O suma de aproape 12 milioane de lei va fi alocata de catre Ministerul Transporturilor pentru a-i expropria pe proprietarii ce detin terenuri pe traseul viitoarei sosele de centura a municipiului timisean Lugoj. Este vorba de aproximativ 200 de persoane care vor primi bani de la Bucuresti.

Varianta de ocolire a Lugojui, care va avea o lungime de 9,5 kilometri intra in ramura sudica a Coridorului IV Paneuropean, care are urmatorul traseu pe teritoriul Romaniei: Nadlac - Timisoara - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Calafat.

Lucrarile la soseaua de entura vor incepe chiar in acest an si au termen de finalizare anul 2010, iar proiectul se riica la o valoare de aproximativ 2 milioane de euro.

Recent, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat, la Arad, ca portiunea Coridorului IV Paneuropean care trece prin vestul tarii va incepe chiar din acest an. El a spus ca lucrarile la tronsonul Arad - Timisoara vor fi finalizate in 2011, iar cele la tronsonul Nadlac - Arad vor debuta in 2009, urmand sa fie finalizate dupa 3 ani.

Autoritatile romane s-au angajat sa realizeze acest proiect inca din 1993. De atunci in presa au aparut destule subiecte care redau disputele dintre politicieni si autoritatile statului referitor la acest proiect.

In 2004, premierul Calin Popescu-Tariceanu afirma ca Romania trebuie sa-si respecte angajamentele pe care si le-a asumat, si unul dintre acestea este “sa construim Coridorul IV Paneuropean, care leaga Romania la reteaua de autostrazi europene”. Cu toate acestea, abia in 2005 acest proiect a devenit prioritate nationala si europeana.