​Antreprenor de succes: Episodul VII: Uncle Jeb Studio

(P) VIDEO Motto-ul antreprenorilor la 20 de ani: "Muncim pentru noi!"

de G.G. & R.P.     Smile Media
Marţi, 15 mai 2012, 8:31 Antreprenor in Romania


Ioana si Mihai Epure
Foto: Smile Media
Au 20 si un pic de ani si sunt antreprenori. Au clienti, platesc rate si chirii, si au un optimism molipsitor care vine din constiinta lucrului bine facut. "Noi suntem o generatie cu un viitor foarte nesigur si suntem obligati sa ne adaptam non stop la o piata a muncii care se tot schimba. In tot vacarmul asta noi trebuie sa ne gasim propriul drum", spun Ioana si Mihai Epure, proprieterii studioului foto Uncle Jeb Studio. (Antreprenor de succes este o campanie sustinuta de EximBank)

"Daca pornim de la premisa ca nu se poate, ca traim intr-o tara care nu ne ofera nimic, asta nu ne ajuta, lucrurile nu vor merge inainte [...] In Romania prea muta lume s-a resemnat si cineva trebuie sa faca ceva, trebuie sa ne demonstram ca se poate", sustine Ioana.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7252 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    hehe... vise (Marţi, 15 mai 2012, 9:50)

    MirceaA [utilizator]

    munciti pentru voi? S-o credeti voi. N-a venit inca Garda Financiara in fiecare luna dupa spaga si inca n-ati calculat corect taxele. Daca respecti legea, ramai cu praful de pe toba.
    • +1 (11 voturi)    
      nu va luati dupa dl MirceaA (Marţi, 15 mai 2012, 10:46)

      sache [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      mergeti inainte asa cum ati pornit. chiar daca vine garda sau adm financiara sau orice alt control, or sa va lase in pace. lucrati legal, platiti-va impozitele si n-o sa aveti probleme. restul sint circoteli romanesti.
      • +3 (3 voturi)    
        ooo (Miercuri, 16 mai 2012, 17:49)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui sache

        in mod sigur nu aveti o firma. Asa-mi spunea si tata si sa-l fi vazut cum ii mai injura pe aia de la Garda.
    • +3 (9 voturi)    
      Exact (Marţi, 15 mai 2012, 10:50)

      me [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

      Exact. Daca respecti legea din Romania vei munci doar pentru stat. Statul iti ia cea mai mare parte a muncii daca vrei sa lucrezi corect. De asta nu prea se intampla asta prin tara.
  • +3 (3 voturi)    
    ce tie si cu pozele. avem numai "modele" in tara. (Marţi, 15 mai 2012, 15:46)

    goagal cel mititel [anonim]

    e o nebunie in romania (si in lume in general) cu fotografia domne'. toti ajung sa fie "mari" fotografi. daca ai aparat foto nu inseamna ca si esti fotograf, asa cum nici daca ai tine o pensula in mana esti si pictor. pentru multi e un moft, dar nu au sange in ei destul sa recunoasca acest lucru. din punctul asta de vedere, studioul lor foto s-ar putea sa mearga. dar este o conditie: sa aiba destule resurse pentru consumabile.
  • +4 (4 voturi)    
    optimism (Marţi, 15 mai 2012, 16:19)

    eu [anonim]

    Cred si eu ca-s optimisti cu parintii in spate.
    Deocamdata brandul lor nu valoreaza prea mult , se bucura prea devreme; nu stiu daca au inca dreptul de a da sfaturi.
    Oamenii nu se resemneaza, unii chiar nu au de ales. Cand ai de platit chirie si mancare si cand parintii nu te pot ajuta trebuie sa imparti pliante pentru a supravietui.
    Nu inteleg de ce este atat de complicata partea administrativa cand aveti 1 credit si 1 angajat.
    Prea multa miere in reportajul asta.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu toti stiu dar se pot interesa. Este "goagal" (Marţi, 15 mai 2012, 16:44)

    doario [anonim]

    Ceea ce nu s- a observat, inca de la bun ainceput. Acest "reportaj" cum ii zic unii, nu este de decat o publicitate. La inceputul titlului, in fata lui mai exact este P, intre paranteze... Asta inseamna publicitate :)
  • +2 (4 voturi)    
    Traiesti pentru cine muncesti (Marţi, 15 mai 2012, 21:25)

    Bogdan [anonim]

    Exista aceasta specie foarte des intalnita in zilele noastre, care devin antreprenori pe principiul "ca sa muncim pentru noi". Sunt foarte putini cei care vad penibilul acestei afirmatii, dar ca sa nu mai filozofez, ideea este este ca doar daca muncesti intr-o companie care nu este asta, nu inseamna ca muncesti pentru altul. Iar daca muncesti la propria companie, din nou, nu inseamna neparat ca muncesti pentru tine. Doar felul cum gandesti si te comporti defineste "pentru cine muncesti" si nicidecum pozitia ta intr-o companie.
    In concluzie oricine merge pe acest principiu, are din start o mentalitate de sluga si oricare i-ar fi pozitia in compania pe care o detine, sau in care este angajat...tot sluga ramane.

    P.S. - rudele lor cele mai apropiate sunt cei care spun "azi nu am treaba ca nu e sefu' la servici" si cei care "azi nu vin imbracati la camasa si cravata din acelasi motiv".

    P.S. 1 - Cand ne vom da seama cu toti ca fiecare muncesti pentru el indiferent de ce ii scrie pe cartea de vizita, atunci vom face primul pas inainte ca natie.
    • 0 (2 voturi)    
      Asa este! (Marţi, 15 mai 2012, 22:31)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      V-as da un vot pozitiv dar nu am cont pe hotnews.

      Vom deveni civilizati cand vom deveni mai responsabili pentru ce muncim si pentru ce zicem.
    • +3 (5 voturi)    
      inca o specie... (Miercuri, 16 mai 2012, 9:17)

      Kuki [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Si mai exista o specie nenorocita de oameni care in ciuda faptului ca nu au o pregatire ajung in posturi de "sefi" si iti fac ziele un chin, de-ti vine sa iti iei campii si sa pleci oriunde vezi cu ochii.
      Eu am trecut printr-un astfel de post intr-o companie mare unde am tras ca un bou, insa de una singura, pentru ca sefii aveau treaba sa stea in pauza de masa 2, 3 ore, in timp ce eu trebuia sa termin proiecte, ca, deh, aveam termene limita (spirirt se echipa nu?!?). In cazul de fata, eu munceam pentru ei, zeci de ore suplimentare, neplatite evident, ore pe care sefii mei si le treceau direct in buzunarele lor.

      Consecinta acestei experiente a fost ca mi-am dat demisia si am inceput sa "lucrez pentru mine". Acest "lucru pentru sine" inseamna munca la fel de multa, sau poate chiar mai multa, in directia construirii unui viitor mai sigur, unde nu ai sefi tampiti care sa zvarle afara cand au ei chef, pentru ca nu ai facut suficiente ore suplimentare si unde nu-si atribuie altii munca ta.

      Inca nu am auzit exemple de oameni care sa fi facut vreo performanta notabila, spetidu-se la munca, intr-o companie mare alaturi de sefi si colegi.
      Am auzit insa destule cazuri de oameni care au pus pe picioare afaceri foarte interesante dupa ce au renuntat de a mai fi slugi pentru diversi neciopliti cu pretentii de manageri.

      Concluzia este ca prefer sa fiu "sluga" pentru mine, decat "manager" pentru altu'
      • -2 (2 voturi)    
        Mda (Miercuri, 16 mai 2012, 11:52)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui Kuki

        Pai ai auzit de vorba aia? Lumea ii plina de apa, aer si fraieri. La fiecare minut moare unul se nasc doi. Daca esti o valoare nimeni nu te tine la job-ul respectiv. Poti oricand sa iti gasesti altul in care sa iti fie recunoscuta valoare. Evident, trebuie sa ai personalitate, verticalitate etc. Dar se poate.
      • -2 (2 voturi)    
        nu cred ca ai inteles... (Miercuri, 16 mai 2012, 14:20)

        crico [utilizator] i-a raspuns lui Kuki

        sefi pot sa fie si angajatorii, daca esti angajat, dar si clientii daca esti antreprenor. Depinde cum vezi tu llucrurile si unde te pozitionezi tu in imagine.

        Te-ai gandit ca oricat ai face lucrurile de bine ,dupa standardele tale, in calitate de angajator, poti avea un angajat la un moment dat care privindu-te prin prisma sa te pune in acea "specie nenorocita de oameni" pe care tu ai descris-o? :)

        Fii deschisa si accepta ca nu esti exemplul perfect.

        "Inca nu am auzit exemple de oameni care sa fi facut vreo performanta notabila, spetidu-se la munca, intr-o companie mare alaturi de sefi si colegi. " .... te-ai gandit cumva ca nu ai aplecat urechea in directia in care trebuia? Uita-te la acei oameni pentru care munca, mai exact "a munci" e mai important decat "a face bani" -nu stiu daca aceste doua notiuni sunt in corelatie - , dar poate ii vei cataloga "tocilari", ""ciudati', "inadaptati", "autisti" ... sunt cu duiumul, trebuie doar sa vrei sa-i vezi (asta pentru ca nu poti sa vezi mai mult decat vrei sa vezi).
    • -1 (3 voturi)    
      In sfarsit un comentariu realist (Miercuri, 16 mai 2012, 17:42)

      Cătălin [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Pentru prima data m-am logat pe un site cu contul de facebook, doar ca sa dau + la acest comentariu.
      Aud foarte des expresii si conceptii ca cele evidentiate in comment-ul de mai sus.
      Sunt putini oamenii care deschid ochii, pentru ca in fapt ORIUNDE muncim:
      - In primul rand muncim pentru noi.
      - In al doilea rand muncim pentru compania/organizatia unde ne desfasuram activitatea, ca si comunitate de oameni, nu neaparat pentru "patron".
      - In al treilea rand muncim pentru statul catre care platim taxe si impozite (pentru ca ne ofera un cadru legislativ (sa nu ne omoram/furam unii pe altii), social, economic etc.
      - iar in al IV-lea rand participam la miscarile economice care au loc la nivel international (chiar daca acest lucru se face la nivel micro).

      Daca omitem sa vedem ca, de fapt, in primul rand, muncim pentru noi indiferent de locul unde ne desfasuram activitatea, ar trebui sa ne intoarcem cu totii la vanatoare si pescuit.
      Din pacate, asa cum este si titlul acestei reclame, majoritatea oamenilor omit acest fapt, de aceea progresul (daca exista) este foarte lent.
  • +2 (2 voturi)    
    sperante desarte.. (Miercuri, 16 mai 2012, 11:27)

    esteban george [anonim]

    Sunt tineri si au dreptul sa fie optimisti si sa foloseasca cuvinte mari.
    In Romania insa lucrezi pentru tine numai daca lucrezi in administratie, deci daca esti al statului. Atunci ai posibilitatea sa spui ceva de genul " cand sunt la serviciu la stat, STAU si in restul timpului lucrez pentru mine!" Taxele si impozitele sunt exagerate mai ales pentru firmele mici si foarte mici(umbla vorba ca daca sunt foarte mici nu-si vor putea deduce TVA, deci le vor creste cheltuielile, basca refuzul unora de a lucra cu cineva micmiccc-e drept ca firmele din anumite sectoare pot pune ceva cheag, dar preaputin!)
    Regret, dar prevad ca in urmatoarele luni si urmatorii 2-4 ani spoilerea idealistilor de serviciu se va face pana la sange!
  • +3 (3 voturi)    
    ohohoo (Miercuri, 16 mai 2012, 13:48)

    giordano [anonim]

    nici comunistii nu faceau propaganda asa de bine, auzi tu la ei cica "MUNCIM PENTRU NOI", cand dai la stat 56% din ce castigi(bani care se dau sa se faca... drac stie ce) nu inseamna ca muncesti pentru tine, deasta multi muncesc la nergu si mi se pare normal ca atunci cand unu vine sa te jefuiasca sa il jefuiesti si tu pe el daca poti
  • +2 (2 voturi)    
    rasp giordano (Miercuri, 16 mai 2012, 21:44)

    cri [anonim]

    au descoperit si baietii astia esenta economiei de piata:manipulare la maxim si vb romaneasca :fiecare isi are prostul lui..trebuie doar sa-l gasesti...cu cit mai multi cu atit mai multi bani.............restul sint bla bla-uri frumos ambalate pt analfabeti....apropo chestia asta functiona si pe timpul lu ceasca(numai ca individu"ala a aplicat-o la o scara gen coca-cola ).....hai la cit mai multi fraieri si bani,pt mine(asta-i esenta ec de piata)
  • 0 (4 voturi)    
    Succes in continuare, dragilor! (Joi, 17 mai 2012, 8:21)

    misha [anonim]

    Urmati-va visurile, dar mai ales puneti-le in opera intelept si cu metoda.
    SI nu incetati sa va instruiti in toata perioada asta.

    Cat despre comantatorii de serviciu pe aici, incerc sa inteleg ce-i cu ei:
    - ati avut vreun esec masiv in business? Se cheama pierdere/faliment si trebuie asumat la fel ca si profitul.
    - taxele sunt prea mari? Dar sunteti siguri ca aveti cea mai potrivita forma de organizare si ca nu puteti opta pentru neplata anumitor taxe?
    - sustineti ca succesul se datoreaza parintilor lor? Dar bani nu se gasesc numai la rude. Cauta si vei afla.
    - garda financiara cere spaga? Poate pe ici pe colo a mai ramas cate un specimen din asta - pus si simplu sunt prea putini si slabiliti institutional in ultimii ani ca sa mai reprezinte o forta de repreziune. Plus ca antreprenorul ar trebui sa stie cum anume se poata apara. daca nu, prostia se plateste.

    As zice sa nu va mai varsati frustrarile in capul acestor copii.
    Urati-le de bine si poate ca peste cativa ani, cand va vor vorbi despre cum s-au dezvoltat si ce au invatat, veti invata si voi ceva de la ei. Sau poate ca nu veti mai auzi nimic.
    Pentru ca, ce-i drept, antreprenoriatul nu e pentru toata lumea. Iar daca sunteti doar salariati, poate ca doar atat puteti fi. Deal with it!
    Oricum, daca ei citesc comentariile voastre, tocmai au aflat (daca nu stiau deja) in ca fel de mediu isi vor derula activitatea si ce fel de atitudini vor intalni (in majoritate, din pacate).
    • +1 (1 vot)    
      nereguli grave (Joi, 17 mai 2012, 9:14)

      ada [anonim] i-a raspuns lui misha

      DA ... Rad de noi pe fata . Daca ar fi corecti in derularea afacerilor si modul de evidentiere a contabilitatii nu ar fi posibil ca dintr-un chiosc sa-ti cumperi vila, masini pentru tine si copii. Dar vina este si a guvernelor ca nu se fac controale financiare serioase ,pe criteriu ...saracii. Sant deasemeni vinovati ca li se permite sa raspunda ei de modul cum se tine contabilitatea. La 90% din firme nu sant facut inventare pentru stocuri de 20 de ani .
      Nu sant invidios dar cand vezi ca tineri studiosi nu au ce mana daca nu ar fi parintii . SA castige dar nu bagand mana in buzunarele noastre cu vanzari la preturi de 4 ori mai mari ,pentru marfa achizitionata la negru.
      Asteptam de la noul guvern interventii pe legislatie si masuri concrete ,macar dupa alegeri...
      • 0 (0 voturi)    
        Sper ca glumesti! (Joi, 17 mai 2012, 14:56)

        misha [anonim] i-a raspuns lui ada

        Si mai sper ca nu stii ce vorbesti.
        Sau, ma rog, ca vorbeste exclusiv invidia si lipsa de informare din tine, ca sa nu zic mai rau.
    • 0 (0 voturi)    
      Mama (Joi, 17 mai 2012, 10:05)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui misha

      Dumneavoastra sunteti mama dumnealor? :))

      Taxele sunt prea mari, suntem in top ca numar de taxe si suntem in top la capitolul TVA.

      In ceea ce priveste garda financiara. Mi-as dori sincer sa vad sau sa aud de un specimen care nu accepta si sau nu cere spaga.

      Normal ca sunt unii oameni frustrati cand un copchil de 20 de ani cu o "afacere" platita si deschisa de parinti iti da lectii de viata si se comporta de parca e CEO la Coca Cola.

      "Pentru ca, ce-i drept, antreprenoriatul nu e pentru toata lumea. " Antreprenorii nu sunt zei sau oameni mai speciali. Nu vad partea inteligenta in a face ce fac alte sute de firme. Confundati un antreprenor cu un inovator.

      "Iar daca sunteti doar salariati, poate ca doar atat puteti fi. Deal with it!" Doar salariati? exact atitudinea pe care o au si ei . Sunt pe lumea asta salariati care castiga sute de milioane de dolari anual ;)

      Pur si simplu m-am saturat de Mari Antreprenori cu PFA si butic 2pe2 care le stiu pe toate .
      • 0 (0 voturi)    
        Nu-s mama lor (Joi, 17 mai 2012, 15:07)

        misha [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Sunt un antreprenor, ca si ei.
        Cu SRL, neplatitor de TVA, si platitor de impozit pe venit .
        Cu un contabil bun plus strategii atent gandite pentru miscarile viitoare.

        In ceea ce priveste garda.... n-am avut controale de vreo 3 ani, iar la controlul de luna trecuta nu mi-au gasit decat niste chitibusuri. Comisarii la care m-am prezentat de-a lungul nu mi-au cerut niciodata spaga si nu m-am oferit sa le dau. Asta nu inseamna nici sa stau ca oita sa accept tot ce debiteaza ei acolo :). Adica, specia asta banala care se cheama antreprenor (ce cauta inventatorul in discutia asta???? Intelegi macar termenii?), trebuie sa stie si ceva legislatie, sper ca stii! Nu poti sa stai, ca un simplu salariat, sa spui ca asta nu e treaba ta. Orice se intampla e treaba si rapunderea ta - dar banuiesc ca stii deja asta.

        Ca sa fii antreprenor, si inca unul care reuseste, chiar trebuie o stofa speciala. Sau macar mai mult creier decat unui macac invidios.

        Iar frustrarea pe care o afisezi dumneata nu provine de la faptul ca acei copii au bani de la parinti, ci din propria dumitale impotenta de a iesi din situatia in care te afli si care evident nu-ti convine.

        Esti unul dintre salariatii aia care castiga sute de milioane anual? Banuiesc ca nu. Faptul ca-i stii tu pe unii care castiga banii aia, nu te face pe tine nici mai destept, nici mai bogat!

        Pune mana pe carte si pe munca si dupa aia ofuscheaza-te ca "altii are" si tu nu.
        • 0 (0 voturi)    
          Calm (Joi, 17 mai 2012, 16:16)

          efren [anonim] i-a raspuns lui misha

          Misha, mai bine iei o pauza din postat. Vad ca sari ca arsa cand are cineva o parere contra.eu unul m-am saturat de noua generatie de "antreprenori" sustinuti de parinti; de aici vine frustrarea mea...si nu ti-ar strica putina modestie

          Mersi
  • 0 (0 voturi)    
    Mie mi-au placut tinerii (Joi, 17 mai 2012, 15:00)

    cartarescu [anonim]

    Ii felicit ca au facut ceva cu viatza lor, ca si-au pus capul la contributie ..ca au gasit sa faca ceva care le place..decat sa bata bulevardele sau cluburile.,sa se drogheze .....cunosc destui tineri de bani gata...care nu lucreaza..sunt sustinuti de parinti..si nu doresc decat joburi de directori...sau foarte bine platite.desi ei sunt niste agramati si nu stiu sa lege 2 cuviinte daramite sa mai vorbeasca liber .....Stau de ani buni,fara sa lucreze , fara sa faca nimic...imi plac acesti tineri din reportaj..imi plac cum gandesc..au o gandire sanatoasa .si cu siguranta vor reusi in viatza...o spun in deplina cunostinta de cauza..
    Genul acesta de ..tineri..reusesc atat in strainatate cat si in Romania....dupa felul cum vorbesc sunt buni si in politica...de genul acesta de tineri avem nevoie pentru a schimba tara asta..plina de prostovani..de invidiosi, si de ratatzi


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by