Afacerile din primele două luni ale comercianților din retail au crescut cu 5,6%, după ce în prima lună creșterea fusese de 5,3%, reiese din datele transmise miercuri de Institutul Național de Statistică.

AlimenteFoto: Captura video

Creșterea oarecum anemică din februarie față de ianuarie (de 0,3%), a avut la bază vânzările de carburanți (scumpirile au venit la începutul lunii martie, neintrând în calculele INS de acum), care au crescut cu 0,9%. Vânzările de produse nealimentare au crescut și ele cu 0,8%, în vreme ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,1%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, în perioada 1.I-28.II.2022, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2021 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,6%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,3%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,7%), mai arată datele INS.