Consilierii locali ai Sibiului au votat in unanimitate proiectul initiat de primarul Klaus Johannis privind marirea cheltuielilor pentru Piata Garii cu 2,2 milioane de euro.

Majorarea cheltuielilor a fost facuta in urma notei de fundamentare emisa de Search Corporation – una si aceeasi firma care a castigat licitatia de reabilitare a Pietei Garii, alaturi de austriecii de la Strabag. Cu alte cuvinte – ei dicteaza cresterea preturilor, ei incaseaza banii.

Proiectul de hotarare prin care consilierii locali au votat cresterea pretului de modernizare a Pietei Garii a fost introdus, ieri, pe ordinea suplimentara, astfel incat, inaintea sedintei Consiliului Local (CL), mai nimeni nu stia de intentia primarului Johannis, initiatorul acestui proiect.

Motivul cresterii preturilor inca de dinaintea inceperii lucrarilor este faptul ca pe piata romaneasca nu exista indeajuns de multa piatra naturala astfel incat sa poata fi pavata Piata Garii.

„La evaluarea lucrarii, in studiul de fezabilitate, pretul unitar pentru piatra naturala a fost stabilit ca urmare a consultarii preturilor la furnizori din Romania. Astfel, pentru obiectivul Modernizare Piata Garii, a rezultat o valoare de 4,7 milioane euro, cu TVA inclus.

Este important de mentionat faptul ca, la momentul elaborarii studiului de fezabilitate nu s-a avut in vedere o evaluare a capacitatilor de livrare pe piata romaneasca.

Ulterior, in urma unei evaluari a furnizorilor autohtoni, s-a constatat ca, la nivelul pietei romanesti, capacitatea maxima de livrare a unui producator de pavaj din piatra naturala este de sub 1.000 de metri patrati pe luna.

Raportat la suprafata necesara a fi executata si luand in considerare necesitatea asigurarii unei caracteristici unitare a materialului, rezulta ca perioada minima de executie a lucrarii, in conditiile utilizarii unui furnizor autohton, este de 27 de luni calendaristice", se arata in raportul ce insoteste proiectul de hotarare.

Prin urmare, consilierii locali au votat ca piatra de pavaj sa fie adusa din alta tara. Raportul propune drept tari de import Germania, Franta, Austria, dar si China, caz in care durata de transport este de 45 de zile.

Iar, in opinia celor care au redactat raportul, acest import duce la cresterea preturilor cu cel putin 40 la suta mai mult decat valoarea estimata initial. Adica, de la 4,752 de milioane de euro, pana la 6,953 de milioane de euro. Bani de platit din buzunarul fiecarui sibian.

Si asta nu e tot. „Ofertele pentru acest obiectiv pot atinge valori de 6.655.000 – 7.000.000 de euro, cu TVA inclus, conform notei de fundamentare intocmita de SC Search Corporation Bucuresti, in calitate de autor al studiului de fezabilitate", se mai arata in raportul semnat de viceprimarul Eugen Mitea si de alti reprezentanti ai Primariei Sibiu.

Toti cei 22 de consilieri locali prezenti au votat in unanimitate proiectul de hotarare.

Licitatie inecata in suspiciuni

Licitatia de atribuire a lucrarilor pentru modernizarea si reabilitarea Pietei Garii si a unui pachet de strazi din municipiul Sibiu a fost adjudecata firmei care a cerut cel mai mult. Strabag a cerut 15,7 milioane de euro, fata de cele 11,2 sau 10,8 milioane de euro cat cerusera celelalte doua firme participante.

Veniti in control la Sibiu, reprezentantii Guvernului au stabilit ca licitatia poate fi suspectata a fi fraudata.