​Actualizat

Una calda, alta rece de la Ministerul de Interne: Dupa publicarea Hotararii de Guvern pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar, Internele vor sa legalizeze parcatul pe trotuar / Vezi ce raspunde MAI

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 27 iunie 2016, 16:58 Actualitate | Esenţial

Masini parcate ilegal pe trotuar
Foto: Hotnews
 documente
(27 Iun 2016) PDF, 383KB
Ministerul Afacerilor Interne a publicat la finalul saptamanii trecute mult asteptata Hotarare de Guvern care sa reglementeze ridicarea masinilor parcate neregulamentar, o masura binevenita mai ales in multele situatii cand autovehiculele lasate neregulamentar blocau mijloacele de transport in comun, trecerile de pietoni sau diferite zone de acces. In acelasi timp insa, ministerul condus de Petre Toba a publicat pe site si un proiect de lege prin care vrea sa modifice Codul Rutier. Una din aceste modificari este abrogarea articolului din lege care interzice oprirea si stationarea pe trotuar in lipsa unor marcaje care sa permita acest lucru, indiferent daca se lasa sau nu un metru liber.

  • Vezi la finalul articolului ce raspunde MAI.

Vineri dupa-amiaza, Ministerul de Interne a publicat pe site doua proiecte de acte normative, unul fiind cel al Hotararii de Guvern menite sa reglementeze ridicarea autovehiculele parcate neregulamentar, o masura mult asteptata si binevenita pentru a putea rezolva blocajele aparute in trafic cand unii soferi de masini au blocat transportul in comun sau si-au lasat masinile in zone nepermise, pe treceri de pietoni sau in dreptul unor accese de urgenta.

Al doilea proiect publicat de catre MAI este un Proiect de Lege menit sa modifice Codul Rutier (OUG 195/2002), proiect pus acum in dezbatere publica. 

Printre masurile stipulate in Proiectul de lege (descarca-l aici), precum cele care reglementeaza ridicarea masinilor parcate neregulamentar sau blocarea rotilor, MAI abroga articolul din Codul Rutier care stipula ca ocuparea trotuarelor cu masini este interzisa in lipsa unor marcaje care sa permita acest lucru, indiferent daca se lasa sau nu celebra distanta de un metru.

Modificarea care abroga articolul ce interzice parcarea pe trotuar
Foto: Hotnews
Astfel, la punctul 6 din Proiectul de Lege se precizeaza ca "Alineatul (7) al articolului 72 se abroga."

HotNews.ro a scris in trecut cum acest articol este, de fapt, cel care spulbera mitul cum ca parcarea pe trotuar este permisa in orice situatie atata timp cat se lasa un metru liber pentru pietoni, cum justitia a transat deja acest caz in instanta si cum Politia Romana alege sa interpreteze diferit legea si regulamentul sau de aplicare.


    >> Spulberarea unui mit: Parcarea pe trotuar este ilegala, chiar daca se lasa un metru liber pentru pietoni. Politia Rutiera interpreteaza eronat legea, contrar deciziilor justitiei
 

    >> Problema masinilor parcate pe trotuar: De ce sustine Politia Rutiera ca masinile au voie pe trotuar daca se lasa un metru liber pentru pietoni, desi o decizie definitiva a Justitiei spune ca este ilegal




MAI spune una si face alta



Culmea e, insa, ca in Expunerea de Motive pentru Proiectul de Lege initiat acum de MAI, se precizeaza drept unul din obiective ca: "Se propune abrogarea prevederii care permitea stationarea autovehiculului pe trotuar, atunci cand latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor era de cel putin un metru.

In multe situatii, aceasta prevedere a permis savarsirea unor abuzuri si, in general, desconsiderarea dreptului pietonilor la conditii civilizate de deplasare pe drumul public.
"

Or, in realitate, articolul abrogat este de fapt cel care stabilea regula generala ca oprirea sau stationarea pe trotuar este ilegala. Abuzurile la care face referire ministerul condus de Petre Toba au survenit tocmai din interpretarea data pana cum tocmai de catre Minister si de proprii juristi, contrara interpretarii justitiei care a transat problematica definitiv si irevocabil in 2012.

Altfel, in Proiectul de Lege nu se mai adauga nimic altceva care sa stipuleze in clar - negru, pe alb - ca parcarea/oprirea/stationarea/imobilizarea pe trotuar este neregulamentara in lipsa marcajelor sau panourilor permisive. NU exista alta prevedere, alt articol care sa INTERZICA oprirea sau stationarea pe trotuar.

Exista, spre finalul proiectului de lege, precizat ca ridicarea autovehicului "se poate dispune de catre politistul rutier" (n.r sublinierea apartine redactiei) daca masina e stationata pe trotuar in zona fara marcaj corespunzator. Cu toate acestea, aceasta posibilitate de dispunere a ridicarii masinilor de pe trotuar nu ar avea, practic, la baza nici un articol din lege care sa fie incalcat. 

Mai mult, prevederea din Regulamentul de Aplicare a Codului Rutier care a generat pana cum confuzii in interpretari - cea care spune ca se poate parca pe trotuar daca se lasa un metru liber pentru pietoni - ramane neatinsa.


Mit si realitate: parcarea pe trotuar este neregulamentara daca nu exista marcaje in acest sens. Cum a interpretat justitia in mod definitiv irevocabil si cum interpreteaza diferit juristii de la MAI


In randul publicului exista convingerea ca parcarea masinii pe trotuar este legala atata timp cat este lasat spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni, convingere sustinuta oficial si neoficial de catre Politia Rutiera.

De fapt, Legea (Codul Rutier) stabileste care este regula generala: oprirea si stationarea pe trotuar este ilegala, singura exceptie este doar atunci cand exista panouri si marcaje ce permit in mod expres parcarea pe trotuar. Abia in acest caz - al exceptiei marcate prin panou si/sau marcaj permisiv - intervine si conditia lasarii unui spatiu liber de un metru pentru pietoni.

O analiza in detaliu arata un posibil conflict intre Codul Rutier si Hotararea de Guvern care aproba Regulamentul de Aplicare. Totusi, conflictul este inexistent: Justitia a decis definitiv si irevocabil inca din 2012 ca nu exista conflict legislativ si ca regula generala din lege are prioritate fata de regula de aplicare: parcarea pe trotuar este considerata ilegala daca nu exista un panou si marcaj permisiv.


Ce spune ACUM legea? Avem voie sau nu sa parcam pe trotuar?


In Codul Rutier, mai exact in OUG 195/2002, la articolul 72 alineatul 7 spune ca:
   
    -  "este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru"

In acelasi act normativ, este explicata si notiunea de imobilizare, astfel incat la articolul 63, alineatul 1, se arata ca: "Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare".

Mai departe, in Regulamentul de Aplicare a OUG 195/2002, aprobat prin Hotarare de Guvern (1391/2006), articolul 142 lit. n) spune doar ca "este interzisa oprirea voluntara a vehiculelor pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor"

Articolul 144 alin 2 din acelasi act normativ spune ca "administratorul drumului public poate permite oprirea sau stationarea, partial ori total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar in lipsa acestuia, numai daca ramane liber cel putin un culoar de minimum 1 m latime inspre marginea opusa partii carosabile, destinat circulatiei pietonilor.¬

Analizand textele de mai sus, am putea spune ca, in aparenta, apare un conflict intre norma generala data de Codul Rutier si Regulile de Aplicare.


Justitia a decis definitiv si irevocabil: Parcarea pe trotuar, ilegala daca nu exista marcaje si semne de circulatie care sa permita acest lucru


Masini parcate ilegal pe trotuar
Foto: Hotnews
Totusi, aceasta aparenta neconcordanta a fost explicata si lamurita definitiv in justitie, prin decizia nr 248/2012 data de Tribunalul Cluj. (decizia poate fi descarcata de aici, ~138 KB)

Astfel, "[...] tribunalul retine ca art. 72 alin. 7 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice prevede in mod expres ca ¬Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru¬.

Potrivit judecatorilor, "regula instituita de legiuitor prin acest text legal este aceea ca parcarea autovehiculelor pe trotuare este interzisa, exceptia fiind cazul in care administratorul public al drumurilor o permite, prin pozitionarea de indicatoare sau efectuarea de marcaje corespunzatoare, caz in care trebuie respectata si prevederea privind latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor (de cel putin un metru)".

"Pe cale de consecinta, in lipsa unui indicator sau a unui marcaj permisiv, se aplica regula generala de interdictie de parcare a autovehiculelor pe trotuare, regula instituita in mod expres prin ordonanta si care nu se impune a fi dublata prin amplasarea unui indicator in acest sens", se arata in decizia definitiva si irevocabila a Tribunalului Cluj.


MAI alege sa interpreteze exact pe dos legea: Administratorul de drum sa monteze panouri care sa interzica parcarea pe trotuar


De cealalta parte, insa, reprezentantii Politiei Rutiere au o alta interpretare, contrara interpretarii date de judecatori.

Potrivit acestora, articolul care sta la baza deciziei din Justitie se refera de fapt la "ocuparea trotuarelor" cu masini, o notiune pe care o interpreteaza diferit de manevrele de oprire si stationare ce sunt sanctionabile prin Codul Rutier si care, in interpretarea lor, pot avea loc pe trotuar atata timp cat se lasa spatiul adecvat pentru pietoni.

Ei mai spun ca in esenta, oprirea si stationarea autovehiculelor pe trotuar este permisa daca se lasa un spatiu liber de cel putin 1 metru si poate fi interzisa doar printr-un panou aditional care sa interzica de catre administratorul drumului (Primaria/CNADNR etc). Aici detalii.

  • HotNews.ro a transmis o solicitare MAI pentru a clarifica situatia si a obtine un punct de vedere vizavi de abrogarea articolului in cauza si va reveni cu un articol separat in momentul in care va primi un raspuns.


UPDATE 22:00 MAI a raspuns articolului publicat de HotNews.ro, sustinand in continuare ca Proiectul de Lege are in vedere, de fapt, interzicerea parcatului pe trotuar, desi in textul propus de autoritati tocmai INTERDICTIA de a opri si de a stationa pe trotuar este ABROGATA, nefiind introdusa vreo alta interdictie.

MAI sustine ca "Prin inițiativa propusă de MAI, în proiectul de lege de modificare a Ordonanței 195/2002, se intenționează instituirea regulii interzicerii parcării pe trotuar.
 
Singura excepție va fi aceea în care administratorul drumului public poate permite, cu avizul poliției rutiere, oprirea sau staționarea, parțial sau total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate și semnalizate în mod corespunzător.
 
Excepția are în vedere situațiile în care dimensiunile trotuarului pot permite inclusiv parcarea de vehicule, administratorul drumului urmând a semnaliza posibilitatea de oprire sau staționare pe trotuar și marca zona destinată parcării sau staționării, după caz. Numai în aceste situații este posibilă parcarea pe trotuar a vehiculelor.
 
Norma se regăsește la art.1176 alin.(2), ca obligație a administratorului drumului public.
"

Cu toate acestea, trebuie precizat ca in textul Proiectului de Lege de modificare a Codului Rutier se ABROGA practic singurul articol care impune o interdictie de oprire si stationare a masinilor pe trotuar, nefiind introdusa vreo alta interdictie.

In continuarea raspunsului primit, HotNews.ro a trimis o noua solicitare prin care solicita MAI sa precizeze clar care este, de fapt, articolul care instituie regula "interzicerii parcarii pe trotuar".



Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
11780 vizualizari
  • +16 (20 voturi)    
    Si apoi va urma........., (Luni, 27 iunie 2016, 17:04)

    gigiN [utilizator]

    ...."decat"(dragnea dixit !) pentru politicieni si beizadelele lor "Parcatul obligatoriu in intersectii"!!!
  • +33 (37 voturi)    
    .... (Luni, 27 iunie 2016, 17:06)

    tirolez [utilizator]

    Sa nu se mire daca oamenii isi vor face singuri dreptate. E o mamica la scoala ce aduce un copil cu dizabilitati in carucior. O ajuta bodyguardul sa urce copilul la etaj. Stiti ca nu are loc pe trotuar la pranz pentru ca e un restaurant in apropiere si unii isi parcheaza masina pana in geam? Rusine celor care iau astfel de hotarari. Nu mai zic ca si restul copiilor si pietonilor sterg geamurile si gardurile pentru ca , nu-i asa "n-aveam unde sa parchez, ce sa fac?". "Ce stiti voi astia muritorii de rand cat de important sunt eu?". Cum spuneam, sa nu se mire de consecinte.
    • +4 (26 voturi)    
      ! (Luni, 27 iunie 2016, 17:13)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      N-o sa faca nimeni nimic masinilor stai linistita! Romanii sunt un neam de lenesi fara coloana vertebrala si fara educatie!
  • +46 (46 voturi)    
    desi sunt sofer si conduc zilnic (Luni, 27 iunie 2016, 17:11)

    qwerasdf [utilizator]

    ma confrunt cu lipsa locurilor de parcare... dar niciodata in viata mea nu am blocat un trotuar, nu am mascat vreo trecere de pietoni sau sa parchez pe colturile intersectiilor ori pe sina de tramvai

    toti cei care se plang ca n-au unde sa parcheze sunt de fapt niste lenesi de pute pamantul sub ei. Intotdeauna gasesti un loc de parcare la 100-300-500 m. Asta inseamna 5-10 minute de mers pe jos. Mare branza pentru boierii nostri. Apoi ii vezi umflati ca porcii, horcaind si cu probleme cardiovasculare. Nu-i de mirare...
    • +12 (12 voturi)    
      Uneori te intrebi unde incape atata marlanie.. (Luni, 27 iunie 2016, 19:25)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Sa-i vezi cum dau ture ture in jurul parcului... Se citeste regretul in ochi lor ca nu ar putea sa treaca de stalpii aia de acces sa o puna pe pajiste paralel cu o banca sa poate sa se dea jos direct pe ea. Ba da toate locurile in buza parcului sa fie luate... Ai naibii astia de la primarie ca nu betoneaza juma de parc sa poate si omul sa parcheze linistit....
    • +1 (1 vot)    
      tine de nesimtire si nu de lene (Marţi, 28 iunie 2016, 9:53)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      cine e si lenes si nesimtit, blocheaza tot ce apuca.
  • +14 (20 voturi)    
    Toba e doar sofer? (Luni, 27 iunie 2016, 17:13)

    zzztop [utilizator]

    Foarte multe trotuare sunt asa de inguste incat pietonii trebuie sa coboare pe strada ca sa nu se ciocneasca unii de altii.

    Ma intreb cum i-a venit lui Toba ideea sa dea si trotuarele masinilor?!

    Dar probabil Toba e probabil tinut prin santaj de Psd in guvern asa ca se justifica ideile lui in favoarea smecherilor care parcheaza pe unde apuca si in detrimentul majoritatii bucurestenilor.
  • +10 (16 voturi)    
    de ce nu dau amenzi? (Luni, 27 iunie 2016, 17:15)

    Bogdan31415 [anonim]

    Nu e nevoie de ridicare. E suficient sa aplice legea si sa dea amenzi pentru stationare ilegala.

    In 2 luni nu mai parcheaza nimeni ilegal.
    • +2 (2 voturi)    
      oricum iti da amenda (Luni, 27 iunie 2016, 18:06)

      eGerula [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Masinile care chiar incurca in locul in care sunt stationate trebuie ridicate. Exemple au fost mentionate: blocheaza trecere tramvai, ocupa trotuarul pe toata latimea lui, 'ascunde' treceri de pietoni, masini stationate in statii mijloace de transport, etc.
  • +6 (16 voturi)    
    chestii permise!! (Luni, 27 iunie 2016, 17:25)

    Codruta N [utilizator]

    Pai daca masinile au voie sa parcheze pe trotuar, inseamna ca SI EU (pieton!!) am voie sa stau pe carosabil - corect??!!
    • +6 (6 voturi)    
      Da, dar (Luni, 27 iunie 2016, 17:30)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Problema e ca masina nu pateste nimic daca sta pe trotuar, tu (sau un copil sau o mama cu copil) s-ar putea sa mori calcat de masina.
    • +1 (1 vot)    
      Da, dar cu ce riscuri... (Luni, 27 iunie 2016, 18:15)

      M.aura [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Toba trebuie demis de Ciolos. E un profitor "Oprea 2" care a taraganat publicarea HG-ului, nu stiu daca nu a incalcat si legea in privinta termenului. Il doare mult problema daca a bagat la inaintare asa repede o lege care sa anuleze decizia justitiei. Oare de ce ne ia atit timp sa scapam de decidentii care lucreaza impotriva cetatenilor?
      Ciolos, TREZESTE-TE!
  • +7 (7 voturi)    
    propun desfiintarea trotuarelor (Luni, 27 iunie 2016, 17:27)

    rsbl [utilizator]

    Mai bine ar desfiinta trotuarele definitiv. Daca te calca masina pe trotuar sau pe carosabil, esti bun de plata.
  • +1 (3 voturi)    
    Tot fără carte! (Luni, 27 iunie 2016, 17:28)

    asavreau [utilizator]

    La MAI tot oameni neștiutori de carte conduc treburile României.De ce să faci un trotuar mare ca să parchezi și mașina și să nu faci un trotuar normal și să amenajezi și locuri de parcare,cu plată,funcție de zonă și pentru a descuraja parcarea abuzivă în zone aglomerate.Nu se spune nimic de mașinile abandonate pe spațiile publice, care deranjează pe toată lumea.Consider-că,cel putin în București trebuie reglementată și sancționată parcarea în locuri care blochează circulația.Pe la Iancului niște șoferi de la o firmă de salubrizare stau de vorbă la telefon în intersecții,nu îndrăznești să le zici ceva că se urcă cu mastodontul pe tine.
  • +1 (1 vot)    
    Vă mulțumesc! (Luni, 27 iunie 2016, 17:36)

    tiberiu4 [utilizator]

    ...că ați luat în considerare comentariile de la cealaltă știre și ați extins pe acest subiect.

    Dar vă rog să scrieți și despre abrogarea completă a amenzilor pentru oprire și staționare neregulamentară! Aceste inepții se propun la Art. 1 alineatele 13 și 14 din textul postat pe site, prin abrogarea prevederilor specifice de la Art. 108 din actualul Cod Rutier. Și vă rog să cereți o replică de la MAI și pe aceste lucruri.

    P.S. Cât timp documentul e în dezbatere publică, oricine poate trimite obiecții la legislatie@mai.gov.ro
  • +2 (4 voturi)    
    Posibila greseala in articol (Luni, 27 iunie 2016, 17:38)

    tazzio [utilizator]

    Cred ca s-a interpretat gresit in articol. Am deschis si eu cele 2 ordonante pregatit sa trimit o nota avand in vedere ca proiectul e in dezbatere publica.

    Analizand documentul
    http://www.mai.gov.ro/documente/transparenta/Lege%20modfic%20OUG195_ridicare%20vehicule_24062016.pdf

    se observa ca in document exista punctul 18 care afirma

    18. După art.117 se introduc zece noi articole, ar. 117.1 – art. 117.10, cu următorul cuprins:

    „Art. 117.1
    . - (1) Ridicarea vehiculului se poate dispune de către polițistul rutier, în situația
    în care:
    a) vehiculul este staționat:
    .... conditii in care vehiculul se poate ridica .... inclusiv
    9. pe trotuar, cu excepția situațiilor în care staționarea este permisă prin mijloace de
    semnalizare rutieră corespunzătoare;

    Deci conform legislatie politistul poate dispune ridicarea oricarui vehicul stationat pe trotuar unde nu exista semnalizare pentru parcarea permisa.

    Intrebarea e daca politia va aplica aceasta masura avand cadrul legal acuma?
    • 0 (2 voturi)    
      Greșit! (Luni, 27 iunie 2016, 19:38)

      tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui tazzio

      A mai ridicat cineva aceasă observație, DAR:

      Nu poți avea o sancțiune pentru ceva care nu este interzis. Sancțiunea trebuie să corespundă unui articol de lege încălcat, așa funcționează legile, ori ei au scos exact alineatul 7 din articolul 72 la care ar fi trebuit să facă referire această nouă sancțiune. Acum pricepi cât de porci sunt?
      • +1 (1 vot)    
        Dap, cred ca ai dreptate. (Luni, 27 iunie 2016, 20:09)

        tazzio [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

        Intr-adevar nu specifica nicaieri clar care este sanctiunea pentru stationarea pe trotuar. Adica daca parchezi unde e stationarea/oprirea interzisa cadrul legal pentru ridicarea masinii si contraventie e asigurat. Intrebarea e ce se intampla cu restul de locatii :)

        Oricum sunt de acord ca o clarificare are fi bine venita.
        • 0 (0 voturi)    
          Vezi că mai e ceva... (Marţi, 28 iunie 2016, 1:10)

          tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui tazzio

          În noua propunere, cadrul legal e asigurat DOAR pentru ridicare, iar amenzile sunt abolite.

          Pentru că, pe lângă tot ce s-a discutat aici, au abrogat și amenzile (punctele-amendă și punctele de penalizare) pentru oprire și staționare, în orice fel de condiții. Vezi Art. 1 alineatele 13 și 14 din același text, unde se elimină prevederile legate de amenzi de la Art 108 din actualul Cod Penal, prevederi pe care se bazează și cele de la Art. 100.

          Am mai ridicat problema, sper că presa va dedica articole și întâmpinări la MAI și pe chestia asta.
  • -2 (4 voturi)    
    Prostia poliției (Luni, 27 iunie 2016, 17:42)

    marcelp55 [utilizator]

    Oameni mai proști ca polițiștii nu pot exista, adică pietonii vor circula pe carosabil pentru că mașinile vor fi parcate pe trotuar. !!! Cum pot și așa de tâmpiți !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Legea junglei (Luni, 27 iunie 2016, 17:54)

    razcon [utilizator]

    pai daca masina e pe trotoar o sa mergem si noi pe masini la propriu. Se strica? asta e, ghinion! batai si procese pana se blocheaza toata romania de atata prostie cata au conducatorii votati de noi.
    Toba e un inapoiat, il stiu de cand era la severin seful politiei, n-ai ce sa-i ceri si nici celor care l-au pus in guvern. Incompetenta si prostie crasa.
  • +2 (4 voturi)    
    Parcare interzisă (Luni, 27 iunie 2016, 17:54)

    Emgy [utilizator]

    Nu cred ca mai trăiesc eu sa văd trotuarele libere de mașini. Ma confrunt zilnic cu aceasta problema. Ar trebui sa le spună cineva șoferilor ca spațiul public nu este al lor. Staționarea, parcarea sau imobilizarea pe trotuar sau pe drumurile publice este obligatoriu sa fie interzisă. Cine își cumpara mașina sa fie obligat sa închirieze loc de parcare. Multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    Confuzie (Luni, 27 iunie 2016, 18:37)

    t4v1 [utilizator]

    Acelasi proiect de lege prevede expres posibilitatea ridicarii autovehiculelor stationate pe trotuar:

    - (1) Ridicarea vehiculului se poate dispune de către polițistul rutier, în situația în care:

    a) vehiculul este staționat:

    9. pe trotuar, cu excepția situațiilor în care staționarea este permisă prin mijloace de
    semnalizare rutieră corespunzătoare;


    Se incearca interzicerea stationarii pe trotuar prin scoaterea prevederii care permite acest lucru:

    Din expunere:

    5. Se propune abrogarea prevederii care permitea staționarea autovehiculului pe trotuar,
    atunci când lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor era de cel puţin un metru.
    În multe situații, această prevedere a permis săvârșirea unor abuzuri și, în general,
    desconsiderarea dreptului pietonilor la condiții civilizate de deplasare pe drumul public.
    • 0 (0 voturi)    
      Nicio confuzie (Luni, 27 iunie 2016, 19:42)

      tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Am spus și mai sus, nu poți avea sancțiune așa, în aer, sancțiunea trebuie să corespundă unei reglementări, altfel nu ai cum să aplici sancțiunea.

      Sancțiunea e bună, dar porcii au scos articolul 72 alin. 7 care corespundea sancțiunii, și deci rezultatul e zero. Și apropo, articolul ăla nu permitea parcarea, ba dimpotrivă, o interzicea total atunci când nu sunt locuri de parcare marcate.
  • +4 (4 voturi)    
    ? (Luni, 27 iunie 2016, 19:18)

    Natasa [utilizator]

    Dupa ce ca legea de a nu parca pe trotuar nu e oricum aplicata, acum se vrea legalizarea parcarii pe trotuar! Atunci de ce nu desfiinteaza cu totul trotuarele si de ce nu interzice mersul pe jos? Oamenii cu dizabilitati sunt oricum condamnati la arest la domiciliu, ce mai conteaza daca se da o lege pentru ca mitocania sa triumfe?
  • +1 (1 vot)    
    desigur (Luni, 27 iunie 2016, 20:23)

    Ciprian2020 [utilizator]

    dar sa legifereze si nesimtirea. si sa stiti ca nu am nimic cu politistii, ci cu hotii din bani de infrastructura nationala.
  • +3 (3 voturi)    
    O simplă confuzie (Marţi, 28 iunie 2016, 9:06)

    stos [utilizator]

    Problema de interpretare nu are legătură cu cele două acte normative.
    Confuzia se naște din cauză că toba nu este acordată.
  • 0 (0 voturi)    
    Opriti deciziile halucinante (Marţi, 28 iunie 2016, 17:38)

    cuky [utilizator]

    Domnilor coborati cat se poate de repede pe pasmant Domnilor coborati din masinile D=voastra sau a statului si circulati alaturi de muritorii de rand, de femeile cu landouri cu copii ,/de persoane care isi duc cumparaturile cu ajutorul unui troler , .pe jos ,pe trotuar,
    Va plimbati in strainatate in interes de serviciu si nu invatati nimic .Dece oare ?Nu puteti ,nu vreti ?!! !........Nu domnilor! ... NE DISPRETUITI! .NOI NU CONTAM ..Contam cand va votam , ca sa puteti urca in capul nostru sau mai bine zis pe capul nostru cu rotile masinilor voastre,de aceasta data ,Dar stiti o sa ne platiti de buini si destepti chiar daca nu suntem !.....Si sigur nu suntem fiindca va votam .Dar stiti ceva ? ......PROMITEM CA NE DESTEPTAM SI NU VA VOM MAI VOTA ! ..... Asa vom scapa de MARTIENI .Sa auzim numai de bine !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi