Inca de la inceput anului 2004, s-au produs modificari structurale si in numarul de personal prin diminuarea numarului de comisari cu 15 persoane precum si reducerea numarului de diviziii de la trei la doua.

In acelasi timp, sectia Constanta a devenit Comisariatul Regional Constanta cu inca 5 sectii in componenta: Braila, Calarasi, Galati, Ialomita si Tulcea. Cu aceeasi ocazie Comisariatul Regional Constanta a dobandit calitatea de persoana juridica si ordonator tertiar de credite.

Noul statut a asigurat o independenta sporita, atat financiara cat si de miscare. Cu toate ca numarul de personal a fost diminuat fata de anul 2003 Garda Financiara Constanta se situeaza pe locul I la „sume constatate” chiar оnaintea Comisariatului General, cu 792.892 milioane lei.

Analizand principalii indicatori statistici ai activitatii in dinamica raportati la anul 2003, se constata ca acestia au inregistrat o linie ascendenta ca urmare a realizarii la nivelul cerintelor actuale a managementului.

Stabilirea unor prioritati corect ierarhizate, asigurarea corespunzatoare a competentelor a condus la cresterea capacitatii de reactie si eficienta sporita in luarea deciziilor.

Cu toate ca numarul comisarilor angajati a fost de 38, iar numarul mediu scriptic a fost de 31, fata de 43 in 2003, numarul agentilor economici verificati per comisari a crescut cu 117%, respectiv 265 оn 2004, fata de 226 in 2003.

Verificarile efectuate au scos la suprafata sume sustrase de la bugetul de stat de 792 miliarde lei fata de 721 miliarde lei in 2003. Totodata au fost intocmite 150 dosare penale cu un prejudiciu estimat de 419,4 miliarde lei.

Un obiectiv prioritar al activitatii Garzii Financiare Constanta a fost verificarea documentelor justificative privind provenienta marfurilor si bunurilor de orice fel pe timpul transportului, depozitarii si desfacerii.

Urmare a verificarilor efectuate permanent s-au confiscat bunuri si numerar in suma de 518,7 miliarde lei cu 504% mai mult fata de anul 2003. Au fost atacate la instantele judecatoresti un numar de 84 acte de control, 41 fiind castigate in valoare de 30.615 milioane lei, 127 sunt pe rol, iar 38 au fost pierdute in valoare de 74.567 milioane lei.

Comparativ, procentul de acte contestate оn conformitate cu prevederile legale se prezinta astfel 2000 – 2%, 2001 – 1,4%, 2002 – 1,4%, 2003 – 1,3%, 2004 – 1,2%.

Colaborarea Garzii Financiare in 2004 s-a realizat cu celelalte institutii ale statului cu atributi de control in conditii bune, raspunzand pozitiv la solicitarile sau semnalele acestora.

Conform programului de pregatire profesionala, pe tot parcursul anului s-au desfasurat actiuni saptamanale pentru cresterea nivelului cunostintelor de specialitate a disciplinei tututor comisarilor corelat cu imbunatatirea metodologiei de efectuare a controlului si intocmirea corespunzatoare a actelor de control.

Pentru perioada urmatoare in contextul noii organizari structurate Garda Financiara Constanta are ca obiective atingerea unor parametrii superiori in activitatea sectiei prin exigenta, rigurozitate si obiectivitate in aplicarea prevederilor legale, continuarea specializarii si profesionalizarii stricte a comisarilor prin organizarea de

colective ale caror obiectiv de control sa se rezume la un numar restrans de probleme specifice, pregatirea, declansarea si valorificarea actiunilor de control astfel incat sa se asigure eficienta in depistarea si restrangerea fenomenului evaziunii fiscale in sectoarele predispuse acestuia, cresterea responsabilitatii,

pregatirii profesionale specifice si insusirea de cunostinte colaterale precum o limba de circulatie mondiala, utilizarea calculatorului, in vederea realizarii documentarii si pregatirii actiunilor inopinate specifice, dotarea si extinderea logisticii cu tehnica moderna de conectare a bazelor de date de la toate

structurile teritoriale si centrale ce au legatura cu sfera de activitate si atributiile Garzii Financiare, extinderea masurilor concrete care sa conduca la reducerea actelor si faptelor de coruptie in randul personalului, initierea de actiuni comune cu celelalte organisme locale de control in vederea combaterii evaziunii fiscale

si atragerea la bugetul de stat a veniturilor datorate.