Premierul Emil Boc a anuntat, vineri, ca in cursul acestei luni va intra in sedinta de Guvern noul contract cu constructorul autostrazii Transilvania, compania americana Bechtel, relateaza Agerpres. La inceputul lunii august, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel.

Boc a mentionat ca portiunea de 8,5 km dintre Gilau si Nadasel va fi scoasa apoi la licitatie, urmand sa fie finalizata poate chiar pana la sfarsitul anului in curs.

"Pe data la care va intra in Guvern forma noua a contractului cu Bechtel, imediat se va scoate la licitatie tronsonul de la Gilau la Nadasel, pentru a fi realizat pe bugetul de stat, pentru a fi continuata lucrarea, pentru ca acolo deja exproprierile sunt facute, proiectarea este realizata", a spus premierul, precizand ca, ulterior, vor fi continuate lucrarile si pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, pe o distanta de 64 de kilometri.

Premierul Emil Boc a vizitat, vineri, santierul centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, despre care a spus ca va fi circulabila incepand, cel tarziu, la data de 10 noiembrie. Centura are 24 de kilometri si costa 530 de milioane de lei.

La inceputul lunii august, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel.

Acesta este unul din rezultatele negocierilor purtate in ultima perioada cu Bechtel. Compania americana a acceptat sa finalize lucrarile deja incepute la doua tronsoane, urmand sa renunte la celelalte sase fara a mai primi despagubiri de la statul roman.

In plus, statul roman a reusit sa obtina reducerea costurilor la 6,9 milioane de euro pe kilometru. Boagiu sustine ca in cazul in care s-ar fi continuat contractul cu Bechtel, costurile ar fi ajuns la 9,9 miliarde de euro pentru cei 415 kilometri din autostrada Brasov-Bors. In noile conditii, statul va plati in total 3,8 miliarde euro. "Risipa pe care nu o va mai face statul roman este de 6 miliarde de euro", a precizat Boagiu.

In cadrul negocierilor, Ministerul Transporturilor a beneficiat de sprijinul ambasadei SUA si presedintelui Traian Basescu, a precizat Boagiu (vezi aici declaratia ambasadorului SUA Mark Gitenstein).