Curtea de Apel a respins, luni, plangerile depuse de Spedition UMB, controlata de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, si de grupul austriac Strabag referitoare la atribuirea contractelor de lucrari pentru lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva, cu o valoare de aproximativ 240 milioane euro, transmite Mediafax.

Autostrada Lugoj-Deva (lotul 2 cu verde)Foto: Hotnews

"Curtea de Apel Bucuresti a decis respingerea, ca nefondate, a plangerilor Strabag si Spedition UMB formulate in recurs. Hotararea 3119/2013 este irevocabila si vine in continuarea deciziei CNSC din data de 17 iunie 2013 prin care s-a dat castig de cauza asocierii JV Salini - Secol SpA", se arata intr-un comunicat al Tuca Zbarcea & Asociatii, care a reprezentat asocierea italiana in acest dosar.

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a anuntat la finele lunii mai ca a selectat constructorii pentru realizarea a trei loturi ale autostrazii, proiecte cu o valoare totala estimata la peste trei miliarde de lei (circa 690 milioane euro), fara TVA.

Astfel, lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini - Secol, lotul 3 consortiului Teloxim Con SRL (controlata de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB - Tehnostrade, ambele companii fiind detinute de Umbrarescu.

La Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) au fost inregistrate in perioada 20-23 mai mai multe contestatii formulate de Spedition UMB si Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare si executie a loturilor 2 si 3.

CNSC a respins ca nefondate contestatiile Spedition UMB si Strabag si a dispus continuarea procedurilor de atribuire.

In august 2012, CNADNR a anuntat ca a primit aproape 20 de oferte pentru constructia fiecaruia dintre cele trei loturi ale autostrazii Lugoj-Deva scoase la licitatie, din partea unor companii si consortii din Romania si strainatate.

Cele trei loturi insumeaza 71,9 kilometri. Proiectarea este preconizata sa dureze maximum sase luni, iar executia lucrarilor cel mult doi ani.

CNADNR estima anul trecut costuri de putin peste un miliard de lei, fara TVA, pentru fiecare lot.

In aprilie 2011 CNADNR a selectat consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot (27,4 kilometri), constructorul avansand o oferta de 681 milioane lei.

Autostrada Lugoj - Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

Pe 13 iulie 2013, Curtea de Apel Bucuresti (CAB) a dat dreptate asocierii UMB Spedition - Tehnostrade intr-un alt proces, intorcand decizia Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) prin care firma controlata de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu pierdea contractul de constructie a lotului 4 (22 km) din Autostrada Deva - Lugoj. Ca urmare a decizie defintive pronuntate de CAB in acest dosar, contractul pentru realizarea lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva va fi semnat cu asocierea UMB - Tehnostrade.

UMB a contestat in instanta descalificarea sa din licitatiile pentru loturile 2 si 3. Contractele fac parte dintr-o serie de 3 contracte atribuite pentru trei loturi de autostrada dintre Lugoj si Deva, decizie luata cu mare intarziere de autoritati, la noua luni de la inchiderea licitatiilor.

UMB contesta faptul ca oferta sa pentru loturile 2 si 3 din autostrada Lugoj-Deva a fost descalificata in cadrul procedurii de evaluare tot pentru ca ar fi suspect de mica si ca cifra de afaceri nu ar fi depasit pragul minim pus in caietul de sarcini.

Pentru cele doua loturi (2 si 3) UMB-Tehnostrade, la fel ca in cazul lotului 4, a oferit niste preturi cu mult mai mici decat celalalte companii si asocieri participante, insa CNADNR a decis sa ofere contractele firmelor aflate pe locul doi, descalificand asocierea lui Dorinel Umbrarescu.

Pentru lotul 2 al autostrazii (29 de kilometri) - ofertele in ordinea valorii:

  • Spedition UMB - Tehnostrade - 486,45 milioane lei fara TVA
  • Salini Construttori SpA - Secol SpA - 562,73 milioane lei fara TVA (castigator)
  • Tirrena Scavi SpA - 570,29 milioane lei fara TVA
  • Strabag - Straco Group SRL - 616,99 milioane lei fara TVA

Pentru lotul 3 al autostrazii (21 de kilometri) - ofertele in ordinea valorii:

  • Spedition UMB - 403,38 milioane lei fara TVA
  • Teloxim Con SRL - 579,92 milioane lei (castigator)
  • Strabag - Straco Group SRL - 585,63 milioane lei fara TVA
  • Tirrena Scavi Spa - 596,5 milioane lei
  • Copasa - 630,71 milioane lei fara TVA

Vezi aici o HARTA INTERACTIVA cu traseul autostrazii Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)