Ce ar trebui sa faca elevii care nu merg la orele de Religie? Ministerul Educatiei: Elevii raman in scoala si studiaza o disciplina optionala

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 27 septembrie 2013, 16:33 Actualitate | Esenţial



"Elevii care nu frecventeaza ora de religie raman in scoala pe tot parcursul programului scolar si vor studia in locul disciplinei religie o disciplina optionala", asa cum prevede nota Ministerului Educatiei nr. 19.283/2005 - a raspuns Ministerul la solicitarea HotNews.ro. Religia este materie obligatorie inca din clasa pregatitoare, insa Legea Educatiei spune ca la solicitarea scrisa a elevului major sau a parintilor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie. Cu toate acestea, mai multi parinti au semnalat HotNews.ro faptul ca orele de Religie sunt planificate "la mijlocul orarului". "Mi s-a spus ca daca il retrag de la religie si ora este in mijlocul programului, trebuie sa-mi asum raspunderea pentru ce se intampla cu copilul", a scris un cititor HotNews.ro.

"Mi s-a spus ca daca il retrag de la religie si ora este in mijlocul programului, trebuie sa-mi asum raspunderea pentru ce se intampla cu copilul", ne-a scris un cititor HotNews.ro, dupa o discutie cu profesorii copilului sau.  

Si Mihaela Guna, presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti - Invatamant Preuniversitar, declara pentru HotNews.ro la inceputul anului ca "foarte putini parinti isi retrag copilul de la ora de Religie, pentru ca nu au alternativa. Si atunci il lasa fie si pentru a fi supravegheat".

Ca urmare a mesajelor primite de la cititori, HotNews.ro a transmis o solicitare Ministerului Educatiei, la care a primit urmatoarele raspunsuri:

Rep: Copiii aflati la scoala, in timpul orelor de curs si in pauza, in responsabilitatea cui se afla?
Ministerul Educatiei Nationale: In conformitate cu articolul 1 al Legii 35/2007 privind siguranta scolara, cu completarile si modificarile, asigurarea sigurantei elevilor se afla in responsabilitatea autoritatilor administratiei publice locale, a inspectoratelor scolare, a unitatilor de invatamant si a institutiilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne.

Rep: In responsabilitatea cui se afla elevul care nu frecventeaza ora de religie (ca urmare a unei solicitari scrise a parintilor) in decursul desfasurarii acestei ore?
Ministerul Educatiei Nationale: Nota MECT nr. 19.283/2005 (Precizari referitoare la clarificarea unor aspecte privind desfasurarea orei de religie) prevede la punctul b ca "elevii care nu frecventeaza ora de religie raman in scoala pe tot parcursul programului scolar si vor studia in locul disciplinei religie o disciplina optionala din pachetul de discipline optionale care se studiaza in scoala, conform reglementarilor cu privire la aplicarea planurilor-cadru."

Rep: Daca raspunderea pentru ce se intampla cu un elev aflat in perimetrul scolar in timpul orelor de curs si a pauzelor este a scolii, ce act/ordin/nota/prevedere instituie aceasta obligatie ca revenind scolii?
Ministerul Educatiei Nationale: Documentele care stipuleaza acest tip de responsabilitate sunt Legea 35/2007, Nota nr. 58869/23.09.2013 a MEN si regulamentele interne ale unitatilor de invatamant.

Care este statutul disciplinei Religie in scoala si ce spune Legea Educatiei Nationale

Religia este o disciplina obligatorie, care face parte din trunchiul comun al planului-cadru de invatamant, in cadrul ariei curriculare Om si societate. Elevii fac o ora de Religie pe saptamana, de la Clasa Pregatitoare si pana la clasa a XII-a. Elevii sunt "inscrisi din oficiu" la aceasta materie, insa parintii pot decide sa isi retraga copiii de la orele de Religie, caz in care situatia scolara se incheie fara aceasta disciplina.

Legea Educatiei Nationale:
Art. 18
(1) Planurile-cadru ale invatamantului primar, gimnazial, liceal si profesional includ religia ca disciplina scolara, parte a trunchiului comun. Elevilor apartinand cultelor recunoscute de stat, indiferent de numarul lor, li se asigura dreptul constitutional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.
(2) La solicitarea scrisa a elevului major, respectiv a parintilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate sa nu frecventeze orele de religie. In acest caz, situatia scolara se incheie fara disciplina Religie. In mod similar se procedeaza si pentru elevul caruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat conditiile pentru frecventarea orelor la aceasta disciplina.

Constitutia Romaniei:
Art. 32. - (7) "Statul asigura libertatea invatamantului religios, potrivit cerintelor specifice fiecarui cult. In scolile de stat, invatamantul religios este organizat si garantat prin lege".

"Inscrierea din oficiu a elevilor la ora de religie - adica de catre stat - incalca dreptul la libertatea constiintei, dreptul parintilor sau al tutorelui legal de a asigura potrivit propriilor convingeri educatia copilului. Nicio persoana din Romania nu este obligata sa raspunda la o intrebare cu privire la apartenenta sa la un cult", declara pentru HotNews.ro la inceputul anului Csaba Asztalos, presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD).

Potrivit acestuia, "daca s-ar recunoaste (cum ar fi legal) faptul ca religia poate fi doar facultativa, atunci profesorii de religie nu ar putea fi angajati permanent in scoli, ci doar prin contracte temporare, pe an scolar". Presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, Csaba Asztalos, a afirmat pentru HotNews.ro ca, "la inscrierea copilului in anul scolar, parintele nu are obligatia sa raspunda la intrebarea functionarului scolar privitor la apartenenta religioasa". Potrivit acestuia, "legal ar fi daca s-ar oferi dreptul oricarui parinte sa isi inscrie sau nu copilul la ora de religie, adica dreptul de a alege, tocmai ce prevede si Constitutia in art. 29 alin. (6)" [Parintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revine - art. 29 alin. (6) din Constitutie - n.red.].

Citeste si:


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

8840 vizualizari

  • +20 (28 voturi)    
    solutii foarte simple (Vineri, 27 septembrie 2013, 16:59)

    Marin Puscasu [utilizator]

    Orele de religie trebuie puse la inceputul sau la sfarsitul programului si toate lucrurile se vor rezolva de la sine.
    Dar tare mi-e ca se face tot posibilul ca viitorii enoriasi sa nu scape asa de usor.
    • +15 (19 voturi)    
      Preotii sunt niste escroci pusi pe capatuiala (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:13)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      N-au niciun Dumnezeu!
      Serviciile lor ar trebui sa fie gratuite. Platim impozite si e problema lor daca statul le da cat merita.

      Orele de religie trebuie puse la inceput sau la sfarsit, nu sa tii elevii sa asculte tot felul de basme si povesti cu bau-bau.
      Profesorii de religie, alta specie "interesanta".
      Vor sa afle daca fetitele si-au inceput viata sexuala, cat de bogati sunt parinti, ce locuri viziteaza, se dau prietenii micutilor. Atentie parinti, hotii care actioneaza la pont pot fi prietenii lor cei mai buni. Invatati-va copiii sa nu dea informatii din casa unor persoane care se dau "apropiate" de Dumnezeu!
      • -2 (8 voturi)    
        Mda (Vineri, 27 septembrie 2013, 19:03)

        Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui dottore

        Am tot auzit asta cu ora de religie sa fie pusa fie la inceput, fie la sfarsitul zilei. Adevarul e ca nu poti sa faci acest lucru la absolut toate clasele. Nu ai cum. Presupunand ca un liceu cu cate 5 clase de IX-, a X-a, a XI-a si a XII-a nu are cum sa puna fie la inceput, fie la final orele la absolut toate clasele.

        Apoi, ce faci daca un alt profesor de la alta disciplina nu cade de acord cu tine, ca tu, profesor de religie, sa poti sa iti desfasori ora la inceput sau la final de zi? Is multe lucruri care nu sunt luate in calcul, insa ideea cu materia optionala e cea mai buna.
    • +12 (16 voturi)    
      sau (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:44)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      sa creeze o materie alternativa asa cum este in Germania. ora de etica.
      solutii sunt daca se vrea. problema ca biserica romana tine cu tot dinadinsul sa-si faca adepti de la varste cand sunt usor influentabili.
      o marsavie mai mare din partea bisericii nu exista. idoctrineaza copilul de 7-8 ani ca sa aiba "sponsori" peste ani.
      ministerul minte cu nerusinare. nu exista nicio alternativa la scolile de stat. la particulare mai exista.
  • +2 (6 voturi)    
    .... (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:08)

    tirolez [utilizator]

    Noua ni s-a spus ca e obligatorie. Nu aveam de gand sa retrag copilul, era doar un comentariu vis-a-vis de ce mai spun invatatatorii.
    • +9 (13 voturi)    
      Pierdere de vreme (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:52)

      dottore [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Ar putea face ceva util si placut in timpul ala.
  • +21 (27 voturi)    
    Practica santajul..... (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:10)

    CetateanulRoman [utilizator]

    In primul rind mi s-a cerut sa fac o cerere pentru a scoate copiii de l areligie. Am refuzat. Am depus totusi o notificare fiindca am fost amenintat cu absente nemotivate!!!! La un curs optional?
    Apoi cind am intrebat ce or sa faca copiii l aora de religie (clasa V-a respectiv "0") mi s-a raspuns ca pot sa stea in clasa fara sa participe. Am refuzat. Nu vreau sa participe la indoctrinare. Atunci mi s-a raspuns ca ma priveste. Ei nu au cum sa afigure un program special pentru asta. Pina la urma au venit cu propunerea sa mearga la alta clasa cit tine ora de religie.
    ora de prostire religioasa e la fel de optionala ca "fericirea" de a fi urmat orele de pregatire politica pe vremuri.
    • +8 (12 voturi)    
      indoctrinare (Vineri, 27 septembrie 2013, 19:21)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Vizavi de raspunsul primit putem trage inca o data concluzia ca Idotenia nu cunoaste limite in tara asta.

      Pe de alta parte in Romania o categorie de "guristi" si ma refer la fostii activisti PCR este inlocuita cu alta categorie de "guristi",popimea.

      Primii,promiteau un "viitor luminos",astilalti,o viata fericita pe lumea cealalta.

      Si mai e o mica diferenta,astia cu religia vor sa intoarca Romania in Evul Mediu.

      Asa ne trebuie!!
  • +23 (31 voturi)    
    separatie (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:14)

    Filip_ [anonim]

    Cu toate ca sunt crestin protestant, nu sunt de acord cu orele de Religie din scoli. Nu le vad scopul.
    Spiritualitatea nu e materie scolara, este experienta de viata, se dezvolta natural si la nivel personal.

    Hai cu minusurile.
    • +11 (15 voturi)    
      Nope (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:25)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui Filip_

      Desi ma declar crestin ortodox, nu sunt practicant.
      Dar ai plus de la mine. Nu sunt de acord cu religia in scoala sa fie optional opt-out.

      Opt-in. Vrei religie? Iti oferim posibilitea, dar in afara programului normal. In nici un caz materie scolara.

      Mi se pare stupid. Platesc preotul, prin salariul asigurat de stat. Il mai platesc si ca si cadru didactic. SI TOT EU SA ALERG, DE LA LUCRU, sa ma asigur ca nu-mi indoctrineaza copilul?

      O sa iasa tot mai urat, vom ajunge sa alergam preoti.
  • +10 (14 voturi)    
    Absurditatea legilor in Romania. (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:17)

    Andor74 [utilizator]

    Deci, mi se garanteaza liberatea religioasa prin Constitutie.
    Eu sunt de religie "ateu", cult care nu este recunoscut ca atare de Stat (ca sa nu mai zic de BOR).
    Ca urmare nu o sa mi se poata asigura pentru copilul meu orele de religie.
    Atunci eu mai trebuie sa fac cerere de retragere?

    P.S. N-as avea nimic impotriva ca la scoala sa se organizeze cursuri de Religie dar nu de indoctrinare si indobitocire.
    Adica sa-i invete pe copii perceptele etice si morale (religiile de care am habar te invata cum sa fii un om bun) si eventual diferentele intre diferitele religii.
    Si cel mai important: sa-i invete pe copii sa fie toleranti!
  • +12 (14 voturi)    
    alba-neagra (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:29)

    zooloo [utilizator]

    Aceeasi alba-negra de ani de zile cu religia care e obligatorie, dar nu e chiar obligatorie pentru ca poti opta sa nu participi...Daca mai marii de la ministerul educatiei si-ar scoate capul din dorsalul preafericitului poate ca le-ar sari in ochi aberatia asta. Dar se pare ca le e bine asa cum stau acum si nu le pasa de copiii care nu vor sa participe la orele de prosteala divina.
  • +17 (23 voturi)    
    cine vrea religie sa se duca la Biserica (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:32)

    FFF T [utilizator]

    In sistemul de invatamant public n-ar trebui sa existe decat cel mult o istorie a religiilor ca sa invete copilul despre toate, de la crestinism la iudaism, islam, budism si hinduism.
    Cine vrea religie, e liber sa-si duca copilul la biserica. In Romania sunt 18.300 de biserici si doar 4.700 de scoli generale!
    • -11 (13 voturi)    
      e normal (Vineri, 27 septembrie 2013, 20:35)

      BenGuest [anonim] i-a raspuns lui FFF T

      La biserica merg oameni de toate varstele.
      La scoala generala merg oameni intre 6-15 ani, deci cam 10% daca presupunem ca viata tine 80 ani.
      La 4700 de scoli ar trebui 47000 de biserici. Deci bisericile sunt cele putine, nu scolile !
      • +2 (2 voturi)    
        ! (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 11:28)

        fdan [utilizator] i-a raspuns lui BenGuest

        Ciudat mod de a numara anii cat mergi la biserica pentru a calibra numarul bisericilor. In mod analog fiecare om ar trebui sa aiba la dispozitie 10 locuinte, cate una pentru fiecare 10% din durata vietii, 10 spitale, 8 institutii in care sa lucreze, etc.
  • +10 (16 voturi)    
    mda (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:45)

    liviu_ [utilizator]

    popii nu stiu cum sa faca ca sa toata lumea sa faca ora de religie .... ceea ce este josnic!

    pe langa asta CE ROG ARE RELIGIA IN SCOLI?!?!?!?! (evident altu decat a spala creierul)

    religia tine de spiritualitate, care tine de opiniile personale.

    este o bataie de joc sa se studieze asa ceva in scoli!
  • +9 (13 voturi)    
    o tampenie de ev mediu! (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:46)

    Francisc 1 [utilizator]

    eu i-am propus copilului sa-l retrag de la religie si mi-a zis ca-i stric media sa-l las in pace!
    • +10 (14 voturi)    
      La fel am patit si eu (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:41)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Asta este metoda prin care popii isi fac copiii aliati.

      Noua strategie popeasca:
      Practic, le dau 10 din oficiu, ii lasa sa intarzie, sa doarma in clasa, pe scurt sa fie VEGETALE!

      Inca odata se potriveste zicala "Tara te vrea prost, lenes si vulnerabil"....asa te uiti muult la tv si-l votezi pe Ponta & Antonescu...si dai bani de catedrala....scoli, cultura, sport = mofturi!

      Ma rog, in sfarsit poate scapam de maidanezi (caini).
      Cand scapam de maidanezi (oameni)?
  • +5 (11 voturi)    
    ... (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:50)

    JeSuisRoumain [utilizator]

    Fara ore de religie in scoli ! Daca scoala nu are o materie optionala, atunci un profesor trebuie sa monitorizeze pentru 45-50 minute cat dureaza o ora de curs.
  • +6 (12 voturi)    
    Religia, o fraza de dansii inventata (Vineri, 27 septembrie 2013, 17:51)

    dana_s [utilizator]

    Religia trebuie scoasa din scoli, ca disciplina de studiu.
    Daca doresc, copiii ar putea sa mearga la Scoala de duminica, la Biserica.
    Iar atunci cand vor fi suficient de maturi si vor percepe faptul ca spiritualitatea este ceva deosebit, inaltator, o vor cauta si intelege singuri.
    Si nu neaparat in religie.
  • +4 (8 voturi)    
    ar trebui (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:32)

    andrei1245 [utilizator]

    sesizata Comisia Europeana

    ce-i cu batjocura asta cu religia printre stiinte.

    copilul trebuie sa invete matematica la scoala si limba romana.

    sa lase filozofiile pentru mai tarziu.
  • +1 (3 voturi)    
    religia in scoli (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:33)

    grab [utilizator]

    Cred ca ar fi bine daca in constitutia Romaniei ar fi
    introdus un "institution act", similar cu din cel din constitutia SUA (este usor de gasit pe net)
  • -2 (6 voturi)    
    Cum se studiază religia în şcolile din Italia (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:35)

    jurnaldenavetist [utilizator]

    Important este cum este predată religia, fără îndoctrinare, din perspectiva dialogului cu celelalte religii/culte. Doar cunoscându-i pe ceilalţi putem să ne cunoaştem mai bine pe noi înşine.
    Vă invit să descoperiţi cum este studiată religia în şcolile din Italia:
    http://jurnaldenavetist.blogspot.it/2013/04/ora-de-religie.html
    • +5 (9 voturi)    
      La ei si la noi (Vineri, 27 septembrie 2013, 18:59)

      dana_s [utilizator] i-a raspuns lui jurnaldenavetist

      Asta, in Italia.
      La noi, iata ce invata copiii din manualele de religie:

      ...Daca nu esti copil cuminte, nu indeplinesti voia Domnului si nu asculti de parinti, vei fi aspru pedepsit. Si nu oricum. Te calca masina, cazi de pe scara, ajungi la spital cu febra mare, iti petreci vacanta in pat sau vei fi "aruncat in intunericul cel mai dinafara, unde va fi plingerea si scrisnirea dintilor". Daca te rogi inaintea unui concurs il iei, daca nu, il pici. Cit despre alte culte, acestea sint incriminate aproape la unison, deoarece afecteaza "familia si comunitatea Bisericii". Cum "magia, spritismul sau anumite puteri ale yoghinilor sint in strinsa legatura cu lucrarea demonilor", ele trebuie, evident, combatute cu tarie. Asa arata manualele de Religie, materie care va deveni obligatorie, releva un studiu al Ligii Pro Europa.

      Faptele rele sint atit de multe, incit oricind poti cadea in pacat. Mai ales cind esti un copil de numai 7 ani si iti place sa bati mingea pe strada si sa dormi pina la 10 dimineata, uitind in schimb sa-ti faci cruce cind treci prin dreptul unei biserici.

      Manualul de Religie pentru clasa I, al Editurii Sf. Mina Iasi (autori Camelia Muha, Maria Orzetic si Elena Mocanu) - imaginea asociata de HotNews acestui articol - arata si care este pedeapsa divina pentru aceste abateri: te calca masina.

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2494574-invata-copiii-din-manualele-religie-pedeapsa-divina-calca-masina.htm
      • -2 (10 voturi)    
        Să se păstreze materia, dar cu altă abordare (Vineri, 27 septembrie 2013, 19:35)

        jurnaldenavetist [utilizator] i-a raspuns lui dana_s

        Eu cred că materia trebuie păstrată, dar studiată într-o altă perspectivă. Copiii nu trebuie să crească în ignoranţă religioasă, dar nici în teroarea care rezultă din textul citat mai sus.
        Ar trebui să fie creată o echipă la nivel ministerial care să vadă cum stau lucrurile în alte ţări. Manualele din Italia sunt superbe, iar copiii de alte religii care iau parte la lecţii şi la dezbaterile din clasă nu se simt nicio clipă în minoritate.
        Cred că religia trebuie să ne facă să iubim pe Dumnezeu, pe Isus şi pe semenii noştri, nu să ne terorizeze şi nici să ne îndepărteze.
  • -5 (7 voturi)    
    Frica de indoctrinare... (Vineri, 27 septembrie 2013, 20:40)

    Skipper1 [utilizator]

    Nu zic ca orele de religie cum se fac acum nu au si parti negative.

    Dar asa o inversunare...

    N-am vazut proteste sa se scoata filmele violente sau cu sex, injurii etc de la TV, de exemplu. De indoctrinarea asta nu va e frica?
    • +1 (1 vot)    
      ! (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 11:32)

      fdan [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

      La scoala nu esti pus sa vezi filme violente! argumentarea folosita este gresita!
  • +2 (2 voturi)    
    Religie (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 9:20)

    degrize [utilizator]

    Fiica mea a avut scazuta nota la reigie fiindca nu a cumparat, de la madam preoteasa, "caietul special cu exercitii cu grad sporit de dificultate" ??!!?? Asta e corect? In alt semestru a primit o nota mica fiindca nu a invatat cele 9 preafericiri. Asa ca am scoso de la religie. Ma felicit si acum. Daca din ce in ce mai multi parinti isi vor retrage copiii de la orele de religie, scolile vor fi nevoite sa ofere solutii. Este aberant sa inscrii automat copilul la religie. Daca treaba asta era optionala, cred ca foarte multi parinti nu-si inscriau copiii la spalarea creierului. Mai bine cei care nu vor religie sa faca o ora de educatie fizica. Si asa sunt prea putine ore de sport.
  • 0 (0 voturi)    
    catehizarea nu se face la scoala (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 11:53)

    Mihai IonTurcu [anonim]

    BOR , percum restul cultelor, trebuie sa-;i organizeze cateheza LA BISERICA, nu la scoala. Cosntitutional scoala publica nu poate include in programa invatamant religios. Daca socotim ca este importanta catehizarea copiilor si adolescentilor, ce se cheltuieste acum pentru aceste ore de religie, poate fi alocat bisericilor parohiale pentru a fi posibil un program de catehizare, PENTRU DORITORI, cu personal special calificat PEDAGOGIC si PSIHOLOGIC pentru asemenea activitate de interes public. Modalitatea actuala este contraproductiva. Nu reuseste sa intereseze elevii si are semnificatie opersiva.
  • 0 (0 voturi)    
    morala (Sâmbătă, 28 septembrie 2013, 17:37)

    Snitzelvienez [utilizator]

    -da-i unui om un peste si se va satura in acea zi
    -invata un om sa prinda peste si va avea tot timpul ce sa manance
    - invata-l despre religie si se va ruga tot timpul sa aiba ce manca..
  • -1 (1 vot)    
    io_konstant@yahoo.com (Marţi, 21 octombrie 2014, 19:46)

    ProfuConstantin [anonim]

    Programele scolare la religie sunt in general ok. Problema este la oamenii care sunt necredinciosi si arunca vina pe profesor ca fac indoctrinare! Nu este adevarat! La religie sunt prezentate cunostinte generale de religie ortodoxa, istoria bisericeasca romaneasca deci istoria tarii noastre. Stim prea bine ca istoria tarii noastre este intr-o stransa legatura cu istoria Bisericii Ortodoxe Romane. Cate lucruri marete a facut Biserica ortodoxa pentru neamul nostru, pentru dezvoltarea culturii si a limbii romanesti gasiti aici: http://paginadefolos.blogspot.ro/2011/10/rolul-bisericii-in-viata-sociala-si-in.html Sunt ore de religie in care sunt prezentate personalitati istorice a unor voievozi, a unor mari ierarhi care au avut roluri deosebite. Astazi nu mai exista modele pentru tineri. Religia prezinta niste modele de oameni care au facut ceva pentru tara asta! Mai exista ore de istorie a religiilor in care se prezinta alte religii si orientarile lor! Trebuie spus ca noi, profesorii de religie nu fortam pe nimeni sa impartaseasca credinta noastra stramoseasca! Noi o prezentam! Apoi, chiar si ateilor le prinde foarte bine sa participe la aceste ore si sa invete ceva deoarece cunostintele generale de religie vor face parte din cultura lor generala. In viata vor intalni si se vor imprieteni si cu oameni religiosi. Fara aceste cunostinte nu ii vor putea intelege. Prin urmare ii vor judeca gresit.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version