​​HARTA INTERACTIVA Firmele care vor construi 72 de km de autostrada pe trei tronsoane din Autostrada Lugoj-Deva, anuntate la noua luni de la inchiderea licitatiilor. Vezi traseul viitoarelor tronsoane de autostrada

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 23 mai 2013, 11:12 Actualitate | Esenţial

Autostrada in Romania
Foto: Hotnews
La exact noua luni de la inchiderea licitatiilor, Departamentul pentru Infrastructura (DPIIS) condus de Dan Sova a anuntat, joi, firmele castigatoare ce vor construi in total 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2,3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Desi au trebuit 9 luni ca Guvernul sa atribuie contractele de autostrada finantate 85% nerambursabil de catre Uniunea Europeana, Departamentul condus de Dan Sova nu a precizat, in comunicatul de atribuire al contractelor trimis joi, care sunt si sumele pentru lucrari pe care le-au propus si cu care au castigat firmele mai sus prezentate. Vezi in articol o HARTA INTERACTIVA cu cele trei tronsoane de autostrada si cu ce autostrazi in constructie sau deja realizate se vor lega.

"Departamentul  pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS) condus de ministrul delegat Dan Sova a anuntat joi dimineata ca, la noua luni de la inchiderea licitatiei, a fost finalizata procedura si s-au desemnat castigatorii pentru constructia  tronsoanelor de autostrada de pe Coridorul IV Paneuropean, respectiv  tronsonul Lugoj-Deva, loturile 2, 3 si 4", se arata intr-un comunicat remis HotNEws.ro.

Astfel, pentru lotul 2 din Lugoj - Deva cu o lungime de 28,6 kilometri a fost desemnat urmatorul castigator:
  • Asocierea JV SALINI SPA - SECOL SpA
La inchiderea licitatiei, pentru acest lot au fost depuse 18 oferte. Vezi care au fost, aici.

Pentru lotul 3 Lugoj - Deva cu o lungime de 21,14 km a fost desemnat urmatorul castigator:

  • Asocierea TELOXIM CON SRL - COMSA SA - ALDESA CONSTRUCCIONES SA - ARCADIS EUROMETUDES SA
La inchiderea licitatiei, pentru acest lot au fost depuse 16 oferte. Vezi care au fost, aici.

Pentru lotul 4 Lugoj-Deva cu o lungime de 22,14 km a fost desenat urmatorul castigator:
  • Asocierea Tehnostrade SRL - Spedition UMB SRL.
La inchiderea licitatiei, pentru acest lot au fost depuse 16 oferte. Vezi care au fost, aici.

Noua luni de intarziere pentru desemnearea castigatorilor

Anuntul de astazi, desemnarea castigatorilor vine la exact noua luni de la momentul in care licitatia a fost inchisa si ofertele finale au fost depuse (23 august 2012). De atunci si pana acum s-a schimbat guvernul, iar autostrazile care la acel moment erau in subordinea Ministerului Transporturilor condus de liberalul Ovidiu Silaghi, au trecut in guvernul Ponta 2 in subordinea lui Dan Sova, ministru delegat pentru proiectele de infrastructura.

Oficialii, in frunte cu premierul Ponta sau ministrul Dan Sova, dar si sefii CNADNR au motivat mereu intarzierea prin complexitatea ofertelor, dar au si dat vina pe alte structuri ale statului sau pe diverse contestatii. Un alt motiv, insa, pentru intarzierea acumulata il reprezinta si finantarile extrem de mici alocate proiectelor de infrastructura.

Costurile estimative pentru fiecare tronson de autostrada

Desi au trebuit 9 luni ca Guvernul sa atribuie contractele de autostrada finantate 85% nerambursabil de catre Uniunea Europeana, Departamentul condus de Dan Sova nu a precizat, in comunicatul de atribuire al contractelor trimis joi, care sunt si sumele pentru lucrari pe care le-au propus si cu care au castigat firmele mai sus prezentate.

Singurele sume disponibile public in acest moment, sunt estimarile Companiei de Autostrazi din licitatiile incheiate in august 2012.

Astfel, Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru.

Finantarea tronsoanelor in cauza se va face din fonduri europene nerambursabile in proportie de 85%, restul de 15% fiind asigurat de la bugetul de stat.

Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia.

Cu ce autostrazi se leaga cele trei loturi: Lugoj - Deva lot 1, in executie si finalizat in august 2013 / Deva-Orastie, jumatate deschisa din 2012, jumatate aproape de inaugurare


Potrivit CNADNR, prin realizarea autostrazii Lugoj - Deva se doreste deducerea numarului de accidente prin crearea unui sistem de transport rutier mai  sigur si reducerea timpului de deplasare intre cele 2 localitati, prin crearea unui sistem care permite o crestere a vitezei medii de deplasare de la 60 km/ora la 120 km/ora.

Totodata, CNADNR sustine ca realizarea autostrazii va duce la reducerea impactului asupra mediului, in special prin reducerea poluarii in localitatile care sunt in prezent traversate de infrastructura rutiera existenta.

Autostrada Lugoj - Deva (lot 1) - in constructie
Foto: Hotnews
Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva este deja in constructie cu termen de finalizare in august 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie s-au deschis deja 15 km de autostrada intre Soimus si Simeria si este asteptata deschiderea, la inceputul lunii iunie, a inca 17,5 km de autostrada in continuare de la Simeria pana la Orastie.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva are o lungime de 27,620 km, insa presupune si realizarea unui drum de legatura in lungime de 11,4 km (drumul de legatura are termen de finalizare actualizat pentru luna decembrie 2013).

Constructorul este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA -   Cossi Construzioni SpA.

Anul 2014, unul fara inaugurari de autostrazi noi. Guvernul nu a incheiat niciun contract in 2012. Primele contracte atribuite, abia la mijlocul lui 2013

Toti kilometrii de autostrada finalizati in ultimii 2 ani, precum si cei preconizati a fi gata in 2013 sunt datorita contractelor semnate de catre guvernarea trecuta in perioada 2008-2011. In 2012, Guvernul Ponta nu a semnat niciun contract pentru noi tronsoane de autostrazi, iar acest lucru se va vedea cel mai bine in anul 2014 cand e posibil sa nu se inaugureze niciun kilometru de autostrada.

Desi mai multe licitatii pentru cateva tronsoane de autostrada au fost lansate in 2012, procedurile au fost lungite si, abia azi am aflat o parte dintre castigatori.

Pe langa acesti constructori, s-a mai semnat si pentru tronsonul Gilau - Nadaselu (8,7 km), continuarea autostrazii Campia Turzii - Cluj Napoca (Gilau), al carei licitatie a fost castigata de catre asocierea UMB - Tehnostrade. Cu toate acestea, prevederile contractuale vorbesc de 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie.

In general, toate cele patru contracte (Lugoj-Deva si Gilau Nadaselu) vorbesc de 6 luni proiectarea si 24 de luni executia (exceptie la Gilau-Nadaselu - 18 luni executia), astfel incat pe tronsoanele de autostrada atribuite abia acum de autoritati, se va putea circula cel mai devreme abia din 2015.

Harta Interactiva - Autostrada Logoj - Deva, loturile 2-3-4 - 23 mai 2013

  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape


Vezi harta mare in ArcGIS.com
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

31291 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    un miliard de lei, nu de euro (Joi, 23 mai 2013, 11:32)

    zone [utilizator]

    Valoarea contractului e gresita la descriere, e in lei, nu in euro. Sper!!!
    • +3 (3 voturi)    
      Sova si contractele serioase?! (Joi, 23 mai 2013, 17:04)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui zone

      Acum nici doua saptamini, Sova vorbea de realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov, constructorul urmind sa-si recupereze banii dintr-o taxa de 3 Euro/masina/100 km.

      Calculele arata insa ca (vezi linkul urmator):
      ioniliescu.wordpress.com/2013/05/11/giulio-andreotti/#comment-17354

      taxa respectiva ar permite recuperarea costurilor de constructie in 118 ani! adica o imposibilitate. Nimeni nu va astepta atit.

      Deci pe ce zice Sova nu trebuie pus nici o baza. Cel mai probabil autostrada Logoj-Deva va fi respinsa sau aminata de la finantarea Europeana. Daca firmele in cauza au cistigat contractul nu inseamna ca banii sunt deja alocati.
      • +1 (1 vot)    
        Lugoj-Deva e din tronsonul IV (Joi, 23 mai 2013, 19:32)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Are deja finantare aprobata de la UE. Problema e ca se face atat de incet, desi are aprobare cu finantare europeana de la Nadlac la Pitesti!
        • +1 (1 vot)    
          Nu tot tronsonul IV are finantare (Vineri, 24 mai 2013, 0:19)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui minos

          Sibiu-Pitesti este exclusa de la finantarea europeana costind peste 3 miliarde Euro.
          Lugoj-Deva are sanse de finantare dar banii inca nu s-au aprobat.
  • +5 (5 voturi)    
    Un singur cuvant (Joi, 23 mai 2013, 12:42)

    Azra [utilizator]

    LAMENTABIL !!!
  • +10 (12 voturi)    
    De ce... (Joi, 23 mai 2013, 12:58)

    prompt [utilizator]

    ...sa ne ascundem dupa deget? Guvernul Ponta a ,,taiat" de la inceput investitiile in infrastructura(in special autostrazi) pentru a avea bani pentru bugetari si pensionari. Asta le-a adus castigarea alegerilor , dar, vreo cativa ani intarziere in investitii si distrugerea efectiva a sectorului privat legat de investitii in infrastructura(adica sute de mii de oameni someri, cu slarii taiate, etc.). Pe scurt, in loc ca la finele lui 2014 sa circulam pe autostrada de la Nadlac la Sibiu, acum nu se mai intrevede nici un termen in aceasta guvernare, desi, atentie, aceasta autostrada este singura care se construieste cu bani europeni, facnd parte din culoarul IV TEM.
    • +13 (13 voturi)    
      Ai dreptate! (Joi, 23 mai 2013, 14:13)

      patrick_higher [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      Așa este, avem un guvern ale cărui priorități sunt altele: adunarea de voturi de la prostime, căruia îi dă, în schimb, mici, bere, catedrale, ulei, mălai, manele, circ. Cu ce bani? Cu BANI EUROPENI! Adică, îi mai dă ceva guvernul prostimii românești: sentimentul că îi bășcălește pe occidentali (din moment ce le ia banii - pentru autostrăzi, cred ei, fraierii de europeni, dar noi, guvern, facem cu arginții ce vrem!).
      Cine circulă de la Nădlac la Sibiu? Cei care la ora 9 dimineața sunt la bodega din sat, deja matoliți? Borfașii care filează, din tufișuri, când pot fura o șină de tren? Țiganii cu cablul în mână, atenți să nu se electrozuteze când se branșează ilegal la rețea? Miile de femei de serviciu de pe nu știu unde? Și alte zeci de categorii, mai onorabile sau mai puțin onorabile, ale societății românești, însumând, toate, milioane de votanți PSD (acum, USL). Asta face diferență: guvernanții știu că electoratul lor peren e perfect de acord ca ei să fure, să mintă, să mituiască, să-și bată joc de tot ce înseamnă „european”, „civilizat”, „corect”, „cinstit”. Că electoratul lor e mereu de acord să primească o pomană în locul oricărui proiect de viitor.
    • +4 (4 voturi)    
      autostrada asta e cu bani europeni (Joi, 23 mai 2013, 19:33)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      Nu ar trebui sa aiba nici o legatura cu politica guvernelor, ci doar sa fie facuta cat mai repede!
      • +2 (2 voturi)    
        Asa este dar.. (Vineri, 24 mai 2013, 8:40)

        shuly [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Ca sa iei banii europeni trebuie sa bagi si tu de la tine o cofinantare minima si apoi sa incepi sa decontezi pe masura ce faci lucrarile.Baniii europeni nu se dau inainte ci se primesc pe decont de facturi.Daca baietii constata ca tu in loc sa cumperi cele necesare proiectului respectiv faci ca Nelu Iordache de la Tehnostrade si cumperi masini sau terenuri pe mai stiu eu unde ti se tai emacaroana si nu mai primesti nimic pentru proiect.Ba mai mult ti se taie finantarea de la mai multe proiecte pe motiv de ancheta.De aia nu se inghesuie nimeni la munca cu banii europeni.Pentru ca nu prea se pot fura sa usor.
  • +3 (3 voturi)    
    Lucrari de miliarde de euro atribuite SRL lor. (Vineri, 24 mai 2013, 7:37)

    andreesanu [utilizator]

    Inconstienta ,bataie de joc asa arata tot capitolul autostrazi in Romania .
    Nimeni nu respecta nimic :nici proiect,nici contracte,nici calitate si toate astea aranjate bolmojite in folosul celor n-au ajuns la putere ca sa se uite !!!
    Voi de la Hotnews reveniti cu acest subiect degeaba,nare cine auzi,demult nu mai este o legatura intre necesitatile tarii si angajarea neperformanta a banilor fie ei bani UE sau cei din taxe,impozite.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 28 mai 2013, 17:38)

    vitan.sandu [utilizator]

    Mi se pare absurd: avem cea mai mica densitate de drumuri asfaltate din Europa, si Hopa!, vin unii si zic sa nu mai facem drumuri ca mor animalele salbatice! Cred ca ceva nu este in regula cu capatanele unora.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică