Deficitul de benzină care a afectat Marea Britanie timp de aproape două săptămâni este departe de a se termina chiar dacă situația se îmbunătățește. Iată principalele date ale acestei crize:

Criza in benzinariile britaniceFoto: Maureen McLean / Shutterstock Editorial / Profimedia

- 23 SEPTEMBRIE -

Primele informații despre benzinăriile administrate de giganții de hidrocarburi BP și ExxonMobil care se închid în Regatul Unit din cauza lipsei de combustibil, ca urmare a problemelor de livrare din țară cauzate de lipsa șoferilor de camioane.

- 24 SEPTEMBRIE -

Panica pe benzină începe în Marea Britanie, ceea ce agravează lipsurile.

- 26 SEPTEMBRIE -

Guvernul pro-Brexit al lui Boris Johnson hotărăște să acorde până la 10.500 de vize de muncă temporare ca răspuns la lipsa forței de muncă, în special a șoferilor de camioane (Marea Britanie are un deficit de 100.000 de șoferi de TIR).

- 27 SEPTEMBRIE -

Cozi uriașe în toată țara în fața pompelor de benzină, cu britanicii ajunși la capătul răbdării. Londra solicită armatei britanice să fie gata să ajute la livrările de benzină pentru a ajuta la atenuarea penuriei de șoferi de camioane.

-28 SEPTEMBRIE -

Reprezentanții medicilor, cadrelor didactice și altor lucrători esențiali solicită să li se acorde prioritate pentru achizițiile de benzină, existând riscul de a nu-și putea face treaba în mod corespunzător.

- 30 SEPTEMBRIE -

Guvernul susține că situația se îmbunătățește, sectorul benzinăriilor o neagă.

- 4 OCTOMBRIE -

Începutul transportului de benzină de către militari. Guvernul lui Boris Johnson repetă că nu dorește revenirea la o imigrație „necontrolată” pentru a compensa lipsa șoferilor și afirmă că profesia trebuie să reevalueze salariile pentru a-și rezolva problema atractivității.

- 5 OCTOMBRIE -

Guvernul raportează că doar 27 de cereri de vize temporare au fost depuse de șoferii de camioane-cisternă, din 300 de permise rezervate pentru această categorie.

Potrivit PRA, una dintre asociațiile distribuitorilor de carburanți, situația la pompă s-a îmbunătățit marți, dar 11% din stațiile de alimentare nu aveau încă combustibili. În Londra și sud-estul Angliei, cea mai afectată regiune, această cifră a fost de 15%.

Citește și: