Compania UMB Spedition va construi 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania intre Gilau (Cluj Vest) si Nadaselu pentru circa 59 milioane de euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 25 aprilie 2013, 19:37 Actualitate | Esenţial

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Asocierea UMB - Tehnostrade, detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, a castigat contractul de proiectare si executie a 8,7 km din autostrada Transilvania. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Contractul prevede proiectarea si executia autostrazii in maxim doi ani si s-a semnat la aproximativ 6 luni de cand UMB si Tehnostrade au castigat licitatia, intarziere cauzata de o contestatie.

Potrivit informatiilor de pe portalul electronic de licitatii publice, CNADNR a semnat pe 22 aprilie contractul cu asocierea UMB Spedition si Tehnostrade pentru proiectarea si executia unui tronson din Autostrada Transilvania: sector 3A, Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 - km 8+700.

Contractul s-a semnat la aproximativ 6 luni de cand UMB-tehnostrade castigase licitatia, din cauza unei contestatii formulate de asocierea Selina, Doprastav AS si Sodi Constructii, contestatie admisa la finele anului trecut de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Pentru acest proiect CNADNR a primit 13 oferte dintre care a admis 5. Criteriul de atribuire a fost cel mai mic pret.
Pentru a proiecta si construi tronsonul de autostrada Gilau-Nadaselu, lung de 8,7 kilometri asocierea va incasa circa 59 de milioane de euro (258,2 milioane de lei, fara TVA).

Initial, potrivit anuntului de participare, CNADNR estima valoarea contractului la 316,7 - 348,4 milioane de lei, finantarea lucrarilor urmand a fi realizata de la bugetul de stat.

Gilau-Nadaselu, primul tronson din Autostrada Transilvania scos la licitatie din cele sase cedate de Bechtel

Tronsonul in cauza din Autostrada Transilvania este primul scos la licitatie dupa ce a fost abandonat de catre firma americana Bechtel, cea care trebuia sa construiasca toate tronsoanele Autostrazii Transilvania, de la Brasov la Bors.

Dintre acestea, compania americana a reusit sa finalizeze doar 54 de kilometri de autostrada intre Campia Turzii si Gilau (Cluj Napoca) si a ramas sa termine, cu termen final 2013, alti 60 de kilometri intre Suplacu de Barcau si Bors.

Tronsonul de doar 8,7 km continua autostrada realizata pana in prezent, ocoleste Cluj-Napoca si uneste doua drumuri nationale

Chiar daca vorbim de un tronson relativ scurt, doar 8,7 kilometri, acesta este unul important pentru ca va functiona ca o Centura ocolitoare in partea de vest a Municipiului Cluj-Napoca, unind doua drumuri nationale - DN1 spre Bihor si DN1F spre Zalau si Satu Mare.

Practic, tronsonul Gilau-Nadaselu vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau (54 km) de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau.

Potrivit informatiilor de pe e-licitatie.ro, durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an si jumatate executia si 4 ani de perioada de garantie.

Compania UMB Spedition si firma Tehnostrade sunt detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu si, in asociere cu compania Carena SpA Impresa di Costruzioni a realizat cei 9,5 km de autostrada din lotul 1 al Autostrazii Timisoara - Lugoj. Asocierea a realizat si inaugurat respectivul tronson de autostrada cu aproape 6 luni inainte de termenul de finalizare contractual - o premiera pentru constructia de autostrazi din tara noastra.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

13889 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    in sfarsit! (Joi, 25 aprilie 2013, 19:51)

    taranistu [utilizator]

    Asa traficul ce vine de pe M3 din Ungaria-Satu Mare-Zalau nu mai ajunge la Cluj. Sper sa fie gata cat mai repede.
    • +2 (2 voturi)    
      in sfarsit (Vineri, 26 aprilie 2013, 11:21)

      a-z [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      Poate ca, in fine, se vor construi si bretele de iesire si intrare spre aeroport si centrul orasului dinspre sud?

      In Romania , cu toate ca avem traversari de autostrazi cu pasarele bine constuite, acestea nu sunt legate de iesiri si intrari in autostrada!

      ca nu cumva sa se flidizeze circulatia din si spre maruile aglomeratii! BUCURESTIUL , legat de 3 autostrazi, este exemplul cel mai penibil: nici o intrare si iesire pe zeci de km inainte de intrarea in oras
  • +18 (20 voturi)    
    Si melcii sint mai rapizi (Joi, 25 aprilie 2013, 19:52)

    Nasty69 [utilizator]

    Uau! Ce viteza de constructie! Nici 9 kilometri de autostrada in 2 ANI! Mai incet, baieti, ca va ia radarul! ;-)))
  • -5 (9 voturi)    
    in sfarsit! (Joi, 25 aprilie 2013, 20:42)

    demaGOGU [utilizator]

    metropola Gilau va fi conectata la conurbatia Nadaselu!
    • +8 (8 voturi)    
      :) (Joi, 25 aprilie 2013, 23:08)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Suna bine dar sa stii ca bucata asta este foarte importanta pentru Cluj-Napoca pentru ca va juca rolul de ocolitoare.
      • -6 (10 voturi)    
        Ce norocosi sunt clujenii! (Joi, 25 aprilie 2013, 23:57)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Cat a fost Boc la conducerea guvernului s-au oprit lucrarile pe celelalte tronsoane pentru a se face aceasta centura a Clujului (Turda-Gilau). Acum, cand la putere e grupul (securistilor) de la Cluj din PSD, se mai face un flintic de autostrada catre metropole Nadasel. Ma mir ca piticul Boc a reusit chiar mai mult decat ditamai grupul de pitici pesedisti.
      • +3 (9 voturi)    
        ai dreptate, dar (Vineri, 26 aprilie 2013, 1:01)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        mi se pare un pic deranjant atat de mult clujnapococentrism. tot ce misca e pentru voi. Problema trebuie vazuta si altfel, multi sunt bucurosi ca nu mai sunt nevoiti sa treaca pe la voi prin oras, nu numai voi sunteti bucurosi ca ei nu mai vin pe la voi. Observ in ultimul timp tare multa bataiala pe tema asta, va transformati in niste mitici ardeleni, tot asa si practicantii timisorenocentrismului. Valabil si pentru celelalte orase din Ardeal. Tot criticandu-i pe bucuresteni, uitam simtul masurii noi insine. Romania nu face autostrazi pentru ca sa aiba clujenii sau timisorenii centuri, sau nu ar trebui sa faca astfel, ci pentru ca romanii sa se poata folosi de ele.
        • +8 (8 voturi)    
          :) (Vineri, 26 aprilie 2013, 8:12)

          comentez [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          mi se pare normal ca o autostrada in functie de amplasare ii afecteaza mai mult pe unii, si normal ca aia se bucura mai tare.
        • +3 (7 voturi)    
          Timisoara nu e in Ardeal (Vineri, 26 aprilie 2013, 8:40)

          rz_ [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          Oricum, orasele "emancipate" si incriminate acum au avut un foarte bun profesor in a se considera buricul lumii, profesor pe care nu-l vor intrece sigur. In Bucuresti pana si angajatii de la McDonalds au aerul ca sunt superiori tuturor clientilor, zici ca ei au doctorate iar tu esti un amarat cu 4 clase.

          Bucurestiul ar trebui sa fie bucuros ca si alte orase sunt dezirabile pentru "emigrare locala". Se plangeau (pe buna dreptate) ca emigrarea asta a distrus spiritul Bucurestiului, ca bucurestenii get beget sunt civilizati. Ei, acum unii vor sa mearga in Timisoara, in Cluj, in Sibiu, in Tg-Mures, Iasi. Pentru bucuresteni e un lucru bun, bucurati-va.

          Nu desconsider Bucurestiul, este si va fi cel mai important oras al tarii, centru de afaceri, universitar, medical, etc si nu va fi intrecut in curand de nici un alt oras.
        • +6 (6 voturi)    
          Nu vad legatura (Vineri, 26 aprilie 2013, 8:47)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

          Esti cumva vreun sustinator al construirii autostrazilor pe dealuri in loc sa le facem acolo unde au utilitate maxima?

          Se stie ca la noi autostrazile se vor face pe bucati, atunci de ce sa nu investesti prima data in tronsoanele cele mai utile?
          Chiar nu vad legatura cu miticismul ardelenesc. Pana si tu recunosti ca e bine atat pt clujeni cat si pt cei care nu mai trebuie sa strabata Clujul, dar totusi te frustreaza ceva.

          A face din autostrada centura Clujului nu e un scop in sine, e doar o optimizare. Clujul nu avea centura, cum are de ex. Tg. Mures pe la Acatari. Explica mai clar de ce e deranjant ca se construieste prima data in jurul Clujului.

          Preferai sa ai autostrada intre 2 comune aiurea? Atunci ai fi strigat ca-s idioti constructorii ca nu au construit tronsonul de autostrada in asa fel incat sa ii maximizeze utilitatea.

          Daca frustrarea ta vine din greutatea cu care se construiesc autostrazile in România, la modul general, atunci sunt de aceeasi parere cu tine.
          • +2 (2 voturi)    
            Erata (Vineri, 26 aprilie 2013, 10:09)

            alexmd [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            drumul de la Acatari are forma de centura, si amplasarea geografica de centura, DAR nu prea poate fi considerat drum pentru masini.
            Este mai degraba un traseu safari printre gropi.
  • +6 (8 voturi)    
    Cam scumpa nene (Vineri, 26 aprilie 2013, 0:47)

    un.Dac [utilizator]

    Dincolo e mai ieftin!
  • +3 (5 voturi)    
    Si predicat (Vineri, 26 aprilie 2013, 7:52)

    Rasmus [utilizator]

    Astept licitatiile penteu metrii si sentimetrii de autostrada
  • +3 (5 voturi)    
    Din nou despreautostrazi (Vineri, 26 aprilie 2013, 8:28)

    Azra [utilizator]

    Curand o sa avem probabil contracte si pentru construirea a 80 sau 90 centimetri de autostrada, pentru circa un milion de Euro? in felul asta Romania nu o sa aiba autostrazi nici in secolul urmator!.Faramitarea asta de contracte clientelare este total contra-productiva. Uitati-va ce se intampla la toate proiectele de autostrazi in curs de executie. Este o debandada si o lipsa de coordonare totala!
  • +4 (6 voturi)    
    scuuuump (Vineri, 26 aprilie 2013, 8:57)

    ac23 [utilizator]

    exagerat de scump... de 3 ori mai scump decat in Viena...
    • 0 (0 voturi)    
      6,7 milioane pe km? (Vineri, 26 aprilie 2013, 13:17)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui ac23

      Adica in Viena se face cu 2,2 milioane pe km???
      Ai vreun suport pentru afirmatia asta?

      Apoi compara relieful si structura geologica - campie vs dealuri instabile.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version