Fost ministru al Lucrărilor Publice: Pe vremea Regelui Carol I, se făceau 100 de kilometri de cale ferată pe an. Noi ne lăudăm cu 7 kilometri de metrou în 9 ani. E inadmisibil

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2020, 7:08 Actualitate | Esenţial


Prof. Nicolae Noica
Foto: BCR
​Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice în guvernele Victor Ciorbea și Radu Vasile, a declarat marți seara, la Digi24, că este „inadmisibil” să ne lăudăm cu realizarea a 7 kilometri de metrou în 9 ani, în condițiile în care, cu mai bine de un secol în urmă, România construia 100 de kilometri de cale ferată pe an sau ridica podul de la Cernavodă în numai 5 ani.

Nicolae Noica deplânge starea în care a ajuns sectorul construcțiilor în România, având în vedere tradiția solidă pe care o are în domeniu.

”România are o experiență formidabilă încă din vremea regelui Carol I, când s-au construit 4.000 de kilometri de cale ferată în 40 de ani. Se făceau 100 de kilometri de cale ferată pe an. Și noi spunem că am făcut 7 kilometri de metrou. E inadmisibil: 7 kilometri de metrou în 9-10 ani”, a declarat Nicolae Noica.

El a amintit inclusiv greșelile care s-au făcut în timpul lucrărilor la metroul din Drumul Taberei, când a fost pusă în pericol siguranța clădirilor din zona Eroilor.

”La Eroilor se prăbușește zona. Este foarte grav, o gravă eroare de execuție. S-au făcut puțuri pentru ca nivelul apei să coboare. Cârtița a dat într-un astfel de puț, l-a spart și s-a produs surparea asta. Apoi constructorul a dat în judecată statul român pentru întârzieri în construcție și a și câștigat”, a rememorat fostul ministru.

Nicolae Noica mai spune că problema lucrărilor publice „trebuie foarte atent gândită” și trebuie să aibă propriul portofoliu ministerial, având în vedere importanța marilor proiecte de construcții.

În România, s-a plâns fostul ministru, astfel de lucrări de mare anvergură au fost lăsate în plan secund, astfel că acum nu putem da exemple de „mari proiecte naționale” în afară de autostrăzi și Catedrala Neamului.

„Inginerii români au făcut o stație de metrou în 2 luni” Nicolae Noica a comparat ritmul de lucru de la metroul Drumul Taberei cu ritmul de lucru la metrou înainte de 1989. Chiar dacă tehnologia modernă permite o viteză mai mare de lucru, cu foraj în loc de prefabricate, lucrurile se petrec pe dos.

”Între Universității și Piața Victoriei nu era nimic, stația Piața Romană nu exista. Și Ceaușescu a zis într-o zi nu se poate, domne, aici trebuie să fie o stație. Inginerii români au făcut o stație în două luni”, a povestit fostul ministru. Tot el a dat și exemplul podului de la Cernavodă, realizat de inginerul Anghel Saligny și inaugurat acum 125 de ani. „S-a făcut în 5 ani podul de la Cernavodă. Pilonii sunt îngropați la 35 de metri sub nivelul apei. Muncitorii primeau niște medicamente speciale și nu puteau sta mai mult de 3-4 ore sub apă”, a povestit Nicolae Noica despre condițiile de muncă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3987 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    sec. I vs. sec XXI (Miercuri, 16 septembrie 2020, 7:25)

    Filbert [utilizator]

    Pina la Saligny de la sfirsitul sec. XIX, a fost Apolodor acum 1900 de ani cu podul peste Dunare ridicat si functional in 2-3 ani...
    • -4 (6 voturi)    
      Adica era mai bine in sistemele totalitare? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 9:29)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

      Nea Noica asta spune ca se facea mai bine in perioada regelui, altii spun ca in perioada Imperiului Roman se faceau mai mult, altii spun de piramide ca s-au construit repede, dar uita sa spuna ca toata aceste constructii au fost facute in perioadele totalitare, dictatoriale cand ce dorea seful statului se facea imediat chiar cu pretul vietii. Vreti sa ne dam libertatea in schimbul unor sosele?
      De ce nu se face atat de repede si acum? Pai, simplu. Acum trebuie aprobari, discutii, legi, termene ale licitatiilor, corectitudine, nu se alege de pe azi pe maine. Este un proces mai greoi dar care tocmai exclude vointa unui singur om!
      • +1 (1 vot)    
        Hai, nene, sa nu o dam cotita (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:44)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Cu "aprobari, discutii, legi, termene ale licitatiilor, corectitudine"

        Ca vestul Europei s-a umplut de autostrazi dupa razboi, si nu discutam de piramide si sclavi. Ungaria si Polonia ne dau lectii dupa 1990 cu reteaua de autostrazi. Pana si Bulgaria a inceput sa ne dea lectii.

        Realitatea e ca avem o clasa politica incapabila. Si care nu a vrut asta. Orice dificultate financiara sau nevoie de pomana electorala a dus la taierea sumelor din buget alocate infrastructurii mari.

        Cum bine zicea un PSD-ist: "Oamenii vor salarii si pensii, nu autostrazi"

        Deci, hai sa nu mai dam vina pe constructorii lenesi sau pe coloniile de lilieci, ca sunt gogosi.
    • 0 (2 voturi)    
      Seniori vs Juniori (Miercuri, 16 septembrie 2020, 9:50)

      luciannn [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

      In ultimii 30 de ani, Romania este condusa doar de juniori fara pic de experienta, indiferent de varsta lor.
      Pe vremuri expertii pe un domeniu erau adusi in fata. Acum politicienii care se cocoata in varf par sa fie experti la orice altceva, mai putin pe postul de la Stat pe care sunt pusi...

      In '89 toti seniorii comunisti cu zeci de ani de experienta au fost inlaturati, dar au fost pastrati, culmea, securistii...
      Si au fost pusi la conducere juniori, care sunt foarte usor de manevrat, din interiorul sau din afara tarii...

      Seniorii faceau orase, statiuni noi de la zero, juniorii abia daca au reusit sa intretina sau sa renoveze un hotel sau o cladire...

      Sa nu va induca in eroare varsta unui politician. Pe postul lui de la Stat este foarte posibil sa fie junior cu 0 luni de experienta...
    • +2 (4 voturi)    
      Are dreptate, ne laudam cu jumatate de magistrala (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:07)

      Radoh [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

      construita in 10 ani, cu eforturi supraomenesti

      pe podul de la IZVOR unde ier a fost toata conducerea tarii e pus un placaj de metal ca sa acopere o hgaura de 2m patrati in POD

      piata din fata Operei Romane arata ca un ghetou, aia au trecut ieri pe acolo si s-au facut ca nu vad, caniste autisti sociali
  • 0 (10 voturi)    
    heh (Miercuri, 16 septembrie 2020, 7:29)

    Soljenitin [utilizator]

    Ei, nu mai spune. Avand in vedere ca ideea de metrou in Drumul Taberei a aparut inca dinainte de 1990 si ca dl. Noica a fost ministru in perioada postdecembrista, l-as intreba ce anume l-a impiedicat pe el sa dea drumul la treaba pe proiectul acesta.
    • 0 (2 voturi)    
      Tu crezi ca unul care e ministru vremelnic decide? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:05)

      Radoh [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      asta e ca si cum ai spune ca Basescu a vandut florta, e din aceiasi categorie de 'gandire'
      • 0 (2 voturi)    
        Basescu a faramitat flota (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:11)

        luciannn [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

        Basescu a faramitat flota. Intr-un fel merge o firma care are in administrare sute de nave, si in alt fel merge o firma care administreaza 2-3 nave.

        Cam ce s-ar intampla logic daca cineva si-ar faramita firma de taximetrie in sute de firme de 2-3 masini... Probabil la primele probleme cu o singura masina, intreaga firma ar fi in pragul falimentului...

        Nu a indraznit nici un specialist pe alt domeniu niciodata sa conduca o nava... ca ar fi naufragiat-o cu siguranta. Dar un comandant de nava a venit cu tupeu sa conduca o tara...
    • +1 (1 vot)    
      Banii (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:39)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Banii, inainte de vointa politica.

      Pentru infrastructura mare e nevoie de bani si de vointa politica.

      Anii 90 au fost cumpliti, fara bani, fara investitori, cu economia comunista destramandu-se pas cu pas.

      Banii au inceput sa vine de abia dupa 2002, cand economia a inceput sa creasca si au explodat investitiile straine (a fost anul in care a devenit clar ca intram in NATO si UE), Cresterea a fost apoi impinsa si de banii celor care lucreaza in UE si de fondurile europene.

      Deci, ca sa fim mai exacti: cei responsabili de intarzierile cumplite in dezvoltarea infrastructurii sunt guvernele si majoritatile parlamentare de dupa 2002, Cu primul ministru si ministrul transporturilor in frunte.

      Dap, chiar si Orban e in lista asta, a fost ministrul transporturilor in 2007-2008, cand curgeau banii pe toate drumurile.
      • 0 (0 voturi)    
        dafuq (Luni, 21 septembrie 2020, 8:47)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        Cine dracu a destramat-o, eu?! Tu?! Nu tot aia care erau la putere?! Nu in mainile lor erau fraiele?!

        Sa fiu al dreacu, ce-mi place abordarea asta impersonala, tipic romaneasca: "s-a gresit", "s-a destramat".

        Nu, nu asa! Pentru toate astea exista vinovati, cu nume si prenume!
  • +6 (8 voturi)    
    Noica, unul dintre miniștrii ... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 7:51)

    Greu_de_Cap [utilizator]

    ... care a reglementat domeniul construcțiilor astfel ca să nu se facă nimic. A inițiat OG 20/1994 - consolidări imobile în așa fel încât nici în mandatul lui, nici în următoarele nu s-a consolidat nicio clădire. Acum dă exemple din vremea lui Carol ..., să dea din vremea ministeriatului lui.
  • -1 (5 voturi)    
    Nicolae Noica nu a auzit de afacerea Strousberg (Miercuri, 16 septembrie 2020, 8:15)

    Argon [utilizator]

    "Carol I a impus comisiei o companie prusacă Strousberg la recomandarea expresă a tatălui său Carol Anton de Hohenzolern. Acţionari de altfel la acest trust de construcţii feroviare erau reprezentanţi de seamă ai nobilimii prusace printre care ducele de Ujest şi chiar tatăl domnitorului Carol I. Impunerea acestui trust la licitaţie a fost considerată de opoziţia politică şi de vocile antidinastice o afacere în familie pe seama statului român. Bineînţeles compania Strousberg câştigă licitaţia şi este însărcinată cu amenajarea primei reţele de cale ferată din România prin voturile dn Corpurile legiuitoae. O afacere însă care va genera scandalul secolului în România.

    Sursa:
    https://adevarul.ro/locale/botosani/Teapa-secolului-romania-i-au-escrocat-afaceristii-nemti-valahi-retea-cale-ferata-1_592d5ee15ab6550cb899ac76/index.html

    Citat:
    "Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice în guvernele Victor Ciorbea și Radu Vasile, a declarat marți seara, la Digi24, că este „inadmisibil” să ne lăudăm cu realizarea a 7 kilometri de metrou în 9 ani, în condițiile în care, cu mai bine de un secol în urmă, România construia 100 de kilometri de cale ferată pe an"
  • +1 (7 voturi)    
    Ăsta de unde a mai ieșit? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 8:34)

    Tom2 [utilizator]

    Foștii cdr-iști n-ar trebui să mai aibă tupeul să iasă în față după ce în '96-'00 au distrus și ultimele speranțe că se va schimba ceva în țara asta.
  • +7 (7 voturi)    
    Eh, democrație, political corectenss (Miercuri, 16 septembrie 2020, 8:35)

    Jolly Roger [utilizator]

    Asa e cand vrei/trebuie sa tii cont de parerea tuturor, indiferent daca sunt avizati sau nu...

    Si tre sa mai fii atent sa nu le si lezezi sentimentele spunandu-le ca nu numai ca au idei stupide, ba chiar si ca ei sunt prosti gramada, dar vor musai sa si iasa in fata...

    Cu asa oameni la conducere e de mirare ca s-a si realizat ceva in 9 ani de zile! :(
  • +2 (4 voturi)    
    Fostul care nu a făcut nimic cât a fost ministru. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 8:51)

    asavreau [utilizator]

    Ar fi de înțeles critica d-lui Noica,dacă ar fi făcut ceva cât a fost ministru.,Așa,arată cât de pupincurist este d-l Noica.Eu îl văd ca un om înfumurat care este contra intereselor României.Se crede apropiat de Dumnezeu,dar prostia nu-i dă voie să gândească.Lângă Dumnezeu stă cine vrea Dumnezeu,nu cine vrea D-l Noica.
  • -3 (9 voturi)    
    ABSOLUT CORECT (Miercuri, 16 septembrie 2020, 9:02)

    jidanul [utilizator]

    Este inadmisibil cat de incet se lucreaza azi si cate gresli se fac in proiectarea si executarea lucrarilor in Romania si culmea mai si ne laudam cu asta. Vine presedintele diletant, prim-ministru jenant si mai tot guvernul asta penibil sa se bata cu caramida in piept ce "realizari" au facut ei.
  • +2 (8 voturi)    
    Hop si eu de la . . . . . (Miercuri, 16 septembrie 2020, 9:14)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . .Gurau calare pe un cacalau! Tu ce ai facut cat ai fost ministru? Exista ceva maret legat de numele tau? Si apoi ce egalitate poate fi intre metro si o sina intinsa pe treverse pe un camp deschis, Aici mai exista si un tunel de 7 Km, Da este un timp lung dar sunt si cauze scuzabile! Mananca-ti mai pensia si lasa tara asta in pace, ca voi ati nenorocit-o!
  • -2 (2 voturi)    
    100 de ani (Miercuri, 16 septembrie 2020, 9:50)

    ateloiV [utilizator]

    Așa este dar in urmă cu 100 de ani, România era Regat, avea Rege, acum avem presedinti! GHINION(vorba unui clasic in viață)!
  • +2 (2 voturi)    
    HA,ha,haaa.... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:00)

    sareta [utilizator]

    Exista CCR pe vremea lor ?Acolo-i baiul .....
  • +1 (1 vot)    
    Membrii fostului Guvern numai gura mare (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:58)

    Dizidentul [utilizator]

    Lipsa de bun simt,cind membrii (fostului) guvern se bat cu pumnul in piept "noi am facut MERITUL NOSTRU ESTE", indiferent de culoarea politica Ministrii de Transport au fost figuri tragice pentru poporul Roman. Au fost numai marionete in mina premierilor si a puternicilor din partid(Ponta,Dragnea, Dancila). Teodorovici ca Min. Finantelor este cel mai putin indreptatit sa pamfleteze cind stie citi bani a pus la dispozitie pentru transporturi si catre ce canale s-au indreptat banii (si asa putini). In alta ordine de idei REALIZARILE DE INFRASTRUCTURA nu se pot insuma de unul sau alt partid, pentru simplul motiv ca AU FOST ALESI SA REALIZEZE PENTRU POPOR SI TARA.
  • -3 (3 voturi)    
    atunci România era regat si avea Rege, (Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:17)

    ateloiV [utilizator]

    acum avem presedinte. Ghinion!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by