Asocierea UMB - Tehnostrade, detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, a castigat contractul de proiectare si executie a 8,7 km din autostrada Transilvania. Desi este un tronson scurt de autostrada, acesta este unul important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Contractul prevede proiectarea si executia autostrazii in maxim doi ani si s-a semnat la aproximativ 6 luni de cand UMB si Tehnostrade au castigat licitatia, intarziere cauzata de o contestatie.

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)Foto: Hotnews

Potrivit informatiilor de pe portalul electronic de licitatii publice, CNADNR a semnat pe 22 aprilie contractul cu asocierea UMB Spedition si Tehnostrade pentru proiectarea si executia unui tronson din Autostrada Transilvania: sector 3A, Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 - km 8+700.

Contractul s-a semnat la aproximativ 6 luni de cand UMB-tehnostrade castigase licitatia, din cauza unei contestatii formulate de asocierea Selina, Doprastav AS si Sodi Constructii, contestatie admisa la finele anului trecut de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Pentru acest proiect CNADNR a primit 13 oferte dintre care a admis 5. Criteriul de atribuire a fost cel mai mic pret.

Pentru a proiecta si construi tronsonul de autostrada Gilau-Nadaselu, lung de 8,7 kilometri asocierea va incasa circa 59 de milioane de euro (258,2 milioane de lei, fara TVA).

Initial, potrivit anuntului de participare, CNADNR estima valoarea contractului la 316,7 - 348,4 milioane de lei, finantarea lucrarilor urmand a fi realizata de la bugetul de stat.

Gilau-Nadaselu, primul tronson din Autostrada Transilvania scos la licitatie din cele sase cedate de Bechtel

Tronsonul in cauza din Autostrada Transilvania este primul scos la licitatie dupa ce a fost abandonat de catre firma americana Bechtel, cea care trebuia sa construiasca toate tronsoanele Autostrazii Transilvania, de la Brasov la Bors.

Dintre acestea, compania americana a reusit sa finalizeze doar 54 de kilometri de autostrada intre Campia Turzii si Gilau (Cluj Napoca) si a ramas sa termine, cu termen final 2013, alti 60 de kilometri intre Suplacu de Barcau si Bors.

Tronsonul de doar 8,7 km continua autostrada realizata pana in prezent, ocoleste Cluj-Napoca si uneste doua drumuri nationale

Chiar daca vorbim de un tronson relativ scurt, doar 8,7 kilometri, acesta este unul important pentru ca va functiona ca o Centura ocolitoare in partea de vest a Municipiului Cluj-Napoca, unind doua drumuri nationale - DN1 spre Bihor si DN1F spre Zalau si Satu Mare.

Practic, tronsonul Gilau-Nadaselu vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau (54 km) de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau.

Potrivit informatiilor de pe e-licitatie.ro, durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an si jumatate executia si 4 ani de perioada de garantie.

Compania UMB Spedition si firma Tehnostrade sunt detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu si, in asociere cu compania Carena SpA Impresa di Costruzioni a realizat cei 9,5 km de autostrada din lotul 1 al Autostrazii Timisoara - Lugoj. Asocierea a realizat si inaugurat respectivul tronson de autostrada cu aproape 6 luni inainte de termenul de finalizare contractual - o premiera pentru constructia de autostrazi din tara noastra.