Problema masinilor parcate pe trotuar: De ce sustine Politia Rutiera ca masinile au voie pe trotuar daca se lasa un metru liber pentru pietoni, desi o decizie definitiva a Justitiei spune ca este ilegal

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:22 Actualitate | Administratie Locala

Masini parcate pe trotuar in centrul Bucurestiului
Foto: Hotnews
Reprezentantii Politiei Romane au dat un raspuns solicitarii HotNews.ro in legatura cu problema parcarilor pe trotuar si au oferit o interpretare a legislatiei contrara celei date de Justitie intr-o decizie definitiva care spune ca masinile nu au ce cauta stationate pe trotuar daca nu exista panouri permisive in acest sens. Reprezentantii Politiei Romane sustin contrariul si spun ca articolul care sta la baza deciziei din Justitie se refera de fapt la "ocuparea trotuarelor" cu masini, o notiune pe care o interpreteaza diferit de manevrele de oprire si stationare ce sunt sanctionabile prin Codul Rutier si care, in interpretarea lor, pot avea loc pe trotuar atata timp cat se lasa spatiul adecvat pentru pietoni.

Intr-un raspuns furnizat la solicitarea HotNews.ro, Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR), sunt citate atat legea privind regimul drumurilor, cat si cea a circulatei pe drumurile publice.

Reprezentantii Politiei ofera in raspuns o alta interpretare fata de cea data de judecatori si explica faptul ca, in esenta, oprirea si stationarea autovehiculelor pe trotuar este permisa daca se lasa un spatiu liber de cel putin 1 metru si poate fi interzisa doar printr-un panou aditional care sa interzica de catre administratorul drumului (Primaria/CNADNR etc).

Cu alte cuvinte, explicatia oferita de autoritati este exact contrara fata de interpretarea data de judecatori intr-o decizie definitiva si irevocabila a Tribunalului Cluj Napoca. In acea decizie, judecatorii stabilesc ca oprirea si stationarea pe trotuar este interzisa ca norma generala si ca poate fi permisa tocmai prin amplasarea unui panou aditional care sa permita, abia in acest caz intervenind si prevederea lasarii unui spatiu liber.

In explicatia oferita de reprezentantii Directiei Rutiere a IGPR, se precizeaza ca, de fapt, oprirea si stationarea pe trotuar este tratata prin Codul rutier intr-un capitol separat, drept manevre de circulatie, si in Regulamentul de Aplicare unde sunt detaliate interdictiile acestor manevre. Cat priveste articolul ce vorbeste de imobilizarea vehiculelor pe trotuar, Directia Rutiera apreciaza ca acesta stipuleaza interdictia de "ocupare" a trotuarului cu astfel de vehicule, notiune ce apare in legea privind regimul drumurilor, nu si in cea privind circulatia pe drumurile publice (Codul Rutier). Potrivit interpretarii Politiei, "ocuparea" trotuarelor nu este aceeasi cu oprirea si stationarea pe trotuar, si, deci, nu intervine atunci cand cineva urca si isi lasa masina pe un trotuar.

>>> Raspunsul INTEGRAL al Directiei Rutiere din cadrul IGPR, poate fi descarcat si consultat aici. (.PDF, ~856 KB) <<<

Interpretarea Politiei Romane, in contradictie cu o decizie judecatoreasca definitiva: "Este permisa stationarea pe trotuar daca nu exista panou aditional care sa interzica acest lucru"


Din raspunsul Directiei Rutiere a IGPR:

    "- In materia reglementarii drumului public, sediul materiei este reprezentat de O.G. nr.43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare, act normativ unde sunt definite componentele drumului public (trotuarul fiind unul din acestea - art.2 alin.3) precum si interdictia generala de ocupare a acestora sub orice forma, respectiv obligatia de a pastra curatenia lor (art. 43 lit. e).

    - In ceea ce priveste cadrul sanctionator, actul normativ mentionat stabileste atat interdictia de circulatie pe trotuar cat si ocuparea acestuia sub orice forma. Prin notiunea de ocupare legiuitorul vizeaza toate modalitatile prin care aceasta poate fi facuta (amplasarea de obiecte sau obstacole de orice natura) existand posibilitatea ca prin legi speciale (legea privind circulatia pe drumurile publice de ex.) sa existe derogari punctuale de la cadrul general.

    - In ceea ce priveste normele rutiere cadrul general este constituit de O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata cu modificarile si completarile ulterioare care la Capitolul V- Reguli de Circulatie, Sectiunea a 2-a Subsectiunea 10. Oprirea, stationarea si parcarea, stabileste in art.63-65 regulile generale privind oprirea, stationarea si parcarea autovehiculelor.

    - Conditiile concrete si cazurile in care aceste manevre pot fi efectuate se stabilesc conform art. 65 din actul normativ mentionat anterior, prin Regulament.

    - In Regulament, reglementarea conditiilor si cazurilor privind oprirea, stationarea si parcarea se regaseste la art. 141-146 din Subsectiunea 8 Oprirea stationarea si parcarea, Sectiunea 3-Reguli pentru circulatia vehiculelor, Capitolul V - Reguli de circulatie.

    - La articolele 142-144 sunt stabilite cazurile in care este interzisa oprirea voluntara, stationarea si este stabilita modalitatea in care este permisa oprirea sau stationarea pe trotuar. Astfel interdictia de oprire pe trotuar se regaseste la art. 142 lit. n), potrivit caruia "se interzice oprirea voluntara a vehiculelor - pe trotuar, claca nu se asigura spatiul de cel putin un metru pentru circulatia pietonilor". Norma se completeaza cu prevederile art. 144 alin.(2) care stipuleaza ca " administratorul drumului public poate permite oprirea sau stationarea, partial ori total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar in lipsa acestuia, numai daca ramane liber cel putin un culoar de minimum un metru latime inspre marginea opusa partii carosabile, destinat circulatiei pietonilor". Per a contrario, atunci cand nu este interzisa in mod expres oprirea/stationarea pe trotuar (prin amplasarea sub indicatorul rutier cu aceasta semnificatie a panoului aditional prin care se precizeaza zona de actiune a acestuia- inclusiv pe trotuar), conducatorii auto au posibilitatea opririi/stationarii vehiculelor pe acesta cu respectarea conditiei de asigurare a culoarului de minimum un metru destinat circulatiei pietonilor".

"In opinia noastra, din interpretarea sistematica a celor doua acte normative nu constatam o neconcordanta a acestora in ceea ce priveste reglementarea opririi/stationarii vehiculelor", se arata in raspunsul oferit de Directia Rutiera a IGPR.

Directia Rutiera considera ca ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate are "o singura referinta posibila": Masini lasate la vanzare

Cat priveste articolul din Codul Rutier care interzice in mod expres ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate (n.r. notiunea de imobilizare fiind folosita tocmai pentru definirea notiunilor de oprire si stationare) si care a stat la baza deciziei Tribunalului Cluj Napoca in care se stabileste ca "parcarea" pe trotuar este ilegala in lipsa unor panouri permisive, reprezentantii IGPR au o alta "interpretare".

Acestia sustin, intr-o apreciere proprie, ca articolul, desi intr-adevar interzice ocuparea trotuarului in lipsa unor panouri permisive, are "o singura referinta posibila" si anume ca se refera la masini lasate pe trotuar spre vanzare, din care se vand diverse sau care au fost indisponibilizate de catre Politie. Totusi, aceasta "singura referinta posibila" nu este descrisa undeva in vreo lege, ci ea se regaseste doar in interpretarea data de IGPR.

    - "In ceea ce priveste reglementarea prevazuta la art.72 alin.(7) din O.U.G. nr. 195/2002 apreciem ca aceasta trebuie interpretata prin conexiunea cu norma generala de interdictie prevazuta la art. 43 lit. e) din O.G. nr.43/1997, reprezentand o particularizare a acesteia specifica circulatiei rutiere. Astfel, cum am expus mai sus, interdictia generala de ocupare a elementelor drumului public sub orice forma, in materie de circulatie pe aceste drumuri se materializeaza prin interdictia de ocupare, inclusiv cu vehicule imobilizate (cu exceptia situatiei in care marcajul, care aici este prevazut obligatoriu concomitent cu pastrarea distantei de minim un metru, permite o astfel de ocupare), singura referinta posibila fiind, cu titlu exemplificativ, aceea a vehiculelor expuse in vederea vanzarii, efectuarii de acte comerciale, reclame publicitare sau chiar cele impotriva carora a fost dispusa masura imobilizarii conform art. 117 din O.U.G. nr. 195/2002".

"In opinia noastra vointa legiuitorului in reglementarea situatiilor de oprire/stationare a tinut cont de realitatile sociale ale traficului rutier contemporan, trafic manifestat in primul rand prin lipsa unor spatii adecvate, suficiente si utile conducatorilor de vehicule care doresc sa opreasca/stationeze daca acestia, la randul lor, respecta spatiul minim pentru circulatia pietonilor", considera reprezentantii Directiei Rutiere din IGPR.

Tribunalul Cluj Napoca, intr-o decizie definitiva si irevocabila: "Masinile au voie sa stationeze pe trotuar, doar daca exista un panou sau marcaj care sa permita acest lucru"

De mentionat ca, in opinia judecatorilor care au dat decizia definitiva de la Tribunalul Cluj Napoca, prin articolul in cauza "regula instituita de legiuitor prin acest text legal este aceea ca parcarea autovehiculelor pe trotuare este interzisa, exceptia fiind cazul in care administratorul public al drumurilor o permite, prin pozitionarea de indicatoare sau efectuarea de marcaje corespunzatoare, caz in care trebuie respectata si prevederea privind latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor (de cel putin un metru)".

"Pe cale de consecinta, in lipsa unui indicator sau a unui marcaj permisiv, se aplica regula generala de interdictie de parcare a autovehiculelor pe trotuare, regula instituita in mod expres prin ordonanta si care nu se impune a fi dublata prin amplasarea unui indicator in acest sens", se arata in decizia definitiva si irevocabila a Tribunalului Cluj.

Dincolo de cele descrise mai sus, reprezentantii Politiei Rutiere sustin ca  "(...) sanctiunile prevazute de legislatia rutiera vizeaza nerespectarea regulilor privind oprirea/stationarea neregulamentara, nefiind sanctionat potrivit acestei legi ocuparea trotuarului sau circulatia pe acesta. Pentru aceste incalcari sunt aplicabile prevederile O.G. nr.43/1997, inclusiv sanctiunile prevazute de acest act normativ, care sunt mult mai dure decat cele prevazute de legislatia rutiera in domeniul specific sau cele prevazute de Codul Penal atunci cand sunt indeplinite conditiile existentei infractiunii prevazute de art.339 alin.(3)".

"In final, apreciem ca problema ridicata este una gresita, politia rutiera comunicand conducatorilor auto conditiile in care poate fi efectuata o asemenea manevra si solicitand totodata respectul acestora pentru cealalta categorie de participanti la trafic-pietonii, in caz contrar urmand a fi aplicate sanctiunile prevazute de lege", se arata in raspunsul transmis HotNews.ro de catre Directia Rutiera a IGPR.

Spulberarea unui mit: Parcarea pe trotuar este ilegala, chiar daca se lasa un metru liber pentru pietoni. Decizia Justitiei vs Interpretarea Politiei

In urma cu o saptamana, HotNews.ro publica un amplu articol pe marginea problemei masinilor parcate pe trotuare si a conceptiei din mentalul coelctiv cum ca aceasta practica este regulamentara atata vreme cat se lasa un metru liber pentru pietoni.

Articolul prezenta problematica masinilor parcate pe trotuar avand in vedere o decizie definitiva si irevocabila a Tribunalului Cluj Napoca din 2012 prin care este oferita o interpretare clara legilor: oprirea si/sau stationarea pe trotuar este interzisa in mod expres de lege, singura exceptie este atunci cand administratorul drumului monteaza panouri aditionale permisive. Cu alte cuvinte, fara un panou care sa permita parcarile pe trotuar, aceasta practica este interzisa de lege, ca norma generala.

In articolul publicat de HotNews.ro, se prezinta si un rapsuns oficial al Brigazii Politiei Rutiere din Capitala care sustine ca, de fapt, parcarea e permisa pe trotuar daca se lasa loc liber de cel putin 1 metru pentru pietoni. Acest raspuns vine in contradictie cu interpretarea data deja de judecatori in decizia de la Cluj napoca.

Decizia Tribunalului Cluj Napoca poate fi descarcata si consultata aici (.pdf, ~138 KB)


Trotuarul de deasupra parcarii subterane de la Intercontinental:






Citeste mai multe despre   









16589 vizualizari
  • +22 (34 voturi)    
    Politia Romana (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:30)

    CititorulComentator [utilizator]

    Ofera cursuri de interpretare a legii! Supliment inclus: Cum sa dai spaga ca un profesionist.
    • +9 (11 voturi)    
      intentia conteaza (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:55)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Pana la urma, cel mai important este care a fost intentia legislativului referitor la aceasta situatie cand au fost facute legea si normele de aplicare.

      Desi, e foarte posibil ca nici cei care au facut legea sa nu stie ce au vrut de fapt :)

      In fine, oricare ar fi fost intentia, ar trebui clarificata legea, prin definirea explicita a notiunilor folosite.

      Si nu ar fi singura lege cu probleme.
    • +1 (1 vot)    
      Excelent (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:47)

      madriano [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      De acum incolo am rezolvat cu parcarea: las masina in fata sedului Politiei, fix la intrare.
  • -13 (55 voturi)    
    e interzis sa ai masina (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:34)

    nedumeritul [utilizator]

    Daca nu e voie sa parchezi pe trotuar sau intr-un loc unde sa nu incurcu circulatia prea tare inseamna ca:

    cartiere intregi ale Bucurestiului nu au voie sa posede masina deoarece o masina parcata la 1...2km de locuinta si servici nu poate fi folosita.
    Indiferent ce zice legea politistii procedeaza corect permitand parcarea daca lasi loc suficient pentru pietoni. E o chestie de bun simt. Trebuie modificata legea....
    • +12 (26 voturi)    
      bineinteles (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:51)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Ca Politia Romana nu are nici o treaba cu legile. Ei fac totul dupa cum le spun comandantii lor alde Oprea,
    • +14 (46 voturi)    
      Masina nu e un drept (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:53)

      Ando [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      A avea o masina implica o responsabilitate, ca in cazul posesiei oricarui bun.
      Nu iti cumperi mai intai masina si apoi descoperi ca nu sunt locuri de parcare in zona!
      • -1 (37 voturi)    
        incearca sa gandesti, nu doare (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:37)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Ando

        ai idee cate masini din bucuresti sunt ale firmelor? ale unora care trebuie sa mearga in vizita la clienti si care nu se pot gandi unde parcheaza doar pt ca asa vor aia care nu-si permit masini
        • +6 (16 voturi)    
          In centrul Bucurestiului (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:34)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          Grangurii de la banci parcheaza in fata institutiei si ii doare in cot. Ei bine, ma doare si pe mine de masinile de firme.
        • +6 (10 voturi)    
          tu sigur gandesti?.. (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:13)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          "care nu se pot gandi unde parcheaza"?
          din categoria aia faci si tu parte? stii cum se transeaza categoria ta in majoritatea oraselor cu aceeasi densitate a populatiei si aceleasi probleme cu locurile de parcare? pur si simplu se ridica masina parcata neregulamentar!..
    • +26 (50 voturi)    
      okidoki! (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Pai daca tu imi ocupi mie trotuarul, atunci ok! am sa circul si eu pe carosabil!

      Trotuarele sunt pentru PIETONI!! nu pentru puturosii carora le e lene sa faca 20 pasi pana la un garaj sau la un loc de parcare!
      • +1 (1 vot)    
        Pieton get-beget (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:00)

        SilviuBurcea [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Se vede că ești pieton get-beget și nu înțelegi problema.
        Sunt pieton ca și ține. Am și mașină și merg de fiecare dată vreo 300-500 metri până la locul de parcare ... care nu e de fapt loc de parcare pe bune, e cine prinde loc, care poate fi relativ aproape sau foarte departe. Parcările sunt insuficiente în Drumul Taberei, fii sigur că aș prefera să parchez într-o parcare decât să o las cine știe pe unde. Cu toate acestea, mereu am parcat astfel încât pietonii să aibă loc dacă am ciupit măcar bordura de la trotuar.
        Suntem mai puțini oamenii ca mine care încearcă totuși să nu încurce și parchează mai departe decât ar fi normal într-o țară normală. E adevărat că mulți sunt exact cum i-ai descris, leneși, fără voința de a merge mai mult de 10 metri până la mașini, dar te rog, nu generaliza.
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt 20 de pasi (Joi, 26 noiembrie 2015, 13:40)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        cateodata sunt chiar si 2 KM
    • +12 (20 voturi)    
      daca nu incurca (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:13)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui nedumeritul

      Cu parcatul pe trotuar daca se lasa loc corespunzator nu am o problema.

      Dar as dori ca politia sa-i amendeze pe cei care parcheaza langa trecerile de pietoni si in buza intersectiilor, incat nu poti sa vezi pietonii sau sa te asiguri corespunzator la intrarea in intersectie.

      Dar deja vorbim despre scenarii fantastice, avand in vedere ca nici macar politia nu respecta aceste reguli de baza, dupa cum se vede in Google Maps aici:

      https://www.google.ro/maps/@44.4557847,26.072587,3a,90y,312.06h,51.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRTjn-hOpmY9ppHKmlvyX7w!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

      Sau aici:

      https://www.google.ro/maps/@44.4587954,26.0811299,3a,75y,276.95h,56.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-Vfp-dqHvxllcyRHCoES8g!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
      • -7 (11 voturi)    
        Ai orbul gainilor... (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:25)

        Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

        ..sau nu vezi ca pe semnul de parcare (da, este unul acolo!) scrie "MAI 12 locuri"??
        • +7 (7 voturi)    
          lol (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:23)

          lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

          Alea sunt locuri longitudinale LANGA TROTUAR (conform marcajului), nu transversale. Trotuarul e ocupat acolo abuziv, fara sa se lase nici un spatiu pentru pietoni.
        • +5 (5 voturi)    
          probabil nu cunosti codul rutier.. (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:19)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

          dar nici cu bunul simt nu stai prea bine. 12 locuri rezervate.. dar uita-te cum parcheaza pe partea cealalta a strazii paralel cu trotuarul si cum se blocheaza tot trotuarul pe partea cu locurile "rezervate".
          daca un copil iese dintr-o curte si apoi dintre masini sa traverseze strada si moare.. a cui e vina? a celui care mergea regulamentar pe strada sau a celui care a parcat perpendicular? blocand trotuarul, blocand vizibilitatea soferilor, blocand orice sansa pentru copilul ala sa.. traiasca?..
      • 0 (2 voturi)    
        Si eu am orbul gainilor! (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:02)

        Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

        Corecta observatia, articolul mi se pare undeva pe alaturi, ma intereseza mai putin aplicarea STRICAT a legii, cat sa am pe unde sa trec - pot sa va arat in poze nenumarate cazuri unde nici vorba sa existe acel spatiu de trecere pentru pietoni, de minim un metru!
    • +11 (13 voturi)    
      Stimate domn (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 21:33)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Va dumiresc eu: in zona Universitate din Bucuresti masinile stau ciorchine pe trotuar in timp ce exista PARCARE SUBTERANA GOALA. Deci nu incepem cu cartierele dormitor unde nu sunt parcari ci cu buricul targului unde exista transport in comun, metrou si in plus si parcare.

      Ce inseamna "loc suficient" pt pietoni? Unde scrie asa ceva? Daca legea trebuie modificata, faceti apel la parlamentari sa faca ceea ce trebuie: sa va reprezinte interesele de cetatean. Pentru aia au fost votati.
  • +38 (38 voturi)    
    SOLUȚIA simplă (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:43)

    nick24 [utilizator]

    pt criza locurilor de parcare este construirea parcărilor cu 4-5 etaje prin toate cartierele și vinderea lor.
    Prin prețul de vânzare se recuperează investiția și primăria va avea mai mulți bani din impozitul pe aceste parcări ( orice proprietate se impozitează) decât prin plata anuală a unui loc de parcare ( de exemplu, pe locul unei parcări existente, de acum, de 100 locuri, se face una cu 500 locuri)
    • +19 (21 voturi)    
      +_+ (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:01)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Cred ca multi ar fi de acord cu ce ai afirmat.
      Asadar, solutii exista.
      Din pacate nu exista vointa din partea celor ce ar putea rezolva aceasta problema : lipsa locurilor de parcare, imbunatatirea transportului de persoane, a infrastructurii rutiere, etc.
      Ajung sa cred ca nu se doreste a se face nimic.
      Cuvantul progres lipseste din capul multora.
      Sau poate ne-am nascut in tara lor si nu in tara noastra ?
    • +13 (15 voturi)    
      exact! (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:03)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      In toate orasele moderne prin care am fost (unele, capitale, altele orase de provincie, multe chiar orasele relativ mici) existau astfel de parcari etajate!
      Foarte multe, la suprafata dar, de multe ori, chiar si subterane (mergand chiar destul de mult in adancime, pana la 7 - 8 niveluri)! Intr-unul din cazuri (la Geneva) o astfel de parcare a inglobat chiar un sit arheologic, pe care l-a "accesibilizat" vizitatorilor.

      Numa' la NOI nu vor functionarii din primarii sa identifice astfel de spatii, pe care sa construiasca asa ceva!! >:
      • +4 (8 voturi)    
        cine plateste?.. (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:26)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        daca este o idee atat de buna de ce nu investeste nici o firma privata?...
        pentru ca nu exista nici o garantie ca primaria va obliga locuitorii sa nu mai parcheze neregulamentar pe strada.

        daca le-ar construi primaria am avea 2 mari gauri financiare:
        1. spatiul ala de 100 de locuri de care scrie nick24 nu exista comasat. va trebui cumparat un spatiu.. langa fiecare bloc?.. cu ce bani?
        2. parcarile subterane sunt mai scumpe. va trebui excavat pamantul, ocolite utilitatile.. un loc de parcare va costa mai mult decat masina. cine va plati atatia bani?..

        deci se naste o intrebare legitima: intr-un oras ca Bucurestiul este normal ca primaria sa investeasca sume uriase doar intr-o parte a populatiei? ce facem pentru ceilalti locuitori fara masini? dar pentru cei care au deja garaj?
        discriminam si il premiem pe cel care parcheaza neregulamentar?
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru ca profitul este spre zero. (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:25)

          Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Dar important este ca si pierderea este spre zero daca vinde locurile. Din miliardele de euro pe an buget al Bucurestiului, ai putea sa bagi macar o cladire mare pe cartier pe an daca nu te-ai ocupa cu furatul. Si daca tu, primarie nu ai profit si iesi pe zero orasul are profit, intrucat poti sa parchezi aproape de casa si nu mai ai trotuarele sugrumate! Nu cum ne tot propune HN : politicienii au furat in loc sa faca ceva, hai sa ne razbunam pe oameni!
        • +1 (1 vot)    
          Solutia propusa de nick24 (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:11)

          cosvaTIM [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Solutia propusa de nick24 este fezabila si se poate realiza si eu cred ca este si in interesul celorlalti participanti la trafic. Cei care au masini si nu au locuri de parcare vor trebuii sa mai investeasca niste bani si sa-si cumpere sau inchirieze un astfel de loc asa cum au si cei care au o astfel de posibilitate in prezent. Nu se va face pentru ca va fi greu de furat bani din aceste proiecte si cu totii stim pentru ce ajung parlamentarii in parlament si consilierii si primarii in administratiile locale. Daca ei nu pot castiga NIMIC din aceste proiecte atunci exact asta vor face: NIMIC.
          • +1 (1 vot)    
            este fezabila doar daca se vinde (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:19)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui cosvaTIM

            Sa presupunem prin absurd ca vine un primar care accepta aceasta solutie.. si scoate la licitatie proiecte pentru primele 100 de 'parcari' subterane de langa blocuri. Vin firmele de profil, liciteaza cu proiecte, castiga, fac proiectul. Bani cheltuiti. Proiectele sunt gata, se stie costul pe loc de parcare. Faza 2.. locuitorii din zona sunt invitati sa "cumpere".. Pretul pe mp2 in Bucuresti este minim 100 euro si un loc de parcare are nevoie de cel putin 10mp2 iar parcarea subterana de la universitate a costat ~ 32.000 euro/loc fara pretul terenului, care a a fost cadou de la primarie. Cati vor cumpara? Mai sunt si niste costuri de intretinere.. cati vor fi de acord sa le plateasca? Sa presupunem prin absurd ca se va construi doar cu 5000 euro/loc pe un spatiu de la primarie.. Daca nu obligi (cu amenzi) toti locuitorii sa nu-si mai lase masina aiurea, cati vor fi de acord sa plateasca banii astia? Sunt suficienti retarzi la mine in bloc incat nici macar nu putem strange semnaturile sa izolam blocul, desi e pomana curata.. Isi vor muta ei tinichelele in parcari subterane doar pentru ca asa le cer standardele de civilizatie occidentale?
    • -11 (19 voturi)    
      suna frumos (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:06)

      nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      ideea suna frumos, nu am vazut-o functionand nicaieri in Europa decat partial in microraioane, iar la noi cu stilul costului constructiilor este chiar nefezabila.
  • +21 (25 voturi)    
    Oare (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:50)

    Gipsi [utilizator]

    Daca e cum zic ei ce rost mai are indicatorul de parcare cu o masina desenata pe trotuar?
    Eu traiesc si conduc in EU de multi ani, si asa ceva nu am pomenit. Unde e permis pe trotuar sunt indicatoare cu P si masina desenata pe trotuar. In alte parti nu, iti este saltata imediat daca o lasi acolo.
    • +1 (1 vot)    
      Asa o interpreteaza si judecatorii (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:15)

      cosvaTIM [utilizator] i-a raspuns lui Gipsi

      Asa o interpreteaza si judecatorii, lucrul penibil este ca Politia Romana nu ia in considerare o decizie definitiva a unui tribunal. Oare acest lucru nu este de domeniul penalului? Chiar nu pot fi demisi acei incompetenti din politie?
  • -12 (44 voturi)    
    Pieton agresiv (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:53)

    WilburMercer [anonim]

    Treaba cu un metru pentru pietoni e o gluma foarte proasta.
    Solutii practice:
    1. Mergeti pe carosabil ocupand astfel o banda
    2. Trageti de oglinda retrovizoare pe care langa care treceti
    3. Trageti o dunga cu cheia de la casa

    Mai bine fara nicio masina decat cu prea multe
    • +14 (22 voturi)    
      M...atitudine (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:00)

      eug3n91 [utilizator] i-a raspuns lui WilburMercer

      As zice ca asta este o instigare la distrugere, nu e ideal... Este nevoie de bun-simt si educatie din partea tuturor participantilor la trafic, mai ales soferi, dar inclusiv pietoni sau ciclisti, calareti de unicorni magici etc.
    • -13 (29 voturi)    
      saracule, n-ai bani de masina (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:04)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui WilburMercer

      iata un sarac ce nu are bani de masina si nu intelege nimic.
      in alte tari s-au facut parcari, de asta nu vezi masini pe trotuar, nu ca le-au zgariat bizonii
      • +9 (21 voturi)    
        Bogatule, vorbeste gura fara tine (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:21)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        A-l face pe unul sarac pentru ca n-are bani de masina denota lipsa de bun simt si gandire: te-ai gandit ca poate NU vrea sa aiba masina? Nu ca i-ar lipsi banii ci pentru ca asa a considerat el ca e mai bine?

        In Romania exista parcari facute unde s-a putut, dar trebuie FOLOSITE. Da, asta implica ceva mers pe jos de la parcare la destinatie pentru ca nu le poti avea pe toate. Singura varianta sa existe locuri de parcare la botul calului ca sa fie toti soferii multumiti este sa demolam toate orasele si sa le refacem gandindu-ne in primul rand la masini.

        Nu sunt de acord cu a zgaria sau strica masina cuiva desi am vrut de multe ori sa fac cercuri olimpice pe masinile bizonilor care ocupa trotuarul integral. Dar cumva trebuie sa intelegeti ca in orasul asta traiesc in primul rand oameni (inclusiv tu esti in primul rand pieton, apoi sofer), nu masini, accentul trebuie pus pe bunastarea TUTUROR oamenilor, nu doar a soferilor.
      • +6 (8 voturi)    
        Pare rau (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 22:20)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Nu cred ca ai inteles termenul de bizon!

        Bizonul e ala care parcheaza pe trotuar nu pietonul care joaca Mario Bros (in real life) sarind peste masinile parcate pe trotuar.
    • +3 (9 voturi)    
      evaluare (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:17)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui WilburMercer

      Crezi ca acestea ar fi solutiile ?
      Cumva locuiesti intr-un copac si esti inconjurat de maimute ?
  • -2 (16 voturi)    
    Taxele soferiei (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 18:57)

    eug3n91 [utilizator]

    Nu vreau sa iau apararea celor care parcheaza "aiurea" cand exista solutii cu plata, subterane, cum este in centru, la Intercontinental, Universitate etc. DAR nici celor agresivi care ii acuza pe proprietarii de masini de "inconstienta" sau mai rau pentru ca nu au loc privat, cumparat de ei, rezervat peste tot pe unde merg cu masina.

    Este clar o problema de bun-simt. Ai unde sa parchezi legal, cu plata, parchezi acolo, daca nu, faci tot posibilul sa nu incurci / pui in pericol / incomodezi pietoni sau alte masini sau nu parchezi acolo. Locuintele in prezent sunt ingramadite, nevoia de un vehicul personal, fie si doar pentru weekend, exista pentru multa lume.

    Proprietarii de autoturisme platesc o serie de taxe in plus pe care altii nu. Nu ma astept sa primesc parcari gratuite peste tot, cat vezi cu ochii, stil Los Angeles, dar ma astept la un minim de infrastructura, care sa imi permita sa folosesc acel bun pentru care am platit si platesc taxe (gen sa nu parchez la 1-2 statii de metrou de casa :) )
    • +2 (8 voturi)    
      Luminare (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 22:24)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui eug3n91

      Spune-mi te rog de unde ai scos "taxele auto includ si construirea parcarilor" ?

      Taxa auto iti da dreptul sa carcotesti de gropile de pe strazi sau de lipsa unei sosele de centura functionala, nicidecum pt parcare. Parcarea e obligatia ta, nu e primaria obligata sa iti asigure parcare la fel cum nu e obligata sa iti dea gratis lichid de curatat parbrizul sau cauciucuri de iarna.
      • -1 (1 vot)    
        Departe demine acest gand... (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:22)

        eug3n91 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Daca ai re-citi ai vedea ca nu asta am spus, din contra. Parcarile, asa cum spunea cineva mai sus pot sa fie private, eu ma refer la infrastructura.

        Legat de parcarea de domiciliu, da, clar intra si sub incidenta autoritatilor. Avem, de exemplu, zone unde primaria s-a ingrijit doar de borduri noi si lucioase si nu exista un minim de infrastructura asigurata (locuri publice sau spatii private cu plata) care sa permita o parcare decenta si de bun-simt. Este o realitate si o necesitate cand ai densitati de oameni asa mari.

        Legat de parcarea de resedinta, da, putem spune ca e "responsabilitatea personala" (in masura in care nu esti al 30'lea pe lista pentru un loc), dar ideea masinii nu este sa o ai in parcarea de resedinta ci sa o poti folosi de la A, la B, la C, la H, acolo unde ai nevoie si treaba. Treaba pe care nu cred ca o faci pe geamul masinii, ca la drive-through, prin urmare necesarul IN ZONA, nu la botul calului cum spun unii foarte suparati a unor locuri de parcare cu (private) sau fara (construite de primarie) plata.
    • +1 (1 vot)    
      Pentru parcare nu platesc toti soferii (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:36)

      cosvaTIM [utilizator] i-a raspuns lui eug3n91

      Din cate stiu eu un sofer plateste RCA, Rovigneta si ITP iar proprietarul mai plateste si impozit pe masina. Celelalte taxe sunt platite si de pieton si de biciclist ca orice cetatean. Nu vad unde este aici o taxa care sa reprezinte loc de parcare... Cei care platesc o astfel de taxa, chiar au acel loc de parcare deci nu intra in categoria celor care ocupa abuziv trotuarul destinat pietonilor. Problema se poate rezolva doar daca le dai si acestor soferi sansa de a parca legal sau stai pasibil si nu faci nimic lasand soferii si pietoni sa se sicaneze unii pe altii.
  • +7 (11 voturi)    
    croitorie (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:18)

    Durlida [utilizator]

    Sunt platiti sa IMPUNA LEGEA.

    Asta avem pe strazi si trotuare la scara larga:
    1.metrul nu e respectat
    2.se parcheaza in zonele marcate cu oprire/stationare interzisa.

    etc

    Concluzia este: DEMISIA, sa vina altii care sunt capabili.
  • +7 (13 voturi)    
    si solutii ioc (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:34)

    Martinezu [utilizator]

    Dupa comentariile de aici si punctajele lor iti cam dai seama care este opinia majoritara. De asta poate avem si haosul din oras.
    Lumea are impresia ca daca teoretic s-ar infiinta locuri de parcare nelimitate s-ar rezolva haosul din circulatie.
    Problema este ca numarul de masini la o anumita ora nu pot incapea pe strazile orasului. Fara un sistem de transport public bine pus la punct , problemele vor continua sa se agraveze.
    Nu mai vorbesc ca este imposibil azi sa se creeze spatii de parcare care sa suplineasca numarul de masini.
    Nu mai vorbesc ca si in cazul in care sa zicem apar parcari cu 17 etaje, se vor crea alte probleme inimaginabile azi. Ia ginditi va cum stau lucrurile in parcarile hypermarketurilor. E imbulzeala in usile magazinului si primele ocupate sunt cele ale handicapatilor.
    Pentru ca deocamdata nu o sa vedeti un ghiolban ce tocmai si-a luat masina, sa parcheze la 100 m de locul unde are nevoie. Lumea se grabeste si nu va putea sa mearga intr-o parcare etajata la 500 m de unde vrea el sa opreasca. Unde probabil ca trebuie sa stea 10 minute sa i se aduca masina de sus la o coada de 10 insi sa zicem la 7 dimineata. Dezbatem daca este sau nu regulamentar 1 metru de trotuar liber!!! Pai cite trotuare ocupate complet nu ati vazut? Si? S-a rezolvat cumva circulatia in zona aia??
    Bicicleta si transportul in comun este singura solutie aceiasi solutie care a rezolvat si alte orase mari din strainatate. Ma indoiesc ca la noi va fi alta solutie.
    Iar parcarea pe trotuar si pe banda 1 interzise total.
  • +4 (8 voturi)    
    ACELASI termen "OCUPA" prezent ACEEASI lege: (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:42)

    tiberiu4 [utilizator]

    Art. 107 – (2) La intersecţiile fără marcaje de delimitarea benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii: [...]

    Art. 168 – (1) Persoanele care se deplasează [...] trebuie să circule [...] ocupând cel mult o bandă de circulaţie.

    Extrase din acelasi Regulament de Aplicare a Codului Rutier (HG 1391/2006).

    Mie mi se pare ca se refera si la circulatie, nu credeti, domnilor politisti?

    In plus, explicati-mi va rog cum ajunge un vehicul sa parcheze pe trotuar, altfel decat prin a CIRCULA pana la pozitia in care parcheaza? Circulatia pe trotuar nu e cumva interzisa?
  • +10 (12 voturi)    
    Politia n-are nevoie de bataie de cap (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 19:50)

    bigbrother [utilizator]

    Va imaginati ce s-ar intampla daca de maine toti soferii ar parca pe carosabil? Blocaj total in toate orasele tarii.

    Asa ca Politia interpreteaza legea in mod favorabil pentru ei, pasand responsabilitatea intre soferi si pietoni. Ma rog, ei nu-si fac treaba nici in trafic, ce sa mai spunem despre trotuare.

    Deci nu m-as astepta prea curand la o rezolvare din partea Politiei. Chiar daca decizia Tribunalului Cluj spune clar ce si cum, este foarte greu sa fie aplicata legea de maine. In povestea asta trebuie implicate primariile care sa gaseasca cele mai bune solutii atat pentru soferi dar si pentru pietoni. Iar aici soferii ar trebui sa se implice, nu sa isi faca loc singuri pe trotuare, nu este corect fata de ceilalti cetateni.

    Cu siguranta exista solutii, trebuie doar sa vrem sa schimbam aceasta situatie, pana nu ajungem sa ne batem pe strada.
    • -2 (8 voturi)    
      parca-m-as si n-am cui (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:04)

      Colebil Clinton [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Pai ce faci, tataie? Zilele trecute, la celalalt articol ma trimiteai sa parchez masina in Bulgaria, numai sa nu ma ating de trotuar, si acum o dai la intors? Te-ai prins si matale ca nu poti pune toate masinile pe sosea? Asta e, pamantul ni l-au lasat dacii fara sa se gandeasca la faptul ca peste doua mii de ani "cei mai viteji si mai drepti dintre traci" o sa se umple de cai putere mai ceva ca via de struguri. Pana la urma obrazul e cel care conteaza. Soferul sa-si lase masina unde nu incurca pe nimeni iar pietonul sa se descurce si cu metrul ala de trotuar, acolo unde nu e alta posibilitate.
      • +2 (2 voturi)    
        "Tinere", te trimiteam sa nu parchezi pe trotuar (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:26)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Colebil Clinton

        Asta nu inseamna ca poti bloca o banda de circulatie pentru ca nu ai tu loc pe strada ingusta..pricepe odata ca nu ti-ai luat strada ca sa faci ce vrei tu acolo, nu esti singur in orasul asta!

        Dincolo de lipsa de implica a primariei (poveste lunga, include spagi si prostie maxima, va urma la DNA) soferii trebuie sa inteleaga ca masina personala trebuie sa stea pe STRADA. Da, asta ar implica in acest moment blocarea orasului..si ce vom face in privinta asta, le lasam pe trotuar, ocupam spatii verzi pentru ca tu vrei sa o parchezi musai langa bloc?Cat timp se va perpetua o greseala doar pentru ca soferii/primaria/politia nu vor sa se implice in rezolvarea acestei situatii si prefera sa-i ia dreptul altui om la un oras facil si civilizat?

        Din cauza acestui mod facil de a rezolva lucrurile nu se implica Politia, nu vrea sa se lege la cap fara sa-i doara (rusine lor, sunt platiti pentru "ordine si siguranta", parca asa scrie pe masinile lor). Dincolo de lenea sau nesimtirea politistului, asta nu trebuie sa devina treaba pietonului, ci a ta inainte sa-ti iei masina si a primariei daca chiar vrei sa dai vina pe altcineva.

        Ca sa ma explic mai clar (sper pentru ultima data): TROTUARUL, asa si atat cat este el, este pentru PIETONI. Primaria l-a gandit ca spatiu pentru pietoni, nu pentru masini, nu scrie parcare acolo, nu sunt numere pe trotuar pentru locuri de parcare etc. Cum pietonul nu merge pe strada (decat daca e nevoit din cauza masinilor parcate), nici soferul nu are ce cauta cu masina pe trotuar. Sau daca va convine mai mult, facem schimb, mergeti voi pe trotuar cu masinile si pietonii pe strada. Una din doua, ambele nu se poate.
  • +3 (7 voturi)    
    Interpretarea si aplicarea legii (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:19)

    strutul [utilizator]

    Avem un exemplu clar, in care o instanta a explicat clar cum trebuie interpretata legea, dar cel care urmareste aplicarea legii este de alta parere. Pana la urma, vedem in strada ce conteaza (degeaba spune legea ca e interzis, daca Politia e de parere ca nu)

    Degeaba ai dreptate (legea) daca nu ai puterea de a o impune (politia)
  • +5 (9 voturi)    
    Intrebare pt Politia Romana (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:26)

    strutul [utilizator]

    Daca in procesul de parcare pe trotuar este accidentat un pieton cine este de vina?
  • 0 (10 voturi)    
    ! (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:28)

    Task Damager [utilizator]

    De ce ar vrea cineva sa mearga cu masina prin Bucuresti? Sunt metrouri, tramvaie, trolee, autobuze!
    • +3 (9 voturi)    
      Daca (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 22:28)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

      Daca bizonii nu ar ocupa prima banda si de multe ori nici pe a doua si ar exista banda rezervata pt Bus sa vezi atunci ce convenabil ar fi sa iti lasi masina acasa sau sa nu ai mai grija masinii de tot.

      Evident, pt bizonul cu 12 clase fara bac e inadmisibil la valoarea lui sa mearga cu bus-ul.
  • +3 (3 voturi)    
    tl;dr (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 20:44)

    TomSawyer [utilizator]

    ...pentru ca e mai simplu sa sustii ceva decat sa aplici o lege.

    De ce sa nu sustii ca "sus cutare, jos cutare", cand e infinit mai greu sa amendezi toate masinile parcate pe trotuare?


    Politia rutiera (si/sau cea locala) avea o problema cu parcarea ilegala doar cand era pe combinatie cu primariile de sector (si cu hingherii de masini prin intermediul primariilor), dar, in acest caz, parcare poate deveni orice trotuar, spatiu verde (sau pamant, ca nu prea avem spatii verzi in adevaratul sens) sau locatie in care politia nu vrea (si/sau nu are chef) sa-si faca treaba.
  • +4 (8 voturi)    
    suparare "pa persoana fizica" (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 23:57)

    mbm [utilizator]

    in toata discutia asta se pare ca toata lumea, atunci cand vorbeste de soferi, se gandeste doar la cocalarii care parcheaza aiurea (pietonii pe cei care lasa masinile pe trotuar, soferii pe cei care blocheaza o banda, unoeri unica).

    nu pare nimeni a fi deranjat de:
    -trotuarele blocate cu lazi sau diverse improvizatii in fata magazinelor de la parter "pt aprovizionare",
    -masinile distribuitorilor care fie se urca pe acelasi trotuar, fie lasa masina pe strada pt a livra marfa in mijlocul zilei
    -gunoierii care au program de corporatisti, si ridica gunoiul dupa 8:30, cand traficul e la apogeu
    -politia, care isi poate lasa masinile unde vrea muschii ei, ca doar ei sunt mereu in urmarirea unor infractori deosebit de periculosi
    -masinile cu ecuson de ...orice (ministere, Senat, Camera Dep, Primarie, etc.), care iarasi au tratament special.

    Pornind de la ultimul punct: atunci cand trotuarele de vis-a-vis de Casa Poporului, din fata ministerelor nu vor mai fi blocate de masini cu ecuson, atunci sa ne asteptam sa se curete si trotuarele din cartiere de masini parcate aiurea!
  • +1 (9 voturi)    
    ESTE IREAL SI PSIHEDELIC (Joi, 26 noiembrie 2015, 2:09)

    MihaiPavel [anonim]

    Oameni buni,
    nu trebuie sa aplicam o lege sau alta otova in tot orasul.
    Fiecare artera/zona are specificul ei.
    Sunt zone in Oras unde poti parca lejer cu regula lui un metru, zone pustii unde nu deranjezi pietonalul.
    Sunt alte zone in oras unde este o neobrazare totala sa parchezi pe trotuar, aici regula metrului nu functioneaza.
    De aceea exista legi, urbanisti, arhitecti si studii de trafic.
    Legea trebuie completata si aplicata in functie de proiectele aprobate pe fiecare strada sau segment de strada.
    • 0 (0 voturi)    
      Ok (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:19)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui MihaiPavel

      Si cine decide daca ai voie sa perchezi pe trotuar sau nu ? Soferul bizon ? Ma faci sa rad !

      News flash ! Legea se aplica uniform si pt toti (oricat ar incerca parlamentarii sa nu fie asa) !

      Daca nu vezi semnul de circulatie care iti indica ca ai voie sa parchezi pe trotuar, inseamna ca nu ai voie, simplu !
  • +3 (7 voturi)    
    Nimic nou sub soare (Joi, 26 noiembrie 2015, 2:50)

    Teo3000 [utilizator]

    Din pacate, asta este nivelul de competenta juridica al Politiei Romane, raspunsul fiind emis de IGPR, nu de vreun agent.
    Nu ma mira, am vazut pe viu cum un politist (agent sef) care avea in fata o sentinta judecatoreasca definitiva si irevocabila si un extras de la registrul comertului, care prevedeau lucruri contrare, a ezitat cateva momente, apoi a decis ca trebuie sa puna in aplicare cele comunicate de registrul comertului (pentru ca tine de Ministerul Justitiei, deci reprezinta Statul, sic!).
    Cam asta inteleg politistii din notiunea de stat de drept. Ce studii juridice or face la Scoala si Academia de Politie..., Dumnezeu cu mila!
  • +3 (9 voturi)    
    ce natie bolnava... (Joi, 26 noiembrie 2015, 4:06)

    Jupanu1970 [utilizator]

    Raman surprins cind citesc si vad ce si cum se comenteaza pe acest articol. Hai sa fim seriosi...cum in alte tari civilizate aceasta problema este pe deplin rezolvata ..numai la romani, si probabil si la alte state necivilizate, nu.
    - Legislatia rutiera, oriunde in lume, contine semne de circulatie, printre care si oprirea/ stationarea interzisa. Deasemenea, ea contiene si informatii cu privire la situatiile care nu ti permit oprirea/stationarea.
    Cititi asta si va minunati :
    https://permis2012.wordpress.com/2012/06/12/oprirea-si-stationarea/
    Adica poti sa stationezi pe trotoar cu conditia ...blablabla ...dar nu poti sa opresti pe pistele de pietoni ( trotuare )....Pai cum vine asta ?
    Una la mana, Doi , Aici in tatrile civilizate unde legea e facuta sa fie si incalcata, mai ales la capitolul asta, de parcare si stationare, contraventiile din acest tip de infractiune rutiera au cel mai mare aport in rindul contraventiilor rutiere si aduc cei mai multi bani la bugetele locale. Politia municipala numai asta face toata ziua si noaptea...da amenzi ! pai burtosii si plictisitii nostrii chiar sa faca asta ? Niste lepere jegoase, enoriasi de cartier.
    • -1 (3 voturi)    
      Bla, bla, bla! (Joi, 26 noiembrie 2015, 9:18)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Jupanu1970

      In "tari civilizate" exista si parcari. Intr-un orasel de 100.000 oameni au 2 parcari supraetajate. Pana atunci exista cartiere in care nu poti parca in Bucuresti! Sa incepi "revolutia" razbunandu-te ca neghiobul pe oameni mi se pare de o imbecilitate crasa. Bine macar ca politistii sunt cu mult mai mult bun simt decat voi, cei care trollati pe bani pe aici si sunteti o minoritate.
      • 0 (0 voturi)    
        despre ce vorbim aici prietene ? (Joi, 26 noiembrie 2015, 14:55)

        Jupanu1970 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        ...daca citesti codul rutier vei vedea clar ca stationarea si oprirea pe trotuar sunt tratate absolut prost.
        Cit despre numarul de locuri de parcare, nu este politia raspunzatoare sa ti creeze tie locuri de parcare ...daca nu sti, politia este doar un law-enforcer si atat ...trebuie sa aplici legea si atit ...nada mas ! " Revolta te " pe alesii vostrii care nu stiu sa gestioneze dezvoltarea orasului ..dar asta scuza " mila" celor care trebuie sa verifice aplicarea legii. Pina atunci ..pdaleaza !!
  • -1 (1 vot)    
    am o nelamurire.... (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:46)

    liviu_ [utilizator]

    nu ai voie sa parchezi in situatia exprimata in acest articol...
    nu ai voie sa dai amenzi pt parcare pt ca nu-s locuri suficiente (a fost o decizie de genu asta nu mai stiu acum cat timp)...

    deci ce faci?! dai amenda si apoi o anulezi?!

    sa fim realisti... adevarul e ca bucurestiul nu are suficiente parcari!
  • -1 (1 vot)    
    Parcare ilegala (Joi, 26 noiembrie 2015, 13:03)

    IoanAlbescu1 [anonim]

    Inteleg ca hotararea judecatoreasca este data la Cluj. Sa o puna dl Boc in aplicare si sa vedem daca in Cluj se mai poate trai. Aberatiile unor judecatori au ajuns cam exagerate. Oare chiar traiesc pe alta planeta?
  • 0 (0 voturi)    
    lasati vrajeala... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2015, 21:40)

    ViorelIonescu [anonim]

    treaba e simpla dar nu se doreste...primaria si politia nu doresc deranjarea grobianului votant care vrea sa se dea jos din masina direct in bucatarie sau la birou...si pentru asta accepta vrajeli de legislatii neclare, relative,greu de sustinut...sa-l vad eu pe politaiul ala cu ruleta in buzunar care masoara metrul lasat liber pentru pietoni...sa inteleg ca in Romania nu sunt carucioare pentru gemeni sau alte carucioare mai late de 1 m? daca vreau sa ma plimb cu sotia pe trotuar si nu pe strada din cauza masinilor parcate ilegal (intr-o tara civilizata) nu avem voie sa ne tinem de mana si trebuie sa mergem incolonati? in ce tara traim? ammasina si chiar mare dar nu ma plang de lipsa locurilor de parcare. e simplu, nu ai loc de parcare in zona respectiva apelezi la alt mijloc de transport. Dati odata o lege civilizata si aplicati-o!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică