Francezii care viziteaza salonul auto de la Paris se pot considera norocosi: pot atinge Loganul break (MCV) cu aproape o luna inaintea romanilor. Desi reprezentantii companiei au anuntat ca lansarea oficiala va avea loc in Romania miercurea viitoare, pe 4 octombrie, primele masini vor fi livrate abia dupa 20 octombrie.

In reteaua de dealeri Dacia din Romania, lansarea de la Paris nu s-a tradus prin mai multe informatii despre modul in care va fi distribuit noul model.

Se stie doar ca de pe 4 octombrie incep inscrierile pentru comenzi. Insa, ramane o necunoscuta numarul maxim de masini ce pot fi livrate, timpul de asteptare, dar si ziua cand vor sosi modelele pentru test-drive.

"Luni seara, vom avea o intalnire de pregatire cu fabricantul. Atunci vom afla care este nivelul comenzilor", spune unul dintre dealerii Ipso. Dealerii spera insa ca in cursul saptamanii viitoare sa fie livrate primele modele pentru test-drive.

Potrivit prezentarii facute la Paris, preturile Loganului break vor varia intre 8.200 si 11.600 de euro cu taxe. Loganul MCV este primul dintre cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecand de la berlina Logan in cadrul programului Contract Renault 2009.

360 de break-uri pe zi

Loganurile break vor ajunge la dealeri pe masura ce acestia le comanda. Principiul dupa care functioneaza si linia de productie de la fabrica Dacia de la Mioveni: nu sunt asamblate masini decat daca exista cerere.

840 de masini vor iesi zilnic din linia de fabricatie a uzinei de la Mioveni, din care 40% vor fi break-uri. Pana la finele anului, Francois Fourmont, directorul general al Dacia, spera sa vanda 3.000 de Loganuri MCV in Romania, iar in 2007, inca 20.000.

Cu toate acestea, planurile in privinta Loganului break sunt mult mai ambitioase. Francezii si-au propus vanzari totale de 60.000 de unitati pentru anul viitor. Ceea ce inseamna ca doua treimi din productie vor fi trimise la export.

154 milioane de euro investiti

Modificarea caroseriei Loganului pentru varianta break au presupus o investitie de 154 de milioane de euro. Din aceasta suma, 110 milioane de euro au fost cheltuiti in investitii industriale - adica in adaptarea liniei de productie si in modificarea matritelor pentru caroserii. Restul reprezinta "tichetul de intrare" pe piata, adica investitii in distributie si promovare.

Citeste articolul complet in Evenimentul zilei