Deficitul de benzină din Marea Britanie: cum a început totul
Deficitul de benzină care a afectat Marea Britanie timp de aproape două săptămâni este departe de a se termina chiar dacă situația se îmbunătățește. Iată principalele date ale acestei crize:
– 23 SEPTEMBRIE –
Primele informații despre benzinăriile administrate de giganții de hidrocarburi BP și ExxonMobil care se închid în Regatul Unit din cauza lipsei de combustibil, ca urmare a problemelor de livrare din țară cauzate de lipsa șoferilor de camioane.
– 24 SEPTEMBRIE –
Panica pe benzină începe în Marea Britanie, ceea ce agravează lipsurile.
– 26 SEPTEMBRIE –
Guvernul pro-Brexit al lui Boris Johnson hotărăște să acorde până la 10.500 de vize de muncă temporare ca răspuns la lipsa forței de muncă, în special a șoferilor de camioane (Marea Britanie are un deficit de 100.000 de șoferi de TIR).
– 27 SEPTEMBRIE –
Cozi uriașe în toată țara în fața pompelor de benzină, cu britanicii ajunși la capătul răbdării. Londra solicită armatei britanice să fie gata să ajute la livrările de benzină pentru a ajuta la atenuarea penuriei de șoferi de camioane.
-28 SEPTEMBRIE –
Reprezentanții medicilor, cadrelor didactice și altor lucrători esențiali solicită să li se acorde prioritate pentru achizițiile de benzină, existând riscul de a nu-și putea face treaba în mod corespunzător.
– 30 SEPTEMBRIE –
Guvernul susține că situația se îmbunătățește, sectorul benzinăriilor o neagă.
– 4 OCTOMBRIE –
Începutul transportului de benzină de către militari. Guvernul lui Boris Johnson repetă că nu dorește revenirea la o imigrație „necontrolată” pentru a compensa lipsa șoferilor și afirmă că profesia trebuie să reevalueze salariile pentru a-și rezolva problema atractivității.
– 5 OCTOMBRIE –
Guvernul raportează că doar 27 de cereri de vize temporare au fost depuse de șoferii de camioane-cisternă, din 300 de permise rezervate pentru această categorie.
Potrivit PRA, una dintre asociațiile distribuitorilor de carburanți, situația la pompă s-a îmbunătățit marți, dar 11% din stațiile de alimentare nu aveau încă combustibili. În Londra și sud-estul Angliei, cea mai afectată regiune, această cifră a fost de 15%.
Citește și:
