incet.... incepem sa ne dam seama ca aceasta taxa nu este atat de "ilegala" precum a fost prezentata la inceput.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de inmatriculare (Marţi, 30 ianuarie 2007, 11:29)

    Maria [anonim]

    In afara de aspectele legate de Tratatul Comisiei Europene, cred ca este cel mai bun articol publicat pana acum despre taxa. Explica foarte clar de ce taxa de inmatriculare DISCRIMINEAZA PRODUSELE IMPORTATE. Asadar, este o taxa de nivel echivalent unor tarife vamale aplicate in cadrul pietei interne, asa cum au fost acestea definite in celebrul caz Van Gend En Loos -v- Administratie Der Belastingen C-26/62; [1963]. Si, fiindca vorbim despre piata interna, orice bariere la comertul intre state sunt interzise, fie ca e vorba de taxe similare unor tarife vamale ( definite in cazul Van Gend en Loos), fie ca e vorba despre autorizatii suplimentare, caracteristici de calitate nejustificate cerute unor produse din alte state (asa numitele MERQ, definite in cazul Cassis de Dijon)
  • 0 (0 voturi)    
    dna Maria (Marţi, 30 ianuarie 2007, 11:58)

    Mihai007 [anonim]

    Taxa pentru prima inmatriculare nu este discriminatorie in sensul ca se aplica tuturor vehiculelor care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania, indiferent ca acestea provin din productia interna sau de la export.

    Producatorii auto pot aplica promotii de genul "acordam ca discount la cumpararea masinii taxa de inmatriculare".

    Samsarilor de masini second-hand.... nu le ramane decat sa renunte la comisionul lor pentru masinile vechi aduse din afara tarii. Ceea ce nu vor face niciodata :-))). Asa ca se vor reorienta pe tranzactiile cu masini deja existente in tara.

    in concluzie, vad acesta taxa ca pe o "parghie" economica menita sa descurajeze imbatranirea parcului auto din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Marţi, 30 ianuarie 2007, 12:07)

    jlk [anonim]

    daca cutiti cu atentie va dati seama ca nu discrimineaza masinile din import.
    De ce ?
    Pentru ca se plateste aceeasi taxa si pentru masinile autohtone cu aceleasi caracteristici.
    Este o taxa pentru prima inmatriculare in Romania si nu poate fi aplicata retroactiv masinilor deja inmatriculate.
    Ce vi se pare ca ar fi in contradictie cu legislatia impusa de uniune?
  • 0 (0 voturi)    
    oameni buni.. (Marţi, 30 ianuarie 2007, 12:26)

    Bogdan [anonim]

    Vad ca uni incep sa incurajeze taxa aceasta, si asta nu e bine. cred ca multi din noi suntem de acord cu ea insa nu uitati un lucru important si neadmisibil: valoarea exagerata a taxei pt anumite masini care nu sunt chiar poluante si nu se justifica valoarea taxei ce ar trebui platita pt ele (ma refer aici la euro3)
  • 0 (0 voturi)    
    pentru jlk (Marţi, 30 ianuarie 2007, 12:45)

    Ovidiu [anonim]

    Taxa discrimineaza doar masinile second-hand din import pentru un motiv foarte simplu: acestea nu sint inmatriculate in Romania, iar cele second-hand de pe piata interna sunt. Prin urmare aceasta taxa devine una de natura vamala, aplicandu-se doar produselor din import si nu celor de pe piata interna.
    Nu cred ca exista vreo indoiala ca taxa, in forma ei actuala, va fi respinsa de justitia europeana, cu amenzile aferente, bineinteles. Insa cita vreme sint in joc interesele domnilor Tiriac, Tariceanu si altii iar de platit se va plati oricum doar din buzunarul nostru, nu exista de asemenea nici o indoiala ca aceasta taxa va fi mentinuta cit mai mult posibil.
  • 0 (0 voturi)    
    domnu mihai007 (Marţi, 30 ianuarie 2007, 12:54)

    antique [anonim]

    se pare ca orizonturile dumitale se opresc doar la samsari. majoritatea celor care is exprima dezacordul pentru aceasta taxa nu fac parte din categoria mai sus mentionata ci sunt oameni care prefera sa-si aduca o masina SH de afara in loc sa-si ia o masina noua sau sa-si schimbe vechea dacie cu ceva mai bun din afara.
    iar aceasta taxa este introdusa DOAR pentru protejarea importatorilor si a producatorului autohton de automobile. AICI e problema domnu MIHAI007
  • 0 (0 voturi)    
    pentru mihai007 (Marţi, 30 ianuarie 2007, 13:38)

    popas popa [anonim]

    mihai007, in inteligenta ta, consideri ca parcul auto ar imbatrini daca majoritatea din cele 70% autoturisme non-euro (vechi de peste 15 ani) ar fi schimbate cu masini SH de circa 4-8 ani?
    Compara calitatea unei masini nemtesti (care are servodirectie, servofrana, ABS, sisteme avansate de tractare, deformare progresiva la impact pentru protectia pasagerilor din fata) cu jafurile de dacii 1300, lada, trabant, si alte jeguri de masini care ne polueaza alveolele pulmonare...

    Si ultimul mormoloc din balta intelege ca taxa protejeaza interesele lui Citroneanu, Tiriac, si altii... Omeni buni!!!! Astia se tem ca le pica business-ul... si trag cu dintii de taxa!

    Bine ca oficiali EU s-au inflamat de taxa asta aberanta, si mihai007 (acest James Bond al presei scrise electronice din Romania) considera ca este o taxa la locul ei...

    Taxa nu ar fi discriminatorie, in situatia in care ar fi taxate toate autovehicolele inmatriculate (si reinmatriculate) in Romania. Si ar fi taxa de protectie a mediului in situatia in care ar fi taxate toate autovehicolele care ruleaza in tara...

    Halal James Bond... 007 trebuie sa fie coeficientul tau de inteligenta! :)
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de inmatriculare (Marţi, 30 ianuarie 2007, 14:00)

    Maria [anonim]

    Va multumesc pentru comentarii, sunt foarte interesante.
    Din cate am inteles, taxa se aplica la prima inmatriculare pe teritoriul Romaniei. Asadar, daca eu vand Dacia veche de 30 de ani care polueaza pana la 1 km in jur, nu platesca aceasta taxa. Doar daca imi aduc un Mercedes vechi din Germania.
    In aceste conditii, este evident ca nu e vorba despre o taxa de mediu si ca sunt discriminate masinile vechi importate.
    In al doilea rand, nu este vorba despre samsari/nesamsari, importatori, interese etc. Ci de niste reguli de nediscriminare pe care Romania, prin Tratatul de aderare la UE, s-a angajat sa le respecte...
  • 0 (0 voturi)    
    Corectati, nu exista nici un Tratat al Comisiei Europene, dar... (Marţi, 30 ianuarie 2007, 14:27)

    teekaz [anonim]

    ...aveti dreptate, taxa trebuie impusa fara discriminare...oameni buni, nu mai vorbiti de IMPORTURI, in cazul marfurilor aduse din statele membre ale UE...nu mai exista, se numeste COMERT INTRACOMUNITAR....nu mai exista TAXE VAMALE la aducerea de marfuri din statele UE...si in plus, puteti reclama autoritatile pentru incalcarea legislatiei comunitare, la Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene, din Luxemburg.
  • 0 (0 voturi)    
    LEGEA E INTERPRETABILA...CA SA PROFITE SMECHERII! (Marţi, 30 ianuarie 2007, 14:56)

    M&M [anonim]

    “Nici un stat membru nu poate impune, direct sau indirect, o taxa interna pentru produsele importate din alt stat membru care sa fie mai mare fata de taxa impusa, direct sau indirect, produselor similare de pe piata interna”. SPUNETI-MI SI MIE CARE ESTE PRODUSUL SIMILAR DE PE PIATA INTERNA A MERC / BMW / VW / OPL ??? PRODUCEM NOI ASA CEVA ????Aceste marci aflate aici sunt deja inmatriculate, asa ca nu exista taxa impusa acestora la care sa se raporteze Citroneanu cand s-o calucleze p'a lui...deci i-a fentat pe europenii la lege si pe noi la buzunare!!!
  • 0 (0 voturi)    
    aiurea (Marţi, 30 ianuarie 2007, 15:10)

    marius [anonim]

    discutam aiurea.vin unii cu idei tampite rau
    ce mai.e clar ca aceasta taxa loveste in masinile euro 3 din 2001-2003 gen astra vectra focus sau golf 4.care fac concurenta puternica loganului sau unei masini noi.
    mihai,ai impresia ca toti suntem samsari de SH?te inseli.si la urma urmei te obliga ceineva sa cumperi de la ei?nu prea cred.te poti tu duce in germania sa-ti duci o masina.si o sa vezi ce simplu e acolo.fara tzigania de la noi
    mai zicea cineva aici ca mai bine sa se schimbe parcul auto vechi poluant si nesigur ca masini chiar si euro 2.si asta e un pas bun.poate unii nu au 15000 de euro pt o masina noua sau pur si simplu nu vreau sa bage atatia bani intr-un bun care se degradeaza cu fiecare km.
    si asta e adevarat.masinile sh sunt deja inmatriculate in ue.si e discriminare
  • 0 (0 voturi)    
    super-UE (Marţi, 30 ianuarie 2007, 15:21)

    Mihai007 [anonim]

    Sunt asa de multi cei care preaslavesc ce zice UE, ce face UE....de parca UE asta ar fi un super-man.
    Da' de unde.... sunt tot o adunatura de politicieni care au si ei interesele lor.
    Iar pentru ceea ce priveste aceasta taxa .... singurul aspect care va fi modificat va fi CUANTUMUL taxei (se va re-discuta modul de calcul al taxei).... dar taxa va continua sa existe si sa fie aplicata.

    Eu as fi multumit daca ar putea fi introdusa o prevedere prin care sa fie scutit de aceasta taxa cel ce preda la REMAT un vehicul avand o norma de poluare egala sau inferioara vehiculului ce urmeaza a fi inmatriculat.

    Super-UE nu ar impune niciodata o astfel de solutie.... asta insa ar putea veni din partea Sulfinei Barbu sau a lui Tariceanu.... dar nici ei nu sunt supermani.

    Supermani se cred doar unii ce mai chibiteaza pe aici ... se simt ei (desi, dupa limbajul lor, nu ne putem baza prea tare pe lucrul asta).
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Marţi, 30 ianuarie 2007, 16:10)

    daniel-zoltan [anonim]

    " Importuri "sau achizitii " Intracomunitare " la ce se refera aceasta taxa de prima inmatriculare? (nu cunosc exact formularea din noul cod fiscal) ... ca daca se refera la importuri,acestea sint pentru masini din alte zone decit U.E.
  • 0 (0 voturi)    
    Am 13000E. Ce-mi pot lua? (Marţi, 30 ianuarie 2007, 16:44)

    Seba [anonim]

    Oameni buna, am 13.000E. CE-mi pot lua? O Nissan Almera. O Opel Astra Classic II. O Seat Cordoba. O Skoda Fabia, un Ford Fusion si un Hunday Accent. Masini bune, ce-i drept, dar la pretul asta SUNT CHELE!!! Si atunci daca as da 10.000E pe un passat din 2004 cu o carutza de dotari, as fi multumit ca e o masina buna, si mi-ar mai si ramane. Deci: noua dar cheala sau veche dar plina? Eu as vrea a II-a, dar uite ca nu pot fiindca m-am nascut in tara hotzilor. E corect?
  • 0 (0 voturi)    
    masina?cat costa masina? (Marţi, 30 ianuarie 2007, 16:48)

    dragos [anonim]

    as dori si eu sa stiu ce tip de masina conduce domnul mihai007 si in ce mod a achizitionat-o.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Marţi, 30 ianuarie 2007, 19:25)

    sugestie [anonim]

    ca jurisprudenta Cazul 327/90 Comisia contra Greciei hot din 12 mai 1990
    o gasiti pe site/ul UE la Curtea Europeana de Justitie
    bun venit in Europa
  • 0 (0 voturi)    
    taxa inmatriculere pt M&M (Marţi, 30 ianuarie 2007, 19:34)

    sugestie [anonim]

    alin 2 al art 90 dispune ca nici un stat membru nu va impune asupra produselor altui stat membru vreo taxa interna de asha natura incat sa faca posibila o protectie indirecta a altor produse.
    e vorba de produse care desi nu sunt similare ar putea fi folosite in scop asemanator
    Cazul 168/1978 Comisia contra Frantei
    si celebrul caz Cassis de Dijon care a creat o jurisprudenta solida in domeniu
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de prima inmatriculare (Marţi, 30 ianuarie 2007, 22:44)

    katy [anonim]

    taxa de prima inmatriculare este inca o porcarie tipic romaneasca.Am luat la intamplare doua masini ,cu capacitati diferite si catalizatoare euro 3 si euro 4,vechimi diferite .Si stupoare.Pentru masina cu cat euro4 ,cap mai mare si vechime mai mare ,taxa era mai mare decit la cea cu cat. euro 3.Si atunci cum explicam protectia mediului?cat euro 4 este mai performant decit euro 3,si atunci?
    Daca am 6000 de euro si doresc o masina, la ce ma orientez domnilor guvernanti?la una de 5900 cu taxa de prima inmatriculare scazuta cum ar fi 100 euro , sau la una de 4000 euro cu taxa 2000? pai d-lor guvernanti, romanii doresc masini bune , si atunci ar lua o masina mai noua , mai buna , adica cea de 5900 euro cu taxa mai mica si nu una mai veche
  • 0 (0 voturi)    
    Lucruri adevarate sau false (Miercuri, 31 ianuarie 2007, 9:50)

    Mada [anonim]

    Punctual, cam asta e situatia :
    - taxa este una protectionista pentru buzunarul unui grup de interese : ADEVARAT
    - TARICEANU face parte din grup : in mod sigur ADEVARAT
    - cu 3.000 - 5.000 de EUR romanii si-ar aduce masini bune (din diverse motive : fire practica, dorinta de a conduce o masina buna ca de Dacia s-a saturat, simpla mandrie): ADEVARAT
    - nu am auzit pe nimeni ca abia asteapta sa isi aduca Trabantel, Passat din '76, golf din '82 sau audi 80 din '87 : ADEVARAT
    - taxa loveste intr-o anumita categorie (Astra Classic, Golf IV, Vectra) denumita "masinile saracilor" : ADEVARAT
    - UE ar avea niste interese proprii de aparat, interese lezate de aceasta taxa : ADEVARAT
    - Tariceanu, Vladescu, Sulfina se gandesc la bunastarea mediului : FALS
    - Cei trei sunt profund ingrijorati de starea parcului auto si de gradul actual de poluare : FALS
    - Cei care nu isi pot lua acum masina SH isi vor lua Citronada noua de la Tariceanu sau Mercedes E Klasse de la Tziriac: FALS, FALS, FALS, FALS
    - Aderarea la UE ne-ar fi adus pe langa obligatii si niste beneficii mult asteptate : ADEVARAT
    - Dar suntem blestemati sa avem niste burghezi la conducere, care isi vad propria punga : ADEVARAT
    - Unul din burghezi este imputitul de presedinte APIA care a declarat "Nu e musai sa avem toti masina. Cine nu isi permite, nu e obligat sa isi ia masina". Cu alte cuvinte "N-ai banu', faci lab...talpa" : ADEVARAT ADEVARAT ADEVARAT
    - Noi, cativa zeci de forumisti trebuie sa ne agitam pe aici, sa semnam petitii, sa dam mail-uri la UE, chiar daca e in zadar dar sa nu ne intre in obisnuinta sa fim indobitociti cu orice : ADEVARAT
    - Harley-urile lui Taxiceanu polueaza mai mult decat un opel Astra din 2001 pe care vroiam sa il aduc (inca mai vreau) : ADEVARAT ADEVARAT ADEVARAT ADEVARAT ADEVARAT pana la bunul Dumnezeu

    Vorba lu' Mitica.......fiti destepti!
    -
  • 0 (0 voturi)    
    simplu (Vineri, 2 februarie 2007, 13:51)

    julian [anonim]

    premierul nu se simte amenintat de EU deoarece in urma unei penalizari din partea EU nu va platii din buzunarul propriu ci din cel al romanilor iar afacerea lui cu francezii ,vezi vanzarea de citroen la romtelecom,merge mai departe, nu este vorba decat de protectorat pe spatele si buzunarul romanilor
  • 0 (0 voturi)    
    pt Julian (Vineri, 2 februarie 2007, 22:58)

    mIHAI007 [anonim]

    spui tu ca "vanzarea de citroen la romtelecom,merge mai departe" .... eu stiu ca asta este o minciuna.

    Romtelecom nu are decat cateva zeci de Citroen Berlingo ... mai multe sunt Renault Kangoo si Dacia Papuc 1.9 dCI.

    Daca nu stii, nu mai imprastia minciuni.
  • 0 (0 voturi)    
    controalele (Miercuri, 7 februarie 2007, 16:56)

    maria [anonim]

    controalele OPC, FISC, pol,Economica se pot face asa, cand ii taie pe ei capul sau in urma unor oarecare sesizari?
  • 0 (0 voturi)    
    DRAGI TOVARASI........,shhiiii prethinii (Miercuri, 14 martie 2007, 21:00)

    Cap Patrat TARICEANU [anonim]

    adresez acest monolog textual in cele mai intime si relaxante momente ale mele(ma aflu pe tron,cu leptopul in poala,conexiunea mea wireless fiind una la fel de constipata ca si mine.......,mama ei de fereastra fara nici un orizont microsoftist )asadar,......partz,....prethinii mei.........
    impreuna cu stuff-ul meu de intelectuali,oameni de afaceri prosperi si cu initiativa strict conservatoare,consideram perfect echilibrata aceasta taxa de prima inmatriculare in viziunea viitorului cetateanului european,ne/fericit ca este roman.NOI NU SUNTEM GROAPA DE GUNOI A EUROPEI,TOT ASA CUM NU AM FOST NICIODATA........PARTZ,.....Hmmm.Noi.....,voi ,sunteti romani,acei romani obisniuti cu munca grea si cu acel spirit de turma,noi,adica....,voi........,partz........,sunteti cei care m-ati votat(NEFERICITILOR..........PARTZ...........,CA V-AM TRAS CLAPA).aadar si prin urmare.............,no partz.......
    obisnuiti-va cu idea de a platii taxa mea de prima inmatriculare si nu o scoateti din context intrucat..........,partz.......m-am saturat pana peste cap de rautatile si ironiile voastre.daca nu va convine ?! investiti in biciclete si/sau concentrati-va fortele in vederea realizarii vehiculului fara phrecarea asfaltului.va promit,va jur ca nu am sa va taxez cu nimic,din contra chiar,am sa va detaxez,daca veti descoperii vehiculul lipsit de forta centrifuga,care sa nu polueze(nici macar la gradul de poluare in care imi poluez eu faianta,in momentul de fata)si care,efectiv sa nu aiba contact cu solul.Pana atunci.........,un final si prelungit super-partz.........,platiti,in super pusca mea ce va impun,si nu mai comentati atat.daca nu va permiteti bijuteriile SH din jermania,va dau eu un citroen de -ti vine sa-ti bagi pulpa-n el.
    HAI SICTIR.........
    FAAAAAAAAA.........,UNDE DRACU AI PUS CURPAPIRE-UL SI
    SUPOZITOARELE ?????? CA-S DEBIL SI NERVOS !!!!!
    NOO , GATA(LA FEL CA PASTELE)

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri