​​FOTOGALERIE Cum arată Pasajul Ciurel pentru care Primăria Capitalei a plătit 240 milioane lei - imagini din dronă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 18 septembrie 2020, 10:31 Actualitate | Administratie Locala


Pasajul Ciurel 1
Foto: PMB
Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Ciurel, iar circulația pe pod va fi deschisă sâmbătă, a anunțat joi, primarul Capitalei, Gabriela Firea. Lucrările la pasaj au început în 2010 și aveau termen de finalizare în decembrie 2014, iar pentru uriașa lucrare de infrastructură municipalitatea a plătit 240 milioane lei. Primăria Capitalei a transmis o serie de imagini din dronă cum arată podul hobanat. Și Asociația Metrou Ușor a postat pe pagina de Facebook un video cu pasajul filmat din dronă.







Pasajul face parte din străpungerea spre Autostrada A1, o alternativă la bd. Iuliu Maniu, dar restul proiectului nu a fost construit, astfel că, deși a costat 240 milioane lei, în faza actuală este practic doar un viraj la stânga și rezolvă doar problema celor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței sau invers. Nu se poate merge înainte, pasajul oprindu-se în strada Amilcar Săndulescu care nu duce nicăieri, după cum se vede în fotografii.

Filmare din dronă postată de Asociația Metrou Ușor

Pentru a fluidiza circulația pe Șoseaua Virtuții trebuie construită și bucata de drum între pod și Șoseaua de Centură. Proiectul a fost aprobat în Consiliul General, la fel și culoarul de exproprieri, dar exproprierile nu au fost făcute din lipsă de bani, fiind nevoie de 50 milioane lei.

„Pentru continuarea lucrărilor, avem deja semnat contractul de proiectare și execuție. Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1. Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic. Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe.”, a declarat Marius Coaje, consilierul primarului Gabriela Firea, la inaugurarea pe Facebook a pasajului.






În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final, a anunțat Gabriela Firea.

Reamintim că pentru această etapă, în mandatul Gabrielei Firea a fost redefinit coridorul de expropriere. ”În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate. Astfel, ne ușurăm munca și realizăm economii importante de timp și resurse financiare. Constructorul se află deja în șantier și se așteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri”, a mai spus primarul.




Sursa foto: Primăria Capitalei

Date tehnice Pasajul Ciurel:
  • Lungime totală – aproximativ 1 kilometru
  • Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
  • Înălțime pilon central – 68,2 metri
  • Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
  • Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
  • 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
  • 20.000 metri cubi de balast stabilizat
  • 11.000 tone de asfalt
  • 40.000 metri cubi de beton
  • 5.150 tone tablier și armătură metalică
  • 310 tone oțel pentru hobane
  • 13 kilometri de bordură
  • 7.5 kilometri de parapete

Pasajul Ciurel face parte din Străpungerea Ciurel - Nod Rutier Virtuții. Valoarea totală a proiectului este de 128 milioane euro.

Primăria Capitalei a demarat lucrările la drumul expres spre Autostrada București-Pitești în 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectivă, artera, de 8,3 km, ar fi urmat să facă legătură între Splaiul Independenței și autostrada A1. Licitația pentru executarea lucrării a fost câștigată de către consorțiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica și Proiect București, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la începerea lucrării, respectiv anul 2014.

Lucrările au fost oprite la câteva luni după ce au început atât din cauza litigiilor cât și din motive financiare. În 2014 au fost reluate, însă s-a lucrat cu viteza melcului. Primarul Gabriela Firea spune că atunci când a preluat lucrarea, aceasta era la 13%. Potrivit primarului Gabriela Firea, motivele blocajului au fost următoarele: nu s-au făcut plăți către constructor, nu au fost mutate rețelele edilitare iar descărcarea arheologică a durat foarte mult.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13596 vizualizari

  • +22 (32 voturi)    
    Pasajul asta inceput in 2010 se termina in camp (Vineri, 18 septembrie 2020, 10:51)

    Kivek [utilizator]

    Firea e ...o mincinoasa penibila

    Adica PSD are Guvernul, majoritatea in Parlament si PRIMARIILE din Buc dar nu poate construi un pasaj din cauza lui Nicusor Dan, un simplu cetatean din bucuresti???

    Oare cat de idiot trebuie sa fii sa crezi explicatiile PSD?
    • -2 (8 voturi)    
      Asta cam asa e (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:46)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Au fost procese,s-au anulat PUZ-uri. Poate nu Nicusor Dan direct, dar tot din zona.
      • 0 (4 voturi)    
        Nicusor Dan a spus (Vineri, 18 septembrie 2020, 14:45)

        Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

        ca el inchide lucrarile la acest proiect, nu intra in prioritatile lui de primar. No comment...
    • +4 (6 voturi)    
      >>>> (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:18)

      GemstonePig [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Cat un alegator care se uita doar la hantene si rtv.
    • +9 (9 voturi)    
      Primarul sectorului 6 a dat PE TOT TRASEUL (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:31)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      aprobări de constructie de vile, blocuri, case.
      Cine a fost primar între 2010 și 2020? De la ce partid?
    • -2 (10 voturi)    
      Hai sa fim obiectivi... (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:32)

      Gabriel Marius [anonim] i-a raspuns lui Kivek

      Nicusor Dan a blocat lucrarile la acest pasaj in 2013 ca sustinator infocat al celor 15 familii care aveau terenuri pline de buruieni in zona.
      • 0 (2 voturi)    
        Si nu numai... (Vineri, 18 septembrie 2020, 14:28)

        Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel Marius

        Recomand consultarea site Forum Metrou Usor. Acolo este descrisa realitatea fara conotatii politice
  • +5 (7 voturi)    
    Tata asta de Firea... (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:57)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...dupa ce pierde primaria generala se reintoarce
    la prima iubire “haznaua 3” a securistului infractor Dan Felix Voiculescu.
    Asa sa ne ajute dumnezeu !
  • 0 (0 voturi)    
    Deci cum e? (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:26)

    DanielBucur1 [anonim]

    Nu prea inteleg, din poze pare ca nu se leaga cu stradutele din spate, paralel cu Iuliu Maniu. Daca chgiar nu se leaga e complet inutil, daca se leaga este destul de util, chiar da o alternativa la Iuliu Maniu, chiar daca e prin cartier de case cu disconfort evident pentru ele...
    • +1 (1 vot)    
      . (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:07)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui DanielBucur1

      cand vii dinspre grozavesti pe splai vei putea in sfarsit sa faci stanga catre lujerului in loc sa treci prin crangasi ca pana acum. nu stiu pe unde se va putea face stanga ca intr-adevar nu este clar. de asemenea, daca ai putea sa te reintorci pe splai pe sensul opus de circulatie, asta in sine ar putea fi util pentru ca zona grozavestiului s-a dezvoltat si ar fi necesara o astfel de manevra, sa treci pe cealalta parte a dambovitei.

      pe de alta parte, podul nu este deloc finalizat. elementele de sustinere a podului nu sunt distribuite cum trebuie (se vede si in poze).

      iar faptul ca restul drumului spre centura nu a fost finalizat este si mai rusinos, ar fi fost mult mai usor de construit pe acolo si putea fi finalizat mai repede decat un pod printr-o zona pe unde se circula intens, zic eu.

      nu este complet inutil, dar este genul de "inaugurare" care imi da emotii, ca sa fiu sincer.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect... (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:33)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        La cum aratau lucrurile pe santier azi dimineata, daca maine e inaugurarea si se da drumul la trafic, si eu o sa am mari emotii cateva luni cand o sa trec pe sub el... ca sa nu mai vorbim pe el :)
        Stanga dinspre Grozavesti pe Virtutii se facea si inainte, stateai ore la semafor seara din dreptul statiei de metrou Semanatoarea. Acum o sa stai poate la fel de mult sus pe pasaj pt a cobori pe bretea si a intra in Virtutii in trafic pe sub pasaj.
        Da, e util pt stanga spre Grozavesti pe Splai cum vii dinspre Crangasi, treci pe sub pod, urci breteaua; pentru a intoarce pe Virtutii cand vii dinspre Lujerului pe linia de 41 - era o mare problema cu intorsul, nu exista nicio posibilitate intre Lujerului si Crangasi de a intoarce - deci cine venea dinspre Drumul Taberei si avea nevoie sa ajunga in zona Lacul Morii din Militari trebuia sa se inghesuie in intersectia de la Lujerului sau Crangasi. Acum o sa fie mai usor.
        Dar cam atat.
        • 0 (0 voturi)    
          . (Vineri, 18 septembrie 2020, 19:24)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          am trecut pe acolo azi si nu pare gata. din poze nu pare ca se va putea folosi podul pentru stanga dinspre crangasi spre grozavesti, astazi se statea tot la semafor sub pod.

          pentru cealalta manevra stanga dinspre grozavesti spre lujerului, drumul era blocat si baietii de pe santier erau inca la treaba.
    • 0 (0 voturi)    
      Vedem sambata... (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:19)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui DanielBucur1

      ... sau cand va fi dat drumul, ca nu mai cred nimic la cate promisiuni de finalizare si la cate declaratii de gen "e finalizat in proportie de 90%" am auzit in ultimii ani...
      Dinspre Grozavesti 100% nu duce nicaieri, tot traficul va cobori pe 2 bretele in Virtutii, cate una pt fiecare sens al bulevardului.
      Invers insa nu prea sunt stradute prin spate care sa poata prelua traficul urias care vine dinspre Militari, Rosu, etc.
      Probabil vor fi ceva temerari care o sa faca offroad cu berlinele pe terenurile din capatul pasajului ca sa scape de traficul de la Lujerului, dar asta nu o putem considera ca "alternativa" a traficului de pe Maniu. Dar sper sa nu fie prea multi, ca altfel se muta coada pe malul lacului, stradutele alea sunt oricum praf si gatuite de masinile parcate ilegal pe ambele parti...
  • +2 (4 voturi)    
    Primaria a finalizat bretelele pasajului (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:30)

    un_moftangiu [utilizator]

    Podul in sine nu duce nicaieri...
  • +1 (3 voturi)    
    ACEASTA LUCRARE (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:40)

    jidanul [utilizator]

    Executia acestei lucrari trebuie sa continue pana la final in conditii de calitate maxima si urgent. Nicio lucrare de infrastructura feroviara, rutiera si de orice alt tip trebuie sa continue pana la finalizare, neconditionat. Spor la lucru !
  • +4 (4 voturi)    
    Eu nu inteleg cum e proiectat pasajul (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:04)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Ce observ din imagini este ca se vrea legarea Splaiului Independentei cu Soseaua Virtutii (nu sunt din Bucuresti, m-am uitat pe google maps) - ceea ce e foarte bine.
    Dar nu inteleg mai departe cum ar trebui sa continue proiectul. Dupa ce se termina podul, se doreste un viaduct peste Lacul Morii, sau un pasaj subteran pe sub cartier? Si apoi, acest drum se va lega cu A1?
    Cum am spus, nu sunt din Bucuresti, nu cunosc detaliile proiectului, dar arata foarte dubios acest pasaj neterminat si e greu de inteles ce va urma...
  • +2 (2 voturi)    
    Pasajul NU E GATA! (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:08)

    Andy500 [utilizator]

    Inca se lucreaza la bretele, etc.
    Pasajul se termina brusc, deci nu e cazul de inaugurare!
    Si drumul o sa fie inghesuit printre blocuri si case, in loc sa mai faca inca 2 viaducte pe colturile lacului Morii si dupa aceea e camp cat vezi cu ochii, paragina, ca sa faca drum express cu 3 benzi pe sens.
  • +1 (3 voturi)    
    si totusi! (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:12)

    MitikaP [utilizator]

    Ideea acestei strapungeri inainte de a avea o sosea de centura decenta este o aberatie, nu face decat sa incurajeze traficul prin oras in loc sa il descongestioneze.
    Gandit-va ca toti cei care vin de la Pitesti si ar dori sa ajunga la A2, o vor lua prin oras, evitand cozile nesfarsite de pe Soseaua de Centura. Asadar, inainte de a finaliza strapungerea, trebuie concentrare mare pe finalizarea inelului 2 de centura atat pe nord cat si pe sud. Altfel, ne vom sufoca, desi mai nou multa lume lucreaza de acasa...
    • +1 (1 vot)    
      Cei ce vin de la Pitesti (Vineri, 18 septembrie 2020, 15:07)

      gastonfoix [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      In lisa unei centuri decente cei ce vin dinspre Pitesti tot prin Militari o iau. Nu este nici o aberatie, aberatie este ca au construit podul si nu au facut continuarea...
    • +1 (1 vot)    
      Fals (Vineri, 18 septembrie 2020, 15:32)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

      Este util pentru toti cei din Militari , locatari sau angajati. S-a construit foarte mult.
      Se poate lucra in paralel cu centura. In stilul nostru chiar daca se lucreaza, tot dureaza multi ani.
      Nu vad legatura cu centura de sud, Chiar nu este.
  • 0 (2 voturi)    
    Idiotenie (Vineri, 18 septembrie 2020, 13:28)

    Ilie_de_la_scularie [utilizator]

    Ceva mai cretin nici ca se putea face.Nu ai centura si tu vrei sa faci o strapungere care sa taie orasul aducand traficul de tranzit prin zona Unirii.Asta inseamna sa fii inconjurat de habarnisti si sa nu gandesti integrat.Traficul e o problema ce nu se rezolva doar cu poduri si pasaje.
    • 0 (2 voturi)    
      Trebuie (Vineri, 18 septembrie 2020, 15:34)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui Ilie_de_la_scularie

      lasati expertii independenti sa se pronunte. Nu primarii care pot avea interese personale sau ale prietenilor si sponsorilor sa blocheze.
  • 0 (0 voturi)    
    Stanga pe Virturii (Vineri, 18 septembrie 2020, 15:06)

    gastonfoix [utilizator]

    Ehee, sa vedeti cozi cand vii dinspre Splai si vrei sa o iei spre Militari. Banuiesc ca ai "Cedeaza Trecerea" si cei de pe Virtutii au prioritate.

    Era okay daca aceasta artera ajunge in Militari Residence. Altfel, mare lucru nu rezolva... si mie teama ca cei ce vin dinspre Spai or sa cedeze mult si bine trecerea...
  • +1 (1 vot)    
    oameni rai (Sâmbătă, 19 septembrie 2020, 10:51)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    bre am vazut in filme...podu ala nu se termina in camp e o poarta temporala...a incercat cineva sa mearga dincolo de pamantu ala ? nu. pai daca incerci cica ajungi chiar inainte de Sinaia. Ziceau niste babute la Cora. Da lumea e rea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by