Timp de cateva luni, o reclama outdoor informa ca in ansamblul rezidential X mai sunt de vanzare cateva locuinte. Paradoxal, dar numarul apartamentelor disponibile pentru vanzare a ramas acelasi si peste o saptamana, si peste o luna,si dupa doua luni si dupa... Intrebarea fireasca era: ce se vinde de fapt sub „chip“ de ultimele ramase locuinte?

In orice colt al lumii, cumpararea ultimului apartament dintr-un bloc nou sau un ansamblu rezidential este, de cele mai multe ori, o afacere buna pentru cumparator. Si, desi castigul este mai mult simbolic decat practic, in multe tari clientii vaneaza asa-zisele solduri rezidentiale.

Singura problema este ca, de cele mai multe ori, nu stii daca anuntul „au mai ramas N locuinte in ansamblul X“ este un slogan publicitar sau o informare reala.

Vanzarea unor proprietati imobiliare, declarand prin intermediul diferitelor actiuni publicitare caracterul limitat sau „pe terminate“ al ofertei, este o veche tehnica de vanzare. Mai devreme sau mai tarziu, la acest tip de reclama apeleaza majoritatea jucatorilor de pe piata, inclusiv cei mari.

Cel mai proaspat exemplu (neimobiliar) este campania Logan privind masinile de serie limitata ABS plus. Astfel, pe piata, in promovarea proiectelor imobiliare incepe sa se faca tot mai prezent tipul de anunt care-ti spune ca un anumit proiect a avut un succes de nedescris si ca au mai ramas cateva locuinte de vanzare.

Integral in Saptamana Financiara