Confederatia Transportatorilor Autorizati sustine ca Uber nu are niciun drept sa ceara modificarea legii 38/2003: Speram ca executivul nu va putea fi influentat in mod bizar de o firma olandeza, intrata in Romania de doi ani si care functioneaza fara cadru legal

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 24 mai 2017, 12:09 Actualitate | Esenţial

Protestul taximetristilor
Foto: Agerpres
Contrele din taximetristi si Uber continua, mai ales ca se apropie ziua in care ordonanta care modifica legea 38/2003 ar putea fi aprobata. Dupa ce Uber a spus luni ca activitatea sa va fi grav afectata in tara daca ordonanta trece, COTAR vine miercuri si spune ca Uber "nu are ce sa caute in aceasta discutie referitoare la problemele transportatorilor". Confederatia mai spune ca nu e normal ca executivul "sa fie influentat in mod bizar de o firma olandeza".

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) cere Guvernului Romaniei sa dea curs cerintelor transportatorilor si sa modifice Legea 38/2003 asa cum se va stabili in urma negocierilor, conform Legii Dialogului Social. Firma UBER nu are niciun motiv sa ceara amanarea sau orice fel de modificare a unei legi care reglementeaza transporturile si taximetria, pentru ca firma UBER nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativa la masa negocierilor, intr-un domeniu in care nu-si desfasoara activitatea, spun cei de la COTAR intr-o pozitie transimsa miercuri.

Pozitia vine in contextul in care Uber a spus luni ca este ngrijorata de viitorul sau in Romania fiindca ordonanta care va modifica legea 38/2003 si care va afecta activitatea companiei este aproape de a fi aprobata. Cei de la Uber spuneau ca soferii risca sa fie amendati daca proiectul de ordonanta trece si efectul grav este ca toti vor fi descurajati sa mai activeze in aplicatie.

In comunicatul trimis miercuri, cei de la COTAR au schimbat abordarea, dupa ce saptamani bune au spus ca Uber este o companie pirat care trebuie, fie sa iasa din piata, fie sa se supuna regulilor transportatorilor.  Acum, COTAR spune ca Uber nu are ce cauta in aceasta dezbatere care-i priveste pe transportatori. "Firma UBER este o platforma informatica, are cu totul alt obiect de activitate, deci nu are ce sa caute in aceasta discutie referitoare la problemele transportatorilor", spun cei de la COTAR.

"Asteptam o decizie corecta si democratica din partea guvernului Romaniei si speram ca executivul nu va putea fi influentat in mod  bizar de  o firma olandeza, intrata in Romania de doi ani si care functioneaza fara cadru legal. De asemenea, asteptam cu interes discutiile pe marginea activitatii de ride sharing, pentru ca vrem sa intelegem si noi cum se defineste acest ride sharing, in conditiile in care chiar firma UBER declara ca pretul unei curse poate creste de 7-8 ori,sau chiar mai mult  conform unui algoritm de calcul aplicat pretului initial. Nu intelegem cum se impart costurile cursei, cu acest algoritm care poate face o cursa de 15 lei in Bucuresti sa ajunga la 250 de lei, asa cum chiar reprezentantii UBER au declarat. In plus, aceasta modalitate de calcul pe baza de algoritm nu este reglementata in Romania si nu corespunde legislatiei fiscale in vigoare, deci nu se poate utiliza in mod legal", spune Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.

Aceasta modificare legislativa ar trebui sa elimine de pe piata activitatea neautorizata , nelicentiata, din transportul rutier de persoane din Romania, a celor care prin incalcarea legislatiei in vigoare fac  concurenta neloiala transportatorilor autorizati. COTAR este organizatie patronala a transportatorilor, reprezentativa pentru sectorul de activitate ¬transporturi¬, conform Legii Dialogului Social si certificata de  Tribunalul Bucuresti.

Ce vor reprezentantii COTAR

"Cerintele noastre de modificare a legislatiei sunt formulate astfel incat sa se elimine pirateria din transporturi. Toata lumea stie in tara asta ca se face piraterie in transportul rutier, iar firmele care respecta legea sunt grav afectate, mai ales dupa introducerea termenilor permanent si in mod repetat, care, practic, obliga organele de control sa demonstreze caraterul repetat al activitatii neautorizate, inainte de a-l putea sanctiona pe contravenient. Toata lumea stie ca se pot lua curse regulate nedeclarate din anumite puncte fixe din localitati sau chiar sa se comande curse neautorizate, fara ca Politia sa-i amendeze pe cei care fac piraterie, deci este imperios necesar sa se faca schimbarea legislativa pe care noi, transportatorii rutieri autorizati, am cerut-o Guvernului".

Reamintim ca cei de la Uber sunt suparati
de faptul ca guvernantii ar fi cedat presiunilor COTAR si nu vor sa creeze un cadru legal pentru aplicatiile de ride-sharing. La o zi dupa primul protest al taximetristilor, pe 27 aprilie, guvernantii au promis Uber ca vor gandi o lege care sa tina cont de cele semnalate de companie. Ei spun insa ca pe 12 mai autoritatile s-au intalnit cu cei de la COTAR si pe 17 mai a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor proiectul de ordonanta care tinea cont doar de dorintele COTAR.

Cei de la Uber insista ca serviciile pe care le ofera nu sunt de taximetrie si cer un cadru de reglementare pentru servicii speciale de tipul Uber, asa-numitele servicii de ride-sharing.

"Spre deosebire de un serviciu de taxi, care este un serviciu public, deschis tuturor, Uber este o comunitate online inchisa si, ca sa accesezi platforma si serviciile de pe ea trebuie sa ai un cont cu parola, sa-ti pui acolo date personale, date de card. Ca sofer trebuie sa aduci cazier judiciar. Este o comunitate inchisa, nu vei putea lua niciodata un Uber de pe strada, nu exista asa ceva", spunea luni  Alexandra Corolea, purtator de cuvant Uber. Ea adauga ca majoritatea soferilor de Uber fac asta ocazional, cei mai multi conduc sub zece ore/saptamana, unii conduc cateva saptamani, apoi iau o pauza de luni de zile si revin. la fel, sunt oameni care conduc doar cateva saptamani si nu mai revin. Tot in Romania sunt si cateva sute de pensionari care fac Uber pentru a-si "rotunji" veniturile.

Cei de la companie explica faptul ca 75% din valoarea cursei ramane la soferul partener care colaboreaza cu Uber prin PFA sau SRL si plateste taxe la stat. Uber retine un sfert din valoare, ce se intampla cu acei bani? "Este vorba de serviciul de intermediere. Noi punem la dispozitie aceasta platforma tehnologica. Aici sunt doua lucruri: Uber are o entitate in Romania, o subsidiara inregistrata aici care plateste taxe aici si mai este o entitate din Olanda care detine aplicatia".


Citeste mai multe despre   






















2978 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    ?? (Miercuri, 24 mai 2017, 12:16)

    nihilism [utilizator]

    firma olandeza??? A fost infiintata in San Francisco, California, United States. Cred ca si aici e mana lu Soros :)
    • -11 (15 voturi)    
      subsidiara in Europa este inregistrata in Olanda (Miercuri, 24 mai 2017, 13:45)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui nihilism

      subsidiara in Europa este inregistrata in Olanda !

      daca nu stii, nu acuza deaiurea !!

      plus ca si ING este/era inregistrata doar in Olanda si in Romania functiona ditamai banca - ca un punct de lucru.

      Nu este ilegal, dar de obicei actionezi din zona UE cu taxele cele mai mici, fiind piata unica, fraieresti pe ceilalti.


      Cel cu taxi in Romania nu se poate inregistra in Olanda, il costa prea mult pentru o singura masina, dar... vezi... cica "concurenta"...
      • 0 (2 voturi)    
        opinie (Joi, 25 mai 2017, 13:21)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        inteleg ideea de opinie, chiar o respect

        dar sa votezi negativ UN FAPT mi se pare aberant si .... idiotic... .

        votatu asa pe feeling Steaua, Dinamo, Rapid care tine cu cine, fara sa te uiti la fapte mi se pare ABERANT !

        Ma lasa efectiv fara cuvinte unde duce extremismul fara cap, fara logica, fara gandire.


        Iubiti domnilor Uber, faceti ce vreti, dar nu negati adevarul !

        hai pa si o zi buna
  • +8 (14 voturi)    
    . (Miercuri, 24 mai 2017, 12:19)

    theo667 [utilizator]

    Probabil ca 75-80% dintre taxiuri taximetristi sunt niste rebuturi. Dar uber are o problema cand sustine ca sunt aplicatie pe net, car șering si alte abureli. Activitatea lor este TAXIMETRIE, e adevarat cu soferi spalati decenti, masini noi etc. Cum se reglementeaza asta? Nu stiu.
    • +16 (18 voturi)    
      Se platesc taxe (Miercuri, 24 mai 2017, 13:26)

      shuly [utilizator] i-a raspuns lui theo667

      soferul de Uber nu are de-a face cu cash.Soferul de uber are firma sau PFA si toate tranzactiile sunt la vedere(adica pot fi verificate oricand deoarece se fac numai bancar).Pasagerii nu platesc cu cash ci prin aplicatie,stiu cat ii costa cursa dinainte de a se urca in masina.Soferii de uber sunt strict la mana clientilor depinzand de notele date si comentariile acestora.
      De aceea sunt practic obligati sa imbunatateasca permanent relatia cu clientul ,calitatea serviciilor ,calitatea masinii etc.Uber este viitorul in ride sharing.
      Frimele de taxiuri ar face bine sa inceapa sa se adapteze sau vor muri incet dar sigur.
      • -5 (5 voturi)    
        Transportul de persoane nu se rezumă la taxe (Miercuri, 24 mai 2017, 15:26)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui shuly

        Există reglemetări legale pentru transportul de persoane, nu contează dacă e plata cash sau nu.

        La cât timp se face verificarea tehnică la un taxi, respectiv la o mașină Uber? Ce fel de asigurare are un taxi, respectiv o mașină Uber? Ce atestat are un șofer de taxi, respectiv un șofer Uber?

        Firmele de taxi trebuie să se adapteze în sensul în care ar trebuie să apară și ate compani care să meargă numai la comandă. Asta se numește ”private-hire” în UK, dar este tot o formă de taximetrie.
        • +2 (2 voturi)    
          pretexte (Miercuri, 24 mai 2017, 22:14)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          verificare tehnica - la doi ani la o masina Uber la sase luni facuta pe spaga la un taxi
          asigurare? aici nu stiu nu ma bag
          atestat? ma faci sa rad? atestatele alea sunt niste foi de sters la popou.
          Dar ai dreptate, transportul de persoane nu se rezuma la taxe, se poate rezuma la civilizatie.
          Cand o sa vad primul taximetrist ca isi pierde "atestatul" daca refuza o cursa mai discutam.
          • -2 (2 voturi)    
            Cu atitudinea asta ai să rămâi fără Uber :) (Joi, 25 mai 2017, 1:47)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            În povestea asta Uber se află în offside.

            Iar dacă în locul unei atitudini cooperante cu autoritățile, atât compania cât și susținătorii ei încearcă să sfideze reglementările legale în maniera în care s-ar comporta Elena Udrea sau Dumitru Dragomir, statului nu-i mai rămâne altă soluție decât să interzică Uber.

            Niciun stat pe lumea asta n-o să tolereze prea bine să fie sfidat, dar dacă tu și Uber vă bazați, atunci mult succes! :)
  • +21 (23 voturi)    
    Concurența (Miercuri, 24 mai 2017, 12:24)

    Celbland [utilizator]

    Am o firmă de patiserie și doresc ca toate celelalte patiserii din țară să fie desființate, că-mi fac concurență.

    Niciun patron de patiserii nu are dreptul să ceară să intre pe piață, cu excepția mea.
    • -16 (18 voturi)    
      bati campii domnule (Miercuri, 24 mai 2017, 13:52)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Uber face transport persoane clar, ceea ce afirma ride-sharing nu se pupa, pentru ca la ride-sharing traseul soferului nu este dat (doar) de cel care vine (clientu de facto) ci este dat de client !!

      Deci este un serviciu de taxi !


      In plus ride-sharing este INTERZIS conform legii in Romania ! Deja !!

      Tu cu masina daca iei la "i-a ma nene" ai toate sansele la o amenda foarte mare !

      Da?


      Asa ca, inteleg ca Uber este o aplicatie foarte buna, o idee foarte buna, dar ea este destinata in PRINCIPAL la imbogatirea actionarilor (americani) si atat !

      Restu... povesti cu indivizi care cred ca tot ce zboara se mananca !
      • +14 (14 voturi)    
        Hai tata ca esti de la COTAR (Miercuri, 24 mai 2017, 14:16)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Se vede ca pe matale te doare de taximetristii lui peste, in loc sa te doara de clienti.
        Poa sa fie Uber de pe luna, ca are servicii mai bune ca voi !
      • +12 (14 voturi)    
        :))))))))))))))) (Miercuri, 24 mai 2017, 14:46)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        taximetrist nespalat ...

        "destinata in PRINCIPAL la imbogatirea actionarilor (americani) "

        dar multumesc tuturor zeilor ca un taximetrist nespalat care miroase a jeg cu o masina care nu ia RAR-ul se gandeste la banii mei sa nu ajunga la actionari americani.

        :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
      • +1 (1 vot)    
        E chestie de timp (Joi, 25 mai 2017, 14:44)

        Hababaeba [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        pana se vor clarifica si aspectele astea, pana se va legaliza ce e normal sa se legalizeze.
        La un moment dat va ajunge si la noi civilizatia, chiar daca facem tot ce se poate sa ii inchidem usa in nas.
        Nu e clar daca "i-a ma nene" e pe bune (pare ca da, e in taxi culture)
  • +12 (14 voturi)    
    Jenibil (Miercuri, 24 mai 2017, 12:25)

    mitg [utilizator]

    Oare se supara daca-i iau telefonul si-l tarasc 100 de metri cu masina? Sau ii dau o factura de 55 lei pentru 2 km?

    FA-LI-MENT.
  • +19 (21 voturi)    
    Mda (Miercuri, 24 mai 2017, 12:34)

    JustinCase [utilizator]

    Lasa-l sa fie influentat doar de tiganii obezi si tatuati cu ceafa groasa ce isi fac veacul in serviciile de taximetrie si care de foarte multi ani functioneaza fraudulos.
  • +16 (20 voturi)    
    hotii blocheaza progresul (Miercuri, 24 mai 2017, 12:35)

    banatul e fruncea [utilizator]

    Ce taximetrist ar vrea ca clientul sa poate scrie review dupa cursa, sau sa vada in avans cat costa drumul, sau sa poata platii online sau cu cardul si sa primeasca chitanta, fara teatrul cu rola de hartie lipsa etc... E mai bine asa, ca manele, miros, suprataxare, fara ceas, fara chitanta...
  • +12 (12 voturi)    
    cotarlele (Miercuri, 24 mai 2017, 12:35)

    getmyextip [utilizator]

    COTARlele isi modifica discursul dupa cum bate vantul. Cand e in avantajul lor UBER e transportator, cand e in dezavantajul lor e platforma informatica...
  • +14 (14 voturi)    
    Taximetristii fac ride sharing (Miercuri, 24 mai 2017, 12:36)

    utilizatorhotnews [utilizator]

    Taximetristii fac ride sharing, nu taximetrie, nu am putut pleca din fata la Unirii cu taxi la ora 5 fiindca nu mergeam unde voiau ei, vedeti aici: https://youtu.be/STY8LLHh9XA
  • +8 (8 voturi)    
    Taximetristii fac ride sharing, nu taximetrie (Miercuri, 24 mai 2017, 12:44)

    utilizatorhotnews [utilizator]

    Taximetristii fac ride sharing, nu taximetrie.
    Vedeti aici, filmati-i si voi:
    https://youtu.be/STY8LLHh9XA
    • +5 (5 voturi)    
      Bravo (Miercuri, 24 mai 2017, 13:35)

      linus_torvalds [utilizator] i-a raspuns lui utilizatorhotnews

      asa, da acolo sa se vada, ca te intreaba unde mergi si e optional apoi daca te ia sau nu. Poate unora li se pare normal, s-au obisnuit cu stilul...

      Asta in tari civilizate se rezolva cu taxa de pornire, care acopera x kilometri. Exemplu: Taxa de pornire 1.4x3 = 4 lei 20 de bani, acopera 3 kilometri. Mergi un kilometru: 4.20 lei. Mergi 2 km: 4.20 lei. Mergi 3 km: 4.20 lei. Mergi 4km: 5.60, etc.

      Asa o sa o poti duce si pe bunica pana la piata daca s-a lovit la picior, fara sa te milogesti la taximetristi. Dai 4.20 lei si te duce.
  • +14 (14 voturi)    
    Confederația nespălaților. (Miercuri, 24 mai 2017, 13:01)

    asavreau [utilizator]

    Cineva de la PSD are ceva personal împotriva Olandei.Întâmplător și Confederația Transportatorilor are același discurs împotriva unei țări care nu-i vinovată că legile în România nu se aplică și taximetriștii nu acceptă concurența.Un regulament pentru taximetriști nu face confederația?Și o întrebare,de ce transportatori autorizați?Neautorizați nu există și dacă ei știu cazuri pot fi acuzați de tăinuire.Nu se întreabă de ce se duce lumea la UBER?
  • +8 (8 voturi)    
    . (Miercuri, 24 mai 2017, 13:28)

    User53221 [utilizator]

    Ce gunoaie sunt cei de la COTAR. Niste conserve stricate ce se opun progresului pentru ca nu convine interesului lor personal, si sunt incapabili sa se adapteze.
  • +8 (8 voturi)    
    Taximetrii lu' peste (Miercuri, 24 mai 2017, 13:31)

    Idealistu [utilizator]

    Niste golani, cu servicii de 2 bani, care te iau cand au ei chef si te mai si fac la tarif.
    Uber este civilizat si functional, dar gusterii de la firmele de taxi, care nu pot sa asigure aceleasi servicii vor sa nu aiba concurenta.
  • 0 (4 voturi)    
    Si unii si ceilalti gresiti . (Miercuri, 24 mai 2017, 14:39)

    EuIoan [utilizator]

    Eu cred ca Uber este o idee minunata . Dar mai cred si ca nu este deloc implementata corect din punct de vedere legal . Pentru tara noastra . Pentru Romania .
    Nu este corect ca noi ceilalti sa ne supunem unor reguli si ei nu .
    Eu nu am nici o treaba cu taximetria si folosesc si taxi si Uber dar nu pot sa nu observ ca in timp ce noi , astia de aici ne chinuim cu taxe , autorizatii , termene , amenzi , spagi si alte nenorociri , cei din "lumea civilizata " au voie sa faca ce vor sub umbrela asa zisei miscari progresiste .
    Pai , vrem si noi ... sa nu ne mai controleze nimeni in meseriile noastre , sa nu mai avem nici o taxa de platit , sa nu mai nimic ...
    Vreau un fel de UBER si pentru firmele de constructii ..sub pretextul de time sharing ... si pentru spalatoriile auto , si pentru orice altceva .
    Si atunci , cand se vor desfiinta regulile pentru toti , o sa consider ca e ok . Pana atunci , nu .
    Tiganii aia burtosi se supun unor multe reguli . Statul ar trebui sa ii verifice riguros sau sa desfiinteze regulile pentru toti .
    • +5 (5 voturi)    
      Apropo de taxe şi alte ălea; (Miercuri, 24 mai 2017, 15:01)

      Canache [utilizator] i-a raspuns lui EuIoan

      taximetriştii din IF care lucrează în Bucureşti lucrează legal (şi plătesc taxe) în Bucureşti ? Sau profită şi ei de „bunăvoinţa aleşilor”? De ăştia ce zice COTAR(lă) ?
  • +3 (3 voturi)    
    Prima activitate romanesca,fara hotia proverbiala (Miercuri, 24 mai 2017, 15:27)

    Plagarus [utilizator]

    Cu Uber este un inceput fericit pt. servicii publice oneste !
  • +4 (4 voturi)    
    Statul nu lasa oamenii sa munceasca. (Miercuri, 24 mai 2017, 15:48)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Foarte normal ar fi sa se renunte in tot Bananistanul rromanesc la "licente" limitate, care se traduc ca "doar cefele groase si cleptocratii au voie sa munceasca in tara asta de **cat!""
    Da, licente pentru siguranta calatorului, dar nelimitate. Vor sa se faca 3 milioane de taxiumetristi in Bucuresti, ok, au voie, treaba lor, inseamna ca se castiga! Nu ca n-au voie!
    Si asta e doar un domeniu! 90% in Iadulpepamant sunt activitati "reglementate"(adica interzise la concurenta).
    Daca oamenii ar fi lasat in rromania de **cat a mafiei securiste sa munceasca, sa faca ce stiu ei mai bine, cred ca am avea un PIB dublu!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version