​​HARTA INTERACTIVA Radiografia autostrazilor aflate in constructie. Care sunt tronsoanele, cati kilometri, care sunt noile termene de finalizare si stadiul lucrarilor la zi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 12 mai 2013, 21:50 Actualitate | Esenţial

Autostrada Simeria - Orastie
Foto: Forum Skyscrapercity.com
Peste 140 de kilometri de autostrada de pe coridorul IV pan-european ar fi trebuit sa fie gata in luna aprilie, insa termenul de finalizare a fost depasit si nici pana astazi nu s-a deschis vreun kilometru de autostrada. Chiar si asa, Compania Nationala de Autostrazi este optimista si spera ca pana la finalul anului sa finalizeze aproape toate tronsoanele in lucru si a transmis, la solicitarea HotNews.ro, noile termene de finalizare, stadiul lucrarilor pentru fiecare autostrada aflata in constructie si motivele intarzierilor pe unele loturi. Pe langa problema obisnuitelor intarzieri in ceea ce priveste constructia de autostrazi, anul 2014 se anunta a fi unul foarte "sec". Din 2012 si pana in prezent, guvernul Ponta nu a semnat niciun contract pentru noi tronsoane de autostrazi pe coridorul IV, iar acest lucru se va vedea cel mai bine in anul 2014, cand e posibil ca singurele tronsoane de autostrada ce ar putea fi inaugurate sa fie doar cele care, din cauza intarzierilor, nu vor fi gata anul acesta.
  • HotNews.ro va prezinta detaliat situatia tuturor tronsoanelor de autostrada aflate in constructie, noile termene de finalizare estimate de autoritati si stadiul lucrarilor la zi
In Romania sunt in constructie in prezent peste 235 de kilometri de autostrada, iar dintre acestia nu mai putin de 160 sunt de pe traseul autostrazii A1 de pe Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta (finantare nerambursabila 85% de la UE) - ruta pe care s-au facut si inaugurat cei mai multi kilometri de autostrada in ultimii ani.

Termenul de finalizare pentru aproape toate loturile de pe A1 pe care se lucreaza in prezent era luna aprilie 2013, insa acest termen a trecut si, pana in ziua de azi, inca nu s-a inaugurat nici un kilometru de autostrada.
Cu toate acestea, reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi sunt optimisti si, asa cum au comunicat la solicitarea HotNews.ro, spera ca aproape toate loturile de autostrazi de pe coridorul IV sa fie gata in acest an. In plus, acestia au comunicat si stadiul lucrarilor pe fiecare din loturile aflate in executie.

HotNews.ro va prezinta, centralizat, care este stadiul lucrarilor si noile termene de finalizare pentru tronsoanele de autostrada aflate in prezent in executie in Romania:

  • Autostrada Orastie - Sibiu (82 km)

Lotul 1  - Orastie - Sebes Vest -  km 0+000 - km 24+110


- 24,11 km, valoare 551 mil. lei, fara TVA
- antreprenor general: Strabag SRL
- patru poduri peste cursuri de apa, patru poduri peste cai de comunicatie terestre, 7 subtraversari, 2 noduri rutiere (Orastie si Sebes), un spatiu de servicii, un centru de intretinere, parcare inteligenta la Sebes

- Termen nou de finalizare: august 2013
- Stadiul lucrarilor (7 mai): 53,03%

Lotul 2 - Sebes vest - Cunta - km 24+110 - km 43+855

- 19,74 km, valoare 377,78 mil. lei fara TVA
- antreprenor general: asocierea Straco Grup SRL (Romania) - Studio Corona SRL Civil Engineering
- 13 poduri, trei pasaje pe autostrada, un viaduct, un tunel peste CF, trei noduri rutiere (Lancram, Sebes, Cunta), un spatiu de servicii

- Termen nou de finalizare: noiembrie 2013
- Stadiul lucrarilor (7 mai): 54,70%

Lotul 3 - Cunta - Saliste -  km 43+855 - km 65+965


Este tronsonul care a fost puternic afectat de alunecari de teren, o probleme pe care, spun constructorii, nu au fost prevazute inainte de atribuirea contractelor. Problemele majore au aparut tocmai de o parte si de alta a celei mai impresionante lucrari, viaductul de un kilometru de la Aciliu, cel mai inalt viaduct din tara.

Ce probleme au intampinat constructorii

Viaductul de la Aciliu
Foto: Forum peundemerg.ro
"Problemele intampinate au fost cauzate de intarzieri in exproprierea de teren, conditii fizice nefavorabile, intarzieri in realocarea utilitatilor, alunceari de teren. In prezent, propunerile emise de catre Antreprenori sunt in analiza la inginer, urmand sa fie stabilit modul de solutionare in conformitate cu prevederile contractuale", au precizat reprezentantii CNADNR pentru HotNews.ro.

- 22,11 km, valoare 604,7 mil. lei fara TVA
- antreprenor general: Impregilo SpA
- trei poduri peste cursuri de apa, trei pasaje peste cai de comunicatie, un viaduct (cel de un km de la Aciliu), un nod rutier (Apoldu de Jos), un spatiu de parcare si servicii

- Termen nou estimat pentru finalizare: 18 luni de la data obtinerii Autorizatiei de Construire pentru lucrarile datorate alunecarilor de teren, restul lucrarilor - septembrie 2013
- Stadiul lucrarilor (7 mai): 70,30%

Lotul 4 - Saliste - Nod Sibiu Vest - km 65+965 - km 82+070


- 16,61 km, valoare 484,83 mil. lei fara TVA
- antreprenor general: asocierea Astaldi SpA - Euro Construct Trading 98 SRL (Romania) - Astalrom SA
- sase pasaje, doua poduri, doua noduri rutiere (Saliste, Sibiu vest), tunel (dealul Sacel), un spatiu de servicii, un centru de intretinere si monitorizare

- Termen nou estimat pentru finalizare: noiembrie 2013
- Stadiul lucrarilor (7 mai): 63,60%

  • Autostrada Deva - Orastie (32,5 km)

Autostrada Simeria - Orastie (1)
Foto: Forum Skyscrapercity.com
Dupa inaugurarea unei jumatati din aceasta autostrada in decembrie 2012 (15 km intre Soimus si Simeria), portiunea dintre Simeria si Orastie (17,5 km) urma sa fie gata si inaugurata tot in aprilie 2013. Termenul nu a fost respectat si, asa cum a comunicat si CNADNR catre HotNews.ro, urmatorul termen pentru finaliziarea lucrarilor a fost 10 mai, insa nici acesta nu a fost respectat. Urmatorul termen va fi 10 iunie.

* Detalii aici: FOTOGALERIE Vineri ar fi trebuit sa fie gata inca 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie, insa deschiderea traficului a fost amanata pana in luna iunie. Vezi cum arata noul tronson la cateva zile inainte de termenul de finalizare


Lotul Simeria - Orastie

- 17,8 km, 178 mil euro (fara TVA) pentru toata autostrada Deva-Orastie
Constructor: Strabag - Straco

Termen de finalizare comuncat de CNADNR
: 10 mai 2013 (termenul nou 10 iunie)
Stadiul lucrarilor (7 mai 2013): 96,85%

  • Autostrada Lugoj - Deva

Lotul 1 - Lugoj-Dumbrava (si drum de legatura)

- 27,4 km, cost de 154 milioane euro
- Constructor: Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA - Cossi Construzioni SpA

- Termenul nou de finalizare estimat - CNADNR: termenul estimat de inginer pentru autostrada - luna august, pentru drumul de legatura - luna decembrie
- Stadiu (7 mai 2013): 61,29%

  • Autostrada Arad - Nadlac - 38,8 Km

Lotul 2 - Arad - Pecica
- 16,6 Km, cost 93 milioane euro
- Constructor: Alpine Bau GmbH

- Noul termen de finalizare transmis de CNADNR:
31 august 2013
- Stadiul lucrarilor la 22 aprilie: 81,55%

Lotul 1 - Pecica - Nadlac
- 22,2 Km, contract reziliat cu Romstrade, licitatia pentru un nou contructor este in curs
- cost estimat: 365 milioane de lei
- Stadiu lucrarilor la data rezilierii contractului: circa 40%
- Termen de finalizare: 12 luni de la incheierea noului contract.

Loturile de pe autostrada A3 aflate in executie. De la blocajul Bechtel, la "ciotul" de langa Bucuresti

In ceea ce priveste celelalte autostrazi aflate in constructie vorbim de doua loturi pe A3 unde se lucreaza si un lot unde recent a fost desemnat un contractor, insa lucrarile inca nu au inceput (Gilau - Nadaselu, 8,7 km, constructor: Spedition UMB).

Astfel, cel mai mare, dar si controversat tronson este cel dintre Suplacu de Barcau si Bors (64 de Km) realizat de compania americana Bechtel. Acolo santierul a inceput in noiembrie 2003 si nici pana in ziua de azi nu s-a finalizat, ba mai mult - abia s-au realizat circa 50% dintre lucrari.

Autostrada Transilvania in lucru
Foto: Hotnews
Practic, stadiul lucrarilor ajunge la circa 54%, iar statul roman a platit peste 250 de milioane de euro (informaii vehiculate in presa si de catre oficiali). Ministrul marilor proiecte, Dan Sova a anuntat in repetate randuri in acest an ca doreste rezilierea cotnractului cu Bechtel, insa pana in prezent acest lucru nu s-a intamplat.
In decembrie anul trecut, CNADNR estima pentru HotNews.ro ca un termen de finalizare ar fi in anul acesta, insa un astfel de deznodamant este putin probabil in acest moment.

Un alt lot este mai degraba un "ciot" de 6,5 km al autostrazii Bucuresti - Ploiesti, insa este un ciot extrem de important pentru ca leaga Soseaua de centura - locul in care in prezent se opreste autostrada - cu reteaua stradala a Capitalei.

Desi vorbim de doar 6,5 Km, lucrarile la acest tronson vor dura cel putin pana in 2014. Aceasta intarziere este datorata in mare parte alocarilor bugetare redusa pentru aceasta investitie. Costul pentru aceasta autostrada este suportat in intregime de la bugetul de stat. Stadiul lucrarilor in prezent este de circa 15-17%.

Astfel, dintre toate loturile de mai sus, daca este sa respectam termenele inaintate pentru HotNews.ro de catre CNADNR, la finalul anului am putea vorbi de circa 140 de noi kilometri de autostrada deschisi circulatiei, fapt ce ar duce numarul total al kilometrilor de autostrada din Romania sa fie de 730.

Anul 2014 ar putea fi unul fara inaugurari de autostrazi noi. Guvernul nu a incheiat aproape niciun contract in 2012 si in acest an

Daca anii 2011 si 2012 au fost ani record, iar anul 2013 are sansa sa fie cel mai prolific an in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrada finalizati, anul 2014 se anunta a fi unul foarte… "sec".

Toti kilometrii de autostrada finalizati in ultimii 2 ani, precum si cei preconizati a fi gata in 2013 sunt datorita contractelor semnate de catre guvernarea trecuta in perioada 2008-2011. In 2012, Guvernul Ponta nu a semnat niciun contract pentru noi tronsoane de autostrazi, iar acest lucru se va vedea cel mai bine in anul 2014 cand e posibil sa nu se inaugureze niciun kilometru de autostrada. 

Desi mai multe licitatii pentru cateva tronsoane de autostrada au fost lansate in 2012, procedurile au fost lungite si, pana in prezent, nu s-a anuntat niciun castigator.

Singura execeptie o face tronsonul Gilau - Nadaselu (8,7 km), continuarea autostrazii Campia Turzii - Cluj Napoca (Gilau), al carei licitatie a fost castigata de catre asocierea UMB - Tehnostrade. Cu toate acestea, prevederile contractuale vorbesc de 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie.

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)
Foto: Hotnews
Asadar, chiar daca lucrarile la acest tronson vor incepe la sfarsitul acestui an, sunt mici sanse ca UMB sa poata finaliza toate lucrarile in 2014, chiar daca firma romaneasca de constructii are in parlamares finalizarea unei autostrazi inainte de termen - chiar si cu sase luni - autostrada Timisoara - Lugoj (10 km). Insa, spre deosebire de acel tronsond e autostrada,portiunea Gilau - Nadaselu este o lucrare mai complexa, intr-o zona deluroasa.

Pe langa tronsonul sus amintit, la finele lui august 2012, CNADNR anunta ca a primit zeci de oferte pentru realizarea a 3 tronsoane de autostrada intre Lugoj si Deva si un tronson intre Timisoara  si Lugoj, in total aproximativ 98 de kilometri de autostrada.  

Niciun contract semnat in 2012 inseamna niciun tronson nou gata in 2014


Cu toate acestea, nici pana in prezent nu s-a stabilit un castigator, desi au trecut circa 8 luni de la data depunerii ofertelor. Oficialii, in frunte cu premierul Ponta sau ministrul Dan Sova, dar si sefii CNADNR au motivat mereu intarzierea prin complexitatea ofertelor, dar au si dat vina pe alte structuri ale statului sau pe diverse contestatii.

Chiar si daca aceste contracte vor fi semnate maine, intarzierea acumulata in procesul de atribuire a contractelor va duce la intarzierea demararii lucrarilor si, avand in vedere ca toate contractele prevedeau o perioada de 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie, e lesne de presupus ca aceste tronsoane nu vor fi gata pana in 2014.

Astfel, potrivit celor prezentate mai sus, putem presupune ca singurele tronsoane de autostrada care ar putea fi inaugurate in 2014 ar fi doar cele care, din cauza intarzierilor, nu vor fi gata in 2013 (vezi tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, lotul 3 din Orastie-Sibiu sau A3 Sos. Centura - Bucuresti).

Km de autostrada functionali in 2011:


    A1 Bucuresti – Pitesti byass: 110 km
    A1 Sibiu bypass: 17,6 km
    A1 Timisoara – Arad: 32,25 km
    A2 Bucuresti – Cernavoda: 152 km
    A2 Murfatlar - Constanta: 14,5 km
    A3 Gilau – Campia Turzii: 52 km
    A4 Constanta bypass: 10,8 km

TOTAL: 389,15 km

Km de autostrada deveniti functionali in 2012:

    A1: Arad bypass: 12,25 km
    A1: Timisoara – Lugoj, Lot 1: 9,5 km
    A1: Deva (Soimus) - Simeria: 15 km
    A2: Medgidia – Murfatlar: 16,3 km
    A2: Cernavoda – Medgidia: 20,49 km
    A3: Bucuresti – Ploiesti: 55,5 km
    A4: Constanta bypass: 11,2 km

TOTAL 2012: 140,24 km

Astfel, la finele anului 2012 Romania are 529,39 km de autostrada.

Km de autostrada estimati a deveni functionali in 2013:

A1: Arad – Nadlac - Lot 2 - 16,6 Km
A1: Lugoj – Deva, Lot 1: 27,4 km
A1: Deva – Orastie (lotul Simeria - Orastie): 17,5 km
A1: Orastie – Sibiu: 82 km (cel putin 60 km daca lotul 3 nu va fi gata)

TOTAL 2013: 143,5 Km (120,5 km)

Harta Interactiva - Autostrazile din Romania aflate in contructie - mai 2013
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape


Vezi Harta Mare in ArcGIS.com
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

38767 vizualizari

  • +20 (20 voturi)    
    Deci iar platim fara sa primim ceva? (Duminică, 12 mai 2013, 22:15)

    bigbrother [utilizator]

    Mai fratilor, eu stiu ca un contract semnat intre parti e lege pentru ele. Cand se semneaza un contract, mai ales pentru un purcoi de bani, cineva trebuie sa se asigure ca e respectat pana la secunda. Adica constructorii verifica daca toate solicitarile sunt in regula, se duc sa vada cum e terenul si restul pregatirilor, iar CNADNR verifica ca banii sa ajunga cand trebuie unde trebuie si lucrarile sa decurga dupa grafic. Simplu si eficient, nu?

    Asa ar trebui, dar la noi ca la nimeni altii. Care cum vrea, schimba contractele, nu mai aloca bani, mai adauga un act aditional etc. Ministrul nostru viseaza cai verzi pe pereti si asteapta sa vina alegerile in 2016...

    Eu in locul constructorilor as da in judecata guvernul pentru nerespectarea clauzelor privind platile acolo unde nu s-au mai alocat bani. Iar CNADNR ar trebui sa dea in judecata constructorii care nu si-au respectat contractul desi au avut conditiile necesare. Clauzele de forta majora ar trebui sa fie doar ceva de genul "meteorit cazut peste autostrada", nu alunecari de teren, expropieri. Astea trebuiau verificate inainte sa fie semnat contractul, nu dupa.

    O spun din nou: cineva isi bate joc rau de tot de noi. Iar noi stam ca prostii si inghitim toate mizeriile lor.
    • +4 (30 voturi)    
      autostrada Transilvania (Duminică, 12 mai 2013, 22:54)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      ..si-au facut miticii autostrada sa poata merge la mare si au uitat complet de Transilvania!!!! Ia sa se faca regionalizare si sa nu mai pupe miticii ban transilvanean!!!!
      • +14 (22 voturi)    
        Da, din pacate sint de acord cu tine (Duminică, 12 mai 2013, 23:58)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        chiar daca ai citeva minusuri .

        Miticii habau n-au ce inseamna sa mergi o zi la volan de la Oradea, Baia Mare , Cluj sau Satu Mare pina la Bucuresti , mergi cu 50km/h prin nspe localitati si te prind zeci de radaruri incit iti trebuie vre-o 8-10 ore . Proiectul autostrazii Brasov -Oradea e ca un sarpe in loc sa fi fost cit de cit liniar .

        Pe ei ai intereseaza doar pina la Brasov si pina la mare , atit .Daca pleaca simultan din Bucuresti la Brasov 100.000 de masini nu-i suficienta nici o autostrada cu 10 benzi pe sens.

        Au fost ani in care s-a reasfaltat Ploiesti Bucuresti in fiecare an restul tarii e in bataie de joc.De ce ? . In schimb provincia trebuie sa plateasca taxe ca prostii si sa circulam ca-n familia Flinstone ..

        Cit despre costuri la ce bani se invirt in domeniu cred ca mai repede se face o sosea pe sub pamint .
      • +8 (12 voturi)    
        chiar asa? (Luni, 13 mai 2013, 12:57)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        In primul rand, Boc este "mitica" sau ardelan? Esti convins ca, de exemplu, judetele Cluj si Arad au primit mai putini bani decat au varsat la bugetul de stat, cel putin in timpul guvernarii Boc? Eu zic sa verifici si o sa vezi ca au primit mai mult. Chestia asta cu banii care sunt transilvaneni sau olteni e o prostie, tara este acum unita si sper ca regionalizarea si undele tendinte de prin Ardeal sa nu duca la o separatie de facto asa cum isi doresc grupurile politice maghiare. Daca voi va inchiputi ca separati ati duce-o mai bine, va inselati. Cu cat o entitate statala sau regionala este mai mica si mai izolata cu atat se dezvolta mai greu, asta daca nu este un paradis fiscal sau un centru global financiar gen Singapore sau Hong Kong.

        Miticii nu vor decat sa ajunga la mare si la Brasov? Iar eroare, as vrea sa ajung si eu in 5-6 ore la Oradea sau Arad. felul in care se construiesc autostrazile tine de incompetenta politicienilor care se ocupa de asta si nu de ce-si doresc "miticii". politicieni sunt din toata tara, iar ardelenii au avut o pondere importanta in multe guvernari. Vezi grupul PSD de la Cluj din timpul guvernarii Nastase sau guvernul Boc si grupul impus de Falca in perioada 2008-2012.

        Pana la uma, daca ne uitam pe harta, vedem ca exista 2 autostrazi mari la care se lucreaza si care sunt in Ardeal in pare parte. Nu putem vorbi ca autostrada Bucuresti Constanta nu ar fi fost necesara, iar cea dintre Bucuresti si Brasov este si in avantajul brasovenilor care vor putea ajunge rapid in capitala si pe litoral.

        Se cicrula greu pe la Baia Mare, Cluj, da sunt de acord, dar se cicrla infernal si pe valea Oltului si pe valea Prahovei, iar de la Tg Neamt la Tg Mures(un pic peste 100 km) se fac peste 3 ore. Autostrazi trebuie peste tot, dar in primul rand trebuie terminate cele incepute de la ca la coada. Adica tronsonul IV si autostrada Transilvania. Nu vad sensul autostrazii Craiova Pitesti in acest moment, poate mai tarziu. Doar daca ar fi cu bani de la UE.
        • -5 (17 voturi)    
          da, chiar asa (Luni, 13 mai 2013, 15:01)

          0m [utilizator] i-a raspuns lui minos

          1. Boc a facut ce a executat ordinele altora; daca puneau o gaina de Cluj in locul lui, dadea acelasi rezultat
          2. Nu sunt maghiar, dar imi doresc foarte mult regionalizarea NU MA INTERESEAZA CE SE INTAMPLA DUPA CARPATI. Referintele mele sunt Budapesta (200km), Vienna (400 km), Praga (600), Berlin (1000), etc VS Bucuresti (600km), Iasi (500km), Constanta (700) etc.
          3. Ma jignesti cand compari TgNeamt sau Pitesti sau Craiova cu Cluj sau Oradea; e diferenta de la cer la pamant (social, economic)

          Asa cum americanii sunt englezi la origini, ei au avut o evolutie separata, asa si ROMANII din Ardeal; om fi noi romani la origini, dar gandim diferit ne comportam diferit. RUPEREA E INEVITABILA;
          • +4 (10 voturi)    
            stramosii in mormant (Luni, 13 mai 2013, 16:42)

            LaurentiuR [utilizator] i-a raspuns lui 0m

            Se rasuceste in mormant strabunicul meu care a murit in primul razboi mondial. Si probabil ca si al tau.
            Si nu conteaza ca diferenta intre Ardeal si Austria e de 200%, iar diferenta intre Ardeal si Regat de 10% si poate sa zicem cu Moldova de 20%. Dar ne simtim bine sa ne uitam de sus la mitici si moldoveni, noi suntem frati cu austriecii....
            • -5 (11 voturi)    
              haha..da-i cu stramosii (Luni, 13 mai 2013, 19:13)

              0m [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuR

              ..e vorba de aceeasi stramosi (bunici, strabunici) care dormeau in case de chirpici si mergeau pe ultizi pline de noroaie si isi construiau biserici de 3 metri inaltime??
              Daca DA, e vorba de ei, poti sa ii uiti, ca eu nu vreau sa mai traim in case de chirpici si sa umblam pe sosele late cat 2 carutze cand LUMEA BUNA circula pe autostrazi;
              Reiterez ideea: mi se rupe de moldoveni si mitici si olteni.
              • +3 (5 voturi)    
                ii dau cu stamosii (Luni, 13 mai 2013, 22:54)

                LaurentiuR [utilizator] i-a raspuns lui 0m

                Nu, nu era o figura de stil, era vorba de strabunicul meu care s-a oferit voluntar si a murit in batalia de la Caineni. Lumea buna la care visezi tu nu-si uita niciodata radacinile, ar fii bine sa meditezi la asta.. Si daca nu pt Romania, fa-o macar pt tine, ca poate o sa ai si tu nepoti si stranepoti, si nu o sa-ti placa daca or sa gandeasca in acelasi mod despre tine.....
                • -2 (4 voturi)    
                  mestere... (Marţi, 14 mai 2013, 7:11)

                  0m [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuR

                  mestere, respect pentru strabunicul tau; al meu a fost pana in Muntii Tatra in contraofensiva romana; SI? asa credeau ei ca e bine, atunci; asa cum cred eu ca ardelenilor le e mai bine acuma si le va fi mai bine in viitor fara mitici :)
                  • +2 (4 voturi)    
                    . (Marţi, 14 mai 2013, 8:02)

                    LaurentiuR [utilizator] i-a raspuns lui 0m

                    Eu cred ca fiecare si-a spus punctul de vedere si deci o sa ma opresc aici. Nu inainte de a-l parafraza pe un filozof francez: ardelenii care traiesc fara mitici nu sunt atat de intelepti pe cat se cred :-)
                    • -2 (2 voturi)    
                      răspuns final (Marţi, 14 mai 2013, 21:54)

                      0m [utilizator] i-a raspuns lui LaurentiuR

                      ..mă voi raporta în continuare la Budapesta, Viena, Praga, Berlin; rămâi sănătos cu miticii tăi, bine? :)
    • -1 (11 voturi)    
      Problema principala... (Luni, 13 mai 2013, 0:53)

      Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Este aceea ca noi facem toate lucrurile pe dos. In mod normal o autostrada trebuie sa stea o perioada de 5-10 ani in stadiu de proiect. Trebuie sa se organizeze cercetari la fata locului, trebuie sa se organizeze studii geologice si multe altele. Luati exemplu China. Chinezii planifica constructia unei autostradazi in 5-10 ani si executa lucrarea in 2-4 ani.

      Sa nu ne miram ca de ce se construiesc autostrazile atat de greu la noi. Nu ai cum sa inaintezi rapid cu lucrarile cand tu nu faci cercetare corespunzatoare la fata locului. Cand ti-e lumea mai draga, te trezesti cu o zona sensibila la alunecari de teren care nu a fost luata in calcul, intarzieri cu exproprierile sau stiu eu ce alte impedimente care daca le aloci mai mult timp, se rezolva. Da, partea de cercetare costa mult, dar daca vrei sa faci o investitie fara pierderi majore, atunci ai face bine sa ti-o permiti.
    • +8 (8 voturi)    
      ordinea de executie (Luni, 13 mai 2013, 10:17)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Lucrarile astea nu au o ordine logica de executie?

      Adica prima data, se face un plan, pe unde trece autostrada.
      Apoi se fac exproprierile, unde este cazul.
      Cand situatia juridica a terenului este clara, se face un studiu geo.
      Din acel studiu rezulta solutia tehnica, si daca este cazul, se schimba proiectul pe ici pe colo.
      Abia apoi se face licitatia, cand totul este clar, ce si cum trebuie executat.

      Sa ai alunecari masive de teren la ambele capete ale unui viaduct important mi se pare o prostie.
  • +14 (20 voturi)    
    absolut jalnic (Duminică, 12 mai 2013, 22:34)

    Tomis [utilizator]

    30-40km nu sunt autostrada. Cum naiba, mergi un sfert de ora si gata, s-a terminat?
    • +2 (2 voturi)    
      da si nu (Luni, 13 mai 2013, 14:35)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

      Aia 30-40 km reprezinta de fapt centuri. Alternativa ar fi sa o iei prin toate satele si orasele care nu au astfel de centuri. Eviti semafoare, eviti potentiale accidente (daca circuli noaptea, poate dai peste o caruta sau un betiv prin acele sate). In plus, sa ne gandim si la locuitorii acelor localitati carora le trec mii de masini pe sub nas.
      De acord ca nu e o distanta uriasa, dar sunt utili - d-aia se fac intai tronsoanele astea care par ca sunt bucatele, dar au utilitatea lor.
      • +1 (3 voturi)    
        sunt de acord (Luni, 13 mai 2013, 17:27)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Nu vroiam sa insinuez ca sunt inutile acele tronsoane, doar ca este prea putin si prea incet. Iasi-Tg. Mures o sa fie gata candva pe la 2170.
        • 0 (0 voturi)    
          pai... (Marţi, 14 mai 2013, 14:36)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

          Se fac greu de un an si ceva (parca de prin mai 2012). In perioada Ancai Boagiu/Nazare lucrurile au mers destul de bine - daca se faceau si exproprierile la timp, probabil ca Sibiu-Nadlac ar fi fost gata complet in 2 ani.
          Boagiu are cateva merite mari:
          a) a acreditat AM - chestie pe care Berceanu/Orban n-au fost in stare;
          b) a stabilit niste preturi si niste criterii tehnologice ca sa nu se mai faca terasamente in dorul lelii si la costuri imense;
          c) a impartit lucrarile in mai multe tronsoane astfel incat sa se poata lucra in paralel - decontarile la UE se faceau alternativ;
          d) a stat cu ochii si gura pe ei - aduceti-va aminte de filmarile publicate pe situl MT; acum trebuie sa scoata niste baieti sufletisti bani din buzunar ca sa faca treaba lui FeneSova (prostul bicefal)

          Dar n-a fost nici ea fara pata - s-au cam aranjat unele licitatii. In unele cazuri a iesit bine (vezi A2 Cernavoda-Medgidia terminata in timp record), in altele nasol (Lugoj-Deva).
  • +17 (19 voturi)    
    ===!!!===???=== (Duminică, 12 mai 2013, 23:12)

    solar [utilizator]

    Tronsonul Nadlac-Arad- Timisoara- Deva trebuia sa fie dat in folosinta la sfarsitul lunii aprilie si se facea legatura cu Szegedul si mai deprate cu Occidentul. Era absolut normal sa fie terminata aceasta lucrare pana le Deva de unde DN -urile puteau prelua circulatia din restul Ardealului si Muntenia. Au venit chestile cu USL-ul in anul trecut si s-a dat totul peste cap.Contractele erau semnate, lucrarile erau avansate mult, si dintr-o data Poanta plagiatorul ne -a intors pe toti cei din zona cu curu-n sus!! O fi ,nu o fi de vina Romstrade pentru delapidari, aici nu stie nimeni nimic decat vag si imprecis, autoritalile noi facandu-se ca ploua. ca si justitia de altfel. Realitatea este ca totul este intarziat f mult, mult mai mult decat da asigurari CNAD, iar oamenii din zona au efectiv probleme incepand de la agricultura, pana la sute de vieti curmate pe motiv ca lui SOVA i s-a sculat sa duca fonduriele la el in colegiu. Justificarea? care e ? Satisfacerea unui moft al pulimii rasculate la comanda? Asta a fost scopul retragerii lucrarilor si banilor din zona? Mor oamenii din toata tara ca si caini pe soseaua Arad-Nadlac pentru ca nu se mai poate face fata traficului . In caz de accident (intre Deva si Nadlac via Arad) se sta cate 5-8 ore la niste cozi infernale !! Nu stiu cum reactioneaza devenii la asta, dar aradenii sunt deja f nervosi si daca nu se iau masuri vor fi proteste si incaierari suta la suta!! De ce nu se mai arata stadiul lucrarilor din avion ? Initiativa lui Boiangiu si Falca a fost f f buna si lumea a vazut ce si cum se avanseaza lucrarile !!Daca asta e politica USL-ului, da-te ma la o parte ca -mi trebuie prt ai mei, atunci fac ceva pe toata politica asta !!! Dar nu-i nimic !! Nu s-au bagat zilele-n sac !! Tot mereu am iesit prost la defilare cu stanga asta nenorocita ,lenesa si smechera pe aici prin partile astea. Nici acum n-a prea mers, dar de acum cu atat mai putin !
  • +3 (3 voturi)    
    Contracte de miliarde de euro semnate cu SRL uri ! (Duminică, 12 mai 2013, 23:41)

    andreesanu [utilizator]

    Asta-i inconstienta totala cind califici la licitatii cu valoare de miliarde de euro firme de doi lei -SRL uri.
    Dovada evaluarii DUBIOASE a bonitatii firmelor acceptate este azi dovedita de iresponsabilitatea cu care au abordat proiectele ,de nerespectarea termenelor,de calitatea lucrarilor vezi zona cu alunecari de teren.
    Sa nu-mi spuna mie ca un constructor adevarat nu vede din start ca terenul este instabil ,dar continua sa lucreze si apoi priveste cum totul se duce de ripa !!!,ala nu-i constructor ,ala este un inconstient bun de internat la Socola.
    De ce nu terminati investigatiile ???;cit din km executati sunt platiti integral ???,cit s-a platit in plus ???,cite acte aditionale sunt la fiecare contract ,fie ca cer bani suplimentari fie ca se fac modificari la proiecte ???,citi bani sunt retinuti din valoarea lucrarilor executate ca si garantii de buna executie ???,
    Cite penalitati s-au aplicat pentru intirzieri ???.Cine plateste pierderile inregistrate ca urmare a intirzierilor de punere in functiune ???.
    Am vazut ca ati pus in socoteli autostrada lui Ceausescu, Bucuresti -Pitesti ,de ce ???,ati facut-o voi ???,nu era.
    In CNADNR inca nu se stie ce-i managementul de proiect ,cu ce se maninca ???si nici de calitatea in constructii se pare ca nu s-a auzit .
    Ce sa faci cu FIRME CAPUSA SAU FIRME PADUCE ????,te scarpini in buzunar toata ziua si platesti daca esti prost facut gramada sau prins de nas >
  • -4 (10 voturi)    
    Povesti... (Luni, 13 mai 2013, 1:25)

    lucky luck [utilizator]

    Le-am crezut pe vremea lui Ciorbea (saracul!).
    Azi, nu! Caci le aud de la fiece guvern, ministru sau secretar de stat "nou".
    Azi, m-ar satisface cu mult mai mult nu autostrazile (inexistente), ci condamnarea penala cu executare a unor Traian Basescu, Anca Boagiu,,Radu Berceanu, etc - toti ministrii super corupti si super incompetenti ai Transporturilor.
  • +5 (7 voturi)    
    529,39 km?! (Luni, 13 mai 2013, 2:27)

    evoque [utilizator]

    parca ar fi steagurile lui Pristanda.
    Din astia 529,39 vreo' 125 sunt de pe vremea lui ceasca, iar 49,3 sunt in fapt centuri de localitati care din dorinta de a raporta (meteahna veche, tot de pe vremea lui ceasca si preluata cu taiat de panglica de unii exprim-ministrii) au fost catalogati drept autostrada (este adevarat ca sunt construiti la nivel de autostrada, insa sunt centuri si au alta functie). Deci in fapt raman doar vreo 354 de km de autostrada adica 14,75 km/an si ce firme galonate au reust asemenea performante Strabag, Astaldi, etc si cu concursul multor ministri si prim-minitri, unul mai tare in comisioane ca altu'.
  • -1 (9 voturi)    
    Observ si eu! (Luni, 13 mai 2013, 4:09)

    Sthelian [utilizator]

    Pe hirtie exista vreo 530 de km de autostrada. Pe hirtie. In realitate cit de utili sunt? In afara de faimoasa Bucuresti-Pitesti de pe vremi imemoriale, ce mai e?
    Bucuresti-Constanta??? Este? Adica te "sui" pe autostrada la Bucuresti si te "dai jos" la Constanta? Daca da, e bine, daca mai e si o bucata de 2 Km pe unde treci prin vre-un sat, e degeaba.
    Si apoi, exista undeva o bretea de legatura intre Autostrada spre Pitesti si cea spre Constanta? Daca da e bine, daca nu trebuie impuscati...
    • +3 (3 voturi)    
      Buc-Ct, nu treci prin sate, se vede ca nu ai fost (Luni, 13 mai 2013, 12:59)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      si comentezi degeaba
  • +3 (3 voturi)    
    teren (Luni, 13 mai 2013, 9:53)

    ala_ [utilizator]

    v-as recomanda sa va uitati pe google maps, cu setarea "Terrain".
    De la Gilau la bucata inceputa (Suplacu de Barcau) este o zona foarte deluroasa - mult mai deluroasa decat Gilau - Campia Turzii. Acolo deja discutam cred despre tuneluri...
    Pitesti-Ramnicu-Valcea si Ramnicu-Valcea-Sibiu nici nu sunt trasate.
    Parerea mea este ca va dura mult si bine pana sa vedem aceste legaturi facute...

    Insa, daca este sa mizam pe ceva functional in 2-3 ani, atunci vorbim de Nadlac-Sibiu. Singurul tronson neabordat, Lugoj-Deva nu pare prea simplu...dar se poate face.
    Restul? Poate peste 10 ani :)
  • +10 (10 voturi)    
    ce de autostrazi in Moldova (Luni, 13 mai 2013, 10:09)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Ma uit pe harta si vad o sumedenie de autostrazi prin/spre Moldova. Acolo lumea o va duce din ce in ce mai bine. Mai ales ca au si celebrele noduri aeriene de la Iasi, Bacau, Galati etc.
    • +3 (7 voturi)    
      pentru ca sunt egocentrici (Luni, 13 mai 2013, 13:06)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Nu-i intereseaza dezvoltarea tarii ci totul pentru legatura cu vestul. Nu au viziunea a ceea ce poate sa fie peste 20-40 ani, adica trafic dinspre Ucraina spre centrul Europei, nu ma vorbesc de o dezvoltare unitara a tarii. Ardelenii se simt nedreptatiti, dar oare au dreptate? Totusi autostrada Transilvania se face d ea bugetul de stat, adica pentru ea platesc si moldovenii care nu vor beneficia decat partial daca nu se face si un tronson Tg Mures-Tg Neamt. Sunt doar 111 km care pot fi esentiali pentru moldoveni, dar si pentru ardeleni care pot ajunge rapid sa viziteze zona manastirlor, de exemplu, poata asa se va ajunge si la renuntarea la stereotipurile care ne macina si dezbina natia, cunoscandu-ne unii pe altii mai bine, nu doar de la stirile de la ora 5 sau prin educatia gresit primita atunci cand vine vorba despre "ceilalti".
      • -4 (8 voturi)    
        Gresit si tendentios (Luni, 13 mai 2013, 15:59)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui minos

        Interpretarea ta localist patriotica(sau patrihotica?) este totalmente tendentioasa si deplasata !! Nu pleaca banatenii , in speta aradenii, cat plecati voi moldovenii si muntenii in OCCIDENT!! Cu miile invadati frontierele de vest,zilnic !! In Arad sunt patru iesiri mari spre Occident si toate sunt supra aglomerate de voi cei din Moldova, Muntenia, Oltenia cu firmele voastre cu tot !! Tirurile stau insirate pe kilometri intregi mai ales de sambata pana luni dimineata, pt ca in OCCIDENT nu sunt primiti in aceste zile !! !ar turismele sunt tot cu miile , furnicar cu numere din absolut toate judetele tarii !! Care mai de care mai smechere si mai luxoase , de crezi ca toti sunteti niste boieri. De unde aveti bai mai de atatea masini scumpe, care si consuma zilnic de milioane de eurobenzina sau motorina? Totiv-ai nascut de pr4in Moldova , Muntenia , Oltenia din cururi de miliardari? De unde atatia bani, mai STEFAN CEL MARE , CE ESTI?Noi pe aici prin Banat ne intrebam mereu , pt. ca stim ca nu picati din picioare de harnici ce sunteti !! Nici de supercivilizati ce sunteti nu sare smaltul de pe blidele voastre!! Adusi pe vremea lui Ceausescu in satele banatene parasite de nemti si cadorisiti cu case babane gratuit, spargeati parchetul din camere sa-l bagati in teracote sa va incalziti !! Nu stiu eu satele voastre cum arata? Cat sunt de gospodari moldovenii tai si de organizati pe la casele lor?
        ASA CA ,LASA-MA/LASATI-NE CU EGOCENTRISMUL ARDELENILOR SI BANATENILOR !! LUATI-LE MAI BINE EXEMPLUL DE CAT SA VA DATI GRANZI DE SUCEAVA ORI GALATI !!
        • +2 (4 voturi)    
          interesanta atitudine (Luni, 13 mai 2013, 16:29)

          Stefan-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui solar

          Nu am sa intru intr-o polemica, intrucit limbajul rastit spune totul. Mentalitatea este si mai interesanta.

          Te rog doar sa faci o analiza PESTLE a Banatului versus Moldova pe partea de macro. Pe de alta parte, faci referire la cit de harnici sunt unii vs altii. E drept ca nivelul de trai si calitatea vietii e slab in Vaslui sau in Botosani dar nici Mehedinti nu e departe. As vrea sa te uiti si la raportul populatiei rurale fata de cea urbana si de ce se intimpla in respectivele orase.

          In final, iti urez sa meditez putin la modul cum iti exprimi o opinie.
          • -2 (2 voturi)    
            Mehedinți nu e Banat, ci Oltenia (Luni, 13 mai 2013, 23:03)

            Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

            Văd că moldo-valahii au rămas repetenți și la alte capitole precum geografie, istorie.
  • +2 (2 voturi)    
    Autostrazi... (Luni, 13 mai 2013, 15:15)

    NituConstantin [anonim]

    Autostrăzi, autostrăzi….

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14791245-harta-interactiva-radiografia-autostrazilor-aflate-constructie-care-sunt-tronsoanele-cati-kilometri-care-sunt-noile-termene-finalizare-stadiul-lucrarilor.htm?cfnl=


    Şi pentru că actualul guvern vrea „să ia taurul de coarne” şi să ne blagoslovească cu ceva potecuţe de autostrăzi, în ţara fără autostrăzi, dar cu „regi ai asfaltului” îmbogăţiţi cu lei sau euro, nu cu particule din raze gamma, vă rog să citiţi ce am scris mai demult despre o minunată lucrare a lumii moderne, tunelul pe sub Marea Mânecii. Impresiile în întregime le găsiţi la adresa http://api.ning.com/files/6M8H373xlgTFaSwWpA48pr1lQ5ZQYqv6UByaD*UCjp2BBAduG06RpE1B41s*pYTXA2oB9XN236FwV7vP4Q-R5fQdqBjN1v20/Bournemouth1991.pdf - „Călătorii geodezice - Bournemouth, 1991”
    ……..
    Iar în domeniul marilor construcţii nu vreau să omit tunelul construit pe sub Canalul Mânecii, pentru legarea Angliei cu Franţa, atunci în plină construcţie şi care avea să fie finalizat peste trei ani, în 1994, la el lucrând 15.000 de oameni, opt din ei murind la datorie. S-a încercat construcţia tunelului încă de la sfârşitul secolului al XIX-lea (ideea construcţiei era încă din 1802, cea a inginerului minier francez Albert Mathieu), dar nu s-a dispus de fonduri şi tehnologii.
    Tunelul a fost finanţat de investitori englezi şi francezi privaţi şi a costat 16 miliarde de dolari, de două ori mai mult decât estimaţiile iniţiale. Iar noi am realizat în patru ani, 2005-2008, în era portocalie Dreptate şi adevăr, adică Băsescu-Tăriceanu, doar patru km de autostradă! Comparaţi şi meditaţi!
    In 1996, The American Society of Civil Engineers - Societatea inginerilor constructori americani, printr-un mecanism popular, a ales tunelul ca una dintre minunile lumii moderne.
    Tunelul principal (“Channel Tunnel” în engleză sau „Le tunnel sous la Manche” în franceză), cu o lungime de 50,5 km (cu 3,3 km pe sub uscat în Franţa şi 9,3 km în Anglia) leagă localităţile Folkestone
  • 0 (0 voturi)    
    mila (Luni, 13 mai 2013, 23:03)

    miluch [utilizator]

    Ma uit la harta asta interactiva, ma uit in calendar si ma apuca mila...de noi toti, astia care am tot platit impozite de aproape 25 ani incoace. Degeaba. Fix degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce va mira ca platim din ce in ce mai mult ? (Marţi, 14 mai 2013, 23:04)

    liviuph [utilizator]

    nu asa s-a "ales" de fiecare data ? nu asa ne-am asternut votand iliescu & secu' prima data ? si a doua oara, si a treia si a patra ... etc. ? ati crezut vreodata ca vreunul dintre "alesii" neamului a tratat vreo nevoie a tarii sau a neamului cu seriozitate ? ce autostrazi, ce sistem sanitar, ce invatamant, ce atragere de investitori prin facilitati pt. a crea cu adevarat locuri de munca, cine credeti ca a fost responsabil de instarinarea resurselor de petrol sau alte resurse ??? numai interese de grup sau personale din care au beneficiat cu varf si indesat, culmea, tot cei care sunt la butoane si astazi din umbra sau chiar la lumina !!! s-au cam terminat posibilitatile de inavutire si atunci ? simplu, nu vom avea autostrazi. si ? care-i problema ? plecam noi din aceasta tara sau putem sa le dam lor valea din tara asta si apoi vom avea de rezolvat eterna problema - pe cine vom pune in loc ? va provoc sa rezolvati aceasta problema iar cea mai buna solutie votata merita premiata "la greu" ! succes !
    • 0 (0 voturi)    
      autostrazi (Joi, 16 mai 2013, 22:39)

      consting [utilizator] i-a raspuns lui liviuph

      provocarea e ffb. 1.societatea civila sa forteze politicienii sa voteze si sa fie pusa imediat in aplicare, legea lustratiei. asa se va putea curata clasa politica. 2.suna nedemocratic dar regulamentele camerelor trebuie sa fie facute de societatea civila. pt ca politicienii isi voteaza privilegii. 3. suna tot nedemocratic -legile propuse de parlamentari trebuiesc monitorizate de soc civila. 4.soc civila tre sa forteze parlamentul sa adopte o lege prin care sa se interzica traseismul politic. 5.politicienii care isi schimba orientarea politica sa fie eliminati din parlament pt ca incalca buna credinta a alegatorilor lui.
  • -1 (1 vot)    
    Civilizatie precara. (Luni, 3 iunie 2013, 23:30)

    monser [utilizator]

    Mie imi este clar.Romania nu va avea vreodata trafic civilizat,investitori puternici,turisti pentru ca NU SE VREA POLITIC DEZVOLTAREA TARII,INDIFERENT CINE ESTE LA PUTERE SI CU ASTA BASTA.Trebuie sa va obisnuiti si sa admiteti odata pentru totdeauna ca civilizatia vestica se opreste brusc la est de Budapesta.De acolo inspre EST ESTE o mizerie,drumuri desfundate,tigani cu carute,oameni scapati din pesteri ,needucati si prost crescuti,corupti hoti.Cand intri in Romania ai impresia ca intri intr-o tara de nebuni si cretini scapati de sub control,o tara care merge total invers de cum merg toate celalte tari.o societate abjecta,nesimtita si total nepasatoare,o tara in care romanii iti dau impresia ca sunt dusmani cu totii, o tara plina de "curve' si de smecheri de doi bani.Pacat de tara asta frumoasa peisagistic si plina de istorie,dar noi cei contemporani suntem de tot rahatul si nici nu dam semn ca ne putem schimba.De fapt pestele se impute de la "CAP".Si uite asa, vest europenii profita de tara asta slabita din interior si o calca pur si simplu in picioare.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version