Ministerul de interne a pus in sfarsit in dezbatere regulamentul privind ridicarea masinilor parcate neregulamentar / Nu vor mai fi ridicate cele cu persoane inauntru / La autovehiculele mari se va bloca o roata

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:06 Actualitate | Esenţial

Parcare neregulamentara
Foto: Hotnews
Ministerul de Interne a pus in dezbatere publica Regulamentul privind ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar, asteptat de peste un an de zile. Acestea nu mai puteau fi luate dupa ce in mai 2015 Inalta Curte a spus ca activitatea nu poate fi reglementata de autoritatile locale.

Potrivit expunerii de motive a actului normativ ce modifica legea circulatiei se propune reconsiderarea intregulului mecanism in care opereaza ridicarea vehiculelor si,pentru eficienta, se introduce si blocarea vehiculelor. Astfel:

a. se stabilesc situatiile in care poate fi dispusa ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, prin raportare la pericolul pe care il prezinta aceste vehicule pentru siguranta circulatiei pe drumurile publice;

b. se creeaza posibilitatea ridicarii vehiculelor pentru situatii care privesc realizarea unui interes public: interventia serviciilor de urgenta, efectuarea unor lucrari urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor masuri de ordine si siguranta publica. 

c. se instituie situatiile in care ridicarea vehiculului nu poate fi dispusa sau trebuie sa
inceteze executarea masurii:
- in vehicul este vizibila prezenta unor persoane,
- vehiculul apartine institutiilor enumerate de lege, avand in vedere regimul prioritar de circulatie conferit de deplasarea -in actiuni de interventie sau in misiuni care au caracter de urgent

d. se instituie blocarea vehiculului, atunci cand masura anterioara nu este posibila.

Reglementarea se refera la vehiculele a caror masa maxima autorizata depaseste 3,5 tone, care, evident, nu pot fi ridicate si transportate in conditii similare unui autoturism. 

Masura este supusa, de asemenea, unor conditii, una dintre acestea referindu-se la situatia in care stationarea vehiculului, in locul in care ar fi blocat, ar constitui un pericol imediat pentru siguranta sau fluenta circulatiei pe drumul public.

Blocarea vehiculului va consta in aplicarea unor dispozitive speciale pe roata din fata a vehiculului, pe partea pe care acesta are amplasate comenzile de conducere, respectiv a unui avertisment scris, pe geamul lateral, corespondent comenzilor de conducere, cu privire la amplasarea dispozitivului si modalitatea de contactare a celui care a dispus masura. 

e. dispozitia de ridicare/ blocare a vehiculului va avea natura unui act administrativ, putand fi contestat potrivit Legii contenciosului administrativ, nr.554/2004, cu parcurgerea obligatorie a procedurii prealabile

Informatiile care trebuie redate in cuprinsul dispozitiei se refera la: prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat (si, implicit, faptul ca ocupa abuziv o anumita portiune de carosabil); necesitatea aplicarii masurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalti participanti la trafic, aflati in miscare); starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia (in acest sens, inregistrarea foto sau video devine o masura necesara si utila).

f. sunt stabilite conditii clare de executare a operatiunilor care privesc cele doua masuri tehnico-administrative, si este exprimata clar ideea ca acestea reprezinta un serviciu public.

Administratorul drumului public poate autoriza un operator economic specializat sa execute, in numele sau, operatiunile pentru ridicarea vehiculelor sau blocarea vehiculelor. 

Totodata, administratorului ii vor reveni o serie de obligatii clare: amenajarea si cresterea progresiva a numarului spatiilor special destinate stationarii sau parcarii vehiculelor; informarea conducatorilor de autovehicule, cu privire la aceste spatii si la spatiile destinate depozitarii vehiculelor ridicate; organizarea si mentinerea unui standard ridicat al activitatilor desfasurate pentru executarea celor doua masuri tehnico-administrative, respectiv de a tine evidenta vehiculelor ridicate sau blocate; asigurarea unui serviciu continuu, pe durata a 24 de ore/zi, 7 zile pe saptamana, care sa permita oricand recuperarea vehiculului.

g. se prevad o serie de reguli privind transportul si depozitarea vehiculelor ridicate, precum si responsabilitatile administratorului drumului public pe perioada cat vehiculul e in custodia sa.

h. se prevede clar care sunt cheltuielile ce vor fi suportate de detinatorul vehiculului, in functie de operatiunile executate, si modul de stabilire a tarifelor, astfel incat acestea sa fie transparente, adecvate si sa nu lase loc abuzurilor, se mai scrie in expunerea de motive

Context:

In acest moment, ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Instanta a analizat aceasta situatie la cererea Avocatului Poporului. Astfel, primariile au ramas fara nicio parghie de a-i sanctiona pe soferii care parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, pe linia de tramvai sau blocheaza traficul.

Acum, singura masura coercitiva ramasa este amenda data de politie, ce ii sanctioneaza pe soferi cu doua pana la cinci puncte penalizare si sume cuprinse intre 195 si 487 lei. Politistii spun insa de multe ori ca nu ii pot amenda pe soferi decat daca sunt la masina si nici nu pot pazi masina pana vine soferul.

In luna iunie 2015, Asociatia Municipiilor din Romania a cerut  Guvernului sa adopte in procedura de urgenta regulamentul pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Acest lucru nu s-a intamplat nici pana acum.

In ultimele luni, traficul in Bucuresti a devenit de cosmar, una dintre cauze fiind masinile care stationeaza neregulamentar pe prima banda de circulatie, in anumite cazuri blocand chiar doua din trei benzi. Desi este an electoral si aceasta masura este una nepopulara, cel putin in prima instanta, problema trebuie rezolvata de urgenta.

S-a ajuns in situatia ca soferii sa parcheze chiar pe linia de tramvai si sa nu le poata face nimeni nimic. Parcarea pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun si pe pistele de biciclete este ceva "normal".


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
8931 vizualizari
  • -3 (21 voturi)    
    Puterea la consiliile locale (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:13)

    Robert M [utilizator]

    Consiliile locale nu au suficiente puteri pentru a lupta cu toti cei care nu respecta hotararile locale.
    Sunt necesare puteri si independenta mai mare pentru consiliile locale, fara supraveghere de la Guvern.
    In acest fel se pot suplimenta efectivele care actioneaza impotriva soferilor si celor care incalca prevederile locale.
    Fiecare oras are dreptul sa isi stabileasca propriile legi legate de parcarea masinilor si nimeni nu trebuie sa se implice in exercitarea acestui drept.
    • +15 (19 voturi)    
      LOL (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:28)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Vrei sa iti aduc aminte cine a castigat consiliile locale ?

      Vrei sa iti enumar cateva "legi" imbecile date de consiliile locale? Prima care imi vine in minte e aia care te obliga sa platesti un procent din factura asoc de locatari pt caldura de la RADET desi tu esti debransat pt ca ai centrala proprie.
      • -2 (10 voturi)    
        descentralizarea este buna (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:36)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Faptul ca decidentii politic sunt cat mai aproape de alegatori este un lucru bun. Ca acum majoritatea o are un anumit partid nu inseamna ca nu trebuie ca sistemul sa fie astfel realizat. Si "legi" proaste a dat mai multe parlamentul decat consiliile locale.
        • +7 (9 voturi)    
          Conteaza solutiile nu cine le ia (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 17:02)

          zzztop [utilizator] i-a raspuns lui edx

          Hai sa nu ne blocam in dispute inutile. Inclin sa cred ca regulamentul trebuie sa se ia la nivel de tara de catre Guvern.

          Altfel, in multe orase controlate de baroni locali si smecheri locali riscam ca autoritatile locale sa nu ia o decizie in defavoarea lor daca smecherii vor sa-si parcheze in centru sa-i vada toti fraierii. Si cam asta e mentalitatea in multe localitati.

          Sunt absolut de acord cu ridicarea masinilor dar pretul nu ar trebui sa aduca profituri uriase nimanui. Trebuie sa fie calculat strict raportat la costul real plus un mic procent de profit. Dar nu trebuie sa se substituie amenzii, pentru ca amenda reprezinta penalitatea pentru incalcarea Codului Rutier.
      • -2 (12 voturi)    
        Puterea comunitatii (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 13:01)

        Robert M [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Consiliul local reprezinta vointa si puterea comunitatii.
        El nu trebuie sa se supuna unui guvern care nu cunoaste problemele locale, el are nevoie de independenta si de puteri marite.
        Comunitatea trebuie respectata si asta se face doar prin alesii locali.
        Baronii locali erau buni pentru ca aparau interesele comunitatilor locale, nu pe ale bucurestenilor.
  • +2 (16 voturi)    
    sper (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:42)

    g01an [utilizator]

    sper sa nu ajungem la situatii in care masini parcate ca in imaginea din articol, pe trecere de pietoni, vor avea rotile blocate. scopul este decongestionarea traficului - adica luarea oricaror masuri care duce la indepartarea acelei masini si prevenirea abuzurilor din partea posesorilor de masini.

    eu zic sa inceapa cu amenzi. nu ma intereseaza ridicarea masinilor in orice situatie, creeaza si alte posibilitati de coruptie samd. sa ridice doar cand este blocat traficul, accesul echipajele de interventie sau a mijloacelor de transport comun (caz in care se impune si dosar penal, apropos, pe legea actuala). sa deblocheze zonele pietonale in jurul scolilor pentru a ne asigura ca soferii pot vedea copiii cand trec strada, mai ales in aceste zone unde se pot intampla catastrofe si in rest sa o lase naiba cu ridicatu ca nu-l pot face civilizat, sa fie si ei mai realisti.
    • +3 (5 voturi)    
      Perfect (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 18:48)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      De acord. Dar amenda sa fie de la o mie de lei in sus, fara prostia cu "jumatate din minimul amenzii".
      • 0 (0 voturi)    
        cam la asta ma gandeam si eu (Marţi, 28 iunie 2016, 20:07)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        decat sa dai 700 lei la firma unui baron local, mi s-ar parea normal sa aplice amenda politia/primaria si sa aunga aceeasi bani la bugetele acestora.
        de asemenea nu vreau sa vad situatii in care angajatii unei firme private ajung sa decida cand era o masina parcata ilegal. este treaba politiei.
    • +1 (1 vot)    
      blocarea rotilor (Luni, 27 iunie 2016, 14:16)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Blocarea rotilor are efectul benefic ca e vizibila imediat si celorlalti conducatori auto, spre deosebire de masinile ridicate.
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Marţi, 28 iunie 2016, 20:05)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        asa o fi, problema este ca aceasta responsabilitate ii va apartine unui dorel, iar masinile care sunt pe trotuar in zone critice (in jurul spitalelor, scolilor), care sunt parcate pe trecere ar trebui luate de acolo. in afara, masura blocarii se aplica unor masini parcate intr-un mod care in bucuresti este considerat legitim: pe marginea drumului, in zone in care nu incurcau pe nimeni de fapt.
  • +9 (13 voturi)    
    dar... (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 11:48)

    The Great Cornholio [utilizator]

    dar cu masinile abandonate cum ramane? in Bucuresti ~5% din locurile de parcare sunt ocupate masini abandonate.
    • +15 (15 voturi)    
      taxarea locului de parcare (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:39)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      Nu este normal ca spatii publice platite de toti sa fie folosite gratis ca parcari auto. In functie de zona preturile vor fi diferite, dar ar trebui sa existe. Sau nu am auzit de automate de parcare sau sms? in felul acesta masinile abandonate vor disparea, sa le abandoneze pe proprietatile lor.
      • +2 (2 voturi)    
        Toată lumea plătește parcare (Duminică, 26 iunie 2016, 8:02)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui edx

        Așa e în țările normale; nu există nimic gratis. Când dai bani te interesează cui îi dai, ce se întâmplă cu ei, cum poți să dai mai puțini.
        Doar în România poți să lași mașina unde vrei. Însă sunt orașe unde derapajele nu sunt tolerate; de exemplu în Brașov dacă lași mașina aiurea sau depășești timpul de parcare iei sigur amendă. Se întâmplă tot în România, deci ține de Primărie să facă ordine.
    • +3 (5 voturi)    
      Cum determini care sunt abandonate? (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:40)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      Altfel, in principiu programul rabla ar trebui sa curete din ele.
      • +2 (2 voturi)    
        In fata blocului meu (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 18:50)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui banel

        este o rabla de Cielo care functioneaza ca pubela de gunoi si WC pentru boschetarii si homelessii din zona pietei. Sta acolo de ani intregi, si, in ciuda repetatelor apeluri la primarie/politie, etc, nu s-a intamplat nimic.
      • +3 (3 voturi)    
        Determini asa (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 20:02)

        mickey80m [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Politia verifica daca au ITP-ul expirat de mai mult de 1 an. Adica, conform Legii 421/2002,
        Art. 2.

        În sensul prezentei legi, următoarele noţiuni se definesc astfel:

        a) vehicul fără stăpân - vehiculul de orice categorie, fără plăcuţă de înmatriculare sau alte marcaje oficiale, staţionat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, al cărui proprietar sau deţinător legal este necunoscut;

        b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale de cel puţin un an, al cărui proprietar sau deţinător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice, determinate de starea improprie circulaţiei acestuia pe drumurile publice, din care rezultă intenţia neechivocă a proprietarului sau a deţinătorului legal de a renunţa la exercitarea drepturilor sale asupra vehiculului.
    • +3 (3 voturi)    
      Masini abandonate (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:58)

      mickey80m [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      In principiu, problema masinilor abandonate este reglementata de Legea 421/2002, modificata si completata prin Legea 309/2006. Eu am procedat de mai multe ori in felul urmator: am intrat pe site-ul Primariei si am trimis o sesizare in care ii instiintam de prezenta unor autovehicule abandonate pe spatiul public si ii rugam sa verifice daca indeplinesc conditiile pentru a fi ridicate. Am descris in detaliu unde se gasesc masinile abandonate, am atasat poze. Cei de la Primarie au trimis mai departe petitia mea la Politia locala. Doua dintre ele au disparut (poate au fost chiar mutate de proprietari, dupa ce au primit somatia de la Politie). Altele... inca nu; dar eu tot mai sper :) Tot procesul dureaza destul de mult, cateva luni; trebuie inceput si insistat, nu e foarte greu.
      • +1 (1 vot)    
        stiu (Duminică, 26 iunie 2016, 8:58)

        The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui mickey80m

        am facut si eu cateva notificari. rata de succes este de 50%.
  • +7 (9 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 12:33)

    iodixit [utilizator]

    stie careva cum functioneaza chestia asta cu dezbaterea publica? e vreo intilnire undeva, sau trebuie sa intri pe vreun site si sa scrii ce crezi ca te intereseaza (daca da, unde?)?
    • +3 (3 voturi)    
      trimiti pe mail (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 14:02)

      tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      La adresa: legislatie@mai.gov.ro
  • -4 (12 voturi)    
    O idioțenie din ciclul "Noi suntem Români" (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 13:55)

    nikterian [utilizator]

    Ar trebui doar blocata roata, și pus n parbriz instrucțiuni de contactare în vederea deblocări, totodată politia face poze la mașină blocata

    Ridicarea mașini trebuie rezervata doar pentru situații de urgenta

    Eu am avut mașină ridicata de pe Ștefan ce Mare cu ceva ani în urmă, ma dusesem cu mama la spital, și am luat-o înapoi după ce am plătit 100 lei la vulturi care apar și te informează ce s-a întâmplat, se oferă sa te ducă ei, ca știu unde, același om a venit sa ia sau sa dea comision de la cei care mi-au ridicat mașină și 400 la cei ce au ridicat-o și au dus-o undeva în Afumați

    O cretinitate, mașina zgâriată, o groaza de bani dați și disconfortul cu "băiețași" și faptul ca nu găseam mașina și nu știam ce-i cu ia

    În România dacă reclami lipsa îți răspunde și după 1 săptămână, intre timp plătești staționare pana la 1000 EUR

    Dacă pune blocaj la roata, găsești masa, știi ce trebuie făcut, suni, plătești, te deblochează cat de repede pot și asta e, data viitoare ești mai atent
    • +6 (6 voturi)    
      doar o intrebare (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 17:12)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui nikterian

      si daca masina e parcata in fata intrarii la spital la urgente, sau in fata portii de la iesire masini pompieri sau... la ce ajuta caracatita. dar altfel sint de acord ca, caracatita + amenda + puncte penalizare (citeodata si bataie), e cea mai buna metoda educativa.
      • +3 (3 voturi)    
        ti-a si zis in comentariu... (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:30)

        villa [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

        ..."Ridicarea mașini trebuie rezervata doar pentru situații de urgenta "

        propun si amenda de 1500 ron
    • +1 (1 vot)    
      @nikterian (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:55)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui nikterian

      Pe Stefan Cel Mare SUNT locuri de parcare... nu neaparat in fata chioscului de tigari sau a intrarii in spital...

      Te mai invirti vreo 5 minue dar gasesti un loc de parcare, eventual pe stradute.

      Ce inseamna " nu știam ce-i cu ia"
  • +9 (9 voturi)    
    Praf în ochi, mizeria e alături (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 14:00)

    tiberiu4 [utilizator]

    În timp ce au aruncat acadeaua asta cu Regulamentul, tot ieri, tot pe site-ul MAI au pus în dezbatere și modificarea Codului Rutier, în care VOR SĂ ELIMINE COMPLET restricția parcării pe trotuar (Art. 72 alin. 7 din OUG 195/2002) și VOR SĂ ELIMINE COMPLET orice fel de amendă în orice situație pentru parcare neregulamentară (prevederile specifice de la Art. 108) Este revoltător, vă rog să vă sesizați și să scrieți și despre asta!

    Vedeți la Art. 1 alineatele 6, 13 și 14 din text: http://www.mai.gov.ro/documente/transparenta/Lege%20modfic%20OUG195_ridicare%20vehicule_24062016.pdf

    Citiți expunerea de motive (la pct. 2.5), vor să paseze mișelește reglementarea parcărilor integral la administrația locală, adică primarii să aibă liber să declare tot trotuarul parcare dacă vor: http://www.mai.gov.ro/documente/transparenta/EM%20Lege%20ridicare%20vehicule_24062016.pdf

    Și nicio justificare pentru abrogarea amenzilor... Cum este posibil să elimine complet amenzile? Este ireal...

    Au pus termen 20 zile să trimitem sesizări la legislatie@mai.gov.ro și apoi merge la parlament...
    • -2 (2 voturi)    
      Eu inteleg ca este vorba de punctele suplimentare. (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 17:50)

      unTaran [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

      Art.108. - (1) Savârsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe lânga sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
      8. stationarea neregulamentara
      7. staţionarea neregulamentară;
      In alta ordine de idei, unde crezi ca se vor duce masinile care acum sint parcate mai mult sau mai putin ilegal? Nu este decat o masura luata la "presiunea" opiniei publice care va duce la bunastarea firmelor care vor incheia contracte pentru ridicarea masinilor.
      • +3 (3 voturi)    
        Este vorba de ambele (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 18:00)

        tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

        ...pentru că punctele-amendă sunt la Art. 100 alin. 2: "Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 3 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. b)."

        Deci cele două articole funcționează împreună. Dacă elimini prevederile de la Art. 108, atunci cele de la Art. 100 nu mai au bază, și dispare complet orice fel de amendă pentru staționare ilegală.

        În cealaltă ordine de idei - da, regulamentul ăsta de ridicare a mașinilor mi se pare scos în față pentru a lua ochii de la adevărata modificare - eliminarea completă a amenzilor și eliminarea restricției de a parca pe trotuar.
    • +2 (2 voturi)    
      Oamenii informați sunt oameni puternici (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:44)

      75CP [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

      E super bine că ai deschis documentele, în același timp mi-ai dat și mie informațiile necesare pentru a ști unde să le găsesc. Am citit cu atenție Legea adoptată de Parlament și să știi că ei fac o chestie bună acolo: abrogă vechile amenzi pentru a le încadra la o nouă categorie; concret, oprirea neregulamentară era sancționată cu 2 puncte, acum va fi penalizată cu 4 sau chiar cu 6, deci e o veste super bună! Oricum, mulțumesc încă o dată că ai fost atent și ai postat informația. Doar cu oameni informați, atenți la orice mișcare a decidenților și care pun presiune pe ei se poate schimba ceva în țară, și ca dovadă se fac câțiva pași în eliminarea nesimțirii din traficul bucureștean în special (deși nici la Cluj nu am văzut că stau mai bine la capitolul ăsta).
      • +1 (1 vot)    
        Degeaba abrogă dacă nu pun altceva în loc (Duminică, 26 iunie 2016, 17:53)

        tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui 75CP

        Chiar dacă vor să le înlocuiască cu alte amenzi, orice perioadă în care se stă fără nicio amendă face extrem de mult rău.

        Problema mai importantă e cealaltă, eliminarea restricției de a parca pe trotuar. Așa ceva e de neconceput în lumea civilizată.
    • +1 (1 vot)    
      in sectorul 5 (Luni, 27 iunie 2016, 13:54)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

      La primarul care este, primaria a dat la greu locuri de parcare pe trotuare. Sunt zone in care trotuarul este 100% blocat, locurile fiind marcate si numerotate de primarie.
      Legea nu face decat sa statueze o stare de fapt.
    • -1 (1 vot)    
      se vor ridica masinile stationate pe trotuar (Luni, 27 iunie 2016, 14:53)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

      Se abroga articolul cu interzicearea stationarii pe trotuar pentru ca se introduce ridicarea de pe trotuar:

      (1) Ridicarea vehiculului se poate dispune de către polițistul rutier, în situația în care a) vehiculul este staționat: 9. pe trotuar, cu excepția situațiilor în care staționarea este permisă prin mijloace de semnalizare rutieră corespunzătoare;
  • +5 (5 voturi)    
    Dezbatere publica (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 14:17)

    verid [utilizator]

    Pentru sintagma "dezbatere publica",romanii au un proverb: "cainii latra,caravana trece".
  • -1 (3 voturi)    
    Reglementare costuri ridicare (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 17:54)

    unTaran [utilizator]

    Asa cum amenzile sint indexate dupa salariul minim, asa ar trebui reglementat si costul operatiuni de ridicare al masinilor. Primaria sau consiliul local sa accepte un pret maxim pentru aceasta operatiune.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu exista "parcare neregulamentara" (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:22)

    CipiM [utilizator]

    ... cel putin nu ca si articol/definitie si in niciun caz nu este ceva incriminat de Codul Rutier sau Reg de aplicare.
    "Articolul 63 (4) Se consideră parcare staţionarea vehiculelor în spaţii special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător."
    Exista "oprire neregulamentara" sau "stationare neregulamentara" - asta ar fi trebuit sa fie in titlu sau sub foto.
    Daca vrem sa avem pretentia sa comentam o lege, apoi hai sa ne exprimam corect si in concordanta cu legea discutata. Macar acum ...
  • +2 (4 voturi)    
    Imposibilitatea respectarii legii (Sâmbătă, 25 iunie 2016, 19:57)

    Vetter_Matz [utilizator]

    Problema de principiu in acest caz e ca 90 % dintre posesorii de autoturisme sint in imposibilitatea de a parca legal, dat fiind ca locurile de parcare disponibile in Bucuresti sint suficiente doar pentru 10 % dintre autoturismele inmatriculate.
    Pina ce nu vor fi suficiente locuri pentru toate masinile, este absurd sa se dea amenzi sau sa se ia alte masuri contra celor care parcheaza ilegal.
    Se adauga problema coruptiei: blocurile care primesc autorizatie de construire desi nu au garaje, astfel incit unde apare un bloc nou se blocheaza strada cu masini parcate pe trotuar...
  • +1 (1 vot)    
    xxx (Duminică, 26 iunie 2016, 7:55)

    Francisc-atilaVaida [anonim]

    am cautat pe site-ul MAI faimoasa dezbatere publica si nu am gasit nimic ...!

    totusi unde-i ..aici pe comentarii..?
    • +1 (1 vot)    
      Trimite comentariile pe mail (Duminică, 26 iunie 2016, 17:51)

      tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc-atilaVaida

      ...la legislatie@mai.gov.ro - asta numesc ei dezbatere publică: postează legi, așteaptă comentarii, apoi nu le iau în considerare și fac tot ca ei. Dar tu trimite mail, cine știe...

      Textele au fost postate aici:
      http://www.mai.gov.ro/index05_1.html
  • +1 (1 vot)    
    Trebuia (Luni, 27 iunie 2016, 9:00)

    dinica [utilizator]

    Este necesara legislatia pentru a putea ridica masini.
    Problema este daca legislatia nu va fi folosita de mafioti pentru imbogatire pe seama soferilor prizonieri ai lipsei locurilor de parcare.
    Sa nu mai fie tarife imense.
    Sa nu se mai faca abuzuri.
    Mi s-a ridicat masina din parcarea de la Sala Palatului. Am parcat intr-un loc unde nu erau dungi, fara sa-mi dau seama. Firma de ridicari venea neintrerupt in parcare si le ridica. In schimb masinile care blocau stradutele inguste stateau bine mersi, pentru ca erau mai greu de ridicat.
    M-a costat o mana si-un picior si apoi mi-au taiat factura. De ce sa-mi taie factura de servicii? Le-am cerut eu ceva? Sa le taie primariei, apoi primaria sa se intoarca impotriva mea.
    Plus nesimtirea ca la Viena costul ridicarii masinii este de trei ori mai mic ca la Bucuresti. Si la Viena sunt parcari cu plata, daca nu gasesti gratis.
    Poate fac si acum la fel ca sa mai aiba firmele securistice bani multi cu bataie de cap putina.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 27 iunie 2016, 11:04)

    a.nonim [utilizator]

    Ridicarea ar trebui sa fie solutie doar pentru urgente, strazi, trotuare sau treceri de pietoni blocate. In rest amenda este mult mai rentabila.
    Cu aceleasi costuri in opt ore poti sa ridici patru masini (o masina la doua ore) sau sa aplici 50 de amenzi (o amenda la 10 minute). Care e mai rentabil?
    Daca amenzile s-ar aplica sistematic in sase luni n-ar mai fi masina parcata ilegal. E demonstrat ca efectul unor pedepse moderate aplicate sistematic este mult mai puternic decat al uneia mari aplicate ocazional.
    Cunosc personal persoana care a avut masina ridicata (o singura data) desi parcheaza ilegal zilnic. Si recunoaste cu nonsalanta ca prefera sa i se ridice odata pe an masina decat sa plateasca parcarea lunar, o ridicare il costa cat doua luni de parcare. Daca ar primi 200 de lei amenda in fiecare zi, i-ar trece cheful.
  • +1 (1 vot)    
    Bonus, amenda in lipsa (Luni, 27 iunie 2016, 14:46)

    t4v1 [utilizator]

    Am trecut rapid prin documente, cateva detalii au fost omise de HN:

    a) se poate da amenda in lipsa: În cazul opririi/staționării neregulamentare, în lipsa persoanei care a condus vehiculul PV de constatare se încheie pe numele proprietarului sau al utilizatorului vehiculului

    Pct. 15 din legea pentru modificarea OUG
    http://www.mai.gov.ro/documente/transparenta/Lege%20modfic%20OUG195_ridicare%20vehicule_24062016.pdf


    b) Masura ridicarii poate fi dispusa si de politia rutiera si de cea locala

    c) Daca ai ajuns la masina cand ti-o ridica, platesti doar ridicarea

    d) Prezenta lege intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi