In aceste zile se dezbate dezvoltarea Aeroportului International Cluj-Napoca * Investitorii sunt olandezi * Privatizare exclusa * Concurenta pentru Henri Coanda * Marius Nicoara vrea companie aeriana privata

Cea mai mare ambitie a autoritatilor locale este fara doar si poate dezvoltarea Aeroportului International Cluj-Napoca. Dupa ce Clujul a demonstrat ca poate sa atraga investitori dispusi sa construiasa mall-uri, hipermall-uri sau supermarket-uri, acum se iveste o noua posibilitate de investitie, cea privind dezvoltarea Aeroportului.

Saptamana trecuta, presedintele Consiliului Judetean (CJ), Marius Nicoara, a avut o intalnire cu un grup de investitori straini de origine olandeza care doresc sa investeasca in dezvoltarea aeroportului clujean.

Deocamdata, proiectul se afla in stadiul de discutii, urmand ca investitorii sa dezbata cel mai eficient plan de dezvoltare a aeroportului impreuna cu David Ciceo, directorul general al aeroportului.

Mai mult, Nicoara a declarat ca se intentioneaza si realizarea unei companii private la Cluj, tocmai pentru a veni in sprijinul cetatenilor si pentru a tine pasul cu ritmul alert de dezvoltare a orasului.

Companie aeriana privata

Investitorii straini, prezenti zilele trecute la Cluj, i-au prezentat lui Nicoara trei planuri de dezvoltare a aeroportului, sustinand ca sunt foarte interesati de o colaborare cat mai eficienta si rapida cu autoritatile locale. Din pacate, investitorii olandezi nu au putut dialoga cu Ciceo, acesta aflandu-se la momentul respectiv la un curs de specializare in capitala.

Cu toate acestea, s-au purtat discutii cu Cristian Brisan, directorul Tehnic al aeroportului, urmand ca dialogul sa continue la intoarcerea lui Ciceo. In acest moment, exista trei variante pentru dezvoltarea aeroportului, punandu-se accent pe pista de aterizare si terminalul cargo.

Dupa realizarea studiilor de fezabilitate de catre specialistii din cadrul Aeroportului Cluj, se va putea obtine avizul lui Ciceo de a incepe dezvoltarea pe etape. Apoi, actele necesare acestui megaproiect vor ajunge pe masa lui Nicoara, care va trebui la randul lui sa avizeze proiectul. Pentru a incepe insa dezvoltarea efectiva a aeroportului, proiectul trebuie sa devina Hotarare de CJ.

In cadrul discutiilor purtate cu posibilii investitori, Nicoara le-a dezvaluit ca la Cluj se intentioneaza si construirea unei companii aeriene private locale.

Number one

Dupa Bucuresti, lupta pentru cel mai bun aeroport international se da intre Timisoara si Cluj-Napoca. Este foarte important de mentionat insa faptul ca aeroportul din Timisoara nu este tocmai fair play in lupta pentru mentinerea locul doi in clasamentul oficial al celor mai bune aeroporturi.

Astfel, daca o cursa internationala porneste din Cluj avand ca destinatie, de exemplu, Viena si opreste la Timisoara pentru a lua inca doi sau trei pasageri, cei de la Timisoara includ in numararea pasagerilor si cei care vin de la Cluj, lucru cel putin neortodox.

Tinand cont ca topul se stabileste in functie de numarul pasagerilor internationali, Timisoara “triseaza” pentru a-si pastra locul doi.

La capitolul financiar, Aeroportul International Cluj-Napoca este dezavantajat de Aeroportul Targu Mures, care a fost sustinut de catre Miron Mitrea, fostul ministrul al Transporturilor, Constructiilor si Turismului, care este originar din Targu Mures.

Daca insa practica se va dovedi la fel de buna ca teoria, Clujul se va putea lauda cu un aeroport ultimul racnet, o posibila concurenta chiar si pentru cel din capitala.

Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Marius Nicoara, s-a aratat foarte interesat de propunerea olandezilor, declarand ca dezvoltarea aeroportului este una dintre cele mai mari ambitii politice ale sale. “Pentru mine, dezvoltarea aeroportului ar insemna implinirea unei ambitii politice mai vechi. Pentru moment, privatizarea aeroportului este exclusa.

Astept cu mare interes analiza specialistilor de la aeroport, precum si avizul acestora de a incepe dezvoltarea”, a declarat, in exclusivitate pentru GAZETA, Marius Nicoara.