Dupa cum se arata in nota de constatare, directorul suspendat al regiei ploiestene a incheiat contracte paguboase, s-a plimbat prin Europa pe banii societatii si a angajat oameni fara sa respecte normele legale.

Contracte dubioase

In prima faza, controlul intern al municipalitatii a relevat o pierdere de 173.743 de lei noi. O pierdere de circa 200.000 de lei fusese constatata si de Curtea de Conturi, dupa un control derulat anul trecut, in principal ca urmare a incheierii unor contracte de publicitate pe mijloacele de transport locale si a unor contracte de prestari servicii.

In ce priveste acestea din urma, fostul director, Radu Popescu a semnat in luna mai a anului 2005, un contract de consultanta pentru telefonia mobila cu firma targovisteana Nirvana, un contract in valoare de 67.000 de lei noi.

Firma urma sa ofere regiei ploiestene date despre ofertele societatilor de telefonie mobila cu care RATP urma sa intre in colaborare, in asa fel incat sa fie obtinut cel mai bun pret. Contractul n-a fost insa inregistrat si nici nu continea vreo anexa din care sa reiasa ce obligatii avea societatea cu care fusese incheiat.

Dupa exact o luna de la semnare, Nirvana a transmis regiei factura pentru a-si incasa banii, iar Radu Popescu a dat dispozitie sa fie achitata.

Telefoane prea scumpe

Ca urmare a colaborarii cu firma targovisteana, RATP a reziliat contractul pe care-l avea cu Mobifon in favoarea unuia cu Zapp. S-a spus atunci ca acesta din urma este mai avantajos pentru regie. Acest amanunt a ramas in picioare pana la prezentarea raportului de control care a fost prezentat ieri dupa-amiaza conducerii RATP.

In acesta se face precizare ca in conditiile in care fostul contract de telefonie mobila ar fi fost mentinut, in perioada ianuarie 2005-martie 2007, costul mediu ar fi fost de 78.619 lei noi, in timp ce raportat la noul contract, costurile medii s-ar fi cifrat la 143.140 de lei. Asta in conditiile in care regia se afla deja in situatie financiara nu tocmai roza.

Angajari „la gramada”

Echipa de control a facut verificari si asupra modului in care fostul director a efectuat angajari. Dintre dosarele verificate, cateva s-au dovedit a avea o serie de probleme in ce priveste legalitatea.

Comisia de control a stabilit ca pentru patru dintre acestea nu a fost respectata procedura legala, respectiv organizarea de concurs pentru ocuparea respectivelor posturi, iar unele dintre persoanele angajate nici nu depusesera cereri in acest sens. Este cazul directorului comercial, Carmen Elena Stanescu si a inginerului Florin Marin.

Plimbari pe banii regiei

Fostul director, Radu Popescu se pare ca ar fi facut cateva calatorii in strainatate beneficiind nelegal de fondurile regiei. Cel putin asa a concluzionat echipa de audit care a verificat deplasarile in strainatate in perioada 2005-2007. Problemele au aparut in legatura cu o deplasare la Izmir, in Turcia, la invitatia firmei BMC Truck Bus, deplasare efectuata in perioada 21-24.07.2005.

Potrivit raportului de control, directorul Radu Popescu ar fi plecat pe 15 iulie din curtea regiei, cu un microbuz inmatriculat sub numarul B 43 XDO, pe care l-a condus personal.

Pentru aceasta deplasare, care a insumat peste 2000 de kilometri, Popescu a luat din casieria regiei 1520 de dolari si a mers, potrivit foii de parcurs, in Grecia si Bulgaria, parcurgand numai in Grecia circa 650 de kilometri.