VIDEO Criza din Ucraina: Referendum in Crimeea privind soarta regiunii si apartenenta la Ucraina. / Cladirile oficiale au fost ocupate de militanti inarmati

de Redactia stiri     HotNews.ro
Joi, 27 februarie 2014, 7:03 Actualitate | Internaţional

TAB-uri langa Simferopol (Crimeea)
Foto: Captura YouTube
Crimeea se afla de cateva zile in centrul tensiunilor dintre Rusia si Ucraina. In provincia predominant pro-Rusia, mii de tatari si manifestanti pro-Ucraina au protestat in ultimele zile in fata cladirii Parlamentului regiunii autonome. In Crimeea, Rusia are un interes strategic enorm, Flota Marii Negre a fortelor navale Rusesti avand baza la Sevastopol, iar actiunile sale din ultimele zile arata ca Moscova are de gand sa se implice in zona. Parlamentul din Crimeea a votat sustinerea referendumului pe 25 mai si demiterea guvernului regiunii. Sedinta s-a tinut in cladirea care este in continuare ocupata de gupuri de persoane inarmate. Secretarul de stat american John Kerry a declarat ca Rusia s-a angajat sa respecte integritatea teritoriala a Ucrainei si ca nu se afla in spatele tulburarilor din Crimeea. Noul guvern al Ucrainei doreste sa semneze Acordul de Asociere cu UE la summit-ul din 21 martie al liderilor UE, a declarat un diplomat de rang inalt pentru EurActiv.com..

Urmareste informatiile LIVE din Ucraina si Crimea:


Ora 04:40 Potrivit Russia Today, soldatii cautau trupe aeropurtate ucrainene. Purtatorul de cuvant al aeroportului a respins la radio Echo Moscova intentia de preluare a aeroportului si a spus ca barbatii, dupa ce au constatat ca nu a existat nicio prezenta militar pe pista, si-au cerut scuze si au parasit aeroportul, citeaza Russia Today.

Ora 03:45:
Circa 50 de barbati inarmati, in uniforme neidentificate si cu cagule pe fata au intrat cu forta vineri dimineata in aeroportul din Simferopol, Crimeea, potrivit agentiei Interfax, citata de AFP. Barbatii, care au venit cu cel putin trei camioane kamaz fara placute de identificare, le-a cerut "politicos" ofiterilor de paza din aeroport sa plece din zona. Se pare ca este vorba despre aceleasi echipe "echipe de auto-aparare" locale rusesti care au ocupat in timpul zilei de joi mai multe institutii publice din Crimeea.

Ora 23:00 Noul guvern al Ucrainei doreste sa semneze Acordul de Asociere cu UE la summit-ul din 21 martie al liderilor UE, a declarat un diplomat de rang inalt pentru EurActiv.com.

Ora 22:30 Organizatia pentru Securitate si Cooperare in Europa (OSCE) si-a exprimat ingrijorarea cu privire la situatia din Crimeea. "Solicitam tuturor partilor sa dea dovada de responsabilitate si prudenta in aceasta situatie precara", a declarat Didier Burkhalter, presedinte al organizatiei.

Ora 21:45 Secretarul de stat american John Kerry a declarat ca Rusia s-a angajat sa respecte integritatea teritoriala a Ucrainei si ca nu se afla in spatele tulburarilor din Crimeea.

Ora 18:20 Parlamentul din Crimeea a votat sustinerea referendumului pe 25 mai si demiterea guvernului regiunii. Sedinta s-a tinut in cladirea care este in continuare ocupata de gupuri de persoane inarmate ce au patruns cu forta joi dimineata in cladirile oficiale din Simferopol, capitala regiunii.

Ora 18:05
Viktor Ianukovici, presedintele demis al Ucrainei, ar urma sa sustina o conferinta de presa vineri, la ora 15:00, in Rostov-pe-Don
, anunta agentia Ria Novosti, citand surse apropiate lui Ianukovici.

Ora 17:55
Presedintele interimar al Ucrainei, Alexander Turchinov se va deplasa in Simferopol, capitala Crimeei, scrie Radio Svoboda.

Ora 17:30
Doua nave de razboi din cadrul Flotei Baltice Ruse au intrat miercuri in Marea Neagra, anunta contul EuroMaidan PR citand presa ucraineana si prezentand fotografii din stramtoarea Bosfor.

Cele doua nave de debarcare, ambele din clasa Ropucha facand parte din Brigada 71 din cadrul Flotei Baltica, au trecut prin stramtoarea Bosfor spre Marea Neagra miercuri 26 Februarie in jurul orei 7:20, ora Moscovei. Potrivit censor.net.ua, prima nava poarta numele de  "Kaliningrad" si are numarul 102, in timp ce a doua poarta numele "Minsk"si are numarul 127.

Ora 16:55
"Miscarile unitatilor blindate ale Flotei Rusesti a Marii Negre s-au facut conform acordurilor si nu au avut nevoie de aprobari" - Ministrul rus de Externe, citat de cit.ua

Ora 16:45
Manifestantii pro-Moscova marsaluiesc pe strazile din Simferopol (capitala Crimeei) cu un steag rusesc urias si scandeaza "Putin! Putin!".



Ora 16:35
Pe acoperisul cladirii Parlamentului din Simferopol a fost ridicat steagul Rusiei langa steagul Crimeei, acolo unde in mod normal era arborat in locul drapelului Ucrainei. Multimea adunata langa cladire scandeaza  pro-Rusia si numele lui Vladimir Putin, relateaza Radio Svoboda

Ora 16:00
Pe Twiter apare o prima fotografie cu persoanele inarmate care au capturat cladirile oficiale din Crimeea joi dimineata.



Ora 15:50
Menifestantii pro-Rusia au adus un steag rusesc gigant in fata cladirii Parlamentului din Crimeea, cladire ocupata inca de joi dimineata de grupe de indivizi armati si in care, in urma cu putin timp, parlamentarii au decis initierea unui referendum privind autonomia si apartenenta regiunii la Ucraina.

Persoanele inarmate au permis accesul parlamentarilor in cladire, dar le-au confiscat toate mijloacele de comunicare. Presa ucraineana sustine ca nu exista cvorum in parlamentul din Crimeea.

Intre timp, presa din Ucraina relateaza ca mai multe linii de transport in comun in Crimeea au fost inchise.



Ora 15:40
Liderul Parlamentului din Crimeea a anuntat ca referendumul privind soarta regiunii autonome ar urma sa aiba loc pe 25 mai, informeaza Radio Svoboda.

Ora 15:05
Parlamentul ucrainean l-a desemnat joi, cu unanimitate, prim ministru pe pro-europeanul Arseni Iatseniuk, scrie AFP. La 39 de ani, Arseni Iatseniuk va conduce un guvern de uniune nationala pana la alegerile prezidentiale anticipate prevazute in 25 mai.

Ora 14:40 Informatia cum ca Parlamentul din Crimeea a decis initierea unui referendum pe tema autonomiei regiunii si a largirii puterilor autoritatilor locale a fost confirmata si de Ria Novosti.

Ora 14:22
Nikolai Valuev, fost mare campion la box si actual parlamentar rus se afla in Sevastopol. "Am ajuns in Sevastopol sa sustinem cetatenii din Crimeea. Prieteni, Rusia este cu voi!", scrie Valuev pe contul sau de Twitter.

Ora 14:15
Circa 1.000 de persoane au venit din Sevastopol pentru a se alatura manifestantilor pro-Rusia din fata cladirii Parlamentului din Crimeea - presa ruseasca (contul de twitter Ruptly, parte din reteaua Russia Today)

Vezi VIDEO:



Intre timp, in fata cladirii Parlamentului manifesteaza cateva sute de oameni cu steaguri rusesti si lozinci pro-Rusia.



Ora 13:40 Parlamentul din Crimeea a decis initierea unui referendum pe tema autonomiei regiunii si apartenenta la Ucraina.
Initierea referendumului vine ca urmare a "preluarii neconstitutionale a puterii in Ucraina cu ajutorul radicalistilor nationalisti si a gastilor armate", dupa cum anunta purtatorul de cuvant al Parlamentului din Crimeea.

Potrivit Europa Libera, purtatorul de cuvant al Parlamentului din Crimeea, cladire ce a fost capturata joi dimineata de persoane inarmate descrise de presa ucraineana ca fiind militanti rusi, a anuntat ca pe agenda legislativului se va pune problema initierii unui referendum cu privire la soarta Crimeei. Potrivit sursei citate, initierea unui referendum vine ca urmare a "preluarii neconstitutionale a puterii in Ucraina cu ajutorul radicalistilor nationalisti si a gastilor armate".

Purtătorul de cuvânt al președintelui Parlamentului, Oksana Korniciuk: „Prezidiului Parlamentului din Crimeea consideră că singura modalitate posibilă de ieșire din situația creată în Simferopoli este a aplica principiile democratice. Doar organizarea unui referendum privind statutul de autonomie a Crimeeiei poate rezolva conflictele create în teritoriu".

Ria Novosti scrie ca in jurul Parlamentului numarul manifestantilor pro-Rusi creste constant si ca cei adunati saluta idea unui referendum.


Ora 13:20
Doi morti si 35 de raniti in urma ciocnirilor violente de miercuri din Simferopol (Crimeea) dintre tatarii si manifestantii pro-Ucraina si cei care manifestau pro-Rusia - bilant oficial anuntat de ministrul sanatatii din regiune.

Ora 13:00
In jurul cladirii Parlamentului din Crimeea au aparut baricade. EuroMaidan PR scrie pe contul de Twitter ca persoanele inarmate care au capturat cladirile oficiale din Simferopol solicita un referendum pentru unirea Crimeei cu Rusia. Intre timp, presa ucraineana relateaza ca TAB-urile militare de la marginea Simferopolului au fost intoarse din drum de catre politie. 

Ora 12:41 Surse guvernamentale ruse: Ianukovici are garantata securitatea pe teritoriul Rusiei


O sursa prezentata de agentia Interfax ca fiind din cadrul autoritatilor din Rusia a afirmat ca Moscova si-a dat acordul pentru a asigura siguranta personala a lui Ianukovici, transmite Reuters.

"In legatura cu apelul presedintelui Ianukovici de a-i fi garantata siguranta personala, anunt ca cererea a fost acordata pentru teritoriul Federatiei Ruse", a declarat aceasta sursa, pentru agentia Interfax

Manifestanti pro-rusi in fata parlamentului din Crimeea
Foto: Twitter
Ora 12:30 Zeci de protestatari pro-Rusia s-au adunat in jurul cladirii parlamentului din Crimeea, cladire capturata joi dimineata de un grup de persoane inarmate, identificate de presa ucraineana ca fiind militanti rusi. Protestatarii de afara scandeaza: "Am asteptat acest moment de 20 de ani. Rusia unita!" - relateaza Europa Libera

Ora 12:20
Secretarul general al NATO, Anders Fogh Rasmussen pe contul sau de Twitter: "Sunt ingrijorat de evenimentele din Crimeea. Indemn Rusia sa nu ia nici o actiune care poate duce la escaladarea tensiunilor sa la neintelegeri."

Ora 12:10
Viktor Ianukovici se considera in continuare presedintele Ucrainei si cere Rusiei sa-i garanteze securitatea. Detalii aici.

Ora 12:05
Procurorul general al Crimeei a inceput anchetarea evenimentelor din Simferopol si considera capturarea cladirilor Parlamentului si guvernului drept "un act terorist", relateaza presa din Ucraina.

Ora 11:55 O coloana cu sapte TAB-uri militare, dar fara marcaje distinctive a stationat la marginea orasului Simferopol, capitala regiunii autonome Crimeea.
Politia locala, conform presei din Ucraina, sustine ca nu sunt unitati militare ucrainene, iar militarii din blindate nu au raspuns la intrebari. Comandamentul rus al fortelor navale de la Sevastopol sustine ca nici o unitate blindata ruseasca nu s-a deplasat in teritoriul Crimeei, dupa cum relateaza presa.



Ora 11:30 Reactii externe la situatia tensionata din Crimeea:
Germania este ingrijorata si spune ca trebuie evitata ruperea Ucrainei / Ministrul polonez de externe sustine ca exista pericolul unui conflict regional.

Ministrul Apararii din Germania se arata ingrijorat de evenimentele din Crimeea si spune ca ruperea Ucrainei trebuie evitata. (Reuters)

Ministrul de externe din Polonia, Radoslaw Sikorski sustine ca incidentele din Crimeea, acolo unde un grup armat de persoane au capturat cladirile oficiale, pot duce la un conflict regional.

"E un eveniment drastic si ii avertizez pe cei care au facut acest lucru si pe cei care au permis astfel de incidente. Ele pot duce la un conflict regional. E un joc foarte periculos", a declarat Sikorski. (Reuters)

Ora 10:50
Presedintele interimar al Radei Supreme din Ucraina, Alexander Turcinov, a declarat ca orice miscare a trupelor si a unitatilor miltare rusesti in afara zonelor stabilite va fi considerata o agresiune militara.

"Mă adresez liderilor militari ai Flotei ruse din Marea Neagră: toți militarii trebuie să rămână pe teritoriul prevăzut de acorduri. Orice mișcare de trupe va fi considerată drept agresiune militară", a declarat Turcinov, în fața parlamentului de la Kiev, scrie Agerpres.

Peninsula Crimeea
Foto: Google Earth
Simferopol este capitala Crimeei, o provincie cu statut de Republica Autonoma in cadrul Ucrainei, cu parlament si constitutie proprii, dar subordonate Kievului. Sevastopol, pe de alta parte, are un statut special si nu intra in jurisdictia directa a administratiei autonome din Crimeea. La Sevastopol, in port, isi are baza centrala Flota Marii Negre, un esalon operational-strategic al Flotei Maritime Militare Ruse. Conform acordurilor semnate in timp de Ucraina si Rusia, fortele militare rusesti (nave, vehicule si militari) au acces in zona Sevastopolului.


TAB-uri rusesti langa Simferopol, Crimeea
Foto: Twitter/ EuroMaidanPR
Ora 10:35 Presa din Ucraina scrie ca o coloana de TAB-uri rusesti se indreapta spre Simferopol, capitala regiunii Crimeea, dinspre Sevastopol, acolo unde Rusia are baza navala.

Potrivit informatiilor din presa ucraineana, coloana de TAB-uri stationeaza chiar la marginea capitalei Simferopol, in apropierea aeroportului.

Video cu sapte TAB-uri fara marcaje de identificare, stationate la marginea capitalei Simferopol:



Ora 10.20:
Presedintele interimar face apel la calm dupa capturarea cladirilor din Crimeea de "criminali in haine militaresti".

Ora 10.04: Ministerul rus al Apararii anunta ca avioanele de lupta sint in stare de alerta la granita cu Ucraina, potrivit Reuters. Steagul rus flutura pe sediul Parlamentului regional din Simferopol (Crimeea).

Ora 09.35 Fortele speciale din Crimeea au intrat in stare de alerta, anunta ministrul de Interne.

Ora 09.30 Rusia va apara drepturile compatriotilor sai si va reactiona "fara compromisuri", la orice incalcare a acestor drepturi, a declarat ministrul rus de Externe citat de Reuters.

Ora 08.40 Barbati inarmati au ocupat sediile Guvernului si Parlamentului din peninsula Crimeea, scrie agentia Interfax. Nu este inca foarte clar cine a preluat controlul celor doua cladiri, dar martori au declarat pentru Reuters ca steagul rusesc a fost arborat pe cele doua cladiri.

Un lider al tatarilor a scris pe Facebook ca barbatii in uniforma au ocupat cele doua cladiri. Ei nu aveau vreo insigna pentru a fi identificati, mai scrie Reuters.

LIVE VIDEO:



VIDEO cu momente importante filmate in prima parte a zilei:



--------------------------
In timp ce Rusia a anuntat ca "a pus in alerta" o parte din trupele sale , inclusiv cele de-a lungul granitei sale comune cu Ucraina, secretarul de stat american John Kerry a avertizat Moscova ca orice interventie militara "ar fi o greseala grava" .

La Kiev, noul guvern, care reuneste personalitati din miscarea de protest a fost prezentat in mod solemn miercuri seara de Consiliul de pe Maidan, format din liderii politici ai protestului ucrainean, societatea civila si grupurile radicale, in fata Pietei Independentei plina de oameni.

La varsta de 39 de ani, Arseni Iateniuk va prelua sefia guvernului de unitate nationala care va conduce tara inainte de alegeri prezidentiale anticipate programate pentru 25 mai.

Membru al partidului Patria al fostului premier Iulia Timosenko, Arseni Iateniuk a fost deja ministru al Economiei si ministru de Externe. El a adoptat o pozitie foarte ferma in criza politica actuala, refuzand oferta facuta in ianuarie de presedintele destituit Viktor Ianukovici de a deveni prim-ministru.

Noul guvern va avea o sarcina herculeana, comenteaza presa internatinala, pentru a preveni intrarea in faliment a Ucrainei si a contracara tendintele separatiste, mai ales in peninsula Crimeea de sud, unde o mare parte a populatiei se simte mai aproape de Moscova decat de Kiev .

Miercuri , mai mult de 5.000 de oameni s-au adunat in capitala Simferopol, demonstrantii pro- rusi cerand un referendum privind statutul lor, iar tatari aparand in schimb unitatea Ucrainei . Seful parlamentului local, insa exclude orice discutie despre separarea Crimeei de Ucraina.

Ianukovici, dat in urmarire internationala


Procurorul general interimar al Ucrainei a anuntat, miercuri seara, ca oficialii de la Kiev au cerut ca fostul presedinte Viktor Ianukovici sa fie dat in urmarire internationala, Este de negasit de duminica trecuta.

Procurorul Oleg Makhnytsky a declarat ca Ianukovici "este subiectul unui mandat international de arestare", insa, chiar daca autoritatile ucrainene sunt hotarate sa ceara ajutorul international, nu se stie exact daca acestea au trimis oficial cererea la Interpol, scrie AFP.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

40405 vizualizari

  • -7 (15 voturi)    
    Yatsenyuk, plagiatorul ucrainean (Joi, 27 februarie 2014, 8:19)

    Nyk1 [utilizator]

    Diferențele între Yatsenyuk și Sun Yat Sen, al cărui nume este astfel plagiat voit sau nevoit, sunt ca de la cer la pământ. Primul este o păpușă de paie, tocmai alegerea Victoriei Nuland (vezi stenogramele cu ambasadorul SUA la Kiev) pentru conducerea post-Yanukovici, al doilea a fost un adevărat revoluționar și un mare patriot care a luptat pentru țara sa.
  • +7 (23 voturi)    
    Mafiotii se ajuta intre ei! (Joi, 27 februarie 2014, 8:25)

    hotnewsfil [utilizator]

    Putin l-a ascuns pe criminal intr-o vila luxoasa, izolata, protejata total, fizic si informational, de 'curiosii' crminalisti, de la Curtea Internationala Haga.
    • +8 (12 voturi)    
      pt Ianukovici nu mai exista confort! (Joi, 27 februarie 2014, 11:26)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Ar fi fost intelept pt Ianukovici sa ceara o negociere cu opozitia... un aranjament cu Rusia este cu termen de valabilitate redus!
      Pentru ca daca s-ar demonstra implicarea lui in calitate de Presedinte in actiuni de reprimare a manifestatiilor cu ordin de tragere ar fi condamnat si s-ar solicitata expulzarea din Rusia!

      Dar exista deasemenea si posibilitatea ca actiunile de reprimare sa nu fi fost comandate direct de Ianukovici, (si inclin sa cred o astfel de ipoteza) si atunci nu avea motiv sa se refugieze!

      Sa speram ca un razboi civil va fi evitat,ca nu va mai muri nimeni, si ca va putea fi instaurat Statul de Drept!
      • +4 (8 voturi)    
        Acum se confisca revolutia Ucrainei! (Joi, 27 februarie 2014, 14:43)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        Ce cauta Valuev, parlamentar rus sa rupa din Ucraina!

        Dupa ce au fost impuscati pentru libertate, ucrainienilor li se rupe tara!

        Nu zic ca au si ucrainienii pacatele lor, dar ieseau mai in avantaj daca inapoiau ce ocupasera intai, si apoi cereau independenta de Rusia!
        Acum li se da independenta, dar li se destrama tara!

        Dar ce se inatmpla cand un referendum in toata Ucraina spune ca e bine cu Rusia?

        Ce facem daca ne trezim ca dispare cu totul Ucraina?
        • +2 (6 voturi)    
          si daca dispare ce? (Joi, 27 februarie 2014, 15:22)

          zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          crezi ca dispari si tu???

          Hallo tati, istoria ne spune ca Ucraina, aia pe care os tii tu astazi e facuta cu 60% pamant de pe la altii: de la noi, de la polonezi, de la rusi...totul de-a moaca.

          Ei, se mai intoarce roata.
        • +5 (9 voturi)    
          intradevar..... (Joi, 27 februarie 2014, 15:41)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          ....dupa scenariul cunoscut si de noi, a inceput confiscarea revolutiei ukrainiene.

          Planul de dezmembrare a ukrainei a fost facut cu mult inainte, inca de pe vremea lui Eltin.
          Rusia nu putea lasa o Ukraina puternica si posesoare de arme nucleare la frontiera ei apuseana si atunci, a gasit un asasin politico-economic pe care l-a finantat si acesta a infiintat Partidul Regiunilor.

          Odata ajunsi la putere, planul rusiei de a destrama ukraina a fost pus in aplicare prin intarirea "regionalizarii" statului, slabind astfel puterea centrala.

          Acum, "regiunile" isi pot organiza legal consultari ale populatiei regiunii respective, daca sa ramana in Ukraina, sa se alipeasca altor state sau sa devina independente.

          Aceasta trebuie sa ne fie invatatura de minte si sa respingem cu toata taria proiectul politicienilor nostri de a ne "regionaliza" tara, pentru ca adevaratul lor scop este destramarea ei.

          Sa urmarim evenimentele din Ukraina si vom vedea ce ni se poate intampla si noua, in cazul in care le vom permite escrocilor sa ne "regionalizeze".
      • +2 (6 voturi)    
        care stat de drept??' (Joi, 27 februarie 2014, 15:20)

        zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        pana la a proclama Statul de DRept trebuie sa te uiti la primele masuri facute de "noul guvern pus"- si nu votat, scoaterea in afara legii a minoritatilor si excluderea oricarei alte limbi in afard e ucrainiana...asta in conditiile in care tu stii ca ai teritorii luate de-a moaca de la altii.

        Ti se pare STAT DE DREPT??? Mie nu. SI o spun cu o mare dezamagire, desi i-am sustinut pana acum.

        FYI, Ianukovici a negiociat cu opozitia, de aia i-a lasat sa faca Parlament.
    • +5 (9 voturi)    
      de ce? (Joi, 27 februarie 2014, 14:30)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      de ce i-ati dat minusuri lui hotnewsfil?
      Sunteti prorusi? Va deranjeaza ca l-a numit pe Ianukovici criminal? Nu sunteti de acord ca mafiotii se ajuta intre ei?
      Sau v-a luat pur si simplu valul? Nu va inteleg.
      • +3 (3 voturi)    
        alba-neagra (Joi, 27 februarie 2014, 15:24)

        zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

        a fi impotriva miscarii anti-Crimeea nu inseamna a fi pro-rus. SI Ianocovici nu se ascunde in pestera ca, altii...ci sta bine mersi, in regiunile ucrainiene sustine si pro-rusesti. Wake-up...sunt si din astia, si sunt al naibii de multi, vreo 50 % din populatie.
        • 0 (0 voturi)    
          prietene, te uiti la alt film! (Vineri, 28 februarie 2014, 10:56)

          Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

          uite ce a scris hotnewsfil: "Putin l-a ascuns pe criminal intr-o vila luxoasa, izolata, protejata total, fizic si informational, de 'curiosii' crminalisti, de la Curtea Internationala Haga.".
          Ce legatura are cu pestera, cu Crimeea?
          Ce a gresit din ce-a scris, de a primit minusuri?Eu asta n-am inteles si crede-ma ca nici tu nu m-ai lamurit, desi ai dreptate in ce afirmi! Numai ca ai comentat la alt film.
  • +5 (13 voturi)    
    pun pariu .... (Joi, 27 februarie 2014, 9:14)

    un oarecare [utilizator]

    Ca trupele armate primesc ordine in limba rusa.
    • +1 (21 voturi)    
      Asa ... si? (Joi, 27 februarie 2014, 11:13)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      E si normal!
      Veniturile in partea de EST sunt cu 50% mai mari fata de VEST. Toate orasele instarite sunt in EST. De asta revoltele nu au pornit din EST.

      Principala destinatie de export a Ucrainei a fost Rusia, care acum spune NIET.

      Fiecare parte a tarii isi vede propriul interes. Doar ca, pentru cei din vest vor veni vremuri si mai grele fiindca nimeni nu-ti da zeci de mld. de $ para conditii precum privatizari, liberalizari de preturi, etc. Le stiti prea bine.

      Ganditi-va ca sunt oameni care prefera sa fie rusofni dar sa o duca binisor dpdv material decat liberi prooccidentali dar muritori de foame.

      Vorba aia...dragostea, fie ea si pentru libertate, trece prin stomac.

      Inainte de a comenta ceva, documentati-va direct de la sursa. Sunt destui care-si dau cu parerea dar nu stiu nici unde-i Ucraina pe harta.

      PS. Ascultati posturile de radio din Ucraina si Moldova si veti vedea diferenta colosala intre ele.
      • +16 (22 voturi)    
        .... (Joi, 27 februarie 2014, 12:28)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Amad

        prietene. minti.
        1. fondurile rusesti vin cu dobanzi mai mari decat finantarea FMI. UE si Marea Britanie (separat) s-au aratat dispuse sa ajute cu fonduri Ucraina!
        2. Orasele instarite nu sunt in Est. Orasele instarite sunt in V. Socialismul si presiunea rusiei nu a adus bunastare niciodata nicaieri. Kiev-ul este situat in jumatatea Vestica. Vezi de ex. Germania cand era separata!
        3. In Est se practica cenzura in media fata de Vest. La ei ajung alte alte stiri sau deloc. In timpul protestelor din Kiev in orase din Est nu se dadea NIMIC la TV. Doar divertisment!
        4. Oamenilor de acolo lis e spune ca europenii sunt fascisti si vor sa le fure pamanturile. Mi s-a intamplat personal sa fiu numit fascist pt ca vorbeam engleza pe strada.
        5. In jumatatea Estica oamenii sunt fortati sa mearga la mitinguri pro-rusia si sunt amenintati cu concedieri in caz contrar. Le este frica sa vorbeasca deschis despre asta!
        Socrii mei sunt din Ucraina (jumatatea Estica) .... asa ca du-te si minte pe altcineva prietene!
        Daca oamenii vor in UE....cine esti tu sau Putin sa zica altfel???
      • +9 (15 voturi)    
        WAT? (Joi, 27 februarie 2014, 12:31)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Amad

        Asta ai aflat tu la RussiaToday?
        Bazinul minier Donetsk si Crimeea sunt regiuni subventionate. Cauta rapoartele bugetare pe oricare an vrei tu.
        Am rude in Crimeea si Lugansk, ii vizitez uneori. Lasa intoxicatiile rusesti ca nu merg cu toata lumea.
  • +2 (6 voturi)    
    miscari radicale (Joi, 27 februarie 2014, 9:15)

    stefan2008 [utilizator]

    Daca tot sunt asa radicale, de ce nu sunt in Crimeea acum?
    Astia radicalii de obicei sunt niste cacaciosi care numa' gura-i de ei. Atata timp cat mor altii in locul lor, se afiseaza cu steagurile si ei.
  • +6 (14 voturi)    
    Rusia va apara "fara compromisuri".... (Joi, 27 februarie 2014, 9:53)

    dragos234 [utilizator]

    Astfel de distractie ne asteapta si pe noi in Transnistria.
  • +5 (9 voturi)    
    ... (Joi, 27 februarie 2014, 10:06)

    dragos234 [utilizator]

    Americanii vor ceda. Doar nu pornesti razboiul mondial pt Crimeea.
  • -22 (32 voturi)    
    neofascismul de dreapta (Joi, 27 februarie 2014, 10:08)

    pecereu [utilizator]

    Trebuie sa dispara,Rusia trebuie sa salveze Europa pentru a doua oara si o va face.
    Neofascismul portocaliu va avea soarta celui de-al 3 lea Reich.
    Cu pretul a cateva victime colaterale vom scapa de acest flagel periculos.
    • +14 (18 voturi)    
      Victime (Joi, 27 februarie 2014, 10:47)

      Dragos83 [anonim] i-a raspuns lui pecereu

      Pai nu vrei sa fii tu una din ele?
      • +10 (14 voturi)    
        pecereu, e bolnav! (Joi, 27 februarie 2014, 12:43)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Dragos83

        Pentru ''peceru'':

        - fix revolutiile portocalii ti-au dat dreptul sa scrii liber pe internet, daca asta este fascism, te rog sa dai Deconectare, si sa deschizi radioul cu Vocea Rusiei!

        Aaaa... si vezi ca la televizor se da in reluare Olimpiada de la Sochi, deschiderea cu cele 5 cerculete care se deschid perfect, iar probele de la olimpiada doar cele unde reprezentatii locali au luat medalii!
    • +15 (19 voturi)    
      Tatarii sunt supriza pt tine, pecereule (Joi, 27 februarie 2014, 11:38)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui pecereu

      Spre deosebire de gagauzi, tatarii sunt satuli de voi, rusii "eliberatori".
    • +8 (12 voturi)    
      Drag popor prieten rus (Joi, 27 februarie 2014, 12:40)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui pecereu

      In curand veti avea trupe Nato la 600 km de Moscova
      Ungeti-va cu ciocolata.
      It's payback time!
  • +9 (15 voturi)    
    ... (Joi, 27 februarie 2014, 10:18)

    dragos234 [utilizator]

    Daca Rusia tot va lua Crimeea, atunci trebuie sa dea ceva la schimb. De exemplu sa renunte la Transnistria si sa lase Moldova in pace.
    • +7 (9 voturi)    
      Alta versiune (Joi, 27 februarie 2014, 12:35)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Rusii nu iau Crimeea si pierd total controlul asupra Transnistriei.
      De exemplu, incepand de saptamana trecuta, toate marfurile cu destinatia Tighina/Tiraspol sunt blocate in porturile ucrainene.
      Drept urmare, nici un politist moldovean nu a mai fost retinut, nici un director de liceu cu predare in romana nu a fost agresat. Rusofilia trece prin stomac.
  • +9 (11 voturi)    
    negociere (Joi, 27 februarie 2014, 11:41)

    arthur_l [utilizator]

    si totul se reduce la negociere.

    guvernul ucrainean trebuie sa negocieze cu rusia privin baza militara de la marea neagra. daca ucraina le da garantii ca isi vor pastra pe veci baza de la marea neagra atunci rusii vor accepta orice.

    daca nu se rezolva acum, ucraina si moldova vor fi tot timpul santajate cu crimea si transnistria.

    deci acum e timpul

    daca am fi avut si noi un guvern patriot si cu moldovenii am fi putut sa rezolvam si noi cu transnistria tot acum odata cu ucraina
    • +10 (10 voturi)    
      n`avem conducatori.... (Joi, 27 februarie 2014, 13:29)

      Capatu` satului [utilizator] i-a raspuns lui arthur_l

      cei 600 de palavramentari, antenele si rtv`urile n`au alta tema de discutie decat cine este pro sau contra presedintelui republicii;

      psdu` (fostii si viitorii comunisti) spun ca cetatenii din Republica Moldova trebuie sa ceara unirea cu Romania, ei si inaintasii lor n`au nici o vina;

      teritoriul Republicii Moldova a fost cedat pt. ca tara noastra n`a avut conducatori nici in 1940 ca si azi, partidele leberale si taraniste impreuna cu armata au cedat basarabia de buna voie http://ro.wikipedia.org/wiki/Ocupa%C8%9Bia_sovietic%C4%83_a_Basarabiei_%C8%99i_Bucovinei_de_nord;

      noi ca tara, cati am mai ramas, ar trebui sa incepem sa ne cerem iertare romanilor din Republica Moldova ca i`am lasat in grija Rusiei fara cea mai mika lupta;

      Finlanda o tara cu o populatie minuscula in aceiasi perioada a cedat doar 10 % din teritoriu; romanii prin fruntasii politici au cedat o suprafata mai mare, ca aveau si nu ii interesa deloc ce se intampla.
  • +9 (13 voturi)    
    rusul, tot rus... (Joi, 27 februarie 2014, 12:51)

    Lucky1 [utilizator]

    Un lucru esential in aceasta ecuatie este faptul ca Ukraina este total diferita de Georgia, iar ucraineeni sunt un popor darz, patrioti adevarati ce vor lupta impotriva "fratelui" agresor avand de partea lor avantajul decisiv de a-si apara glia precum si fortele democrate din toata lumea.
    Cred ca este clar pentru Rusia si Putin cat de "mult" sunt iubiti ei in lume, astazi mai putin ca oricand. Toata lumea s-a saturat de acest popor oricand dispus sa ocupe si oprime alte popoare, sa traiasca pe spinarea muncii si bogatiei altor natii.
    Sper ca acest moment - in cazul, foarte probabil dealtfel, al unei invazii militare - sa constituie inceputul decaderii si prabusirii ireversibile a imperiului rus; sper ca toata comunitatea umana democrata sa ia atitudine, atat moral cat si material, impotriva acestui aparat odios creat nu pentru apararea propriului popor ci pentru ocuparea si exploatarea altor popoare; sper ca esecul politic si militar al Rusiei sa devina un exemplu pentru toti aventurierii iresponsabili tentati sa gandeasca la astfel de solutii in viitor.
    • +7 (9 voturi)    
      Ucraina e diferita de Georgia (Joi, 27 februarie 2014, 15:01)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      Pentru ca e mare. Rusia e viteaza doar cu tarisoarele mici, Osetia, Ingusetia, Georgia sau Moldova. Rusia NU este capabila sa se lupte cu o tara adevarata. Mai mult, sunt atit de saraci, incit daca dai spaga potrivita, primesti si cheile de la arsenalul nuclear.
      • 0 (10 voturi)    
        Probabil ca si germania nazista era o insulita (Joi, 27 februarie 2014, 15:28)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

        Probabil ca si Germania
        era o insulita mica, mica, pierduta prin Pacific
        si chiar asa mica fiind "amaratei de Rusii" i-a trebuit vreo 4 ani pana sa o poata infrange ...


        Asa ca "un colos" ca Ucraina care nici macar nu se poate compara cu Germania, va pune Rusia la pamant cat ai zice peshte?

        Mai ales ca-l are si pe Vitali Klitschko campionul
        la super-grea care cu o pumn va pune la pamant tancurile rusesti ...in drum spre Simferopol!
  • -2 (14 voturi)    
    Pai exact asa ati ocupat si voi parlamentul de la (Joi, 27 februarie 2014, 13:04)

    alex1234 [utilizator]

    Pai exact asa ati ocupat si voi parlamentul de la Kiev

    tot cu arme in maini : aveati pusti, coktailuri Molotov,

    pietre, b^ate,

    erati organizati in grupuri paramilitare a cate 100 de

    indivizi....practic nu mai era o manifestatie pasnica.


    Acuma Rusia va raspunde cu aceeasi moneda

    atacuri armate ale civililor inarmati in Crimeea

    contra

    institutiilor publice.

    Dar spre deosebire de Kiev, aceste institutii publice

    sunt de aceeasi parte cu manifestantii

    Deci Parlamentul din Crimeea abia asteapta sa fie ocupat de manifestantii inarmati pro-rusi......pentru a decreta separarea Crimeei de Ukraina

    Asa ca Planurile CIA de toata jena de ocupare a institutiile guvernamentale de la Kiev vor fi acuma aplicate simetric de Rusi in Estul Ukrainei unde populatia pro-rusa este larg majoritara iar minoritatea rusa f. importanta

    Iar Odata deschisa cutia Pandorei a organizatiilor paramilitare stradale s-a terminat cu stabilitatea Ukrainei.

    Pentru ca cititorii sa-nteleaga situatia din Crimeea va citez din Wikip.

    "După recensământul ucrainean din 2001, populația Crimeei era de 2.033.700 locuitori,

    din care 58,32% ruși,

    24,32% ucraineni,

    12,1% tătari crimeeni,

    1,44% bieloruși.

    Limba rusă a fost declarată drept limbă maternă de 77% din populație,

    11,4% au declarat maternă limba tătară crimeeană

    și 10,1% limba ucraineană."


    Crimeea cu 77% vorbitori de rusa ca limba materna

    si 58% etnici rusi

    se va separa de Ukraina dupa modelul

    Kosovo...inventat de americani


    Asta inseamna politica americana idioata in Ukraina :

    in loc sa tina manifestarile pasnice si alegeri pasnice pe

    tot cuprinsul Ukrainei care 90% ar fi fost castigate

    de opozitie dupa porcariile facute de Yanoukovich

    SUA si UE nu au mai avut rabdare si au declansat

    contruntarile paramilitare in Ukraina.

    Pacat ! nu stiu ce consilieri de strategie au americanii
    dar dupa parerea mea .Ukraina nu se va mai linisti ani de zile de acum incolo
    Orice om simplu le-ar fi dat solutia
    • -2 (8 voturi)    
      CU PARERE DE RAU (Joi, 27 februarie 2014, 14:22)

      spectator47 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      cam ai dreptate ,timpul o v-a dovedi..........poate totusi se vor aseza la masa negocierilor sa nu moara oameni nevinovati (l-i se toarna tot felul de doctrine otravite si nu aud sa se spuna adevarul...).
      • -2 (10 voturi)    
        Cateva clarificari legatre de gafa facuta (Joi, 27 februarie 2014, 14:51)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui spectator47

        Eu nu-i sustin pe rusi
        (din contra : rusii ne jecmanesc de 300 de ani)

        si nici nu spun ca poti "sa te-ntelegeti cu rusul"

        eu am spus ca e gresit sa te cheme CIA

        si "sa nu fi in stare sa ai mai multa minte ca rusul"

        Si in plus sa si aplici "tactica ruseasca"

        a "insurectiilor armate prin capitale de state europene"

        ca sa "iei puterea la Kiev prin puci "
        -----------
        Asta in loc sa aplici tactica "alegerilor pasnice"
        -----------
        pe care Yanoukovich (compromis de tot),
        mai devreme sau mai tarziu (cel mai tarziu la termen) era obligat sa le faca

        Rezultatul obtinut de "inteligentii" CIA este urmatorul:

        Acuma nu mai Poate fi Vorba de alegeri libere si pasnice in Ukraina

        Practic s-a terminat cu democratia, atata cata era...Prin Crimeea si aiurea prin Ukraina..vom asista la manifestatii nesfarsite de strada...lupte pentru secesiuni...etc...

        Macar atata lucru cred ca este clar pentru toti:

        Ca atunci cand sustii inarmarea manifestantilor "pasnici" cu coktailuri Molotov, pietre, b^ate, si-n cele din urma cu pusti ....ca sa "iei puterea" lucrurile nu mai pot fi intoarse imediat la starea lor pasnica si se poate intampla orice...

        Poate ca ar fi fost mai bine ca CIA sa intrebe prin sondaj telefonic oamenii simpli de prin Estul Europei cum ar fi trebuit sa se procedeze "prin zona",

        decat sa cheltuie bani aiurea si sa se bazeze pe feedbackurile de 2 bani ale Securistului Eco-Anarhist Maior si a altor analisti din zona sau de peste Ocean .... Sfaturi care au dus la o adevarata anarhie armata prin Ukraina....si la masarea trupelor ruse la frontiera ei de est si de sud...

        -
        Si prostia CIA e atat de mare, incat frica mi-e ca
        s-a cam terminat si cu Crimeea Europeana....pe care (apropo de "strategul Basescu cel care n-a esuat niciodata"):
        Rusia e la un pas sa o preia pentru ca apoi
        sa o "uneasca" cu Transnistria
        deschizand un coridor rusesc VECIN cu Romania si Moldova
        -
        Alo Basescu si serviciile intelegeti gafa facuta?
        O sa ajungem iarasi vecini cu Rusii pe Nistru
    • +4 (8 voturi)    
      sa nu dam vina pe altii (Joi, 27 februarie 2014, 15:15)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Ucrainienii si-au facut-o cu manutza lor.
      Daca prima reforma n-ar fi fost interzicerea limbii ruse si a altor minoritati ci noi alegeri libere si democratice, e putin probabil ca am mai fi ddiscuta despre separatisti acum.

      Ucrainienii stiau ca asta ii asteapta daca fac pasul idiot-nationalist (ca doar Yanokovici ala, n-a picat din luna).

      Prostia se plateste si aici, trebuie sa fiu de partea alora din Crimeea.
      • 0 (2 voturi)    
        nu e simplu. (Joi, 27 februarie 2014, 17:14)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        Nu au interzis limba rusa. Informati-va mai bine.
        • 0 (2 voturi)    
          oficial e interzisa (Joi, 27 februarie 2014, 18:34)

          zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

          la mine in casa, daca vreau pot sa vorbesc si chineza.

          Sa-tzi amintesc faptul ca in anumite regiuni din tara numita Romania, exista bilingvism: adica 2 limbi sunt oficiale?.
          Ma tem ca iti da cu virgula daca incep.
    • -1 (5 voturi)    
      ujmyhn@gmail.com (Joi, 27 februarie 2014, 15:16)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Nu e chiar asa cum zici, s-au organizat pur si simplu. Cautati pe internet CUM AU ORGANIZAT UCRAINENII PROTESTUL-GIGANT. Nu ai vazut imaginile ??? Toate felurile de cetateni au participat la proteste, numai ca s-au organizat invatand de la cei care stiau cum s-o faca.

      Noi nu am fi in stare decat de o gramada fricoasa si haotica.
      • +5 (9 voturi)    
        Ai auzit de la T,ut,ea ca "Revolutii nu exista" (Joi, 27 februarie 2014, 16:28)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Ai auzit de la T,ut,ea care spunea ca "Revolutii nu exista"

        Daca n-ai auzit pacat....dar nu e timpul pierdut


        Personal prefer sa cred in Mos, Craciun decat
        sa cred in "revolutiile spontane"
        (asa cum le numea maestru pro-rus Iliescu-Ilici
        pe la noi)

        Si-nca ceva la o masa de 300 de oameni agitatorii sunt intre 5 si 8

        la 3.000 sunt in jur de 50 - 80

        la 30.000 de oameni trebuie sa ai intre 500 si 800 de agitatori pe care sa-i comanzi

        Cum in Ucraina probabil s-a atins un maxim de 100.000 de oameni la Kiev, agitatorii inclusiv stafful conducatorilor miscarii
        erau in jur de 1500 "cu totul"

        +externi (prob.cateva sute)
        +interni (in jur de o mie si ceva)

        restul masa de manevra care se organizau "exemplar" cum zici tu
  • +3 (7 voturi)    
    democratic (Joi, 27 februarie 2014, 13:16)

    vali2 [utilizator]

    Un demers democratic ar fi sa se organizeze referemndumul: daca majoritatea vor unirea Crimeei cu Rusia, atunci restul ucrainei ar trebui sa respecte dorinta oamenilor fara nici o ezitare
    • +4 (6 voturi)    
      Si De ce crezi ca nieni altcineva din UE si SUA (Joi, 27 februarie 2014, 15:19)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      Si De ce crezi ca nimeni altcineva din UE si SUA

      nu vor sa fie democrati asa cum le sugerezi tu?
  • +1 (9 voturi)    
    Politia ucraineana e cea mai tare (Joi, 27 februarie 2014, 13:26)

    Xorxe [utilizator]

    "TAB-urile militare de la marginea Simferopolului au fost intoarse din drum de catre politie."

    Imi si imaginez. Le-a spus ca o sa le scada puncte din carnet daca nu se intorc. Oare chiar crede cineva asa ceva? Au primit ordin sa se intoarca, si-au incheiat misiunea de aratat muschii si s-au intors. Rusii au aratat ca pot face asta cand vor, totodata au aratat si ca raspund la cererea ucrainenilor de a nu interveni, cata vreme se initiaza discutii.

    Rusia poate interveni militar cand vrea muschii ei in Ucraina. SUA sau UE nu. Mare diferenta.
    • +10 (10 voturi)    
      parere (Joi, 27 februarie 2014, 14:12)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui Xorxe

      TAB -urile sau intors singure, nu le-a intors politia, pentru ca si-au indeplinit misiunea de a transporta cei 60 de militari fara insemne care au ocupat parlamentul din Crimeea. In fiecare din cele sapte TAB-uri intra aprox cate 10 persoane, asa ca , cei care au luat cu forta parlamentul sunt chiar rusii,
  • +6 (8 voturi)    
    semne de intrebare (Joi, 27 februarie 2014, 13:42)

    fit [utilizator]

    Eu ma intreb de ce politia a lasat pana acum TAB -urile fara insemne sa circule pe strazi ca si cum oricine poate sa circule pe strazi cu TAB_ur?!. Parerea mea este ca politia si si autoritatile din Crimeea ii sustin pe provocatorii rusi, desi ar trebui sa isi pastreze autonomia din cadrul Ucrainei, asa cum e reglementat acum si asa cum cer si o parte din locuitorii de acolo (poate chiar mai multi decat vedem la TV, dar care nu au curajul de a declara) cu siguranta la ciocnirile de ieri nu au fost numai locuitori din Crimeea ci si provocatori rusi!.
    • +5 (7 voturi)    
      nu e doar o perere..e realitatea (Joi, 27 februarie 2014, 14:14)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

      majoritatea populatiei e rusa si ei sunt impotriva ucrainizarii (la fel cu si maghiarii nostri sunt impotriva romanizarii).
      Cum noua lege le interzice dreptul de a mai vorbi rusa, automat cer autonomie. Simplu.
      • +2 (6 voturi)    
        nu e asa (Joi, 27 februarie 2014, 14:59)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        Nu e adevarat.

        "Parlamentul ucrainean a abrogat duminica o lege adoptata in 2012, in mandatul lui Ianukovici, care stabilea cadrul legal pentru o extindere a folosirii limbilor minoritatilor si care a a permis utilizarea rusei in estul tarii, relateaza postul Russia Today in pagina electronica, citata de Mediafax.

        Textul permitea utilizarea limbii ruse in afaceri, in scoli, dar si in alte domenii. Adoptarea legii a fost unul dintre punctele importante ale campaniei lui Ianukovici, destituit sambata din functia de presedinte al tarii, care s-a angajat sa rastoarne promovarea limbii ucrainene ca singura limba in tara de catre fostul presedinte Viktor Iuscenko."

        In Ucraina limba oficiala trebuie sa fie limba ucraineana, restul sunt limbile minoritatilor.
        • +6 (6 voturi)    
          Crimeea (Joi, 27 februarie 2014, 15:46)

          zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

          Crimeea a fost cedata de rusi ucrainienilor in 1954. Cetatenii sunt majoritari rusi si au dreptul la limba lor...asa cu si maghiarii nostri au dreptul la limba lor. Punct. Restul e propaganda nationalista de 2 lei.

          Crimeea are un statul special din 1992, de cand s-or alipit-semiindependent.
          Cum statul le-a taiat acest drept (de parca ar fi fost prima lor problema) e normal sa suporte consecintele.
          • +1 (9 voturi)    
            statul era influentat de Rusia pana acum (Joi, 27 februarie 2014, 16:30)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

            Crimeea a fost cucerita de Imperiul Tarist in secolul XVIII. In 1954 a fost data Ucrainei de Hrushciov care era ucrainian. In 1991, URSS s-a dezintegrat, Crimeea revenind automat Ucrainei independente, dar ca regiune autonoma, cu parlament si cu constitutie proprii. In Crimeea sunt 60% vorbitori de rusa pentru ca a fost populata cu rusi, populatia bastinasa tatara fiind deportata masiv in Siberia. Bineinteles ca cetatenii rusi au dreptul la limba lor, dar limba oficiala acum este cea care e desemnata oficial in Crimeea, ca regie autonoma care tine de Ucraina. Daca vor sa isi schimbe limba oficiala o pot face, dar democratic, in parlament, nu cu forta. Se pot face negocieri daca sa ramana sau nu subordonata Ucrainei. Dar ceea ce fac rusii este revoltator.

            Cei 60 rusi care au asediat parlamentul din Crimeea sunt inarmati pana in dinti si cu siguranta au fost adusi cu TAB-urile de Putin, deci nu sunt locuitori de acolo... Cum ti s-ar parea daca regia autonoma care ar fi la noi (sa zicem), ar fi calcata de TAB-uri maghiare? Si cum iti imaginezi ca referendumul de acolo va fi corect. Batalia se da pentru anexarea Crimeei la Rusia, chiar daca cetatenii de acolo, doresc poate independenta sau chiar apartenenta de Ucraina, ca sa aiba acces si ei la UE. Pana si in Rusia, la St Petersburg au fost proteste de sustinere a maidanului. Lumea doreste sa fie libera si fara coruptie peste tot...
            • +1 (3 voturi)    
              referendum (Joi, 27 februarie 2014, 18:17)

              zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

              Oamenii cer referendum. Punct. La fel cum au cerut si in 1992 si li s-au oferit avantajele care li s-au oferit atunci. Acum, pe astia noi nu-i vor. Ce-ai asa de compliat?
              Ce 60 de rusi vorbesti tu acolo???
              Ianukovici a fost votat de astia din Crimeea, si nu numai- de tot estul care numai ucrainian nu-i.
              Nici un estic nu a sustinut miscarea Euromaidan".
              Ucrainienii "democratzici (aia din vest) sunt obligati sa se supuna legilor democratice si anumme: referendul si separare. Punct.

              Pamantul (Crimeea) n-a fost niciodata al Ucrainei.
              La fel cum nici Bucovina n-a fost.
              Inainte din rusi au fost turcii, nicidecum ucrainienii...mai citeste.

              Acum daca toti de tragem din mama-Africa, ar trebui s-o revenidcam cu totii??? Sa fim seriosi. Crimeea nu-i pamant ucrainian.
              • +1 (1 vot)    
                deh (Vineri, 28 februarie 2014, 10:08)

                fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

                - 60 MILITARI rusi....

                - o sa fie o FACATURA de referendum....

                - citeste mai cu atentie despre TATARII DEPORTATI din Crimeea in Siberia si care s-au reintors (o parte din ei) inapoi dupa caderea URSS din 1991...

                -ma refeream la ceea ce vor cu adevarat locuitorii din Crimeea si nu ce vor infiltratii rusi sau militarii rusi adusi cu TAB-urile Kamaz- urile care ocupa cladirile oficiale din Crimeea....

                .
    • +3 (5 voturi)    
      vai de cetateni (Joi, 27 februarie 2014, 14:16)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Daca autoritatile din Crimeea sunt de partea Rusiei, sa ne asteptam la in referendum fraudat? Ca doar stim ca e posibil....
      • +3 (7 voturi)    
        Adica autoritatile ruse din Crimea sa-i (Joi, 27 februarie 2014, 15:08)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

        Adica autoritatile ruse din Crimea sa-i fraudeze pe rusii din Crimea?

        Am impresia ca nu cunosti ca rusii sunt majoritari in Crimea
        • +2 (2 voturi)    
          atentie (Joi, 27 februarie 2014, 16:43)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Nu este asa de simplu. Poate cetatenii din Crimeea doresc sa fie independenti, nu anexati la Rusia. Cei pe care ii vedem la protestele pro-ruse pot fi agitatori platiti, oricum se feresc sa fie filmati. Poate nu toti.
          • +1 (3 voturi)    
            Poate vor sa se uneasca cu SUA, nu? (Joi, 27 februarie 2014, 17:26)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

            Poate vor sa se uneasca "cu SUA", rusi fiind,
            de ce nu?

            dar stirile le citesti?

            "Pro-Russian Crimea activists have been asking Moscow to help defend them from "fascists" "
            • +1 (1 vot)    
              Care fascisti? (Vineri, 28 februarie 2014, 10:21)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

              Care fascisti? I-a calcat cineva in picioare pe pro-rusi? Ca pana una alta, cei care calca in picioare institutiile din Crimeea sunt asa-zisii pro-rusi (de fapt militarii rusi inarmati pana in dinti).
      • +2 (4 voturi)    
        majoritari (Joi, 27 februarie 2014, 15:47)

        zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

        vorbim despre o regiune rusa, cu majoritari rusi, luata de ucrainei fara referendum in 1954.

        Daca nu esti capabil sa intelegi contextul istoric, soarta.
        • +1 (1 vot)    
          cand calci cu bocancii.... (Joi, 27 februarie 2014, 17:26)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

          Majoritatea rusa din Crimeea fost realizata prin decimarea bastinasilor tatari si deportarea lor in Siberia, dar si aducerea masiva a rusilor.
          • 0 (2 voturi)    
            sec XVIII (Joi, 27 februarie 2014, 18:18)

            zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

            ehe...sec XVIII iti spune ceva?
            Daca nu, taci.

            Da ia explcia-mi. Dca maine romanii din Bucovina ar tipa si ar spune ca vor unirea cu Romania sau independenti, ce ai face?
            • 0 (0 voturi)    
              corectie (Vineri, 28 februarie 2014, 10:28)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

              era vorba de Srtalin... din secolul trecut...
          • +2 (2 voturi)    
            Si majoritatea din SUA cum a aparut? (Joi, 27 februarie 2014, 18:28)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

            Si majoritatea din SUA cum a aparut?
            nu prin decimarea bastinasilor amerindieni si deportarea lor in rezervatii, dar si prin aducerea masiva a colonistilor vest-europeni dupa 1650-1700 cand au navalit masiv?

            Dar majoritatea maghiara din Panonia cum aparut dupa 898en cand au navalit?

            Dar majoritatea slava din Bulgaria Serbia Croatia si Slovenia cum a aparut in Balcani dupa 571en cand au navalit?

            Singurii bastinasi in Balcani suntem noi
            noi Rom^anii (dacii romanizati)
            Albanezii (dacii neromanizati) si
            Grecii
            • 0 (0 voturi)    
              ghiveci de informatii (Vineri, 28 februarie 2014, 10:16)

              fit [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

              Nu amesteca mere cu pere. Toata lumea doreste sa ajunga in tara tuturor posibilitatilor, nu sa fuga dintr-o tara care desi se considera putere mondiala probleme mari sociale si oligarhi care fac legea.
          • 0 (0 voturi)    
            reimprospatare a istoriei (Joi, 27 februarie 2014, 18:33)

            zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

            asta daca ai stiu vreodata.
            http://www.contributors.ro/global-europa/crimeea-%E2%80%93-o-problema-internationala/

            prima parte e buna pentru tine. Asta ca sa vezi cat "drept" au ucrainienii sa tina cu dintii de Crimeea.
    • +1 (3 voturi)    
      Politia "e" Rusi daca nu te-ai prins (Joi, 27 februarie 2014, 15:07)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Politia "e" Rusi daca nu te-ai prins

      Credeam ca il chemi in ajutor pe Sherifful McLeod...
  • +2 (8 voturi)    
    Pilula amara internat. pregatita pentru Ucraina (Joi, 27 februarie 2014, 14:12)

    alex1234 [utilizator]

    Pilula amara internat. pregatita pentru Ucraina

    Dar internationalii care vor imprumuta Ucraina au mainile legate pana cand un guvern ales oficial va fi instalat, au spus oficialii acestora

    Chiar si atunci cand banii vor incepe sa curga [spre Ukraina] este foarte probabil ca programul de imprumut s afie insotit de cerreri pentru o PILULA Amara dar Necesara de :
    - Taieri si reduceri Guvernamentale
    - cresteri ale preturilor la energie
    - "reforme structurale"
    (in tradacerea mea: vanzarea si/sau falimentarea unor active de stat)

    pilula pe care conducerea precedenta a Ucrainei a considerat-o imposibil de inghitit.
    "

    "
    But international lenders’ hands are tied until the country has a transitional government in place, officials said. Even once the money is flowing, a lending program is likely to be accompanied by demands for a necessary but bitter pill of government cutbacks, higher energy costs and structural changes that previous Ukrainian governments found impossible to swallow.
    "

    Ei ce ziceti? Ucrainienii sunt practic in '89 si vor urma 25 de ani grei de aducere si a Ucrainei la sapa de lemn,...

    Credeti ca Putin scrie randurile de mai sus cu "pilula amara"

    Nici vorba le screi New York Times:

    http://www.nytimes.com/2014/02/27

    /world/europe/policy-makers-devise-plans-to-provide-money-to-kiev.html?_r=0
    • 0 (4 voturi)    
      VIZIONAR (Joi, 27 februarie 2014, 16:10)

      spectator47 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      ESTI PE APROAPE, dar vor avea si multa multa democratie:
      partidele nationale "democratice" se vor certa tot timpul pentru binele patriei si vor fi sprijinite la guvernare de partidele minoritatilor nationale cu al lor 5% care v-a cantari 50%
      nu vor mai avea voie sa produca nimic,decat sa se inprumute la cine trebuie cu dobanda cuvenita
      toata industria va fi privatizata la fier vechi si pentru desfintarea sistemelor de irigatii din agricultura trimitem specialisii nostrii care ii vor scapa si de sinele de cale ferata (au gabarit sovietic)si orice fier vechi :(VAPOARE,AVIOANE,LOCOMOTIVE,TANCURI,CAMIOANE TRACTOARE,adio siderurgie,metalurgie,ind. chimica,microlelectronica,ind. spatiala,etc,etc o tara agrara nu polueaza........)ce este de prisos este depasit tehnologic la FIER VECHI cu el
      ROMANIA este un demn exemplu de urmat
  • +3 (5 voturi)    
    nici rusii nu sunt multumiti de regimul Putin (Joi, 27 februarie 2014, 14:50)

    fit [utilizator]

    Cautati pe you tube si Artists set fire to tires in St. Petersburg for Ucraine protesters.

    Putin sa nu aiba o surpriza din interiorul Rusiei, tocmai de la cetatenii lui rusi.
    • -2 (6 voturi)    
      Si eu cred ca Moscova va trece de partea americani (Joi, 27 februarie 2014, 15:09)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Si eu cred ca Moscova va trece de partea americanilor

      si va inalta steagul cu 52 de stele pe Kremlin
    • 0 (0 voturi)    
      cetatenii rusi din Rusia nu sunt multumiti (Vineri, 28 februarie 2014, 12:17)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui fit

      mai cautati During a hockey match in Moscow fans yelled "Glory to Ukraine"
  • +3 (3 voturi)    
    atentie (Joi, 27 februarie 2014, 15:01)

    fit [utilizator]

    Trebuie facuta diferenta intre protetstatari pro-rusi si provocatori rusi infiltrati si adusi cu TAB-urile.
    • +1 (5 voturi)    
      "Diferenta" e ca toti sunt rusi (Joi, 27 februarie 2014, 15:17)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

      "Diferenta" e ca toti sunt rusi
      • +2 (4 voturi)    
        diferente (Joi, 27 februarie 2014, 16:41)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        Diferenta e ca unii sunt locuitori in Crimeea, regiune autonoma, ce tine de Ucraina (deocamdata), iar ceilalti sunt rusi inarmati. Cum ramane cu integritatea teritoriala??? E la mintea cocosului ca rusii se fac vinovati de incalcarea teritoriului, dar nu sunt dovezi decat daca acele persoane ar putea fi identificate. De aceea nu si-au pus insemne, de aceea cei care au incalcat teritoriul pot fi considerati teroristi, pentru ca nici un cetatean pro-rus din Crimeea nu ar fi luat cu asalt parlamentul.
        • 0 (4 voturi)    
          Tu citesti stirile? (Joi, 27 februarie 2014, 17:35)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui fit

          Tu citesti stirile?

          Pe ce lume esti?

          "Crimea parliament announces referendum on Ukrainian region’s future"
          http://rt.com/news/

          De ce mai trebuie sa trimita Rusia rusi in Crimea
          daca rusii sunt majoritari in Crimea si fac un referendum sa se uneasca cu Rusia?

          Ahh, daca guvernul de la kiev si occidentul vor trimite
          " protestatari pasnici" in Crimea care sa se bata
          pasnic prin Crimea pentru "democratie si statul
          de drept" cu b^ate, cu pusti si cu cocktailuri Molotov cu localnicii care vor fi inarmati si ei de rusi si vor protesta tot pasnic "impotriva fascistilor de la Kiev"

          da atunci Rusii vor intra "ca forta de mentinere

          a pacii" in Crimea cum au facut in Transnistria

          ca doar

          "nu vrei ca rusii umanisti cum ii stii

          sa lase sa se macelareasca

          civilii intre ei"
          • 0 (0 voturi)    
            deh (Vineri, 28 februarie 2014, 10:35)

            fit [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

            -rusii au fost adusi in Crimeea in special in perioada stalinista...

            -acum sunt adusi agitatori rusi si trupe inarmate fara semne de identificare, ca sa se creeze confuzie...

            -cine are incredere in alegerile electorale din Rusia sau Crimeea. De unde credeti ca sunt importate metodele de furt si manipulare ale voturilor ?
  • +3 (5 voturi)    
    ha ha (Joi, 27 februarie 2014, 15:12)

    fit [utilizator]

    HA ha! Au adus batausii (Nikolai Valuev, acum parlamentar rus) fost boxer sa sutina cetatenii din Crimeea????!!!! ///cum a castigat asta sa fie parlamentar? Ca la noi. pe liste de partid? Mai uman este Vitali Klitschko!
    • +1 (7 voturi)    
      Klischko (Joi, 27 februarie 2014, 15:39)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

      ca.-ti place tie Klitscho, asta-i a doua...dar vezi, rade harb de oala sparta ...si Klitschko tot boxer e si tot pe lista a fost votat...hahaha...
      • +2 (2 voturi)    
        ....?.... (Joi, 27 februarie 2014, 16:34)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        de asta l-am si adus in discutie pe Klitscho....
  • +4 (4 voturi)    
    Daca incepe razboiul.. (Joi, 27 februarie 2014, 15:44)

    KostasP [utilizator]

    ...in Ucraina, Putin va incerca, si s-ar putea sa reuseasca, sa destabilizeze intreaga zona a marii negre prin actiuni subversive fara precedent prin care sa implice inclusiv Romania si R. Moldova in acest conflict.
    • +1 (7 voturi)    
      Mai rau... (Joi, 27 februarie 2014, 16:08)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Mai rau...

      a) dupa ce Crimea va vota sa se uneasca cu Rusia

      b) Rusia isi va crea un coridor prin care sa "uneasca"

      Crimea cu Transnistria

      c) astfel incat in final: Transnistria va deveni si ea parte a Rusiei in urma unui alt referendum facut de data asta de separatistii Transnistreni

      -----------------------------
      Asta inseamna prostie curata a CIA, si a Occidentului

      care au sustinut puciul armat din Kiev ....

      -------------------------------------------
      in loc sa sustina permanent DOAR
      alegeri pasnice si libere in Ucraina
      politica care ar fi blocat efectiv calea
      secesiunilor si
      miscarilor de strada separatiste de orice fel...
      -------------------------------------------

      Nu mai vorbesc de sfaturile lui Maior Eco-Anarhistul, Melescanul, Basescu si alti strategi ai serviciilor noastre de "talie internationala" care "nu esueaza niciodata" care au distrus practic interesele Romaniei in zona....

      Tare mi-e teama ca in maxim Un An, Romania si Moldova se vor invecina din nou cu Rusia pe Nistru .....si iarasi vom fi permanent in tensiune ruseasca ...

      Daca va fi asa: Maior Eco-Anarhistul, Melescanul si Basescu vor purta o responsabilitate uriasa pentru ceea ce s-a-ntamplat in aceste zile....
  • +2 (4 voturi)    
    observatie (Joi, 27 februarie 2014, 17:12)

    fit [utilizator]

    Ieri, cand protestau si unii si altii (pro-ucraina sau pro-rusia) langa parlament, ATR live s-a oprit si dadea telenovele, azi dau non stop protestele pro-Rusia. Vedem numai ce trebuie sa vedem. Halal libertatea de exprimare, halal referendum corect.
    • +1 (1 vot)    
      depinde unde te uiti (Joi, 27 februarie 2014, 18:22)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui fit

      mai frate, depinde de unde iti iei referintele. Io unul, mi le iuau de la BBC, plus neuronul meu care, spre deosebire de al altora, fuctioneaza si e rovolatat de faptul ca: acum os aptamana maretii "revolutionari" ucrainieni tipau dupa "libertate de exprimare" iar acu' aceeasi "mareti ucrainieni" imi explica ca de fapt aia de-s rusi fac scandal degeaba ca n-ar trebui sa fie revoltati...sau si mai grav...ca daca nu le convine sa plece la ei acasa...
      Mai nu mai spune...Am mai auzit bombe din astea doar pe la Vadimache.
      • 0 (0 voturi)    
        interesant (Vineri, 28 februarie 2014, 10:42)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        Ciudat, nu prea se vede ca iti iei referintele de pe BBC pentru ca le iei pe jumatate, iar neuronul pare grav afectat de influenta rusa. Ma refeream la cat de bine oglindeste realitatea televiziunea din Crimeea (ATR).
  • +1 (3 voturi)    
    As vrea sa vad CSAT-ul (Joi, 27 februarie 2014, 17:55)

    KostasP [utilizator]

    Reunit in regim de urgenta si masuri de intarire a granitelor din nord, nord-est si sud-est. As vrea sa vad ca se face ceva in afara de obisnuitele de acum declaratii sforaitoare. Rusii sunt pe picior de razboi si toata lumea sta si asteapta ca la spectacol. Americanii isi dau cu elicea in bancul de nisip iar UE/NATO parca nici nu exista. Tare miroase a jocuri facute deja.
    • +1 (1 vot)    
      Din pacate NU o sa vezi CSAT-ul reunit... (Vineri, 28 februarie 2014, 1:52)

      Canadian13 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ...pe problema asta, pentru ca nu au ordin de la Licurici.

      Am mai spus-o si in alte comentari : Ucraina a fost deja vanduta de americani rusilor inainte de inceperea JO. Europa, cu cel mai prost ministru de externe posibil ( " Lady Who?") asista neputincioasa la wargaming-ul baietilor mai mari : un rus pus pe harta si mai agresiv ca niciodata ( Putin are nevoie de o victorie in Crimeea ptr a-si consolida puterea in interior) si un Obama mana-moale si nehotarat ca intotdeauna, cu prosti sfatuitori in politica externa si servicii secrete care se sfasie intre ele.
      Deci, cu tot respectul, miza nu este deloc Ucraina sau poporul ucrainean, nu a fost si nici nu va fi vreodata ....in fond este vorba despre interesele americanilor, care pana la un punct pot sa coinicida cu cele ale rusilor.
      Si mai e o chestie...americanii nu (mai) au incredere in tarile care sunt departe de sfera lor de influenta, si mai ales departe de modelul lor de democratie....
      Vezi articolul de mai jos pentru detalii...

      http://www.foreignpolicy.com/articles/2014/02/25/unrealistic_expectations_liberalism_or_democracy
  • +2 (4 voturi)    
    Ce face UE? (Joi, 27 februarie 2014, 18:15)

    Wladislav [utilizator]

    OK, OSCE nu mai are sens atata vreme cat Rusia isi face de cap azi in Crimeea, maine in Moldova.
    Parlamentul European s-a miscat bine si rapid in privinta Moldovei, lovind Rusia acolo unde ii doare pe moldoveni: fara vize in UE. Dar mai e drum lung...
    In privinta Ucrainei... UE s-a implicat cat a putut, la limita vociferarilor si a promisiunilor financiare. Mai mult nu poate nici daca ar vrea.
    ONU? Apa de ploaie, asa cum a fost si in cazul Afganistanului. Ma intreb ce gandesc rusii normali cu cap si carte.
    Scutul anti-racheta? Nu cred ca e momentul...
    Basescu? A avut dreptate sa ceara, inca din 2005-2006, implicarea UE si SUA in Marea Neagra. Obama insa i-a lasat mana libera lui Putin si acum s-a trezit cam tarzisor. A tot lalait-o cu scutul sa nu supere Kremlinul, dar atitudinea de renuntare la flancul estic acum costa.
    Ponta? Viseaza la mana intinsa (din multime) lui Putin la Soci si ii intreaba pe Ilici si Hrebe ce latime sa aiba covorul rosu...
  • +4 (6 voturi)    
    eu cocodino vreau pamantul inapoi. (Joi, 27 februarie 2014, 18:17)

    cocodino [utilizator]

    Crimeea a fost data "cadou" ukrainienilor, de catre rusi asa cum a fost dat si pamantul romanesc (de la delta pina la odessa,) dat "cadou" ukrinienilor. Acum Rusia vine sa-si ia cadoul inapoi pentruca crimeea e ruseasca.
    Alo! Ukraina daca vrea sa fie corecta si europeana ar trebui sa dea romaniei cadoul inapoi, care in realitate a fost luat de rusi cu forta si dat uckrainienilor. Deci nici macar nu este un "cadou" ci este un bun care apartine romaniei.
  • +2 (2 voturi)    
    Освободить Крым! (Joi, 27 februarie 2014, 19:41)

    Nyk1 [utilizator]

    Dacă, cf. Departamentului de Stat al US of A, albanezii din Kosovo își pot alege propria cale, ar fi o dovadă de ipocrizie să se opună aceluiași drept în cazul unei alte minorități care dorește să-și urmeze singură destinul. Tătarii și rușii din Crimeea au același drept de autodeterminare ca și albanezii din Kosovo.
    • +1 (1 vot)    
      Pai Hotaraste-te care dintre ei (Joi, 27 februarie 2014, 20:40)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Pai Hotaraste-te care dintre ei au dreptul la autodeterminare

      Ori tatarii ori Rusii ca ambii stau pe acelasi teritoriu...
  • +1 (3 voturi)    
    Politica tarista de ieri si de azi !!! (Joi, 27 februarie 2014, 20:20)

    andreesanu [utilizator]

    Oriunde au pus piciorul rusii si-au adus oamenii lor,au deportat populatia originala ,au deportat capetele luminate in Siberia daca nu i-au exterminat.
    Au amestecat atit populatiile in zonele cucerite incit nu mai gasesti peste 60 % nicaieri ,asa au controlat orce miscare de revolta de imotrivire.Tradarea si teroarea a facut legea.
    Combinatiile teritoriale facute ca si sistem de organizare administrativa ruseasca nu are legatura cu arealele istorice ,asa se face ca in Crimeea majoritar tatara,tatarii au fost deportati,rusii colonizati ,iar administrativ inglobat teritoriul in Ucraina la pofta lui Hrusciov.
    Zone majoritare cu rusi din sud estul Ucrainei pot la fel de bine sa-si ceara alipirea la Rusia.
    Ucraina este o tara nascuta din politica ruseasca.
    Ce au istorie ucrainienii ??? ceva pe vremea hatmanului Bogdan Hmenlischi si Mazepa nimic concret ca teritoriu ca structura inainte de 1917.
    Cind stapinit teritoriul de lituanieni,cind de poloni,apoi de rusi,ucrainienii s-au consolidat dupa 1950 cind a inceput industrializarea,dar legata ombilical de Rusia.
    Azi Ucraina cu 25% populatie rusa si poate 40% rusofona ,nu are sanse prea mari sa-si revina.
    Degeaba Ucraina are pamint bun ca nu mai are industrie ,totul s-a prabsit odata cu taiatul macaroanei in 90 de rusi,toate sursele de materii prime la fosta industrie sunt in Rusia.
    Mafiile rezultate din ofiterimea si politrucii comunisti
    au stors Ucraina ca pe o lamiie.Ucraina a trecut si trece prin crize economice,financiare.Azi cei revoltati sunt disperatii ajunsi fara speranta zilei de miine.
    Ianucovici nu-i alcineva decit un mafiot ridicat de cei care l-au sustinut ca sa -i acopere.
    Ati uitat rachetii care atacau autocare ???,aia erau fostii soldati fara case fara masa retrasi din Germania de est si lasati pe drumuri,intre timp s-au organizat,azi sunt patroni,garzi de corp,politicieni,actionari.
    Buboiul s-a spart ,cum s-o vindeca mai vedem ,este mult pina atunci,daca nu mai pun paie pe foc altii.
  • 0 (0 voturi)    
    Re: canadian13 (Vineri, 28 februarie 2014, 3:14)

    KostasP [utilizator]

    Mai degraba cred ca au facut-o pe din doua, asa cum era de asteptat. Vestul cu VESTUL si Estul cu ESTUL. Ramane de vazut.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă