Spulberarea unui mit: Parcarea pe trotuar este ilegala, chiar daca se lasa un metru liber pentru pietoni. Politia Rutiera interpreteaza eronat legea, contrar deciziilor justitiei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:08 Actualitate | Administratie Locala

Parcarea pe trotuar este ilegala fara un semn care sa permita acest lucru
Foto: Hotnews
Masinile parcate pe trotuare sunt o priveliste prea des intalnit in orasele din Romania, iar "tupeul" soferilor, dar si inactiunea politistilor au la baza o convingere falsa, promovata chiar si de catre Politia Rutiera in raspunsurile oficiale catre cetateni. Multi soferi cred ca e legal sa-si parcheze masina pe trotuar atata timp cat lasa loc liber cel putin un metru pentru pietoni. Cu toate acestea, legea interzice parcarea pe trotuar in lipsa unor marcaje si panouri care sa permita explicit acest lucru. Cu alte cuvinte, fara un panou care sa indice loc de parcare pe trotuar, oprirea sau stationarea este interzisa indiferent de cat spatiu se lasa liber pentru pietoni. Mai mult, justitia s-a si pronuntat deja definitiv si irevocabil asupra acestui aspect, inlaturand orice aparent conflict intre lege si regulile de aplicare.

Informatia pe scurt:

    > In randul publicului exista convingerea ca parcarea masinii pe trotuar este legala atata timp cat este lasat spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni, convingere sustinuta oficial si neoficial de catre Politia Rutiera

    > Legea stabileste care este regula generala: parcarea pe trotuar este ilegala, singura exceptie este doar atunci cand exista panouri si marcaje ce permit in mod expres parcarea pe trotuar

    > Abia in acest caz - al exceptiei marcate prin panou permisiv - intervine si conditia lasarii unui spatiu liber de un metru pentru pietoni

    > La o analiza in detaliu a textelor de lege in cauza pare ca ar exista un conflict intre Legea privind circulatia pe drumurile publice si Hotararea de Guvern care aproba Regulamentul de Aplicare

    > Totusi, Justitia a decis definitiv si irevocabil inca din 2012 ca nu exista conflict legislativ si ca regula generala din lege are prioritate fata de regula de aplicare: parcarea pe trotuar este considerata ilegala daca nu exista un panou si marcaj permisiv

    > Judecator CSM: "Trotuarul este pentru pietoni. Pe trotuar poate opri sau stationa un autoturism numai daca sunt indicatoare sau marcaje in acest sens"

    > Politia Rutiera, in raspunsurile oferite cetatenilor, interpreteaza eronat legea si incurajeaza practic parcarea pe trotuar: "Cat timp se lasa un metru liber, e legal"

    > Timp de sapte luni, Brigada Politiei Rutiere nu a putut oferi un raspuns HotNews.ro in care sa clarifice situatia din punctul sau de vedere



----

O convingere gresita: "Daca las un metru liber, pot parca pe trotuar"

Bucuresti, Calea Victoriei colt cu bulevardul Regina Elisabeta. Pe unul din trotuarele recent reabilitate, acolo unde Administratia Strazilor a montat nu demult stalpisori dupa luni intregi de solicitari cetatenesti, trei masini "inflitrate" pe dupa bolarzi stau parcate pe trotuar. In intersectie, un politist urmareste traficul.

"Nu va suparati, cu acele masini nu puteti face nimic? Au voie sa stea asa pe trotuar acolo?", vine intrebarea unui pieton.

Agentul ridica privirea, se uita nedumerit spre cele trei masini si apoi raspunde deznadajduit: "Nu le putem face nimic. Nu sunt nici proprietarii la masina, dar oricum au lasat mai mult de un metru spatiu liber pentru pietoni".

Eu un raspuns pe care, probabil, multa lume l-a primit de-a lungul vremii de la agentii de politie din strada. De altfel, si multi soferi care aleg sa parcheze pe trotuar justifica legalitatea gestului prin faptul ca au lasat acel spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni. Ca asa e-n lege...

In mentalul colectiv din Romania s-a intiparit convingerea - sustinuta si oficial si neoficial de catre Politia Rutiera - ca parcarea masinilor pe trotuar este legala atata timp cat se lasa un metru liber pentru pietoni. Cu toate acestea, vorbim de o interpretare eronata a legii.

Legea interzice parcarea pe trotuar. Aparentele conflicte dintre acte normative, lamurite definitiv de catre justitie

In realitate, oprirea si stationarea unui autovehicul pe trotuar sunt interzise in mod expres de lege. Aceasta este regula generala: oprirea si stationarea pe trotuar este interzisa.

Singura situatie in care parcarea este permisa pe trotuar este atunci cand administratorul drumului (Primaria/Consiliul local/Consiliul Judetean/CNADNR etc) semnalizeaza prin semne de circulatie si marcaje locurile de parcare pe trotuar. Abia atunci, cand locurile de parcare sunt permise prin semne de circulatie, se aplica si reglementarea prin care se lasa un spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni.

Situatia parcarilor pe trotuar este reglementata atat de Codul Rutier (OUG 195/2002 - cu valoare de lege), precum si de Hotararea de Guvern care aproba Regulamentul de Aplicare a Codului Rutier.

Cu toate acestea, intre cele doua acte pare la prima vedere ca sunt prevederi care se bat cap in cap: Codul Rutier care interzice parcarea pe trotuar, iar Regulamentul de Aplicare care o permite daca se lasa un spatiu liber de cel putin un metru pentru pietoni.

De altfel, exact pe acest aparent conflict intre cele doua acte normative se bazeaza si interpretarea Politiei Rutiere. Intr-un raspuns oficial transmis la inceputul anului, Politia Rutiera sustine ca parcarea pe trotuar este permisa daca se lasa spatiul liber de un metru pentru pietoni, facand referire doar la Regulamentul de Aplicare. Mai mult, in raspunsul sau, Politia Rutiera interpreteaza eronat si notiunea care defineste oprirea si parcarea pe trotuar.

Politia Rutiera interpreteaza eronat legea si, practic, incurajeaza parcarea pe trotuar

Putem spune ca Politia Rutiera, prin raspunsul sau, ofera o interpretare eronata legii, pentru ca inca din 2012 justitia s-a pronuntat definitiv si irevocabil. Tribunalul Cluj a stabilit ca parcarea pe trotuar, in lipsa unui semn de circulatie care sa permita acest lucru, este ilegala.

Judecatorul Cristi Danilet, membru in Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), a explicat pentru HotNews.ro ca prevederile Codului Rutier sunt clare si ca prevederile actului normativ au prioritate fata de regulamentul de aplicare.

  • Pornind de la situatia data in care legea pare a avea prevederi contradictorii, de la decizia definitiva a justitiei care spune ca parcarea pe trotuar este ilegala in lipsa unor marcaje si semne de circulatie care sa permita asa ceva si raspunsurile oferite cetatenilor de catre Poltiia Rutiera care interpreteaza eronat prevederile legale, HotNews.ro a incarcat sa lamureasca situatia si sa obtina de la institutiile statului un punct de vedere.

Timp de sapte luni, HotNews.ro a adresat mai multe solicitari si apeluri catre Brigada Politiei Rutiere din Capitala si catre Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, insa pana la data publicarii acestui material nu a primit nici un raspuns relevant. In momentul in care vom primi un raspuns, vom reveni asupra subiectului intr-un nou articol.



---

Ce spune legea? Avem voie sau nu sa parcam pe trotuar?

In Codul Rutier, mai exact in OUG 195/2002, la articolul 72 alineatul 7 spune ca:
   
    -  "este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru"

In acelasi act normativ, este explicata si notiunea de imobilizare, astfel incat la articolul 63, alineatul 1, se arata ca: "Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare".

Mai departe, in Regulamentul de Aplicare a OUG 195/2002, aprobat prin Hotarare de Guvern (1391/2006), articolul 142 lit. n) spune doar ca "este interzisa oprirea voluntara a vehiculelor pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor"

Articolul 144 alin 2 din acelasi act normativ spune ca "administratorul drumului public poate permite oprirea sau stationarea, partial ori total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar in lipsa acestuia, numai daca ramane liber cel putin un culoar de minimum 1 m latime inspre marginea opusa partii carosabile, destinat circulatiei pietonilor.”

Analizand textele de mai sus, am putea spune ca, in aparenta, apare un conflict intre norma generala data de Codul Rutier si Regulile de Aplicare.


----

Justitia a decis definitiv si irevocabil: Parcarea pe trotuar, ilegala daca nu exista marcaje si semne de circulatie care sa permita acest lucru

Totusi, aceasta aparenta neconcordanta a fost explicata si lamurita definitiv in justitie, prin decizia nr 248/2012 data de Tribunalul Cluj. (decizia poate fi descarcata de aici, ~138 KB)

Astfel, "[...] tribunalul reţine că art. 72 alin. 7 din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prevede în mod expres că „Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru”.

Potrivit judecatorilor, "regula instituită de legiuitor prin acest text legal este aceea că parcarea autovehiculelor pe trotuare este interzisă, excepţia fiind cazul în care administratorul public al drumurilor o permite, prin poziţionarea de indicatoare sau efectuarea de marcaje corespunzătoare, caz în care trebuie respectată şi prevederea privind lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor (de cel puţin un metru)".

"Pe cale de consecinţă, în lipsa unui indicator sau a unui marcaj permisiv, se aplică regula generală de interdicţie de parcare a autovehiculelor pe trotuare, regulă instituită în mod expres prin ordonanţă şi care nu se impune a fi dublată prin amplasarea unui indicator în acest sens", se arata in decizia definitiva si irevocabila a Tribunalului Cluj.

Judecatorul Cristi Danilet, membru CSM, a explicat si el pentru HotNews.ro ca regula generala instituita prin lege are prioritate fata de normele de aplicare.

"Potrivit OUG 195/2002, trotuarul este destinat circulaţiei pietonilor. El poate avea pista pentru biciclete, care trebuie evident, marcata. De asemenea, pe trotuar poate opri sau stationa un autoturism numai daca sunt indicatoare sau marcaje in acest sens. Nu are importanta daca Regulamentul de aplicare a acestei OUG ar spune, aparent, altceva. Potrivit regulilor de interpretare a legilor, prevederile actului normativ au prioritate in fata regulamentului de aplicare", a declarat pentru HotNews.ro judecatorul Cristi Danilet.

---


MASINI PARCATE ILEGAL PE TROTUARUL DE LANGA DIRECTIA RUTIERA A IGPR

----

Politia Rutiera "citeste" altfel legea: este permisă parcarea pe trotuar, doar în situaţia în care se asigura un spatiu de cel putin un metru pentru circulatia pietonilor


Cu toate acestea, la fel ca si agentii din strada, oficialii Politiei Rutiere au o alta interpretare pentru legile pe care trebuie sa le respecte si sa le impuna.

Astfel, intr-un raspuns oficial transmis in luna martie catre Catalin Drula, vicepresedintele Asociatiai Pro Infrastructura, Brigada Politiei Rutiera din Capitala prin Comisarul Sef de Politie Nicu Dragos sustine ca, practic, parcarea pe trotuar este permisa atata timp cat se lasa spatiul de 1 metru pentru pietoni. (raspunsul Brigazii Rutiere poate fi descarcat de aici, ~290 KB)

    "În conformitate cu prevederile articolului 142, lit. n) din Regulamentul de Aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, este permisă oprirea voluntară a unui autovehicul pe trotuar, doar în situaţia în care se asigură un spaţiu de cel puţin un metru pentru circulaţia pietonilor"

Raspunsul BPR invoca doar Regulamentul de Aplicare si, contrar regulii generale instituite prin Codul Rutier, sustine ca parcarea pe trotuar poate fi interzisa doar prin amplasarea unui astfel de panou. Adica exact invers fata de interpretarea data de instanta in care parcarea pe trotuar este considerata din start interzisa, exceptia fiind atunci cand exista un panou care sa permita acest lucru.

Mai mult, BPR in raspunsul sau sustine ca norma generala din Codul Rutier vorbeste de vehicule imobilizate, iar Regulamentul de Aplicare vorbeste de oprire voluntara si ca nu exista vreo legatura intre cele doua.

    "[...] prevederile art.72 alin. (7), din O.U.G. 195/2002 reglementează ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizare, iar art. 142 din H.G. 1391/2006 stabileşte regimul opririlor voluntare, astfel că nu există un conflict legislativ între cele două acte normative".

Cu toate acestea, in Codul Rutier oprirea si stationarea este definita tocmai prin notiunea de imobilizare.

Cu alte cuvinte, imobilizarea voluntara a unui vehicul sub 5 minute se considera oprire, iar imobilizarea voluntara a unui vehicul peste 5 minute este considerata stationare. Astfel, este de neinteles confuzia din raspunsul Brigazii Politiei Rutiere.
   
  • HotNews.ro asteapta in continuare un raspuns din partea autoritatilor care sa clarifice situatia si sa explice de ce interpretarea Politiei Rutiere difera de interpretarea data in justitie. In momentul in care vom primi un raspuns, vom reveni asupra subiectului cu un nou articol.




Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
75457 vizualizari
  • -46 (106 voturi)    
    Locuri de parcare (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:19)

    mircea_cjn [utilizator]

    Mi se pare un pic cam frivola discutia. Ca avem sau n-avem voie pe trotuar, daca sunt sau nu indicatoare.

    Eu as intreba: dar sunt locuri de parcare in afara trotuarului, pe strada? Sunt ? Ca doar nu de bolunzi isi parcheaza oamenii (unii) masinile pe trotuar.

    Sa faca autoritatile locuri de parcare suficiente si apoi sa faca galagie.
    • +51 (93 voturi)    
      parcari (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:04)

      oaresicare [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      sunt parcari cu plata care stau goale. cand iti cumperi masina, iei in calcul toate costurile: parcare d eresedinta, costurile cu parcarea in oras, combustibil, intretinere
      • +21 (41 voturi)    
        Parcari si piste (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:39)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

        Chestia asta e un concurs de ipocrizie. Din banii care se iau pentru taxe de drum, taxa de poluare, impozit, etc. ai fi zis ca pot sa scoata si de niste parcari suficiente cat sa intre mare parte din masini.

        Pana nu o sa fie parcari (cu plata) peste tot, usor accesibile, datul amenzilor e frectie la picior de lemn. Amenzile ar trebui date in "zona de actiune" a unei parcari. In centrul Bucurestiului exista o multime de parcari. Sub Inter, la Universitate, la Unirii, nesimtitii care parcheaza prin zona pe trotuare ar trebui arsi la sange pentru ca exista parcare la cateva minute de orice destinatie. Dar nu toate cartierele sunt atat de norocoase. Daca nu s-a schimbat deca intre timp, duceti-va la Dristor, in Drumul Taberei si in cea mai mare parte din Militari de exemplu. Ioc parcari.

        Cand biciclistii se plang ca nu au piste e vina autoritatilor. Cand soferii se plang ca nu au parcari e vina soferilor. Sunt parcari cum sunt si piste. Pe alocuri. Sa lasi masina la 2Km distanta de destinatie pentru ca acolo e parcare e ca si cum ai lasa bicicleta la 2 Km distanta de destinatie pentru ca acolo se termina pista.

        Cand iti cumperi masina iei in calcul ca nu sunt parcari exact ca atunci cand iti iei bicicleta iei in calcul ca nu sunt piste.

        In strainatate exista parcari (platite) peste tot. In situatia asta e normal sa se dea amenzi.
        • +2 (26 voturi)    
          not funny (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 15:25)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui Close

          Idea ca ar trebui sa dam amenzi la un sfert din populatia Bucurestiului, ca sa fie libere trotuarele, e una de extremism extrem, care vad ca e imbratisata in randurile redactorilor HotNews. Sunt de acord totusi ca ar trebui sa fie mai putine masini poluante, si mai multe electrice, pentru sanatatea celor din jur. Sunt de acord si ca acolo unde e trafic mare de pietoni se pot monta stalpisori pe marginea trotuarului. Sunt de acord si ca transportul in comun poate fi imbunatatit si ca RATB ar putea cumpara pe viitor autobuze electrice.
          • -7 (21 voturi)    
            Amenzi (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:28)

            Close [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            De acord cu amenzile atat timp cat omul are o alternativa legala si decenta. O parcare la 3Km distanta nu e deloc o alternativa decenta.

            Dar daca sarim direct la amenzi, de ce nu se amendeaza oamenii care trec pe rosu zi de zi? Au trecere, au semafor si tot aleg sa incalce legea. Trebuie doar sa stai jumatate de ora langa o trecere si o sa prinzi cateva zeci. Dar nu, acolo e ok, amenzile cumva trebuie sa le ia doar soferii.

            E cool si hipsteresc in ultima perioada sa arunci totul in spatele soferilor fara disciminare. Toti soferii sunt nesimtiti, nenorciti, tarani cocliti, trebuie amendati, sa-si vanda masina, sa fie batuti in cuie pe cruce.

            Pietonii? Biciclistii? Toti oameni responsabili, nu au piste, nu au loc pe trotuar, trec pe rosu pentru ca sunt fortati de situatie, merg pe spatiu verde pentru ca s-a terminat asfaltul, etc.
            Un lucru o sa il invete oamenii "the hard way". Cand lumea nu isi mai ia masini sunt mai putine venituri la buget (din impozite, taxe de drum, taxe din benzina, taxe de inmatriculare, etc.). Banii aia trebuie sa vina totusi de undeva.
          • +14 (20 voturi)    
            unde este extremismul?.. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 20:59)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            deci ti se pare normal ca un copil care vine de la scoala sa fie obligat sa mearga pe strada pentru ca trotuarul e blocat de masini? oare cati oameni mor in fiecare an din cauza asta?

            Important nu este sa se dea amenzi non-stop, ci sa sa se gaseasca o solutie echitabila. PMB si primariile de sector ar putea sa inventarieze trotuarele si sa le marcheze corespunzator pe cele unde se poate parca. In plus, pot sa bage mai multe sensuri unice pe strazile mici si astfel se va putea parca "la bordura" pe ambele parti ale strazii. Apoi cine mai parcheaza aiurea sa plateasca pana ii iese pe nas. Daca nu e suficient loc, ghinion!.. parchezi unde gasesti loc, iti cumperi un garaj, platesti vecinul care are curte sa te lase sa bagi masina la el in curte... solutii se gasesc atunci cand regula se aplica si amenda ustura.
        • +7 (7 voturi)    
          Si firmele trebuie sa-si faca un calcul la fel (Joi, 19 noiembrie 2015, 8:51)

          Soro [utilizator] i-a raspuns lui Close

          Zonele se aglomereaza pentru ca firmele se inghesuie in unele zone fara sa tina cont de lisa parcarilor. Dreptul de a-ti face firma oriunde tine de libertate dar daca te-ai hotarat sa-ti faci magazin intr-o zona pietonala nu incerca sa vinzi electrocasnice ca s-ar putea sa nu ai cum sa le incarci in masina. Asa si cu parcarile. nu intotdeauna e vina primariilor ca firma lui Cucu a fost facuta unde nu sunt parcari, sa-si asume acest lucru, nu sa ceara parcare. De cand autoritatile trebuie sa creeze locuri de parcare. In general parcarile sunt private iar dezvoltarea zonei se face si in functie de asta, nu in functie de cat loc e pe trotuar.
          • -1 (3 voturi)    
            Firme (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:44)

            Close [utilizator] i-a raspuns lui Soro

            Firmele trebuie obligate sa asigure parcare pentru angajati de cand construiesc cladirea, exact cum se face si cu blocurile de locuinte (sau cum ar trebui). Un numar propotional cu numarul de ocupanti ai cladirii si nu ii dai voie angajatorului sa modifice capacitatea cladirii fara cresterea numarului de locuri in parcare.

            Cat timp nu ii fortezi sa faca o parcare subterana toti o sa tranteasca sedii in zonele cele mai ieftine, zone care sunt faimos inaccesibile, apoi o sa ne miram de ce se aglomereaza. Vezi zona Pipera-Petricani unde nu exista transport in comun rezonabil dar sunt (erau) sedii garla.
            • +1 (3 voturi)    
              nu sunt de acord (Joi, 19 noiembrie 2015, 15:15)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Close

              de ce "obligate"!?
              in primul rand nu rezolvi problema existenta deja. in al doilea rand cred ca e perfect normal sa trantesti ditamai cladirea fix in buricul targului, la 200 de metri de o gura de metrou si 5 statii de autobuz/tramvai, fara nici un loc de parcare.
              vrei sa te angajezi la firma x, care este in celalalt capat al orasului si nu are locuri de parcare? este decizia ta personala.. daca pierd angajati sau candidati valorosi pentru ca nu au locuri de parcare, fii sigur ca vor rezolva ei problema.

              In Londra este cea mai inalta cladire din Europa - The Shard.. 0 (zero) locuri de parcare. sunt parcari in zona.. + taxa de congestie.. platesti cel putin 25-30 de lire pe zi daca vrei sa te duci cu masina.
        • +3 (5 voturi)    
          parcari sunt si vor fi (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:21)

          edx [utilizator] i-a raspuns lui Close

          Problema nu sunt parcarile, care sunt si se vor mai face, ci faptul ca romanii le vor gratis. Li se pare ca au "dreptul" la un loc de parcare gratis sau foarte ieftin. Ei bine NU au. Masina presupune si costuri cu locurile de parcare.
          Cine sa investeasca atatia bani in parcari cand si cele din centrul orasului sunt jumatate goale si masinile ocupa trotuarele si benzile de circulatie?
      • -20 (26 voturi)    
        De ce sa dam bani penalilor cu parcari? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:46)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

        de ce sa platimin parcarile cu plata? Sa ajunga banii la toti penalilor care detin parcari cu plata sa fure mai mult?
        • -7 (25 voturi)    
          multi saraci care n-au masina (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:33)

          robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          sunt multi saraci care n-au masina si nu inteleg ca nu ai unde parca
          • +8 (18 voturi)    
            in schimb... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:03)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

            ...saracii aia stiu prea bine ca nu e obligatia nimanui sa-ti asigure tie plimbarea cu masina personala prin oras, in loc de transportul in comun
            • -2 (12 voturi)    
              dupa ce ca sunt saraci (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 17:06)

              robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui srpc

              nici nu inteleg unele lucruri
              poate statul nu e obligat sa-ti asigure tie multe lucruri
              ca de exemplu recuperarea medicala daca nu ai asigurare medicala si esti victima colectiv
      • +10 (14 voturi)    
        soferul bovina - autoritatea vitel (Joi, 19 noiembrie 2015, 1:20)

        gazuldebasist [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

        Bovina romana e si econoama. De ce sa platesti cind poti sa parchezi moca ... fraierii de pietoni se pot duce la dracu, o sa mearga ei pe trotuare in rai! Cind intreaba candid: pai unde sa parchez? eu le raspund: la cimitirul de masini!
      • 0 (2 voturi)    
        Avem legislatie... care nu se aplica. (Joi, 19 noiembrie 2015, 11:55)

        Razvan AdrianSolea [anonim] i-a raspuns lui oaresicare

        s-a ajuns la prea multe masini pentru ca nu a fost aplicata legea corect inca de la inceput si a fost lasat sa fie interpretata.

        Daca se aplicau amenzile conform legii cand inca romanica avea masini putine nu se ajungea sa fie un numar asa mare de masini.

        Tot daca se aplica legea legata de parcarea vehiculelor sunt convins ca transportul in comun era si mai bine pus la pct.

        Imi cer scuze pentru cei ce chiar muncesc si circula des cu masina zilnic, dar pentru majoritatea e un moft sarit de fix ... "cum sa ma duc cu transport in aglomeratia aceea" sau "e frig" sau "ploua" etc...

        As dori sa ii cunosc s sa ii felicit pe acei soferi care din dorinta de schimbare in bine vor renunta la comoditatea autoturismului si vor atunci cand e nevoie sa il conduca sa parcheze doar in mod legal!!!!
    • +45 (67 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:11)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Si de ce un conducator auto are mai multe drepturi decat un cetatean pieton? Am scris mai jos o situatie concreta din fata scolii. Nu au loc mamici cu carucioare si chiar si fara carucioare, ne asteptam unii pe altii sa trecem in sir indian. E corect? Unii stau la Pub-ul de langa si se uita pe geam cum nu are lumea loc de masina lor. Recapitulez: cateva sute de persoane sterg gardurile in timp ce o persoana sta la masa si uita pe geam, dar nu considera ca are vreo responsabilitate in faptul ca si-a parcat masina pana in geamul Pub-ului. Oamenii aia nu au drepturi, doar soferii?!
      • +8 (18 voturi)    
        nu confunda.... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:34)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        nesimtirea unora nu depinde de a avea sau nu carnet. O au dintotdeauna, e ancestrala, se transmite din stramosi...
        Pe de alta parte un dagiu spune: ceea ce nu este interzis in mod expres, inseamna ca e permis.
        Autoritatile fiindca nu au capacitatea de a gindi si a gasi solutii corecte lasa lucrurile sa fie rezolvate "la mica intelegere". Si pe chestia asta platim taxe cu totii - o bataie de joc
        • +4 (8 voturi)    
          hmm (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:07)

          i959924 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          "ceea ce nu este interzis in mod expres, inseamna ca e permis"

          In alte parti functioneaza si bunul simt.
        • +1 (5 voturi)    
          dar asta este interzis in mod expres (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:23)

          edx [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          ceea ce nu este interzis in mod expres, inseamna ca e permis. - corect, doar ca in acest caz vorbim de o interzicere expresa prin lege.
    • +24 (72 voturi)    
      Pe bune ? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:16)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Ba, tu si cei ca tine sunteti motivul pentru care faci doua ore dimineata din Berceni pana in Pipera.

      MI SE RUPE ca nu ai tu unde parca, nesimtitule !

      Agaricii ca tine ocupa prima banda, trotuarele, intersectiile.

      Ciobani cocliti ce sunteti.
      • +13 (27 voturi)    
        hai sa pastram totusi un limbaj (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:42)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui HP

        civilizat. Nici eu nu blochez trotuarul ca sofer, si nici nu sunt de acord cu atacurile si insinuarile tale la adresa soferilor. Nu toti soferii blocheaza intersectiile si trotuarele.
        In al doilea rand, la mine in sector (adica la ,,primarul care este"), exista locuri platite, numerotate de primarie, chiar pe trotuare. Trotuarele sunt blocate in proportie de 100% de parcarile de resedinta oferite de primarie.
      • +9 (17 voturi)    
        2 ore? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:41)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Ce vorbesti amice? Din Berceni pana in Pipera faci fix 30-35 de minute. Cu metroul!

        Dar daca tu esti un cocalar care si-a tras numele de la cladirea aia in care lucreaza in Pipera si trebuie sa taie orasul in 2 cu masina e problema ta.
        • -13 (19 voturi)    
          Lol (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 15:21)

          HP [utilizator] i-a raspuns lui Close

          Bai saracule, faptul ca tu esti un hippiot care n-are bani de masina nu e problema mea.

          Unii dintre noi avem copii, lucruri de transportat.

          Sau poate ca pur si simplu vrem sa circulam confortabil, nu sa ne tremure curul pe bicicleta si sa enervam toti soferii, sa ne pipaim cu toti cocalarii, sa mancam frig sau sa mirosim toate besinile, cum face plebea din care faci parte.

          In ultimul rand, te poftesc ca data viitoare cand te bagi in seama, sa o faci la obiect, eu vorbeam despre nesimtitii care ocupa prima banda, nu despre sarantocii care merg cu metroul sa plimbe badge-ul in pipera pe 3.000 de lei.
          • +3 (5 voturi)    
            La banii tai (Joi, 19 noiembrie 2015, 6:43)

            gamma [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Mai bine iti faci autostrada personala pana acolo
            .
            Culmea e ca fiecare sarantoc isi poate permite o masina SH (mai putin sa mearga cu ea zilnic , e adevarat ) dar sa te chinui ore in sir in trafic necesita un tip special de masochist . Mereu am preferat metroul masinii in Bucuresti .
            • -1 (1 vot)    
              Aha (Joi, 19 noiembrie 2015, 11:17)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui gamma

              Te duci si la cumparaturi cu metroul ? Cari cu metroul zeci de KG de mancare, haine, cosmetice, igiena personala, hartie igienica, detergent, etc. ?

              Dar cei care stau in Metropolis, sau Berceni, sau Domnesti, sau in alte cartiere rezidentiale ?

              Cu RATB, nu? Si cu metroul ?

              Ba, voi nu ganditi nici cat ghiolbanii care ocupa banda 1.
          • +2 (4 voturi)    
            cine e saracul? (Joi, 19 noiembrie 2015, 8:48)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui HP

            frustrarile tale sunt undeva intre penbil si hilar. medicamentul pentru asa ceva ar fi sa-ti gasim biroul tau "de bogatan" din pipera si sa postam pe usa comentariul asta, sa stie si colegii tai ce sarac esti.. cu duhul..
          • +2 (4 voturi)    
            atunci accepta ca tu esti traficul (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:25)

            edx [utilizator] i-a raspuns lui HP

            Nu spune nimeni sa nu mergi cu masina, e dreptul fiecaruia. Trebuie sa respecti insa regulile si legile si sa constientizezi ca traficul ala de care te plangi este format din tine si altii ca tine.
            TU ESTI TRAFICUL.
            • 0 (0 voturi)    
              Traficul (Joi, 19 noiembrie 2015, 11:18)

              HP [utilizator] i-a raspuns lui edx

              Traficul lent e cauzat de cei care parcheaza pe banda 1, de cei care forteaza intersectia chiar daca e deja plina, de RATB care nu are banda separata si cauzeaza coada in spate, de lipsa pasajelor subterane, etc.

              Nu ma plang de trafic, ma plang de incompetenti si ciobani.
          • +3 (5 voturi)    
            Haspeule (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:40)

            Cuca [utilizator] i-a raspuns lui HP

            ...esti un trist.
    • +6 (42 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:29)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      de ce sa faca autoritatile locuri de parcare "suficiente"? cand ti-ai cumparat masina nu stiai ca nu ai loc de parcare? cel care nu are masina primeste si el loc de parcare? intr-o zona rezidentiala aglomerata, cu blocuri de 50-100 apt pe scara si 10 locuri de parcare, de unde iei spatiu ca sa faci alte locuri de parcare?

      cum ai ajuns tu la concluzia ca soferii au cumva prioritate la utilizarea spatiului public? sunt 3 probleme mari si late aici:
      1. spatiul public este LIMITAT. unii prefera strazi mai late si locuri de parcare, altii trotuare, piste de biciclete, parcuri.. intr-un cartier de blocuri este imposibil sa le ai pe toate.
      2. dreptul la spatiul public se imparte egal intre toti locuitorii, indiferent ca sunt soferi, mame cu copii in carucior sau biciclisti. daca vrei un spatiu doar pentru tine, trebuie sa PLATESTI pentru asta.
      3. cat platesti? daca vorbim de a) parcari publice de resedinta care apar in planurile de urbanism (se presupune ca e decizia comunitatii), platesti un abonament anual pentru intretinerea acelui spatiu, dar nu ai loc rezervat! oricine locuieste acolo si plateste abonamentul poate parca - primul venit, primul servit!. daca vrei b) loc de parcare rezervat, te duci intr-o parcare privata si platesti cat iti cere. ti se pare prea mult? iti cumperi singur 10m2 in buricul targului si ai parcarea ta. mai e si varianta c) parcari publice in zone comerciale.. care ar trebui sa coste fix atat cat costa si cele private.
      • +9 (15 voturi)    
        aceeasi intrebare... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:05)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        aceeasi intrebare se aplica si pentru cei care aleg sa se deplaseze cu masina catre o destinatie aglomerata si fara locuri de parcare legale. oare chiar nu stiai cand ai ales masina ca mijloc de deplasare ca nu ai unde sa o lasi?

        discutia este de fapt simpla, daca se aplica bunul simt. pe de alta parte, nici nu poti aplica masura deodata si brusc pentru ca situatia s-a creat prin contributia autoritatilor. ar trebui aplicata masuri incepand cu zonele unde exista alternative reale. prin bun simt se rezolva incet si in timp problema celor care aleg sa-si cumpere masina chiar daca nu au mijloacele necesare pentru a o intretine intr-un oras aglomerat...
    • +14 (26 voturi)    
      Unde ai vrea (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:30)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      'mneata sa faca locuri de parcare ? Sa darime niste blocuri, te pomenesti.

      Si daca ar face, cumva, asa ceva, in parcari supra-etajate, alea ar costa.

      Esti gata sa platesti sa zicem 30 de lei pe zi parcarea, daca nu esti din zona, sau 10 lei/zi daca locuiesti la mai putin de 200m de parcarea cu pricina ?
      • +1 (11 voturi)    
        autorizatii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:11)

        i959924 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        sa nu dea autorizatii de constructie daca nu au in plan si subsol cu numar minim de locuri de parcare.

        Dar probabil sfanta spaga a a vut castig de cauza.
      • +9 (13 voturi)    
        Ma indoiesc (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:45)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Chiar si cu parcari cu locuri arhi-suficiente bizonul mioritic tot pe trotuar parcheaza !

        Bd Vasile Milea, Afi Cotroceni, locuri de parcare garla si te costa 2 lei pe ora, de la intersectia cu Apaca pana la mall trotuarul e ticsit de masini parcate desi la 10 metri e intrarea in parcarea subterna a mall-ului!

        Dar, ii inteleg, dupa ce si-au cumparat masini de la 30.000 de euro in sus nu mai au 2 lei sa plateasca parcarea.

        Made in Romanica
      • +2 (2 voturi)    
        Posibil sa nu ma fi exprimat bine (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:51)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Spuneam ca in cartierele de blocuri existente (ceausiste) nu ai ce face, nu vad nici o solutie. Sint inghesuite "by design". Si asa sint cele mai multe cartiere din Bucuresti si din tara.

        Si cind vorbeam despre eventualele parcari supra-etajate care EVENTUAL ar putea fi construite printre acele blocuri.... cred ca ar da faliment rapid-rapid, asa cum il stiu eu pe roman. Ar fi probabil aproape goale, ca cei mai multi ar pretinde ca nu au cum sa dea 30 de lei pe zi.

        PS. Oricum nu vorbeam despre mine. Eu inca nici nu am masina.... Si nu pentru ca nu mi-as permite (ca iarasi sare HP, ca as fi un milog asistat social care se duce cu metroul in Pipera ca sa dea cu badge-ul pentru numai 3000 de lei, pe luna), ci pentru ca am alte prioritati pe moment.
    • +25 (33 voturi)    
      la Universitate sunt 3 parcari cu plata: (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:37)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      -Interparking (adica cea de la Intercontinental)
      -parcarea subterana de la Universitate
      -Cocor Parking
      Toate sunt acoperite, cu bariera si cu plata de 3 RON ora. In plus mai sunt si cateva parcari ale primariei, in aer liber, cu 1.5 RON/ora. Insa romanul nu prea parcheaza acolo, pt ca tr sa dea bani...prefera sa lase masina prin strada, pe trotuare si pe unde apuca, pt ca e gratis.
    • +13 (19 voturi)    
      Nu cred ca pui problema corect (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:45)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Urmand logica ta as putea sa ma mut in casa cuiva pentru ca nu am casa mea iar statul nu-mi ofera conditiile necesare facandu-mi o casa.

      Masina personala nu trebuie privita ca o solutie necesara in oras, ci ca o solutie temporara pana cand transportul in comun functioneaza si in acea zona. Inteleg ca sunt probleme in multe zone din Bucuresti de exemplu, dar asta nu trebuie sa-i faca pe soferi sa devina mai cetateni decat pietonii. Da, sunt multe de facut cu transportul in comun (inclusiv acel etern in lucru metrou in Drumul Taberei) dar cat timp autoritatile vor vedea ca oamenii se "descurca" cu alte solutii, nici ca-si vor bate capul sa rezolve problemele.

      Daca mai punem la socoteala si faptul ca masina aia parcata care pe unde si cum apuca, sta cam 90% din timp degeaba, realizam ca masina este o investitie paguboasa, costa mai mult decat daca s-ar cumpara abonamente pe toate mijloacele de transport din oras pentru zeci de ani. Transportul in comun, civilizat si bine pus la punct este solutia in orice oras mare. Sau bicicletele atunci cand timpul o permite.
    • +11 (15 voturi)    
      . (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:53)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Spatiul e o resursa limitata intr-un oras, ca atare niciodata nu vor putea fi suficiente locuri de parcare - mai ales pentru un numar crescand de masini.

      Solutia nu e sa parchezi pe unde ai chef in lipsa unui loc de parcare - ci sa iti lasi masina acasa.

      In plus, locuri de parcare exista - cu plata - si nu se inghesuie nimeni la ele.
    • +11 (11 voturi)    
      eh (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:49)

      I [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      daca o sa faci niste calcule o sa vezi ca nu au cum sa faca destule locuri de parcare pentru toate masinile. Sunt orase construite din start pentru masini dar atunci distantele cresc foarte mult pentru ca se lasa foarte mult spatiu liber intre cladiri. Cum orasele noastre nu au fost construite asa, nu ai unde sa faci locuri de parcare.
    • +8 (14 voturi)    
      Nici (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:39)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Nici WC-uri publice nu gasesti la tot pasul in Buc, asta nu iti da dreptul (ca romanicii atat stiu, ca au drepturi, oligatii mai subtire) sa iti dai jos pantalanii si sa te cacao in mijlocul trotuarului.
    • +7 (11 voturi)    
      oul si gaina (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 17:07)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      ce a fost mai intai trotuarul sau masina?

      daca la tine in casa nu iti incape un elefant, nu iti da nimeni dreptul sa ti-l lasi aiurea pe strada...

      asta este infrastructura, asta folosesti.
      cand au fost construite orasele nu se gandeau ca tu vreis a iti iei masini pentru tot neamul, ca sa iti faca tie special la nas, oriunde vrei sa iti plimbi dosul, un loc de parcare.

      nu ai parcare acolo, nu parchezi acolo

      nu poti darama cladiri sa faci parcari, la fel nu ar trebui sa poti taia din trotuare...

      asa ca nu mai astepta si argumenta ca nu iti dau autoritatile parcari, ca si alea, trebuie sa fie facute UNDE SE POATE
  • +33 (47 voturi)    
    in sfrasit (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:25)

    Lena_mn [utilizator]

    In sfarsit. Sper sa se aplice legea cat mai curand...arata debusolant Bucurestiul (si alte orase dar parca nicaieri nu-i ca in Bucuresti) avand in vedere ca fiecare parcheaza unde vrea si cum vrea.

    Iar MAI-ul ar putea propune si modificarea Normelor de aplicare ca sa nu mai existe asa zise "eronari de interpretare"
    • +11 (17 voturi)    
      Pai n-au cum sa aplice legea... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:54)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Lena_mn

      Pentru ca nu sunt proprietarii la masini. O aberatie din punctul meu de vedere...in toate tarile in care am fost amezile se lasa in geam.

      Daca legea e proasta, sa o schimbe...dar nu vor pentru ca nu ar mai avea nici o scuza daca nu o aplica.
      • +11 (15 voturi)    
        subscribe (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:43)

        rco [utilizator] i-a raspuns lui banel

        amenda in team + trimisa la adresa

        daca blocheaza circulatia, masina ridicata

        e foarte simplu, nu salbaticia de acum
      • +10 (10 voturi)    
        analiza (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:03)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Poate face Hotnews si o analiza a "amendarii in lipsa". Cei de la 112 imi zic ca se poate, politistii din teren imi zic ca nu.
        • 0 (0 voturi)    
          subscriu la aceasta cerinta (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:30)

          edx [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

          Chiar nu inteleg de unde vine aceasta "nu putem sa il amendam ca nu este la masina". Cum vine asta? Se trimite adresa proprietarului sa declare cine a folosit masina in data x la ora y si se amendeaza. Daca nu raspunde se amendeaza proprietarul. - Fix cum este si la camerele de pe DN1 sau la rovigniete.
    • +3 (5 voturi)    
      MAI (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:48)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Lena_mn

      MAI e ocupar cu escorta penalilor in coloane oficiale, cu urmarirea amantelor primarilor si cu folosirea politiei ca bodigurazi pt infractori (care uimitor sunt prietenii primarilor, vezi ASPA care opereaza ilegal si sunt paziti de politiie) ... credeati cumva ca in Romanica politia e in slujba cetateanului ?
  • +34 (42 voturi)    
    .... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:26)

    tirolez [utilizator]

    Si daca lasa un metru ce sa faci cu el? De ex. in fata scolilor, sunt mamici care aduc sau vin sa ia copiii de la scoala avand alt copilas in carucior. Numai de cate ori am vazut situatii cand nu au cum sa treaca. Le ajuta de obicei cineva sa ridice(!) caruciorul peste capota masinii parcate. E posibil asa ceva? Nu mai spun ca prin asa-zisul metru trebuie sa se inghesuie un flux intreg de parinti si copii care vin/pleaca de la scoala. Stam si ne asteptam unii pe altii, e mai rau ca pe o poteca din varf de munte.
    • +20 (20 voturi)    
      Schimbarea e în noi (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:32)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Nu de puține ori am văzut mămici lăsând mașina în locuri în care aceleași mămici se declară scandalizate când văd sau nu pot trece de mașini.
      Din păcate ordinea se face cu legea și cu amenda; după câteva amenzi de sute de lei orice șofer se va gândi de câteva ori dacă să mai lase mașina ca un nesimțit.
      Legat de străzi și locuri de parcare, ju se pot face la nesfârșit pentru a acoperi o cerere aberantă; multă lume stă în trafic fără a concepe măcar o alternativă.

      Până la urma orașul este al oamenilor, ei trebuie să aibă prioritate orice s-ar întâmpla. Prea des ni s-a spus că nu se poate schimba nimic și acum am început să credem asta cu tărie ba chiar să o și predicăm.
      • +2 (2 voturi)    
        oh, da! (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:21)

        21unas [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        parenting de romanica

        esti un parinte adevarat doar daca iti inscrii copilul la o scoala in celalalt capat al orasului; cea de cartier e pentru loseri, se stie!
        esti o mamica adevarata doar daca iti duci odrasla la scoala cu masina, chiar si la cea din cartier, si parchezi fix in poarta scolii; doamne-fereste sa mearga cel mic 10m pe jos.
        si musai parintele sa-i care si ghiozdanul/ rucsacul pana la scoala, chiar daca odrasla e deja in clasele secundare.

        astia suntem: niste caractere marunte si infecte care fac parada de responsabilitatiile lor "nobile", fara sa tinem cont de felul cum ii impactam pe ceilalti.
      • 0 (0 voturi)    
        unii parinti.. (Joi, 19 noiembrie 2015, 12:01)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        ..opresc in mijlocul strazii ca sa lase copii la scoala.
        Si sunt unele microbuze, care fac si manevere in intersectii ca sa ia/lase copii la scoala..
  • +12 (12 voturi)    
    Trotuar Bd. Decebal, Bucuresti sector 3 (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:36)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2014/06/16/terase-fara-pietoni-primaria-sectorului-3-a-uitat-de-oameni-trotuarul-nu-este-mosia-primarului/
  • +6 (8 voturi)    
    Trotuarul din fata Parlamentului (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:38)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2015/08/31/drobul-de-sare-daca-i-loc-de-dat-cu-capul-pentru-primar-mutati-l-frate-in-gradina-institutiei/
    • +3 (3 voturi)    
      :)) (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:53)

      I [utilizator] i-a raspuns lui infoInsider

      asta trebuie trecut pe harta turistica a orasului! :))
  • +24 (28 voturi)    
    Raspunsul autoritatii (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:38)

    termopan [utilizator]

    Bpr trebuie desfiintat!

    Am avut un prieten batut de un sofer care parca neatingherit pe caruciorul de copil cu fi-su in el. Agentii de la rutiera si-au declinat competenta colegilor de la sectie, refuzand sa amendeze soferul pentru ca mergea cu masina pe trotuar sau ca a incercat sa parcheze pe copil.

    Asa urangutanul 'superior' cu permis si spirit puternic dezoltat al proprietatii poate parca din nou pe orgoliul nostru.

    Multumim bpr! Sunteti degeaba!
    • +22 (22 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:40)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      Pe mine ma claxona insistent unul, pe trotuar, ca pe strada era plin, aglomeratie mare, si el vroia sa scurteze mergind pe trotuar.

      Sau pe Kiseleff, unul mergea pe trotuar in sensul spre Arcul de Triumf, pentru ca pe strada este, vezi bine, sens unic DINSPRE Arcul de Triumf. Politistul era chiar acolo. Cind l-am intrebat daca e pus acolo ca sa faca poze turisitii cu el, si daca nu cumva l-a vazut pe automobilstul ala cu BMW cum mergea pe trotuar, el a spus, la misto, ca "ala mi-a cerut mie voie". Cind l-am intrebat cum il cheama, mi-a raspuns "Barak Obama."

      Pe astia ii platim noi.
      • +11 (11 voturi)    
        Ce tupeu (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:29)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Trebuia sa ii faceti o poza lui Barack si sa il dati in gat la sefu. Cu reclamatie cu tot.
  • +11 (23 voturi)    
    Amenda (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:46)

    Jeu [utilizator]

    Pai ar trebui ca politia sa amendeze jumatate din populatia Bucurestiului.
    • +9 (19 voturi)    
      Nu văd o problema aici (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:35)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Jeu

      Va face asta cateva zile după care nu va mai avea cui să dea amenzi.
      Dar trebuie o lege clară, notificări trimise tuturor când apare legea, o mână de fier care să o aplice și nici un pas înapoi.
      Și pe urma banii strânși investiți în soluții de transport în comun pentru toată lumea. Va dura și va durea, dar orice schimbare e grea înainte.
    • +8 (14 voturi)    
      Asa... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:47)

      luciusbv [anonim] i-a raspuns lui Jeu

      Si care ar fi problema? Nu e ca si cum nu ar incalca toti acestia legislatia...
      Cat timp nu se incepe aplicarea legilor, o sa ramanem saraci si mizeri.
    • +5 (13 voturi)    
      lege (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:09)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Jeu

      Ar trebui sa stii o vorba veche: unde-i lege nu-i tocmeala.Buna, rea legea trebuie respectata. Daca e rea trebuie modificata de cei in drept. Pana atunci..
    • +8 (12 voturi)    
      Da, zilnic, timp de o saptamana (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:40)

      rco [utilizator] i-a raspuns lui Jeu

      dupa o saptamana, 99% din cei amendati vor cauta solutii legale, vor lasa masina acasa, sau poate vor cauta parcarile cu plata pentru ca vor fi mai ieftine decat amenda
    • +3 (9 voturi)    
      . (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:55)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui Jeu

      Da, ar fi un bun inceput.
  • +7 (39 voturi)    
    Normal (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:56)

    Alexei___ [utilizator]

    Faptul că nu e legal să parchezi pe trotuar este destul de evident, însă întrebarea care se naşte este: cum poţi parca legal în oraşe precum Bucureşti? Mă refer la zone ca Drumul Taberei, Militari etc., nu la Universitate unde parcarea subterană stă mai mult goală. Poţi sancţiona pe cineva chiar şi în situaţia în care nu poate respecta legea?

    Povestea cu lăsatul metrului liber este impusă de realitatea din teren. Cei mai mulţi nu ar parca pe trotuar riscând să le zgârie un pieton, dacă ar avea unde parca legal.

    Din punctul meu de vedere, o mare parte din vină este a administraţiei care nu a făcut parcări. Faci parcări şi îi arzi la buzunar pe cei care parchează ilegal.
    • -9 (35 voturi)    
      Lol (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:19)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Alexei___

      Tu esti ca aia care fura filme de pe torrenti pentru ca nu gaseste ce vrea pe Voyo.
      • -4 (12 voturi)    
        iar (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:25)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui HP

        tu sigur n-ai fost in stare sa-ti iei carnet de conducere si nici masina.
    • +8 (16 voturi)    
      Parcari (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:34)

      CreionIon [anonim] i-a raspuns lui Alexei___

      E adevarat ca nu sunt destule , e adevarat ca multi vor sa parcheze cat mai aproape de unde vor ei sa ajunga chiar in usa barului sau institutiei daca se poate ...... nu cumva sa caute pe o raza de 200 - 300 m un loc , mai bine o baga pe troturar si gata nu cumva sa se uzeze gumele de la masina sau talpa de la papuc.
  • +30 (42 voturi)    
    Politia e de vina (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 8:57)

    iulianacp [utilizator]

    Politistii NU fac niciodata nimic. Stau si freaca luleaua. Asta e Romania! O tara plina de cocalari, de idioti care cred ca totul li se cuvine, pana si trotuarul.
    O data a parcat unul pe locul meu de parcare, proprietate privata. Am chemat politia. Ghici: nu stiau ce sa faca. Erau varza! Le-am zis: e ca si cum a intrat un hot la mine in casa. Sunat la superior, dat din umeri, nu stiau ce masuri sa ia. Totul a durat cam 1 ora pana a venit proprietarul masinii. Politistii i-au zis ca nu avea voie sa parcheze acolo si gata. Asta e politia romana: incompetenta, prostie, lene, etc. Putini sunt cei care isi iau meseria in serios. Eu inca nu am cunoscut un specimen din asta, dar nu spun ca nu ar exista...
    • +17 (19 voturi)    
      Politia e degeaba (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:32)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui iulianacp

      In statia de autobuz (dar si dupaea precum si inainte de ea) din fata Aeroportului Baneasa(din dreptul lasajului) stationeaza zilnic 3-4 Taxi-uri desi sunt 3 semne de Oprire Interzisa. In consecinta autobuzele cand vin nu pot sa intre in alveola creata special pentru pentru ele pentru ca acolo sunt taxiuri (da, chiar si in statie) si ocupa o banda intreaga ingreunand circulatia sutelor de masini care si asa stau la cozi de zeci de metri acolo.
      Politia nu face nimic desi situatia este de ani de zile !
  • -18 (40 voturi)    
    tarii, cat mai multi prosti (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:12)

    Colebil Clinton [utilizator]

    Da, ma, bravo, hai sa aplicam mot a mot toate legile si-atunci sa vezi haos, ca nici acum nu suntem prea departe. Mutati toate masinile pe carosabil. Asa e mult mai bine. Acolo e loc berechet. Eventual, puneti masinile unele peste altele, ca asta nu e interzis. Sarind peste cazurile in care idioti parcheaza pe trotuar ocupandu-l in totalitate, care e problema daca pe un trotuar au loc si unii si ceilalti?
    • +15 (25 voturi)    
      Care e problema... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:52)

      luciusbv [anonim] i-a raspuns lui Colebil Clinton

      ..sa iei un taxi daca stii ca nu ai unde parca?
      Multi parcheaza pe trotuar si daca ar fi parcare cu plata. Motivul e simplu: "aia e pentru prostii ce platesc".
      Asa e in Romania: multi smecheri, putini prosti ce respecta legea.
    • +18 (32 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:53)

      kun [utilizator] i-a raspuns lui Colebil Clinton

      Da care e problema daca ocup si eu o banda auto ca sa dau un fotbal? Ce zici, ar deranja pe cineva?

      Trotuarul e pentru pietoni, carosabilul pentru masini. Asa cum pietonii nu stau la picnic pe mijlocul soselei, nici masinile nu au ce sa caute pe trotuar. Boule!
      • -14 (18 voturi)    
        Tot mai multi prosti (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:44)

        Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui kun

        M-ai convins. Tu esti idiotul a traversat toata viata strada doar pe trecerea de pietoni. O multime de babuini sar sa comenteze tot felul de cazuri particulare pentru ca atat ii duce pe ei mintea. Se pare ca audienta hotnews s-a alterat serios. Iar autorul articolului despica firul in patru aiurea, fiind probabil si platit pentru asta. Legea zice ca e interzis iar regulamentul spune ca se permite daca autoritatea competenta permite, cu conditia acelui metru. Situatia se rezolva simplu, cu o hotarare de consiliu local care interzice stationarea pe trotuar. Cat despre tine, ramane cum am stabilit.
        • +4 (10 voturi)    
          regulament (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:07)

          CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Colebil Clinton

          Babuinule, regulamentul nu poate sa bata legea!
          Asa cum hotararile de consilii locale care stabileau ca masinile stationate aiurea pot fi ridicate nu pot sa incalce Codul Rutier care este o ordonanta de urgenta data de Guvern.
          Intr-adevar audienta s-a alterat de cand vii pe aici!
          • -5 (5 voturi)    
            mama tampitilor e mereu gravida (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 19:34)

            Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

            Nu ai priceput nimic din ce am scris. Pun pariu ca nici articolul nu l-ai citit. Am scris eu undeva, mai CRMS (Cap Redus Minte Scurta), ca regulamentul bate legea? Sau tu citesti pe diagonala, de jos in sus?
    • +16 (24 voturi)    
      Daca s-ar aplica legile n-ar mai fi haos (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 9:55)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Colebil Clinton

      Ci toata lumea si-ar vedea de treaba. Ce numesti tu haos se numeste respect pentru ceilalti, faptul ca tu nu ai unde sa-ti parchezi masina nu trebuie sa devina treaba mea, unde am ajunge daca fiecare ne-am face loc singuri?

      Si da, "mutati toate masinile pe carosabil", ai dreptate. Masinile circula pe strada, nu pe trotuar, pe trotuar circula pietonii, adica tu dupa ce te-ai dat jos din masina. Sau daca tu poti merge si pe strada, gandeste-te la copiii care trebuie sa faca asta.

      Daca te consideri nedreptatit, te duci la primarie si CERI (nu-ti iei tu cu forta) loc de parcare in zona X pentru ca acolo ai tu nevoie. Daca toti soferii ar face scandal ca nu au locuri de parcare, poate ca s-ar face ceva in privinta asta, dar cat timp voi va urcati pe trotuar pentru ca e mai simplu si la indemana, pe aia de la primarie ii doare fix pe stanga de pietoni si de soferi.
      • -9 (15 voturi)    
        pentru cei grei de cap (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:42)

        Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

        Aplicarea legii trebuie facuta, dar interpretarea nu trebuie facuta doar in litera legii ci si in spiritul ei. Autorul prezinta aici cazuri din capitala, cu stationari aiurea iar toti chenzinarii arunca comentarii aiurea de la calculatorul de la serviciu in asteptarea marii salariului cu 10%. Nu sunt prezentate si cazuri de strazi foarte inguste unde nu s-ar mai putea circula daca masinile ar stationa in totalitate pe carosabil, nu sunt prezentate cazuri din alte orase unde proprietatile sunt inguste, carosabil ingust dar trotuare de patru metri, zone de case aglomerate samd. O legislatie aiurea poate duce la tot felul de abuzuri si interpretari pe masura. Faceti un efort si ganditi, ca de muschi e plina tara.
        • +12 (14 voturi)    
          Esti sigur ca ai gandit pana la capat? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 14:25)

          bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Colebil Clinton

          Dupa logica ta, daca e strada ingusta poti parca pe trotuar pentru ca..e strada ingusta si nu te intereseaza nimic altceva, tu vrei musai sa parchezi acolo, sa-ti vezi frumusetea de masina cand te duci la baie. Pietonii da-i incolo, ce treaba are bunica sa mearga pe trotuar, de ce a iesit din casa, sa incurce circulatia? Copilul care iese de la scoala, sa invete sa se descurce, ca-i prinde bine in viata. Sa mearga pe strada, ce conteaza ca poate sa-l loveasca alte masini care acum au loc sa treaca pentru ca tu si multi altii ca tine faceti fapte bune si va parcati masinile pe trotuare.

          Nu mai bine iti gasesti un alt loc de parcare unde nu e strada ingusta (da, asta ar putea insemna sa mergi putin pe jos, dar mersul pe jos face piciorul frumos, de aici si acei muschi de care spui) si parchezi pe carosabil acolo unde este de fapt si de drept locul unei masini?
          • 0 (2 voturi)    
            Eu da, tu nu!... (Joi, 19 noiembrie 2015, 13:55)

            Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

            Dupa logica ta, ar trebui sa las masina aiurea, pe o strada alaturata, in poarta altcuiva, pentru ca nu poti gandi ca o strada poate avea cateva sute de metri iar strazile pot fi paralele si nu brambura, ca la voi in bucuresti. Si asta doar pentru ca tu ai nevoie de trei metri de trotuar, ca ti s-a latit laba (piciorului) de la atata mers pe jos. V-am zis mai sus. Nu sunteti capabili sa vedeti mai departe de alea trei pozei din articol, plus trotuarul pe care-l bateti zilnic.
    • +11 (19 voturi)    
      Nu, multumim (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:16)

      Arcasu [utilizator] i-a raspuns lui Colebil Clinton

      Ca (d-astia) ca tine sunt destui.

      Dupa mintea unor bizoni ca tine, legea e optionala, nu-i asa? Fiecare ar trebui sa aiba propria intertpretare ca sa nu fie haos, nu?

      Du-te si te culca, e prea devreme pentru tine.
  • +8 (18 voturi)    
    Problema ar trebui vazuta global (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 10:28)

    mbm [utilizator]

    Din pacate, fiecare vede problema doar din perspectiva lui (pieton sau sofer).

    Solutia cea mai des intalnita la parcatul pe trotuar e plantatul de stalpisori (mai nou si bile de ciment) pe bordura. Ce rost are sa se deranjeze politistul sa dea amenzi zilnic, pana cand va descuraja parcatul ilegal pe trotuar? mai simplu punem garduri ca la vite!
    Trecand peste partea estetica, o astefl de solutie nu face decat sa mute problema pe carosabil. Pt ca bizonul convins ca poate parca pe trotuar isi va lasa masina pe prima(uneori singura) banda, incurcand traficul.

    Iar pt pietoni, care considera ca in modul asta problema lor e rezolvata, i-as sfatui sa se gandeasca cum e sa traversezi o strada (chiar si pe trecere) atunci cand te strecori printre doua masini. Si cam care e vizibilitatea soferilor, atunci cand le apare un pieton in fata de dupa o duba sau un jeep.
  • +2 (6 voturi)    
    Spulberarea unui mit (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:12)

    Lukis [utilizator]

    Din "Spulberarea unui mit" puteti face un serial.

    Puteti continua cu semnalizatul stanga in sens giratoriu, cu semnalizatul stanga atunci cand drumul principal continua in stanga si cel secundar inainte, cu vorbitul la telefon (in mana sau pe umar) in timpul condusului, cu pietonii care vorbesc la telefon pe trecerea de pietoni, etc.
  • +7 (11 voturi)    
    Lipsa investitii=crestere economica (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:22)

    3M [utilizator]

    Este fantastic cum reusim sa ne scindam in doua tabere la fiecare problema pe care o avem. Profesori vs doctori ( asta e mai veche, cel putin nu am mai auzit-o in ultima vreme), bugetar vs privat, fumator vs nefumator, sofer vs pieton. Ca daca s-ar construi parcari inteligente pe spatiile ramase goale dintre blocuri sau aiurea, mai mult ca sigur soferii nu le-ar folosi. Ca daca politia rutiera ar amenda pe toti marlanii care depasesc pe linia de tramvai sau pe trotuare s-ar circula mai rau, daca am avea o centura a oraselor cu macar 2 benzi nu s-ar folosi. Problema e ca se fura si se lucreaza pe spaga de la cel mai mic nivel. Sa construiesti ceva la preturi normale e imposibil. Era o stire despre Cluj si sistem rentabike, cu un pret monstruos comparativ cu numarul de biciclete. Asta e sistemul nostru cu care ne-am obisnuit si acum ne facem ca ploua, ne suparam o data la cativa ani cand trebuie sa stam la coada sa votam sau cand mor oameni din cauza neregulilor si cam asta e tot. Ne inchinam, tinem momente de reculegere si vorbim cu prieteni imaginari si asta e tot. Daca primarii ar fi pe bune si nu invizibili, fiecare oras maricel din Romania ar avea sistem rentabike, transport in comun decent si cu program, locuri de parcare, scoli cu sali de sport si bazine de inot, spitale dotate cu personal medical si aparatura. Si cel mai important, tinand cont ca bani sunt garla de absorbit din fonduri, s-ar crea o sumedenie de locuri de munca pentru o tara cu somaj ridicat. Asta ar insemna nivel de trai ridicat, dar bineinteles ca noi nu vrem asta, avem probleme mai serioase cu omorat capra vecinului.
  • +5 (15 voturi)    
    Discutia este mai complexa! (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 11:36)

    tigri [utilizator]

    Si este partial acoperita de colegul @mbm mai sus.
    In plus as mai adauga ca problema pleaca si din lipsa investitiilor. Sunt zone in oras unde "s-a luat" din trotuare pentru amenajarea acelor parcari in spic. Evident ca tot mai sunt care parcheaza pe trotuar, dar numarul este mult mai redus in acele zone.
    In concluzie, in lipsa investitiilor in spatii de parcare in jurul zonelor de resedinta, aplicarea astea a legii (neclare dupa cum vedem pentru multi), va conduce la o lupta si mai apriga ca pana acum.

    Dar, radacina acestei situatii nu vine din faptul ca nu se aplica legea pentru masinile parcate pe trotuar.
    Marea problema este ca avem un numar prea mare de masini, numar mare care vine din faptul ca:
    - nu se stimuleaza casarea masinilor vechi,
    - nu se interzice pastrearea in circulatie a cestor masini,
    - nu se fac controale stricte la centrele ITP
    Ca si cu apartamentele, atata timp cat nu se incurajeaza construirea de noi locuinte, toate programele guvernamentale nu au niciun impact in viitor, nu dezvolta nimic.
    Pana la urma, detinerea unui autoturism, nu trebuie sa fie o obligatie. Toti soferii, ne-am descurcat foarte bine si cu autobuzul, tramvaiul si/sau metroul inainte de a ne permite achizitionarea unui autoturism.

    Sunt dezamagit ca citesc comentarii rautacioase si agresive din ambele parti, fiecare crede ca rezolvarea sta in zicala: "sa se descurce celalalt cum poate". Si cerem doar aplicarea amenzilor, fara sa ne pese ca de fapt baza este gresita. Sau ni se pare normal sa ne lasam masinile pe unde o fi, ca acolo avem treaba si nu sunt locuri de parcare fix acolo.
  • +1 (7 voturi)    
    mai multe louri de parcare (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 12:47)

    Dedalus [utilizator]

    Puturosenia si interesul meschin al primarilor.

    Astea duc la lipsa locurilor de parcare.

    S-a umplut Bucurestiul de Mall-uri, care cel mai probabil plimba bani sau fac orice altceva in afara de vanzare, ca nu-mi inchipui ca din aia cativa client se pot intretine Mall-urile.

    Cladiri fara rost, uriase.

    Lipsa de interes pentru parcari subterane sau etajate.

    Imbecilitatea blocrilor noi fara locuri de parcare.

    samd.

    Cea mai simpla solutie ar fi rezolvarea celor de mai sus.

    Asta, pentru ca undeva trebuie parcate masinile. Daca nu s-ar mai parca nici pe trotoar, probabil ca madortatea masinilor din Bucuresti ar gasi loc de parcare doar dincolo de Balotesti.

    Valabil si pentru alte orase
    • -6 (12 voturi)    
      NU ai inteles? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 14:22)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Se reseteaza Romania. Nu mai ai voie cu masina in Bucuresti, decat daca dai 100RON /zi in parcari private! Ah, da, si votati-ne pe noi!
  • +7 (7 voturi)    
    Spulberati si mitul "amendarii in lipsa" (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:10)

    t4v1 [utilizator]

    De cand ICCJ a eliminat legalitatea hotararilor privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar politistii ridica din umar ca nu pot da amenda "in lipsa" si trebuie sa astepte soferii. Lucru "confirmat" de 2 politisti de la rutiera insa infirmat de operatoarea de la 112.
    • 0 (0 voturi)    
      Mitul asta e "aproape" adevarat (Joi, 19 noiembrie 2015, 14:49)

      CiungaLunga [anonim] i-a raspuns lui t4v1

      Politistii pot da amenzi in lipsa, intrebarea este cui dau acele amenzi. De obicei le dau proprietarului masinii. Numai ca in situatia in care proprietarul nu este cel care a parcat masina, el da in judecata politia si daca poate demonstra ca nu el e cel care a parcat, va avea castig de cauza.
      Asa ca e posibil ca politia, pierzand multe procese, sa nu mai fie dispusa sa dea acele amenzi.
      De ce s-a potrivit acest lucru cu hotarirea ICCJ nu-mi dau seama, ca nu are legatura, dar probabil sinapsele politistilor sunt altfel decit ale celorlalti oameni.
  • -5 (9 voturi)    
    Nelamurire. (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 13:25)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Cine sustine aberatia asta? Cei care au facut parcari private sau cei care vor sa-i infurie pe bizoni ca sa vina tatuca PSD sa-i scape din ghearele "fascistilor"?
    Cu dobitocii de-astea a ajuns primar Oprescu! Se pare ca unii au dovleci in loc de cap ...
  • +4 (6 voturi)    
    probleme trafic (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 15:36)

    Bogdan31415 [anonim]

    Sunt din cauza politiei care nu aplica legea si nu da amenzi.

    O alta interpretare abuziva este la politia locala sector 3: da amenzi pentru stationare in intersectie cand faci viraj stanga in locuri unde acesta este interzis.

    Ei au voie sa dea pt stationare, dar nu pentru viraj interzis.
  • -3 (3 voturi)    
    Chiar codul rutier lasa loc de interpretari... (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 17:22)

    AdrianVoicu [anonim]

    Ati mentionat ca in Codul Rutier, mai exact in OUG 195/2002, la articolul 72 alineatul 7 spune ca:

    "este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru".

    Deci aici este vorba de vehicule imobilizate. Cu toate astea, cand se explica ce inseamna imobilizat, aflam ca vehiculul respectiv, pentru a fi considerat imobilizat, nu poate sta mai mult de cinci minute. Cu alte cuvinte, textul de mai sus se aplica doar vehiculelor care stau mai putin de cinci minute, deci nu vehiculelor "stationare". Sau am inteles eu gresit?
  • +8 (8 voturi)    
    un metru ? (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 18:04)

    GabiAlex [utilizator]

    Sunt SUTE de strazi in Bucuresti unde se parcheaza pe trotuare cu latimea de un metru in asa fel incat pietonii trebuie sa circula pe strada ( inclusiv strazi de pe langa SCOLI ), iar politia nu face nimic. La solicitarea noastra de a amplasa stalpisori antiparcare, raspunsul primariei a fost ca... trotuarul este prea stramt pentru a permite amplasarea de stalpisori. Dar nu este prea stramt pentru a permite parcarea masinilor !
  • +3 (5 voturi)    
    Trotuarul e pt pietoni, strada pt masini (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 20:50)

    Locke Lamora [utilizator]

    E simplu.
  • +6 (8 voturi)    
    Căruță fără cai (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 22:43)

    ŞtefanRoşu1 [anonim]

    A te plânge că nu ți se asigură parcarea după ce ți-ai luat mașina e un argument slab, chiar stupid. E ca și cum te-ai plânge că ai semănat grâu în deșert, dar nu plouă!

    Prima problema, în opinia mea, este că înainte de a-ți lua o mașină trebuie să te întrebi:
    1. Este necesară mașina personală? (în București, dacă lucrezi și locuiești în oraș, nu este necesară - transportul public, chiar și cel de suprafață este aproape la fel de rapid ca timp)
    2. Îmi permit o mașină personală? Am bani de achiziție, de întreținere, de combustibil și, foarte important, am loc de PARCARE?

    După ce ai un răspuns la aceste două întrebări cred că poți cântări mai bine decizia de a-ți lua/folosi mașina personală urban, într-o capitală deja sufocată de automobile.

    În opinia mea majoritatea traficului urban este generat de snobismul multora care preferă, în ciuda inconvenientelor pe care le provoacă atât lor cât și celorlalți, să aibă independență, intimitate și ceva care să-i facă se să simtă... cool, precum un ceas mai scump la mână.
  • +1 (1 vot)    
    problema complexa (Joi, 19 noiembrie 2015, 7:01)

    toxx [utilizator]

    de fapt, aceasta situatie este cauzata de un mix de probleme, unele greu de rezolvat , cum ar fi bunul simt si/sau educatia unora. apoi, nepasarea autoritatilor, spaga. Zona Universitate/Unirii e cam singura unde poti parca legal, aici ar trebui data amenzi. Cat costa niste aparate foto si un chitantier ? de dat 70000 de euro pe loganuri de politie au avut bani ... 200 de lei pe zi si va spun eu ca or sa mearga toti pe jos 3-400m de la parcarile cocor/unirii/universitate. e mai rentabil sa platesti 10-15 lei pe zi decat 200... plata prin SMS, fiecare parcare sa aiba o zona unica, de exemplu dai sms cu nr BXXYYY INTER1 8 , unde INTER1 e id-ul parcarii, si vrei sa stai 8 ore, iar primul normal e nr de inmatriculare. Asta e o fantezie in Romania, deocamdata. Niciun popor nu s-a civilizat "de la sine", pe langa educatia de acasa si scoala, trebuie sa se aplice si legile care iti "arata" ce nu faci bine. Apoi, autoritatile, un mic exemplu: in zona fostei cai ferate care ducea la fabrica de paine Titan, domnul ONTANU a preferat sa dea autorizatie pentru un mega image imens, pe cand putea sa faca pe tot terenul ala o parcare cu -2 + 2/3 etaje si aproximativ 500 de locuri, daca nu mai multe. Eu unul as fi preferat sa platesc un abonament pe luna si sa merg 10 minute pe jos. In felul asta se decongestiona zona de masini. Multi vor spune ca nu exista spatii in alte cartiere, eu spun ca s-ar putea face, cu putina vointa.. prin toate cartierele primariile au proprietati, sau daca nu primariile, diferite institutii de stat.

    De exemplu aici in sectorul 3 fostul Negoita a reusit (nu actualul) :

    https://www.google.com/maps/@44.4154155,26.1619151,3a,75y,219.33h,84.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIOHdRLgPs1xhqlbmEQubSQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    am prieteni in zona care prefera sa plateasca 200 de lei pe an sau cat e si sa mearga putin pe jos.
  • 0 (2 voturi)    
    problema complexa 2 (Joi, 19 noiembrie 2015, 7:03)

    toxx [utilizator]

    continuare....

    Pe de alta parte, ca se vorbeste de zona Pipera, eu pana nu de mult am lucrat in Skanska, si bineinteles, ca la Romania, parcarile subterane au fost subdimensionate, pentru a castiga mult la vanzarea spatiului comercial sau de birouri. Asa ca, am decis sa parchez la Promenada, pana au pus un pret NESIMTIT la parcare. Am incercat sa discutam cu managementul (ne-am strans un grup de 5-6 colegi) sa incercam sa platim un abonament , si nu au vrut sa auda. Mentionez ca toti stam in afara orasului, iar conceptul de park&ride in Romania nu exista, eu daca vin de la Jilava sa las masina la Eroii Revolutiei nu am unde sa parchez legal.
  • +5 (5 voturi)    
    Iata solutia ! (Joi, 19 noiembrie 2015, 7:33)

    VasilescuA [utilizator]

    Solutia la aceasta problema a fost gasita de primarul din Brasov. Acesta a distrus aproape toate trotuarele din Brasov, le-a subtiat la circa 1 m si a facut parcari si benzi de circulatie. In Brasov se circula lejer cu 80-90 km/ora, sunt strazi cu 5-6 benzi pe sens, giratorii si parcari unde sunt si unde nu sunt necesare. Ah, dar pietonii ?? Ei pe unde merg ? Copii, carucioare, biciclete ? Ca sa traverseze o intersectie, trebuie sa ocoleasca sute de metri - dar mersul pe jos e sanatos, nu ? Nu ne intereseaza ca orasul s-a transformat intr-un circuit auto. Asta inseamna, in viziunea unora, civilizatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Alta interpretare (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:11)

    Bogdan31415 [anonim]

    Cand opresti la trecerea de pietoni pe o strada cu 2 sau mai multe benzi?
    1. cand pietonul intra pe trecere?
    sau
    2. cand pietonul intra pe banda ta?
  • 0 (0 voturi)    
    solutii (Joi, 19 noiembrie 2015, 9:13)

    Bogdan31415 [anonim]

    1. banda unica #ratb1 => va scade numarul de masini, traficul va fi mai lejer, vor fi mai multe locuri de parcare.

    2. #pasajeFaraSemafoare - eliminare semafoare de la intersectiile de deasupra pasajelor/sub poduri si introducerea de sensuri unice pe strazile laterale care sa ofere acces liber pe toate directiile (stil trifoi cu 4 foi) (en Cloverleaf interchange https://en.wikipedia.org/wiki/Cloverleaf_interchange)

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206978400352170&set=a.4236528105150.168643.1043892323&type=3&theater
  • 0 (0 voturi)    
    Concluzia e.. (Joi, 19 noiembrie 2015, 11:56)

    akillies [utilizator]

    ..ca articolul einutil, foarte generalist (trist pentru un jurnalist) si fara sa aduca nicio noutate in randul pietonilor, soferilor, biciclistilor si soferilor.
    Toti soferii stiu ca in oras nu sunt locuri de parcare, nu doar la birou, ci si acasa(apropos de cei care dau solutie taxiul, mijloacele de transport sau bicicleta). Si toti soferii si pietonii si biciclistii stiu ca cel mia rapid mod de a ajunge in orice punct al orasului(si sigur), tot automobilul il reprezinta (personal, cu sofer -taxi, sau personal - si mai ales in coloana oficiala.
    Problema e de ceva vreme, solutiile au fost promise si neaplicatae (ma gandesc la S6, in zona in care stau acum si unde , sigur actualul primar, Manescu, a promis si pentru parcarile de resedinta solutii).
    Eu nu lucrez in zona centrala ca sa am parcarile de la universitate la indemana si nici nu stau in zona centrala, asa ca acei sustinatori ai ideii "ia taxiul/bicileta/ratb/metrou" ar fi bine sa se mai gandeasca de doua ori inainte sa arunce cu pietre.
    Sunteti multi care foriti piste de bicilete, dar nu iese nimeni sa manifeste barem pentru demersul lor...
    Sunteti multi care vreti sa luati RATB/Metrou la servici, dar nu cred ca mergeti in metrou/ratb la orele de varf..altfel ati fi mai moderati in comentarii.
    In Dr. Taberei si Militari, nu mai poti merge pe trotuare de masini si de mizeria de pe urma cateilor, sau baltilor de pe strazi/trotuare (in locuri strategice)etc.
    Si unde sa puna omul masina acasa, va intreb si eu pe voi, cei mai suprati indivizi de aici?
    Nu sunt locuri de parcare, nu ai unde sa tii masina, nu sunt amenajate parcari supra/subterane in aproierea locuintei nici marcate langa trotuar, nimic...
    De ce nu se aplica si in Bucuresti aceeasi metoda ca in Cluj, sibiu, Brasov, Timisoara, ? locuri de parcare contra-cost, cu abonamente, cu plata la ora, cu ce doresc oamenii.. in locuri marcate special pentru asa ceva?
    Oare nu pentruca niciunui primar nu ii pasa?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu s-a spulberat mitul ! (Joi, 19 noiembrie 2015, 12:42)

    CiungaLunga [anonim]

    Hotararea tribunalului de la Cluj este valabila numai in cazul pentru a fost pronuntata hotarirea si nu se poate extinde in toate celelalte cazuri asemanatoare.
    Asa e justitia in Romania, numai in America (si poate si prin alte tari) o hotarire precedenta a justitiei intr-un caz devine obligatorie pentru toate celelalte instante in cazuri asemanatoare.
    Poate fi intr-adevar luata ca exemplu, dar nu e obligatoriu ca alte instante sa judece la fel.
    Legea e intr-adevar ambigua, nu numai regulamentul de aplicare.
    Legea spune ""este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru"
    Aceasta fraza se poate interpreta linistit in 2 feluri :
    - Trebuie sa existe musai indicatoare ca sa poti parca pe trotuar - asa cum a considerat tribunalul Cluj intr-un caz anume, nu in toate cazurile posibile din Romania
    - Trebuie sa NU existe indicatoare care sa interzica parcarea, pentru ca un principiu general spune ca ceea ce nu e interzis e permis. Deci ne-am uitat dupa indicatoare si marcaje, am vazut ca toate cele observate, fie ele si in numar de 0, permit parcarea, deci parcam linistiti - asa cum considera Politia

    Problema principala e de fapt alta, ca acest metru nu se respecta. Nu cred ca ar fi nicio suparare daca ar ramine un spatiu de un metru, ca si asa nu sint spatii suficiente de parcare, dar acest metru ar trebui respectat la singe si nu cred ca ar mai exista vreun pieton nemultumit.
    • 0 (0 voturi)    
      doar daca ai indicator (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:08)

      Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui CiungaLunga

      Parcarea este permisa doar daca ai indicator. Deci in rest e interzisa.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu puneti cuvinte in gura legii (Joi, 26 noiembrie 2015, 15:47)

        CiungaLunga [anonim] i-a raspuns lui Bogdan31415

        Legea spune asa "...iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor..."
        Si exact asa trebuie interpretata, conform indicatoarelor. De exemplu, am in zona un indicator de cedeaza trecerea, ma uit la el si constat ca nu imi interzice in niciun fel parcarea, deci pot parca, cu conditia de a lasa 1m liber.
        Nu scrie nicidecum ca trebuie sa existe indicator care sa permita specific aceasta parcare.
        Asta a fost numai o interpretare a unei instante din Cluj care se aplica intr-o anumita cauza. In Romania nu functioneaza regula precedentului, ca in America.
        Si ca sa dau un exemplu simplu, daca intr-o intersectie ati facut dreapta, ati vazut acolo semn explicit care sa permita acest lucru ?
        • 0 (0 voturi)    
          Gura larga a legii precum buzunarul parlamentarilo (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:50)

          sagabundo [utilizator] i-a raspuns lui CiungaLunga

          Indicatorul cedeaza trecerea se foloseste in intersectii nu pe trotuare.
        • 0 (0 voturi)    
          Vai amerika (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:52)

          sagabundo [utilizator] i-a raspuns lui CiungaLunga

          Daca vreti legea precum in america ....
          ... mutativa in amerika.
  • +1 (1 vot)    
    viraj stanga (Vineri, 20 noiembrie 2015, 14:09)

    Bogdan31415 [anonim]

    este un alt caz de interpretare gresita a legii, desi aceasta e clara inca din 1995.

    Virajul stanga se face FARA intersectare. (e mai fluent asa).
  • +1 (1 vot)    
    buba primarilor (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:47)

    sagabundo [utilizator]

    Au dat legea si primarii s-au spalat pe maini de corvoada parcarilor.
    latime minima auto = 3m
    latime minima biciclete = 1.5
    latime minima pietoni = 0
    Administratia locala nu a construit nici 1 loc de parcare nou nout si fara sa defriseze vegetatia.
    Nu s-a reglementat obligativitatea construirii locurilor de parcare pentru orice magazin market supermarket etc de a construi locuri de parcare pe terenul proprietate personala.
    PS
    Care este semnul de circulatie care interzice parcarea pe trotuar si cine la vazut
  • 0 (0 voturi)    
    Vorbe in vant (Marţi, 16 februarie 2016, 13:02)

    L.D. [utilizator]

    Treaba cu vorbitul inutil nu va duce nicaieri. Daca doriti sa se intample ceva este simplu. Te duci si faci o plangere pe cei care nu-si fac treaba si ceri solutionare. Cand vor avea de ales intre ei si cateva masini parcate ilegal, este evident ce vor alege.

    S-ar putea ca producatorii/importatorii de masini sa aiba o intelegere "nescrisa" cu politia, ca sa nu dea amenzi de parcare. Va dati seama, ca daca chiar se dau amenzi si bizonul stie sigur ca nu are voie sa parcheze ilegal, poate sa se orienteze catre alte mijloace de transport (vanzari mai slabe de masini). Asa, daca stie ca nu pateste nimic, isi cumpara masina si face ce vrea fara nicio raspundere si nicio consecinta.
  • 0 (0 voturi)    
    parcare? (Miercuri, 9 martie 2016, 23:45)

    DPS [utilizator]

    In toate cartierele din Bucuresti, trotuarele sunt ocupate de masinile riveranilor si nu de ale celor ocazionali.
    Totusi este uimitoare (nu si intamplatoare) aceasta cruciada impotriva masinilor parcate pe trotuar. Nu deranjeaza masinile parcate pe trecerile de pietoni, nu cele parcate in statiile de autobuz, nu cele care blocheaza accesul in parcari sau garaje, etc. etc.
    In mod voit se trece sub tacere faptul ca administratiile locale ar trebui sa asigure locuri de parcare. Acest articol este un preambul la ce?
    S-au construit cladiri pe locuri de joaca ale copiilor si presa nu s-a mai inflamat. Acele noi cladiri (de locuinte sau de birouri) evident ca nu au parcari prevazute de constructor. A cui este vina?
    Totusi art.142 este destul de clar:


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri