Rosia Montana; 3 decembrie 2005 - Alburnus Maior are placerea de a anunta ca National Geographic Channels International (NGCI) a retras de pe postul sau toate spoturile publicitare pentru proiectul minier de extragere a aurului de la Rosia Montana al Gabriel Resources.

Decizia a venit dupa ce Alburnus Maior a informat NGCI in privinta adevaratului impact pe care proiectul Gabriel l-ar produce, daca ar fi vreodata implementat.

Gabriel Resources (TSX: GBU) este o companie miniera canadiana de mica dimensiune, limitata financiar si neexperimentata care intentioneaza sa stramute localnicii din Rosia Montana pentru a realiza cea mai mare mina de aur de suprafata din Europa.

Compania miniera Newmont (NTSE: NEM) detine 10.8% din actiunile Gabriel Resources. Inca de la inceputul sau, acest aranjament a fost asaltat de scandaluri, probleme operationale si opozitie vehementa pe plan local, national si international. Potrivit unor sondaje de opinie (realizate de catre ZIUA, OTV), procentul cetatenilor romani care se opun proiectului Gabriel variaza intre 95% si 98%.

In noiembrie 2005 Gabriel a anuntat lansarea unei noi campanii de comunicare in Romania cu scopul de a schimba opinia publica in privinta proiectului sau de la Rosia Montana (RMGC).

Acesta campanie a inclus cumpararea de spatiu publicitar la cele mai importante televiziuni din Romania precum si la posturi TV satelit pentru mediatiza meritele celei mai mari mine de aur din Europa, care ar fi construita intr-o zona intens populata si care ar folosi metoda cianuratiei. Publicitatea pentru aceasta deja notorie afacere a Gabriel a fost difuzata si de catre National Geographic Channel care face parte din National Geographic Society.

Aceste spoturi publicitare au dat nastere unor reactii vehemente din partea publicului, parand incredibil ca un post de televiziune care promoveaza conservarea naturii s-ar asocia cu un proiect cu un impact atat de devastator asupra mediului si care in plus implica stramutarea involuntara a peste 2000 de oameni; distrugerea a 9 biserici, cimitire precum si a unor vestigii arheologice unice. Alburnus Maior a decis in consecinta sa informeze NGCI in privinta spotului publicitar difuzat pe postul lor din Romania.

Potrivit unei scrisori primite de catre Alburnus Maior din partea Domnului Dan Saunders, Director de Marketing al National Geographic Channels International "….reclama Gabriel Resources nu mai este si nu va mai fi niciodata difuzata pe postul National Geographic Channel. In calitatea sa de retea globala de televiziune, National Geographic Channel este pe deplin constienta de datoria sa de a fi un post de televiziune responsabil. Aceasta datorie se refera nu numai la continutul editorial al programelor sale, dar si la orice reclama care este difuzata pe postul sau. …"

"Responsabilitatea nu este ceva ce se poate cumpara de catre companiile iresponsabile. Apreciem faptul ca, spre deosebire de altii, NGCI nu poate fi spalat pe creier de catre Gabriel," afirma Eugen David, presedinte al Alburnus Maior.

* * *

Pentru mai multe informatii va rugam contactati Alburnus Maior la 0258 859 328 sau 0740 342 104 precum si la alburnusmaior@ngo.ro.