Dupa Consiliul European de la Bruxelles

Traian Basescu se intalneste cu guvernatorul BNR si cu presedintii bancilor comerciale

de D.M. HotNews.ro
Vineri, 17 octombrie 2008, 7:46 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu se intalneste vineri, la ora 11:00, cu guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu si cu ceilalti membri ai conducerii BNR, precum si cu presedintii bancilor comerciale pentru discutii asupra concluziilor Consiliului European. Potrivit unui comunicat al Bancii Centrale, preluat de agentiile de presa, aceasta intalnire are loc la initiativa sefului statului. Reprezentantii presei nu vor avea acces la aceste discutii.

La intoarcerea de la Bruxelles, atat presedintele Traian Basescu cat si premierul Calin Popescu Traiceanu au declarat ca Romania trebuie sa sea dovada de prudenta maxima. Cei doi au atras atentia ca tara noastra ar putea sa resimta efectele crizei internationale daca resursele financiare nu sunt folosite rational.

Intre timp, Asociatia Romana a Bancilor a precizat ca sistemul bancar de la noi din tara este solid, iar in conditiile in care majoritatea statelor lumii actioneaza la unison pentru sprijinirea pietelor financiare, exista sanse ca efectele directe ale crizei sa se resimta foarte putin in Romania, transmite Radio Romania Actualitati. Bancherii cred insa ca scumpirea finantarilor din exterior se va reflecta intr-o majorare a costurilor creditarii din tara noastra.




  
1897 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Cost prea mare al creditarii in romania! (Vineri, 17 octombrie 2008, 8:59)

    RON [anonim]

    Ia auzi: Bancherii cred insa ca scumpirea finantarilor din exterior se va reflecta intr-o majorare a costurilor creditarii din tara noastra...
    Pai la noi deaja costul creditarii este mult mai mare ca in vest... diferenta intre dobinzile platite la depozite si cele incasate la credite in romania este enorma fata de vest! Unde sa mai creasca..? Protectia consumatorului unde este?
    • +2 (2 voturi)    
      Stai tu linistit... (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:52)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui RON

      Lasa-i sa il creasca...Or avea romanii de felul lor nevoie,dar au si ei o limita.Si o sa se loveasca si bancherii cu capul de pragul de sus.Sper :)
  • -3 (3 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 17 octombrie 2008, 9:32)

    Alex [anonim]

    De ce se intilneste basescu cu reprezentantii bancilor ? Adica, care scopul intilnirii ?
    • 0 (4 voturi)    
      Ca sa-l lumineze Isarescu (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:01)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Se intalneste ca sa-i explice Isarescu ce s-a discutat de fapt la Uniunea Europeana.
      • 0 (2 voturi)    
        Multumesc pentru confirmare (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:36)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Nu eram sigur, dar acum m-ai luminat tu pe mine - problema depaseste capacitatea de intelegere a lui basescu.
  • -3 (5 voturi)    
    ce facem? (Vineri, 17 octombrie 2008, 9:33)

    gigi [anonim]

    asta nu e semn bun, deci luam bani si bagam la saltea ca altfel.. sar putea sa nu-i mai avem.
    Da nu inainte de ai schimba in €.
    • +2 (2 voturi)    
      ai grija (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:17)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui gigi

      cu noile norme s-ar putea sa te bage astia la zdup ca dai zvonuri aiurea care strica imaginea bancilor. In Romania noi trebuie numai sa platim comisioane peste comisioane, dobanzi din ce in ce mai mari.
      Cum deschidem gura....la zdup!
    • -1 (1 vot)    
      Iar incepi? (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:54)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      Ia-ti frate odata banii, schimba-i in ce vrei (poti sa-ti iei si chipsuri de ei din partea mea) si lasa-ne.
      Ce-i cu grija asta subita pentru banii altora?

      Sau ai tu vre-un interes meschin si ascuns? Vezi ca te cauta SRI-ul.
  • 0 (4 voturi)    
    musca la arat (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:15)

    constantin [anonim]

    are consilieri prosti .nu e cazul sa se implice ,decit daca vrea imagine ,si vrea ,dar poate sa iese pe dos ,sa faca rau . BNR ,stie ce face , s-o lase in pace .pe ce pune mina se usuca . declaratia cu garantarea conturilor a fost o mare prostie , asa a hotarit CE si explicatia premierului a fost de bun simt .
    • 0 (2 voturi)    
      limba romana, bat-o vina (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:54)

      agramatu [anonim] i-a raspuns lui constantin

      nu crezi ca este util sa ai cunostinte minime de limba romana inainte sa te apuci sa postezi?
    • +1 (3 voturi)    
      Oare BNR stie ce face? (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:01)

      RON [anonim] i-a raspuns lui constantin

      Constantin, Oare BNR chiar stie ce face?

      Cum e posibil ca BNRul sa permita cresterea bazei monetare cu peste 60% anual? Principala cauza a inflatiei este cresterea bazei si masei monetare, iar pentru asta BNRul este responsabil. Cineva trebuie sa ii iau de perciuni pe acesti baieti destepti si cine altcineva sa o faca daca nu presedintele?
      BNRul stie ce face.. dar daca stie ce face... cum e posibil sa imprumute rezerva strategica de aur a tarii unor banci private din strainatate? O rezerva strategica de aur trebuie sa fie rezerva care sa existe chiar in clipele cele mai sumbre. Daca bancile private dau faliment adio rezerva! Nu?
      • -2 (2 voturi)    
        "sistemul bancar e solid" (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:21)

        constantin [anonim] i-a raspuns lui RON

        e si priceput la finante , ca la toate cele ... circ .///.cine are nevoie de o criza majora ?
        • +2 (2 voturi)    
          Ochi albastri!! (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:51)

          RON [anonim] i-a raspuns lui constantin

          Constantin, actionezi a la carte, stas Stefan Ghiorghiu, cind subiectul nu convine denigrezi persoana.
          Sunt de acord ca sistemul bancar din romania e solid, mult mai solid ca cel din vest la ora actuala. Nimeni nu are nevoie de o criza majora, dar oare eu ca cetatean nu am dreptul sa pun intrebari? Pe toti ne afecteaza modul cum sunt gestionati banii taraii.. de ce sa nu punem intrebari?
  • +2 (2 voturi)    
    raspuns la RON (Vineri, 17 octombrie 2008, 10:18)

    edel [anonim]

    Pai dragul meu, la noi sunt mai scumpe ca si in vest pentru ca la noi nimeni nu isi tine banii in banca, in conditiile in care piata imobiliara a crescut de 11 ori in doi ani...spune-mi si mie cine isi tine banii in depozite in loc sa-si achizitioneze un imobil in care ar castiga cel putin dublu......Banca nu are posibilitatea sa iti ofere o dobanda cel putin egala cu ceea ce se castiga si inca se mai castiga din imobiliare....in conditiile in care nr clientilor care au depozite in banca era in descrestere banca pt a avea fonduri trebuia sa apeleze la institutii financiare externe pentru fonduri, iar in conditiile acestei crize financiare externe, clar ca dobanzile pt creditele contractate de banca au crescut, ceea ce se reflecta in cresterea costului creditelor....
    Ah.... dar sa nu uitam ca doar romanii sunt invatati doar sa consume , de la revolutie incoace nu si sa produca.....Ia vezi care este raportul dintre productivitatea muncii si consum.....o sa ramai uimit....In plus diferenta intre dobinzile platite la depozite si cele incasate la credite , acopera atat salariile personalului care au grija ca tu sa fii bine informat, ch interne ale bancii si multe altele.....
    Ia mai reflecta putin...nu e chiar asa roz totul....precum le vezi tu
    • +1 (3 voturi)    
      Raspuns lui EDEL (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:05)

      RON [anonim] i-a raspuns lui edel

      Draga Edel, la noi nimeni nu isi tine banii in banca pentru ca lumea nu e chiar atit de proasta pe cit isi doresc bancherii! Dobnizile la depozite oferite de banci sunt sub rata reala a inflatiei. La banca tii doar minimum necesar de lichiditate.

      Cit despre comentariul tau cu consumerismul, asta nu e vina populatiei e vina BNR care mareste baza monetara fara mila! Teoria e simpla... ai 10 oua si zece lei, te costa un leu oul, vine BNR si mai adauga 6 lei in joc... nu e normal sa creasca consumul..? Rezulta pret marit plus acoperirea cererii suplimentare prin import!
      • 0 (2 voturi)    
        Aiureli de Romania (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:58)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui RON

        E vina BNR ca romanii au tendinte consumatoriste?!
        Sunt romanii destepti ca nu-si tin banii la banca ci ii cheltuie pe aiureli?!

        Ca in Romania nicaieri, nu e niciodata vina romanului e vina altuia! E simplu, nu?!
        • 0 (0 voturi)    
          total de acord (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:31)

          delee [anonim] i-a raspuns lui un roman

          ai perfecta dreptate....vom ajunge si noi ca si americanii...cum se consuma la noi fara nici un cap....cu siguranta ca intr-acolo ne este drumul...dupa ce am scapat de comunism si vedem ca ne merge mai bine...cumparam si vrute si nevrute....doar de dragul de a strica banii....Uite cati sunt fara casa dar au masina super tare cu credit din banca....si hop top cand nu mai au cu ce plati...raman fara nimic...si se plang de nu mai pot....Uite la austrieci, elvetieni, nemti...nu vezi asa ceva....nu se cumpara orice , nu se cheltuie fara cap....dar astia suntem noi...."Bine ca avem loganuri de 70000 eur....."
  • 0 (4 voturi)    
    @RON (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:36)

    sven [anonim]

    Prietene, esti pe langa si mai si insisti. Vrei sa luam un exemplu, ca sa te luminezi mai usor ? Daca ai fi avut matale personal 120 000 euro in 2007 intr-un cont, ce-ai fi facut cu ei ? Ii tineai la o banca, cumparai un teren sau jucai la bursa ? Probabil un mix intre ultimele doua variante. Asa ca mai gandeste-te un pic inainte sa postezi aiureli. Toata lumea care a avut lichiditati le-a investit in ceva. S-au cumparat diverse, apartamente, masini, etc. S-au luat credite peste credite. Nu-i tinea nimeni la banca, crede-ma.

    In ceea ce priveste "consumerismul", cum il numesti tu, e si mai usor. In toata lumea asta, ca sa cheltui ceva, trebuie ori sa ai banii, ori in lipsa lor sa ai niste garantii sau solvabilitate. Daca nu ai una din astea, nu poti consuma, ca nu ai cu ce plati. Cam asta ar fi ...
    • +1 (3 voturi)    
      SVEN (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:53)

      RON [anonim] i-a raspuns lui sven

      Multumesc de insulta.
      Analiza ta este corecta, dar analizezi doar efectul. La cauza de ce nu te gindesti?
  • +1 (1 vot)    
    Stam mai bine ca vecinii (Vineri, 17 octombrie 2008, 12:02)

    Mioritic [anonim]

    Ungaria a cerut oficial un ajutor de 5 miliarde € de la BCE, nu mai are bani pt. a sustine bancile maghiare. Astfel datoria Ungariei (cea mai mare din regiune pe cap de locuitor) va creste pana la circa 70% din PIB (la nivelul USA).
    Ucraina a cerut azi oficial un ajutor urgent de 14 miliarde $ de la FMI, premierul Timoshenko a declarat "situatia tarii noastre e foarte fragila, ne trebuie bani pentru a asigura lichidati in bancile comerciale din Ucraina." FMI-ul i-a propus doar 4 miliarde$ !
    Pe primele sase luni ale anului, Bulgaria a inregistrat o scadere de peste 12% a investitiilor straine, pana la 1,29 miliarde€, in timp ce Romania inregistra o crestere a acestor investitii, pana la 4,85 miliarde€. Bulgaria se confrunta nu doar cu o criza de lichiditati si de investitii straine, ci si cu o inflatie de circa 12%, cu 5 procente mai mare ca in Romania.
    Brava Vasesc & Tariceanu rulz ;) Geoana prostanak!
  • 0 (0 voturi)    
    @ RON (Vineri, 17 octombrie 2008, 14:41)

    sven [anonim]

    N-am insultat, am facut doar o constatare. Insulta e usor altceva. Nu ma pricep sa analizez chestiuni economice, dar in schimb vad foarte bine ce mi se intampla. Din aceasta cauza nu ma lansez la comentarii decat daca stiu ce zic. Cauzele pentru care suntem total aiurea fata de ce ar trebui sa fim sunt atat de multe si de felurite incat e o discutie extrem de lunga. Ceea ce insa ramane e acum de-abia bancile aspira bani. Pana acum i-au aruncat pe credite cu apartamente supraevaluate si alte bazaconii. As fi foarte curios sa vad cate masini de lux se vor returna si cate apartamente supraevaluate va primi banca in caz de neplata.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version