​​FOTOGALERIE Autostrada A1 Sibiu - Orastie ar putea fi gata cu o intarziere de sapte luni. Constructorii invoca alunecarile de teren si spun ca vor sa construiasca un tunel suplimentar

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 3 decembrie 2012, 12:29 Actualitate | Esenţial

Viaductele de la Aciliu si Sacel (A1)
Tronsonul de autostrada A1 intre Orastie si Sibiu (82 km) ar putea fi gata abia peste un an, in noiembrie 2013, cu sapte luni in plus fata de data de aprilie 2013 anuntata in trecut de catre autoritati, informeaza publicatia Turnul Sfatului. In plus, pe traseul tronsonului s-au intetit alunecarile de teren, iar constructorii propun construirea unui nou tunel, in afara celui de la Sacel, in capatul dinspre Sibiu a viadutului de 1 km de la Aciliu.
Autostrada Orastie - Sibiu are o lungime de 82 de km si costa in total peste 470 de milioane de euro. Termenul de finalizare a tronsonului anuntat in trecut de catre autoritati este luna aprilie 2013, insa acesta s-ar putea modifica, iar cei 82 de km de ausotrada ar putea fi gata abia in noiembrie 2013.

"Saptamana trecuta, reprezentantii antreprenorilor generali au anuntat ca nu pot respecta aceste termene, invocand motive obiective", scrie publicatia locala TurnulSfatului.ro.

"Sa nu dam termene lunare pe fiecare tronson. Consider ca sfarsitul sezonului de lucru, sa spun noiembrie 2013, vom avea functional Deva - Sibiu", spune Gabriel Teodorescu, directorul general al Consitrans, societatea care supervizeaza lucrarile autostrazii Sibiu - Orastie, citat de publicatia locala.

Potrivit sursei citate, principalele probleme invocate de constructori in a sustine prelungirea termenelor contractuale sunt alunecarile de teren, care, sustin ei, nu au fost prevazute inainte de atribuirea contractelor.

Italienii de la Impregilio, care lucreaza la lotul III al autostrazii (judetul Alba - Saliste, aprox.) spun ca au doua astfel de probleme majore, tocmai de o parte si de alta a celei mai impresionante lucrari, viaductul de un kilometru de la Aciliu, cel mai inalt viaduct din tara.

"Problemele sunt in ambele capete ale viaductului. Cea majora este dezvoltata, sa-i spunem, la intrare pe viaduct, dinspre Orastie spre Sibiu. Este mai masiva in sensul ca problemele sunt pe o lungime mai mare. Iar cealalta este la capatul opus, inspre Sibiu, unde constructorul a propus drept solutie tehnica un tunel, care ar avea avantaje si din punctul de vedere al exproprierilor si a taierilor mai reduse de material forestier. In schimb, sunt costuri pe care antreprenorul nu si le poate asuma singur, in aceasta valoare angajata la inceput, de proiectare si executie", a declarat, pentru Turnul Sfatului, Gabriel Teodorescu.

Directorul Consitrans mai declara ca valoarea noilor lucrari nu poate fi estimata, iar solutiile tehnice nu sunt inca definitivate. In plus mai este nevoie si de acordul CNADNR.

Gabriel Teodorescu mai sustine ca fonduri suplimentare vor fi necesare si pentru consolidarea dealului ce precede 'viaductul mic' de la intrarea in tunelul prevazut in dealul Sacelului (lotul IV): "Acolo sunt solutii de consolidare destul de importante. Antreprenorul a avut prevazut initial in oferta o suma de bani pentru consolidari de versanti, avand in vedere caracteristicile zonei. A inceput deja sa lucreze folosind acea suma de bani cu alte solutii decat cele estimate in cadrul ofertei. Suma nu acopera integral lucrarile ce vor fi dezvoltate. Speram la un mic ajutor din partea Statului Roman, dar si a Uniunii Europene pentru finantarea lucrarilor".

  • Autostrada Orastie - Sibiu, cifre si date
Autostrada Orastie - Sibiu (cu galben)
Foto: Hotnews
Lotul I
- 24,11 km, valoare 551 mil. lei, fara TVA
- antreprenor general: Strabag SRL
- patru poduri peste cursuri de apa, patru poduri peste cai de comunicatie terestre, 7 subtraversari, 2 noduri rutiere (Orastie si Sebes), un spatiu de servicii, un centru de intretinere, parcare inteligenta la Sebes
- termen nou estimat pentru finalizare: vara lui 2013

Lotul II
- 19,74 km, valoare 377,78 mil. lei fara TVA
- antreprenor general: asocierea Straco Grup SRL (Romania) - Studio Corona
- 13 poduri, trei pasaje pe autostrada, un viaduct, un tunel peste CF, trei noduri rutiere (Lancram, Sebes, Cunta), un spatiu de servicii
- termen nou estimat pentru finalizare: septembrie 2013

Lotul III
- 22,11 km, valoare 604,7 mil. lei fara TVA
- antreprenor general: Impregilo SpA
- trei poduri peste cursuri de apa, trei pasaje peste cai de comunicatie, un viaduct (cel de un km de la Aciliu), un nod rutier (Apoldu de Jos), un spatiu de parcare si servicii
- termen nou estimat pentru finalizare: noiembrie 2013

Lotul IV
- 16,61 km, valoare 484,83 mil. lei fara TVA
- antreprenor general: asocierea Astaldi SpA - Euro Construct Trading 98 SRL (Romania) - Astalrom SA
- sase pasaje, doua poduri, doua noduri rutiere (Saliste, Sibiu vest), tunel (dealul Sacel), un spatiu de servicii, un centru de intretinere si monitorizare
- termen nou estimat pentru finalizare: noiembrie 2013

Informatiile provin de la Consitrans si sunt citate de catre Turnulsfatului.ro

Fotografii realizate de Flaviu Boerescu si postate pe forumul PeUndeMerg.ro


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

8128 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    "Inventatori" (Luni, 3 decembrie 2012, 12:51)

    JG [utilizator]

    Ar trebui brevetata metoda romaneasca de constructuie rutiera:
    "Drumuri la pipeta".
    ORICE drum facem, il facem "cu pipeta".
    Facem drumuri pe bucatele atit de mici, caci inaugurarile si panglicile de multi-inaugurare costa tot atit cit restul lucrarilor!
    RUSINE tie, stat romanesc! (ca nu mai conteaza cine e la conducere ...)
    • +5 (7 voturi)    
      inventatori (Luni, 3 decembrie 2012, 13:46)

      ClaudiuRomanescu [anonim] i-a raspuns lui JG

      Daca li se dadeau loturi de lungime mare nu erau in stare sa le construiasca. De asta s-au impartit in distante mici loturile.
  • +5 (5 voturi)    
    Si ce mai "propune" constructorii? (Luni, 3 decembrie 2012, 12:55)

    ribelalu [utilizator]

    "iar constructorii propune construirea unui nou tunel"
  • -1 (3 voturi)    
    panglici,panglicari.... (Luni, 3 decembrie 2012, 15:34)

    gica43 [utilizator]

    Ce conteaza când și cu ce costuri va fi gata ? Conteaza ca cei doi păcălici să mai taie o panglică !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică