Premierul bulgar catre Angela Merkel: Nu ne comparati cu Romania si Grecia

de R.P. HotNews.ro
Marţi, 26 ianuarie 2010, 8:24 Actualitate | Internaţional

Prim-ministrul bulgar Boiko Borissov si cancelarul german Angela Merkel au cazut de acord in cadrul unei intalniri la Berlin, pe 25 ianurie, ca Bulgaria ar trebui evaluata pe baza meritelor proprii, si nu comparata cu statele vecine membre ale Uniunii Europene, Grecia si Romania.

Declaratiile vin in contextul in care Bulgaria doreste sa adere la zona euro, subiect care va fi evaluat de Comisia Europeana si de Banca Centrala Europeana, si nu de state comunitare, a declarat Merkel, citata de Sofia Echo.

Cancelarul german l-a asigurat pe premierul de la Sofia ca Bulgaria va primi o evaluare corecta, pe baza realizarilor individuale, in ceea ce priveste dorinta de a adera la spatiul Schengen. Nu ar fi corect ca un grup de state sa fie considerat ca un intreg, a declarat Angela Merkel.

In ultima vreme, au existat controverse in jurul Greciei, din cauza deficitului semnificativ mai mare fata de cel din zona euro. Cancelarul german a promis insa ca va continua sa sustina Bulgaria in lupta impotriva coruptiei si a crimei organizate. Borissov a declarat la randul sau ca munca depusa de Guvern va justifica sustinerea acordata de catre Germania.

Angela Merkel a precizat ca este posibila o cooperare economica mai intensa intre cele doua state. Pentru ca aceasta sa se dezvolte, insa, este nevoie de incredere in ceea ce priveste procedurile de acordare a licentelor in domeniul energetic si in sistemul judiciar, a precizat oficialul german.


Citeste mai multe despre   



  
11377 vizualizari
  • -4 (42 voturi)    
    normal, eu sunt campioni (Marţi, 26 ianuarie 2010, 8:57)

    kalu [anonim]

    la productia de castraveti. Acesta ar fi cam cel mai tehnic produs pe care sunt in stare sa-l faca, in rest nu am auzit de nimic. Asa ca nu comparati bulgaria cu romania va rog.
    • +3 (35 voturi)    
      da? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui kalu

      au mai multa autostrada ca noi...
      si oricum la ce conducatori competenti avem in cativa ani o sa ne ajunga si haiti si somalia din urma...
      • +28 (36 voturi)    
        Bulgarii AU DREPTATE! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:37)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Moneda lor e legata de euro de multa vreme, practic au indeplinit toate criteriile de aderare la euro.
        Nu au imprumut la FMI pentru ca nu au nevoie, nu au cheltuit banii airurea.
        Bravo lor!
        • +19 (21 voturi)    
          Nimeni n-are dreptate :)) (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:42)

          firstfb [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

          E normal ca ei sa vrea sa fie evaluati pe meritele lor, nu prin comparatie.
          La fel de normal ar fi sa nu se mai simta romanul asa de superior fata de tot estul Europei.
          Ia gata cu critica si gata cu desteptaciunea, si la munca. :))
          • -1 (7 voturi)    
            Daca n-ar fi fost femeile (Marţi, 26 ianuarie 2010, 15:48)

            Constantin [anonim] i-a raspuns lui firstfb

            cu nevoia lor de a arata mai bine, in comparatie cu celelalte, erai si acum in epoca de piatra.

            E bine sa te compari cu ceilalti de langa tine, te ajuta sa vezi unde gresesti, sa te indrepti si sa progresezi mai repede.
        • 0 (0 voturi)    
          Bulgarii??? (Vineri, 29 ianuarie 2010, 1:37)

          tigerlook [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          ce vorbesti dom'le ...aici in Irlanda bulgarii au fost aspru criticati in 2008 si au pierdut dreptul de a obtine fonduri de dezvoltare acordate de UE ( adica au fost taiati de portia de ''prajitura'')datorita CORUPTIEI si MAFIEI din Bulgaria ...asa ca nu stiu de ce casca clontul ca au coruptie si mafie cat cuprinde ...sa dea si la export , vorba aia ...
      • +4 (14 voturi)    
        comentariul meu (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:17)

        popescu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        comentariul meu nu poate fi vazut desi nu am jignit pe nimeni,dar al celor ce ii lauda pe castraveti se vad..........bv hot news.......
        • -2 (16 voturi)    
          cel putin in cazul meu... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:30)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui popescu

          nu "ii laud pe castraveti", ci critic romania...
    • +25 (27 voturi)    
      ... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:36)

      pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui kalu

      Cu ce vrei sa incep?! km de autostrazi? Cum de ei pot sa sustina etapa de cupa mondiala la ski alpin si noi nu... Adevarul este ca noi nu avem munti de loc... Nu poti sa compari litoralul romanesc cu cel bulgaresc... Realistic vorbind, din punct de vedere turistic bulgarii sunt in fata noastra... Cand mergi la ei pe drum, ai sa remarci ca toate campurile sun lucrate. Cand mergi la noi pe drum ce observi?! Iti spun eu... terenuri foarte multe lasate parloaga, gunoaie si mizerie... Chiar si la castraveti sunt in fata noastra.

      Eu cred ca ar trebui sa ne gandim ce putem face sa iesim din situatia asta economica dezastruoasa in care ne aflam si sa nu ne mai uitam in curtea vecinilor...

      Daca spui ca suntem si in fata Ungariei inseamna ca nu esti realist.
      • -3 (5 voturi)    
        toate campurile :-)) (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:34)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

        mi-a placut asta cu "toate campurile" :-))
  • +5 (23 voturi)    
    ce tari is bulgarii astia, tot in competitie sunt (Marţi, 26 ianuarie 2010, 8:59)

    stefan2008 [utilizator]

    Imi place competitia asta: noi vs. bulgari ;))

    Mai ales ca ei tot timpul se cred mai buni... si la intrarea in UE, iar acum vad ca si la intrarea in zona euro.
    • +10 (10 voturi)    
      Serios? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:09)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

      mai stiu eu pe unii :))
  • -5 (39 voturi)    
    hahahahaha (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:14)

    PNL-ist [utilizator]

    PREMIUL 1 !!!

    Au ajuns sa ne dea cefele-late anitiexemplu !
    Cu conducerea basesciana si diletantismul portocaliu a lui boc rad si zarzavagii de noi !

    hahahahahahahah !
    • +7 (21 voturi)    
      razi ca prostu' cumva? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:52)

      Gospodar [anonim] i-a raspuns lui PNL-ist

      vad ca ti se pare extrem de funny.... da-i 'nainte!
    • +7 (17 voturi)    
      dulce (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:21)

      tvee [anonim] i-a raspuns lui PNL-ist

      e salariul de zarzavagiu!
      altfel nu imi explic cum absolut orice problema posibila e aruncata in spatele acestor oameni.
      cita ura poate exista intr-un om sa scrie asemenea lucruri din proprie convingere, in permanenta, incontinuu aceiasi si aceiasi placa?!
      acel prelungit "hahahahhahahahah !" poate exprima fie o falsitate normala in cazul unui om care primeste bani pentru a o exprima, fie isterie. oricare ar fi cauza e lesne de inteles ca orice scrii tu aici se catalogheaza usor in ceea ce se numeste aberatie.
      cauta definitia cuvintului in dex.
      • 0 (0 voturi)    
        Ne dam rotunzi degeaba! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 23:07)

        Socrate [anonim] i-a raspuns lui tvee

        Ideea e ca bulgarii nu au cel mai prost guvern din toate timpurile cum avem noi acum. Ei nu s-au imprumutat ca sa umfle-n gusa gasca portocalie cum au facut romanii. La turism nu au papusa blonda la conducere si ne bat fluierand, asa ca ce mai vreti?
        Stiu, la crima organizata conduceau detasat pana acu' un an dar uite ca am facut pasi mari sa-i ajungem din urma si am reusit (macar la capitolul asta daca nu la altele mai bune).
  • +5 (31 voturi)    
    Dati draq bulgarii astia... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:19)

    hahalera [anonim]

    nu le mai ajungi la nas nici cu prajina :D ei cu cine si-ar dori sa fie comparati, cu Germania si Olanda?!!
    • 0 (20 voturi)    
      ..ba cred ca cu burchina fasso ..! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:40)

      bm [anonim] i-a raspuns lui hahalera

      ..sau cu butan..! ..ca tot cu bu incepe..!
  • +15 (21 voturi)    
    ha (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:43)

    Max [anonim]

    Bulgarii au un talent special, si anume, de a se mandri si lauda, cu fiecare rahatel de lucru pe care il fac. Au amenajat un spatiu verde in Sofia....pfaaa...Mandrie nationala, toata lumea vorbeste despre asta...e bulgarska. La fel si in politica. Se ocupa mult de partea cosmetica, desi in esenta lucrurile stau jalnic spre patetic, incomparabil cu Romania.
    Noi romanii in schimb, criticam tot ce misca. La noi daca se amenajeaza un spatiu verde, romanul nu se mandreste si nu se bucura. Incepe insa sa critice, ca aia nu-i buna, ca aia nu are ca aia nu face, ca cine si-a mai luat spaga si pentru asta, totul e maro spre cacao, nimic nu e bun, basescu e de vina, s.a.m.d.
    Sa nu fiti surprinsi daca bulgarii o sa isi faca o reclama mai buna decat noi. Sa nu uitam ca ei au convins nemtii sa investeasca in litoral, NU NOI !
    • +8 (8 voturi)    
      mda (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:31)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Max

      Mda, tot ei au convins cu un comisar european...pfaii.
  • +12 (16 voturi)    
    Cred ca au dreptate. (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:49)

    AlinN [anonim]

    Este drept, la noi lumea nu este asasinata la comanda ca la ei, in plina zi. La noi lumea este asasinata in plina zi pur si simplu. Relativ aleator in cursul jafurilor. Sincer sa fiu ma simt mai in siguranta cand stiu ca o structura de crima organizata va asasina pe cineva cu care are divergente, decat in Romania unde daca lucrezi la banca, benzinarie, casa de schimb valutar, cel mai intelept lucru pe care il poti face este sa-ti scrii testamentul si sa te rogi sa te omoare repede, nu cu cate 20-30 de intepaturi cum omoara aia prin Galati. Deci la noi nu este crima organizata. Pana si crima este dezorganizata si haotica. Discutia in articol se refera insa la situatia financiara. Si in Bulgaria, spre deosebire de aici, s-au luat masuri coerente. Nu au 1 milion de taxe, au stabilitatea monedei... Daca mergeti cu masina prin sudul Romaniei veti constata ca 50% dintre masini sunt "bulgaresti". Nu este asa pentru ca brusc au constatat bulgarii cat de tare le place Romania. Pur si simplu taxele de inmatriculare la bulgari, si procedura de inmatriculare este mult mai usoara. Noi avem un guvern care nu are masuri clare, nu tine situatia in frau, care in loc sa reformeze statul il birocratizeaza si mai rau.
  • +30 (30 voturi)    
    Frustrati (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:54)

    Daniel [anonim]

    Prostu daca nu e si fudul, parca nu e prost destul!

    Bai, dar de ce vi se pare ca Bulgaria n-are dreptul sa se creada mai sus decat Romania?

    Daca va amintiti, intr-un timp incercam sa ne comparam cu Ungaria. Apoi cu Slovacia.
    Ungurii erau oricum inaintea noastra.
    Slovacia ne-a luat-o inainte datorita prostiei noastre.

    Dupa cate vad ca se intampla in tara asta, nu vad de ce un strain n-ar spera ca tara lui poate fi mai "sus" decat Romania.

    Eu as aborda altfel problema: sa luam declaratia premierului bulgar ca un semnal de alarma si sa incercam sa ne schimbam:
    Pasul1:
    - sa nu mai aruncam mucuri de tigara pe strada
    - sa nu lasam pet-uri in locurile de recreere
    - sa nu-i injuram pe seilalti soferi (romani si ei)
    - sa nu incercam sa-i inselam pe cei din jurul nostru (romani si ei)
    - sa...

    Ce ziceti? N-ar fi mai corect decat sa-i jignim pe vecini?
    • +9 (11 voturi)    
      Totusi (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:08)

      nicki uimitul [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Ai dreptate, e dorit sa ne schimbam in multe domenii. Totusi nu cred ca noi i-am jignit pe vecini ci premierul bulgar este cel care a dat dovada de proasta crestere.
      Chiar daca Bulgaria ar fi mai sus de Romania (nu este, in opinia mea) tot ar fi trebuit sa dea dovada de putina diplomatie.
      Cum ar fi sa auziti intr-o dimineata un coleg de birou zicand: „Nu ma comparati pe mine cu Daniel, că eu sunt mai deștept ca el”... Chiar daca ar fi adevarat, nu se face.
      • 0 (2 voturi)    
        perfect adevarat (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:17)

        luci [anonim] i-a raspuns lui nicki uimitul

        este cel mai bun comentariu, de roman neaos, nu se cade se spui asemenea lucruri, mai bine il promovezi, eventual sa-i dai pe mana multa putere si pe urma sa te intrebi de ce suntem in situatia asta...
        halal situatie...
    • +1 (1 vot)    
      Daca esti in Romania (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:33)

      ik [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      poarta-te ca un roman, de ce tb sa fim toti la fel. Mai ai sa-mi spui ca nici femeile nu tb pipaite la inghesuiala in autobuz, etc.. in schimb la asta cu injurat soferii ai dreptate, e pierdere de vreme.. ei tb batuti direct cu bita din porbagaj, ce atita vorba....

      Aceasta este o gluma !
    • -1 (1 vot)    
      Ceri imposibilul (Marţi, 26 ianuarie 2010, 15:57)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      si anume ca romanul sa se schimbe.

      Am putea face altceva:
      - sa stragem mai eficient mucurile si pet-urile.
      -sa acceptam injuraturile celorllalti fara sa ne enervam; doar isi descarca si omul nervii dupa care putem vorbi calm cu el.
      - sa fim isteti si sa nu ne lasam inselati.
      • 0 (0 voturi)    
        sorry?? nu am inteles? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 21:25)

        marlene [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Cum adica sa strangem mucurile eficient???Pai asa te-a invatat mama ta acasa, sa arunci gunoiul pe strada?? In Germania, spre exemplu, daca devastezi sau fumezi in loc public sau nepermis si arunci tigara platesti minim 40 euro pe loc, fara drept de apel. De ce sa iti accept tie injuratura daca esti crescut la porci? Traiesti ca porcul, stai in cocina..nu printre oameni. Vrea omul sa isi descarce nervii, nu are decat sa se dea cu capul de pereti..Voit chiar intelegeti ca de asta ar trebui plecat, fiecare din noi sa se educe si apoi sa avem pretentia la ceilalti???
        Daniel, ai dreptate, din pacate eu am renuntat sa mai sper ca romanii se vor schimba vreodata, dovada cea mai buna..chiar domnul Constantin.
  • -4 (6 voturi)    
    istoria Bulgariei (Marţi, 26 ianuarie 2010, 9:54)

    luxdesign28 [anonim]

    Au fost momente in istoria Bulgariei cand Tara Romaneasca, Moldova si Transilvania au facut parte din Imperiul Bulgar... nici eu nu am stia... cand am vazut chiar mi s-a parut de domeniul SF... Oricum cred ca a fost pentru o scurta perioda de timp. Asa s-ar explica, de exemplu, de ce sunt cetateni de nationalitate bulgara in Moldova (Basarabia). Oricum ei au fost mai dezvoltati si in perioada comunismului (pana in 1989), tatal meu lucrand in Bulgaria, sunt fapte incontestabile. Chir nu am inteles decaderea lor, dupa caderea regimului comunist.

    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Bulgaria
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bulgaria_Simeon_I_%28893-927%29.svg
    • -1 (1 vot)    
      Dinastia Asăneştilor (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:38)

      firstfb [utilizator] i-a raspuns lui luxdesign28

      Mai citeste, dinastia Asăneştilor din cel de-al 2lea Tarat Bulgar are origini controversate (valahe/aromane, bulgara sau cumana)

      Discutabil...
  • +9 (11 voturi)    
    bulgaria (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:00)

    bc [anonim]

    bulgarii au tot dreptul sa gandeasca asa. in timp ce programul lor a fost anticriza, guvernul roman s-a bazat pe iesirea din criza a statelor din vest, inundand cu impozite intreprinzotorii. nota bene. parlamentul bulgar, a rupt legatura cu trecutul, promovand legea lustratiei. aicii se vede superioritatea vecinilor.
  • -6 (10 voturi)    
    ce tupeu !!!!! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:00)

    ana [anonim]

    daca au ajuns si bulgarii sa ne dea lectii, este vai de noi!!! totusi, cred ca nu stiu proverbul : rade ciob de oala sparta!!!
  • +2 (8 voturi)    
    LE-am vazut capitala ! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:02)

    pinoche [anonim]

    Miezul capitalei Sofia , e o catedrala ? ,pai in comparatie Bucurestiului ia mai ramas in coltul guri o farama de Paris,imi vine sa rad , am impresia ca ei se lasa indrumati de lozica : SA NU NE VIDEM IEFTIN :))))
  • +3 (11 voturi)    
    Land of noise (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:20)

    maru [anonim]

    La capitolul turism stau mult mai bine, in rest, bulgaria mi-a adus aminte de fostul URSS! Nici noi n-am dori sa fim bagati in acelasi borcan cu bg.
    • +1 (5 voturi)    
      Ai mare dreptate (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:30)

      AlexRmF [utilizator] i-a raspuns lui maru

      Frate.. nu stiu cati dintre toti cei care comenteaza aici au fost vreodata in bulgaria... dupa ce mergeti acolo sa veniti inapoi si sa va cereti scuze ca ati spus ceva urat de romania...
      bulgarii sunt praf la modul in care toata tara lor arata ca un ghetto, am strabatut-o pe toata si tot ce stiu e ca vroiam sa scap mai repede de acolo
      au niste cladiri de vai steaua lor si tot ce ei numesc oras sunt niste sate parasite
      la infrastructura sunt varza iar la drumuri nu stau mai grozav.
      nu as vrea sa fim comparati cu bulgaria pentru ca sunt mult sub noi
      tin minte si acum un reportaj vazut prin 95 la tv, unde spuneau aia ca cea mai misto cladire din Sofia e ambasada Romaniei... asa ca... I rest my case.
  • -2 (10 voturi)    
    Dar, Dl Boc ???? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:30)

    lili [anonim]

    Dl Boc al nostru, discuta cu vreun prim ministru european??!!!! Ca si in cazul Dlui Basescu, relatiile externe ale Dlui Boc sunt inexistente, ceeea ce este ffff grav pentru Romania. Cred ca asta spune multe, ca sa poti discuta cu cineva trebuie sa ai ce spune, sa convingi, sa fii credibil. CLAR, nu ??!!!! Primul ministru al Bulgariei POATE.
  • +5 (7 voturi)    
    mde ... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:40)

    ego sum [utilizator]

    cam cati dintre cei care aruncati cu pareri "inteligente" si mai ales "fundamentate" ati fost in ultimul timp sau macar vreodata in bulgaria?
    eu imi fac concediile pe acolo de vreo 5 ani ...
    nu-i raiul pe pamant, asta-i sigur dar ... ei: autostrazi prin munti, cu tuneluri pe cate 3 benzi pe sens, noi: ... bechtel ... va spune cava?!? ei: turism pe litoral, conditii civilizate la all-inclusive, ski pe partii bine amenajete si ingrijite, noi: jecmaneala, servicii proaste si mizerie, ei: pana si gipanele conduc regulamentar si in sofia - aglomerata, de altfel, se respecta regulile de circulatie, noi: ... stiti prea bine
    asa ca, fiti amabili si mai documentati-va ...
    asa ca din nefericire au dreptate si ne-o vor lua si bulgarii inainte ...
    • +5 (7 voturi)    
      ei mai au pana la noi (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:08)

      laur [anonim] i-a raspuns lui ego sum

      EU am fost in Bulgaria de 3 ori si le cunosc potentialul lor, colindand Sofia, litoralul, zona de munte, ORASUL Plovdiv, Ruse, Plevna etc.
      Daca o tara are autostrazi si turism nu inseamna ca are o economie dezvoltata.(cu doua flori nu faci primavara).
      Litoralul lor este peste al nostru, dar restul Bulgariei este ca Muntenia noastra.
      Oamenii sunt mai inchisi si balcanici.
  • +1 (5 voturi)    
    bulgarii - vecinii nostri (Marţi, 26 ianuarie 2010, 10:53)

    serj [anonim]

    Pe fond au dreptate. In fond, o evaluare trebuie sa fie corecta, fara a te compara cu X si cu Y, fiindca fiecare regiune, tara au specificul lor. Dar asa vrea sa va supun atentiei altceva. Bulgarii au fost si trebuie sa fie prietenii nostri. Ei nu mai sunt "prietenii" nostri , nu din vina lor, ci din vina noastra, cand, in cel de al doilea razboi balcanic, tam nesam, am intrat in Bulgaria, si le-am luat si o bucata din tara, fara ca bulgarii sa ne fi provocat. Istoria ne leaga foarte mult, iar influenta slavona, in special cea bulgareasca este uriasa. Gogoritele care le-am invatat la scoala, precum ca noi am fi nobili romani, care nu avem nici o legatura cu slavii, trebuie uitate. Faptul ca vorbim limba latina (lucru indiscutabil, dar, partial de neinteles de catre istorici), nu inseamna ca suntem si de origine latina 100%. Asa ca , nu fiti surprinsi ca in ADN-ul nostru sa se regaseasca o buna parte din zestrea genetica bulgara.
    • +3 (5 voturi)    
      Amice, habar nu ai despre ce vorbesti. Deloc. (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:53)

      A [anonim] i-a raspuns lui serj

      Amice, nu ai nici cea mai vaga idee despre ce vorbesti. Pur si simplu.

      O bucata din tara lor? Imi vine sa plang cand citesc asa ceva. Ma doare inima.

      Te rog frumos sa emigrezi in Bulgaria, sau unde vrei tu. Macar sa fie un ignorant mai putin in Romania.
      • 0 (2 voturi)    
        Cadrilater (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:56)

        Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui A

        Da, are dreptate serj. Cadrilaterul avea in 1910 o populatie bulgara (47,6%) si turca (37,8%) iar romanii erau doar 2,4%.

        In ciuda prezentei romanesti infime le-am luat acea provincie pentru ca asa am vrut noi. A fost o greseala pe care ar trebui sa o recunoastem cu demnitate.

        Asta daca nu esti dintre cei care cred ca noi suntem cel mai bun si mai drept popor care nu a gresit niciodata.
      • +1 (1 vot)    
        tu esti de fapt ignorantul (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:02)

        satul [anonim] i-a raspuns lui A

        citeste si tu ce posteaza altii mai educati si stai in banca ta, ca nu vorbim de scorul etapei din Liga a IIa!!!
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns lui A (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:05)

        serj [anonim] i-a raspuns lui A

        Prietene, daca nu ai invatat cand ai fost mai mic istorie, (banuiesc ca spargeai semnite in fata blocului si radeai de ceafa bulgarilor), poti sa o faci acum. Ai atatea mijoace, nelimitate , as putea. de la wikipedia pana la neag djuvara, povestite foarte frumos. Userul cadrilater te-a facut de kk, in locul meu. Dar tu ai si partea ta pozitiva, paradoxal : esti exemplu clasic de cocalar roman, care rade de toata lumea, inclusiv de bulgari, fara sa ai o minima argumentatie, nici o cifra, nici un indicator, nimic. Clasic romanesc, vorba reclamei.
      • +1 (1 vot)    
        Dont worry (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:48)

        Foreigner [anonim] i-a raspuns lui A

        As a foreigner I may say that, reality is reality... Romanian People is mixture of many nations, but it is a good mixture... It only makes your DNA more powerfull... Instead of being proud from the past, we all have to be proud of today and work for tomorrow... Do You do? Do we do?
  • +5 (5 voturi)    
    Daaa, ce tari suntem si unii si altii (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:20)

    Rhadoo [utilizator]

    Nu mai laudati sau injurati Bulgaria. Si noi si ei suntem acelasi lucru in prezent. Doua tari penibile, care n-au cu cine sa se compare si fata de cine sa se laude. Pacat de istoria noastra si de mandria nationala avuta o data demult.
    Daca tampitii astia de conducatori de la noi ar face un turism ca in Bulgaria si o dezvoltare regionala ca in Polonia am fi cei mai smecheri din est. Dar de, daca noua ne place sa promovam oameni care n-au muncit in viata lor si care in momentul cand ajung in pozitii inalte vor doar sa fure fara sa dea nimic inapoi, asta e, ne meritam soarta ca-i toleram si ii votam.
    Noi avem atatea resurse, nu stim ce sa facem cu ele, si le dam contra spaga la alde europenii astia care dupa ce ca le facem favoruri economice gratuite, ne mai trateaza si ca un rahat.
    Vorba unui clasic care nu stiu daca mai e in viata: "vai de noi, saraca tara bogata".
  • +3 (5 voturi)    
    Oare au dreptate (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:20)

    sabertooth [utilizator]

    Bulgarii sa creada asta?

    Ati vazut ce drum FARA GAURI au de la Bansko pana la cota 2000. Da am zis 2000. E ca-n palma.

    Pe autostrada catre granita greceasca ati mers? Tunelurile le-ati vazut? Da?

    Sunt de acord ca bulgarii au ceafa groasa, dar parca-i cu atat mai umilitor ca ne-au luat fata niste cefe groase.

    Cu cat ii injuram mai rau pe bulgari cu atat ne injuram de fapt pe noi insine.
  • +3 (5 voturi)    
    Vai de noi (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:33)

    BV [anonim]

    Cei care ua fost macar o data in Bulgaria, o sa le dea dreptate. Tot ce s-a scris mai sus despre turism, terenuri cultivate, autostrazi e adevarat. Trist pt noi, care doar visam sa le avem vreodata...
  • +3 (7 voturi)    
    normal sa ii sustina germania (Marţi, 26 ianuarie 2010, 11:38)

    resita31 [utilizator]

    germania ii sustin pe bulgari fiindca bulgarii au fost tot timpul subordonati nemtilor, inclusiv i-au sprijit in destramarea fostei Yugoslavii, Yugoslavie care in conceptul nemtilor a fost un permanent factor destabilizator in Europa, iar bulgarii au gazduit si sustinut miscarile separatiste din Yugoslavia.
    cum sa nu ii sustina nemtii pe bulgari?!... doar nu vreti sa ii sustina pe romani, romani care au condamnat intodeauna razboiul si punerea in aplicare a unor concepte cu ajutorul armelor, fapt confundat cu lasitate ca am intors armele impotriva lor. nu vad nici o lasitate fiindca noi oricum am ramas in lupta, nu am abandonat armele ca sa fie confundat gestul cu lasitate.
    normal ca nemtii ii sustin pe bulgari...
    • +2 (2 voturi)    
      de unde le scoti tata??? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:01)

      satul [anonim] i-a raspuns lui resita31

      da, incredibili romanii astia, pacificatorii omenirii, o natie ospitaliera de buni samariteni, cum dracu ne confunda lumea cu un popor de hoti, tigani, corupti, si lasi ce suntem???
      intr-adevar intrarea noastra in al doilea razboi balcanic a fost un gest prin care am "condamnat intodeauna razboiul ":)


      bai resita31 tu traiesti cu spalarea de creier de la lectia d eistoeie de pana in 89?????????????
  • 0 (2 voturi)    
    intrebare? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:01)

    gogu [anonim]

    Ma intreb daca in centrul orasului Varna, pe o distanta cam de 500m, fix in mijlocul strazii principale, mai creste stuf in baltile din asfalt - asa cum era cazul acum 2 ani? Si daca da, e la fel de inalt? Multumesc pentru vesti!

    E adevarat ca orice comparatie e lipsita de sens - nu am vazut asta nici in Grecia, nici in Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      nu pot sa-ti raspund concret (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:27)

      luci [anonim] i-a raspuns lui gogu

      n-am mai trecut prin bulgaria de 10 ani, dar am fost foarte surprins de ce autostrada aveau spre greci, construita inca de pe vremea conunistilor cu ajutorul japonezilor...(km intregi suspendata pe piloni, tuneluri, etc.), o buna parte fiind prin munti...
      asa ca nu pot sa-ti spun daca mai creste stuf acolo, dar pot sa-ti spun sigur ca in romania s-au construit drumuri, atentie, construit, cu stalpi electrici in mijlocul drumului(mai exact in mijloculul benzii de mers)...
      asa ca, las-o mai moale...
      ei sunt renumiti cu castravetii lor si inca mai exporta, dar noi cu ce mai suntem renumiti?
      ne mandrim cu castravetii altora (si la propriu si la figurat), am distrus tot in tara asta...
  • -1 (1 vot)    
    a (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:19)

    BV [anonim]

    @gogu
    E-adevarat, la noi sunt curate gropile (craterele).

    Nu zice nimeni ca e perfect totul in BG, dar sunt cu siguranta inaintea noastra cu ani buni.
  • 0 (0 voturi)    
    Strain in propria tara (Marţi, 26 ianuarie 2010, 12:47)

    Constantin [anonim]

    In 1991, cu pasaport romanesc de cetatean roman stabilit in strainatate (albastru), la granita cu Bulgaria mi s-a spus ca NU aveam viza pentru aceasta tara!
    Prezentasem pasaportul romanesc, albastru. Am fost informat CA VIZA ESTE GRATUITA si ca trebuie achitata la Ambasada Bulgariei, sau, sa o PLATESC in vama contra sumei de 20 DM, CA ORICARE CETATEAN STRAIN.
    Nu am fost suparat pe bulgari, ei nu aveau NICI O VINA! Ai nostrii NE TRATAU CA CETATENI STRAINI cu pasaportul romanesc albastru si atunci sa ne fi tratat vecinii altfel?
  • 0 (0 voturi)    
    Am vazut Bulgaria (Marţi, 26 ianuarie 2010, 13:21)

    Florian [anonim]

    Am fost in Bulgaria si am vazut realitatea de acolo. Ne asemanam intr-o singura privinta cu ei si anume ca si ei si noi suntem cei mai saraci din U.E.
    Insa cred ca bulgari vor mai mult decat noi sa traiasca mai bine si ei chiar incearca sa faca ceva in privinta asta, au drumuri mai bune ca la noi, au un turism mai bine bus la punct si mai dezvoltat.
    Eu ii respect pe bulgari si voi merge sa imi petrec vacantele la ei, m-am saturat sa merg pe plajele de la noi sa vad mancatori de seminte, pe valea prahovei in loc sa simti aerul de munte vezi munti de gunoaie si peturi lasate de "turisti" romani. Chiar daca sunt la fel de saraci ca si noi la bulgari oameni sunt mai civilizati decat la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Bulgarii au dreptate (Marţi, 26 ianuarie 2010, 13:48)

    moroes [utilizator]

    ... de data asta. Si desi in articol nu se mentioneaza, cererea lor nu are nimic de-a face cu turismul sau autostrazile, ci cu politicile fiscale responsabile. Bulgaria si-a mentinut bugetul pe surplus in ultimul deceniu, Grecia si Romania au fost constant pe deficit, chiar si in anii cei mai "explozivi" dpdv economic. Dar ce sa faci, cum sa cumperi voturi fara cresteri de pensii, si angajari si cresteri salariale fara numar la bugetari? In partea cealalta, Bulgarii au taiat la sange din sectorul bugetar si au reusit sa aiba cel mai mic deficit din UE in 2009, iar in 2010 estimeaza un deficit de 0.7%, Toate astea fara a fi fost nevoiti sa creasca taxele pe consum sau impozitele si fara imprumut de la FNI. Pe cand la noi guvernul nu stiu ce hamburgeri si hot-dogs sa mai impoziteze pentru a face rost de bani.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:28)

    d [anonim]

    Nu e vorba de meritele Bulgariei. Bulgaria va intra mai repede in zona euro din cauza dimensiunilor mici pe care le are. Inca de la inceputul crizei s-a vehiculat ideea intrarii rapide in zona euro a Estoniei, Letoniei, Lituaniei si Bulgariei, tzari mici care pot fi absorbite usor.
    "The Economist" a impartit acum cateva luni tzarile din Est in doua grupe: Grupa tzarilor mici pe care le-am enumerat mai sus si la care se recomanda integrarea rapida in euro si grupa tzarilor mari: Polonia, Cehia, Ungaria si Romania la care nu se recomanda intrarea rapida.
    Asa ca intrarea in euro nu un criteriu al performantei, dupa cum vedeti suntem in grupa cu Polonia.
    Nu e vorba ca ne-au luat-o bulgarii inainte sau suntem noi nedreptati, e vorba ca suntem o tzara mare si nu poti sa o trantesti in "euro" asa hocus-pocus.
  • +1 (1 vot)    
    Doresc... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 14:30)

    dorel [anonim]

    ... sa ne ocupe Bulgaria. Io zic sa le vindem tara... cam 50 leva pe ea lom?...
    • +1 (1 vot)    
      Eu te-as vinde pe tine...Dorele (Marţi, 26 ianuarie 2010, 15:55)

      pete1 [utilizator] i-a raspuns lui dorel

      ...nu nu...ce sa te vad....mai bine te dau pe gratis!!!
  • +1 (1 vot)    
    Avem de invatat de la bulgari! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 15:31)

    Radu Humor [anonim]

    Bulgarii au avut grija sa-i ciuruiasca la propriu, in plina strada, pe cativa mafioti rosi sau portocalii si uite ca ne-au luat-o inainte.
    S-ar parea ca asta e reteta si la noi, ca atata timp cat iti rad in nas niste nesimtiti imbogatiti din averea poporului, iar justitia actioneaza , sau mai bine zis inceteaza sa actioneze la comanda, vom ramane si-n urma Somaliei, cum bine zicea cineva.
  • +1 (1 vot)    
    Bulgaria? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 15:58)

    Mircea [anonim]

    Desi suntem vecini , Bulgaria e ceva...asa , la sud de Dunare, fara prea mare interes. Oricum va fi mereu in coada noastra in drumul spre vestul civilizat. Ii mai sustin nemtii, altfel ar fi o Albanie mai mare si mai nesuferita.
    • 0 (0 voturi)    
      ...la coada noastra (Marţi, 26 ianuarie 2010, 16:29)

      satul [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      deci sa inteleg ca tu esti un fel de papuas daca ei sunt albanezi, sau esti chiar "Roma".

      De ce or fi filmat Borat in Romania si nu in Bulgaria, pentru autenticitatea noastra in postura de "parizieni"??:)
    • 0 (0 voturi)    
      date (Marţi, 26 ianuarie 2010, 16:43)

      serj [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Banuiesc ca faci aceste afirmatii , fiind foarte bine documentat, adica , te-ai referit la GDP, GDP per capita, industrie , turism, concentratie bancara , nu? Te las pe tine sa cauti cifrele, nu te speria , nu este vorba de OZN -uri. Asa ne poti demonstra si noua cat de mult suntem noi in fata acestor bulgaro - albanezi si pe deasupra si nesuferiti. Pana atunci fac si eu afirmatia ca suntem cu mult inaintea germanilor, fiindca ei sunt niste tarani de cumpara Logan-uri, si noi avem Touareg-uri pe Dorobanti.
  • 0 (0 voturi)    
    bravo! (Marţi, 26 ianuarie 2010, 16:35)

    Balcanicul [anonim]

    In sfarsit vad multe comentarii realiste despre vecinii bulgari, fara a se mai improsca cu noroi cum se facea prin anii '90. Genetic si evolutiv vorbind suntem foarte apropiati si nu este alta cale decat o colaborare intre cele 2 tari. Bulgarii sunt inaintea noastra la multe capitole, turism si infrastructura de exemplu. Noi ar trebui sa le dam la cap politrucilor si nemernicilor de politicieni care se umfla de nu se mai satura! Dati-o jos pe udrea, pe oprisan, pe vanghelie, base, nastase si toti mizerabilii de ne-au bagat in belele in ultimii 20 de ani!
  • +2 (2 voturi)    
    Efectele? (Marţi, 26 ianuarie 2010, 17:22)

    dorel [anonim]

    Asa-i ca nu va ganditi si la efectele aderarii la euro? De ce vi se pare ca e o mare realizare in conditiile date? Cum vor arata salariile dvs in noua moneda?
    De ce sa nu ii lasam pe dansii sa intre acolo, sa vedem cum o duc si mai apoi sa ne trezim comentind.
    Toti ii dati cu infrastructura miraculoasa din Bulgaria si cu turismul. Excelent... ce legatura are cu zona euro?
    Uitam ce soc a fost in tarile dezvoltate UE atunci cand s-a introdus moneda unica. Uitam ca si la ora actuala sunt voci din UE care nu mai doresc moneda unica.
    Apropos, UK, DK, SE si altele ce monede au?
    Sunt curios cat de ofticata va fi Suedia ca i-o ia Bulgaria inainte la aderarea la zona euro :)))...
  • 0 (0 voturi)    
    ce conteaza... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 21:02)

    jj [anonim]

    .ce conteaza cu adevarat... nu e ce a zis Borissov.. ci cu ce flit diplomatic i-a dat tanti Angela !

    Normal ca fiecare tara va fi evaluata separat, nu? :-)))

    Iar nenea Borissov a dat dovada de diplomatie de santz ca a pus asa problema. N-a castigat nimic, doar si-a pus praf in cap....
  • 0 (0 voturi)    
    porecla romanikai (Marţi, 26 ianuarie 2010, 21:29)

    gogu [anonim]

    Stiti ca in Vest in mediul emigratiei "muncitoresti" (oamenii plecati la munca din Europa de est) Romania est calificata de "Africa alba". Un prieten croat mi-a spus asta acum citiva ani...asa ca...
  • 0 (0 voturi)    
    Amintiri... (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 0:13)

    Nicusor [anonim]

    Dupa 1 mica excursie la Turci(cred ca nu are rost sa discutam cum sta Tr cu infrastuctura ... etc), acum 1 an am strimbat 2 jante exat la km 0 dupa intrarea in Ro... Va dati seama cu ce placere am patruns pe teritoriul lui Berce&Udreasca... etc ... si ultimul cu voia dvs Beserman :)).
    In rest numai de bine. Sa iubiti chiar daca va doare!
  • 0 (0 voturi)    
    bulgarii cei "corecti" (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 7:56)

    vincent [anonim]

    e foarte interesant,unele state ne iau mereu puncte de referinta...???? ok...cu ce sunt bulgarii mai altfel decat noi,cand intri la ei in tara,in cel mai bun caz iesi gol pusca.Sunt vestiti in furturi si violuri si acte de banditism
  • 0 (0 voturi)    
    Ce-are ... cu prefectura? (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 10:24)

    Anonim [anonim]

    Da' ce lucru rau au facut bulgarii astia? Au cerut sa fie evaluati pe baza propriilor merite, nu ale vecinilor. Mi se pare de bun simt! De ce, noi vrem cumva sa fim evaluati pe baza meritelor olandezilor, cumva? Fiecare cu oala lui.

    Daca noi am vrea sa fim evaluati pe baza meritelor olandezilor, nemtilor sau frantujilor nu mai pupam nimic intr-o suta de ani... asa ca poate sa fie si o manifestare de modestie.

    Mare branza, a zis reprezentantul unei tari suverane ca isi doreste ca tara lui sa fie evaluata pe baza propriilor merite! Corect si adevarat grait-a!
  • 0 (0 voturi)    
    Borissov (Miercuri, 27 ianuarie 2010, 19:12)

    bmick [anonim]

    Borissov asta nu era cumva un fel de Smarandescu al Romaniei
  • 0 (0 voturi)    
    Noi sau Bulgarii??? (Luni, 8 februarie 2010, 1:44)

    Tatiana [anonim]

    Un lucru e cert: Bulgarii (cu investitii si ajutor din partea nu numai a Germaniei ci si a Irlandei si a altor tari din UE) ne vor depasi; e adevarat, poate vor dezvolta doar turismul, dar tineti cont ca turismul poate aduce milioane si milioane de euro celor are stiu sa puna in valoare tot ( sa exploateze cele mai mici vestigii istorice, toate frumusetile naturale tot....absolut tot si sa le ofere la un pret acceptabil , si sa puna la dispozitie si distractii si transport corespunzator , inclusiv zboruri ieftine care sa lege toate orasele mari ale Romaniei de toate capitalele Europei si chiar de al doilea oras mare din fiecare tara dezvoltata ) asa vor face bani si nu putini ...uitati-va la unguri: au infiintat wizz-air o companie de zboruri foarte ieftina ...stiti ce succes au ???ii care si pe polonezi din Anglia si Irlanda in Polonia ...imaginati-va ca polonezii circula cu o companie ungureasca si nu cu Lot - compania de zboruri Poloneza...asta spune ceva , nu ???repet ptr. a nu stiu cata oara ...Bulgarii au aparut cu oferte de vacanta chiar si in Irlanda si nu numai in capitala Dublin ci in toate orasele in agentiile de turism locale poti cumpara si rezerva o vacanta in Bulgaria ...si sa stiti ca au aparut pe piata turistica din 2008 ....deci la un an dupa ce au devenit memebri ai UE ...deci dovedeste si asta ceva ...ca si-au ''facut temele'' cu mult inainte de Ianuarie 2007 ...va spune ceva acest lucru ??? noi nici acum in 2010 nu am aparut cu absolut nimic pe piata din Anglia si Irlanda ...si sa stiti ca astia sunt aia mai cu bani din toate UE...putem deci sa vorbim impotriva Bulgariei atata timp cat nu le ajungem nici la degetul mic de la picior ???...sa stiti ca ma doare inima cand spun aceste lucruri si simt un amar cumplit in sufletul meu ...ma raneste , imi raneste pur si simplu orgoliul de Roman ...nu va raneste si pe voi, oameni buni???


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version